- Liittynyt
- 06.06.2025
- Viestejä
- 77
Voihan toki muttei sekään valitettavasti takaa täysin toimivaa tuotetta.. Kokemusta onAina voi tehdä kaupat naamatusten. PK seudulla kaupanteko on helppoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voihan toki muttei sekään valitettavasti takaa täysin toimivaa tuotetta.. Kokemusta onAina voi tehdä kaupat naamatusten. PK seudulla kaupanteko on helppoa.
Ihan yksinkertasta huijareiden vältteleminen. Ostaa kaikki maholliset nouto kaupoilla ja postit aina toridiilin kauttaUskaltaako täältä ostaa mitään, jos tämä ketju siis näin pitkä lista kusetuksia? Voisko joku kertoo yleisen käytännön eli kauppiaspalautteista esim myyjällä 10 positiivista ja silti sortuu huijauksiin mikä on varma tae siitä, ettei elämässä olisi tapahtunut esim. velkaa kertynyt niin rahaa täytyy jostain saada sortuen täällä huijaamaan muita epätoivossa..
Ihan yksinkertasta huijareiden vältteleminen. Ostaa kaikki maholliset nouto kaupoilla ja postit aina toridiilin kauttajos myyjä ei esim toridiiliin suostu niin jättää ostamatta tai ottaa riskin. Aika paljon omalla tekemisellä saa vältettyä huijauksen kohteeksi tulemista.
Totta, mikään ei ole 100% ja meteoriittikin päähän voi pudota. Parempi vain olla tekemättä kauppaa niin on 0% todennäköisyys joutua kusetetuksi kaupoissa.Voihan toki muttei sekään valitettavasti takaa täysin toimivaa tuotetta.. Kokemusta on
Tai käy vaan kaupasta hakemassa/tilaamassa uuden. Ahneus näissä nettikaupoissa voittaa aika usein, halvalla kun tarjoaa niin joku haluaa.Totta, mikään ei ole 100% ja meteoriittikin päähän voi pudota. Parempi vain olla tekemättä kauppaa niin on 0% todennäköisyys joutua kusetetuksi kaupoissa.
Toridiili on hyvä tapa saada tavaraa puoleen hintaan. Pienin hiusnaarmu, mielikuvituksesta haettu vika tai vastaava reklamaatio ja Tori jakaa "vahingon" puoliksi. Tämän takia en myyjänä suosittele missään nimessä käyttämään tätä maksullista palvelua. Maalaisjärjellä pärjää hyvin kaikissa kauppatapahtumissa.Ihan yksinkertasta huijareiden vältteleminen. Ostaa kaikki maholliset nouto kaupoilla ja postit aina toridiilin kauttajos myyjä ei esim toridiiliin suostu niin jättää ostamatta tai ottaa riskin. Aika paljon omalla tekemisellä saa vältettyä huijauksen kohteeksi tulemista.
Toridiili on hyvä tapa saada tavaraa puoleen hintaan. Pienin hiusnaarmu, mielikuvituksesta haettu vika tai vastaava reklamaatio ja Tori jakaa "vahingon" puoliksi. Tämän takia en myyjänä suosittele missään nimessä käyttämään tätä maksullista palvelua. Maalaisjärjellä pärjää hyvin kaikissa kauppatapahtumissa.
Palvelu mahdollistaa väärinkäytön ja sitä on myös käytetty siihen. Selkeät virheet tuotteessa tietenkin mainitaan/kuvataan, mutta kaikilla ei ole sama näkymys mikä on hyväkuntoinen. Eikä "virheen" tarvitse olla edes kosmeettinen. Mielestäni halvalle käytetylle tavaralle ei pitäisi mahdollistaa neuroottisia vaatimuksia millä myyjä pakotetaan sovittelemaan tuotteelle alempi hinta hatusta vedetyn syyn vuoksi.Ei minulla vaan. Kusettajia mahtuu kaikkialle, mutta tässäkin paras tapa suojautua on kuvata jokainen naarmu ja mainita kaikista puutteista myynti-ilmoituksessa. Niihin ei voi vedota myöhemmin, kun on tiedossa ostohetkellä.
Minulla oli juuri myymässäni koneessa naarmu 129€ kotelon etupaneelissa ja se oli kaikillle ok, kun siitä oli kuva ja ei se edes näkynyt kauempaa - silti , kuva vaan ja hinta tarpeeksi alas..
Tämä kuvaus ei minusta vastaa todellisuutta, eikä "maalaisjärki" kerro mitään, koska se on kaikille omanlaisensa.Toridiili on hyvä tapa saada tavaraa puoleen hintaan. Pienin hiusnaarmu, mielikuvituksesta haettu vika tai vastaava reklamaatio ja Tori jakaa "vahingon" puoliksi. Tämän takia en myyjänä suosittele missään nimessä käyttämään tätä maksullista palvelua. Maalaisjärjellä pärjää hyvin kaikissa kauppatapahtumissa.
Kenenkäs vastuulla se on, jos ilman Toridiiliä ostaa tuotteen ja se menee rikki kuljetuksessa?Tämä kuvaus ei minusta vastaa todellisuutta, eikä "maalaisjärki" kerro mitään, koska se on kaikille omanlaisensa.
Olen Toridiilillä myynyt tähän mennessä yli 100 tavaraa, ja reklamaatioita on tullut 1 kpl ja sekin aiheesta. Suosittelen vahvasti palvelun käyttöä. Vaatimuksena toki on, että otat tavarasta selkeät kuvat ja kerrot rehellisesti sen kunnon. Myyjä voi myös turvata asemansa ottamalla aikaleimattuja kuvia tai videoita pakkaamisesta, jos pelkää sitä, että ostaja väittää saaneensa kiviä (tätähän aina spekuloidaan, mutta onko kellekään koskaan käynyt näin?).
Ostajan näkökulmasta asia ei ole niin yksiselitteinen, koska kaikkiin myyjiin ei nyt vaan voi luottaa. Vrt aiempaan n. 20 ostosta olen tehnyt 1 reklamaation ja saanut hinnanalennuksen. Palvelu mielestäni toimii kuten pitääkin.
Reklamaatioissa Tori menee kauppalain mukaan, eli lähtökohtana ei ole mikään "puoliksi jakaminen" naarmuista. Mikähän tornari tämäkin on? Tulee hinnanalennus, joka vastaa virheen arvoa. Jos virhe olennainen, voi vaatia purkua.
Toridiili on myös kuluttajalle myytävä palvelu, joten siinä harvinaisessa tapauksessa, että itse riidanratkaisu menee oikeasti väärin, niin siitä voi valittaa krilliin ym.
Lopulta mikään systeemi ei ole täydellinen, mutta onhan tuo nyt parempi kuin perinteinen "rahat tilille ja paketti postiin".
Kenenkäs vastuulla se on, jos ilman Toridiiliä ostaa tuotteen ja se menee rikki kuljetuksessa?
Vastuuhan siirtyy ostajalle heti hänen noudettuaan tuote postista näin olen lukenut
Yksi tapaus tässä, että prosessori mennyt kuljetuksessa rikki tarkemmin ottaen muutama pinni vääntynyt, kuplamuoviin pakattu ja lähetetty pakettina postitse
Nyt ostaja vaatii kaupan peruutusta- sekä rahoja takaisin
Editti: kaupat siis tehty toisessa kauppapaikassa, ei täällä
Tänne piti linkata tämä
Myyty - Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming oc edition (Vantaa)
Tuote: Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming oc edition Hinta: Noin 1000-1250 Tuote ostettu (mistä ja milloin): jimms 16.04.2023 Kuitti löytyy (takuu voimassa): Noin vuos Muuta huomioitavaa: Hyväkuntoinen ja tehokas. Löytyy alkuperäinen pakkaus. Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa)...bbs.io-tech.fi
Ei ole, arvelin vaan laittaa tänne esimerkin miten menetät 98% varmasti rahasiOnko sulla siis huono kauppiaskokemus tästä?![]()
Kyllähän täällä jollekin oli lähetetty paketti Costa Rica kahvia ja perinteinen jugurttipurkki.Myyjä voi myös turvata asemansa ottamalla aikaleimattuja kuvia tai videoita pakkaamisesta, jos pelkää sitä, että ostaja väittää saaneensa kiviä (tätähän aina spekuloidaan, mutta onko kellekään koskaan käynyt näin?).
En mä susta tiedä, mutta kyllä tuo minulle olisi ainakin negatiivinen kauppakokemusKaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:
Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.
Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.
Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.
Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:
Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.
Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.
Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.
Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
Nega ja tägää ostaja tähän, niin tietää muutkin olettaa viivästyksiä tulevan kaupankäyntiin liittyen.Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:
Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.
Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.
Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.
Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen.
Toi kyseinen käyttäjä sopi munkans läppäristä kaupat viime vuonna, juuri vastaavanlaisesti ihme säädöllä ja koneenkin varaus sovittiin, sitten alko viivästelyt ja perui kaupat viimehetkellä nyyhkytarinan kanssa. Jonka sitten sinisilmäisenä uskoin.Yleensä olen negatiivisten palautteiden jättämisen pyhittänyt huijareille/hupitarjoajille sellaisissa tapauksissa, jossa kaupat eivät ole onnistuneet loppuun tai tavara ei ole vastannut kuvausta. Tässä kuitenkin liikutaan harmaalla alueella, koska koko summa saapui perille, vaikkakin melkoisen säätämisen kautta. Tuo jälleenmyynti korkeammalla hinnalla kuitenkin jättää karvaan jälkimaun suuhun kaiken tuon säätämisen jälkeen, kun kauppa-alueen säännöissä kuitenkin lukee:
Tässä siis kyseinen näytönohjain:
Myyty - Asus RTX 4090 Strix OC 24GB @ Pori
Tuote: Asus RTX 4090 Strix OC 24GB Hinta: 1350€ Tuote ostettu (mistä ja milloin): 2023, tarkka aika ei tiedossa. Kuitti löytyy (takuu voimassa): Ei Muuta huomioitavaa: Kuolinpesä/konkurssihankinta, jonka vuoksi ei kuittia, huomioitu hinnassa. Takuuta mahdollisesti vielä jonkin verran jäljellä...bbs.io-tech.fiMyydään - Asus ROG Strix RTX 4090 OC
Tuote: Asus ROG Strix RTX 4090 OC Hinta: 1600 € / tarjous Tuote ostettu (mistä ja milloin): Kuitti löytyy (takuu voimassa): ei Muuta huomioitavaa: Toimiva kortti toimintatakuulla suoraan käytöstä Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Porvoo Toimitustapa: nouto / postitus Maksutapa...bbs.io-tech.fi
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta ei juma vitun lauta mitä touhua.Kaipaisin neuvoa. Tuli ekaa kertaa täällä hieman raskaampi kauppakokemus, vaikka lopulta tavara ja valuutta vaihtoikin omistajaa. En ole varma jättääkö tästä positiivinen palaute, koska kaupat kuitenkin onnistuivat, mutta takana oli melkein kuukauden kestänyt säätäminen, veivaaminen, viivästely ja tavara näyttää nyt olevan täällä taas myynnissä pari sataa korkeammalla hinnalla, että sen puolesta kallistun neutraaliin. Stoori lyhyesti:
Myin siis näytönohjaimen käyttäjälle joka tarjosi hintapyynnön ketjuun ja laittoi privaa, että voisinko varata kortin kuun loppuun saakka, silloin kyseessä olisi ollut siis vajaa parin viikon odotus. Vastasin, että varaaminen sopii, jos ostaja maksaa 100€ käsirahan, koska takana on sen verran monta oharia varauksissa ja tarkoitus oli nopeasti saada itselle uusi näytönohjain. 100€ käsiraha sopi ostajalle ja kertoi maksavansa sen seuraavana päivänä, hyväksyin tämän.
Samana iltapäivänä käyttäjä kertoi, ettei pystykään maksamaan 100€ käsirahaa sovitusti, vaan ainoastaan 50€ yhden päivän lisäviivästyksellä. Luin viestin mutten pystynyt heti vastaamaan muiden kiireiden vuoksi. Vajaa puoli tuntia myöhemmin käyttäjä lähetti viestin "Saisitko vastattua?" johon kotiin päästyäni totesin, etten voi päivystää 24/7 koneella vastaamassa ja kysyin miksei sovittu 100€ käy. Lopulta kuitenkin hyväksyin käsirahan puolittamisen ja maksun viivästymisen, koska ostajalla oli kaikki palautteet positiivisia yhtä neutraalia lukuunottamassa. Ostaja totesi, että maksukykyä kyllä löytyy sovitusti kuun viimeinen päivä näyttiksen loppusummaan.
Vierähti viikko, ostaja ilmoittaa, että loppusumman maksu viivästyy parilla päivällä. Ajattelin, että pari päivää sinne tänne ja hyväksyin viivästyksen, koska itsellä oli tuolloin jo uusi näyttis ajossa eikä sen puoleen ollut enää kiireitä. Samana iltana ostajalta uusi viesti, että maksu viivästyy vielä toiset pari päivää, eli kyseessä olisi nyt melkein viikko alkuperäisen maksun viivästymisestä. Itsellä alkoi tässä kohtaa jo hiukan kismittää jatkuva säätäminen, hyväksyin viivästyksen sillä ehdolla, että jos maksu ei ole tuolloin lähtenyt, pamahtaa nega palaute ja näyttis menee uusiksi myyntiin. Lopulta näytönohjaimen loppusumma tuli tilille, näyttis lähti samantien postiin ja saapui seuraavana päivänä ostajalle.
Nyt reilu viikko lähettämisen jälkeen näyttis on näköjään täällä samaisella palstalla myynnissä +250€ lisähinnalla. Eli pamautanko positiivista vai neutraalia?
Otsikoinnissa näkyy/näkyi 1600€/tarjous.Avasin myynnin uudelleen. Kyselin alun perin tarjouksia kortista, mutta niin ei ilmrisesti saa tehdä, joten nyt myyn selvästi halvemmalla ja vain noutona.
Ja torin ilmoituksessa oli hintapyyntönä 1550€ , ennen ilmoituksen poistamista.Otsikoinnissa näkyy/näkyi 1600€/tarjous.
Jeps, 1600€-->1349€-->1300€ joista viimeisin hinnanmuutos on tehty "myydylle" tuotteelle syystä x.Ja torin ilmoituksessa oli hintapyyntönä 1550€ , ennen ilmoituksen poistamista.
No ihan ensimmäisenä menet myyjän profiiliin ja laitat sinne negatiivisen kauppiaspalautteen, jotta muutkin osaa varoa. Jos juttu sitten selviäisikin myöhemmin, voit pyytää palautteen poistoa modeilta ja jättää uuden."ReitittimistäPahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"
Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...
Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)
Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!
Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.
Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki
Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!
Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.
Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!
Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.
Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.
Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.
Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.
Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...
Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni![]()
Kauppiaspalaute annettu ja @Lebensraum kyseessäNo ihan ensimmäisenä menet myyjän profiiliin ja laitat sinne negatiivisen kauppiaspalautteen, jotta muutkin osaa varoa. Jos juttu sitten selviäisikin myöhemmin, voit pyytää palautteen poistoa modeilta ja jättää uuden.
Toiseksi tägäät ko. myyjän tänne.
Kolmantena, teet rikosilmoituksen petoksesta.
onko hämeenlinnasta"ReitittimistäPahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"
Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...
Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)
Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!
Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.
Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki
Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!
Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.
Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!
Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.
Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.
Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.
Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.
Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...
Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni![]()
Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!
Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita.
Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen
Kauppiaspalaute annettu ja Lebensraum kyseessä
ilmeisesti?onko hämeenlinnasta![]()
Laitoit nyt vaan linkin _omaan_ profiiliisi. Käytä @-merkkiä tägäykseen, niin ko. käyttäjälle menee ilmoitus siitä. Kas näin: @LebensraumKauppiaspalaute annettu ja Lebensraum kyseessä
Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Yhdessäkään lauseessa hän ei ole rohjennut kertoa, että laite on toiminut hänellä ja että hän on myynyt myös sen toimivana.Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...
Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..
Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
Yhdessäkään lauseessa hän ei ole rohjennut kertoa, että laite on toiminut hänellä ja että hän on myynyt myös sen toimivana.
Ei toimi Elisan verkossa, pika googletuksen perusteella vaikutti tavalliselta WiFi reitittimeltä, en ihan hoksaa miksei toimisi (jos ei ole jokin operaattorin hallittu), ja onko Elisalla nimenomaan moisista listaa.Sinun kannattaa myös olla yhteydessä palveluntarjoajaasi, on täysin mahdollista että kyseinen malli toimii joillakin toimijoilla mutta ei enää kaikilla. Esim. Elisalla on pidempikin lista reitittimistä mitkä eivät heillä toimi mutta muilla palveluntarjoajilla voivat toimia. Yleensä siksi että ne ovat 3-5v+ vuotta vanhoja eivätkä saa enää päivityksiä joten tietoturva...
Mistä päästäisiin siihen että palautat ehkä reitittimen, sitä testataan, se toimii ja kumpikin osapuoli kokee että toinen on tehnyt vääryyttä..
Toki se olisi ns. reilua ilmoittaa myös myynti-ilmoituksessa kuten itse tein (ja kyllä se silti kaupaksi menee): "
Tuote:
-Cisco EPH3825 (käyttämätön vanhempi varalaite, valmistajan tietoturvasertifikaatti vanhenee 2024 aikana Elisan verkossa)
"
Jep, hieman taitaa olla termit sekaisin.Ei toimi Elisan verkossa, pika googletuksen perusteella vaikutti tavalliselta WiFi reitittimeltä, en ihan hoksaa miksei toimisi (jos ei ole jokin operaattorin hallittu), ja onko Elisalla nimenomaan moisista listaa.
Modeemien kanssa voi olla enemmän haastetta, mutta siitä ei kai kyse. ja kirjoittamsi Cisco kuullostaa kaapelimodeemilta ja siltä sarja josta sertifikaatti menneet vanhaksi.
Viitsisikö joku paikallinen foorumin jäsen tämän testata, joka hyvällä omatunnolla voi sanoa ymmärtävänsä laitteen päälle?"ReitittimistäPahoittelen että tungettelen yksityisviestitse"
Näin ystävällisesti Minuun otettiin viestillä yhteys, kun reitittimistä kyselin. Kaveri tarjosi 2 eri laitetta ja pyysin soittamaan kun kuvittelin jostain syystä, että on jossain firmassa töissä. Soitti ja esiintyi kohteliaasti ja päätin sitten, enempiä kyselemättä, ostaa häneltä Zyxel T-56:n.
Sittemmin hän ei ollutkaan enää näin ystävällinen...
Kerroin ennen ostoa, että tarpeeni ovat vaatimattomat ja hän kirjoitti että "Hyvin pintapuolista oma ymmärrys noista, pääpiirteittäin vain että mitä termit meinailee."
Tuo lause osottautui myöhemmin teeskentelyksi ja peittely-yritykseksi. Maksun suoritin hänen isänsä (?) tilille MobilePayllä. Kertoi ostaneensa äidilleen myös reitittimen. (?)
Reititin saapui postitse ja minähän aloin asentelemaan, mikä nyt ei ole kaksinen homma, enkä saanut sitä toimimaan, en sitten millään. No soitin hänelle ja kerroin asianlaidan ja käytiin yhdessä läpi hommat, ja (selvittääkseni hänen pintapuolisen ymmärryksensä) teeskentelin tyhmää siinä mikä piuha tulee mihinkin ym. Mulla on Macbookissa myös Win11 ja Edge-selaimella sain purkkiin vihdoin yhteyden mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä nettiyhteys puuttuui, eli reititin ei toiminut, vaan oli RIKKI ja MYYJÄ TIESI TASANTARKKAAN MITÄ MYI!
Ehdotin kauniisti että palautan sen hänen kustannullaan:
Kertakaikkiaan reititin on rikki. Miksi! niin sitä en tiedä. Mutta nyt mulla tulee seinä vastaan ja ehdotan että palautan tämän laitteen sinun kustannuksellasi. Kerro miten haluat että toimin postituksen kanssa.
Olen todellakin pahoillani mutta nyt tuli seinä vastaan sillä kaikki on kokeiltu sen viiteen kertaan vähintään.
Hänen kommenttinsa:
Ihan mielenkiintoista. Katompa vähän jos tossa kävisi risteilyllä niin tuun samalla noukkimaan sen samalla reissulla.(?) Tai kysyn jos turkulaisella kaverilla on näitä RJ45 yli toimivia verkkoyhteyksiä, niin saisi siinä testattua.
Normaalin "kauppatavan mukaisesti" tarkastan myös laitteen täällä, jonka jälkeen tietenkin palautan rahat jos onkin puutteita. Meinasin että kaveri Turussa voisi hakea sen ja testata, saisi selvyyden asiaan nopealla aikataululla - Mutta arvelen että sillä on puhelimen nettiyhteys ainoana jota työkäytössäänkin käyttää. Tällöin laite jää hänelle ja noudan sieltä aikanaan, tällöinkin palautan rahat kun hänkin ilmoittelee ettei toimi.(?) Hänen kaverinsa oli myöhemmin kertonut, että yhteys syntyy kuidussa minuutissa, tai ei synny eli on rikki
Nyt aloin hiiltymään, sillä ymmärsin hänen huijanneen myymällä toimimattoman laitteen ja yrittävän venkoilla kaikin tavoin irti keissistä! Kerroin että kaverini tulee ja testataan homma vielä hänen kanssaan, samalla ehdotin että hänen turkulainen isossa IT-firmassa työskentelevä kaverinsa on myös tervetullut testaamaan samanaikaisesti! No vain minun kaverini tuli emmekä saaneet eloa reitittimeen. HUOM. Oma reitittimeni toimi kuitenkin moitteetta eli sai yhteyden DNA: kuidun kautta nettiin. Piuhat kiinni Zyxeliin , niin eipä toimikaan. Tuo nyt ei ole tähtitiedettä vaan PASKAN MYI!
Kun ihmettelin että miksi hänelle ei sopinut asian sopiminen heti perjantaina, ei sitten millään vaan vasta maanantaina, niin hän hyökkäsi:
Soita vaikka supo tupo ja rkp sekä ankkalinnan kaarti. Asia hoidetaan loppuun järkevästi tai ei ollenkaan. Editoin hieman aiempaa viestiä, tarkensin kohtia jotka varmaan tuli liian laveasti kirjoitettua. Nähdään maanantaina ja hommat kuntoon. On mulla Ebayssa joku 120+ palautteet, sekä niistä 100% positiivisia, kaivan juuri linkkiä siihen jotta voit katsoa.
edit: olikin 133 palautteet - täytyy jatkossa pysyä tuolla, tulispa ryssä ja lanais yli suomalaisista - Parasta mitä tämä kansakunta voi saavuttaa. Vittu että tämä kansakunta alkoi taas tympäsemään käyttäytymisessään joten lähetään sitten samalle linjalle. Toivottavasti olet tyytyväinen.
Vastasin:
Annahan kuulua itsestäsi huomenna kun olet selvinnyt!
Ja hän vastasi:
En ole niin paskahousuluuseri että tarvitsisin minkäänlaisia päihteitä kestääkseni arkea, saati että perjantaina "öyh möyh pakko juada viinaa ompi,,, aina tehty näin ja taas tehdään". Ei ole mitään syytä projisoida omia tapojasi muihin, mitä spurgusukupolvellasi on tapana. Onneksi kohta muutan maasta huitvittuun valmistuttuani.
Mun veriarvot kestää testit ja pumppu sykkeen nousun, käyhän testauttamassa kuulasi - Ai mut ethän sä syyllistä ketään. Skratta mig inte sanois junttisvedu, sekä dra åt helvete samoilla vauhdein.
Homma jämähti tähän eli hän vaatii laitetta itselleen testattavaksi, ja minä vaadin puolestani rahani takaisin ja postikuluja vastaan tietysti lähetän rikkinäisen reitittimen takaisin hänelle.
Kun olen tullut ostaessani huijatuksi, onneksi vain summalla 60e, niin en halua lähettää laitetta hänelle takaisin "ilmaiseksi", jotta hän voisi huijata minua toisenkin kerran, toteamalla laitteen toimivaksi.
Annoin hänelle viikon aikaa rahojen palauttamiseen, mutta hiljaista on ollut.
Mitä teen seuraavaksi? Ei huvittaisi päästää huijaria tästä keissistä ilman seuraamuksia...
Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni![]()
Yritin tavata alkuperäistä viestiä, en nyt saanut selvää miten päätelty että laite on rikki, ja en nyt varma mikä yhteys asuntoon, Ethernet, DLS, Kaapelimodeemi, kuitu asuntoon tuskin.Jep, hieman taitaa olla termit sekaisin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.