Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Suhteellisen tuore käyttäjä, vain yksi kauppiaspalaute, postitushommia. Kyllä tuossa on sellainen kombo että kuvien ja kuitin pyytäminen on ihan perusteltua ja osa normaalia kaupankäyntiä. Jos ei jaksa kuvia ottaa, niin miten jaksaa pakata ja myydä tavaraa?
No se on sitten ostajasta kiinni uskaltaako ostaa vai ei. Mitään velvoitetta kuvista ei voi olla hintapyynnön lisänä.
 
Laitetaan nyt vielä pari senttiseni tästä aiheesta.
Jos joku tarjoaa hp:n ja vaatii kuvia lisäksi, niin silloin myyjä hyväksyessään ehdon kuvien ottamiselle hyväksyy hintapyynnön, jolloin kaupat on lyöty lukkoon.
Jos myyjää ei kiinnostele napata kuvia ja hyväksyy seuraavan tarjouksen joka on täysin sama ilman kuvia, niin mitään vääryyttä ei ole käynyt.
 
Laitetaan nyt vielä pari senttiseni tästä aiheesta.
Jos joku tarjoaa hp:n ja vaatii kuvia lisäksi, niin silloin myyjä hyväksyessään ehdon kuvien ottamiselle hyväksyy hintapyynnön, jolloin kaupat on lyöty lukkoon.
Jos myyjää ei kiinnostele napata kuvia ja hyväksyy seuraavan tarjouksen joka on täysin sama ilman kuvia, niin mitään vääryyttä ei ole käynyt.
Juurikin näin, ja samoin myös sen HP tarjouksen kanssa jossa vain tietty päivä käy noudolle. Eli jos myyjälle ei sovi se tietty päivä jonka ostaja laittaa ehdoksi tarjoukselle niin ei häntä voi mielestäni alkaa pakottamaan muita menoja peruuttamaan sen takia tms.

Olen kyllä sitä mieltä että voisi olla ystävällistä ainakin toki ilmoittaa ettei pysty tai halua kyseisiä lisäehtoja ottaa vastaan, tai kysyä että käykö osto ilman noita lisäehtoja ennen kuin siirtyy seuraavan tarjouksen tekijän kanssa neuvottelemaan. En näe tuota kyllä pakollisena jos ei kiinnosta alkaa omia syitään purkamaan foorumilla jolla ikävä kyllä myös jonkin verran trolleja pyörii.

EDIT: Kirjoitusasun selkeytys ja korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Sotketaas vielä vähän pakkaa... Mites jos ostaja tarjoaa HP + postikulut mutta maksu postiennakolla? Todennäköisesti 99% myyjistä jättää myymättä (itse ainakin)
 
Sotketaas vielä vähän pakkaa... Mites jos ostaja tarjoaa HP + postikulut mutta maksu postiennakolla? Todennäköisesti 99% myyjistä jättää myymättä (itse ainakin)
Tuollaisessa tapauksessa tietenkin myös pitäisi ainakin minusta olla sallittua olla myymättä, ellei hyväksytyissä maksutavoissa tietenkin ole mainittu jo etukäteen postiennakkoa. Eli siinä tapauksessa se on myyjän ja ostajan neuvoteltavissa eikä voi sitoa kumpaakaan sen enempää kuin vaikka ehto siitä että maksetaan PayPalilla (ja jonka maksun voi vetää takaisin jälkeenpäin).
 
Sotketaas vielä vähän pakkaa... Mites jos ostaja tarjoaa HP + postikulut mutta maksu postiennakolla? Todennäköisesti 99% myyjistä jättää myymättä (itse ainakin)

"Maksutavoissani ei lue postiennakko, se ei käy."

Kerran on muroaikoina joku jättänyt noutamatta. Siitähän varmaan jo 10 vuotta, mutta eniten ärsyttää, että se sitten odottaa siellä postissa maksimiajan, joka silloin oli 2 viikkoa.

@Rantakemisti varmaan voi kertoa oman näkemyksensä asiaan.

En tiedä, kannattaako kuormittaa modeja muuten kuin selvien tapauksien kohdalla tagaamalla ketjuun. Kyllä tätä ketjua luetaan , kun on aikaa.
Itse olen tagannut häntä kun on selkeästi väärä kauppiaspalaute annettu. Ja yleensä sen jälkeen, kun on kuultu myös toinen mielipide tai olen katsonut, että ei palautteen saaja puhu omiaan.

Tässä Sampsa ja Juha ei hirveästi ehdi/jaksa/viitsi kauppiaspalautteita korjailla, niin hän sitä jostain syystä tekee. Mutta heiltä ottaisin nuo linjaukset, enkä Rantakemistiltä.
Todennäköisesti tulee taas "maalaisjärkeä saa käyttää, kaupoista ei tarvitse tehdä vaikeita" :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei toi ole hp: n tarjoaminen vaan ehdollinen tarjoaminen, jos myyjä suostuu ehtoihin eli lähettelemään sulle ensiksi kuvia. Jos ei vastaa, niin ei hyväksy ehtojasi eli nouto tarjous on ensimmäinen hp:n tarjonnut.

Juuri näin. Sopimuksen synnylle (eli sille hpn maksamiselle) on selkeä ehto. Jos myyjä ei sitä halua täyttää, sopimusta ei synny (näin on tarjoaja itse kirjoittanut).
Myyjä voi siis halutessaan jättää tämän tarjouksen huomioimatta mikäli ei halua ehtoja täyttää.

Se on ihan yhtälailla hintapyynnön tarjoaminen.

Hp mutta sopimus syntyy vain jos myyjä kuvaa tuotetta toiminnassa 5 min.
Pitääkö myydä ?

Toi kuvien pyytäminen on kyllä lisäpalvelu joka ei kuulu siihen hintapyyntöön. Jos ei natsaa napata kuvia, niin ei siihen voi ketään pakottaakkaan.

Tässä tapauksessa tarjoaja kyllä sanoi että se vaaditaan siihen että tuote ostetaan (sopimus syntyy).
 
  • Tykkää
Reactions: gep
En tiedä, kannattaako kuormittaa modeja muuten kuin selvien tapauksien kohdalla tagaamalla ketjuun. Kyllä tätä ketjua luetaan , kun on aikaa.
Itse olen tagannut häntä kun on selkeästi väärä kauppiaspalaute annettu. Ja yleensä sen jälkeen, kun on kuultu myös toinen mielipide tai olen katsonut, että ei palautteen saaja puhu omiaan.

Tässä Sampsa ja Juha ei hirveästi ehdi/jaksa/viitsi kauppiaspalautteita korjailla, niin hän sitä jostain syystä tekee. Mutta heiltä ottaisin nuo linjaukset, enkä Rantakemistiltä.
Todennäköisesti tulee taas "maalaisjärkeä saa käyttää, kaupoista ei tarvitse tehdä vaikeita" :)
Yleensä linja on ollut sellainen, ettei moderaattorit puutu käyttäjien kaupankäyntiin ellei kyseessä ole selkeästi huijaus tai siihen rinnastettava isompi kärhämä. Silloinkin mieluusti raporttien kautta. Yksinkertaisesti syynä on ollut se, että näiden pienempien vääntöjen selvittämiseen saattaa kulua todella paljon aikaa. Monesti ylläpitoa haetaan väliin toimimaan jonkinlaisena kaupanvahvistajana tai asettumaan jomman kumman puolelle. Meidän työkaluilla on myös todella vaikea selvittää kaikkia käyttäjien välisiä keskusteluja ja kauppavaiheita ja näin toimia objektiivisesti. Puuttumiskeinot ovat myös aika vähäiset. Tavoite on että aikuiset ihmiset pystyisivät keskenään kommunikoimaan ja käymään kauppaa ilman pilkuntarkkoja sääntöjä ja varsinkin tuo "maalaisjärkeä saa käyttää" on hyvä ohje.

Tietenkin kauppa-aluettakin moderoidaan mutta meidän moderaattorien pääpaino on keskustelualueessa ja käyttäjien jättämien raporttien käsittelyssä. Näitä kauppiaspalautteita ja vastaavia itse korjailen lähinnä sen takia, että seuraan näitä ketjuja ja yleensä selkeän kostopalautteen korjaaminen onnistuu hetkessä.

@Mahtavamato Varmaan helpointa jos vain vastaisit ostajakandidaattien viesteihin?
 
Yleensä linja on ollut sellainen, ettei moderaattorit puutu käyttäjien kaupankäyntiin ellei kyseessä ole selkeästi huijaus tai siihen rinnastettava isompi kärhämä. Silloinkin mieluusti raporttien kautta. Yksinkertaisesti syynä on ollut se, että näiden pienempien vääntöjen selvittämiseen saattaa kulua todella paljon aikaa. Monesti ylläpitoa haetaan väliin toimimaan jonkinlaisena kaupanvahvistajana tai asettumaan jomman kumman puolelle. Meidän työkaluilla on myös todella vaikea selvittää kaikkia käyttäjien välisiä keskusteluja ja kauppavaiheita ja näin toimia objektiivisesti. Puuttumiskeinot ovat myös aika vähäiset. Tavoite on että aikuiset ihmiset pystyisivät keskenään kommunikoimaan ja käymään kauppaa ilman pilkuntarkkoja sääntöjä ja varsinkin tuo "maalaisjärkeä saa käyttää" on hyvä ohje.

Tietenkin kauppa-aluettakin moderoidaan mutta meidän moderaattorien pääpaino on keskustelualueessa ja käyttäjien jättämien raporttien käsittelyssä. Näitä kauppiaspalautteita ja vastaavia itse korjailen lähinnä sen takia, että seuraan näitä ketjuja ja yleensä selkeän kostopalautteen korjaaminen onnistuu hetkessä.

@Mahtavamato Varmaan helpointa jos vain vastaisit ostajakandidaattien viesteihin?
Juurikin näin, eli selkeisiin huijaustapauksiin (jotka etenee sitten virkavallan hoidettavaksi) ja toistuvia negatiivisia kauppiaspalautteita kerääviin käyttäjiin ylläpito puuttuu kauppa-alueen sääntörikkomuksena, mutta yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin ylläpito ei tarjoa palveluita (kuten ei tietääkseni mikään muukaan kauppapaikka Suomessa). Raporttitoiminnon kautta sitten nämä selkeät sääntörikkeet ja huijaustapaukset ylläpidon tietoon.
 
Tapaus @wmw ja näytönohjain huijaus, jota täällä maaliskuun aikana puitiin sai tänään onnellisen lopun. Tekijä palautti huijaamansa summan kokonaisuudessaan tililleni. En olisi kyllä päivääkään uskonut, ennenkuin tänään rahat tililleni tippui. Minulta hatunnosto tästä toiminnasta, että ottaa teoista vastuun eikä vain selittele. Vaikea selityksiä kyllä oli uskoa silloin juuri kusetettuna, enkä silti tekoa pidä millään tavalla hyväksyttävänä. Toivottavasti nyt oppisi viimein tästä ja lopettaisi kyseisen toiminnan.
 
Viimeksi muokattu:
Tapaus @wmw ja näytönohjain huijaus, jota täällä maaliskuun aikana puitiin sai tänään onnellisen lopun. Tekijä palautti huijaamansa summan kokonaisuudessaan tililleni. En olisi kyllä päivääkään uskonut, ennenkuin tänään rahat tililleni tippui. Minulta hatunnosto tästä toiminnasta, että ottaa teoista vastuun eikä vain selittele. Vaikea selityksiä kyllä oli uskoa silloin juuri kusetettuna, enkä silti tekoa pidä millään tavalla hyväksyttävänä. Toivottavasti nyt oppisi viimein tästä ja lopettaisi kyseisen toiminnan.

2kk sitten sanoit näin kyseisestä nilkistä joka pölli sulta rahat " Vittuun tuommoiset täältä foorumeilta. Nuo ei ansaitse mitään sääliä vaikka kovasti sitä minulta hakikin" ja nyt olet oikein hattua nostamasta päästä tälle nilkille . Ei hyvää päivää:facepalm:
 
Tapaus @wmw ja näytönohjain huijaus, jota täällä maaliskuun aikana puitiin sai tänään onnellisen lopun. Tekijä palautti huijaamansa summan kokonaisuudessaan tililleni. En olisi kyllä päivääkään uskonut, ennenkuin tänään rahat tililleni tippui. Minulta hatunnosto tästä toiminnasta, että ottaa teoista vastuun eikä vain selittele. Vaikea selityksiä kyllä oli uskoa silloin juuri kusetettuna, enkä silti tekoa pidä millään tavalla hyväksyttävänä. Toivottavasti nyt oppisi viimein tästä ja lopettaisi kyseisen toiminnan.
Nämä kaverit ei ikävä kyllä opi, ihan turha sääliä tai hatunostoja antaa vaikka kiva onkin saada tahtomattaan antamansa pikavipit takaisin
 
2kk sitten sanoit näin kyseisestä nilkistä joka pölli sulta rahat " Vittuun tuommoiset täältä foorumeilta. Nuo ei ansaitse mitään sääliä vaikka kovasti sitä minulta hakikin" ja nyt olet oikein hattua nostamasta päästä tälle nilkille . Ei hyvää päivää:facepalm:
Mitäs itse luulisit minkälainen mieliala sulla olisi jos sulta on rahat viety? Kyllähän se ketuttaa kaikkia sillä hetkellä.

Onhan tuo kuitenkin erittäin positiivista että sai menetetyt rahat takaisin.
 
Tässähän vain kävi muiden tiedoksi niin että kun tarjous peruttiin, muuttui ilmoitus myydyksi.. no more comments…

Kannattaa ehdottomasti laittaa negatiivinen kauppiaspalaute koska otaksun että et tuosta "kaupasta" ainakaan positiivista tunnetta saanut... Odotit kuitenkin 11 päivää mikä minusta on enempi kuin tarpeeksi pitkä aika toisen reagoida ja hän on foorumilla käynyt useasti.
 
Käyttäjän @karvapeikko kanssa tehdyt kaupat ei menneet ihan putkeen.

Kostonega ei mielestäni ole aiheellinen. Annoin asiallista palautetta tuotteen paketoimisesta sekä pyysin myyjältä kommenttia tähän,
vielä toisella viestillä muistuttaen. Myyjä ei kommentoinut asiaa mitenkään, oli kuitenkin foorumilla käynyt useasti.
Odotin vastausta toista viikkoa.
Vasta jätettyäni neutraalin palautteen, hän jätti minulle negatiivisen palautteen. @Rantakemisti
 
Eli paketointi ei ollut sun mieleinen, mutta tuote kuitenkin oli ehjä? Mitä myyjän pitäisi asiaan sit tehdä, tulla hakemaan emo sulta pois, paketoida uudelleen paremmin ja lähettää se sulle? Tässä jälleen mielenkiintoinen keissi, paketoinnista epärehellisiin kauppakumppaneihin..
Jos emolevy tulee pelkässä esd pussissa niin kyllä siitä neutraalin palautteen voi antaa. Ihme jos on edes ehjä. Tietääpähän muut olla ostamatta mitään arvokasta kyseiseltä myyjä jos paketointi on tuota tasoa.
 
Eli paketointi ei ollut sun mieleinen, mutta tuote kuitenkin oli ehjä? Mitä myyjän pitäisi asiaan sit tehdä, tulla hakemaan emo sulta pois, paketoida uudelleen paremmin ja lähettää se sulle? Tässä jälleen mielenkiintoinen keissi, paketoinnista epärehellisiin kauppakumppaneihin..
Tämän viestiketjun otsikossa on myös tuo jälkimmäinen osa "...ja huonot kauppakokemukset", eli ei täällä ainoastaan epärehellisiä kauppakumppaneita paljasteta vaan ilmoitetaan myös huonoista kauppakokemuksista. Ja käsittääkseni tuossa ei tuo paketointi ollut se pääasiallinen ongelmva vaan kommunikaation surkeus sen jälkeen kun asiasta on kysytty.

EDIT: kiinnostaisi tietää mitä palvelua käyttäen emolevy oli lähetetty jos pelkässä ESD-pussissa oli toimitettu? Esimerkiksi postihan ei tietääkseni kuljeta ellei ole vähitään jonkinlaiseen pahvilaatikkoon pakattu.

EDIT2: Niin ja kyllähän tuossa kyse nimenomaan kostopalautteesta on koska itse palautteessa sanotaan että negatiivinen on jätetty vastauksena saatuun neutraaliin palautteeseen, eli ei itse kauppatapahtumaan liittyen:

Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi

Eli huono maku jäi neutraalista palautteesta, ei kaupasta itsestään; ja siitä jätetty negatiivinen palaute.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän viestiketjun otsikossa on myös tuo jälkimmäinen osa "...ja huonot kauppakokemukset", eli ei täällä ainoastaan epärehellisiä kauppakumppaneita paljasteta vaan ilmoitetaan myös huonoista kauppakokemuksista. Ja käsittääkseni tuossa ei tuo paketointi ollut se pääasiallinen ongelmva vaan kommunikaation surkeus sen jälkeen kun asiasta on kysytty.

EDIT: kiinnostaisi tietää mitä palvelua käyttäen emolevy oli lähetetty jos pelkässä ESD-pussissa oli toimitettu? Esimerkiksi postihan ei tietääkseni kuljeta ellei ole vähitään jonkinlaiseen pahvilaatikkoon pakattu.
Kyllä.

Riski siitä, että emolevy olisi tullut murtuneena, kahdessa osassa tai cpu-pinnit vääntyneenä, olisiko tämäkin ollut
"ostajan vika" ja negatiivinen palaute?
Yritin keskustella myyjän kanssa asiasta, että tämä ei ole hyvä tapa toimia.
Myyjä ei reagoinut viesteihin mitenkään.
Vasta kun laitoin neutraalin palautteen, jossa kerroin lähinnä syyn miksi neutraali, niin hän laittaa minulle negatiivisen kostopalautteen.

Ei "kevyt paketointi" voi tarkoittaa sitä, että tietokonekomponentteja
lähetetään pelkässä esd-pussissa, ilman pehmusteita tai pakkaamista laatikkoon.

Paketti saapui MH automaattiin. Testattuani ja asennettuani emolevyn, totesin sen olevan ehjä käyttöä varten. Tämä oli sentään positiivista.
Annoin neutraalin tuosta huonosta ja erittäin riskialttiista pakkaamisesta sekä viesteihin vastaamattomuudesta.
 
Ei "kevyt paketointi" voi tarkoittaa sitä, että tietokonekomponentteja
lähetetään pelkässä esd-pussissa, ilman pehmusteita tai pakkaamista laatikkoon
Tuon voisi jo melkein luokitella pakkaamattomaksi omasta mielestäni, jos ei tosiaan yhtään mitään muuta kuin esd-pussia käytetty siihen. Ihme kyllä että on ehjä.
 
Olisiko kannattanut maksaa varmuuden vuoksi 2€ enemmän paketoinnista? Nyt laitat saituutesi myyjän piikkiin.
Emolevy mahtuu varsin mainiosti laatikkoon myös 6,90€ maksavassa paketissa. Ei ole mitään syytä olettaa että "kevyt paketointi" tarjoittaa paljaana lähettämistä. Ja tosiaan kyllä neutraalin palautteen voi jättää jos on paketoitu noin surkeasti JA lisäksi ei edes vastaa viesteihin kun yritetään neuvoa jatkon varalle paketoinnista.

Ja tosiaan kyse ei edes ole siitä että "laittaa saituuden myyjän piikkiin" vaan siitä että myyjä jätti selkeästi kostopalautteen.

Miksi kusettavalleROTALLE on niin tärkeää puolustella kostopalautetta?
 
Melko lynkkaukselle jälleen kuulostaa palaute. Ostaja itse haluaa halvimman paketoinnin ja valittaa, kun se ei ollut mieleinen. Kaikki muu ilmeisesti sujui hyvin ja tuotekin ehjä. Mutta alkanut sitten valittamaan karvapeikolle tuotteen saatuaan (miten törkeästi, sitä ei kukaan muu VIELÄ tiedä).
Luepa se alkuperäinen viesti uudestaan. Ostaja ei valita vain huonosta pakkauksesta vaan pyytää asiattoman kostopalautteen poistamista. Ja sinusta hän toimii tuossa jotenkin väärin vai?

Ostaja ei edes jättänyt negatiivista palautetta, eikä kyse ollut vain huonosta pakkauksesta vaan siitä että myyjä lakkasi kommunikoimasta kun jatkoa varten yritetään neuvoa.

Onko tässä puolustelulinjassa se kyseessä että itse haluaisit jatkossa lähettää tavaraa pelkässä pussissa ja että sitten olisi tekosyy sille kun "mitäs et tilannut tuota 2€ kalliimpaa lähetystä joka olisi ollut aivan ylimitoitettu ostetulle tavaralle"?

Edelleenkin, 6,90€ maksavaan pakettiin mahtuu emolevylle varsin mainiosti laatikkoa ja pehmusteitakin halutessaan ( Matkahuollolla 10 x 40 x 55 cm ). 8,90€ maksava paketti on aivan ylimitoitettu tuollaiseen ( Matkahuollolla 20 x 40 x 55 cm ). Näinollen tuo halvempi paketointimuoto ei ole kelvollinen tekosyy siihen ettei olisi mahtunut paketin mittoihin paremmin pakattuna tms. Olisi aivan järjetöntä olettaa että täällä foorumilla pitäisi jokaisen kaupan kohdalla jossa vaihtoehtona kaksi erikokoista pakettia että tarkoittaako se halvempi paketti sitä että tavara lähetetään paljaaltaan ilman laatikkoa jos mittoihin voi hyvin olettaa laatikon mahtuvan. Ja vielä järjettömämpää olisi että jos tavara on tuolla tavalla paljaaltaan lähetetty, niin ei saisi neuvoa jatkossa lähettämään laatikossa.
 
Viimeksi muokattu:
Joten ei se välttämättä ole negatiivinen kostopalaute vaan voi olla asiallinen, kun ostaja ehjän tuotteen saatuaan alkaa tilittämään ties mitä ja miten paljon.
Selkeästi on kostopalaute kun palautteessa itsessään sanotaan että se on jätetty vastauksena neutraaliin palautteeseen (huomaa että palautteessa ei sanallakaan mainita asiattomia viestejä tai valitusta paketoinnista):
Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi
Ja sinä tietäisit tämän jos lukisit näitä viestejä sen sijaan että yrittäisit puolustella huonoa foorumikäytöstä.
 
Kiitos. Sieltähän se tuli palaute eli erittäin asiallinen ja juuri sellainen, minkä käsityksen sainkin " Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi"

Ei toi ole kostonega vaan myyjän kokemus, kun ties miten paljon alkanut tilittämään ostaja paketoinnista, neuvomaan jne. ehjän tuotteen saatuaan.

Kunhan osallistun keskusteluun sivusta seuraajana ja oman mielipiteeni tuon tänne, enkä lynkkaa myyjää ostajan saituuden vuoksi.,

Tämä on kyllä jo aivan selvää trollausta sinulta. Myyjän jättämässä palautteessa sanotaan selkeästi että se on jätetty vastauksena ostajan neutraaliin palautteeseen ( eli nimenomaan "kostonega" ) eikä sanaakaan siitä että ostaja olisi "alkanut tilittämään paketoinnista". Ja nyt sinä asiasta täysin sivullisena päättelet että palaute on asiallinen ja että ilmeisesti myyjä on valehtelija koska hän sanoo huonon maun jääneen neutraalista palautteesta mutta oikeasti tarkoittaakin että tuo huono maku jäi "tilityksestä" yksityisviesteissä tms.

Hienoa trollausta @kusettavaROTTA mutta eiköhän ole aika jo lopettaa se.
 
Lynkkausporukka kasassa ja heti huudetaan rottailevaksi trolliksi, kun muodostan oman mielipiteeni asiasta, enkä hyökkää joukolla jonkun käyttäjän kimppuun, kuten nyt jokainen muu tekee.
Sinä olet se ainoa joka hyökkää tässä ostajan kimppuun ja yrittää lynkata hänet koska mielestäsi ostaja ei saa jättää neutraalia palautetta siitä että myyjä ei vastaa viesteihin kun hän neuvoi miten pakata jatkossa, mutta myyjä saa jättää kostopalautteen viestittelemättömyytensä päätteeksi ja se on OK?
 
Ei halvImman vaan halvEmman. Näitä komponentteja lähetellessä huonoimman ja halvimmankin pitää tosin olla riittävän hyvä.
Tai ainakin että jos kyse on jostain ihan pussilähetyksestä niin mainita se erikseen koska tuollaista ei voi alkaa olettamaan tai tästä tulee hyvin nopeasti huijareiden paratiisi.
 
Tai ainakin että jos kyse on jostain ihan pussilähetyksestä niin mainita se erikseen koska tuollaista ei voi alkaa olettamaan tai tästä tulee hyvin nopeasti huijareiden paratiisi.
Jep, just näin. Jos ostaja ihan erikseen mainitsee, että paketoi miten lystäät kunhan on halpa, niin sitten kelpaa tuommoinenkin. Muuten ei missään nimessä.
 
Tuon voisi jo melkein luokitella pakkaamattomaksi omasta mielestäni, jos ei tosiaan yhtään mitään muuta kuin esd-pussia käytetty siihen. Ihme kyllä että on ehjä.
Kuva paketoinnista:
17201250.jpg

Ei halvImman vaan halvEmman. Näitä komponentteja lähetellessä huonoimman ja halvimmankin pitää tosin olla riittävän hyvä.
Juurikin näin.

Myyjä teki koston, joka ei mielestäni ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.
Kauppiaspalautteet ovat mielestäni tärkeässä asemassa ja omalta osaltani olen pyrkinyt hoitamaan kaupat mallikkaasti niin myyjänä kuin ostajanakin.
Viesteihin vastaaminen sekä asiallinen ja ystävällinen käytös kaikkien osalta tekevät hyvän foorumin.

Yp voi tarkistaa yv-osiosta tarvittaessa.
 
Matkahuolto ainakin oman kokemukseni mukaan käsittelee lähetyksiä vähän hellävaraisemmin kuin posti. Ja kun ne hyväksyvät nuo lähetykset pusseissa yleensä toimitettavaksi niin se on ihan ymmärrettävääkin että eivät heittele niitä samoin kuin laatikoita tai kasaa niiden päälle muita painavia tavaroita. Ja siksi itse en ole nyt aivan ihmeissäni että emolevy on tullut ehjänä perille.

Tämä sanottuna pitäisi silti kyllä tuollaisesta pussilähetyksestä mainita etukäteen niin että ostajakin tietää nuo riskit. Ja että on täysin asiallista jälkikäteen neuvoa myyjää että jatkossa lähettäisi tavarat laatikoihin pakattuna vaikka tällä kerralla tavara tulikin ehjänä perille.
 
Kuva paketoinnista:
17201250.jpg


Juurikin näin.

Myyjä teki koston, joka ei mielestäni ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.
Kauppiaspalautteet ovat mielestäni tärkeässä asemassa ja omalta osaltani olen pyrkinyt hoitamaan kaupat mallikkaasti niin myyjänä kuin ostajanakin.
Viesteihin vastaaminen sekä asiallinen ja ystävällinen käytös kaikkien osalta tekevät hyvän foorumin.

Yp voi tarkistaa yv-osiosta tarvittaessa.

Mielestäni täysin oikeutettu neutraali palaute tuosta. Ottaen huomioon että hyvin pienellä vaivalla (vastaamalla viestiin luokkaa "olen pahoillani, ymmärrän että tein virheen ja seuraavalla kerralla pakkaan tuotteen paremmin. En ole ennen käynyt kauppaa emosta eikä ollut alkuperäistä laatikkoa tallessa" tjsp.) olisi tältäkin episodilta vältytty.
 
Myyjä laittoi palautteen, joka nyt tässä kaikessa turhassa lynkkaus mielialassa vaikuttaa aivan asialliselle. Tiedä sitä, kuinka paljon olet alkanut "neuvomaan" myyjää paketoinnissa, saatuasi ehjän tuotteen kotia. Uskon täysin sen palautteen, että ei toiste halua kanssasi kauppaa käydä ja varoittaa muita.
Jos pakkaa tuotteen päin helvettiä ja siitä saa palautetta, ei sillä ole "lynkkaus mielialan" kanssa mitään tekemistä. Trollaisit muualla.
 
Jos pakkaa tuotteen päin helvettiä ja siitä saa palautetta, ei sillä ole "lynkkaus mielialan" kanssa mitään tekemistä. Trollaisit muualla.
Ja varsinkin siis jos pakkaa huonosti (siitä etukäteen edes mainitsematta) ja lisäksi jättää vielä vastaamatta asiallisiin viesteihin joissa neuvotaan jatkoa varten parempaa pakkaustapaa. Huono kommunikaatio on ehdottomasti syy vähintään neutraaliin palautteeseen. Niin kuin Taneli tuossa aiemmin sanoikin niin tältä olisi helposti vältytty jos ostaja osaisi ihan peruskommukaatiotaidot ja olisi sanonut edes jotain.
 
Myyjä laittoi palautteen, joka nyt tässä kaikessa turhassa lynkkaus mielialassa vaikuttaa aivan asialliselle. Tiedä sitä, kuinka paljon olet alkanut "neuvomaan" myyjää paketoinnissa, saatuasi ehjän tuotteen kotia. Uskon täysin sen palautteen, että ei toiste halua kanssasi kauppaa käydä ja varoittaa muita.
Onko täällä yleisesti ihmisillä niin suuri ego, että itsetunto ei kestä ”neuvomista”/palautteen vastaanottamista ja selkeiden virheiden myöntämistä? Ja en edelleenkään ymmärrä, miten negatiivinen palaute ostajalle on oikeutettu. Mitä ostaja on tässä tehnyt, jotta ansaitsee negatiivisen palautteen ja myyjä ”vain” neutraalin?
 
Kuva paketoinnista:
17201250.jpg


Juurikin näin.

Myyjä teki koston, joka ei mielestäni ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.
Kauppiaspalautteet ovat mielestäni tärkeässä asemassa ja omalta osaltani olen pyrkinyt hoitamaan kaupat mallikkaasti niin myyjänä kuin ostajanakin.
Viesteihin vastaaminen sekä asiallinen ja ystävällinen käytös kaikkien osalta tekevät hyvän foorumin.

Yp voi tarkistaa yv-osiosta tarvittaessa.
Kyllä tuosta negatiivinenkin palaute olisi ihan perusteltua, kun käytännössä suojapaketointia ei ole ollenkaan.
 
Kyllä tuosta negatiivinenkin palaute olisi ihan perusteltua, kun käytännössä suojapaketointia ei ole ollenkaan.
Luulen että tuossa on annettu asian mennä neutraalilla palautteella koska tavara tuli kuitenkin ehjänä perille. Eli ostaja on ollut ystävällinen jopa palautetta jättäessään. Ja siksi onkin ihmeellistä että joku täällä puolustelee myyjän kostopalautetta ja moittii ostajan jättämään ystävällistä neutraalia joka olisi ihan yhtä hyvin voinut olla negatiivinenkin. SMH my head.
 
Ostaja saanut ehjän tuotteen sovitusti. Alkaa tilittämään myyjälle paketoinnista ja ties millä tavalla sekä miten monella viestillä. Miksi pitäisi vastata kun ehjä tuote ajallaan tuli ostajalle? Kyllä siitä voi pa*ka maku jäädä suuhun, jos tällaista itkua tulee kaupoista ja oikeutettu on antamaan oma mielipiteensä palautteena, vaikka negana.

Trollausta? Ei ole. Keskusteluun osallistumista.
Mistä olet päätellyt tämän "tilittämisen" ja "itkun" monella viestillä? Kyllä tuo trollaukselta haisee ilman mitään perusteluita syytellä tuollaisesta.

Ja kyllä pitää löytyä sitä niinsanottua "selkärankaa" edes jotain vastaamaan. En itse ainakaan odottaisi neutraalia parempaa palautetta jos vain lakkaisin vastaamasta viesteihin. Ehkä siellä rottakoulussa opetetaan että kun menee piiloon niin ansaitsee kiitosta ennemmin kuin asiallisesta vastauksesta?

Ja edelleenkin, myyjä itse sanoo sen maun jääneen neutraalista palautteesta, ei mistään viesteistä. Sanotko että myyjä on myös valehtelija sen lisäksi että hän ei osaa kommunikoida vai oletatko että hän huvikseen kirjoitti omaan palautteeseensa selkeästi että se on annettu vastauksena neutraaliin palautteeseen vaikka sinun mukaasi niin ei olekaan?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 443
Viestejä
4 512 486
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom