Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kyllä me ollaan täällä jimmZ tuomittu.ei tässä mitään jimssin työntekiöiden kavereita tai sukulaisia olla, ajatellaan vain omilla aivoilla. Hirvee ketjureagtio koko boikotointi.
edelleenkään jimmsiä ei olla tuomittu, rikollista ei ole myydä, jos joku ostaa tavaraa. semmosta bisnes on.
Moraaliton voi olla ilman että syyllistyy rikokseen. Ryssille sotatarvikkeiden myynti on ainakin omissa silmissä, ja omilla aivoilla ajateltuna, sen verran moraalitonta että en halua millään tavalla tukea moista toimintaa, eikä haittaisi lainkaan jos joutuisi täysin lopettamaan toimintansa.ei tässä mitään jimssin työntekiöiden kavereita tai sukulaisia olla, ajatellaan vain omilla aivoilla. Hirvee ketjureagtio koko boikotointi.
edelleenkään jimmsiä ei olla tuomittu, rikollista ei ole myydä, jos joku ostaa tavaraa. semmosta bisnes on.
En ole eri mieltä. Minua kuitenkin hävettäisi. Lisäksi todennäköisesti en olisi ainoa ja porukka ympärillä alkaisi jalostua koko ajan enemmän z-osastoksi joten tuskin muutenkaan viihtyisin.Vaikka Jimm'siä boikotoinkin itse, niin ei nyt niiden työntekijöiden voi olettaa suoraan eroavan myös protestina johdon virheiden takia..
Joo, ihmisillä on eri prioriteetit ja eri kykypaletit. Vuosi on kuitenkin pitkä aika kehittää itseään. En yhtään ihmettele jos moni on tehnyt johtopäätöksensä.Tässä taloustilanteessa voi olla monelle ainoa vaihtoehto olla siellä töissä - ja jos oma rautainen osaaminen on koneiden kokoamista ja tykkää asua Turussa, niin ei siinä paljoa vaihtoehtoja ole. Lisäksi ne muut työntekijät voivat olla hyviä tyyppejä ja niitä kaikkia rangaistaan johdon ahneudesta. On se vähän ikävää olla tuollaisessa firmassa töissä, mutta jos siellä on oma ura, omat tutut työkaverit ja oma osaaminen..
Luulen, että JimmZin tapauksessa on lähinnä tehty valinta ylimielisen "kyllä ne unohtaa" viestinnän ja teeskentelevän uusiutumisen välillä. Virheiden myöntäminen tuskin on ollut pöydällä lainkaan. Olen viime mainitusta aivan samaa mieltä oman mutukäsitykseni pohjalta. Pahimmillaan saattavat osua oikeaan siinä, ettei mitään tarvitse tehdä eikä ketään enää hetken päästä kiinnosta. Toivoisin kyllä että kiinnostaisi sen verran, että päätös yhteistyön lopettamisesta olisi mahdollisimman monella lopullinen ja ei-neuvoteltava.Tässä nyt vaan pitäisi Jimm'sin myöntää virheensä, tehdä jonkunnäköinen ele tilanteen korjaamiseksi (esim. apua Ukrainaan) ja voisi paljon paremmalla omatunnolla jatkaa toimintaansa ja yhteistyökuvioita esim. tänne foorumille. Mutta siellä tosiaan "ei ole tehty mitään väärää" ja tätä toistetaan niin kauan, että heikkomieliset alkavat uskomaan. Tai iskee ostohuuma, jolloin moraalilla ei ole mitään väliä. Kuitenkaan ei näytä siltä, että tässä edes yritetään korjata tilannetta.
Drone-ostaja Teminiä varoitettiin venäläisestä puhelinliittymästä venäjän kielellä siitä, että Verkkokauppa.com:n tietojärjestelmä varoitti tilausten tulevan venäläisestä nettiliittymästä. Niinpä Temin päätyi tilaamaan parilla miljoonalla eurolla droneja löyhämoraalisesta turkulaisesta Jimmsistä. Ehkä niin kaukana itärajasta tuntui turvalliselta luovuttaa sotaisan naapurin käyttöön 3500 kpl tiedusteluun/räjähteiden kuljettamiseen sopivaa dronea, kun eihän naapuri edes just nyt ollut suoraan meidän kimpussa vaan ukrainalaisten. Kenties ajattelivat, että tokkopa asevelvolliset asiakkaatkaan kovin paljon kyttyrää tykkäävät, jos Jimms vähän käärii hilloa Venäjän rintamaa varustaessaan.ei tässä mitään jimssin työntekiöiden kavereita tai sukulaisia olla, ajatellaan vain omilla aivoilla. Hirvee ketjureagtio koko boikotointi.
edelleenkään jimmsiä ei olla tuomittu, rikollista ei ole myydä, jos joku ostaa tavaraa. semmosta bisnes on.
Melkoisia pettymyksiä ovat tosiaan viime vuosina tarjoilleet. Sanoisin kuitenkin ettei firman pahin tyriminen ole mahdollinen väitetty muotoseikkavirhe kuuden kympin näyttötelineen alennushinnan ilmoittamisessa. Muistelisin jotain vähän kyseenalaisempaakin kuulleeni.Aikalailla tasan kymmenen vuotta on tullut jimmsin kanssa asioitua mutta viimeiaikaiset toimet ovat kyllä aiheuttaneet useampia pettymyksiä liittyen yrityksen imagoon ja käytänteisiin.
Niin olisko ollu blackfridaynä tuohon 57.90€ hintaan ja toi 87.90€ on ovh kun esim proshop tuon hinta on 72€.Aikalailla tasan kymmenen vuotta on tullut jimmsin kanssa asioitua mutta viimeiaikaiset toimet ovat kyllä aiheuttaneet useampia pettymyksiä liittyen yrityksen imagoon ja käytänteisiin. Aikaisemmin mielestäni kohtuulliset alennuskäytännöt on onnistuttu myös pilaamaan. Isosta summastahan ei ole kyse mutta periaatehan on se, mikä saa eniten harmitusta aikaiseksi. Hiljattain on tullut nimittäin tarpeelliseksi hankkia kahta monitoria kannatteleva pöytäteline. Jimmsiltä löytyi sopiva Deltacon pöytäteline mutta jostain syystä kiinnitin normaalia tarkempaa huomiota ilmoitettuihin hintoihin.
Tuotteen hinta on ilmoitettu "62,90€87,90€" mutta silti alempana joulutarjous sarakkeessa kerrotaan "Tarjoushinta 62,90€ on voimassa 21.12.2025 klo 23:59 asti. Tuotteen 30pv alin hinta on ollut 57,90€." Mielestäni tämä on suoraan vastaan kkv:n sivustolla kohdassa "4.5. Hinnanalennuksen laskeminen" ilmoitettua ohjeistusta "Ilmoitettu hinnanalennus on laskettava alimmasta hinnasta, jota on peritty viimeisen 30 päivän aikana. (Unionin tuomioistuimen ratkaisu asiassa C330/23)" vastaan. Myös mainittu unionin tuomioistuimen ratkaisu antaa kohdassa 27 yksiselitteiset ohjeet hinnanalennusten laskemiseen. Kohdassa 27 kerrotaan: "...tuotteen myyntihinnan alennusta koskevassa ilmoituksessa kyseinen alennus on määritettävä - - tuotteen aiemman hinnan perusteella. Tästä seuraa, että tuotteen myyntihinta, joka esitetään ilmoituksessa alennettuna hintana, ei saa tosiasiassa olla sama kuin aiempi hinta, saati sitä korkeampi." Käytännössä siis tuotteessa ei ole voimassaolevaa alennusta vaan tuotteen hinta on 5€ korkeampi verrattuna viimeisen 30pv alimpaan hintaan. Nyt kuitenkin ilmoituksessa verrataan myyntihintaa johonkin muuhun hintaan, kenties ohjevähittäismyyntihintaan, mitä ei saisi tehdä.
Alla vielä kuvakaappaus myyntisivulta. Mitä mieltä itse olet? Onko hinnat ilmoitettu mielestäsi kohtuullisella tavalla?
![]()
P.S tämä on ensimmäinen oikea foorumipostaukseni eli nyt voin käyttää kauppa-aluetta hyvällä omallatunnolla
Tämä taktiikka vaikuttaisi myös toimivan. Koko ajan saa täälläkin lukea etenkin muisti- ja näytönohjainketjuissa miten porukka kattelee, tilailee ja suosittelee ostamista tuolta vailla minkäänlaista moraalista taakkaa tai ongelmaa.Luulen, että JimmZin tapauksessa on lähinnä tehty valinta ylimielisen "kyllä ne unohtaa" viestinnän ja teeskentelevän uusiutumisen välillä. Virheiden myöntäminen tuskin on ollut pöydällä lainkaan.
Tämä taktiikka vaikuttaisi myös toimivan. Koko ajan saa täälläkin lukea etenkin muisti- ja näytönohjainketjuissa miten porukka kattelee, tilailee ja suosittelee ostamista tuolta vailla minkäänlaista moraalista taakkaa tai ongelmaa.
pulju kiinnostaa enään kun joskus kusettivat multa muutaman euron.Jos ihmisen moraali on myytävänä jollain kympeillä tai satasella, on kyllä syytä kysyä/miettiä että oliko sitä moraalia alunperinkään edes olemassa, vai oliko kyse silkasta jeesustelusta ja boikotoinnista ”koska muutkin” tai haluttiinko vain itsestä esittää kiiltokuvaa.Jimm'sissä oli juuri ehkä Euroopan halvimmat hinnat RX 9000-sarjalle. Tämä vielä samaan aikaan, kun muualta oli BF-tarjoukset loppuneet. Siinä on helppo sortua.
Sitten, kun kynnyksen yli on kävelty, niin koko oma boikotti on helppo unohtaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos ei ole mitään kivaa tarjouksessa, niin boikotti vaan menee taustalla, mutta sitten kuin omasta tarjoustuotteesta säästäisi kymppejä tai satasen - siinä se oma mielen lujuus testataan.
No kuka tahansa voi nyyminä sanoa netissä boikotoivansa vaikka mitä firmoja ja olla olevinaan parempi ihminen. Jos minä sanon olevani Alex Stubb, niin miten todistat etten ole?Jimm'sissä oli juuri ehkä Euroopan halvimmat hinnat RX 9000-sarjalle. Tämä vielä samaan aikaan, kun muualta oli BF-tarjoukset loppuneet. Siinä on helppo sortua.
Sitten, kun kynnyksen yli on kävelty, niin koko oma boikotti on helppo unohtaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos ei ole mitään kivaa tarjouksessa, niin boikotti vaan menee taustalla, mutta sitten kuin omasta tarjoustuotteesta säästäisi kymppejä tai satasen - siinä se oma mielen lujuus testataan.
Ai se on sulla ongelma että hävisit muutaman euron, mutta se ei ole minkäänlainen ongelma että JimmZ trokasi tuhansia pakotteiden alaisia tuotteita venäjälle, viattomien ukrainalaisten tappamiseen?Jos jotain "pommitarjouksia" tulisi kuten sillon hyvinä aikoina sai tuurilla muutamalla kympillä prossun niin voisi "boikotti" loppua. Mutta ei vois kyllä vähempää tääpulju kiinnostaa enään kun joskus kusettivat multa muutaman euron.
Kun halusin vaihtaa asuksen z87-a emolevyn vähän parempaan z97 asus maximus rangeriin, tuo z87-a emolevy kesti joku 1-2kk ennen ku se meni vaan yhtäkkiä rikki. Eivät myöskään huolineet "asuksen" vinkuvaa paska poweria takuuseen.
Viimesin ostos mulla on tuolta zowie ec2-cw hiiri ja logitech g pro langattomaan hiireen uudet tassut 14.12.2023.
No Kyllä se on ongelma jos kauppa kusettaa multa ylimäärästä ja miksi pistät sanoja mun suuhun kun en tuolla mun viestillä tarkoittanut tuollaista, nuo dronejen trokaaminen oli mulle aikalailla viimeinen naula arkkuun.Ai se on sulla ongelma että hävisit muutaman euron, mutta se ei ole minkäänlainen ongelma että JimmZ trokasi tuhansia pakotteiden alaisia tuotteita venäjälle, viattomien ukrainalaisten tappamiseen?
Selvä.
Kiitos selvennyksestä, hyvä jos olin väärässä/ymmärsin väärin!No Kyllä se on ongelma jos kauppa kusettaa multa ylimäärästä ja miksi pistät sanoja mun suuhun kun en tuolla mun viestillä tarkoittanut tuollaista, nuo dronejen trokaaminen oli mulle aikalailla viimeinen naula arkkuun.
Että en ostanu tuolta enään mitään.
Ei se mitään. Olisin voinut vähän paremmin jäsennellä ton mun viestini.Kiitos selvennyksestä, hyvä jos olin väärässä/ymmärsin väärin!
Meitä on moneen junaan. Tunnen toimeentulotuella eläviä jotka eivät ikinä enää Turun Droonikaupassa asioi sen jälkeen kun ryssien kanssa suhmuroivat, olkoonkin millaiset tarjoukset tahansa, mutta hämmästykseksi täällä näkyy DDR5 saatavuusketjussakin hyvää liksaa tienaavia, jotka mielellään luovuttavat euronsa tuohon paskafirmaan. Jotkut selkärangat on setelin vahvuisia, jotkut ei.Jimm'sissä oli juuri ehkä Euroopan halvimmat hinnat RX 9000-sarjalle. Tämä vielä samaan aikaan, kun muualta oli BF-tarjoukset loppuneet. Siinä on helppo sortua.
Sitten, kun kynnyksen yli on kävelty, niin koko oma boikotti on helppo unohtaa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos ei ole mitään kivaa tarjouksessa, niin boikotti vaan menee taustalla, mutta sitten kuin omasta tarjoustuotteesta säästäisi kymppejä tai satasen - siinä se oma mielen lujuus testataan.
Meitä on moneen junaan. Tunnen toimeentulotuella eläviä jotka eivät ikinä enää Turun Droonikaupassa asioi sen jälkeen kun ryssien kanssa suhmuroivat, olkoonkin millaiset tarjoukset tahansa, mutta hämmästykseksi täällä näkyy DDR5 saatavuusketjussakin hyvää liksaa tienaavia, jotka mielellään luovuttavat euronsa tuohon paskafirmaan. Jotkut selkärangat on setelin vahvuisia, jotkut ei.
No kyseisen liikkeen takiako se emolevy hajosi ja vastaavaa ei olisi muualta ostaessa tapahtunu?z97 asus maximus rangeriin, tuo z87-a emolevy kesti joku 1-2kk ennen ku se meni vaan yhtäkkiä rikki. Eivät myöskään huolineet "asuksen" vinkuvaa paska poweria takuuseen.
Tässähän meni heti aika monta asiaa väärin. Nimittäin tuossa lainaamassasi tapauksessa tai monissa itse näkemissäsi se on kyllä juurikin jälleenmyyjä joka hoitaa ja tarvittaessa vastaa kustannuksista jos sille jää pekka käteen. Asiakasta ei tarvitse ollenkaan edes kiinnostaa, onko kyseessä takuu vai virhevastuu ja tarjoaako valmistaja vai meneekö homma juuri hänen tapauksessaan jälleenmyyjän tappioksi. Kuukauden ikäisenä hajonnut emolevy hoidetaan siten, että jälleenmyyjä joko korjaa tai vaihtaa tai hyvittää, asiakas saa korjauksen tai uuden tuotteen tai hyvityksen. Ihan sama vaihdetaanko valmistajan organisaation kautta, korjataanko maahantuojan nimeämässä paikassa vai antaako jälleenmyyjä tappiokseen uuden hyllystä tilalle. Kunhan hoidetaan.No kyseisen liikkeen takiako se emolevy hajosi ja vastaavaa ei olisi muualta ostaessa tapahtunu?
Ja mitä tulee takuisiin niin yksikään jälleenmyyjä ei sitä takuuta tarjoa vaan se on aina valmistaja ja jämyt toimivat välikätenä takuuasian hoidossa ja loppuviimein se valmistaja on se joka sanoo onko vika takuunalainen vai ei. Tämä ei liity nyt ainoastaan jimmsiin vaan kaikkiin liikkeisiin ja aika monta takuucasea itsekki nähny kun asiakas alkaa tinkaamaan heti alussa "kyllähän tämä nyt takuuna menee" No ei mene koska me olemme jälleenmyyjiä ja meidän pitää konsultoida tämä valmistajalta koska he hoitavat takuun
Aivan totaalisen väärin. Suomessa se on aina, vain ja ainoastaan myyjä, joka tarjoaa ja vastaa takuusta kuluttaja-asiakkaalle.Ja mitä tulee takuisiin niin yksikään jälleenmyyjä ei sitä takuuta tarjoa vaan se on aina valmistaja ja jämyt toimivat välikätenä takuuasian hoidossa
En kirjottanut että se olisi ollut sillon aikoinaan jimmssin vika että emolevy meni niin nopeasti rikki, kai nyt jokaisesta liikkeestä voi saada maanantaikappaleita. Huonoa tuuria. Tarvitseeko sitä pilkkuanussia se on ihan sama minulle asiakkaana miten myyjäliike sen hoitaa takuu/virhevastuu.No kyseisen liikkeen takiako se emolevy hajosi ja vastaavaa ei olisi muualta ostaessa tapahtunu?
Ja mitä tulee takuisiin niin yksikään jälleenmyyjä ei sitä takuuta tarjoa vaan se on aina valmistaja ja jämyt toimivat välikätenä takuuasian hoidossa ja loppuviimein se valmistaja on se joka sanoo onko vika takuunalainen vai ei. Tämä ei liity nyt ainoastaan jimmsiin vaan kaikkiin liikkeisiin ja aika monta takuucasea itsekki nähny kun asiakas alkaa tinkaamaan heti alussa "kyllähän tämä nyt takuuna menee" No ei mene koska me olemme jälleenmyyjiä ja meidän pitää konsultoida tämä valmistajalta koska he hoitavat takuun
JimmZ syyllistyi tuossa sitten aika selkeästi petokseen, takuuasioissa se hinta/summa on se mikä kuitissa lukee ja takuuaikana on laitonta tehdä minkäänlaisia käyttöhyöty- tms. vähennyksiä.En kirjottanut että se olisi ollut sillon aikoinaan jimmssin vika että emolevy meni niin nopeasti rikki, kai nyt jokaisesta liikkeestä voi saada maanantaikappaleita. Huonoa tuuria. Tarvitseeko sitä pilkkuanussia se on ihan sama minulle asiakkaana miten myyjäliike sen hoitaa takuu/virhevastuu.
Jimmssin vika oli se että he kusettivat asiakasta enny muista mitä maksoin tosta asus z87-a emolevystä kai joku 140-150€ ja kun halusin sen vaihtaa vähän parempaan niin jouduin maksamaan hieman enemmän väliä, kun tuon rikkinäisen emolevyn hinta oli tippunut jollakin kympillä. Tuo z97 asus maximus vii ranger oli kai joku 170€ emolevy.
Mutta oma vika kun en osannut silloin nuorempana vaatia että en olisi joutunut maksamaan niin paljoa väliä tuosta vaihdosta.
Aivan totaalisen väärin. Suomessa se on aina, vain ja ainoastaan myyjä, joka tarjoaa ja vastaa takuusta kuluttaja-asiakkaalle.
Sinänsä ihan hyvä lisäarvo jos uutta tai oikeasti asiakasta tyydyttävää vastaavaa saa tilalle.Pääsääntöisesti vaihdamme viallisen tuotteen samanlaiseen tai korvaavaan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuun tuotteeseen.
Olet totaallisesti väärässä ja esim asuksella siinä paketissa joka tulee tehtaalta lukee esim "10year warrantly" tms niin se on valmistajan myöntämä takuu eikä jälleenmyyjän mutta lähtökohtaisesti jälleenmyyjä on se taho kuka hoitaa välikätenä nuo takuucaset eli tekee alustavan tarkastuksen ja sit hoitaa paperityöt ja jos on selvä tapaus heittää uuden tuotteen asiakkaalle ja sit saa valmistajalta jossain vaiheessa korvaavan tuotteen. Ja kyllä olen ottanut aika monta lähetystä vastaanottanut valmistajalta ja viitteenä "reklamaatio".Aivan totaalisen väärin. Suomessa se on aina, vain ja ainoastaan myyjä, joka tarjoaa ja vastaa takuusta kuluttaja-asiakkaalle.
Joo, tiedän että useimmat kusettavat tässä ja pakoilevat vastuutaan. Sama kun pelottelevat asiakkaita laittomilla ”tarkastusmaksuilla” jos ei vikaa löydetä. JimmZ;hän näitä harrastaa ahkerasti myös.
kannattaisko nyt vaikka lukea ensimmäisenä tämä; Takuu ja kuluttajansuojaKyllä se on vain ja ainoastaan jälleenmyyjän ja kuluttaja-asiakkaan välinen kauppa. Jälleenmyyjä vastaa takuu-asioista (ja virhevastuusta). Se on sitten jälleenmyyjän ja maahantuojan välinen ongelma, kuka tapauksen maksaa. Viimekädessä jälleenmyyjä, eikä se kuulu sille kuluttaja-asiakkaalle millään tavoin. Jos maahantuoja sanoo, ettei heitä kiinnosta, niin se ei ole kuluttaja-asiakkaan ongelma.
Fiksu jälleenmyyjä toki tekee tässä kohtaa johtopäätöksiä, että kannattaako sellaisen maahantuojan kanssa tehdä businessta. Jos vastaus on että kannattaa, niin nuo omaan piikkiin menevät tapaukset on sitten sitä yrittäjäriskiä.
Tuossa aiemmassa tapauksessa sen sijaan Jimm's tuskin kusetti ketään, jos ei suostunut alkuperäisellä kauppahinnalla vaihtamaan viallista tuotetta toiseen. Sellaista oikeutta kuluttaja-asiakkaalla ole, ja se on sitten jälleenmyyjän hyvää hyvyyttä jos siihen suostuu ja osapuolten neuvottelun tulos, millä ehdoin. Kusettamisen puolelle mennään, jos ei suostu korjaamaan, vaihtamaan samanlaiseen eikä hyvittämään. Jälleenmyyjä saa kuitenkin päättää mikä noista kolmesta on ratkaisuvaihtoehto.
Kyllä se on vain ja ainoastaan jälleenmyyjän ja kuluttaja-asiakkaan välinen kauppa. Jälleenmyyjä vastaa takuu-asioista (ja virhevastuusta). Se on sitten jälleenmyyjän ja maahantuojan välinen ongelma, kuka tapauksen maksaa. Viimekädessä jälleenmyyjä, eikä se kuulu sille kuluttaja-asiakkaalle millään tavoin. Jos maahantuoja sanoo, ettei heitä kiinnosta, niin se ei ole kuluttaja-asiakkaan ongelma
Jos valmistaja myöntää takuun on se valmistajan vastattava ja se on se taho joka tekee lopullisen päätöksen takuusta. Toki jälleenmyyjä voi sen hyvää hyvyyttä ottaa omasta tuotostaan mutta tähän ei ihan helpolla aleta ainaskaan kovin hövelisti
”Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa.”kannattaisko nyt vaikka lukea ensimmäisenä tämä; Takuu ja kuluttajansuoja
"Antamalla takuun yritys sitoutuu vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan. Takuunantaja vastaa takuuaikana ilmenevistä vioista ja muista takuussa määritellyistä asioista."
Jos valmistaja myöntää takuun on se valmistajan vastattava ja se on se taho joka tekee lopullisen päätöksen takuusta. Toki jälleenmyyjä voi sen hyvää hyvyyttä ottaa omasta tuotostaan mutta tähän ei ihan helpolla aleta ainaskaan kovin hövelisti
Ei se ihan noinkaan toimi. Eli jos ostat tuotteen Suomesta (sanotaan nyt vaikka Lidlistä tai Gigantista) ja sitten se ei enää kuukauden kuluttua toimi ei se kauppa voi vaan todeta "jaa-a, ota yhteyttä kiinaan, ei koske mua, mä vaan myyn näitä. Tossa lukee "Made in China" laita postia sinne".
Suomessa on ihan lain määräämä takuu mikä koskee kauppaa joka MYY tuotetta. ....
Nyt ehkä ensimmäisenä kannattaisi huomata että minä kirjoitan asiasta kuka vastaa takuusta ja kuka hoitaa takuukäsittelyjä. Vaikka sinä kuluttaja otat yhteyttä jälleenmyyjään niin ei tarkoita että se jälleenmyyjä vastaa siitä takuusta vaan se toimii vain välikätenä jos valmistaja myöntää tuotteelle jonku takuun. Selvissä tapauksissa nämä on kuluttajalla kivuttomia eli parhaillaan jämy työntää suoriltaan uuden hyllystä tilalle ja painaa rikkinäisen reklamaatiohyllyyn odottelemaan maahantuojan tai tehtaan edustajan käyntiä josta sit homma pyörii omalla painollaan. Jos taas hankalampi case niin sit se tuote lähetetään eteenpäin ja jälleenmyyjä on välikätenä viestintuojana/viejänä.Ei se ihan noinkaan toimi. Eli jos ostat tuotteen Suomesta (sanotaan nyt vaikka Lidlistä tai Gigantista) ja sitten se ei enää kuukauden kuluttua toimi ei se kauppa voi vaan todeta "jaa-a, ota yhteyttä kiinaan, ei koske mua, mä vaan myyn näitä. Tossa lukee "Made in China" laita postia sinne".
Suomessa on ihan lain määräämä takuu mikä koskee kauppaa joka MYY tuotetta. Siksi esim. monesti kun kauppa menee konkurssiin myydään tuotteita missä ei ehkä ole takuuta halvemmalla (koska asiakas voi itse YRITTÄÄ ottaa yhteyttä myöhemmin eri maahan tms. mutta jos sitä kauppaa ei enää ole olemassa se kaupan takuu ei paljoa auta)
Ei se oikeasti niin toimi että jos ostan esim. prosessorin (AMD:n) niin minun pitäisi lähettää Lisa Su:lle Santa Claraan, Kaliforniaan sähköpostia jos tuote ei toimi ja kysellä häneltä mitenkäs takuu ja tuleeko ehkä Kaliforniasta tms. huoltomies käymään...
Voisko ton takuukeskustelun siirtää oikeaan ketjuun, täällä keskitytään haukkumaan jimmZiä.
KIinalaisten tuotteiden välttäminen on aika paljon mahdottomampi koitos kuin Jimmzin boikotointi. Mikä tahansa iso tai tunnettu kunnolla brändätty kiinalaismerkki on oletusarvoisesti yhtä paljon Kiinan kommunistipuolueen työkalu kuin DC. Joku kiinalaisenTuli ostettua tietokone vasta Datatronicilta Jimmssin sijaan. Nyt selvisi että kotelo ja prossunjäähy on DeepCool valmistamia, joka myi tuotteitaan Venäjälle auttamaan Ukrainan sodassa. Suo siellä vetelä täällä![]()
Ei ole.Jotenkin lapsellista syyllistää itse yritystä yrityskaupoista,
Yleensä tietävät tai pitäisi tietää. Myyntihuuman perusteella tiesivät. Toinen firmahan jätti myymättä, vaikka tietysti käteisellä maksavat toimijat tuotteita sieltäkin saivat. Samoin on varmasti osteltu vaikka mistä marketeista.koska myyjäliike ei tiedä minne tavara lopulta menee.
Tiedetään, että lähetyksiä ohjattiin valemääränpäähänsä Venäjän kautta. Mihinköhän ne olisivat menneet? Venäjälle, minne ne jäivät matkan varrella.Ja kenellä edes on tietoa menikö ne kaikki dronet ryssille vai vaikka ukrainaan tai jonnekkin muualle?
Varmaan. Se ei vähennä Jimmsin toiminnan tuomittavuutta ja pahuutta.Veikkailen, että muutkin vastaavat kaupat on myynyt noita ja päätyneet ryssille.
Tämä olisi oleellista, jos puhuttaisiin rikosoikeudesta. Itse käsittelen tätä vain hyvän ja pahan tai oikean ja väärän kysymyksenä, jolloin asia on herttaisen yhdentekevä. Tiesivät mitä tekevät, kuten heikko puolustuspuhe "myyntihuumasta" paljastaa.Vaikka ko. Luminor on nykyään pakotteiden alainen, niin oliko se sitä ennen myyntiä?
Tämä ketju käsittelee Jimmsiä eikä verkkokauppacomia. Kukaan meistä ei tiedä, toimiko tämä kilpailija lakien vastaisesti. AVI:n "sakko" on hallinnollinen seuraamus eikä rikosasia.Toisaalta eikä nyt pitäisi verkkiski olla paskamyrskyn kohteena kun myyty ETA-maiden ulkopuolisille kansalaisille jopa yksittäisinä ostoksina kymmenien tuhansien eurojen edestä eikä ole ilmoittanu viranomaisille? Ero toki että verkkis sai sakot eli se oli toiminu ihan lakien vastaisesti
No jimmsin kohdalla ei tainnut olla edes epäiltynä rikoksesta saati tuomittu vaikka moraalisesti toimivat väärin. Ja AVI:n hallinnolliset seuraamukset perustuu aina lakeihin ja niiden rikkomiseen vaikka asiassa ei olisi pohjalla rikosasia.Tämä ketju käsittelee Jimmsiä eikä verkkokauppacomia. Kukaan meistä ei tiedä, toimiko tämä kilpailija lakien vastaisesti. AVI:n "sakko" on hallinnollinen seuraamus eikä rikosasia.
Ketään ei kiinnosta joku nimeke millä tavalla on toimittu väärin, normaaleja ihmisiä kiinnostaa se että on myyty sotakäyttöön tarvikkeita venäjälle.No jimmsin kohdalla ei tainnut olla edes epäiltynä rikoksesta saati tuomittu vaikka moraalisesti toimivat väärin. Ja AVI:n hallinnolliset seuraamukset perustuu aina lakeihin ja niiden rikkomiseen vaikka asiassa ei olisi pohjalla rikosasia.
Jotenkin lapsellista syyllistää itse yritystä yrityskaupoista, koska myyjäliike ei tiedä minne tavara lopulta menee. Ja kenellä edes on tietoa menikö ne kaikki dronet ryssille vai vaikka ukrainaan tai jonnekkin muualle? Veikkailen, että muutkin vastaavat kaupat on myynyt noita ja päätyneet ryssille. Vaikka ko. Luminor on nykyään pakotteiden alainen, niin oliko se sitä ennen myyntiä? Jimm´s teki todella ison virheen ensimmäisissä tiedonannoissaan kun sanoi, että "mentiin myyntihuumassa" . Jos vaikka olisin koodari ja myisin softaa eteenpäin suomalaiselle yritykselle joka vie sen itärajan taakse, ja ryssä muokkaa ja käyttää sitä sotaan niin olenko minä silloin syyllinen?
Jotenkin lapsellista syyllistää itse yritystä yrityskaupoista, koska myyjäliike ei tiedä minne tavara lopulta menee. Ja kenellä edes on tietoa menikö ne kaikki dronet ryssille vai vaikka ukrainaan tai jonnekkin muualle? Veikkailen, että muutkin vastaavat kaupat on myynyt noita ja päätyneet ryssille. Vaikka ko. Luminor on nykyään pakotteiden alainen, niin oliko se sitä ennen myyntiä?
Dronejen toimituksista venäjälle ei ole todisteita olemassa sodan alettua. Normaaleja ihmisiä juuri luulisi kiinnostavan todennetut faktat?Ketään ei kiinnosta joku nimeke millä tavalla on toimittu väärin, normaaleja ihmisiä kiinnostaa se että on myyty sotakäyttöön tarvikkeita venäjälle.
Oikeus ei ole löytänyt todisteita että dronet olisi toimitettu venäjälle eli faktojen valossa ne on menny turkkiin. Totuutta me emme siis tiedä 100% varmuudella kukaan ulkopuolinenKohdeosoitteeksi oli vaan merkattu Turkki tällä kertaa. Ja mitään todisteita siitä, että ne olisivat joskus saapuneet Turkkiin ei ole esitetty.
No niin olisko samat säännöt muidenki toimijoiden kohdalla? Jokainen voi päätellä mitkä ETA-maiden ulkopuolelta on käyny käteisellä ostamassa verkkiksestä kamaa ja mihin ne on menny. Googlettaa ETA-maat ja katselee karttaa niin jokainen voi yhdistellä asioita omassa päässäEi tässä mitään yrityskauppoja ole tehty. Vai on lapsellista syyllistää. Ennen sotaa tavara meni Venäjälle ja Jimms tiesi asiasta. Sodan alettua drooneja menikin valtavia määriä saman yrityksen kautta "Turkkiin". Voit veikkailla ja arvailla mitä haluat, mutta kaikki vastuuliset tahot lopettivat yhteistyön Jimzzin kanssa ja täysin aiheesta. Jos heidän kanssa asioiminen tai tällaisen tapauksen vähättely ei kerro suoraan venäjämielisyydestä, niin melkoisesta toopeilusta ja moraalin puuttumisesta se ainakin kertoo.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.