Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Toffee

IT-taikaministeri
Tukijäsen
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
198
Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju
Tämä ketju toimii epävirallisena jatkajana aiemmalle Jimm's-keskusteluketjulle, joka suljettiin io-techin ja Jimm'sin välisen yhteistyön päätyttyä. Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella Jimm'sistä ja siihen liittyvistä aiheista, esimerkiksi ajankohtaisista tapahtumista ja kokemuksista.

Vaikka viimeaikaiset tapahtumat varmasti herättävätkin tunteita, muistetaanhan pitää myös järki mukana kommentoinnissa. Ylläpito moderoinee edellisestä ketjusta tuttuun tapaan asiattomuudet, häiriköinnit ja offtopicit pois.

Tiivistys tapahtumista
Jimm's joutui otsikoihin droonikaupoista, joista Iltalehti uutisoi sunnuntaina 7.4.2024 osana laajempaa reportaasia, johon Jimm's julkaisi vastineen io-techissä seuraavana päivänä. Iltalehti uutisoi aiheesta uudemman kerran maanantaina. Tiistaina aiheesta uutisoivat muun muassa Yle, MTV Uutiset ja Ilta-Sanomat.

io-tech päätti yhteistyön Jimm's PC-Storen kanssa viime päivien aikana esiin tulleiden tietojen valossa. io-techin julkaiseman videon aiheesta löydät alta. io-techin sivuilla on julkaistu myös asiaa koskeva uutinen.

 
Viimeksi muokattu:
Jaahas siellä näyttäis olevan synttäri ALEt tulilla :think: Pitäis ostaa drone, mutta ei oo alennuksessa :sad: Pitää ostaa muualta.
 
En nyt tiedä, meneekö offtopic, mutta assyjen omilla sivuilla ei ole Jimm'sin logoa tässä. Tiketin versiossa vielä on.
 

Liitteet

  • assembly.png
    assembly.png
    1,2 MB · Luettu: 1 065
Mua oikeesti vähän kuvottaa, ettei jimms ole omilla sivuillaan julkaissut mitään vastinetta. Ihan kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Synttärit käynnissä jee jee.
Toivon todella, että Jimm's julkaisee asiasta vielä kirjoituksen omilla sivuillaan, anteeksipyyntöjen ja selvennettyjen jatkotoimenpiteiden kera.

Omaa asiakassuhdettani se ei enää pelasta, mutta olisi sekin nyt parempi kuin "sorruimme myyntihuumaan" -vastine ja sitä seurannut radiohiljaisuus.
 
Mua oikeesti vähän kuvottaa, ettei jimms ole omilla sivuillaan julkaissut mitään vastinetta. Ihan kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Synttärit käynnissä jee jee.

Tajusivat varmaan, että parempi jättää jatkossa vastineet tekemättä tai lähtee loputkin asiakkaat.
 
Aloitusviestiin voisi laittaa vaikka muutaman linkin uutisiin ja IO-techin videoon ja alustaa, miten näin pääsi käymään.
 
Uskomatonta tyhmyyttä, ettei JimmZillä kenelläkään tullut mieleen, että näistä kyllä jää ennemmin tai myöhemmin kiinni, varsinkin jos parilla miljoonalla myy koppereita "tuntemattomalle" ostajalle.

Itsellä pitkä historia heidän asiakkaana. Enää ei ikinä. Ihan sama maksaako satasen enempi vai vähempi, mutta näinä aikoina jokaisen tulisi osoittaa solidaarisuutta ja boikotoida näitä firmoja, olipa niiden konttori Ryssässä, Turussa tai Kiinassa.

Kohta joku tulee kirjoittamaan kuinka edelleenkin ostaa JimmZistä kaiken, cancel kulttuuri, jne...
 
Pari kertaa tapasin Jimms omistajan Salon liikkeen aikaan oli mukava heppu.Onneksi kaveri on ilmeisesti jo poistunut Jimms palkkalistoilta.Mahtaa kaveri ihmetellä et miten vitussa nää saatanan tunarit pilasivat palan suomen pc-kauppojen historiaa.Vitun aasit.Ihme et ei Pohjois-Koreaan myynyt samalla.
 
Pari kertaa tapasin Jimms omistajan Salon liikkeen aikaan oli mukava heppu.Onneksi kaveri on ilmeisesti jo poistunut Jimms palkkalistoilta.Mahtaa kaveri ihmetellä et miten vitussa nää saatanan tunarit pilasivat palan suomen pc-kauppojen historiaa.Vitun aasit.Ihme et ei Pohjois-Koreaan myynyt samalla.
Ei varmaan paljon edeltävää kiikkaa kun sai hyvät massit ja voi vietellä eläkettä missäpäin maailmaa huvittaa milloinkin. Itseä ei ainakaan kiinnostaisi mitä sen jälkeen tapahtuu kun olisi rahat tilillä Bahamalla naukkaa mojitoja.
 
Kay-Kiril Kostadinovnkiintoista olisi kuulla CaseKingin ajatukset asiasta. Foliohattunahan sitä voisi kuvitella, että asiahan voisi olla vaikka ihan Kay-Kiril Kostadinov:n junailemaa, että hoidetaas tällaiset tuolta tytäryhtiön kautta, että jos jäädään kiinni, niin ei emoyhtiö niin kärsisi.
 
Onpas aikamoinen keissi tämäkin. Seuraukset on kyllä harvinaisen selvät.

Muro/TechBBS -> tukijäsenyys kiitoksena 24 vuodesta.
Jimm's -> Asiakassuhde lopetettu 20 vuoden jälkeen.

Hienoa nähdä että niin monelle ATK harrastajalle ja toimijalle on selvä miten asian suhteen toimitaan.
 
Kay-Kiril Kostadinovnkiintoista olisi kuulla CaseKingin ajatukset asiasta. Foliohattunahan sitä voisi kuvitella, että asiahan voisi olla vaikka ihan Kay-Kiril Kostadinov:n junailemaa, että hoidetaas tällaiset tuolta tytäryhtiön kautta, että jos jäädään kiinni, niin ei emoyhtiö niin kärsisi.
Mullakin moinen skenaario käynyt mielessä että ehkäpä turkulaiset ovatkin yrittäneet jarruttaa kauppaa ja infonneet omistajia, mutta Saksasta on sitten tullut käskyä myydä kassakoneet kuumina. Eivät ne Turun työntekijät varmaan moista saisi kommentoida, eli sattaa ollakin asioita mitä ei tiedetä.

Tai sitten vaan käynyt ihan vitunmoinen hupsistakeikkaa.
:sheadphones:
 
Eivät ne Turun työntekijät varmaan moista saisi kommentoida, eli sattaa ollakin asioita mitä ei tiedetä.

Yksi ainoa asia on kriisiviestinnässä oikein, SPoC. Eli yksi nimetty henkilö kommentoi ja muut on hiljaa. Tietenkin, se kommentointi on ehkä tämän takia ollut vaisua ja jättänyt kysymyksiä vastaamatta ja anteeksipyyntöjä tekemättä.
 
Pyytäisivät edes anteeksi noin niinkuin alkuun.... Ihan perusjuttuja. Mut hyvä näin et tiedetään mitkä on prioriteetit.
 

Olen töissä isossa yrityksessä (joka ei toimita drooneja venäläisille). Meitäkin on kielletty kommentoimasta yhtiön asioita/kohuja somessa. Se on ihan standardikäytäntö isoissa/keskisuurissa yrityksissä. Parempi vaan, ettei yksittäinen työntekijä, joka ei tiedä kaikkea, lähde kertomaan omia mielipiteitään. Voi myös vahingossa vaan pahentaa asiaa, kuten vaikka tässä tunnustaa, että tiesivät Jimm'sillä, että Venäjälle menee. Lisäksi nimetty kontaktihenkilö hoitaa ajantasaisen tiedotuksen paremmin ja vastailee median (esim. Iltalehti) kysymyksiin. Tähän ei kyllä Jimm'sillä ole menty..

Nyt mietin, että onko Caseking tästä tietoinen, vai koettaako tj vaan peitellä omia mokiaan? Niin hirveitä lausuntoja on nämä ulostulot ja siellä ei ole panostettu ollenkaan kriisiviestintään - kun semmoisen käyttäminen ehkä vaatisi tiedottamista Casekingiin päin.. Siis onko tämä Jimm'sin omaa sooloilua, jonka tj on sallinut tapahtua, vai onko Caseking ollut tästä tietoinen ja antanut hiljaisen hyväksynnän? Vieläkin melkein uskon, että joku virhe siellä on käynyt, mutta kenen virhe ja ketkä siitä ovat olleet tietoisia?
 
Parempi vaan olla hiljaa. Taviksista jotka ei foorumeilla pyöri niin suuri osa ei varmasti tule kuulemaan koko asiasta. En usko että tästä tulee kummoista lovea jimmsin liikevaihtoon. Olisi kyllä valtio saanut lätkäistä kunnon sakot.
 
Olen töissä isossa yrityksessä (joka ei toimita drooneja venäläisille). Meitäkin on kielletty kommentoimasta yhtiön asioita/kohuja somessa. Se on ihan standardikäytäntö isoissa/keskisuurissa yrityksissä. Parempi vaan, ettei yksittäinen työntekijä, joka ei tiedä kaikkea, lähde kertomaan omia mielipiteitään. Voi myös vahingossa vaan pahentaa asiaa, kuten vaikka tässä tunnustaa, että tiesivät Jimm'sillä, että Venäjälle menee. Lisäksi nimetty kontaktihenkilö hoitaa ajantasaisen tiedotuksen paremmin ja vastailee median (esim. Iltalehti) kysymyksiin. Tähän ei kyllä Jimm'sillä ole menty..

Nyt mietin, että onko Caseking tästä tietoinen, vai koettaako tj vaan peitellä omia mokiaan? Niin hirveitä lausuntoja on nämä ulostulot ja siellä ei ole panostettu ollenkaan kriisiviestintään - kun semmoisen käyttäminen ehkä vaatisi tiedottamista Casekingiin päin.. Siis onko tämä Jimm'sin omaa sooloilua, jonka tj on sallinut tapahtua, vai onko Caseking ollut tästä tietoinen ja antanut hiljaisen hyväksynnän? Vieläkin uskon, että virhe on käynyt, mutta kenen virhe ja ketkä siitä ovat olleet tietoisia?

Joo, on sanomattakin selvää että asiaa kommentoi vain toimitusjohtaja. Tässä tapauksessa toimarilla ei vain näytä olevan tarvittavaa osaamista kriisiviestinnän hoitamiseen, eikä nähtävästi halua hankkia apua muualta. Itse näkisin, että tässä vaiheessa vahinkoja voisi vielä rajata kunnon ulostulolla.
 
Oisivat nyt tullu sanomaan et droonit meni Ukrainalle Turkin kautta... tai joku sotki Turun Turkkiin..
 
Kyllä tuossa ainakin nykyiset, ja ainakin parin lähivuoden vähänkään tietotekniikkaan liittyvät markkinoinnin yhteistyöt on kustu. Luulisi jossain tuntuvan vaikkakin hieman viiveellä.
 
@Emmätiiä postaus nyt lukotetussa Jimm's -ketjussa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on tämä Multitronicin systeemin omituisuus?

Itse symppaan tuota firmaa, joka siis on vaasalainen, kun Vaasassa/välittömässä läheisyydessä vietin elämäni ensimmäiset 29 vuotta. Monesti on itsellä tai kaverilla joku hiiri tai headsetti sanonut sopimuksen irti epäotolliseen aikaan ja siinä tilanteessa on ollut kyllä ilo, että tuollakin kuolleessa kylässä joku jaksaa pyörittää kivijalka-ATK -myymälää. Nykyäänkin tilaan mieluummin heiltä kuin kilpailijoilta jos tuote löytyy ja hinta on suurinpiirtein sama, koska haluan tukea tuon toiminnan jatkuvuutta vaikka itse olenkin muuttanut jo vuosia sitten muualle.
 
Jimmsin business oli (on) siitä hauskaa, että se toimii sekä kuluttaja- ja yrityspuolella. On sanomattakin selvää, että valtaosa yrityspuolen asiakkaista tulee irtisanomaan kaiken toiminnan ja kaupalliset suhteet Jimmsiin - ja niin jo alkanutkin tapahtumaan. Ei yrityspuolella minkään yrityksen PR status kestä tällaista skandaalia. Eikä pidä kestääkään. Olisi toki jännä tietää, että paljonko liikevaihdosta kertyy kuluttajilta ja kuinka paljon yrityspuolelta.

Kuluttajat toki äänestävät myös jaloillaan ja lompakoillaan hyvin herkästi. Taloudellisesti ennustan äärimmäisen vaikeita aikoja Jimmsille ja valitettavasti koko heidän koko henkilökunnalle.

Caseking tietää varmasti tilanteen, mutta epäilisin, että menee hetki ennen kuin ”alkaa tapahtumaan”. Siellä tehdään ns. sisäinen tutkinta kunnolla ja huolellisesti jonka jälkeen alkaa viikatemiehellä olla keikkaa Turun suuntaan ja siinä vaiheessa ei neuvotella että jatkuuko tietyllä porukalla hommat vai ei.

Jimmsin liiketoiminta ja brändi on kustu nyt niin nopeasti ja pahasti, että tästä saisi joku mediapuolen opiskelija tehtyä todella opettavaisen ja silmiä avaavan dokumentin.

Jos heidän liiketoiminta kyykkää nyt niin pahasti kuin kuvittelen, niin se on Jimmsille uusi johto palvelukseen, yt:t jotta saadaan kulurakennetta alaspäin ja sitten ihmetellään xx miljoonaa euroa alemmalta liikevaihtotasolta maailmaa uudestaan eteenpäin.
 
Caseking tietää varmasti tilanteen, mutta epäilisin, että menee hetki ennen kuin ”alkaa tapahtumaan”. Siellä tehdään ns. sisäinen tutkinta kunnolla ja huolellisesti jonka jälkeen alkaa viikatemiehellä olla keikkaa Turun suuntaan ja siinä vaiheessa ei neuvotella että jatkuuko tietyllä porukalla hommat vai ei.

Caseking, eli siis tukkutoimittaja elektroniikan jälleenmyyjille, vai miten liittyy Jimmziin?
 
Ei nyt varsinaisesti itsellä ole vielä ollut ongelmia, mutta lueskelin muilla käyttäjillä olleen jotain probleemaa. Multitronic kokemuksia? joten nuo sai ainakin minut karttamaan puljua.
Mä oon tilannut tuolta pari kertaa (2021 ja 2023) ja toisella kertaa kävi juuri noin kuin tossa ekassa postauksessa (oli tilatessa saldoa, kunnes yhtäkkiä ei ollutkaan). Ekallakin kerralla meni jonkun aikaa että paketti liikahti, ei tosin ihan paria viikkoa...Sanoisin, että jos on aikaa odotella, niin kyllä tuolta ihan huoletta voi tilata.

Edit: Syy miksi tilasin uudelleen 2023 oli siinä että tarvin juuri tietyn mallisen laitteen, mitä ei muualta saanut.
 
Mua oikeesti vähän kuvottaa, ettei jimms ole omilla sivuillaan julkaissut mitään vastinetta. Ihan kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Synttärit käynnissä jee jee.
Niin koska juuri nythän on oikea hetki tehdä hätiköityjä tiedotteita/vastineita, kun edellinenkin sai niin hienon vastaanoton, ihan vaan siksi koska foorumikansa janoaa vastausta! NYTHETIVÄLITTÖMÄSTI! :og:

Itse ainakin maltan odottaa mikäli tässä nyt vielä jotakin odottamisen arvoista on.. sepä jää nähtäväksi.
 
Niin koska juuri nythän on oikea hetki tehdä hätiköityjä tiedotteita/vastineita, kun edellinenkin sai niin hienon vastaanoton, ihan vaan siksi koska foorumikansa janoaa vastausta! NYTHETIVÄLITTÖMÄSTI! :og:

Itse ainakin maltan odottaa mikäli tässä nyt vielä jotakin odottamisen arvoista on.. sepä jää nähtäväksi.
Homma meni reisile kun tj ei ymmätänyt miten asiakkaat näki tilanteen, eikä myöskään halunnut mitenkään yrittää korjata vahinkoa. Tj:llä oli koko päivä aikaa rustata vastinetta mutta kun tj ei nähnyt toimissaan juurikaan väärää, niin lopputulos oli tämä. Jos tj ymmärtäisi asiankaitaan olisi tehty kädenojennus ukrainan suuntaan ja toimitettu ukrainalle niitä droneja ihan minimissään liikevoiton edestä, mieluiten se 3500 ja muuten tuettu ukrainaa.
 
Multitronicista sellainen kokemus että kun useampi vuosi sitten ostin pelituolin (dxracer tank, toimii yhä varsin ok) niin itse tuoli tuli vikkelään kotiovelle mutta luvattu kylkiäinen ei ollut mukana. Pelimatto tuolin alle siis. No sitä piti sitten kysäistä parin vkon odottelun jälkeen niin vähän äksyä oli asiakaspalvelu. Tuli se matto sieltä lopulta mutta jäi mieleen tuo sähähdys kun muistaakseni ihan asiallisesti sitä tiedustelin. Pikku juttu sikäli.
 
Multitronicista sellainen kokemus että kun useampi vuosi sitten ostin pelituolin (dxracer tank, toimii yhä varsin ok) niin itse tuoli tuli vikkelään kotiovelle mutta luvattu kylkiäinen ei ollut mukana. Pelimatto tuolin alle siis. No sitä piti sitten kysäistä parin vkon odottelun jälkeen niin vähän äksyä oli asiakaspalvelu. Tuli se matto sieltä lopulta mutta jäi mieleen tuo sähähdys kun muistaakseni ihan asiallisesti sitä tiedustelin. Pikku juttu sikäli.


Itsekkin vastasin tuonne ja lainasin kahta käyttäjää, jotka kyseli noista kokemuksista.
 
Niin koska juuri nythän on oikea hetki tehdä hätiköityjä tiedotteita/vastineita, kun edellinenkin sai niin hienon vastaanoton, ihan vaan siksi koska foorumikansa janoaa vastausta! NYTHETIVÄLITTÖMÄSTI! :og:

Itse ainakin maltan odottaa mikäli tässä nyt vielä jotakin odottamisen arvoista on.. sepä jää nähtäväksi.

Ehkä se pointti kuitenkin oli se että ovat julkaiseet "virallisen tiedotteen" asiasta mutta julkaisupaikkana on TechBBS, jonne kuitenkin linkittävät mm. omasta Twitteristään mutteivät kehtaa omilla sivuillaan julkaista vaikka sielläkin oma blogi-osio on jossa jotain tiedotteitakin on julkaistu. Samalla tekivät myös pienen karhunpalveluksen Sampsalle ja tälle foorumille ajamalla kaiken maailman mediat yhdistämään TechBBS:n ja Jimmsin perseilyn toisiinsa.
 
Homma meni reisile kun tj ei ymmätänyt miten asiakkaat näki tilanteen, eikä myöskään halunnut mitenkään yrittää korjata vahinkoa. Tj:llä oli koko päivä aikaa rustata vastinetta mutta kun tj ei nähnyt toimissaan juurikaan väärää, niin lopputulos oli tämä. Jos tj ymmärtäisi asiankaitaan olisi tehty kädenojennus ukrainan suuntaan ja toimitettu ukrainalle niitä droneja ihan minimissään liikevoiton edestä, mieluiten se 3500 ja muuten tuettu ukrainaa.
Tuon kaltaiset päätöksethän tehdäänkin muutaman päivän aikana ja sormia napsauttamalla :) Surullinen tapaushan tämä on nyt kaiken kaikkiaan joka kantilta katsottuna, oli sitten tahatonta tai ei, mutta kaiketi tässä vainoamispäissäänkin jotakin maalaisjärjen kaltaista kannattaisi käyttää.
 
Niin koska juuri nythän on oikea hetki tehdä hätiköityjä tiedotteita/vastineita, kun edellinenkin sai niin hienon vastaanoton, ihan vaan siksi koska foorumikansa janoaa vastausta! NYTHETIVÄLITTÖMÄSTI! :og:

Itse ainakin maltan odottaa mikäli tässä nyt vielä jotakin odottamisen arvoista on.. sepä jää nähtäväksi.
Järkevintä olisi tosiaan ollut odottaa ensimmäisenkin vastineen kanssa ja antaa jonkun ammattilaisen kirjoittaa se. Mutta meni jo...

Toinen vastine ei enää asiaa mitenkään voi edes korjata, kun tavara on jo tuulettimessa.
 
Tuon kaltaiset päätöksethän tehdäänkin muutaman päivän aikana ja sormia napsauttamalla :)
Toimittivat 2022 venäjälle 3500 dronea ja sitten syystä x lopettivat. Eivät halunneet tulla julkisuuteen ja kertoa tapauksesta. Varmaan toivoivat ettei kukaan huomaa. 1,5 vuotta myöhemmin (viime sunnuntaina) il kertoo asiasta. Jimms vihjailee että il tiedot on jotenkin vääriä ja mustamaalaavia. Seuraavana päivänä klo 16:23 julkaisevat tiedotteen jossa myötävät il olleen oikeassa ja vähättelevät toimintaansa, eikä ole halua yrittää korjata vahinkoja.

Tuossa oli kokonainen puolitoista vuotta plus yksi päivä aikaa miettiä vastinetta ja toimintatapoja. Joten jos osaamista ja ymmärrystä olisi ollut, olisi reagoitu nopeammin ja fiksummin.
mutta kaiketi tässä vainoamispäissäänkin jotakin maalaisjärjen kaltaista kannattaisi käyttää.
Itse suhtaudun mielestäni varsin tasapainoisesti asiaan. Eräs tyyppi halusi (ehkä lynkkausmiealassa) poistaa jimsin hinta.fi palvelusta.

Joten mitä sä tarkemmin tarkoitat ja kaipaat sanoessasi että "tässä vainoamispäissäänkin jotakin maalaisjärjen kaltaista kannattaisi käyttää."?
 
Homma meni reisile kun tj ei ymmätänyt miten asiakkaat näki tilanteen, eikä myöskään halunnut mitenkään yrittää korjata vahinkoa. Tj:llä oli koko päivä aikaa rustata vastinetta mutta kun tj ei nähnyt toimissaan juurikaan väärää, niin lopputulos oli tämä. Jos tj ymmärtäisi asiankaitaan olisi tehty kädenojennus ukrainan suuntaan ja toimitettu ukrainalle niitä droneja ihan minimissään liikevoiton edestä, mieluiten se 3500 ja muuten tuettu ukrainaa.
Juuri noin. Hattu käteen ja myöntämään, että tuli tehtyä ihan vitun paha moka, mutta yritetään korvata se jollain. Eikä seliterllä mistään myyntihuumista ja että ei tiedetty.
 
Yhden videon olen itsekin aikoinaan tuonne Youtuben puolelle tehnyt, missä hankittu tuote Jimm´s ja vielä linkitkin tuotteesta pistetty ja kehuttu firmaa. (ei maksettua yhteistyötä tai muutakaan etua siitä saanut) Piti käydä tässä myös poistamassa kuvauksesta tuon tuotteen Jimm´s linkki ja kuvausta muokata, etten suosittele julki tulleiden tietojen valossa Jimm´s ostamista ja että muita ostopaikkoja kyllä on :)

Vaikka videosta toki onkin aikaa ja on pieni kanava, niin silti tuo tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta.
 
Erittäin suoraselkäistä toimintaa io-techiltä päättää näin tärkeä yhteistyökumppanuus eettisten arvojen perusteella. Moraali on teillä kohdillaan. Tästä syystä (ja myös hyvien tietotekniikkavideoiden) päätin rekisteröityä sivulle ja hankkia tukijäsenyyden.

Kiitos teille ja jatkakaa hyvää duunia :thumbsup:
 
Ehkä se pointti kuitenkin oli se että ovat julkaiseet "virallisen tiedotteen" asiasta mutta julkaisupaikkana on TechBBS, jonne kuitenkin linkittävät mm. omasta Twitteristään mutteivät kehtaa omilla sivuillaan julkaista vaikka sielläkin oma blogi-osio on jossa jotain tiedotteitakin on julkaistu. Samalla tekivät myös pienen karhunpalveluksen Sampsalle ja tälle foorumille ajamalla kaiken maailman mediat yhdistämään TechBBS:n ja Jimmsin perseilyn toisiinsa.
Järkevintä olisi tosiaan ollut odottaa ensimmäisenkin vastineen kanssa ja antaa jonkun ammattilaisen kirjoittaa se. Mutta meni jo...

Toinen vastine ei enää asiaa mitenkään voi edes korjata, kun tavara on jo tuulettimessa.
Samaa mieltä. Se, että "virallinen tiedote" on yksi kommentti Techbbs -ketjussa firman omien viestintäkanavien ollessa tyhjää täynnä on kyllä saman tason rimanalitus kuin tuo vastine itsessään.

En tunne Jimm'sin organisaation rakennetta tai kulttuuria, joten paha mennä sanomaan mitä siellä kukakin on droneja myydessä tehnyt ja tiennyt tai ollut tekemättä ja tietämättä. Onko TJ kertonut myyntiosastolle että nyt myydään droneja Venäjälle eikä siitä sen vai onko TJ poltellut tietämättömänä sikaria Bahamalla ja katsellut vain numeroita, joita myyntipäällikkö /-osasto /tms. on ylpeänä esitellyt kun nyt on kääritty hihat ja ruvettu myymään!

Se on kuitenkin fakta, että ihan varmasti Jimm'sillä on tiedetty, mitä tuli tehtyä jo paljon aiemmin kuin Iltalehdessä mutta päätetty olla hiljaa ja toivoa, että kukaan ei huomaa. Paskan osuessa tuulettimeen sitten kyhättiin tuo luokaton vastine ja kun se sai arvoisensa vastaanoton lopetettiin viestintä kokonaan. Tästä aivan vihkoon vedetystä damage controllista ei voi kyllä syyttää ketään muuta kuin ko. yrityksen toimitusjohtajaa. TJ:hän nyt muutenkin vastaa loppujen lopulta johtamansa firman tekemisistä mutta ihan viimeistään tässä vaiheessa olisi pitänyt yrittää pelastaa, mitä pelastettavissa on ihan toisenlaisella otteella ja asenteella kuin nyt tehtiin. Palkata sitten vaikka joku ulkopuolinen konsultti auttamaan jos omat kriisiviestinnän taidot on tuolla tasolla kuin on.

Ainakin omasta mielestä tämä synkkä tapahtumaketju saa jopa tragikoomisia piirteitä johtuen tuosta TJ:n täydellisestä tunaroinnista. Välillä sitä miettii, miten jotkut ihmiset on palkattu siihen duuniin, mitä tekevät. Ja muistakaahan kanssakirjoittelijat tuohtumuspäissänne, että niillä Jimm'sin aspoilla ja myymälän varastojoreilla ei ole ollut näihin lehmänkauppoihin osaa eikä arpaa. Vastuu on tässä tapauksessa sillä kuuluisalla ylemmällä taholla.
 
Ainoa keino päästä ulos tästä sotkusta on se, että Toivo Sukari ostaa koko lafkan ja palauttaa omistuksen takaisin suomeen (nykyinen omistaja saksassa). Samalla saadaan tavalliset viattomat työntekijät takaisin normaalityöhön missä ei mitään vikaa ollut ollutkaan. Toiminta saisi jatkua suomenlipun alla, niin kuin se oli alunperin tarkoitettu.
 
Ainoa keino päästä ulos tästä sotkusta on se, että Toivo Sukari ostaa koko lafkan ja palauttaa omistuksen takaisin suomeen (nykyinen omistaja saksassa). Samalla saadaan tavalliset viattomat työntekijät takaisin normaalityöhön missä ei mitään vikaa ollut ollutkaan. Toiminta saisi jatkua suomenlipun alla, niin kuin se oli alunperin tarkoitettu.
Sukari ois kyllä kova ja Håkanskin menis. Salmela pysyköön kaukana.
Uutista odotellessa: "Caseking myi Jimm'sin Jethron pojalle. Jethro edelleen varaton, kuntoilee lonkeroa juoden aurinkorannikolla!"
 
Millos noi nyt viimeks möi niitä droneja tonne "Turkkiin" tai mihin lie?

Ei nyt ole tarkotus selitellä mitää Jimmsin puolesta mut ehkä tuota myyntihimoa olis nykypäivänä ollut helpompi hillitä, kun kaikki tietää kaupallisten dronejen käyttökelpoisuuden taistelukentillä. Ainakaan itse en muista et niitä olis sillon konfliktin alussa ees mihinkää isommin käytetty. Oli ne Bayraktarit yms mistä laulujaki tehtiin ja ehkä ihan satunnaisia pätkiä jostain droneilla kuvattuna.

Mikäs heppu tää Kostadinov nyt sitten on? Näyttää olevan varsin kovasti kytkettynä Jimmssiin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 514
Viestejä
4 475 286
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom