Kehitysehdotus liittyen kaupankäynteihin, jotka eskaloituvat kuten tämä tinapallo episodi. Ottamatta nyt sen enempää enää kantaa tähän asiaan, josta on keskusteltu useamman sivun verran, niin olisiko sellaisessa mitään järkeä, että täällä olisi ns. ulkopuolinen muutaman hengen "kuluttajariitalautakunta".
Siinä kohtaa kun tulee tälläinen tinapallohässäkkä, niin molemmat osapuolet voisivat kertoa oman näkemyksen raadille ja sen jälkeen tämä ulkopuolinen taho kertoisi, että mikä on heidän suositus / näkemys (kaupanpurku, hinnan alennus, ei mitään näistä).
Näin ei tarvisi aikuiten ihmisten nolata itseään tuolla julkisella foorumilla. Usein näissä riitatapauksissa tuntuu olevan ongelmana se, että homma menee liian henkilökohtaiseksi ja molemmilla osapuolilla on pakottava tarve päästä foorumilla sanomaan se viimeinen sana. Been there done that.
Myynti-ilmoitukseen voisi vielä laittaa rastin, että sitoudun noudattamaan "kuluttajariitalautakunnan" päätöstä, jolloin ostaja voisi ainakin olla varma siitä, ettei tarvitse alkaa riitelemään myyjän kanssa, jolla varmasti on oma subjektiivinen näkemys asiasta. Toki tämä tietenkin vaatii sen, että muutama ihminen olisi halukas tuollaiseen ryhtymään, mutta eihän meillä nörteillä muutenkaan mitään elämää ole