Epävirallinen Jimm's PC-Store -ketju

Papereissa luki että venäjän kautta turkkiin. Ja koska venäjältä on pikkasen vaikeaa kaivaa todisteita onko ne jatkaneet turkkiin vain ei, niin syyttäjä ei voinut osoittaa että ne ei olisi jatkaneet turkkiin, niin sillä mentiin oikeudessa.


Mutta oikeuden ulkopuolella jokainen tajuaa että ne ei ole venäjältä jatkanut turkkiin varsinkin kun samalle yritykselle aiemmin toimitettiin venäjälle eikä ollut mitään mainintaa turkista.


Mutta tämäkin on ketjussa jo ties kuinka monta kertaa sanottu. Mikä ihme tarve on tulla kiistää päivänselviä tosiasioita, vai saatko palkkasi ruplissa?
Olisko kannattanu lukea ihan loppuun asti mitä kirjoitin ennen huutelua ruplista? faktat on kuitenki faktoja ja mutuilut mutuiluja

Ja eikös tilanne ole ollut juuri niin että syyttäjä ei ole osoittanut että tuotteet olisi jäänyt venäjälle?
 
Dronejen toimituksista venäjälle ei ole todisteita olemassa sodan alettua. Normaaleja ihmisiä juuri luulisi kiinnostavan todennetut faktat?

Oikeus ei ole löytänyt todisteita että dronet olisi toimitettu venäjälle eli faktojen valossa ne on menny turkkiin. Totuutta me emme siis tiedä 100% varmuudella kukaan ulkopuolinen

No niin olisko samat säännöt muidenki toimijoiden kohdalla? Jokainen voi päätellä mitkä ETA-maiden ulkopuolelta on käyny käteisellä ostamassa verkkiksestä kamaa ja mihin ne on menny. Googlettaa ETA-maat ja katselee karttaa niin jokainen voi yhdistellä asioita omassa päässä :)

Tällaisten päätelmien ja yhdistelyiden lukeminen vetää jotenkin niin sanattomaksi, että parempi mennä vaan nukkumaan.
 
Olisko kannattanu lukea ihan loppuun asti mitä kirjoitin ennen huutelua ruplista? faktat on kuitenki faktoja ja mutuilut mutuiluja
Haasteita lukemisessa tai luetun ymmärtämisessä?

Kokeillaan vielä kerran:

Faktat on:

Luminor ja siberica on ostanut ennen sotaa tavaraa suoraan Venäjälle ja jimss on tämän tiennyt.

Sota kun alkoi niin ostot jatkuivat ja edelleen tavara suuntasi venäjälle, nyt vain papereihin oli ilmestynyt että dronet (jotka ovat kaksikäyttötuotteita) jatkaisi venäjältä turkkiin.

Nyt kun todistettavasti dronet on menneet venäjälle ihan papereiden mukaan, niin mitäpä veikkaat että jatkoiko ne sieltä turkkiin vai jäikö venäjälle, kun otetaan huomioon venäjän luonteen valtiona ja sen miten heikosti se heidän 3 päivän erikoisoperaatio sujuu.

Oikeudessa todistustaakka oli syyttäjällä ja todistelun tasovaatimus korkeampi. Syyttäjän olisi pitänyt todistaa että ne ei jatkaneet turkkiin eikä aihetodisteet riittäneet oikeudessa.

Kuitenkin jokainen joka ei ole kremlin palkkalistoilla ja omaa toimivat hoksottimet eikä ole täysin tynnyrissä elänyt ymmärtää ja osaa laskea yhteen että ne ei ole jatkaneet turkkiin, vaan päätyneet suoraan sotilaskäyttöön.



Joo, ei ole 100% varmuus, mutta ei sekään ole 100% varmuus että jos heitän kiven ilmaan, se tulee sietä myös alas. On pieni mahdollisuus että näkymätön ufo ottaa sen kyytiin ja vie toiseen galaksiin.
 
Haasteita lukemisessa tai luetun ymmärtämisessä?

Kokeillaan vielä kerran:

Faktat on:

Luminor ja siberica on ostanut ennen sotaa tavaraa suoraan Venäjälle ja jimss on tämän tiennyt.

Sota kun alkoi niin ostot jatkuivat ja edelleen tavara suuntasi venäjälle, nyt vain papereihin oli ilmestynyt että dronet (jotka ovat kaksikäyttötuotteita) jatkaisi venäjältä turkkiin.

Nyt kun todistettavasti dronet on menneet venäjälle ihan papereiden mukaan, niin mitäpä veikkaat että jatkoiko ne sieltä turkkiin vai jäikö venäjälle, kun otetaan huomioon venäjän luonteen valtiona ja sen miten heikosti se heidän 3 päivän erikoisoperaatio sujuu.

Oikeudessa todistustaakka oli syyttäjällä ja todistelun tasovaatimus korkeampi. Syyttäjän olisi pitänyt todistaa että ne ei jatkaneet turkkiin eikä aihetodisteet riittäneet oikeudessa.

Kuitenkin jokainen joka ei ole kremlin palkkalistoilla ja omaa toimivat hoksottimet eikä ole täysin tynnyrissä elänyt ymmärtää ja osaa laskea yhteen että ne ei ole jatkaneet turkkiin, vaan päätyneet suoraan sotilaskäyttöön.



Joo, ei ole 100% varmuus, mutta ei sekään ole 100% varmuus että jos heitän kiven ilmaan, se tulee sietä myös alas. On pieni mahdollisuus että näkymätön ufo ottaa sen kyytiin ja vie toiseen galaksiin.

Jännä, että faktoista puuttui taas se syyttömyys, näin se vaan oikeusvaltiossa menee. Tottakai jää sitte yksilön itsensä pohdittavaksi, miten moraalin puolesta kestää mistäkin ostaa. Itse ostan halvimmasta paikasta, ei sieltä kuitenkaan enää mitään mene venäjälle ja kyllä tässä epäsuorasti voit vahingossa venäjän sotaa tukea montaakin eri reittiä.
 
Jännä, että faktoista puuttui taas se syyttömyys, näin se vaan oikeusvaltiossa menee. Tottakai jää sitte yksilön itsensä pohdittavaksi, miten moraalin puolesta kestää mistäkin ostaa. Itse ostan halvimmasta paikasta, ei sieltä kuitenkaan enää mitään mene venäjälle ja kyllä tässä epäsuorasti voit vahingossa venäjän sotaa tukea montaakin eri reittiä.
Syyttömyys? Noi faktat varsin vahvasti viittaa syyllisyyteen eikä kenelleekään voi enään olla epäselvää noiden valossa. Oikeudessa kuitennin syyttäjltä vaaditaan korkeampaa todistelun tasoa. Mm. Siksi ei rikosoikeudellisia vastuita.

Kerrohan jos kerta oot eri mieltä mitkä faktoista on väärin tai miksi johtopäätös olisi virheellinen, millä perusteella ne jatkoi turkkiin? Se että rahtikirjassa sanotaan jotain ei todista mitään kun kyseessä on venäjä.
 
Syyttömyys? Noi faktat varsin vahvasti viittaa syyllisyyteen eikä kenelleekään voi enään olla epäselvää noiden valossa. Oikeudessa kuitennin syyttäjltä vaaditaan korkeampaa todistelun tasoa. Mm. Siksi ei rikosoikeudellisia vastuita.

Kerrohan jos kerta oot eri mieltä mitkä faktoista on väärin tai miksi johtopäätös olisi virheellinen, millä perusteella ne jatkoi turkkiin? Se että rahtikirjassa sanotaan jotain ei todista mitään kun kyseessä on venäjä.
Sepä se, kun asiasta ei ole 100% tietoa, niin turkkiin menivät. Minäkin väitän, että faktat varsin vahvasti viittaavat siihen, ettei Jumalaa ole olemassa, mutta turha minun on siitä uskovaisten kanssa vääntää.
 
Sama levy se soi kaikilla. Täällä kyllä helposti kivitetään, jos asiaan suhtautuu vähänkin neutraalimmin, eikä osallistu yhteiseen boikottiin. Vähän pistää välillä naurattamaankin tämä "mä en leiki sun kanssa enää, koska teit virheen" -ajattelu. Kyllä tässä sotatilassa tulee epäsuorasti tuettua tietämättäänkin kumpaakin osapuolta. Ei niitä tuotteiden alkuperiä ja määränpäitä millään pysty aina selvittämään. Jimms toimi kyseenalaisesti, myönsi tavallaan virheensä ja nyt jatketaan eteenpäin. Jokainen saa boikotoida, jos tarpeelliseksi katsoo, mutta saa myös olla boikotoimatta, kyse on yksilön henkilökohtaisesta valinnasta. En ole venäjämielinen millään tavalla, mutta uskomukseni mukaan Jimmsiltä ei enää lähde kyseenalaisia lähetyksiä, ottivat taloudellisesti takkiin ja varmasti oppivat tästä. En näe syytä ikiboikoteille, mutta jokainen tavallaan. Ja sitten näyttää ponnahtelevan näitä case verkkiksiä jne tähän vielä rinnalle. Kuka ja mikä nyt onkaan pahempi toistaan sitten taas...
 
Sama levy se soi kaikilla. Täällä kyllä helposti kivitetään, jos asiaan suhtautuu vähänkin neutraalimmin, eikä osallistu yhteiseen boikottiin. Vähän pistää välillä naurattamaankin tämä "mä en leiki sun kanssa enää, koska teit virheen" -ajattelu. Kyllä tässä sotatilassa tulee epäsuorasti tuettua tietämättäänkin kumpaakin osapuolta. Ei niitä tuotteiden alkuperiä ja määränpäitä millään pysty aina selvittämään. Jimms toimi kyseenalaisesti, myönsi tavallaan virheensä ja nyt jatketaan eteenpäin. Jokainen saa boikotoida, jos tarpeelliseksi katsoo, mutta saa myös olla boikotoimatta, kyse on yksilön henkilökohtaisesta valinnasta. En ole venäjämielinen millään tavalla, mutta uskomukseni mukaan Jimmsiltä ei enää lähde kyseenalaisia lähetyksiä, ottivat taloudellisesti takkiin ja varmasti oppivat tästä. En näe syytä ikiboikoteille, mutta jokainen tavallaan. Ja sitten näyttää ponnahtelevan näitä case verkkiksiä jne tähän vielä rinnalle. Kuka ja mikä nyt onkaan pahempi toistaan sitten taas...
Sinä voit henkilökohtaisesti osallistua boikottiin tai tilata jimmsiltä. Se on sinun valintasi, ei siinä mitään. Jännästi vaan osalla on tarve tulla sanomaan että todisteita ei ole, ei vaikka jimms itse on myöntänyt, kuten sanoitkin, ja retostella miten juuri jimmsistä tilaavat.
 
Sinä voit henkilökohtaisesti osallistua boikottiin tai tilata jimmsiltä. Se on sinun valintasi, ei siinä mitään. Jännästi vaan osalla on tarve tulla sanomaan että todisteita ei ole, ei vaikka jimms itse on myöntänyt, kuten sanoitkin, ja retostella miten juuri jimmsistä tilaavat.
No ihan samalla tavalla vielä suurempi osa tuo esiin sitä omaa erinoimaisuuttaan ja arvovalintaansa siitä, miten on ollut tilaamatta X -päivää ja tulee boikotoimaan aina ja ikuisesti. Näitä viestejä on threadi täynnä. Miten tämä unohtui nostaa esille? Yhteisesti sitten taputellaan toisia olkapäille. Kyllä tämäkin huvittavaa on.

Itse tilaan sieltä, mistä halvimmalla ja nopeiten saan. On se sitten Jimms tai joku muu. En boikotoi, enkä erityisesti suosi. Sillähän ei ole enää mitään tosiasiallista merkitystä sodankulkuun, boikotoiko täällä joku kyseistä kauppaa vai ei. Kyse on henkilökohtaisesta moraalis-eettisestä arvovalinnasta, jolle tullaan hakemaan vahvistusta ja hyväksyntää yhteisöltä. Se taas vahvistaa yksilön hyväksymiseksi tulemisen tunnetta, jonka hakemiselle ihmiselle on luontainen tarve.
 
Viimeksi muokattu:
Jimms toimi kyseenalaisesti, myönsi tavallaan virheensä ja nyt jatketaan eteenpäin. Jokainen saa boikotoida, jos tarpeelliseksi katsoo, mutta saa myös olla boikotoimatta, kyse on yksilön henkilökohtaisesta valinnasta. En ole venäjämielinen millään tavalla, mutta uskomukseni mukaan Jimmsiltä ei enää lähde kyseenalaisia lähetyksiä, ottivat taloudellisesti takkiin ja varmasti oppivat tästä. En näe syytä ikiboikoteille, mutta jokainen tavallaan.
Tuohan on juuri se ongelma, että jimms myönsi syyllisyytensä (joskin todisteet olivat aukottomat, joten eipä tuota auta kieltääkään), mutta ei pahoitellut asiaa saati hyvittänyt sitä. Toimari syytti myyntihuumaa ja ylpeillen vielä ilmoitetti, ettei heidän talouteensa kuluttajien boikotit vaikuta. Koko firman ongelma tuntuu enemmän tai vähemmän olevan toimitusjohtaja ja hänen surkea viestintänsä

Miksi toimitusjohtaja ei vain ilmoittanut rehellisesti että tehtiin moka, pahoittelut ja laittanut miljoonan edestä Ukrainaan ilmaisia droneja? No tätä voimme vain jäädä miettimään, mutta ei se olisi jimmyltä vieläkään myöhäistä (no dronet on, mutta rahalle siellä varmasti olisi vieläkin käyttöä). Tällä hetkellä JimmZ ei näytä oppineen mitään, vaan osoittaa vain että jäivät kiinni ja yrittävät vältellä vastuuta viimeiseen asti.

Virheitä tekevät kaikki, niistä pitäisi vain kiemurtelematta kantaa vastuu
 
Jimssiltä tilaaminen tai ei on henkilökohtainen arvovalinta jonka jokainen tekenee omilla perusteiltaan, mutta hieman jännää kyllä omastakin mielestä tämä joidenkin tänne postaajien tarve harrastaa tätä muuallakin nettikeskusteluissa nähtävää hyvin ryssätyylistä "ette voi todistaa mitään" proofs?!!1 -huutelua.

Jos oma omatunto ei sitä tilailua kestä ilman että pitää mielessään pestä mustaa valkoiseksi, niin ehkä kannattaa ihan suosiolla hankkia ne kamansa muualta.

Ja jos taas kestää, niin mistä noin vahva henkilöitynyt tarve valkoritaroida firman puolesta joka itsekin myöntänyt että mokattuahan sitä tuli? Sen kun tilaa ne ostoslistalla olevat ser-rojunsa ja jatkaa elämää jos homma oli no big deal.
 
Yhteisesti sitten taputellaan toisia olkapäille. Kyllä tämäkin huvittavaa on.

Sillähän ei ole enää mitään tosiasiallista merkitystä sodankulkuun, boikotoiko täällä joku kyseistä kauppaa vai ei. Kyse on henkilökohtaisesta moraalis-eettisestä arvovalinnasta, jolle tullaan hakemaan vahvistusta ja hyväksyntää yhteisöltä. Se taas vahvistaa yksilön hyväksymiseksi tulemisen tunnetta, jonka hakemiselle ihmiselle on luontainen tarve.

Huvittavuuden sijaan pitäisi olla pikemminkin itsestäänselvää, että sivistysvaltiossa yleinen mielipide Jimmssin toiminnasta on juuri tämä olantaputtelua aiheuttava.

Minusta tuo ihan älytön argumentti, että omat tilaukset eivät enää vaikuta sodankulkuun. Tuskinpa ne dronetkaan enää vaikuttaa.

Vähän pistää välillä naurattamaankin tämä "mä en leiki sun kanssa enää, koska teit virheen" -ajattelu. Kyllä tässä sotatilassa tulee epäsuorasti tuettua tietämättäänkin kumpaakin osapuolta. Ei niitä tuotteiden alkuperiä ja määränpäitä millään pysty aina selvittämään. Jimms toimi kyseenalaisesti, myönsi tavallaan virheensä ja nyt jatketaan eteenpäin.

Täydellinen moraalittomuus ja ymmärtämättömyys naurattaisi myös jos ei surettaisi. Jimmssin täysin tietoisen toiminnan vähättely joksikin virheeksi tai kyseenalaiseksi toiminnaksi, josta mennään vaan eteenpäin, on suorastaan kuvottavaa ajattelua. Onneksi tässä maassa usealla taholla riittää selkärankaa toimia toisin, vaikka virhe tavallaan myönnetään.

Whataboutismikään ei oikeen toimi tässä. Ihmiset voivat olla tankkaamatta Teboililla tai ostamatta Jimssiltä, koska näistä asioista tiedetään. Se on hiukan eri asia ostaa vahingossa jotain kaupassa myytävää suklaata, josta 0,0001% saattaa kilahtaa Venäjän sotakassaan, kuin tukea yhtiötä, joka omaa etua tavoitellen myi tuhansia drooneja Venäjälle ja tapauksessa harmillisinta oli tuttuun tyyliin se, että jäätiin lopulta kiinni.
 
Tämä on loputon suo, joten ei tästä sen enempää tällä kertaa. Kunhan totesin, että tilaan sieltä mistä halvimmalla tulee ja jokainen toimikoon tavallaan. Kannanotto lähinnä liittyi periaatteeliseen boikotointiin, vaikka moni muukin ottaa sodasta hyödyt irti ja varmuutta vaikea saada firmojen eettisestä toiminnasta ylipäätään näinä aikoina.
 
Miksiköhän Jimms otettu täälä vain silmätikuksi kun koko ajan moni firma kuten esimerkiksi Huawei Toimittanut tavaraa Venäjälle eikä täälä ihmisiä kiinosta se ollenkaan

Täällä on otettu Jimms silmätikuksi, koska ketju koskee Jimmsiä. Muualla foorumilla on juteltu silloin tällöin muistakin yhtiöistä. Jimms vs Huawei- vertailu ei kuulosta kovin järkevältä. Se on juuri sitä whataboutismia, jossa yritetään jostain syystä kääntää huomio muualle. Miksipä sitä keskusteltais ikinä mistään tietystä asiasta tai tuomittais minkäänlaista tekoa, kun aina joku jossain muualla tekee vielä pahempia asioita.
 
Täällä on otettu Jimms silmätikuksi, koska ketju koskee Jimmsiä. Muualla foorumilla on juteltu silloin tällöin muistakin yhtiöistä. Jimms vs Huawei- vertailu ei kuulosta kovin järkevältä. Se on juuri sitä whataboutismia, jossa yritetään jostain syystä kääntää huomio muualle. Miksipä sitä keskusteltais ikinä mistään tietystä asiasta tai tuomittais minkäänlaista tekoa, kun aina joku jossain muualla tekee vielä pahempia asioita.
Eli sinun mielestä on pahemi asia jos kerran on myyty maahan joka luultavasti vei Venäjälle kuin yritykset jotka itse suoraan toimittaa Venäjälle viimeiset 3 vuotta ja syytät sitten jostain whataboutista jos haluaa myös kiinnittää näihin muihin huomiota
 
Viimeksi muokattu:
Oikeus ei ole löytänyt todisteita että dronet olisi toimitettu venäjälle eli faktojen valossa ne on menny turkkiin.
Tämähän kuulostaa perinteiseltä disinformaatiolta. Laitetaan ensin faktaa, mutta lisätään vähän huuhaata niin se tuntuu uskottavammalta. Faktojen perusteella dronet on viimeksi nähty Suomen ja Venäjän rajalla. Sen jälkeen niistä ei ole havaintoja ei Venäjällä eikä Turkissakaan. Mikään fakta ei tue sitä että dronet olisivat menneet Turkkiin. Ne hävisivät kuin pieru Uralille kun menivät rajan yli. Ja tässä pitää huomioida se, että ainoa maa joka voisi toimittaa todisteet että dronet on Venäjällä, on Venäjä itse. Siitä voi sitten miettiä miksi ei ole todisteita.
 
Eli sinun mielestä on pahemi asia jos kerran on myyty maahan joka luultavasti vei Venäjälle kuin yritykset jotka itse suoraan toimittaa Venäjälle viimeiset 3 vuotta ja syytät sitten jostain v***n whataboutista jos haluaa myös kiinnittää näihin muihin huomiota
Tässä ketjussa keskustellaan Jimmsistä ja firman toiminnasta. Tuo on whataboutimisia, jonka voit viedä tänne: Keskustelua yhtiöistä, jotka tukevat Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainaan
 
Tämähän kuulostaa perinteiseltä disinformaatiolta. Laitetaan ensin faktaa, mutta lisätään vähän huuhaata niin se tuntuu uskottavammalta. Faktojen perusteella dronet on viimeksi nähty Suomen ja Venäjän rajalla. Sen jälkeen niistä ei ole havaintoja ei Venäjällä eikä Turkissakaan. Mikään fakta ei tue sitä että dronet olisivat menneet Turkkiin. Ne hävisivät kuin pieru Uralille kun menivät rajan yli. Ja tässä pitää huomioida se, että ainoa maa joka voisi toimittaa todisteet että dronet on Venäjällä, on Venäjä itse. Siitä voi sitten miettiä miksi ei ole todisteita.
Jep, uskon kyllä että jatkoivat venäjältä matkaa , ei Turkkiin, vaan Ukrainaan.

Jimms saa kuraa niskaan useammasta syystä, se oli erittäin vahva brändi, jota oli rakennettu vuosikausia, taisteluvälineiden ilmeisen tietoinen myynti putinin hyökkäyssotaan oli kova isku monelle.

- Asiakas tiedetty että hankkii venäjälle vientiin tavaraa.
- Asiakas, hyökkäysosdan droonia julkisuuden myötä, alkaa tilaamaan nimenomaan drooneja, isoja määriä (asiakkaalle että myyjälle isoja määriä), maksaa mitä pyydetään (Hinnat oli kovia).
- Asiakas pyytää toimittaan venäjälle. Siis ne lähit kohti venäjää. Jimms oli kysellyt jotain onko ne lirissä jos "kauttakulku".

- Tuossa tilanteessa, hyökkäysodan tunnetuimmat taisteluvälineet, jos joku tilaisi Turkkiin Suomesta, niin kauttakulku hyökkäysostaa käyvän venäjän kautta olisi tilaajalle riski, muutenkinihan älytön reitti, ja miksi ihmeessä tilata Suomesta, maksaa ylimääräistä, ja myyjäkonserni olisi voinut lyhyemmällä rahdilla toimittaa paljon lähempää Turkkia.

- Uutisoinnista selvinnyt, tilaaja toimi venäjän valtiolliseen organisaatio kuuluvien bulvaanina,
-Uutisoinnissa selvinnyt että muut tunnettut kotimaiset jäleenmyyjät olivat jo tuossa vaiheessa kieltäytyneet myymästä, niillä oli prosessit missä yksittäis tilauksisa hylättiin automaattisesti jos yhteyksiä venäjään. Siis ihan perus kuluttaja kamassakin.
- On totta että venäläiset juoksupoikkia on ostanut mm drooneja, GNSS laitteita onnistuneesti muilta suomalaisilta jälleen myyjiltä. Näitä ostajia on jäänyt kiinni.

Jimmsin tapauksessa kyse siitä että myivät huomattavia määriä rintamalla venäjän kipeästi kaipaamia taisteluvälineitä. Ei ollut kyse valvonnan pettämistä, vaan ihan myymisestä.
Jimmsin tapauksessa asia koettiin ihan vain normaali kaupankäynniksi, Teboililtakin nähty jyrkempi tuomitseminen. (joo jäi kertaan)


Jimmsiltä odotettiin enemmän, nyt ei tiedetä mikä meininkä, Jimmsiä ilmankin pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut kyse valvonnan pättämistä, vaan ihan myymisestä.
Tässä on yksi oleellinen pala, jos alkaa joskus muisti hämärtyä ja tuntuu, että toiminta olisi jotenkin rinnasteista vaikka muihin firmoihin, jotka huolimattomina tai jopa ymmärrettävän tietämättöminä myivät venäläiselle trokarille. Jimm's tiesi.

Palvelulupaus petettiin. Emme hyötyneet siitä, mitä Jimm's tiesi.
 
Jännä, että faktoista puuttui taas se syyttömyys, näin se vaan oikeusvaltiossa menee. Tottakai jää sitte yksilön itsensä pohdittavaksi, miten moraalin puolesta kestää mistäkin ostaa. Itse ostan halvimmasta paikasta, ei sieltä kuitenkaan enää mitään mene venäjälle ja kyllä tässä epäsuorasti voit vahingossa venäjän sotaa tukea montaakin eri reittiä.
Me ei täällä jaeta tuomiota, joten meidän ei tarvitse noudattaa syyttömyysolettamaakaan ja oikeudenkäynnit ovat julkisia juuri siksi, että niiden lopputuloksia voi arvioida.

Tässä tapauksessa oikeudessa oli heitetty jälleen kerran järki ikkunasta ulos. On ihan naurettavaa, että noin isojen kauppojen lopullista ostajaa Turkista ei vaan mitenkään löytynyt.
 
Se täytyy kyllä Jimmsin puolesta sanoa, että edelleenkin esim. näytönohjaimien, prossucoolerien ja koteloiden mitat ovat heidän sivuillaan paremmin esillä kuin muilla kaupoilla. Takuutiedotkin löytyvät selkeästi aina samasta paikka kaikille tuotteille. Vieläkin tulee käytyä mittoja Jimmsiltä tarkistamassa.

Esimerkiksi Datatronicin sivut ovat Jimmsiin verrattuna todella sekavat eikä tarvittavia tietoja ole selkeästi esillä tai niitä ei ole ollenkaan. Verkkokaupasta ja Gigantista tiedot yleensä löytyvät, mutta ei niin helposti kuin Jimmsiltä.
 
Se täytyy kyllä Jimmsin puolesta sanoa, että edelleenkin esim. näytönohjaimien, prossucoolerien ja koteloiden mitat ovat heidän sivuillaan paremmin esillä kuin muilla kaupoilla. Takuutiedotkin löytyvät selkeästi aina samasta paikka kaikille tuotteille. Vieläkin tulee käytyä mittoja Jimmsiltä tarkistamassa.

Esimerkiksi Datatronicin sivut ovat Jimmsiin verrattuna todella sekavat eikä tarvittavia tietoja ole selkeästi esillä tai niitä ei ole ollenkaan. Verkkokaupasta ja Gigantista tiedot yleensä löytyvät, mutta ei niin helposti kuin Jimmsiltä.
Kyllä, itse verkkokauppahan on oikein hyvin toteutettu.
 
Se täytyy kyllä Jimmsin puolesta sanoa, että edelleenkin esim. näytönohjaimien, prossucoolerien ja koteloiden mitat ovat heidän sivuillaan paremmin esillä kuin muilla kaupoilla. Takuutiedotkin löytyvät selkeästi aina samasta paikka kaikille tuotteille. Vieläkin tulee käytyä mittoja Jimmsiltä tarkistamassa.

Esimerkiksi Datatronicin sivut ovat Jimmsiin verrattuna todella sekavat eikä tarvittavia tietoja ole selkeästi esillä tai niitä ei ole ollenkaan. Verkkokaupasta ja Gigantista tiedot yleensä löytyvät, mutta ei niin helposti kuin Jimmsiltä.

Sivut ovat kyllä selkeät. Verkkokaupankin sivuja käyttelee ihan mielellään. Datatronicin sivuista tulee 2000 -luvun alkupuoli mieleen ja käytettävyys ei ihan priimaa. Toivottavasti tulisi jokin revamp niihin.
 
Joku muu firma saisi oikeasti ottaa vesijäähykamat myyntiin. Jimm's on ainut, joka edes yrittää ja kilpailun puute ajaa monia asiakkaiksi.
 
Joku muu firma saisi oikeasti ottaa vesijäähykamat myyntiin. Jimm's on ainut, joka edes yrittää ja kilpailun puute ajaa monia asiakkaiksi.
Itse olen tilannut vesijäähykamoja saksasta suoraan valmistajan omasta kaupasta.

Vesijäähykamat on nykyään AIO:jen löytyä läpi ihan nichen niche kamaa niin että ei niitä suomassa kannata varastossa useamman kaupan pitää.
 
Itse olen tilannut vesijäähykamoja saksasta suoraan valmistajan omasta kaupasta.

Vesijäähykamat on nykyään AIO:jen löytyä läpi ihan nichen niche kamaa niin että ei niitä suomassa kannata varastossa useamman kaupan pitää.
Riittäisi, että edes joku pitäisi peruskamaa. Postikulut Euroopasta syö yksittäisen pumpun tai blokin hankinnasta järjen.
 
Joku muu firma saisi oikeasti ottaa vesijäähykamat myyntiin. Jimm's on ainut, joka edes yrittää ja kilpailun puute ajaa monia asiakkaiksi.
Eipä niitä kannata pitää, jos ei ole minkäänlaista asiantuntemusta niistä (Jimmsillä on) ja Jimms on myös osa isoa Saksalaista firmaa, joten hinnoillakin kilpailu on varmasti hyvin hankalaa.

Lisäksi jotain vesijäähykamoja menee tällaisessa Suomen kokoisessa minimarkkinassa todella vähän, joten kun niitä on kuitenkin jo hyvin saatavissa Jimmsiltä, niin eipä muiden kannata, kun tilaajia olisi vain yksittäisiä vuoteen ja kamat jäisivät varastoon..
----------
Hoitaako muuten Jimms itse kokoamiensa koneiden takuuhuollot Suomessa vai onko niillä yhtä typerä meinikin, kuin ainankin yhdellä kilpailijalla, jotta kone lähetetään jonnekin ulkomaille huoltoon?
 
Ei se minusta nyt niin vaarallista ole, jos tilaa jonkin kapean osa-alueen tuotteet, kuten vesijäähdyttimet, Jimssiltä, kun muualta ei saa. Ostaa sieltä sen mitä ei löydä järkevästi ja kaiken muun muualta.
 
Ei se minusta nyt niin vaarallista ole, jos tilaa jonkin kapean osa-alueen tuotteet, kuten vesijäähdyttimet, Jimssiltä, kun muualta ei saa. Ostaa sieltä sen mitä ei löydä järkevästi ja kaiken muun muualta.
Eikö suoraan valmistajalta voi tilata?


 
Eikö suoraan valmistajalta voi tilata?


Ulkomailta tilatessa:
- Mahdolliseti haluaa puhua suomea, ei onnistu.
- Toimitusaika on todennääköisesti pidempi.
- Takuussa on suurempi mahdollisuus ongelmiin
- Kotimaisessa kivijalkakaupassa voi käydä mahdollisesti paikan päällä käpistelemässä kamoja.
 
Ulkomailta tilatessa:
- Mahdolliseti haluaa puhua suomea, ei onnistu.
- Toimitusaika on todennääköisesti pidempi.
- Takuussa on suurempi mahdollisuus ongelmiin
- Kotimaisessa kivijalkakaupassa voi käydä mahdollisesti paikan päällä käpistelemässä kamoja.
No juu noi on ihan hyviä pointteja, mutta en kyllä usko että takuissa olis ongelmia jos noista mun mainitsemista paikoista tilais kun nuo yritykset on ollut jo niin pitkään olemassa.
Mutta eipä sitä koskaan tiedä.
 
Jimms on näköjään lisännyt ”pientoimitus lisän” 2,90€. Harmi, muutaman euron piuhoja tuolta tuli tilattua, mutta ei näköjään kannata enää sekään.
 
Jimms on näköjään lisännyt ”pientoimitus lisän” 2,90€. Harmi, muutaman euron piuhoja tuolta tuli tilattua, mutta ei näköjään kannata enää sekään.
Tai siis, näyttää olevan "Toimitus alkaen 0€ yli 50€ tilauksiin" ja minimipostikulut on tuo 2,90€
 
Noin lukee tuotesivulla:

IMG_0093.jpeg
 
Ihan Jimms tasoista sekoilua siis...

Ostoskoriin jonkin johdon laittamalla tuli vain toimituskulu, ei pientoimituslisää
1780308164624.png
 
Positiivinen yllätys eilen kun laittelin tilaukseen muutospyyntöä niin siihen vastattiin 8 minuutin päästä vaikka olikin sunnuntai :)
 
Jimms on näköjään lisännyt ”pientoimitus lisän” 2,90€. Harmi, muutaman euron piuhoja tuolta tuli tilattua, mutta ei näköjään kannata enää sekään.
No itse näen tämän ihan normaalina liiketoimintana. Se toimitus kun maksaa jimmsille eli periaatteessa tuolla euron parin tilauksilla se tuote on annettu asiakkaalle ilmaiseksi kun lasku kilahtaa postilta ja matkahuollolta. Enemmänki olen ihmetelly tuota höveliä toimintaa että eihän tuossa ole mitään järkeä yritystoiminnan kannalta
 
No itse näen tämän ihan normaalina liiketoimintana. Se toimitus kun maksaa jimmsille eli periaatteessa tuolla euron parin tilauksilla se tuote on annettu asiakkaalle ilmaiseksi kun lasku kilahtaa postilta ja matkahuollolta. Enemmänki olen ihmetelly tuota höveliä toimintaa että eihän tuossa ole mitään järkeä yritystoiminnan kannalta
Tämähän oli vuoden 2011 Jimmsin markkinointitempaus, joka liittyi myös silloiseen paikallisliikkeiden lakkauttamiseen ja verkkokauppaan keskittymiseen: Historiikki: ilmaiset toimituskulut - Jimm's Blog - Jimms.fi

Liiketoiminnan näkökulmasa homma menee niin että noi toimituskulut lasketaan jollain logiikalla jyvitettynä katteisiin mukaan eli ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole vaikkei postikulua näykään. Onhan tolla myös jonkinlainen myyntiä lisäävä vaikutus. Ei tarvitse arpoa kauppoja tai hintavertailua katsoessaan paljon postikuluja tulee päälle niin kuin muiden kauppojen kanssa. Varmaan tommosta alle 50e tavaraa tuli helpommin tilattua Jimiltä kuin muualta mutta ne toki kääntyvät helpommin tappiolliseksi ellei postikulua jyvitetä kalliimpien tuotteiden hintoihin. Noh tästä on nyt sit päätetty pakittaa ja mennä takaisin muiden kauppojen sekaan kilpaileen puhtaalla hinnalla.
 
Tämähän oli vuoden 2011 Jimmsin markkinointitempaus, joka liittyi myös silloiseen paikallisliikkeiden lakkauttamiseen ja verkkokauppaan keskittymiseen: Historiikki: ilmaiset toimituskulut - Jimm's Blog - Jimms.fi

Liiketoiminnan näkökulmasa homma menee niin että noi toimituskulut lasketaan jollain logiikalla jyvitettynä katteisiin mukaan eli ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole vaikkei postikulua näykään. Onhan tolla myös jonkinlainen myyntiä lisäävä vaikutus. Ei tarvitse arpoa kauppoja tai hintavertailua katsoessaan paljon postikuluja tulee päälle niin kuin muiden kauppojen kanssa. Varmaan tommosta alle 50e tavaraa tuli helpommin tilattua Jimiltä kuin muualta mutta ne toki kääntyvät helpommin tappiolliseksi ellei postikulua jyvitetä kalliimpien tuotteiden hintoihin. Noh tästä on nyt sit päätetty pakittaa ja mennä takaisin muiden kauppojen sekaan kilpaileen puhtaalla hinnalla.
Niin ja näitäki topicceja kun lueskelee niin naureskellen kommentoidaan että tilataan kaikkea mahdollisimman halpaa kun on ilmaiset toimitukset niin asiakkaat vähän kuin perseilee tämän homman itse tähän pisteeseen
 
Liiketoiminnan näkökulmasa homma menee niin että noi toimituskulut lasketaan jollain logiikalla jyvitettynä katteisiin mukaan eli ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole vaikkei postikulua näykään. Onhan tolla myös jonkinlainen myyntiä lisäävä vaikutus. Ei tarvitse arpoa kauppoja tai hintavertailua katsoessaan paljon postikuluja tulee päälle niin kuin muiden kauppojen kanssa. Varmaan tommosta alle 50e tavaraa tuli helpommin tilattua Jimiltä kuin muualta mutta ne toki kääntyvät helpommin tappiolliseksi ellei postikulua jyvitetä kalliimpien tuotteiden hintoihin. Noh tästä on nyt sit päätetty pakittaa ja mennä takaisin muiden kauppojen sekaan kilpaileen puhtaalla hinnalla.

Myyntiälisäävä ?
Jos kuvitellaa että rahdin osuus lisätty hinnastonhintohin, niin asiakkaan ei kannata tilata samalla kertaa muitakin, koska niidenkin hinnoissa on rahti. Yksittäisen tuotteen myynti voi lisätä, jos rahtia ei ole siihen jyvitetty kokonaan, vs kilpailia, niin joo olemalla halvempi voi ehkä lisätä myyntiä. Mutta se malli on vähän pienostaji suosivaa, kun kilpailijalla määräalennuksia, jos samalla rahdilla saa kaksi.

Mutta tuo malli missä määräalennus, siis jos tilaa tarpeeksi, niin saa rahdinverran alennusta, niin se saa asiakkaan tilaamaan enemmän, jos ja kun rahtia hintaa on levittu silloin hinnastohintoihin, niin se voi toimia tehokkaasti vs kilpailia jolla aina rahti erikseen.



tarvitse arpoa kauppoja tai hintavertailua katsoessaan paljon postikuluja tulee päälle niin kuin muiden kauppojen kanssa.
Rahdinosalta on monenlaista hinnoittelua ja tällä pelaa jotkin kansaiväliset alustat, missä eri myyjät myy samaa tuotetta, osa rahteineen, osalla taasen yksikköhinta halpa mutta tuotteen hintaa leivottu toimituskuluihin.

Mutta jos nyt myyjällä toimituskulut on 2,9€, niin tuskin on niin tehokasta että se kattaa tomituskuluja.
 
Myyntiälisäävä ?
Jos kuvitellaa että rahdin osuus lisätty hinnastonhintohin, niin asiakkaan ei kannata tilata samalla kertaa muitakin, koska niidenkin hinnoissa on rahti. Yksittäisen tuotteen myynti voi lisätä, jos rahtia ei ole siihen jyvitetty kokonaan, vs kilpailia, niin joo olemalla halvempi voi ehkä lisätä myyntiä. Mutta se malli on vähän pienostaji suosivaa, kun kilpailijalla määräalennuksia, jos samalla rahdilla saa kaksi.

Mutta tuo malli missä määräalennus, siis jos tilaa tarpeeksi, niin saa rahdinverran alennusta, niin se saa asiakkaan tilaamaan enemmän, jos ja kun rahtia hintaa on levittu silloin hinnastohintoihin, niin se voi toimia tehokkaasti vs kilpailia jolla aina rahti erikseen.




Rahdinosalta on monenlaista hinnoittelua ja tällä pelaa jotkin kansaiväliset alustat, missä eri myyjät myy samaa tuotetta, osa rahteineen, osalla taasen yksikköhinta halpa mutta tuotteen hintaa leivottu toimituskuluihin.

Mutta jos nyt myyjällä toimituskulut on 2,9€, niin tuskin on niin tehokasta että se kattaa tomituskuluja.
Mutun ja psykologian puolellehan toi menee eli miltä asia vaikuttaa peruskuluttajalle. En itse usko että kovinkaan moni ostaja jaksaa miettiä noin pitkälle että jättäisi useampaa tuotetta tilaamatta. Halpojen tuotteiden myynnissä toimituskuluttomuus voi tosiaan lisätä myyntiä kun postikulut vaikuttaa kummasti kokonaishintaan. Sit taas jos sitä rahtikatetta on painotettu kalliimpiin tuotteisiin niin siellä taas Jimmsin kateprosentti on todennäköisesti muuten edullinen vs. monet kilpailijat myymäläverkoistoineen eli se voi upota sinnekin helposti sekaan ja Jimmsin hinta on silti edullisempi. Noh todellisuus toki on vaihteleva eli onhan Jimin hinnatkin sen verran nousseet että on ihan tuotekohtaista miten pärjäävät kilpailijoille.
 
Mutun ja psykologian puolellehan toi menee eli miltä asia vaikuttaa peruskuluttajalle.
Ilman muuta. Useampi erilainen toimituskulupolitiikka voi lisätä houkuttelevuutta. Ilmainen toimitus on houkutus, mutta oman mutuni perusteella tehokkainta on rajata tämä esimerkiksi yli 100 euron(tai kaupan genrestä riippuen 50 tai muun summan) tilauksiin. Jos on tarjolla vajaan satasen tuote jota tultiin hakemaan ja asiakas katsoo lisätuotteita tilaukseen tätä varten, hän saattaa helposti ostaa 200 eurolla. Näin on minullekin käynyt.
 
Mutun ja psykologian puolellehan toi menee eli miltä asia vaikuttaa peruskuluttajalle. En itse usko että kovinkaan moni ostaja jaksaa miettiä noin pitkälle että jättäisi useampaa tuotetta tilaamatta. ...

Jos päättynyt tilata kolme erituotetta, niin tuskin sen takia jättää tilaamatta , mutta alentaa tilaamaa muualta jos kahdesta muualla parempi tarjous.

Mutta ajatus tuossa oli toisinpäin, jos on tilaamassa yhtätuotetta ja sen arvo jaa elle ilmaiset rahdit, niin aika moin katselee olisko mitään muuta ostettavaa samaan tilaukseen, ja hintakurikaan ei niin tiukka kun perustelee sillä rahtialennuksella, tunnettu esimerkki Amazon.

Mutta otsikon kauppaan, niin toimitus on edullinen, alle 50€ tilauksissakin.
 
Kohta tulee myös kiinanpaketteihin 3€ pientilausmaksu, niin vaikka ei Jimm'sin valikoimaa sieltä löydy, niin trendi on, että pienet tilaukset tulevat maksulliseksi. Valitettavasti uskon, että muut seuraa perässä ja kohta Datatronic ottaa rahaa alle parinkympin tilauksista - joka iskee juuri minun tahna- ja PTM-tilauksiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 285
Viestejä
5 246 811
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom