Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Välillä joidenkin ihmisten kaupankäynti hämmästyttää.

No tämä juuri.

@mertsi käykkö kippaa sen 26.4 maksetun emon postiin kiitos tänkiu!

Kaveri käynyt täällä paikalla tuonkin jälkeen. Ei mitään kommenttia... Muut palautteet pelkkää positiivista. Nyt 50€ emo ei kulkeudu postiin eikä edes vaivauduttu ilmoittamaan mitään. Ihmeellistä kaupankäyntiä... Odotellaan nyt keskiviikkoon niin tulee 2vk täyteen ja sitten nega palaute ja siitä viikko niin tutkintapyyntö.
 
No joo. Ihan sujuvasti tuo osti multa 980ti tossa vasta, mutta sehän ei toki pikavipin mahdollisuutta estä. Heitä @elmo yv jos haluat puhelinnumeron jne
 
Anna se negatiivinen palaute samantien niin ei muut joudu saman kusettajan uhriksi.

Noita palautteita ei voi editoida? Tässä vaiheessa se omalla mittapuulla on vielä neutraali jos siis emo ilmestyy postin seurantaan yllättäen, mutta vaihtuu negatiiviseksi 2vk odottelun jälkeen vaikka kaupat maaliin menisikin :). Joten ennemmin laitan lopullisen palautteen.


No joo. Ihan sujuvasti tuo osti multa 980ti tossa vasta, mutta sehän ei toki pikavipin mahdollisuutta estä. Heitä @elmo yv jos haluat puhelinnumeron jne

Joo sitä vähän ihmettelinkin kun muuten kaupat menneet vissiin ihan ok. Kissa kusi emon päälle, myyty muualle tjsp. mistä näistä tietää. Luulis kuitenkin kun täällä käy paikalla ja kattoo, että yv:tä tullut kaupoista että mites postitus niin siihen jotain voisi vastata :D. Kiitos, on kyllä kaikki yhteystiedot olemassa.


e: Näemmä tulltu tällänen hommeli tässä välissä: Ostamalla 8€ Verified-vahvistuksella käyttöoikeus kauppa-alueelle + yksityisviestit käyttöön

Eli yv:t ei taida tavoittaa :hmm: . Herrajumala joutuuko tässä nyt oikein puhelinta käyttämään. Tai no niin tägäsinhän mä sen kyllä tännekkin...
 
Viimeksi muokattu:
Noita palautteita ei voi editoida? Tässä vaiheessa se omalla mittapuulla on vielä neutraali jos siis emo ilmestyy postin seurantaan yllättäen, mutta vaihtuu negatiiviseksi 2vk odottelun jälkeen vaikka kaupat maaliin menisikin :). Joten ennemmin laitan lopullisen palautteen.




Joo sitä vähän ihmettelinkin kun muuten kaupat menneet vissiin ihan ok. Kissa kusi emon päälle, myyty muualle tjsp. mistä näistä tietää. Luulis kuitenkin kun täällä käy paikalla ja kattoo, että yv:tä tullut kaupoista että mites postitus niin siihen jotain voisi vastata :D. Kiitos, on kyllä kaikki yhteystiedot olemassa.


e: Näemmä tulltu tällänen hommeli tässä välissä: Ostamalla 8€ Verified-vahvistuksella käyttöoikeus kauppa-alueelle + yksityisviestit käyttöön

Eli yv:t ei taida tavoittaa :hmm: . Herrajumala joutuuko tässä nyt oikein puhelinta käyttämään. Tai no niin tägäsinhän mä sen kyllä tännekkin...
Ei voi editoida, mutta tägäämällä ylläpitoa, he voivat poistaa palautteen ja sitten voit laittaa uuden.
Tuo 8e verified -vahvistus vain antaa pääsyn kauppa-alueelle ja yksityisviesteihin heti, eikä tarvitse odottaa 2vk karenssia. Ilman sitäkin siis yv:t kyllä toimivat, Mertsikin ollut laudalla sen verran pitkään että perille menevät.
 
Ei voi editoida, mutta tägäämällä ylläpitoa, he voivat poistaa palautteen ja sitten voit laittaa uuden.
Tuo 8e verified -vahvistus vain antaa pääsyn kauppa-alueelle ja yksityisviesteihin heti, eikä tarvitse odottaa 2vk karenssia. Ilman sitäkin siis yv:t kyllä toimivat, Mertsikin ollut laudalla sen verran pitkään että perille menevät.

Eli ylläpidon turhaa työllistämistä. Joutuvat sitten laittamaan tollasia maksuja :). Ei tää nyt mikään sarjakusettaja ole jotta sen puolesta mikään hoppu ole saada sitä negaa palautetta sinne.

Ai toi uudistus oli tollanen. Mitäköhän se palvelee... no ei kuulu tänne.
 
Noita palautteita ei voi editoida? Tässä vaiheessa se omalla mittapuulla on vielä neutraali jos siis emo ilmestyy postin seurantaan yllättäen, mutta vaihtuu negatiiviseksi 2vk odottelun jälkeen vaikka kaupat maaliin menisikin :). Joten ennemmin laitan lopullisen palautteen.

Niitä voi editoida tyyliin 5min ja ylläpito voi korjailla niitä senkin jälkeen. Mutta se on toki ylimääräistä vaivaa heille muuttaa se palaute. Lisäksi tässä oli vappu, mutta se oli vain yksi arkipäivä, ja sen jälkeen on ollut melkein viikko aikaa postittaa.

edit: tuplat , en nähnyt Heikki_H:n viestiä.
 
Eli ylläpidon turhaa työllistämistä. Joutuvat sitten laittamaan tollasia maksuja :). Ei tää nyt mikään sarjakusettaja ole jotta sen puolesta mikään hoppu ole saada sitä negaa palautetta sinne.

Ai toi uudistus oli tollanen. Mitäköhän se palvelee... no ei kuulu tänne.
Ei tuo maksu varsinaisesti liity nyt tähän ollenkaan.

Monet liittyvät foorumille sen takia, että haluavat esim. ostaa jotain kauppa-alueelta, mutta pitää odotella 2 viikkoa ennen kuin sinne pääsee tai että voi lähettää yksityisviestejä. 8e verified -lätkällä sinne pääsee heti. Oletettavasti huijarit eivät jaksa/viitsi/halua kovin montaa 8e maksaa uusista tunnuksista, eli eiköhän tuo ainakin vähän hillitse huijareita.

Ilman mitään maksuja, foorumin kaikki alueet ovat normaalisti kyllä käytössä, kunhan tuon 2 viikkoa rekisteröitymisestä jaksaa odotella jne.

Mut nyt menee taas vähän off topiciksi, on tosiaan omakin ketju tälle.
 
Lopetan nyt. Menen pois.

Olette vaan lynkkaamassa henkilöitä, kun ei ole samana päivänä postissa. Kävin vielä katsomassa Domeus palautteet, mutta hän oli siihen itse pystynyt (nähtävästi useamman kerran), niin en voi väittää vastaan. Melkein kaikissa palautteissa luki "Nopea Toimitus".

Toisessa tapauksessa tuli huntimantille "rikkinäinen"/puutteellinen tuote, mutta sitten paljastui, että korjaus maksaa pari vaan euroa.. Lisäksi enemmän tai vähemmän minun viestini perusteella meni myyjältä pois negatiivinen palaute. Tässä kyllä noin 10€ tuotteen jälkipyykki oli täysin räjähtänyt yli suhteidensa.

Ei tarvitse kivittää syyllistä torilla, jos tekee pienen virheen.. Tänne mahtuu oikeitakin huijareita, nuo nyt vaan on tiukassa tilanteessa hetken lipsuneet hyvistä kauppiastavoista.

Toisessa tapauksessa tuli huntimantille "rikkinäinen"/puutteellinen tuote, mutta sitten paljastui, että korjaus maksaa pari vaan euroa.. Se "parin euron" korjaus saisi aikaan suojaamattoman kiinnityksen. Kaikkitietävien mukaan sellaisen voi tehdä. Tällaisen kiinnityksen tehneenä ja sen seurauksena koneen menetyksen ja lähes huoneistopalon kokeneena, varon tähän ryhtymistä. Vieläkin suoritinjäähy lojuu kaapissani hyödyttömänä. hsalonen kiitos saamastani tuesta.
 
Ei tuo maksu varsinaisesti liity nyt tähän ollenkaan.

Monet liittyvät foorumille sen takia, että haluavat esim. ostaa jotain kauppa-alueelta, mutta pitää odotella 2 viikkoa ennen kuin sinne pääsee tai että voi lähettää yksityisviestejä. 8e verified -lätkällä sinne pääsee heti. Oletettavasti huijarit eivät jaksa/viitsi/halua kovin montaa 8e maksaa uusista tunnuksista, eli eiköhän tuo ainakin vähän hillitse huijareita.

Ilman mitään maksuja, foorumin kaikki alueet ovat normaalisti kyllä käytössä, kunhan tuon 2 viikkoa rekisteröitymisestä jaksaa odotella jne.

Mut nyt menee taas vähän off topiciksi, on tosiaan omakin ketju tälle.
Nykyään karenssi on 30 päivää.
 
Itse peruisin tarjoukseni ja katselisin muualta, kun ei tuota menoa se näyttö varmaan ikinä päätyisi edes postiin.

Tosin myyjä voi ehkä laskea tuohon että "oho, en huomannut" jos ostaja peruu kaupat ja ottaa sitten heti yhteyttä tuohon toiseen joka myös lupasi maksaa HP:n ja noutaa = myyjälle vähiten vaivaa eikä tarvitse sääntöjen mukaan myydä ensimmäiselle kun "ei huomannut".

Eli kyllä hetken vielä roikkuisin langassa ja kysäisisin vaikka @Rantakemisti :n mielipidettä asiaan. Koska jos myyjä kuitenkin on foorumilla käynyt hänen pitäisi tuote sinulle myydä eikä jäädä kikkailemaan toivoen että kyllästyt odottamaan vastausta.

 
Viimeksi muokattu:
Siis modea vaivaamaan taas jonkun ehdollisen kuvapyyntötarjouksen takia? Ei tuo ole HP, ensimmäinen HP on se noutotarjous. Myyjä myy mitä myy millä ehdoilla myykään, ilmoituksesta poikkevat ehdot eivät ole HP.
 
Siis modea vaivaamaan taas jonkun ehdollisen kuvapyyntötarjouksen takia? Ei tuo ole HP, ensimmäinen HP on se noutotarjous. Myyjä myy mitä myy millä ehdoilla myykään, ilmoituksesta poikkevat ehdot eivät ole HP.

Eli sinusta jos tarjoaa hintapyynnön mutta pyytää vielä kuvaa kuitista (luvataan että takuuta on vielä = silloin olisi hyvä olla jonkinlainen kuitti) sekä tuotteesta (moni myy tuotetta jota ei edes ole tai tuotetta minkä kunto ei olekaan "ihan uutta vastaava") on sinusta ilmoituksesta poikkeavaa eikä oikeuta ostoon jos myyjä niin päättää?

Kyseessä kuitenkin myyjä jolla on vain yksi palaute ja (minusta) kohtuullisen tuore rekisteröityminen.
Kyllähän sen kuitin saa kuitenkin Jimm'stä (suoraan heidän sivuiltaan) ja enempi siitä on vaivaa pakata se tuote ja viedä postiin kuin ottaa Jimm's:n sivuilta ruudunkaappaus kuitista.

Toki tuo kuvan ottaminen voi olla lievä vaiva ja onhan 100% mahdollista että löytyy henkilöitä joilla ei ole perinteistä kameraa eikä kännykkää (eli ainoastaan lankapuhelin). Mutta sen voi helposti sanoa tuolla ketjussa vaikka se ehkä hieman epäilystä herättääkin (enkä itsekään alkaisi naapurilta tai joltain kaverilta lainaamaan kameraa / kännykkää jonkun kaupan takia jos ei itsellä sattuisi olemaan kameran omaavaa kannettavaa puhelinta...).

Mutta ihan oikeasti. Jos minulla on vaikka 150€ näyttö myynnissä ja sinä kirjoitat "tarjoan HP:n onhan näyttö varmasti kunnossa?" ja toinen toteaa "tarjoan HP:n" voin myydä sille toiselle koska sinä esitit vielä kysymyksiä ja olit "vaikea asiakas" tai kuten toteat "ilmoituksesta poikkeavaa ehtoa" teet tarjoukseesi (eli esität kysymyksen)?

Voihan myyjä kuitenkin kirjoittaa vaikka "en vastaa kysymyksiin" jos niin tahtoo, jolloin hän voi aina vedota tuohon.. mutta siltikin väittäisin että jos ostaja tahtoo myyjän vastaavan tuotetta koskeviin kysymyksiin tämäkin sivusto katsoo että se on ihan OK eikä sitä saa käyttää syynä olla myymättä ostajalle. Varsinkin kun sääntöjen mukaan ostajan on PAKKO maksaa se hinta, eli hupihuutoja ei sallita. Tuo "HP" sitoo siis sekä ostajaa että myyjää.
 
Viimeksi muokattu:
@Taneli-

Eiköhän tuossa nyt otettu enempi kantaa siihen, että tägäilet paikan omistajaa tänne... Sen verran paljon olet tänne kirjoitellut, että pitäisi tietää, että rantakemisti hoitelee näitä myös.

Myyjä ei ole edes vastannut mitään. Jahka tulee online niin voi olla, että hoitaa kaupat pois. Se toinen hp:n tarjoakin sanoi, että toki saa mennä ensimmäiselle oli vaan ajatellut kun ei ollut tägätty myydyksi niin ei tullut kauppoja. Imho tässä vaiheessa ylläpitoa aivan turha työllistää...
 
Eiköhän tuossa nyt otettu enempi kantaa siihen, että tägäilet paikan omistajaa tänne... Sen verran paljon olet tänne kirjoitellut, että pitäisi tietää, että rantakemisti hoitelee näitä myös.

Tuo on tietysti totta, vaihdetaan siis hänet siihen. Itse tartuin lähinnä tähän kohtaan: " Ei tuo ole HP, ensimmäinen HP on se noutotarjous." kun minusta jos kirjoittaa "Hp 150 + postit. Kuitenkin kuva kuitista ja monitorista ennen varsinaista sopimusta."
Se on "HP". Eli sitova tarjous kunhan toinen nyt vaan laittaa ne kuvat.
Samalla lailla voisin sanoa että tuo "HP + nouto jo tänään" ei ole HP koska siinä määritellään että nouto olisi jo maanantaina, eli tuolla logiikalla ainoa "oikea" HP muoto olisi pelkkä "HP" ilman mitään lisämääreitä... mikä minusta olisi väärin. Varsinkin koska tuo myyjä EI vastannut, eli sitä noutoa jo tänään ei voitu edes tehdä. Lisäksi käsittääkseni hän ei ole vastannut ensimmäisellekään vielä mitään...

Joten teoriassa jos joku NYT menisi ja kirjoittaisi vain "HP" hän olisi siten käyttäjän @gouca mielestä ainoa joka olisi tehnyt "oikein" sen HP:n ja olisi velvollinen saamaan tuotteen??? Mikä minusta on täysin saivartelua ja niin ei saisi kauppapuolella tehdä.

Lisäksi painottaisin sitä että siinä mainitaan selvästi "Hp 150 + postit." missä on piste perässä. Sen jälkeen alkaa seuraava lause. Eli HP huudetaan selkeästi vaikka tuo "p" onkin siinä pienellä. (Eli vaikka siinä onkin sivulause täydennyksenä tuo päälause itsessään jo tuo esille että postaaja täysin sitoutuu ostamaan tuotteen ja maksamaan pyydetyn hinnan sekä postikulut päälle. Eli päälause kuitenkin määrittelee sen ajatuksen tässä. Sivulause ei kuitenkaan kieliopin mukaan täydentänyt päälausetta koska sitä ei erotettu pilkulla vaan siinä käytettiin pistettä.)
 
Viimeksi muokattu:
Toi kuvien pyytäminen on kyllä lisäpalvelu joka ei kuulu siihen hintapyyntöön. Jos ei natsaa napata kuvia, niin ei siihen voi ketään pakottaakkaan.
Kuvien pyytäminen on aivan normaalia kaupankäyntiä.
Huvittavaa että kovinta ääntä täällä pitää käyttäjät joilla ei ole edes aiempia kauppiaspalautteita.
 
Kyllä, kuvien pyytäminen on ihan normaalia, mutta jokainen ei vaan yksinkertaisesti jaksa ottaa kuvia jos uskoo sen tuotteen menevän kaupaksi muutenkin.
Suhteellisen tuore käyttäjä, vain yksi kauppiaspalaute, postitushommia. Kyllä tuossa on sellainen kombo että kuvien ja kuitin pyytäminen on ihan perusteltua ja osa normaalia kaupankäyntiä. Jos ei jaksa kuvia ottaa, niin miten jaksaa pakata ja myydä tavaraa?
 
Kuvien pyytäminen on aivan normaalia kaupankäyntiä.
Huvittavaa että kovinta ääntä täällä pitää käyttäjät joilla ei ole edes aiempia kauppiaspalautteita.
Laitetaan nyt oma mielipide tähän tällaiselta jolla on aiempia kauppiaspalautteita.

On normaalia tässä maailmassa pyytää kuvia, mutta oman kokemukseni mukaan ainakin on moninkertaisesti normaalimpaa käydä kauppaa täällä foorumilla ilman kuvia. Mutta oli miten oli, kuvien pyytäminen on silti lisäpalvelu ja ehto tarjoukselle. Ja siitä tässä oli kyse, eikä siitä onko se normaalia.

Olisihan tuossa toki mahdollista sanoa että ei halua kuvia alkaa tekemään ja kysyä että kelpaako ilman lisäkikkailuja, ja että jos ei käy niin myy sitten sille noutajalle jolla ei ollut lisäehtoja. Mutta minun mielestäni ostajan ehdollinen tarjous ei voi sitoa myyjää joka ei noita erikoisehtoja syystä tai toisesta halua ottaa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suhteellisen tuore käyttäjä, vain yksi kauppiaspalaute, postitushommia. Kyllä tuossa on sellainen kombo että kuvien ja kuitin pyytäminen on ihan perusteltua ja osa normaalia kaupankäyntiä. Jos ei jaksa kuvia ottaa, niin miten jaksaa pakata ja myydä tavaraa?
No se on sitten ostajasta kiinni uskaltaako ostaa vai ei. Mitään velvoitetta kuvista ei voi olla hintapyynnön lisänä.
 
Laitetaan nyt vielä pari senttiseni tästä aiheesta.
Jos joku tarjoaa hp:n ja vaatii kuvia lisäksi, niin silloin myyjä hyväksyessään ehdon kuvien ottamiselle hyväksyy hintapyynnön, jolloin kaupat on lyöty lukkoon.
Jos myyjää ei kiinnostele napata kuvia ja hyväksyy seuraavan tarjouksen joka on täysin sama ilman kuvia, niin mitään vääryyttä ei ole käynyt.
 
Laitetaan nyt vielä pari senttiseni tästä aiheesta.
Jos joku tarjoaa hp:n ja vaatii kuvia lisäksi, niin silloin myyjä hyväksyessään ehdon kuvien ottamiselle hyväksyy hintapyynnön, jolloin kaupat on lyöty lukkoon.
Jos myyjää ei kiinnostele napata kuvia ja hyväksyy seuraavan tarjouksen joka on täysin sama ilman kuvia, niin mitään vääryyttä ei ole käynyt.
Juurikin näin, ja samoin myös sen HP tarjouksen kanssa jossa vain tietty päivä käy noudolle. Eli jos myyjälle ei sovi se tietty päivä jonka ostaja laittaa ehdoksi tarjoukselle niin ei häntä voi mielestäni alkaa pakottamaan muita menoja peruuttamaan sen takia tms.

Olen kyllä sitä mieltä että voisi olla ystävällistä ainakin toki ilmoittaa ettei pysty tai halua kyseisiä lisäehtoja ottaa vastaan, tai kysyä että käykö osto ilman noita lisäehtoja ennen kuin siirtyy seuraavan tarjouksen tekijän kanssa neuvottelemaan. En näe tuota kyllä pakollisena jos ei kiinnosta alkaa omia syitään purkamaan foorumilla jolla ikävä kyllä myös jonkin verran trolleja pyörii.

EDIT: Kirjoitusasun selkeytys ja korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Sotketaas vielä vähän pakkaa... Mites jos ostaja tarjoaa HP + postikulut mutta maksu postiennakolla? Todennäköisesti 99% myyjistä jättää myymättä (itse ainakin)
 
Sotketaas vielä vähän pakkaa... Mites jos ostaja tarjoaa HP + postikulut mutta maksu postiennakolla? Todennäköisesti 99% myyjistä jättää myymättä (itse ainakin)
Tuollaisessa tapauksessa tietenkin myös pitäisi ainakin minusta olla sallittua olla myymättä, ellei hyväksytyissä maksutavoissa tietenkin ole mainittu jo etukäteen postiennakkoa. Eli siinä tapauksessa se on myyjän ja ostajan neuvoteltavissa eikä voi sitoa kumpaakaan sen enempää kuin vaikka ehto siitä että maksetaan PayPalilla (ja jonka maksun voi vetää takaisin jälkeenpäin).
 
Sotketaas vielä vähän pakkaa... Mites jos ostaja tarjoaa HP + postikulut mutta maksu postiennakolla? Todennäköisesti 99% myyjistä jättää myymättä (itse ainakin)

"Maksutavoissani ei lue postiennakko, se ei käy."

Kerran on muroaikoina joku jättänyt noutamatta. Siitähän varmaan jo 10 vuotta, mutta eniten ärsyttää, että se sitten odottaa siellä postissa maksimiajan, joka silloin oli 2 viikkoa.

@Rantakemisti varmaan voi kertoa oman näkemyksensä asiaan.

En tiedä, kannattaako kuormittaa modeja muuten kuin selvien tapauksien kohdalla tagaamalla ketjuun. Kyllä tätä ketjua luetaan , kun on aikaa.
Itse olen tagannut häntä kun on selkeästi väärä kauppiaspalaute annettu. Ja yleensä sen jälkeen, kun on kuultu myös toinen mielipide tai olen katsonut, että ei palautteen saaja puhu omiaan.

Tässä Sampsa ja Juha ei hirveästi ehdi/jaksa/viitsi kauppiaspalautteita korjailla, niin hän sitä jostain syystä tekee. Mutta heiltä ottaisin nuo linjaukset, enkä Rantakemistiltä.
Todennäköisesti tulee taas "maalaisjärkeä saa käyttää, kaupoista ei tarvitse tehdä vaikeita" :)
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, kannattaako kuormittaa modeja muuten kuin selvien tapauksien kohdalla tagaamalla ketjuun. Kyllä tätä ketjua luetaan , kun on aikaa.
Itse olen tagannut häntä kun on selkeästi väärä kauppiaspalaute annettu. Ja yleensä sen jälkeen, kun on kuultu myös toinen mielipide tai olen katsonut, että ei palautteen saaja puhu omiaan.

Tässä Sampsa ja Juha ei hirveästi ehdi/jaksa/viitsi kauppiaspalautteita korjailla, niin hän sitä jostain syystä tekee. Mutta heiltä ottaisin nuo linjaukset, enkä Rantakemistiltä.
Todennäköisesti tulee taas "maalaisjärkeä saa käyttää, kaupoista ei tarvitse tehdä vaikeita" :)
Yleensä linja on ollut sellainen, ettei moderaattorit puutu käyttäjien kaupankäyntiin ellei kyseessä ole selkeästi huijaus tai siihen rinnastettava isompi kärhämä. Silloinkin mieluusti raporttien kautta. Yksinkertaisesti syynä on ollut se, että näiden pienempien vääntöjen selvittämiseen saattaa kulua todella paljon aikaa. Monesti ylläpitoa haetaan väliin toimimaan jonkinlaisena kaupanvahvistajana tai asettumaan jomman kumman puolelle. Meidän työkaluilla on myös todella vaikea selvittää kaikkia käyttäjien välisiä keskusteluja ja kauppavaiheita ja näin toimia objektiivisesti. Puuttumiskeinot ovat myös aika vähäiset. Tavoite on että aikuiset ihmiset pystyisivät keskenään kommunikoimaan ja käymään kauppaa ilman pilkuntarkkoja sääntöjä ja varsinkin tuo "maalaisjärkeä saa käyttää" on hyvä ohje.

Tietenkin kauppa-aluettakin moderoidaan mutta meidän moderaattorien pääpaino on keskustelualueessa ja käyttäjien jättämien raporttien käsittelyssä. Näitä kauppiaspalautteita ja vastaavia itse korjailen lähinnä sen takia, että seuraan näitä ketjuja ja yleensä selkeän kostopalautteen korjaaminen onnistuu hetkessä.

@Mahtavamato Varmaan helpointa jos vain vastaisit ostajakandidaattien viesteihin?
 
Yleensä linja on ollut sellainen, ettei moderaattorit puutu käyttäjien kaupankäyntiin ellei kyseessä ole selkeästi huijaus tai siihen rinnastettava isompi kärhämä. Silloinkin mieluusti raporttien kautta. Yksinkertaisesti syynä on ollut se, että näiden pienempien vääntöjen selvittämiseen saattaa kulua todella paljon aikaa. Monesti ylläpitoa haetaan väliin toimimaan jonkinlaisena kaupanvahvistajana tai asettumaan jomman kumman puolelle. Meidän työkaluilla on myös todella vaikea selvittää kaikkia käyttäjien välisiä keskusteluja ja kauppavaiheita ja näin toimia objektiivisesti. Puuttumiskeinot ovat myös aika vähäiset. Tavoite on että aikuiset ihmiset pystyisivät keskenään kommunikoimaan ja käymään kauppaa ilman pilkuntarkkoja sääntöjä ja varsinkin tuo "maalaisjärkeä saa käyttää" on hyvä ohje.

Tietenkin kauppa-aluettakin moderoidaan mutta meidän moderaattorien pääpaino on keskustelualueessa ja käyttäjien jättämien raporttien käsittelyssä. Näitä kauppiaspalautteita ja vastaavia itse korjailen lähinnä sen takia, että seuraan näitä ketjuja ja yleensä selkeän kostopalautteen korjaaminen onnistuu hetkessä.

@Mahtavamato Varmaan helpointa jos vain vastaisit ostajakandidaattien viesteihin?
Juurikin näin, eli selkeisiin huijaustapauksiin (jotka etenee sitten virkavallan hoidettavaksi) ja toistuvia negatiivisia kauppiaspalautteita kerääviin käyttäjiin ylläpito puuttuu kauppa-alueen sääntörikkomuksena, mutta yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin ylläpito ei tarjoa palveluita (kuten ei tietääkseni mikään muukaan kauppapaikka Suomessa). Raporttitoiminnon kautta sitten nämä selkeät sääntörikkeet ja huijaustapaukset ylläpidon tietoon.
 
Tapaus @wmw ja näytönohjain huijaus, jota täällä maaliskuun aikana puitiin sai tänään onnellisen lopun. Tekijä palautti huijaamansa summan kokonaisuudessaan tililleni. En olisi kyllä päivääkään uskonut, ennenkuin tänään rahat tililleni tippui. Minulta hatunnosto tästä toiminnasta, että ottaa teoista vastuun eikä vain selittele. Vaikea selityksiä kyllä oli uskoa silloin juuri kusetettuna, enkä silti tekoa pidä millään tavalla hyväksyttävänä. Toivottavasti nyt oppisi viimein tästä ja lopettaisi kyseisen toiminnan.
 
Viimeksi muokattu:
Tapaus @wmw ja näytönohjain huijaus, jota täällä maaliskuun aikana puitiin sai tänään onnellisen lopun. Tekijä palautti huijaamansa summan kokonaisuudessaan tililleni. En olisi kyllä päivääkään uskonut, ennenkuin tänään rahat tililleni tippui. Minulta hatunnosto tästä toiminnasta, että ottaa teoista vastuun eikä vain selittele. Vaikea selityksiä kyllä oli uskoa silloin juuri kusetettuna, enkä silti tekoa pidä millään tavalla hyväksyttävänä. Toivottavasti nyt oppisi viimein tästä ja lopettaisi kyseisen toiminnan.

2kk sitten sanoit näin kyseisestä nilkistä joka pölli sulta rahat " Vittuun tuommoiset täältä foorumeilta. Nuo ei ansaitse mitään sääliä vaikka kovasti sitä minulta hakikin" ja nyt olet oikein hattua nostamasta päästä tälle nilkille . Ei hyvää päivää:facepalm:
 
Tapaus @wmw ja näytönohjain huijaus, jota täällä maaliskuun aikana puitiin sai tänään onnellisen lopun. Tekijä palautti huijaamansa summan kokonaisuudessaan tililleni. En olisi kyllä päivääkään uskonut, ennenkuin tänään rahat tililleni tippui. Minulta hatunnosto tästä toiminnasta, että ottaa teoista vastuun eikä vain selittele. Vaikea selityksiä kyllä oli uskoa silloin juuri kusetettuna, enkä silti tekoa pidä millään tavalla hyväksyttävänä. Toivottavasti nyt oppisi viimein tästä ja lopettaisi kyseisen toiminnan.
Nämä kaverit ei ikävä kyllä opi, ihan turha sääliä tai hatunostoja antaa vaikka kiva onkin saada tahtomattaan antamansa pikavipit takaisin
 
2kk sitten sanoit näin kyseisestä nilkistä joka pölli sulta rahat " Vittuun tuommoiset täältä foorumeilta. Nuo ei ansaitse mitään sääliä vaikka kovasti sitä minulta hakikin" ja nyt olet oikein hattua nostamasta päästä tälle nilkille . Ei hyvää päivää:facepalm:
Mitäs itse luulisit minkälainen mieliala sulla olisi jos sulta on rahat viety? Kyllähän se ketuttaa kaikkia sillä hetkellä.

Onhan tuo kuitenkin erittäin positiivista että sai menetetyt rahat takaisin.
 
Tässähän vain kävi muiden tiedoksi niin että kun tarjous peruttiin, muuttui ilmoitus myydyksi.. no more comments…

Kannattaa ehdottomasti laittaa negatiivinen kauppiaspalaute koska otaksun että et tuosta "kaupasta" ainakaan positiivista tunnetta saanut... Odotit kuitenkin 11 päivää mikä minusta on enempi kuin tarpeeksi pitkä aika toisen reagoida ja hän on foorumilla käynyt useasti.
 
Käyttäjän @karvapeikko kanssa tehdyt kaupat ei menneet ihan putkeen.

Kostonega ei mielestäni ole aiheellinen. Annoin asiallista palautetta tuotteen paketoimisesta sekä pyysin myyjältä kommenttia tähän,
vielä toisella viestillä muistuttaen. Myyjä ei kommentoinut asiaa mitenkään, oli kuitenkin foorumilla käynyt useasti.
Odotin vastausta toista viikkoa.
Vasta jätettyäni neutraalin palautteen, hän jätti minulle negatiivisen palautteen. @Rantakemisti
 
Eli paketointi ei ollut sun mieleinen, mutta tuote kuitenkin oli ehjä? Mitä myyjän pitäisi asiaan sit tehdä, tulla hakemaan emo sulta pois, paketoida uudelleen paremmin ja lähettää se sulle? Tässä jälleen mielenkiintoinen keissi, paketoinnista epärehellisiin kauppakumppaneihin..
Jos emolevy tulee pelkässä esd pussissa niin kyllä siitä neutraalin palautteen voi antaa. Ihme jos on edes ehjä. Tietääpähän muut olla ostamatta mitään arvokasta kyseiseltä myyjä jos paketointi on tuota tasoa.
 
Eli paketointi ei ollut sun mieleinen, mutta tuote kuitenkin oli ehjä? Mitä myyjän pitäisi asiaan sit tehdä, tulla hakemaan emo sulta pois, paketoida uudelleen paremmin ja lähettää se sulle? Tässä jälleen mielenkiintoinen keissi, paketoinnista epärehellisiin kauppakumppaneihin..
Tämän viestiketjun otsikossa on myös tuo jälkimmäinen osa "...ja huonot kauppakokemukset", eli ei täällä ainoastaan epärehellisiä kauppakumppaneita paljasteta vaan ilmoitetaan myös huonoista kauppakokemuksista. Ja käsittääkseni tuossa ei tuo paketointi ollut se pääasiallinen ongelmva vaan kommunikaation surkeus sen jälkeen kun asiasta on kysytty.

EDIT: kiinnostaisi tietää mitä palvelua käyttäen emolevy oli lähetetty jos pelkässä ESD-pussissa oli toimitettu? Esimerkiksi postihan ei tietääkseni kuljeta ellei ole vähitään jonkinlaiseen pahvilaatikkoon pakattu.

EDIT2: Niin ja kyllähän tuossa kyse nimenomaan kostopalautteesta on koska itse palautteessa sanotaan että negatiivinen on jätetty vastauksena saatuun neutraaliin palautteeseen, eli ei itse kauppatapahtumaan liittyen:

Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi

Eli huono maku jäi neutraalista palautteesta, ei kaupasta itsestään; ja siitä jätetty negatiivinen palaute.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 161
Viestejä
4 862 899
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom