No eikö täällä ole aika turha lähteä arvailemaan nimimerkkejä? Ylläpito tod. näk. vetää viivat yhteen jos niitä lähestyy.Jepjep
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No eikö täällä ole aika turha lähteä arvailemaan nimimerkkejä? Ylläpito tod. näk. vetää viivat yhteen jos niitä lähestyy.Jepjep
Kyllä tämän asian hoitaminen meni nyt aikalailla vihkoon. Tinapallo on outo, mutta kosmeettinen haitta, jolla ei ole kyllä 30 euron hinnanalennuksen kanssa mitään tekemistä. Jos kerran tuote on ostettu ja todettu täysin toimivaksi niin homma on yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä siinä. Asian käsittely tällä foorumilla voi loppua vaikka tähän.
Kehitysehdotus liittyen kaupankäynteihin, jotka eskaloituvat kuten tämä tinapallo episodi. Ottamatta nyt sen enempää enää kantaa tähän asiaan, josta on keskusteltu useamman sivun verran, niin olisiko sellaisessa mitään järkeä, että täällä olisi ns. ulkopuolinen muutaman hengen "kuluttajariitalautakunta".
Siinä kohtaa kun tulee tälläinen tinapallohässäkkä, niin molemmat osapuolet voisivat kertoa oman näkemyksen raadille ja sen jälkeen tämä ulkopuolinen taho kertoisi, että mikä on heidän suositus / näkemys (kaupanpurku, hinnan alennus, ei mitään näistä).
Näin ei tarvisi aikuiten ihmisten nolata itseään tuolla julkisella foorumilla. Usein näissä riitatapauksissa tuntuu olevan ongelmana se, että homma menee liian henkilökohtaiseksi ja molemmilla osapuolilla on pakottava tarve päästä foorumilla sanomaan se viimeinen sana. Been there done that.
Myynti-ilmoitukseen voisi vielä laittaa rastin, että sitoudun noudattamaan "kuluttajariitalautakunnan" päätöstä, jolloin ostaja voisi ainakin olla varma siitä, ettei tarvitse alkaa riitelemään myyjän kanssa, jolla varmasti on oma subjektiivinen näkemys asiasta. Toki tämä tietenkin vaatii sen, että muutama ihminen olisi halukas tuollaiseen ryhtymään, mutta eihän meillä nörteillä muutenkaan mitään elämää ole![]()
Miten yksinkertaisista asioista pitää tehdä noin vaikeaa. Toteutuskelvoton idea.
Myyjän tuote poikkesi ilmoituksen kuvauksesta "virheetön". Eikä suostu hoitamaan asiaa vaan halusi siirtää ongelman toiselle vielä harhaanjohtamalla. Ei jatkoon emon myyjä.
No eikö täällä ole aika turha lähteä arvailemaan nimimerkkejä? Ylläpito tod. näk. vetää viivat yhteen jos niitä lähestyy.
Sen takia, että enemmistö taisi kuitenkin olla sitä mieltä, että ostaja teki asiasta suuremman numeron mihin olisi ollut mitään syytä. Ja nyt sitä sitten ruoditaan täällä sivukaupalla.
Eikö olisi ollut sekä myyjän & ostajan kannalta paljon helpompaa, että joku ulkopuolinen olisi sanonut asiaan viimeisen sanan, eikä niin, että nyt tästä jää molemmille osapuolille paska maku suuhun ja asiaa ruoditaan täällä foorumilla varsin värikkäin viestein sekä myyjän & ostajan toimesta.
Ja edelleen JOS MYYT VIRHEETÖNTÄ TAVARAA ja se ei ole virheetön niin vastuusen laitan myyjän. Jos kyseessä on noutokauppa ollut niin minut löytäisi oven takaa ja kauppa purettaisi.
Tosin jos MYYT AVAAMATONTA TAVARAA kertoen takuun olevan kunnossa ja se on AVAAMATON
Voikko painua jonekkin helevettiin vinkumastaTuotteen avaamattomuus ei ole selvillä. Paketin saa auki ja kiinni ilman mitään havaintoa siitä. Emolevyä ei ole esiimerkiksi sinetöity rikkoutuvalla sinetillä.
Tuo vastuu-juttusi ei kestä minkäänlaista tarkastelua. Kyse ei ole siitä tiesikö myyjä viasta. Jos myyjä ei ole edes tarkastanut tavaraa, kuten itse tällä on nyt todennut, niin kerroppa miten hän voi väittää sen olleen täydessä terässä?
Jos menet kauppaan ja ostat tavaran jossa vika, niin kauppa vaan sanoo "ei voi mittää. Me ei tiedetty viasta". Lopettakaa jo...
Myyt talon ja sanot ettet vaan tiennyt homeesta.
Myyt auton jossa kone hajalla. Oikeus sanoo "myyjä ei vaan tiennyt"
Toki talo ja auto on isoja juttuja, mutta periaate on sama. Kukaan ei voi Suomessa myydä laillisesti tavaraa joka ei vastaa luvattua.

Herra Giganttiko sen lappusen itse kirjoitti ja jätit homman siihenSäilöit? Kuka?
Gigantin kirjallinen päätös. Olisi pitänyt havaita vika aiemmin. Nyt mennyt välissä on jo yli puoli vuotta.

No nythän kävi ilmi että sama prossu on ilmeisesti myyty myös käyttäjälle @theHOFF
Mites @petteri89 meni niinku omasta mielestä?
Toivotaan että petteri alakaa makselemaan takasi. Muutamalle kaverille lupaillu maanantaina maksella. Ite eilen laitoin viestiä ja oli lukenu sen vaan ei vastausta. Jääpä nähtäväksi.
@muikkuu näköjään kauppaa samat tavarat useammalle ja ottaa rahat pois kuleksimasta.
Ketju: Myyty - 8700k + emo setti.
Maksoin lauantaina, lupasi paketoida ja pistää postiin jo sunnuntaina, sunnuntaina kun kyselin, ei kuulemma löytynyt sopivaa laatikkoa, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen kiinni. Aiko laittaa kun kotiin pääsee.
Tänään kyselin että mitenkäs paketointi sujuu, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen uudestaan kiinni ja lähettämään kuvat kuiteista. Ei mitään vastausta, myynti-ilmoitus meni kuitenkin kiinni.
Vastauksia ei enää viesteihin tullut vaikka henkilö näytti ketjuja foorumilla lukevan. Kysyin toiselta samaan ketjuun tarjouksen tehneeltä ja oli kuulemma hänelle varannut käteiskauppaa + noutoa varten.
Sen jälkeen ilmoitin, että rahat samantien takaisin tai lähden tekemään rikosilmoitusta.
Vaikuttaa aika selkeältä tapaukselta.
@muikkuu näköjään kauppaa samat tavarat useammalle ja ottaa rahat pois kuleksimasta.
Maksoin lauantaina, lupasi paketoida ja pistää postiin jo sunnuntaina, sunnuntaina kun kyselin, ei kuulemma löytynyt sopivaa laatikkoa, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen kiinni. Aiko laittaa kun kotiin pääsee.
Tänään kyselin että mitenkäs paketointi sujuu, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen uudestaan kiinni ja lähettämään kuvat kuiteista. Ei mitään vastausta, myynti-ilmoitus meni kuitenkin kiinni.
Vastauksia ei enää viesteihin tullut vaikka henkilö näytti ketjuja foorumilla lukevan. Kysyin toiselta samaan ketjuun tarjouksen tehneeltä ja oli kuulemma hänelle varannut käteiskauppaa + noutoa varten.
Sen jälkeen ilmoitin, että rahat samantien takaisin tai lähden tekemään rikosilmoitusta.
Ei millään pahalla, mutta ei kannata parin viikon sisään rekisteröityneille käyttäjille, joilla on vain yksi viesti(ketju), lähettää 500€ suoraan tilille. Se on jo kovin sinisilmäistä touhua.
Nämä on toki aina ikäviä tapauksia mutta myös omaa harkintaa kannattaa käyttää.
Hälytyskellojen tulisi soida, jos kaveri on juuri rekisteröitynyt ja eka postaus on myyntialueelle parin päivän karenssin jälkeen.
Siis maksoit lauantaina, jolloin rahat aikaisintaan perillä tänään maanantaina iltapäivällä, ja olet jo samana iltana ruksaamassa rikosilmoitusta?Mä en ainakaan minkään tilisiirto-kuvankaappauksen perusteella lähetä yhtään mitään. Eri asia on sitten, kannattiko ostaa täysin uudelta käyttäjältä (ilman palautteita) tavaraa ilman minkäänlaisia todisteita niiden olemassaolosta, mutta jos on noudolla tavarat valmis myymään, eiköhän ne siellä ole.
Jep, huomenna poliisiasemalle, katotaas saisko nuo rahat joskus vielä takasin.
Joo, maksoin lauantaina, vastaanottajan pankki sama, ja rahat kuulemma näkyivät samantien tilillä.
Ja ei, ei näköjään kannata ostaa täysin uudelta käyttäjältä mitään, vaikka olisikin noudolla valmis myymään. Toiselle ostajalle oli antanut puhelinnumeronkin, joka yllätys yllätys näyttä prepaidilta.
Kuten sanoin aiemmin, myyjä sanoi että rahat näkyivät tilillä heti siirron jälkeen, tuosta päättelisin aika vahvasti, että rahat siirtyivät heti.edit: minulla on samanlainen tapaus, jossa olen myyjänä
Kuten sanoin aiemmin, myyjä sanoi että rahat näkyivät tilillä heti siirron jälkeen, tuosta päättelisin aika vahvasti, että rahat siirtyivät heti.
Sama ukko mulle 8700k prossua tarjosi eilen.
Tehty jo, ei vastaa, vaikka muita ketjuja katteli sen viestin jälkeenkin. Helpointa toki olisi jos palauttaisi suoraan rahat, olisi minun osaltani siinä.Tästä kannattaa nyt lähteä niin, että ottaa myyjän yhteystietoja ylös. Sitten kannattaa ainakin uhata rikosilmoituksella ja koettaa neuvotella rahat takaisin.
Googleen jos heität tilinumeron niin saat selville onko ollu aikasemminkin tapana kusetella. Nimelläkin saattaa löytyä jotain, kuten tossa ylläolevassa petteri89 keississä löyty nimellä ja tilinumerolla huolestuttavaa palautetta suoraan. Eihän tuolla sinällänsä mitään funktiota ole, mutta saatpahan tietoon minkälainen tilanne on.Tehty jo, ei vastaa, vaikka muita ketjuja katteli sen viestin jälkeenkin. Helpointa toki olisi jos palauttaisi suoraan rahat, olisi minun osaltani siinä.
Ite en kehdannu vielä triidiin ruveta huutelemaan asiasta, mut samahan tässä tuli mieleen, sen takia heitin ton vinkin et jos googlella kattelis tilinumeroa ja nimeä niin jos sattuis löytymään enemmänkin kusetuksia niin sit vois jo lähestulkoon varmaks sanoaEn tiedä onko mainittu jo, mutta myyntiartikkelien samankaltaisuuden perusteella betsaan sille että petteri89 = muikkuu.![]()

Jäi sekin mainitsematta, että googletin kyllä tilinumeron ja nimen, sekä paikkakunnan ennen maksamista. Näistä ei löytynyt mitään hälyttävää, noudon mahdollisuus tämän lisäksi vaikutti tähän riskin ottoon. Verkkopankissa ei nimen haku tilinumeron perusteella toimi valitettavasti yksityishenkilöiden kohdalla. Poliisi kuitenkin pystyy jäljittämään aika hyvin tuota kautta.
Nordeassa itseasiassa mulla ainakin toimii, lyöt maksun sisään ja jos vastaanottajalla on saman pankin tili niin se näyttää sen tilinhaltijan nimen. Muista pankeista ei hajua, mutta oon ite vaan huomannu sen että ilmestyy maksunsaajan koko nimi vahvistusvaiheessa.Jäi sekin mainitsematta, että googletin kyllä tilinumeron ja nimen, sekä paikkakunnan ennen maksamista. Näistä ei löytynyt mitään hälyttävää, noudon mahdollisuus tämän lisäksi vaikutti tähän riskin ottoon. Verkkopankissa ei nimen haku tilinumeron perusteella toimi valitettavasti yksityishenkilöiden kohdalla. Poliisi kuitenkin pystyy jäljittämään aika hyvin tuota kautta.
OP ja Danske toimii näin myös.Nordeassa itseasiassa mulla ainakin toimii, lyöt maksun sisään ja jos vastaanottajalla on saman pankin tili niin se näyttää sen tilinhaltijan nimen. Muista pankeista ei hajua, mutta oon ite vaan huomannu sen että ilmestyy maksunsaajan koko nimi vahvistusvaiheessa.
Itse asiassa ei ainakaan nykyään täydennä OP automaattisesti mulla yksityishenkilöiden omistamia. Yritysten ja instituutioiden nimi haetaan ainakin automaattisesti tilinumeron perusteella, mutta yksityishenkilöiden kohdalla nimi pitää syöttää käsin vaikka olisi sama pankki.OP ja Danske toimii näin myös.
Voi olla että mun muistikuva on siitä vanhemmasta OP:n palvelusta. En oo kiinnittäny huomiota, kun yleensä ihmiset antaa nimen suosiolla.Itse asiassa ei ainakaan nykyään täydennä OP automaattisesti mulla yksityishenkilöiden omistamia. Yritysten ja instituutioiden nimi haetaan ainakin automaattisesti tilinumeron perusteella, mutta yksityishenkilöiden kohdalla nimi pitää syöttää käsin vaikka olisi sama pankki.
Mutta joo, näyttää valitettavasti siltä että lähdetään rikosilmoituslinjalle ja mahdollisesti ulosotto sitten joskus tulevaisuudessa.
Kyllähän se nimen anto, eri asia onko sitten oikea, mutta sen saa poliisi sitten selvittää.Voi olla että mun muistikuva on siitä vanhemmasta OP:n palvelusta. En oo kiinnittäny huomiota, kun yleensä ihmiset antaa nimen suosiolla.
Mikaelitälä käyttäjänimellä esiintyvä skidi on one of a kind. Tulee potkimaan renkaita ja lupaa extra massii jos varaa ensviikkoon, mut ei sit koskaan hae tavaraa. Mun kohalla tajusin tän jo kun äijjä nakkas kahdeksan yv putkeen "innoissaan" kahen minuutin sisään mun myytäväst tavarast ja senjälkee myin kamat toiselle jäbälle silläaikaa ku tää skidi hehkutti että haluaa varata tavaran ensviikkoon![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.