Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Mitä täällä tapahtuu? Winterarde banniin vaan ja asia on sillä selvä. Vittu mitä touhua.
Mitä mä tein ny? Myönsin virheeni ja koko ajan yrittänyt sanoa että antakaa asian olla ja lopettakaa mun tägäily.
Miten olis et sut laitettais bänneille? Selkeesti käytös lapsen tasolla

Eiköhän tässä saatu jo jonkinlainen päätös asialle. Asian vatvominen ei sitä edistä. Bannia, jos moderaattorit sen tarpeelliseksi katsoo, ja joka tapauksessa kaikkea hyvää jatkoon.

• Tykkää
Reactions: Sir
@TripBlast vaikuttaa epärehelliseltä kauppiaalta. Ostin näyttiksen viime lauantaina ja maksoin sen. Lupasi ilmoittaa seurantakoodin, mutta ei ole kuulunut mitään, eikä vastaa tiedusteluun.
Kuinka kauan kannattaa odottaa, ennen kuin teen rikosilmoituksen?

Viimeksi muokattu:
TripBlast vaikuttaa epärehelliseltä kauppiaalta. Ostin näyttiksen viime lauantaina ja maksoin sen. Lupasi ilmoittaa seurantakoodin, mutta ei ole kuulunut mitään, eikä vastaa tiedusteluun.
Poliisi on tainnut sanoa ohjeeksi että nettipetosten kohdalla kannattaa odottaa ainakin kaksi viikkoa. Voihan tuo olla ns. pikavippikin ja tyyppii laittaa rahaa takaisin kun saa sitä jostakin.

@TripBlast

TripBlast vaikuttaa epärehelliseltä kauppiaalta. Ostin näyttiksen viime lauantaina ja maksoin sen. Lupasi ilmoittaa seurantakoodin, mutta ei ole kuulunut mitään, eikä vastaa tiedusteluun.

Kannattaa tägiä @TripBlast aina käyttää, niin saa tulla oman näkemyksen tänne jakaa myös.

Saitko puhnroa, ja puhelimitse soittamalla koittanut tavoitella?

Omaposti käytössä? Näkyykö siellä lähetystä?

Ainahan voi sattua ja tapahtua kaikennäköstä toki, mutta jos noista asioista lähtis liikenteeseen.

Poliisi on tainnut sanoa ohjeeksi että nettipetosten kohdalla kannattaa odottaa ainakin kaksi viikkoa. Voihan tuo olla ns. pikavippikin ja tyyppii laittaa rahaa takaisin kun saa sitä jostakin.

@TripBlast
Kannattaa tägiä @TripBlast aina käyttää, niin saa tulla oman näkemyksen tänne jakaa myös.

Saitko puhnroa, ja puhelimitse soittamalla koittanut tavoitella?

Omaposti käytössä? Näkyykö siellä lähetystä?

Ainahan voi sattua ja tapahtua kaikennäköstä toki, mutta jos noista asioista lähtis liikenteeseen.
Kiitos neuvoista. Sain puhelinnumeron, ei ole puhelin päällä. Ei vastaa yksityisviestiin. Ei ole Omapostissa seurattavaa. Täytyy varmaan se parisen viikkoa odotella, josko hän lähettäisi näyttiksen.

Kannattaapi tehdä se pikinmiten heti, näillä tiedoilla. Myöhemmin jos tulee joku hyvä selitys asialle niin sen voi perua sitte.
Kiitos neuvoista. Sain puhelinnumeron, ei ole puhelin päällä. Ei vastaa yksityisviestiin. Ei ole Omapostissa seurattavaa. Täytyy varmaan se parisen viikkoa odotella, josko hän lähettäisi näyttiksen.

Miten @Winterarde luulet luottaako suhun enää kukaan täälä kun valehtelet ja uhriudut noin?

Varoitus vähintään ylläpidolta tai vähäks aikaa banaanisaarelle eikö tuosta showsta joutais?

En ole ketään ikinä huijannut ja kaikki muut kaupat onnistunut aina hyvin. Tämä kauppa oli vaan omaa tyhmyyttä ja peruin kumminkin hyvissä ajoin vaikka vähän kehnosti ja valehtelun olisin voinut jättää pois. En täällä vaan kehdannut alkaa omia yksityisasioita kenellekkään jakelemaan enkä uutena käyttäjä ajatellut sen olevan väärin ja että siitä tulisi tälläinen show. Aika ikävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä, että seuravana päivänäkin virheen myöntämisestä mua täällä tägäillään edelleen. Igis voi laittaa negatiivisen palautteen joka on täysin ymmärrettävää. Olen foorumin säännöt käynyt läpi ja samanlaista sähläystä ei tapahdu.

Vähintään kyllä @Igis voisi tuosta negatiivisen palautteen laittaa, että on jatkossa edes pieni varoitusmerkki mahdollisille kauppakumppaneille tosta säädöstä.

En nyt anna tällä kertaa, kun yksityisviestitse lähesty mua asiasta ennenku tänne kertoi asiasta, että on pahoillaan ja oli kertomassa koko totuutta kaikkine tietoineen jne.

Luulen, että nuori kaveri, vähän pärinä päällä ja keulii vähän mopo täällä netissä ilman ajattelua.
Olkoon tämä vittuilu ja pikselimuodossa annettu selkäsauna porukalla riittävä opetus.

@Winterarde lupaa ettei tämä tai vastaava perseily tapahdu toiste. Eikös niin?

En nyt anna tällä kertaa, kun yksityisviestitse lähesty mua asiasta ennenku tänne kertoi asiasta, että on pahoillaan ja oli kertomassa koko totuutta kaikkine tietoineen jne.

Luulen, että nuori kaveri, vähän pärinä päällä ja keulii vähän mopo täällä netissä ilman ajattelua.
Olkoon tämä vittuilu ja pikselimuodossa annettu selkäsauna porukalla riittävä opetus.

@Winterarde lupaa ettei tämä tai vastaava perseily tapahdu toiste. Eikös niin?
Voin luvata ettei tule uudestaan tapahtumaan. Pahoittelut kaikille aiheuttamastani harmista.

Ensimmäinen kerta kun näyttäisi että foorumin kauppa paikan kautta joutuu "huijauksen" uhriksi. Ihan ok palautteilla oleva myyjä Wilfa, rahat kelpasi kyllä jo 9.2.
Maanantaina 17.2 sain kyselyyn vastauksen että joku häikkä varmaan postilla kun seuranta tunnuksella ei näy että pakettia olisi etes koskaan postiin viety... Enään ei vastausta saa, koitettu yv ja watsapp.
Toistaiseksi ainakin suosittelen välttämään kaupan tekoa.

HUOM! Nämähän sitten lopulta saapui 26.2 perille eli kaikki ok näiden suhteen !

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen kerta kun näyttäisi että foorumin kauppa paikan kautta joutuu "huijauksen" uhriksi. Ihan ok palautteilla oleva myyjä Wilfa, rahat kelpasi kyllä jo 9.2.
Maanantaina 17.2 sain kyselyyn vastauksen että joku häikkä varmaan postilla kun seuranta tunnuksella ei näy että pakettia olisi etes koskaan postiin viety... Enään ei vastausta saa, koitettu yv ja watsapp.
Toistaiseksi ainakin suosittelen välttämään kaupan tekoa.

Silti kaikki kauppiaspalautteet (niin ostot kuin myynnitkin ja myös sinulta!) ovat positiivisia? Eli mene laittamaan palaute vähintäänkin.

mikä pistää ihmisen huijaamaan, vaikka aikasemmin paljon positiivisia palautteita. niitä ollut viineaikoina muutama.

Olen yrittänyt tässä uskotella itselleni jos kaveri sieltä heräis ja haluaisi hoitaa tämän asian kuntoon.

Toisaalta mietitään asiaa näinpäin. Tapahtui mitä tahansa hyvin todennäköisesti et ole saanut maksamaasi tavaraa 14 päivän sisään maksusta (jos se ei vielä edes näy postissa ja 9.2 maksettu se tuskin on sinulla käsissäsi vielä 23.2) joten onko kauppakokemus sinusta ollut nyt:
Positiivinen
Neutraali
Negatiivinen
?
Lisätään siihen se että hän ei vastaa yv:llä tai whatsupilla mutta on ollut paikalla ja juuri rajoitti profiilinsa katseluoikeuksia.. eli sinuna laittaisin rikosilmoitusta ja ilmoitusta ylläpitäjille => vuonna 2016 rekisteröity käyttäjä saa bannit (ihan oikeutetusti) koska perseilee.. Vaikka toki onkin hetken ollut kirjoittelematta foorumille joten varmaan tulossa "rahat takaisin, jalka poikki ja olin sairaalassa" tjsp.

Olen yrittänyt tässä uskotella itselleni jos kaveri sieltä heräis ja haluaisi hoitaa tämän asian kuntoon.
Näitä vastaavia on viime aikoina tapahtunut useampi ja ikävä kyllä suurimmassa osassa kaveri ei ole herännyt ja hoitanut asiaa kuntoon...
Pahimmillaan on käynyt niinkin, että joku toinenkin onneton ostaja on astunut samaan miinaan, kun vilpillisellä myyjällä on ollut palautteet kunnossa...

En ole ketään ikinä huijannut ja kaikki muut kaupat onnistunut aina hyvin. Tämä kauppa oli vaan omaa tyhmyyttä ja peruin kumminkin hyvissä ajoin vaikka vähän kehnosti ja valehtelun olisin voinut jättää pois. En täällä vaan kehdannut alkaa omia yksityisasioita kenellekkään jakelemaan enkä uutena käyttäjä ajatellut sen olevan väärin ja että siitä tulisi tälläinen show. Aika ikävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä, että seuravana päivänäkin virheen myöntämisestä mua täällä tägäillään edelleen. Igis voi laittaa negatiivisen palautteen joka on täysin ymmärrettävää. Olen foorumin säännöt käynyt läpi ja samanlaista sähläystä ei tapahdu.
Minkä takia et myy sitä prosessoria nyt kyseiselle käyttäjälle?

Ei saatana sentään.
Minulla oli kaupat tän kaverin kanssa, joka toi keskustelun tänne.
Lue alusta asti tämä keissi, niin ei tarvi mussuttaa täällä samoista asioista.
Ylempänä on perustelu miksi ei ole palautetta.
Olen kyllä lukenut ihan koko keskustelun. Siltikään en ymmärrä miksi sitä kauppiaspalautetta ei voi laittaa vähentämään vastaisuuden hölmöilyn riskiä. Nythän kaverin kauppahistoria on priimaa jos joku katsoo vain palautteita.

Olen kyllä lukenut ihan koko keskustelun. Siltikään en ymmärrä miksi sitä kauppiaspalautetta ei voi laittaa vähentämään vastaisuuden hölmöilyn riskiä. Nythän kaverin kauppahistoria on priimaa jos joku katsoo vain palautteita.

Eli sun mielestä pitää lyödä leima otsaan aina ihmiselle, kun epäonnistut jossain ekaa kertaa?

Ite ajattelen asiaa niin, että kerran lyödään karttakepillä sormille ja sen jälkeen " rangaistaan " palautteella, jos homma jatkuu.

Minä päätin toimia nyt näin, miellytti se sua tai ei.

E:
Tässä tapauksessa en lyö sitä leimaan otsaan, koska:
1. Mahdollista kusetusta ei ole voinut käydä noutokauppojen vuoksi.
2. Ilmoitti edellisiltana kauppojen perumisen.
3. Täten en ehtinyt kuluttaa aikaani kauppojen loppuun saattamiseen.
Jos ehtisin rahaa siirtämään tai edes startata autoni kauppojen vuoksi, laittaisin negatiivisen suoraan, mikäli ne peruuntuisi myyjän vuoksi.

Viimeksi muokattu:
Eli sun mielestä pitää lyödä leima otsaan aina ihmiselle, kun epäonnistut jossain ekaa kertaa?

Ite ajattelen asiaa niin, että kerran lyödään karttakepillä sormille ja sen jälkeen " rangaistaan " palautteella, jos homma jatkuu.

Minä päätin toimia nyt näin, miellytti sua tai ei.
Se on ihan fine, teet niin kuin itse näet parhaaksi, oletettavasti tämä meni siis mielestäsi putkeen kauppana. Itse olen kokenut että juuri tuo kauppiaspalautejärjestelmä vähentää mahdollisuuksia huonoihin kauppoihin ja hölmöilyyn mutta jos kaupoista ei anneta palautetta niin se ei palvele ketään.

Minä päätin toimia nyt näin, miellytti sua tai ei.
Kauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista. Jos se kauppa meni reisille, niin negatiivinen kauppiaspalaute on ansaittu, oli eka tai kymmenes kerta. Omalta osaltasi vaikutat perseilyn jatkumiseen, koska et palautetta halua antaa.

Aina ihmettelen, miten tämä yksinkertainen asia on niin vaikeaa.

Kauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista. Jos se kauppa meni reisille, niin negatiivinen kauppiaspalaute on ansaittu, oli eka tai kymmenes kerta. Omalta osaltasi vaikutat perseilyn jatkumiseen, koska et palautetta halua antaa.

@Igis laita mulle vaan negatiivinen en ota pahitteeksi😄 tätä foorumia en tule kumminkaa jatkossa käyttämään, kun sain ostettua koneeseeni jo tarvittavat osat ja myytyä vanhat. Saadaanpahan ainaki nämä 2 foorumipoliisia hiljenemään😄

Kauppiaspalaute ei ole mikään rangaistus vaan palaute kaupasta tai kauppaprosessista.

Ehdottomasti tämä, kunhan sen palautteen pystyy myös tarvittaessa perustelemaan. (Ei siis ns. kostonegoja tai bonuspisteitä kaverille vaikka siltä ei mitään edes ostettaisi)
Eli tuosta näkee edes osan kaupoista mitä tyyppi on tehnyt (siksi itsekin niitä pyydän vaikka olen "kohtuu kauan" tällä foorumilla ollut) ja millainen hän on kauppakumppanina. Ei siis vaan sitä millaisia viestejä ja mihin osioihin hän kirjoittaa...

@Igis laita mulle vaan negatiivinen en ota pahitteeksi😄 tätä foorumia en tule kumminkaa jatkossa käyttämään, kun sain ostettua koneeseeni jo tarvittavat osat ja myytyä vanhat. Saadaanpahan ainaki nämä 2 foorumipoliisia hiljenemään😄

Mulle ei jäänyt tästä kauppaprosessista negatiivista fiilistä ja en rupee täällä jakelee negatiivista palautetta sen mukaan, että joku muu kokee pahaa fiilistä minun ja @Winterarde välisessä kaupoissa.

Joku voi pahoitella reisille mennyttä kauppoja 5€ :lla tai 50€ :lla ja annetaan asian olla.

Mulle riitti, että @Winterarde tuli myöntämään virheensä niin kuin rehellisen nuoren miehen kuuluukin ja tällä homma selvä mun puolesta.

E: kävin pistämässä @Winterarde sulle palautetta kaupoista.

Mulle ei jäänyt tästä kauppaprosessista negatiivista fiilistä ja en rupee täällä jakelee negatiivista palautetta sen mukaan, että joku muu kokee pahaa fiilistä minun ja @Winterarde välisessä kaupoissa.

Joku voi pahoitella reisille mennyttä kauppoja 5€ :lla tai 50€ :lla ja annetaan asian olla.

Mulle riitti, että @Winterarde tuli myöntämään virheensä niin kuin rehellisen nuoren miehen kuuluukin ja tällä homma selvä mun puolesta.

E: kävin pistämässä @Winterarde sulle palautetta kaupoista.
Positiivisen palautteen kävit antamassa kaupasta joka meni reisille. Ei voi ymmärtää.

Tällä @Igis -logiikalla jokainen pikavippaaja ansaitsee positiivisen palautteen kunhan myöntää virheensä ja palauttaa rahat.

Tällä @Igis -logiikalla jokainen pikavippaaja ansaitsee positiivisen palautteen kunhan myöntää virheensä ja palauttaa rahat.
Ekalla keraalla.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 151
Jäsenet
78 937
Uusin jäsen
Juhis_K

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom