Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Nyt tuli infoa että rahat palautettu, tosin usko ei ole kova ennen kuin näkyy. Vähän ihmetyttää kun eri tililtä pitänyt laittaa. Ilmoitin että illasta jatkuu naapurin kanssa rikosilmon teko ja vedän ilmotuksen pois kun rahat oikeasti näkyvät. Päivitän tänne jos saan rahat

Nyt tuli infoa että rahat palautettu, tosin usko ei ole kova ennen kuin näkyy. Vähän ihmetyttää kun eri tililtä pitänyt laittaa. Ilmoitin että illasta jatkuu naapurin kanssa rikosilmon teko ja vedän ilmotuksen pois kun rahat oikeasti näkyvät. Päivitän tänne jos saan rahat

Tuo että eri tililtä pitää laittaa voi johtua monesta syystä.

Yksi ikävimmistä voi olla se että kyseessä on maksu jostain tuotteesta mikä on myyty täällä / Torissa tai jossain muussa kauppapaikassa ja myöhemmin poliisi alkaa ottamaan sinuun yhteyttä koska maksu on tehty mutta tavaraa ei ole saapunut...

Eli sen voi maksaa joku tavallinen käyttäjä joka yrittää rehellisesti ostaa jotain tuotetta pahimmillaan.

No tämä. Se kans yks minkä takia tänään poliisin kanssa. Annan hänelle kaiken infon mitä täällä hänestä minulla on, mistä olen itse maksanut ym. Niin jos minulle tulee asian tiimoilta kyselyitä on poliisilla jo tarvittavat tiedot. Jotain hyvää olla poliisi vanhana tuttuna 😅

Tuo että eri tililtä pitää laittaa voi johtua monesta syystä.

Yksi ikävimmistä voi olla se että kyseessä on maksu jostain tuotteesta mikä on myyty täällä / Torissa tai jossain muussa kauppapaikassa ja myöhemmin poliisi alkaa ottamaan sinuun yhteyttä koska maksu on tehty mutta tavaraa ei ole saapunut...

Eli sen voi maksaa joku tavallinen käyttäjä joka yrittää rehellisesti ostaa jotain tuotetta pahimmillaan.
No jos ei nyt sentään noin asian laita olis..

Onneks pahin ei aina välttämättä toteudu vaikka mahdollista toki tuommonen

No tämä. Se kans yks minkä takia tänään poliisin kanssa. Annan hänelle kaiken infon mitä täällä hänestä minulla on, mistä olen itse maksanut ym. Niin jos minulle tulee asian tiimoilta kyselyitä on poliisilla jo tarvittavat tiedot. Jotain hyvää olla poliisi vanhana tuttuna 😅
Joko näkyy rahat tilillä?

Riippuen tilistä arkipäivänä niiden pitäisi tulla melkein heti tai muutamassa tunnissa

Ai menit jo rikosilmoituksen tekemään?

Eikös pari viikkoo oo se vireillepano aika yleensä tälläsissä tapauksissa ja kohta rahat näkyy tilillä mikäli kaikki sujuu hyvin nyt..

Pystytkö laittamaan jotain osittain sensuroituja tietoja että minkä kaltaisella nimellä ja/tai tilinumerolla maksoit? Voisin tarkistaa että ovatko samat kuin meillä. Varsinaisia sensuroimattomia henkilötietoja ei saa ilmeisesti tänne laittaa.

Ai menit jo rikosilmoituksen tekemään?

Eikös pari viikkoo oo se vireillepano aika yleensä tälläsissä tapauksissa ja kohta rahat näkyy tilillä mikäli kaikki sujuu hyvin nyt..
Onjoo normaalisti, mutta timppa itte sano et tuu käymää tehää hänen kautta ilmotus, laittaa sen odottamaan että näkyykö rahat vai pistääkö sitten etiäppäi

Joko näkyy rahat tilillä?

Riippuen tilistä arkipäivänä niiden pitäisi tulla melkein heti tai muutamassa tunnissa
Voi mennä seuraavaan päivään vielä nykyäänkin. Jos juuri nyt laittaisin S-Pankista tilisiirron OP:lle, se olisi perillä huomenna aamulla. Kellonaikaa en muista ulkoa, olisiko ollut siinä 8.00 maissa.

e. Siis seuraavaan arkipäivään; perjantaina kello 18 tehty siirto näkyy maanantaina aamulla.

Tänään about klo 10 siirsin OPsta Nordeaan suurehkon summan. Siirto oli näkyvissä viimeistään klo 14 nurkilla kun katsoin. Kyseessä siis ihan oma tilisiiirto, ei lasku tms.
Veikkaan että oli aiemminkin jo näkyvissä.

Tänään about klo 10 siirsin OPsta Nordeaan suurehkon summan. Siirto oli näkyvissä viimeistään klo 14 nurkilla kun katsoin. Kyseessä siis ihan oma tilisiiirto, ei lasku tms.
”Maksu välitetään saajan pankille saman päivän aikana, jos maksu on tehty mobiili-tai verkkopankissa, mobiilipankissa ennen kello 14.00 (EET). Tämän jälkeen tehdyt maksut välitetään saajan pankille seuraavana päivänä. Huomaathan, että maksuja muihin pankkeihin välitetään vain pankkipäivisin.”

Mulla on myös ollut kauppaa @Maikkol kanssa, 11. päivä rahat siirtynyt ja lähetys viivästellyt, eli nyt n. 2 viikkoa siitä. Eilen vielä lupaillut että tänään aamusta lähtee.
Täällä myös. nyt muutaman päivän kiukutellu postituksen suhteen. maksoin lauantaina eikä ole kuulunu seurantakoodista tai ilmotellu et paketti olisi lähtenyt tulemaan. Ekaa kertaa ostamas täältä ja jää vähä paskanmaku suuhun koko hommasta.

1. En ole ketään huijannut
2. En ole ikinä tehnyt yhtäkään petosta
3. En ole tämä ’poppamies’
Antaitsinko mä teidän mielestä sitä että mua mustamaalataan vielä monta päivää sen jälkeen kun olin sopinut asian ja pahoitellut?
Ylläpito ei tietenkään puutu tollasee mikä on lähes verrattavissa kiusaamiseen :) ylläpito muutenkin varmasti pystyy tarkistamaan ip osoitteet mun ja poppamiehen ja huomata ettei täsmää.

OP tekee tilisiirrot SEPA-maksuina, eli ne ovat sekunneissa perillä ainakin toisessa suomalaisessa pankissa. Oman esimerkkini S-Pankki taas ei tee, jonka takia ne usein menevät seuraavaan arkipäivään. Toki Ässäkin saa samana päivänä perille jos ajoissa siirtää, olikohan se että ennen kello 16.00 tehdyt siirrot menevät vielä samana päivänä? No, sama se.

tldr: OP on nopea siirtäjä, mutta kaikki pankit eivät vielä ole.

OP tekee tilisiirrot SEPA-maksuina, eli ne ovat sekunneissa perillä ainakin toisessa suomalaisessa pankissa. Oman esimerkkini S-Pankki taas ei tee, jonka takia ne usein menevät seuraavaan arkipäivään. Toki Ässäkin saa samana päivänä perille jos ajoissa siirtää, olikohan se että ennen kello 16.00 tehdyt siirrot menevät vielä samana päivänä? No, sama se.

tldr: OP on nopea siirtäjä, mutta kaikki pankit eivät vielä ole.
OP on paras :tup:

Eri tilien käyttämiseen voi olla myös syynä Kela tai sossu, etteivät pääse näkemään osto/myyntitapahtumia ja sitä kautta vaikuttamaan tukien maksamisen määrään.
Lukeeko kela/sossu nuo maksujen viitteet? Jos olisi aikaa ja tilinumero tiedossa niin voisi laittaa yhden sentin maksun ja kommenttikenttään jotain kauniita sanoja kyseisestä henkilöstä.

Jahas, täällä oli sitten ketju lähtenyt kierroksille yhden provoviestin johdosta. Kaikki siihen liittyvä sotku siivottu. Asiallisempi viesti käyttäjältä jätetty ketjuun. Älkää nyt ainakaan asian ulkopuoliset lähtekö moiseen mukaan ja sotkeko omalta osaltanne ketjua lisää.

Ylläpito ei ole täällä viikonloppuna päivystämässä ketjua, eikä myöskään jatkuvalla syötöllä selvittämässä täällä mainittuja tapauksia. Lähtökohtaisesti käyttäjien on tarkoitus käyttää palautejärjestlemää ja raportoida tarvittaessa ylläpidolle sääntörikkomusepäilyistä ja viranomaiskäsittelyyn päätyvistä tapauksista.

Viimeksi muokattu:
samainen tilanne. pyysi noin 30min sit tilinro et laittaa rahat tulemaan. Nyt vaa yhdessä ihmetellään et tuleeko rahoja takaisin :cautious:

Statistiikka

Viestiketjuista
269 046
Jäsenet
76 363
Uusin jäsen
steppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom