Hyvä. Nyt on tämäkin itsestään selvyys kirjattu sääntöihin.Kauppa-alueen sääntöihin lisätty:
"Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä. Nyt on tämäkin itsestään selvyys kirjattu sääntöihin.Kauppa-alueen sääntöihin lisätty:
"Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla"
Hyvien kauppatapojen mukaisia toimintamalleja säännöissä on eritelty ja listattu muutoinkin, niin eikö tätä voisi lisätä ja samalla välttyä tulkinnanvaraisuudesta.
Eipä muuta tämän tiimoilta.
Juu, olet ihan oikeassa.Melkoinen marttyyriksi tekeytyminen. Sarkastiset nollapostaukset ei kai oikein kuulu tähän ketjuun ja jos et muka postannut sitä aiempaa rikosilmoitukseen kehottamista sarkastisesti trollausmielessä niin kannattaa miettiä josko itseään voisi tuoda ilmi selkeämmin.
Kuten tässäkin tapauksessa totuus olikin ihan muuta mitä ostaja väitti.
Moikka, koen saaneeni perusteetta negatiivisen kauppiaspalautteen ja tilanne yksinkertaisesti selitettynä näin.
Pistin myynti-ilmoituksen ram-kammoista, sovittiin alustavasti kauppa käyttäjän kanssa
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Kohteliaasti ilmoitettu että tarvitsen tarkempia aikataulutietoja mielellään edellisenä päivänä noudosta, annettu myös puhnro johon voi ilmoittaa.
Ilmoituksia ei tule, kysytty yksityisviestillä kohteliaasti onko infoa tarkemmasta aikataulusta.
Sunnuntaina ilmoitetaan aluksi että paikkakunnalla n. klo 16, tämä ok ja kysytty infoa kerkeisikö ennen klo 17?
Ilmoitettu että sunnuntai ei onnistukkaan.
Ilmoitin että jees kiitos, postihommia sitten jos muuten kiinnostaa,
Tottakai jos olisi sovittu että joku toinen päivä käy niin lets go, mutta kun ei käy ja tämä infottu
Yv-keskustelut ja muut ylläpidolle jos tälle tarvetta.
Aiheellista ?
* edit : typoja
Semi sekava keissi kyllä. Paljolta kieltämättä olisi vältytty jos testaus olisi paikan päällä tehty. Itsekään en jaksaisi keskustella asiata myyjänä jos olisin tarjonnut testausmahdollisuutta paikan päällä ja ostaja sitten kieltäytynyt. Sitten jälkikäteen kuulla että osat ei toimi. Vaikeahan ottaa kantaa kun ei tiedetä totuutta onko tarjottu mahdollisuutta kun toinen sanoo että antoi mahiksen ja toinen että ei saanut.Mikä tuossa muka oli "ihan muuta" kuin mitä väitin?
1. Myyjä sanoi tavaran olevan ehjää
2. Kun kotona kokeilin sitä se ei ollut ehjää ja sisälsi eri suorittimen kuin mitä myynti-ilmoituksessa oli sanottu
3. Ehdotin kaupan purkamista virtalähteen ja koneen osalta jota myyjä ei halunnut
4. Myyjän kanssa sovittiin että minä tutkin koneen osalta ongelmaa tarkemmin ja ilmoitan hänelle löydöistäni että voisi miettiä kevyemmän ratkaisun sen osalta
5. Myyjä lupasi palata asiaan kun on miettinyt sopivan vastaehdotuksen
6. Minä selvitin että ongelma on virtalähteessä ja ilmoitin asiasta myyjälle tekstiviestillä kun en saanut soittamalla yhteyttä
7. Myyjä ei vastannut enää yhteydenottoihini (ja odotin n. viikon ennen kuin kirjoitin asiasta tänne joten aikaa olisi ollut)
Mikä noista kohdista ei pitänyt mielestäsi paikkaansa? Kannattaa lukea viestit ajatuksella ennen kuin tulee väittämään tuollaisia.
Huomaa että jos luet tarkkaan ensimmäisen postaukseni minä sanon siinä ihan suoraan että en ole rikosilmoitusta tekemässä enkä edes korvausta vaatimassa. Ja että sanoin että on edelleen mielenkiintoista saada myyjän vastaus siihen miksi hän valehteli palaavansa asiaan ja sitten ei ainoastaan ollut ottamatta yhteyttä vaan lakkasi myös täysin vastaamasta yhteydenottoyrityksiin myös häneen päin.
Vai oliko tässä kyse siitä että "Retaleen" raati haluaisi lynkata suoriltaan vanhan käyttäjän jolla ainoastaan positiivisia palautteita?
EDIT: Kirjoitusvirheen korjaus ja pieni tarkennus
Minä listasin väitteeni edellisessä viestissä ja mielestäni ne ovat melko selkeät ja yksiselitteiset ja pitävät edelleen paikkansa. Yksikään noista väitteistä ei ole että testausmahdollisuutta ei olisi annettu, enkä sellaista voi varmuudella väittääkään siksi että ei minulla ole valokuvantarkkaa muistia eikä tallennetta keskustelusta joka myyjän eteiskäytävällä käytiin. Sanoin vain että en muista tuollaista mahdollisuutta tarjottaneen mutta en sitä ainakaan itse ymmärtänyt pyytää. Testausmahdollisuuden puuttumisesta en ole joka tapauksessa edes missään vaiheessa valittanut eikä se ole syy siihen miksi minä muita myyjän kanssa kauppaa käyviä kehoitin sitä jatkossa vaatimaan.Semi sekava keissi kyllä. Paljolta kieltämättä olisi vältytty jos testaus olisi paikan päällä tehty. Itsekään en jaksaisi keskustella asiata myyjänä jos olisin tarjonnut testausmahdollisuutta paikan päällä ja ostaja sitten kieltäytynyt. Sitten jälkikäteen kuulla että osat ei toimi. Vaikeahan ottaa kantaa kun ei tiedetä totuutta onko tarjottu mahdollisuutta kun toinen sanoo että antoi mahiksen ja toinen että ei saanut ei saanut.
Kävin poistamassa palautteen, sillä ainakin tämän kertomuksen pohjalta kuulostaa perusteettomalta. @Ylppademlg voit tietenkin tulla kertomaan oman versiosi ja tarvittaessa jättää uuden palautteen.Moikka, koen saaneeni perusteetta negatiivisen kauppiaspalautteen ja tilanne yksinkertaisesti selitettynä näin.
Pistin myynti-ilmoituksen ram-kammoista, sovittiin alustavasti kauppa käyttäjän kanssa
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Kohteliaasti ilmoitettu että tarvitsen tarkempia aikataulutietoja mielellään edellisenä päivänä noudosta, annettu myös puhnro johon voi ilmoittaa.
Ilmoituksia ei tule, kysytty yksityisviestillä kohteliaasti onko infoa tarkemmasta aikataulusta.
Sunnuntaina ilmoitetaan aluksi että paikkakunnalla n. klo 16, tämä ok ja kysytty infoa kerkeisikö ennen klo 17?
Ilmoitettu että sunnuntai ei onnistukkaan.
Ilmoitin että jees kiitos, postihommia sitten jos muuten kiinnostaa,
Tottakai jos olisi sovittu että joku toinen päivä käy niin lets go, mutta kun ei käy ja tämä infottu
Yv-keskustelut ja muut ylläpidolle jos tälle tarvetta.
Aiheellista ?
* edit : typoja
Kyllä minä kaupan käynnin periaattet tiedän, täätäkin yli 10kauppaa maaliin joka kuukausi, mutta sen verta kärsivällisyyttä pitää olla että vastauksen odottaa eikä ala perumaan kauppaa, ilman parempaa tarjousta tai muuta pätevää syytäEi kannata vetää skenaariointeja liian laukalle myynnin syistä, pitää kauppatapahtuma helppona, noutaa sovitusti. Myyjän roolissa ja ostajanakin annan toisen osapuolen sanoa treffiajat, sovitan omat menoni sen mukaan, enkä pallottele asialla enempiä. En myöskään kysele mitään absurdeja 1970-luvun fraaseja "Miksi myyt?", täysin irrelevantti kysymys mielestäni; Ymmärtääkseni myyjä myy siksi, ettei tarvitse kampsua enää ja ei aio perustaa wanhan tawaran museota. Mikäli tuotteen kohdalla ei mainita vioista, se on yksiselitteisesti toimiva ja sellainen kuten kuuluu. Siihen ei auta argumentti myyjän osalta, että "En myöskään luvannut että se toimii, vaikka jätin viat mainitsematta". Ei se ole ostajan vastuulla osata kysyä juuri ne oikeat kysymykset, vaan myyjän oltava tietoinen puutteista ja tuotava ne ilmi, jonka perusteella hintakin määräytyy. Ostajalle jääköön toki vastuu silmämääräisestä tarkastelusta, mikäli kauppakohteen toimintaa ei voida testata, piilevä vika ei ole ostajan vastuulla.
Mitä vähemmän kirjeenvaihtoa, sen parempi. Harva täällä kirjekavereita etsii. Ostajat ostaa ja myyjät myy.
Ei ollut juupas, eipäs tapauksesta tässäkään kyse.. kerroin että veljeni lähtee hänen suuntaansa 400km päästä sunnuntaina ja voi noutaa tuotteen. Hän vastaa, normaalisti suuntanumerolla jne. Vastaan ja kerron missä veljeni asustaa, mikäli nouto ei onnistu meno matkalla, voi hän myös hakea myöhemmin. Tässä vaiheessa katoaa kunnioitus ja hän aloittaa ”ettei mua kiinnosta missä ja kuka asuu,” törkeästi sanoittaa kysymyksen koska hän tulee ja miten + vain sunnuntaina klo 17 ja. Hän siis tietää että kaupassa on välikäsi, koska asun itse 400km päässä. Hän ei viitsinyt vastausta odottaa vaan laittoi välissä, että tämä oli tässä hyvää kevättä . Tässä vaiheessa jo syntyi itselle suuri epäilys enkä enää kauppaa halunnut maaliin viedäkkään.Enpä kyllä itsekkään jaksaisi asioida "juupas-eipäs" ostajien kanssa, jos niinkin yksinkertainen asia kun yhteydenpito ja ajan sopiminen tuottaa vaikeuksia
Minkäs takia tuossa YV:ssä sitten sanot, että "ei kerkeä tänään kuulemma"?Veljeni kertoi minulle klo 16 olevansa kotona ja että on valmis hakemaan tuotteen. Olisi hyvin kerinnyt klo 17 kun myyjä olisi vaan hillinnyt itsensä.
Luulisi, että kymmeniä kauppoja tehneenä olisi sinulle jokunen kauppiaspalautekin päätynyt. Noh, ehkä nuo vain sitten tuppaavat unohtumaan kaikilta.Kyllä minä kaupan käynnin periaattet tiedän, täätäkin yli 10kauppaa maaliin joka kuukausi
Etkös se sinä ollut joka kaupat tuossa peruutti? Ensin peruutit sovitun ajan noudolle ja myyjä ymmärtääkseni tarjosi vaihtoehtona tuota postitusta kun ei saatu aikatauluja sopimaan.Kyllä minä kaupan käynnin periaattet tiedän, täätäkin yli 10kauppaa maaliin joka kuukausi, mutta sen verta kärsivällisyyttä pitää olla että vastauksen odottaa eikä ala perumaan kauppaa, ilman parempaa tarjousta tai muuta pätevää syytä
Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Ja tuohonkin saa tietenkin jättää vastaamatta jos ei halua. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä.Miksi hemmetissä pitäisi ostajalle saati tänne tulla kertomaan miksei muulloin sovi kuin ilmoitetuna päivänä... Jotain rajaa näihin uteluihin.
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä.
En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä.
Sovittu noutopäivä sunnuntaille, muut päivät ei minulle sovi. = tästä jatko postilla tai kauppoja ei synny.
Kannattaa lukea uudestaan vastaukseni. Kysyin mutta en sitä mitä luulit.Kysymysmerkki perässä ja myyjä tagattu, muta et kysynyt... Ostajalle sopi tuo päivä mikä ilmoitettu sopivaksi. Miksi sitä pitäisi avata yhtään enempää ostajalle tai tosiaan alkaa täällä spekuloida aiheella.
e: Mä myymässä jotain 10€ palikkaa ja sen takia selittämässä menojani ostajalle saati julkisesti tänne
Tottakai ja en ollut mitenkään tarkoittamassa että myyjä olisi mitään väärää tuossa tehnyt.Eli aika yksiselitteisesti tuo on noin, yksi päivä viikosta käy hänelle.
Jos ostaja ilmoittaa ostavansa tuotteen hän samalla myös hyväksyy myynti-ilmoituksessa olevat asiat. Eli jos mainitaan että sunnuntai on ainoa päivä kun nouto käy, muuten kauppa hoidetaan postitse ja joku kertoo ostavansa tuotteen mutta alkaa kyselemään vaikka "miten olisi että tuot sen minulle tiistaina" tuo rikkoisi räikeästi sitä myynti-ilmoituksen ehtoa.
Kannattaa lukea uudestaan vastaukseni. Kysyin mutta en sitä mitä luulit.
Eipä tämä nyt tänne kuulu ja asia on mun puolesta täysin jo puitu, mutta.Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
Juu en halunnut tosiaan noita syitä udella eikä vihjatakaan että vika olisi sinussa tässä.Eipä tämä nyt tänne kuulu ja asia on mun puolesta täysin jo puitu, mutta.
Teen vuorotyötä, vuorot pääsääntöisesti 10 - 16h, vapaata ei liikoja, tässä kyseisessä kaupassa ostaja sanoi että sunnuntai tai maanantai, minulle näistä sopi vain sunnuntai ja loppuviikko vielä auki, näin pienten summien kanssa muutenkaan jaksa välttämättä päivystellä kotona varsinkin kun ulkona mitä mukavin ilma.
Johan se tuossa aiemmin mainittiin;En kysynyt syytä, kysyin vaan että onko tosiaan näin. Ja tuohonkin saa tietenkin jättää vastaamatta jos ei halua. Turhaa vetää alushousut nippuun noin pienestä.
Jotkut ihmiset tosiaan joutuu tekemään töitä ja jotkut jopa muulloinkin kuin Ma-Pe 8-16 ja sen ulkopuolella saattaa olla muutakin menoa! Uskomatonta, mutta totta!mulla on viikossa yksi vapaapäivä ja se on sunnuntai
Ei se kenellekään mukavaa ole että sovittuja aikoja aletaan muuttamaan ja tässä kyseisessä tapauksessa en moiti myyjää (luulin tämän olevan selvää aiemmista viesteistäni mutta mainittakoon nyt vielä).Ymmärrän myyjää täysin. Hän on suunnitellut muut menonsa ja aikataulunsa siten, että ostaja tulee sovittuun aikaan.
Omasta mielestä tämä on juurikin yksi rasittavimpia ilmiöitä noutokaupassa. Itse en kyllä tähän ole onneksi tällä palstalla törmännyt, mutta Torin kautta sitäkin enemmän. Eli käytännössä se, että ei arvosteta sen vastapuolen aikaa ollenkaan.
Tämmöinen tilanne on ollut vaikka ja kuinka monta kertaa. Kauppa sovitaan perjantaina ja nouto sunnuntaille. Vastapuoli ilmoittaa, ettei tiedä vielä aikatauluja(ei edes aamu, päivä tai ilta) ja ilmoittaa myöhemmin. Lauantai-iltana kysyn ja sitten joko jätetään vastaamatta, tai sitten ilmoitetaan että en tiedä vielä.
Sunnuntaina sitten tulee jossain vaiheessa viesti että nyt olen kotona ja oletus on se, että minä olen täällä valmiina päivitystämässä asennossa ja lähdössä heti.
Minä minä minä..
Tämä asia on jo käsitelty. Lue viestini juuri tämän oman viestisi yläpuolelta. En haluaisi jatkaa offtopicin väärinkäsitysten puimista kun kaikki tarpeellinen on jo sanottu.Johan se tuossa aiemmin mainittiin;
Jotkut ihmiset tosiaan joutuu tekemään töitä ja jotkut jopa muulloinkin kuin Ma-Pe 8-16 ja sen ulkopuolella saattaa olla muutakin menoa! Uskomatonta, mutta totta!
En nyt ymmärrä miten myyjän (tai ostajankaan) elämä tai menot liittyy mitenkään siihen, että jos on kaupat jollekin päivälle sovittu ja sitä ei sitten ostajan toimesta kunnioiteta. Jos myyjä/ostaja on kiireinen, niin sitten sovitellaan aikatauluja ja pidetään sovitusta kiinni, tai hoidetaan homma postitse, tai jätejään kokonaan välistä jos edellämainitut ei natsaa.
En itsekään ihan yhtä kärkkäästi veljen postinumerotietoon vastaisi, mutta ei se(kään) negatiiviseen palautteeseen oikeuta - etenkään, kun ostaja oli se joka kaupat loppupeleissä perui.
Ja jos olisit lukenut tuon lainaamani viestin myyjältä, olisi uteliaisuutesi tyydytetty jo ennen kuin kerkesit kysymään ja ylimääräinen jauhanta jäänyt väliin.Tämä asia on jo käsitelty. Lue viestini juuri tämän oman viestisi yläpuolelta.
Itse asiassa ei koska vapaapäivä ei tarkoita samaa kuin ainoa päivä jolloin on kauppoja mahdollista tehdä. Monillakin ihmisillä on vain yksi tai kaksi vapaapäivää viikossa ja silti ehtivät vaikka iltaisin käymään kauppaa niinä päivinä jotka eivät ole vapaapäiviä.Ja jos olisit lukenut tuon lainaamani viestin myyjältä, olisi uteliaisuutesi tyydytetty jo ennen kuin kerkesit kysymään ja ylimääräinen jauhanta jäänyt väliin.
Tästä kaikesta puuttuu tieto että olin jättänyt negatiivisen palautteen jo klo 13 ennenkun keskustelu jatkui. Ja negatiivinen palaute oli siitä ettei hän odottanut minun vastaustani. Keskutelu jatkui sen jälkeen.Etkös se sinä ollut joka kaupat tuossa peruutti? Ensin peruutit sovitun ajan noudolle ja myyjä ymmärtääkseni tarjosi vaihtoehtona tuota postitusta kun ei saatu aikatauluja sopimaan.
Oli tuossa vähän tylympiä viestejä myyjältä kuin mitä itse olisin käyttänyt ja hieman kärsimätön asenne kun kahteen tuntiin ei lounasaikaan tullut vastausta jos ymmärsin oikein mutta ei hän mitään negatiiviseen palautteeseen oikeuttavaa tuossa kyllä tehnyt mielestäni.
Asiaan ehkä vähän liittymättömänä mutta hieman liittyvänä onko tosiaan niin että muuten kuin yhtenä päivänä viikossa @Jedimon on niin kiireinen ettei ehdi noutoihin?
Tätä palautteen jättämisen ajankohtaa ei taidettu aiemmin mainita mutta sanoisin että siinä tapauksessa varsinkin oli negatiivinen palaute aiheeton jos se on noin kiireellä laitettu että vasta sen jälkeen vastaat myyjän viestiin. Olisit voinut jatkaa viestittelyä ensin ja antaa negatiivisen palautteen vasta sitten jos siihen on oikeasti aihetta.Tästä kaikesta puuttuu tieto että olin jättänyt negatiivisen palautteen jo klo 13 ennenkun keskustelu jatkui. Ja negatiivinen palaute oli siitä ettei hän odottanut minun vastaustani. Keskutelu jatkui sen jälkeen.
Kyllä tuossa ykstyisviesteissä näkyy että myyjä yritti kysellä aikatauluja ja jne pitää yhteyttä mutta itse jätit homman puolitiehen, mietis nyt miltä tuntuu olla myyjän asemassa kun hän pyytää aikataulu tietoja ja toinen ei vastaa, yllättävän pitkään hän antoi sulle mahdollisuuden hoitaa homma, ei ole siistiä "päivystää" kotona sen tähden että joku ehkä tulee hakemaan, ehkä ei. Vähän röyhkeä asenne ettei hänen vapaa-aika ole minkään arvoista sen sijaan sinä voit olla hiljaa kertomatta mitään ja oletat että homma on hanskassa. Ei näin asioida hoideta aikuisten maailmassa. Vähän sitä ryhtiliikettä nyt ja nöyrästi ymmärrä että kyllä tämä meni sinulta nyt penkin alle kun kaikki muutkin näin sanovat, vai ollaanko me kaikki väärässä? Mietis nyt.Kyllä tässä nyt on outo sävy, varmaan parempi jättää koko palsta taka-alalle jäleen hetkeksi mikäli täällä nähdään myyjä tässä tilanteessa asiallisemmaksi toimijaksi.
Ihmisillä tosiaan on muutakin tekemistä. Kuten ajaa se 400km matka tutkimatta puhelinta kokoreissua. Tai 2 alle 2vuotiasta hoidettavana Kuten tässä tapauksessa. Siksi en vastannut kun en tiennyt, mitä vastata kun veljestä en ollut kuulunut.. Täytyy muistuttaa, että jos minulle kukaan lähettää, että eiköhän tämä ollut tässä ja hyvää kevättä perään, niin jatkossakin aion antaa negatiivisen palautteen
Sitten lisäksi täälä arvostellaan luotettavuutta tietämättä asiasta mitään.. useamman kymmenennostoa olen täältä tehnyt ja tasan yhden arvostelun olen saanut.
myös aikaisempaan lisäksi, jossa myyjä sanoo että olen käynyt paikalla, ei pidä paikkansa. Ehkä avannutgooglen ja io tech auki, mutta viestit luin vasta kun tuote oli jo MYYJÄN puolesta aluksi menetetty/kauppa peruttu. Täälä joku toistaa että minä kaupan peruin. Oliko se tosiaan niin vai pilasiko myyjä oman kauppansa?… Sen jälkeen kun vastasin ja se olikin taas saatavilla.. en mielelläni tee tällaista kauppaa ja kokemus osto yrityksestä todella oli negatiivinen. Siksi siitä ansaitaan negatiivinen palaute.
Kyllä tuossa ykstyisviesteissä näkyy että myyjä yritti kysellä aikatauluja ja jne pitää yhteyttä mutta itse jätit homman puolitiehen, mietis nyt miltä tuntuu olla myyjän asemassa kun hän pyytää aikataulu tietoja ja toinen ei vastaa, yllättävän pitkään hän antoi sulle mahdollisuuden hoitaa homma, ei ole siistiä "päivystää" kotona sen tähden että joku ehkä tulee hakemaan, ehkä ei. Vähän röyhkeä asenne ettei hänen vapaa-aika ole minkään arvoista sen sijaan sinä voit olla hiljaa kertomatta mitään ja oletat että homma on hanskassa. Ei näin asioida hoideta aikuisten maailmassa. Vähän sitä ryhtiliikettä nyt ja nöyrästi ymmärrä että kyllä tämä meni sinulta nyt penkin alle kun kaikki muutkin näin sanovat, vai ollaanko me kaikki väärässä? Mietis nyt.
eilisen aikana ostelin noin 50ddr3 kampaa eripuolilta suomea. Suurin osa ostoista toimi helposti, mutta toiset menivät keskeyttämän kaupan parissa tunnissa jos en kerennyt vastaamaan tai keskittymään. Ja tässä ostaja tiesi kolmannen osapuolen olevan mukana mikä hidastaa kauppoja aina
Kyllä sen suurin osa täällä varmaan ymmärtää että voi ärsyttää jos kaupat peruuntuvat mutta ei tuo ole mikään syy negatiivista palautetta jättää jos ostajan ja myyjän aikataulut eivät sovi yhteen vaikka myyjä vähän kärsimätön olisikin vastausta odotellessa - varsinkin kun tässä tapauksessa ei ollut mitenkään lopullisesti kieltäytynyt myymästä vaan jatkoi kommunikointia. Ei negatiivisella palautteella kai ole tarkoitus omia turhautumisiaan purkaa vaan ilmoittaa jonkinlaisesta asiattomasta kauppatavasta tms. (voin olla väärässä, korjatkaa paremmin tietävät)
Onko tuo negatiivisen palautteen jättäminen noin välttämätöntä sinusta tuossa että on suuri vääryys kun se poistettiin? Koska jos on niin myyjähän voisi jättää sinulle negatiivisen palautteen samasta aiheesta, eli ei saatu aikatauluja sovittua ja se harmittaa. (En tiedä mikä oli palautteen sanatarkka muoto ennen kuin se poistettiin mutta sen käsityksen sain näistä keskusteluista että tuosta kauppojen peruuntumisesta olisi ollut kyse)
Itse en ainakaan haluaisi että täällä alettaisiin kaikista vähänkään harmittavista tapahtumista negatiivista palautetta jättämään.
Ymmärrystä minulta voisi löytyä jos olisi kyse vaikka neutraalista palautteesta ja aiheena tyly kommunikointi tms. mutta ei tällaiselle negativiiselle kauppojen peruuntumisesta varsinkin jos ne loppujen lopuksi peruuntuivat omien tai noutajan menojen takia ja postikauppoja ei haluttu kai edes neuvotella.
EDIT: kieliasun parantaminen
En siis saa ostaa ddr3 kampaa tietokoneeseen jota olen myymässä josta puuttuu ddr3 kampa?Siis mitä? Eilisen aikana ostelit noin 50 kpl DDR3 kampoja? En nyt yritä väittää että välittäisit noita eteenpäin mutta ainakin itselläni ei ole koskaan ollut noin 25 serverin/tietokoneen farmia kotonani mihin olisin tuollaista määrää muisteja tarvinut omaan käyttöön.
Kai olet tietoinen että täällä myytävät ja ostettavat tuotteet on tarkoitettu OMAAN käyttöön, ei edelleen myytäväksi tai trokattavaksi täällä jos jostain halvalla saa. (Tuon "on tarkoitettu" voi lukea myös: trokaus kielletty)
Tämä siis ihan ystävällisenä tietona.
En siis saa ostaa ddr3 kampaa tietokoneeseen jota olen myymässä josta puuttuu ddr3 kampa?
50 kappaletta? Eli olet myymässä keskimäärin 25 tietokonetta?
Esimerkin vuoksi, kun viimeksi rakensin konetta kaverin lapselle siihen ostettiin muistit, se oli yksi muistikitti (2kpl kampoja). En ole yksityisenä henkilönä KOSKAAN päivän, en varmaan edes vuoden, aikana ostanut 50kpl muistikampoja omaan käyttööni.
Ymmärrät varmaan nyt miksi tuo hieman särähtää omaan korvaan.
mulla on noin 150 tietokonetta.
huutokaupastavanhoja yrityskoneita
Sanoinhan, että myyn koneita johon tarvin ddr3 ram muistikampoja? Kysyin että eikö se ole sallittua ?Okei, sovitaan niin. Eli sinulla on henkilökohtaiseen yksityiskäyttöösi 150kpl tietokoneita, mistä yhtä käyttelet nyt tällä foorumilla. Et kuitenkaan myy, trokaa tai välitä niitä voitolla eteenpäin. Käsitin asian väärin ja sinulla nyt vain sattuu olemaan hyvin iso asunto mihin haluat joka huoneeseen useamman koneen tai esim. olet TOSI tykästynyt johonkin konemalliin ja varmistat näin että et ikinä joudu luopumaan siitä vaikka niitä hajoaisi lopun elämäsi aikana 149 kappaletta...