Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkä takia et myy sitä prosessoria nyt kyseiselle käyttäjälle?En ole ketään ikinä huijannut ja kaikki muut kaupat onnistunut aina hyvin. Tämä kauppa oli vaan omaa tyhmyyttä ja peruin kumminkin hyvissä ajoin vaikka vähän kehnosti ja valehtelun olisin voinut jättää pois. En täällä vaan kehdannut alkaa omia yksityisasioita kenellekkään jakelemaan enkä uutena käyttäjä ajatellut sen olevan väärin ja että siitä tulisi tälläinen show. Aika ikävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä, että seuravana päivänäkin virheen myöntämisestä mua täällä tägäillään edelleen. Igis voi laittaa negatiivisen palautteen joka on täysin ymmärrettävää. Olen foorumin säännöt käynyt läpi ja samanlaista sähläystä ei tapahdu.
Koska myi sen jo torissa kalliimmallaMinkä takia et myy sitä prosessoria nyt kyseiselle käyttäjälle?
Setti myyty torin kautta 400€ hintapyynnillä. Jos nyt rauhotutaanpositive vibes
Pahoittelen kaikille aiheutunutta mielipahaa ja omaa osaamattomuuttani lukea sääntöjä tai toimia oikein
Ja siltikään yhtään negatiivista tai edes neutraalia kauppiaspalautetta ei ole.Eikö tämä jo riittäisi asiasta? myyjä perseili ja tunnusti perseilynsä, vaikkakin vasta pienen kyselytunnin jälkeen.
Ja siltikään yhtään negatiivista tai edes neutraalia kauppiaspalautetta ei ole.
Olen kyllä lukenut ihan koko keskustelun. Siltikään en ymmärrä miksi sitä kauppiaspalautetta ei voi laittaa vähentämään vastaisuuden hölmöilyn riskiä. Nythän kaverin kauppahistoria on priimaa jos joku katsoo vain palautteita.Ei saatana sentään.
Minulla oli kaupat tän kaverin kanssa, joka toi keskustelun tänne.
Lue alusta asti tämä keissi, niin ei tarvi mussuttaa täällä samoista asioista.
Ylempänä on perustelu miksi ei ole palautetta.
Olen kyllä lukenut ihan koko keskustelun. Siltikään en ymmärrä miksi sitä kauppiaspalautetta ei voi laittaa vähentämään vastaisuuden hölmöilyn riskiä. Nythän kaverin kauppahistoria on priimaa jos joku katsoo vain palautteita.
Se on ihan fine, teet niin kuin itse näet parhaaksi, oletettavasti tämä meni siis mielestäsi putkeen kauppana. Itse olen kokenut että juuri tuo kauppiaspalautejärjestelmä vähentää mahdollisuuksia huonoihin kauppoihin ja hölmöilyyn mutta jos kaupoista ei anneta palautetta niin se ei palvele ketään.Eli sun mielestä pitää lyödä leima otsaan aina ihmiselle, kun epäonnistut jossain ekaa kertaa?
Ite ajattelen asiaa niin, että kerran lyödään karttakepillä sormille ja sen jälkeen " rangaistaan " palautteella, jos homma jatkuu.
Minä päätin toimia nyt näin, miellytti sua tai ei.
Kauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista. Jos se kauppa meni reisille, niin negatiivinen kauppiaspalaute on ansaittu, oli eka tai kymmenes kerta. Omalta osaltasi vaikutat perseilyn jatkumiseen, koska et palautetta halua antaa.Eli sun mielestä pitää lyödä leima otsaan aina ihmiselle, kun epäonnistut jossain ekaa kertaa?
Ite ajattelen asiaa niin, että kerran lyödään karttakepillä sormille ja sen jälkeen " rangaistaan " palautteella, jos homma jatkuu.
Minä päätin toimia nyt näin, miellytti sua tai ei.
@Igis laita mulle vaan negatiivinen en ota pahitteeksiKauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista. Jos se kauppa meni reisille, niin negatiivinen kauppiaspalaute on ansaittu, oli eka tai kymmenes kerta. Omalta osaltasi vaikutat perseilyn jatkumiseen, koska et palautetta halua antaa.
Aina ihmettelen, miten tämä yksinkertainen asia on niin vaikeaa.
Kauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista.
Kauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista. Jos se kauppa meni reisille, niin negatiivinen kauppiaspalaute on ansaittu, oli eka tai kymmenes kerta. Omalta osaltasi vaikutat perseilyn jatkumiseen, koska et palautetta halua antaa.
Aina ihmettelen, miten tämä yksinkertainen asia on niin vaikeaa.
@Igis laita mulle vaan negatiivinen en ota pahitteeksitätä foorumia en tule kumminkaa jatkossa käyttämään, kun sain ostettua koneeseeni jo tarvittavat osat ja myytyä vanhat. Saadaanpahan ainaki nämä 2 foorumipoliisia hiljenemään
![]()
Positiivisen palautteen kävit antamassa kaupasta joka meni reisille. Ei voi ymmärtää.Mulle ei jäänyt tästä kauppaprosessista negatiivista fiilistä ja en rupee täällä jakelee negatiivista palautetta sen mukaan, että joku muu kokee pahaa fiilistä minun ja @Winterarde välisessä kaupoissa.
Joku voi pahoitella reisille mennyttä kauppoja 5€ :lla tai 50€ :lla ja annetaan asian olla.
Mulle riitti, että @Winterarde tuli myöntämään virheensä niin kuin rehellisen nuoren miehen kuuluukin ja tällä homma selvä mun puolesta.
E: kävin pistämässä @Winterarde sulle palautetta kaupoista.
Ekalla keraalla.Tällä @Igis -logiikalla jokainen pikavippaaja ansaitsee positiivisen palautteen kunhan myöntää virheensä ja palauttaa rahat.
Positiivisen palautteen kävit antamassa kaupasta joka meni reisille. Ei voi ymmärtää.
HohhoijaaTällä @Igis -logiikalla jokainen pikavippaaja ansaitsee positiivisen palautteen kunhan myöntää virheensä ja palauttaa rahat.
Ekalla keraalla.
Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset
Vähintään kyllä @Igis voisi tuosta negatiivisen palautteen laittaa, että on jatkossa edes pieni varoitusmerkki mahdollisille kauppakumppaneille tosta säädöstä. En nyt anna tällä kertaa, kun yksityisviestitse lähesty mua asiasta ennenku tänne kertoi asiasta, että on pahoillaan ja oli kertomassa...bbs.io-tech.fi
Lähinnä halusin vain korjata welmarin väitettä rehellisempään suuntaan. Hän puhui jokaisesta, sinä ekasta kerrasta.Haettiiko tässä, että ekalla kerralla näpäytetään, kun kusetetaan rahaa jo toiselta?
Rupee menee puurot ja vellit sekasin
Lähinnä halusin vain korjata veimarin väitettä rehellisempään suuntaan. Hän puhui jokaisesta, sinä ekasta kerrasta.
Sinä annoit palautteen, joka kuvasi sinusta tilannetta parhaiten ja koska sut painostettiin antamaan palaute.
Omasta mielestä palautteen antaminen on pitkälti jokaisen oma asia ja ehkä kerran voi huomauttaa että onko se palaute nyt aivan oikea, mutta kun olit tehnyt päätöksen ja selittänyt sen ei muiden pitäisi enään siitä jatkaa.
Nyt on kyllä komiikkaa parhaimmillaan.Tällä @Igis -logiikalla jokainen pikavippaaja ansaitsee positiivisen palautteen kunhan myöntää virheensä ja palauttaa rahat.

@Igis laita mulle vaan negatiivinen en ota pahitteeksitätä foorumia en tule kumminkaa jatkossa käyttämään, kun sain ostettua koneeseeni jo tarvittavat osat ja myytyä vanhat. Saadaanpahan ainaki nämä 2 foorumipoliisia hiljenemään
![]()
Huijarit vaanivat yleensä hyväuskoisia jotka uskovat kaiken mitä anonyymi henkilö netissä satuilee.Hohhoijaa
Tässä on pikkusen eri asiasta kyse kuin rahojen huijaamisesta tai pikavippailusta.
Kaverilla oli henkilökohtanen syy perua kaupat ja homma selvä.

Joo ihmettelen miten ylläpito ei reagoi mitenkään tämän käyttäjän touhuihin..Täältä kans ei niin hyvää palautetta @Winterarde , oli tekemässä kauppoja et tulee äiti hakee ja sit et tulee ite, mut nyt ei kuulemma sähköauto jaksa lähtee??? En osaa sanoo muuta kun et ei niin rehellinen kauppakumppani!?!
Oletko raportoinut ylläpidolle? Ei ne välttämättä huomaa tai reagoi jos ei raportoi.Joo ihmettelen miten ylläpito ei reagoi mitenkään tämän käyttäjän touhuihin..
Toki nyt on viikonloppu eli voi vaikuttaa asiaan mutta katsellaan ja kuunnellaan![]()
Enpä muuten ooOletko raportoinut ylläpidolle? Ei ne välttämättä huomaa tai reagoi jos ei raportoi.
Ja itse laitoin jo raporttia näistä viimeisimmistä viesteistä, eiköhän sieltä jossain vaiheessa tulla siivoamaan ja annetaan sitten bannia harkinnan mukaan.
Ylläpito ei seuraa tätä ketjua aktiivisesti - raportoi ylläpidolle jos haluat asian käsittelyyn.Joo ihmettelen miten ylläpito ei reagoi mitenkään tämän käyttäjän touhuihin..
Ylläpitohan on linjannut asian varsin selkeestiSiis ymmärsinkö oikein että tämä @winterande grillaus johtui siitä että ei tehnytkään alustavasti sovittuja kauppoja kun sai paremman tarjouksen muualla?
- Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle, maksu- ja toimitusehdot täyttävälle ostajalle.
Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla
Siis ymmärsinkö oikein että tämä @winterande grillaus johtui siitä että ei tehnytkään alustavasti sovittuja kauppoja kun sai paremman tarjouksen muualla?
Kyllä mullakin olis aika moni kauppa jäänyt tekemättä jos tunnollisesti varaisin tuotteen aina jokaiselle kyselijälle, on olemassa, pienempi tai isompi mahdollisuus siihen että tämä ostaja tekeekin katoamistempun. (enkä nyt tarkoita että tässä tapauksessa näin olisi ollut mutta yleisellä tasolla)
Joo täällä tuntuu meno olevan siltä osin vähän paremmalla tasolla, kuin vaikka Torin puolella, mutta silti.
Mitä vittua nyt oikeestiaikuset ihmiset..
Toki on mahdollista että ymmärsin asian jotenkin väärin ja siinä tapauksessa syvimmät pahoitteluni kaikille asianosaisille.
Kävin laittaa raportin itsekin, lähti sit 50€ kankkulan kaivoon tän takia!?!?!
Aivan.. No siinä tapauksessa sitten.Osittain + muutkin selkeät perseilyt ja sääntöjen rikkomiset sekä suoranaiset rikokset kuten:
Täällä on ihan selkeänä sääntönä että jos myyjä hyväksyy tarjouksen niin kaupat pitää tehdä sillä hinnalla ostajan kanssa, vaikka myyjä saisikin hyväksymisen jälkeen paremman tarjouksen. Tässä tapauksessa kaupat oli hyväksytty ja myyjä vetäytyi.Siis ymmärsinkö oikein että tämä @winterande grillaus johtui siitä että ei tehnytkään alustavasti sovittuja kauppoja kun sai paremman tarjouksen muualla?
Kyllä mullakin olis aika moni kauppa jäänyt tekemättä jos tunnollisesti varaisin tuotteen aina jokaiselle kyselijälle, on olemassa, pienempi tai isompi mahdollisuus siihen että tämä ostaja tekeekin katoamistempun.
Kauppa-alueen säännöt on varsin selvät. Jos ei niitä noudata, niin tulet verbaalisesti lynkatuksi. Kauppa-alue on selkeä ja toimii hyvin, koska kaikki noudattaa niitä sääntöjä.On tässä nyt sekin että myyjiä on kaikenlaisia. Osa ei varmasti ole perillä tuotteidensa arvosta ja osa on nuoria jne.
Laitetaan tuote myyntiin ja joku kaveri esim. sitten sanoo että nyt kyllä laitoit liian halvalla kun tulee puheeksi.
Joku on jo ehtinyt hpn tarjota niin onhan se nyt vähän touhua ruveta grillaamaan ja pakottamaan kaveria myymään tuotetta alihintaan.
Harmittaa toki se, että oma hyöty meni ohi kun ei saanutkaan tuotetta alihintaan, mutta joskus on hyvä ajatella muutakin kuin vain omaa hyötyä.
Toki tässä nyt keksittiin hätävale kun selkisi että tuote oli laitettu myyntiin alihintaan, mutta ei nyt varmaan ihan ristiinnaulita tuosta kannata, varsinkin kun
tekstin perusteella myyjä vaikutaa aika nuorelta kaverilta. Raha tässä ei kuitenkaan liikkunut.
Juuri näinKauppa-alueen säännöt on varsin selvät. Jos ei niitä noudata, niin tulet verbaalisesti lynkatuksi. Kauppa-alue on selkeä ja toimii hyvin, koska kaikki noudattaa niitä sääntöjä.
Jos ei kelpaa, niin myy sitten vaikka torissa tai facessa.
Toki näin, jos haluaa jatkaa ilman negatiivisia kauppapalautteita.Juuri näin
Jos laitat aluksi omaa tyhmyyttäsi tuotteen liian alhaisella hinnalla myyntiin ja siitä jo hintapyynti tarjottu niin se on kaupattava sillä hinnalla minkä on laittanu siihen eikä sillon auta myöhemmin seuraavana päivänä kaverin tai muun sanomiset liian alhaisesta hinnasta
Ei toki, mutta jatkuvalla sääntöjen rikkomisella ei varmasti tarvitse myöskään jatkaa tällä foorumilla ollenkaan. Jos täällä ei osaa sääntöjen mukaan kauppaa käydä, niin tori ja facebook on sitten vaihtoehtoja.Toki näin, jos haluaa jatkaa ilman negatiivisia kauppapalautteita.
Mikään pakko ei ole myydä yhtään hintapyyntötarjottua tuotetta kuitenkaan.
Kyl se on ihan selvä asia se sitoutuminen myymään hinnalla minkä on tuotteelle antanut?Toki näin, jos haluaa jatkaa ilman negatiivisia kauppapalautteita.
Mikään pakko ei ole myydä yhtään hintapyyntötarjottua tuotetta kuitenkaan.
Vai oliko suklaamuffinin idea, että joku kenokaula menee ovelta hakee huutamansa tuotteen jos myyjä ei sitä vapaaehtoisesti myy?
Mistä näitä kauppaakäymättömiä nollapalautteisia käyttäjiä tässä ketjussa riittää?
Vastarekannut ja silti kahdeksan vuoden kokemus tekin kauppa-alueelta tai yhtä paljon mielipiteitä.
NimenomaanEi toki, mutta jatkuvalla sääntöjen rikkomisella ei varmasti tarvitse myöskään jatkaa tällä foorumilla ollenkaan. Jos täällä ei osaa sääntöjen mukaan kauppaa käydä, niin tori ja facebook on sitten vaihtoehtoja.
Mulle ei henkilökohtaisesti ole säännöissä mitään epäselvää.Kyl se on ihan selvä asia se sitoutuminen myymään hinnalla minkä on tuotteelle antanut?
En ymmärrä mitä epäselvää tässä on ja mikäli ei myy siitä negatiivinen palaute ja jatkuessa kun noita tuollasia tarpeeks kertyy niin bannit ainaki kauppa-alueelle
Ihan järkeilyä
Näyttää olevanMulle ei henkilökohtaisesti ole säännöissä mitään epäselvää.
Vastasin altterille, joka väittää, että tuote on kaupattava vaikka asia ei näin ole.
Kyl se on ihan selvä asia se sitoutuminen myymään hinnalla minkä on tuotteelle antanut?
En ymmärrä mitä epäselvää tässä on ja mikäli ei myy siitä negatiivinen palaute ja jatkuessa kun noita tuollasia tarpeeks kertyy niin bannit ainaki kauppa-alueelle
Ihan järkeilyä

Joo menee aika naurettavaksi metakeskusteluksi tuo edellinen viestisi. Joo ei ole Suomen lain vastaista jättää myymättä mutta on foorumin sääntöjen vastaista.Mulle ei henkilökohtaisesti ole säännöissä mitään epäselvää.
Vastasin altterille, joka väittää, että tuote on kaupattava vaikka asia ei näin ole.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.