Tämä kuvaus ei minusta vastaa todellisuutta, eikä "maalaisjärki" kerro mitään, koska se on kaikille omanlaisensa.
Olen Toridiilillä myynyt tähän mennessä yli 100 tavaraa, ja reklamaatioita on tullut 1 kpl ja sekin aiheesta. Suosittelen vahvasti palvelun käyttöä. Vaatimuksena toki on, että otat tavarasta selkeät kuvat ja kerrot rehellisesti sen kunnon. Myyjä voi myös turvata asemansa ottamalla aikaleimattuja kuvia tai videoita pakkaamisesta, jos pelkää sitä, että ostaja väittää saaneensa kiviä (tätähän aina spekuloidaan, mutta onko kellekään koskaan käynyt näin?).
Ostajan näkökulmasta asia ei ole niin yksiselitteinen, koska kaikkiin myyjiin ei nyt vaan voi luottaa. Vrt aiempaan n. 20 ostosta olen tehnyt 1 reklamaation ja saanut hinnanalennuksen. Palvelu mielestäni toimii kuten pitääkin.
Reklamaatioissa Tori menee kauppalain mukaan, eli lähtökohtana ei ole mikään "puoliksi jakaminen" naarmuista. Mikähän tornari tämäkin on? Tulee hinnanalennus, joka vastaa virheen arvoa. Jos virhe olennainen, voi vaatia purkua.
Toridiili on myös kuluttajalle myytävä palvelu, joten siinä harvinaisessa tapauksessa, että itse riidanratkaisu menee oikeasti väärin, niin siitä voi valittaa krilliin ym.
Lopulta mikään systeemi ei ole täydellinen, mutta onhan tuo nyt parempi kuin perinteinen "rahat tilille ja paketti postiin".