Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Eipä tässä elämässä mikään täysin varmaa ole, pl. (ehkä) kuolema, joten jos se on kriteeri, niin parempi jättää kaupat sikseen. Noin muutoin foorumi tarjoaa kyllä riittävät työkalut avuksi päätöksen "luottaako vai ei" teossa, kunhan vain itse pitää pään kylmänä ja miettii pari kertaa... jos siis kykenee, ei se helppoa aina ole, excitement is a helluva drug
 
Uskaltaako täältä ostaa mitään, jos tämä ketju siis näin pitkä lista kusetuksia? Voisko joku kertoo yleisen käytännön eli kauppiaspalautteista esim myyjällä 10 positiivista ja silti sortuu huijauksiin mikä on varma tae siitä, ettei elämässä olisi tapahtunut esim. velkaa kertynyt niin rahaa täytyy jostain saada sortuen täällä huijaamaan muita epätoivossa..
Ihan yksinkertasta huijareiden vältteleminen. Ostaa kaikki maholliset nouto kaupoilla ja postit aina toridiilin kautta👍🏻 jos myyjä ei esim toridiiliin suostu niin jättää ostamatta tai ottaa riskin. Aika paljon omalla tekemisellä saa vältettyä huijauksen kohteeksi tulemista.
 
Ihan yksinkertasta huijareiden vältteleminen. Ostaa kaikki maholliset nouto kaupoilla ja postit aina toridiilin kautta👍🏻 jos myyjä ei esim toridiiliin suostu niin jättää ostamatta tai ottaa riskin. Aika paljon omalla tekemisellä saa vältettyä huijauksen kohteeksi tulemista.

Keskustelu ei tänne kuulu, mutta vastaansa silti.

Niin kauan kuin on ihmisiä on huijauksia. Toridiili ei anna täyttä turvaa ostajalle eikä myyjälle. Tori ratkaisee näitä vissiin 50/50, jos sana sanaa vastaan tilanne ja milläpäs todistat.

Edes kasvotusten et voi välttää huijauksia. Keinoja on lukuisia, joista ryöstö harvinaisin ja rikkinäisen tuotteen myyminen yleisin, ellet sitten käytä testaukseen runsaasti aikaa paikan päällä.

Osta kaikki suomalaisista kaupasta niin säästyy enimmiltä. Toki Suomessa postimyyntikaupat sujuvat pääosin hyvin ja ihmiset ovat rehellisiä, joten aivan turha demonisoida. Jättää vain seuraavat selkeämmät vaaranpaikat väliin ja selviää pitkälle:

- Nolla tai vähän palautteita
- Halpa tuote, jopa liian halpa
- Vain kauppapaikalle viestejä
- Uusi käyttäjä
- Nouto ei käy
 
Totta, mikään ei ole 100% ja meteoriittikin päähän voi pudota. Parempi vain olla tekemättä kauppaa niin on 0% todennäköisyys joutua kusetetuksi kaupoissa.
Tai käy vaan kaupasta hakemassa/tilaamassa uuden. Ahneus näissä nettikaupoissa voittaa aika usein, halvalla kun tarjoaa niin joku haluaa.

Ja yksi asia on 100%, kaikki kuolee joskus.
 
Ihan yksinkertasta huijareiden vältteleminen. Ostaa kaikki maholliset nouto kaupoilla ja postit aina toridiilin kautta👍🏻 jos myyjä ei esim toridiiliin suostu niin jättää ostamatta tai ottaa riskin. Aika paljon omalla tekemisellä saa vältettyä huijauksen kohteeksi tulemista.
Toridiili on hyvä tapa saada tavaraa puoleen hintaan. Pienin hiusnaarmu, mielikuvituksesta haettu vika tai vastaava reklamaatio ja Tori jakaa "vahingon" puoliksi. Tämän takia en myyjänä suosittele missään nimessä käyttämään tätä maksullista palvelua. Maalaisjärjellä pärjää hyvin kaikissa kauppatapahtumissa.
 
Toridiili on hyvä tapa saada tavaraa puoleen hintaan. Pienin hiusnaarmu, mielikuvituksesta haettu vika tai vastaava reklamaatio ja Tori jakaa "vahingon" puoliksi. Tämän takia en myyjänä suosittele missään nimessä käyttämään tätä maksullista palvelua. Maalaisjärjellä pärjää hyvin kaikissa kauppatapahtumissa.

Ei minulla vaan. Kusettajia mahtuu kaikkialle, mutta tässäkin paras tapa suojautua on kuvata jokainen naarmu ja mainita kaikista puutteista myynti-ilmoituksessa. Niihin ei voi vedota myöhemmin, kun on tiedossa ostohetkellä.

Minulla oli juuri myymässäni koneessa naarmu 129€ kotelon etupaneelissa ja se oli kaikillle ok, kun siitä oli kuva ja ei se edes näkynyt kauempaa - silti , kuva vaan ja hinta tarpeeksi alas..
 
Ei minulla vaan. Kusettajia mahtuu kaikkialle, mutta tässäkin paras tapa suojautua on kuvata jokainen naarmu ja mainita kaikista puutteista myynti-ilmoituksessa. Niihin ei voi vedota myöhemmin, kun on tiedossa ostohetkellä.

Minulla oli juuri myymässäni koneessa naarmu 129€ kotelon etupaneelissa ja se oli kaikillle ok, kun siitä oli kuva ja ei se edes näkynyt kauempaa - silti , kuva vaan ja hinta tarpeeksi alas..
Palvelu mahdollistaa väärinkäytön ja sitä on myös käytetty siihen. Selkeät virheet tuotteessa tietenkin mainitaan/kuvataan, mutta kaikilla ei ole sama näkymys mikä on hyväkuntoinen. Eikä "virheen" tarvitse olla edes kosmeettinen. Mielestäni halvalle käytetylle tavaralle ei pitäisi mahdollistaa neuroottisia vaatimuksia millä myyjä pakotetaan sovittelemaan tuotteelle alempi hinta hatusta vedetyn syyn vuoksi.
 
Kyllähän se siihen nykyään tahtoo mennä, että paikan päällä tuote testattava melkeinpä ennen kun uskaltaa rahoja mennä siirtelemään & antelemaan

On vaan nimittäin niin monta kertaa tullut jekutetuksi esim. Torissa, että pieniä tuotteen "piilovikoja" ei kerrota vaikka ulkoisinpäin tuote onkin hyvässä kunnossa, sääli..
 
Toridiili on hyvä tapa saada tavaraa puoleen hintaan. Pienin hiusnaarmu, mielikuvituksesta haettu vika tai vastaava reklamaatio ja Tori jakaa "vahingon" puoliksi. Tämän takia en myyjänä suosittele missään nimessä käyttämään tätä maksullista palvelua. Maalaisjärjellä pärjää hyvin kaikissa kauppatapahtumissa.
Tämä kuvaus ei minusta vastaa todellisuutta, eikä "maalaisjärki" kerro mitään, koska se on kaikille omanlaisensa.

Olen Toridiilillä myynyt tähän mennessä yli 100 tavaraa, ja reklamaatioita on tullut 1 kpl ja sekin aiheesta. Suosittelen vahvasti palvelun käyttöä. Vaatimuksena toki on, että otat tavarasta selkeät kuvat ja kerrot rehellisesti sen kunnon. Myyjä voi myös turvata asemansa ottamalla aikaleimattuja kuvia tai videoita pakkaamisesta, jos pelkää sitä, että ostaja väittää saaneensa kiviä (tätähän aina spekuloidaan, mutta onko kellekään koskaan käynyt näin?).

Ostajan näkökulmasta asia ei ole niin yksiselitteinen, koska kaikkiin myyjiin ei nyt vaan voi luottaa. Vrt aiempaan n. 20 ostosta olen tehnyt 1 reklamaation ja saanut hinnanalennuksen. Palvelu mielestäni toimii kuten pitääkin.

Reklamaatioissa Tori menee kauppalain mukaan, eli lähtökohtana ei ole mikään "puoliksi jakaminen" naarmuista. Mikähän tornari tämäkin on? Tulee hinnanalennus, joka vastaa virheen arvoa. Jos virhe olennainen, voi vaatia purkua.

Toridiili on myös kuluttajalle myytävä palvelu, joten siinä harvinaisessa tapauksessa, että itse riidanratkaisu menee oikeasti väärin, niin siitä voi valittaa krilliin ym.

Lopulta mikään systeemi ei ole täydellinen, mutta onhan tuo nyt parempi kuin perinteinen "rahat tilille ja paketti postiin".
 
Tämä kuvaus ei minusta vastaa todellisuutta, eikä "maalaisjärki" kerro mitään, koska se on kaikille omanlaisensa.

Olen Toridiilillä myynyt tähän mennessä yli 100 tavaraa, ja reklamaatioita on tullut 1 kpl ja sekin aiheesta. Suosittelen vahvasti palvelun käyttöä. Vaatimuksena toki on, että otat tavarasta selkeät kuvat ja kerrot rehellisesti sen kunnon. Myyjä voi myös turvata asemansa ottamalla aikaleimattuja kuvia tai videoita pakkaamisesta, jos pelkää sitä, että ostaja väittää saaneensa kiviä (tätähän aina spekuloidaan, mutta onko kellekään koskaan käynyt näin?).

Ostajan näkökulmasta asia ei ole niin yksiselitteinen, koska kaikkiin myyjiin ei nyt vaan voi luottaa. Vrt aiempaan n. 20 ostosta olen tehnyt 1 reklamaation ja saanut hinnanalennuksen. Palvelu mielestäni toimii kuten pitääkin.

Reklamaatioissa Tori menee kauppalain mukaan, eli lähtökohtana ei ole mikään "puoliksi jakaminen" naarmuista. Mikähän tornari tämäkin on? Tulee hinnanalennus, joka vastaa virheen arvoa. Jos virhe olennainen, voi vaatia purkua.

Toridiili on myös kuluttajalle myytävä palvelu, joten siinä harvinaisessa tapauksessa, että itse riidanratkaisu menee oikeasti väärin, niin siitä voi valittaa krilliin ym.

Lopulta mikään systeemi ei ole täydellinen, mutta onhan tuo nyt parempi kuin perinteinen "rahat tilille ja paketti postiin".
Kenenkäs vastuulla se on, jos ilman Toridiiliä ostaa tuotteen ja se menee rikki kuljetuksessa?

Vastuuhan siirtyy ostajalle heti hänen noudettuaan tuote postista näin olen lukenut

Yksi tapaus tässä, että prosessori mennyt kuljetuksessa rikki tarkemmin ottaen muutama pinni vääntynyt, kuplamuoviin pakattu ja lähetetty pakettina postitse

Nyt ostaja vaatii kaupan peruutusta- sekä rahoja takaisin

Editti: kaupat siis tehty toisessa kauppapaikassa, ei täällä
 
Kenenkäs vastuulla se on, jos ilman Toridiiliä ostaa tuotteen ja se menee rikki kuljetuksessa?

Vastuuhan siirtyy ostajalle heti hänen noudettuaan tuote postista näin olen lukenut

Yksi tapaus tässä, että prosessori mennyt kuljetuksessa rikki tarkemmin ottaen muutama pinni vääntynyt, kuplamuoviin pakattu ja lähetetty pakettina postitse

Nyt ostaja vaatii kaupan peruutusta- sekä rahoja takaisin

Editti: kaupat siis tehty toisessa kauppapaikassa, ei täällä

Laita jatkot tuonne, menee offtopiciksi.. Pari viestiä ok, mutta nyt jatkat samasta aiheesta :
 
Myyjä voi myös turvata asemansa ottamalla aikaleimattuja kuvia tai videoita pakkaamisesta, jos pelkää sitä, että ostaja väittää saaneensa kiviä (tätähän aina spekuloidaan, mutta onko kellekään koskaan käynyt näin?).
Kyllähän täällä jollekin oli lähetetty paketti Costa Rica kahvia ja perinteinen jugurttipurkki. :rofl2: :rofl:
 
Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:

Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.

Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.

Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.

Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
 
Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:

Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.

Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.

Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.

Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
En mä susta tiedä, mutta kyllä tuo minulle olisi ainakin negatiivinen kauppakokemus :D
 
Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:

Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.

Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.

Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.

Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?

Millainen kauppa oli kokemuksena?
Jäikö positiivinen, neutraali vai negatiiviinen vaikutelma kaupanteosta?
Siinä vastaus

Itse laittaisin negatiivisen palautteen.
 
Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:

Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.

Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.

Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.

Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
Nega ja tägää ostaja tähän, niin tietää muutkin olettaa viivästyksiä tulevan kaupankäyntiin liittyen.
 
Yleensä olen negatiivisten palautteiden jättämisen pyhittänyt huijareille/hupitarjoajille sellaisissa tapauksissa, jossa kaupat eivät ole onnistuneet loppuun tai tavara ei ole vastannut kuvausta. Tässä kuitenkin liikutaan harmaalla alueella, koska koko summa saapui perille, vaikkakin melkoisen säätämisen kautta. Tuo jälleenmyynti korkeammalla hinnalla kuitenkin jättää karvaan jälkimaun suuhun kaiken tuon säätämisen jälkeen, kun kauppa-alueen säännöissä kuitenkin lukee:

Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen.

Tässä siis kyseinen näytönohjain:
 
Kyllähän tuo näyttiksen flippaaminen voitonteko mielessä on tämän foorumin sääntöjen vastaista. Uskon että joku foorumin käyttäjä olisi mielellään ostanut kyseisen näyttiksen ihan oikeasti omaan käyttöön, mutta nyt alkuperäinen myyjä ja aikaisemmat ostajaehdokkaat joutuvat pettymään saman näyttiksen noustessa uudestaan myyntiin korkeammalla hinnalla.
 
Pysyvien bannien ja vaikka suoraan tunnusten poiston arvoinen suoritus. Tätä tänne ilmeisesti kaivataan kun näitä ei saada pois palstalta.
 
Yleensä olen negatiivisten palautteiden jättämisen pyhittänyt huijareille/hupitarjoajille sellaisissa tapauksissa, jossa kaupat eivät ole onnistuneet loppuun tai tavara ei ole vastannut kuvausta. Tässä kuitenkin liikutaan harmaalla alueella, koska koko summa saapui perille, vaikkakin melkoisen säätämisen kautta. Tuo jälleenmyynti korkeammalla hinnalla kuitenkin jättää karvaan jälkimaun suuhun kaiken tuon säätämisen jälkeen, kun kauppa-alueen säännöissä kuitenkin lukee:



Tässä siis kyseinen näytönohjain:
Toi kyseinen käyttäjä sopi munkans läppäristä kaupat viime vuonna, juuri vastaavanlaisesti ihme säädöllä ja koneenkin varaus sovittiin, sitten alko viivästelyt ja perui kaupat viimehetkellä nyyhkytarinan kanssa. Jonka sitten sinisilmäisenä uskoin.

Oli sit alta viikko tosta veivauksesta ostanut muualta läppärin ja heti täällä myynnissä.

Trokari on ja negaa vaa kehiin
 
Viimeksi muokattu:
Kyseinen myyjähän ei ole ensimmäistä kertaa täällä mainittu, aiemmin taisi joku kysellä myyjältä miten voi olla "jatkuvasti" uutta tai hyvin vähän käytettyä tavaraa myynnissä, M.2 NVMe SSD:tä on ollut useita kymmeniä eri valmistajilta sekä kokoisina muutaman viimeisen vuoden aikana ja pääsääntöisesti aina uusia ja avaamattomia.
 
Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:

Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.

Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.

Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.

Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta ei juma vitun lauta mitä touhua. :mad: Kyllä tuo minun mielestäni on ehdottomasti negan arvoinen suoritus. Minä en ainakaan haluaisi alkaa vääntää kauppoja tämmöisen tyypin kanssa. Tämä tarina toimii hyvänä esimerkkinä siitä, että kaiken maailman venkuloille ei pidä antaa yhtään siimaa maksuaikojen suhteen niin pääsee paljon helpommalla ja välttyy tuommoiselta säätämiseltä. Vähän kun jossain joustaa ja antaa periksi, niin kohta ollaan lypsämässä lisää.
 
Kyllähän tämä pikavoitolta haisee, harmi. Äkillisesti on tilanne muuttunut, kun juuri ostettu menee heti uudelleen myyntiin. Jos katsoin ilmoitusta aiemmin torissa oikein, niin pyyntihinta oli 1650e, Aikamoista. Onhan siinä tosiaan jätetty tinkivaraa torin tinkaajille.
 
Outoa kun täällä kuitenkin pitäisi myydä ja ostaa ns. omaan käyttöön sitä omaa tavaraa eikä toimia välittäjänä ja ostaa halvalla + myydä kalliilla ilman että parhaimmillaan / pahimmillaan edes avataan koko pakkausta. Sitten kirsikkana kakun päällä jonkun toisen nimi kuitissa ja luultavasti halvempi hintakin.
 
"Reitittimistä :) Pahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"

Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...

Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)

Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!

Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.

Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki ;)


Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!

Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.

Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!

Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.


Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.

Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.

Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.

Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...

Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni ;)
 
"Reitittimistä :) Pahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"

Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...

Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)

Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!

Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.

Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki ;)


Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!

Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.

Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!

Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.


Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.

Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.

Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.

Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...

Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni ;)
No ihan ensimmäisenä menet myyjän profiiliin ja laitat sinne negatiivisen kauppiaspalautteen, jotta muutkin osaa varoa. Jos juttu sitten selviäisikin myöhemmin, voit pyytää palautteen poistoa modeilta ja jättää uuden.

Toiseksi tägäät ko. myyjän tänne.

Kolmantena, teet rikosilmoituksen petoksesta.
 
No ihan ensimmäisenä menet myyjän profiiliin ja laitat sinne negatiivisen kauppiaspalautteen, jotta muutkin osaa varoa. Jos juttu sitten selviäisikin myöhemmin, voit pyytää palautteen poistoa modeilta ja jättää uuden.

Toiseksi tägäät ko. myyjän tänne.

Kolmantena, teet rikosilmoituksen petoksesta.
Kauppiaspalaute annettu ja @Lebensraum kyseessä
 
Viimeksi muokattu:
"Reitittimistä :) Pahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"

Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...

Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)

Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!

Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.

Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki ;)


Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!

Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.

Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!

Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.


Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.

Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.

Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.

Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...

Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni ;)
onko hämeenlinnasta :smoke:
 
Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!

Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:

Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita.

Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen

On pieni mahdollisuus , että asensit väärin. En minäkään sinulle rahoja palauttaisi , jos vaan väittäisit reitittimen olevan rikki. Ja pitäisit itselläsi, ennenkuin saat rahat.

..mutta sitten myyjä ei pitänytkään sanaansa ja lähettänyt kaveriaan paikalle ja sortui puhtaasti vittuilemaan. Eiköhän tässä ole tarpeeksi syytä purkaa kaupat ja jos se ei onnistu, rikosilmoitus peliin.

Ehdotan seuraavaa: pistä hänet maksamaan HELPOSTI-paketti ja sen jälkeen palauttamaan rahat (tai rahat-postikulut), mutta kuitenkin, näin voisi homma ratketa. Ja eihän se reititin toimi, niin sen arvo sinulle on nolla? Et näin menettäisi niitä postimaksuja.

Kauppiaspalaute annettu ja Lebensraum kyseessä

Tämä käyttäjä kyllä on tuottanut myös asiallista sisältöä foorumille, mutta nyt kävi näin. Nähtävästi keneenkään ei voi enää luottaa.
 
Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.

Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
 
Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
Yhdessäkään lauseessa hän ei ole rohjennut kertoa, että laite on toiminut hänellä ja että hän on myynyt myös sen toimivana.
 
Yhdessäkään lauseessa hän ei ole rohjennut kertoa, että laite on toiminut hänellä ja että hän on myynyt myös sen toimivana.

Tuo tietysti kuulostaa pahalta.

Sitä ei yleensä edes tarvitse mainita ja sitä oletetaan että jos täältä jotain ostaa se on a) toimivaa ja b) tulee henkilöltä joka sitä myy ja on siten myös sitä käyttänyt
 
Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...

Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..

Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-
Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
Ei toimi Elisan verkossa, pika googletuksen perusteella vaikutti tavalliselta WiFi reitittimeltä, en ihan hoksaa miksei toimisi (jos ei ole jokin operaattorin hallittu), ja onko Elisalla nimenomaan moisista listaa.

Modeemien kanssa voi olla enemmän haastetta, mutta siitä ei kai kyse. ja kirjoittamsi Cisco kuullostaa kaapelimodeemilta ja siltä sarja josta sertifikaatti menneet vanhaksi.

Edit:
Lisähakua, tuo ilmeisesti VDSL modeemi.
 
Ei toimi Elisan verkossa, pika googletuksen perusteella vaikutti tavalliselta WiFi reitittimeltä, en ihan hoksaa miksei toimisi (jos ei ole jokin operaattorin hallittu), ja onko Elisalla nimenomaan moisista listaa.

Modeemien kanssa voi olla enemmän haastetta, mutta siitä ei kai kyse. ja kirjoittamsi Cisco kuullostaa kaapelimodeemilta ja siltä sarja josta sertifikaatti menneet vanhaksi.
Jep, hieman taitaa olla termit sekaisin.


Mikähän se laitteen tarkka malli on? Ja onko kokeiltu palauttaa tehdasasetukset?
 
Viimeksi muokattu:
"Reitittimistä :) Pahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"

Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...

Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)

Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!

Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.

Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki ;)


Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!

Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.

Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!

Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.


Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.

Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.

Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.

Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...

Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni ;)
Viitsisikö joku paikallinen foorumin jäsen tämän testata, joka hyvällä omatunnolla voi sanoa ymmärtävänsä laitteen päälle? 🤔 Saisi sitten puolueettoman lausunnon. Toki tässä nyt ollut molemmille osapuolille harmitusta jo. Olettaen, että kumpikaan ei huijaa.
 
Jep, hieman taitaa olla termit sekaisin.
Yritin tavata alkuperäistä viestiä, en nyt saanut selvää miten päätelty että laite on rikki, ja en nyt varma mikä yhteys asuntoon, Ethernet, DLS, Kaapelimodeemi, kuitu asuntoon tuskin.

Jos VDSL niin suositus toki käyttää operaattorin tarjoamia modeemeita, mutta kyllä perinteisesti muutkin toimii, helpottaa jos operaattorin vaatimat parametri, automaatti, saati sokkona voi olla työlästä ja aikaa vievää.

Jos se kupariethernet, niin ei peli välttämättä silloinkaan menetty, riippuu modeemi reittimen säätömahdollisuuksista, jos kaapelimodeemi, niin sitten tarvii sen kaapelmodeemin kaveriksi.

Edit:
Ehkä tässä nyt pitäisi mennä sopivaan ketjuun jatkamaan, ottaa kuvat asennuksesta, kuvat laitteesta asenenttuna, liittimet, kaapelit. merkkivalot, ja sitten näytön kaappaukset laitteen asetuksista. ja modeemi satus sivuilta, siis muutaman minuutin jälkeen bootista.

Ja kertoa millä teknkiikalla, parametreilla se nettiyhteys.

RJ 45 liitin mainittu, niin se ei vielä kerro mitä sieltä pitäisi tulla, ethernet, VDSL, G.Fast potenttiaalisia, sitten pitäisi tietää miksi juuri siitä liittimestä pitäisi yhteys onnistua, onko se olltut itsellä aiemmin käytössä ja vanhalla modeemilla toimii, mutta ostetulla ei.

Edit:
Ilmeisesti on ethernet kohde, eli ei modeemia tarvita, eli kytkentä kuvat portteineen, merkkivaloineen, ja kuvakaappaukset asetuksista. Onko käyttöohjeet tavattu, onko siellä millaiset ohjeet Ethernet WAN käyttöön otosto.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 413
Viestejä
4 901 869
Jäsenet
78 972
Uusin jäsen
janoinenlohi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom