Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Myös torin ylläpidolle tehty ilmoitus. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.

@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
Oli myymässä mullekkin, mutta en ostanut kun löysin toisen läheltä.

Liitteet

• IMG_20220811_230720.jpg
    IMG_20220811_230720.jpg
    164,1 KB · Luettu: 596
Kyse @jollewaltteri sta?

Ostin Aorus näytön näytön. Maksoin mobilepayn kanssa ja luvatusti seuranta tunnus tuli samana päivänä.

Eilen hain tuotteen MHoosta ja toimii. Kuittia tosin en saanut ja sen perään kysellyt :hmm:

Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.

Kuitin saat ostajan (myyjän) nimellä ja ostopäivämäärällä Verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Veijari vaikuttaa alaikäiseltä, joten kannattaa kirjata rikosilmoitus heti ja aikaisempaa kompaten esim. yrittää selvittää vanhempien yhteystiedot.

No joo minä sain tuotteen ja se oli sitä mitä luvattiin. Täytty kysellä tuota kuittia noin

Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)

Miksi rikosilmoitusta? Eli jos tuote on saatu mutta ei vielä kuittia, onko tuote ehkä varastettu Verkkokaupasta vai mikä on tässä takana?

Se että alle 18 vuotias myy tavaraa ei itsessään liene väärin jos se tavara myös tulee ostajalle kuten tässä tapauksessa. Toki luulisi että esim. sähköisessä muodossa kuitin lähetys ei olisi ylivoimaista (PDF tms minkä esim. Verkkokaupan ostoksesta saa kyllä helposti)
Jos luet ylempää niin ps5 saamatta ja siitä sitä rikosilmoitusta käsketään tehdä ei tuosta puuttuvasta kuitista. Sama myyjä kummassakin tapauksessa.

Kuitti itseasiassa löytyi oli laitettu paketin muovitaskuun joten sekin oli kunnossa.

20220812_154726.jpg

Nyt on rikosilmoitus tehty. Toivottavasti käsittelisivät asian nopsaan.
Ihmettelen kyllä kun myyjän käyttäjänimellä löytyy googlesta paljon tietoa ja kuviakin sekä vanhoja myynti ilmoituksiakin. Mikähän on kaveriin menny, kun pilaa elämänsä yhtäkkiä. Luulisin että ikää on yli 20. Ainakin itse on ilmoittanut omissa tiedoissaan. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

Viimeksi muokattu:
Ihmettelen kyllä kun myyjän käyttäjänimellä löytyy googlesta paljon tietoa ja kuviakin sekä vanhoja myynti ilmoituksiakin. Mikähän on kaveriin menny, kun pilaa elämänsä yhtäkkiä. Luulisin että ikää on yli 20. Ainakin itse on ilmoittanut omissa tiedoissaan. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Joku on aina huijarin eka uhri. Muista kysellä välillä perään, jottei asia hautaudu ja vanhene tms. sen seurauksena. Laita vaikka muistutus pari kk päähän, poliisi vastailee mailitse tiedusteluihin.

Minulla on yksi vireille laitettu rikosilmoitus tammikuulta 2022 ja juttu on edelleen käsittelyssä, eli en pidättäisi hengitystäni. Kyseessä myös samankaltaiselta tapaukselta kuulostava parikymppinen sarjakusettaja.

Itsellä myös tammikuun -22 alusta laitettu rikosilmoitus, noin pari viikkoa ilmoituksesta poliisi soitteli ja kertoi että liittyy isompaan vyyhtiin mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Summa ei loppupeleissä ollut kauhean iso, joten suuremmin en jaksa aikaani käyttää asian vahtaamiseen. En myöskään oleta että rahoja tulen koskaan näkemään mutta jos vippailija jotakin tuomiota sais niin olisin tyytyväinen.

Näissä jutuissahan menee usein vuosia, ennen kuin edes istahtavat käräjien penkille.

2018 kesällä tapahtunut petossarja menossa nyt syksyllä käräjäoikeuteen. Neljä vuotta. Kyse pienestä summasta (n. 30e) itselleni. Että älkää pidättäkö hengitystä noiden kanssa, hidasta on. Tuon jälkeen rahat saa joskus.
Toivottavasti Joelin tarina selviää ilman käräjäoikeuden käsittelyä.

Voikos täällä julkaista trokarin nimimerkin, jos joku esim ostaa täältä jotain ja laittaa sen samantien myyntiin toisella foorumilla korkeammalla hinnalla?

Voikos täällä julkaista trokarin nimimerkin, jos joku esim ostaa täältä jotain ja laittaa sen samantien myyntiin toisella foorumilla korkeammalla hinnalla?

Onko se sinusta ketjun aiheen mukaista ”Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset”?

Jos henkilö tietää esim. puhelimen arvon ja ostaa sen täältä halvalla (sinulta). Laittaa sen jälkeen toiselle foorumille myyntiin kalliimmalla, niin tekeekö se hänestä trokaria? Kyseinen henkilö vaihtaa puhelinta useita kertoja kuukaudessa. Tällaisia henkilöitä on Suomessa kymmeniä, nimimerkit on tunnettuja tuolla toisella foorumilla kyllä. Ei kuulu mielestäni iotechin puolelle.

Kyllähän tuo trokaaminen on säännöissäkin kielletty, eikä taida ihan olla se oikea käyttötarkoitus täällä

Varmaankin kaduttaa, kun olisi toisella foorumilla voinut saada 60 euroa enemmän. Uusi käyttäjä täällä aloituspostaaja, vähän viestejä.
Ei kaduta vaan mielestäni on epärehellistä ostaa vain myydäkseen muualla mutta jos tämänkaltainen kaupankäyni on ok niin sitten minulla ei ole muuta lisättävää. Miten tähän asiaan liittyy se että olen uusi käyttäjä ja vähän viestejä?

Ei kaduta vaan mielestäni on epärehellistä ostaa vain myydäkseen muualla mutta jos tämänkaltainen kaupankäyni on ok niin sitten minulla ei ole muuta lisättävää. Miten tähän asiaan liittyy se että olen uusi käyttäjä ja vähän viestejä?
Olet kuitenkin ollut jopa vähän kauemmin jäsenenä kuin asiasta huomauttanut henkilö joten todellakin vähän outo huomio :rofl:

"Epärehellistä". Huijasiko hän sinua? Palautteesi erittäin positiivinen

Trokaus on säännöissä kielletty, mutta jos se tehdään niin, että ostaa täältä ja myy muualla, niin sitten ollaan harmaalla alueella. Harvemmin myös ostamista kielletään täällä foorumilla. Ja jos kiellettäisiin, niin äkkiäkös sitä tekee uudet tunnarit ja laittaa yhteystietoja vain YV:llä, niin ei jää kiinni enää helposti.

Nimiä ei saa julkaista. Pelkästään käyttäjätunnuksia.

Ei kaduta vaan mielestäni on epärehellistä ostaa vain myydäkseen muualla

Tuossa tapauksessa suosittelen jättämään kaupankäynnin väliin ihan päivittäistavaroista lähtien, koska periaatteesi mukaan kaikki kaupankäynti on epärehellistä lähtien lähi S-marketin tomaateista jotka ostettu hintaan x ja myyty voitolla hintaan y, joten suosittelen omavaraisuutta tästä lähtien. Perunat, porkkanat pihamaalle kasvamaan ja lehmät ja naudat tuottamaan maitoa ja lihaa.

- Tuotteiden "ammattimainen" kauppaaminen suuria määriä voitontekotarkoituksessa on kielletty
- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu trokaamiseen eli voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet.

Ettei säännöt unohdu, kyllä trokaaminen on kielletty.

Kyllähän tässä käytännössä viedään mahdollisuus toiselta hankkia tarvitsemansa tuote edullisemmin, oman taloudellisen hyödyn vuoksi.
Tuon vähittäiskaupan olkiukkoilun voi ehkä jättää käytettyjen tuotteiden myynnissä pois, tietääkseni voittoa tavoitteleva yritystoiminta ei kauppa-alueella ole sallittua.

Pelkästään tämä ei välttämättä tee epärehellistä tai huonoa kauppakokemusta. Mutta on ollut tapauksia missä jotkut myyvät käytännössä "ilmaa". Eli myydään jo etukäteen jotain mitä ei olla vielä edes saatu ja sitten kun rahat on saatu ja aletaan kyselemään tuotteen perään käykin ilmi että kyseinen tuote on vasta tulossa myyjälle.. ..eikä hän ole edes nähnyt tuotetta joten "henkilön jolta ostin mukaan hyvässä kunnossa" oleva tuote voi olla sellainen ettei se edes saavu myyjälle.

Tästä ainakin itse saisin huonon kauppakokemuksen vaikka rahat joskus saisikin takaisin tai ehkä useamman viikon odottelun jälkeen sen tuotteen minkä ostin. Pahimmillaan jopa siten että joku toinen kuin se henkilö jolta tuotteen ostin lähettää sen minulle ja sitten kun häneltä kyselisin jotain tarkentavaa kävisikin ilmi että ei, hän ei voi lähettää kuittia tai kertoa tuotteesta mitään koska hän vain "välitti" tuotteen kahden henkilön välillä.

Pelkästään tämä ei välttämättä tee epärehellistä tai huonoa kauppakokemusta.

Tekeehän, trokaaminen on yksiselitteisesti kielletty foorumin käyttösäännöissä. Eri asia sitten on, kannattaako kirjoittaa tänne, vai raportoida suoraan ylläpidolle.
- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu trokaamiseen eli voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet.

Lisäksi Sampsa kirjoitti tästä jonkun aikaa sitten.

No ei se kuulu huonoihin kauppapalautteisiin, onhan se toki ehkä väärin mutta ei kuulu tänne kaupat on hoidettu hyvin? Lopettakaa tänne pommitus kun puhelin piippaa koko ajan.

@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Myös torin ylläpidolle tehty ilmoitus. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
Vähän päivitystä. jollewaltteri maksoi 200€ ja loput (360€) lupasi maksaa 1.9 korkojen kera. Pientä toivoa on että saan rahani takaisin..

Mitenköhän tämän kanssa, kun maksoin puhelimen ja tyyppi sanoi että varapuhelin hajosi ja ei voi nyt myydä.
Olin jo maksanut ja sitten seuraavana päivänä ilmoittaa noin ja sitten että ei ole rahaa kun ensi viikolla maksaa.
Viikko onmennyt ajat sitten,ei ole maksua tullut, viimeksi ollut täällä online 16 päivä.
Oli myös torissa myynnissä hänellä tavaraa nyt ei ole enää mitään.
En saa viestiä sille läpi mistään finderista ei löydy numeroa.
milloin poliisille ilmoitus?

Löytyi kohtuullisesti tietoa henkilöstä ja oli myynyt tavaraa aiemmin, en olisi uskonut kyllä, 80€ menetin.
Lisäksi löyty tiedelehden juttu jossa maininta että oli toipunut alkoholismista ja jonka luin liian myöhään.

@sähkisss on tunnus

Mitenköhän tämän kanssa, kun maksoin puhelimen ja tyyppi sanoi että varapuhelin hajosi ja ei voi nyt myydä.
Olin jo maksanut ja sitten seuraavana päivänä ilmoittaa noin ja sitten että ei ole rahaa kun ensi viikolla maksaa.
Viikko onmennyt ajat sitten,ei ole maksua tullut, viimeksi ollut täällä online 16 päivä.
Oli myös torissa myynnissä hänellä tavaraa nyt ei ole enää mitään.
En saa viestiä sille läpi mistään finderista ei löydy numeroa.
milloin poliisille ilmoitus?

Laita myös negatiivinen kauppapalaute, jotta muut osaavat välttää.

Löytyi kohtuullisesti tietoa henkilöstä ja oli myynyt tavaraa aiemmin, en olisi uskonut kyllä, 80€ menetin.
Lisäksi löyty tiedelehden juttu jossa maininta että oli toipunut alkoholismista ja jonka luin liian myöhään.

@sähkisss on tunnus
Hyvä ohje on myös, että älä tee posti kauppaa ainakaan käyttäjien kanssa joilla ei ole yhtään palautetta.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 957
Jäsenet
78 735
Uusin jäsen
iptvhalukas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom