Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Jäi vähän epäselväksi että kummin oli sovittu.

Jos olitte sopineet että haet sunnuntaina ja teit oharit, on mielestäni kauppiaan ok myydä toiselle asiasta sinulta kyselemättä. Kun jätät itse noudattamatta sopimusta ensin, ei sinulla ole enää oikeutta vaatia toista osapuoltakaan sitä noudattamaan.

Jos olitte sopineet että haet joko sunnuntaina klo 18 jälkeen tai sitten alkuviikosta etkä siis tehnyt ohareita niin sopimus yhä voimassa ja myyjä toimi väärin.

En tiedä miten foorumisääntöjen mukaan menee, mutta omasta mielestäni näin.
kaupat oli alustavasti sovittuna sunnuntaille klo 18.00 jälkeen mihin vielä lisäsin että pistelen päivästä viestiä mutta sen viestin laitto nyt vain unohtui täysin!
alunperin kaupat oli sovittuna sunnuntaille tai alkuviikkoon mutta kun tuo sunnuntai nyt meni niinkuin meni niin ajattelin että tuo alkuviikko vielä passaa.
toisaalta ei se nyt mun maailmaa kaada mutta paskanmaun se jätti :D
 
kaupat oli alustavasti sovittuna sunnuntaille klo 18.00 jälkeen mihin vielä lisäsin että pistelen päivästä viestiä mutta sen viestin laitto nyt vain unohtui täysin!

Selvä juttuhan tämä on. Sovitte että kaupat hoituu tietyllä tavalla, sinä unohdit hoitaa oman osasi. Turha syyttää myyjää että oharien jälkeen myi muualle.
 
Tämä on sinänsä hieman hankalampi tilanne koska ilmeisestikin myyjä on ollut paikalla ja odottanut ostajaa tämän (ostajan) ehdottamana aikana mutta ostajasta ei ole kuulunut eikä näkynyt mitään. Moni ilmeisestikin muilla alustoilla tekee vastaavaa (FB kirpparit jne):

Eli varaavat tuotteen, sopivat ajan mutta eivät saavu paikalle eivätkä laita mitään viestiä myöhästymisestä tms.

Itsellenikin käynyt tapausta missä torstaina sovin kauppaa ja ostaja oli heti huutamassa tuotteet. Läpi viikonlopun laittelin viestejä ja aina tuli vastausta mutta rahaa ei näkynyt. Sitten kun tiistaina laitoin viestiä ketjuun että kaupat tehty ja tavarat lähetetty häneltä tuli noin parin tunnin sisällä rahat (hänen äidiltään) ja kyselyä tuotteista heti perään. Sitten närkästyttiin kovasti ja vasta sitten kerrottiin että oltiin oltu viikonloppu mökillä ja jos olisi ollut kiire olisin voinut kertoa asiasta (vaikka olin torstaina, perjantaina, sunnuntaina aamusta ja vielä maanantaina laittanut viestiä ettei rahoja näy enkä ala mitään lähettämään muuten ja että muita henkilöitä on jonossa kyselemässä samoja lautapelejä.. ..maanantaina ei edes vastattu)

En siis näkisi että ostaja on toiminut ihan OK tässä tai että voisi laittaa negatiivista palautetta. Toki se myyjä olisi voinut laittaa viestiä mutta tiedän kokemuksesta miten paljon ärsyttää tuollainen "oho 'unohdin' tulla sunnuntaina, ehdin keskiviikkona käväistä" => "ei ollut bensaa, miten olisi seuraava viikonloppu ja töissäkin oli kiire" tyyppinen tilanne käy syömään kun yrittää päästä eroon tavarasta ja se alkaakin vaatimaan enemmän vapaa-aikaa kuin haluaisi.
 
Toki se myyjä olisi voinut laittaa viestiä mutta tiedän kokemuksesta miten paljon ärsyttää tuollainen "oho 'unohdin' tulla sunnuntaina, ehdin keskiviikkona käväistä" => "ei ollut bensaa, miten olisi seuraava viikonloppu ja töissäkin oli kiire" tyyppinen tilanne käy syömään kun yrittää päästä eroon tavarasta ja se alkaakin vaatimaan enemmän vapaa-aikaa kuin haluaisi.
Jep, ystävällisyys kaupanteossa on extraa, jota on vähän erikoista odottaa toiselta saavansa, jos itse toimii epäkunnioittavasti tekemällä oharit.

Myyjä toimii ihan oikein siirtyessään epäluotettavasta ostajasta samantien seuraavaan tuollaisessa tilanteessa, jos ostajaehdokkaita on useampia. Jos jää odottelemaan oharihepun uutta tulemista, niin se toinenkin ostaja saattaa sillä välin löytää jotain muuta ja siinähän sit tunnet itsesi typeräksi kun se ohariheppu tekee oharit toistamiseen.
 
Jep, ystävällisyys kaupanteossa on extraa, jota on vähän erikoista odottaa toiselta saavansa, jos itse toimii epäkunnioittavasti tekemällä oharit.

Myyjä toimii ihan oikein siirtyessään epäluotettavasta ostajasta samantien seuraavaan tuollaisessa tilanteessa, jos ostajaehdokkaita on useampia. Jos jää odottelemaan oharihepun uutta tulemista, niin se toinenkin ostaja saattaa sillä välin löytää jotain muuta ja siinähän sit tunnet itsesi typeräksi kun se ohariheppu tekee oharit toistamiseen.
aina olen sovitun tuotteen hakenut jos olen siitä tarjonnut kuten varmasti nuo 230 positiivista palautetta sen kertonee. huvikseen en täällä kauppoja ala sopimaan. nyt kävi inhimillinen virhe ja otetaan opikseen tästä! ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
 
Minä taidan olla tuon samiron tapaus joten laitampa oman puoleni tarinasta. Alunperinhän laitoin, että keskiviikkona tai perjantaina(viime viikolla) sopii tulla noutamaan, johon tuli vastaus "Saattaa olla että keskiviikkona kerkiän. Isken vielä keskiviikkona aamupäivästä viestiä". Keskiviikkona ei mitään kuulunut, vaan torstai-iltana klo 22.50 tuli viesti, että "miltäs huominen näyttää?" (Jo tässä kohtaa olisin omasta mielestäni voinut viheltää pelin poikki, mutta annoin olla.) Tätäkään viestiä en vielä huomannut, vaan vasta seuraavana päivänä eli perjantaina tulleen whatsapp-viestin kun oltiin jo numerot vaihdettu aiemmin. Minulle oli kuitenkin tullut viikonlopuksi menoa, joten laitoin että sunnuntaina tai ensi viikolla onnistuu. Sunnuntaina aamupäivästä laitoin sitten viestin että illalla onnistuisi ja sanoit laittavasi viestiä päivällä -> ei taaskaan yhteydenottoa, joten katsoin sovitut kaupat puretuiksi.

Ymmärrän, että jää paskanmaku mutta niinkuin sanoin, ei niin kiire voi olla ettei kerkiä laittamaan viestiä, ettet tänään kerkeä hakemaan. Seuraavalle ostajalle laitoin viestin, että ei nyt saada aikatauluja alkuperäisen ostajan kanssa mätsäämään, pääsetkö hakemaan ja hän oli reilun tunnin kuluttua oven takana rahat kourassa. Mä olen suht usein tavaraa myynyt netissä, ja kaikenlaista renkaanpotkijaa ikävä kyllä tullut vastaan, jonka takia ihan hirveästi en nykyään jaksa mahiksia antaa jos kauppoja ei saada heti maaliin. Tottakai olisin voinut asiat tyylikkäämmin itsekin hoitaa, mutta loppupeleissä halusin vaan koneesta eroon ja rahat käteen mahdollisimman helposti, ja nyt tällä kertaa se helppous ei sun kanssa natsannut.
 
Minä taidan olla tuon samiron tapaus joten laitampa oman puoleni tarinasta. Alunperinhän laitoin, että keskiviikkona tai perjantaina(viime viikolla) sopii tulla noutamaan, johon tuli vastaus "Saattaa olla että keskiviikkona kerkiän. Isken vielä keskiviikkona aamupäivästä viestiä". Keskiviikkona ei mitään kuulunut, vaan torstai-iltana klo 22.50 tuli viesti, että "miltäs huominen näyttää?" (Jo tässä kohtaa olisin omasta mielestäni voinut viheltää pelin poikki, mutta annoin olla.) Tätäkään viestiä en vielä huomannut, vaan vasta seuraavana päivänä eli perjantaina tulleen whatsapp-viestin kun oltiin jo numerot vaihdettu aiemmin. Minulle oli kuitenkin tullut viikonlopuksi menoa, joten laitoin että sunnuntaina tai ensi viikolla onnistuu. Sunnuntaina aamupäivästä laitoin sitten viestin että illalla onnistuisi ja sanoit laittavasi viestiä päivällä -> ei taaskaan yhteydenottoa, joten katsoin sovitut kaupat puretuiksi.

Ymmärrän, että jää paskanmaku mutta niinkuin sanoin, ei niin kiire voi olla ettei kerkiä laittamaan viestiä, ettet tänään kerkeä hakemaan. Seuraavalle ostajalle laitoin viestin, että ei nyt saada aikatauluja alkuperäisen ostajan kanssa mätsäämään, pääsetkö hakemaan ja hän oli reilun tunnin kuluttua oven takana rahat kourassa. Mä olen suht usein tavaraa myynyt netissä, ja kaikenlaista renkaanpotkijaa ikävä kyllä tullut vastaan, jonka takia ihan hirveästi en nykyään jaksa mahiksia antaa jos kauppoja ei saada heti maaliin. Tottakai olisin voinut asiat tyylikkäämmin itsekin hoitaa, mutta loppupeleissä halusin vaan koneesta eroon ja rahat käteen mahdollisimman helposti, ja nyt tällä kertaa se helppous ei sun kanssa natsannut.
voin myöntää oman mokani tässä tilanteessa kyllä. eiköhän tämä ole taputeltu suuntaan jos toiseen ja jatketaan kaupankäyntiä.
 
Tuli tätä lukiessa mieleen että olisi hyvien tapojen mukaista tägätä se vastapuoli mukaan keskusteluun ihan alusta alkaen. Nytkin tarina muuttui ja tarkentuu merkittävästi kun toinen osapuoli tuli sattumalta mukaan ja kertoi oman versionsa.
 
@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Myös torin ylläpidolle tehty ilmoitus. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
Tilannepäivitystä! Tänään historiallisena päivänä loputkin rahat palautui takaisin. Viikkoa vaille 2kk lopulta meni. Yhden erän maksoi aiemmin mutta nyt loputkin. Lupauksia ollut monia mutta aina jäänyt maksamatta. Ei ollut hirveästi luottoa enää tähän viimeisimpään lupaukseen.
Ongelmia hänellä on ollut elämässään mutta näistä en ala täällä sen tarkemmin kertomaan. @jollewaltteri voi tulla itse kertomaan jos haluaa.
 
Tilannepäivitystä! Tänään historiallisena päivänä loputkin rahat palautui takaisin. Viikkoa vaille 2kk lopulta meni. Yhden erän maksoi aiemmin mutta nyt loputkin. Lupauksia ollut monia mutta aina jäänyt maksamatta. Ei ollut hirveästi luottoa enää tähän viimeisimpään lupaukseen.
Ongelmia hänellä on ollut elämässään mutta näistä en ala täällä sen tarkemmin kertomaan. @jollewaltteri voi tulla itse kertomaan jos haluaa.
Ei se mitään virheitä korjaa vaikka kertoisikin miten on elämässä ollut ongelmia. Ei ne oikein tänne kuulu ja hirveästi en usko että ketään edes kiinnostaisi nuo tarinat.

Hyvä kuitenkin että rahnat tuli takaisin :thumbsup:
 
Itse olin tuudittautunut suomalaisten rehellisyyteen n 10 onnistuneen kaupan jälkeen (ei täällä), kunnes tuli se 11. ja kusetti. Nyt ei lähde enää yksikään etukäteismaksu ilman saajan tunnistusta, eikä asiaan vaikuta palautteet tms.
Sama homma täälä, ennen homma toiminut nätisti.

Tuskin enää jaksan käydä kauppaa täälä kun Ebay yms. tarjoavat parempaa turvaa ostajalle.

Nähtäväksi jää.
 
Huonolle tuurille ei voi mitään. Itsellä tätä kautta ainakin sata kauppaa ja torin kautta toinen mokoma runsaassa kahdessa vuodessa. Yhtään mitään ei ole tapahtunut, että olisi tarvinnut mieltään pahoittaa.
 
Selvä juttuhan tämä on. Sovitte että kaupat hoituu tietyllä tavalla, sinä unohdit hoitaa oman osasi. Turha syyttää myyjää että oharien jälkeen myi muualle.

Juuri näin, joko hoidat oman tonttisi asiallisesti tai sitten et. Rasittavia nuo seliselit, vaikka jotkut ovatkin lahjakkaita niitä keksimään :)
 
Ei ihan mennyt kaupat nappiin @Postman- kanssa. Viikko sitten perjantaina siis ostin ja maksoin emolevyn. Maanantaina kyselin että milloin ehtisi lähettämään ja tiistaina aamupäivällä kertoi lähettäneensä smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".

Tätä nyt muutamaan otteeseen kysellyt ja sanonut että jos oikeasti lähettänyt, niin sitten on ainakin puhelinnumero väärin, koska missään ei näy ja tarvitsee koodin jotta paketin voisi noutaa. Jos ei ole lähettänyt niin voisi maksaa summan takaisin vielä tilille, ilman että rikosilmoitusta tarvitsee tehdä. Tähän vastauksena vain " Kyllä se on lähetetty ".

Oli lähetetty sitten millä hyvänsä niin tänään olisi pitänyt olla viimeistään perillä. Kai sitä joutuu alkaa rikosilmoitusta väsäämään.
 
smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".
Tämä on vale. Aina on seurantakoodi, jopa xxs paketissa, joka tulee kirjeiden mukana. Ainostaan tavallinen kirje ei sisällä seurantaa.
 
Ei ihan mennyt kaupat nappiin @Postman- kanssa. Viikko sitten perjantaina siis ostin ja maksoin emolevyn. Maanantaina kyselin että milloin ehtisi lähettämään ja tiistaina aamupäivällä kertoi lähettäneensä smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".

Tätä nyt muutamaan otteeseen kysellyt ja sanonut että jos oikeasti lähettänyt, niin sitten on ainakin puhelinnumero väärin, koska missään ei näy ja tarvitsee koodin jotta paketin voisi noutaa. Jos ei ole lähettänyt niin voisi maksaa summan takaisin vielä tilille, ilman että rikosilmoitusta tarvitsee tehdä. Tähän vastauksena vain " Kyllä se on lähetetty ".

Oli lähetetty sitten millä hyvänsä niin tänään olisi pitänyt olla viimeistään perillä. Kai sitä joutuu alkaa rikosilmoitusta väsäämään.

Voisi viestittää hänelle vielä että haluat joko seurantakoodin tai rahan palautuksen maanantaihin mennessä tai laitat netissä rikosilmoituksen.
 
Tuossa näkyjään ylläpidon mielestä olikin huono paikka puida @Norppa25 kaupettia kauppaketjussa, niin kai se tänne kuului sitten.
Eipä tuossa muuta, kun poitsukkeli jätti maksamatta vaihtomassit 350e ja "yllättäen" blokkasi, ettei saanut yhteyttä.
Emo+prossu+muistit ja 350e välirahaa muuttuikin selittelyksi firmansa alveista yms paskaksi.
Pokalla tuli nyt negatiivinen palautekkin good...
Sanon tähänkin, että elä tee kauppaa, jos ei ole varaa maksaa.
 
Tämä on vale. Aina on seurantakoodi, jopa xxs paketissa, joka tulee kirjeiden mukana. Ainostaan tavallinen kirje ei sisällä seurantaa.

Tavalliseen kirjeeseen saa seurantakoodin plus-merkillä. Se maksaa noin 1.50€. Yhden ikävän tapauksen takia nykyään se on minulle minimi. Ärsyttävää vaan, kun nykyisillä postimaksuilla ei oikeastaan kannata myydä alle kympin tavaraa, vaan heittää SER:iin tai antaa pois.

Jokatapauksessa, seurantakoodin saa aina ja sen puuttuminen on vale.
 
Tavalliseen kirjeeseen saa seurantakoodin plus-merkillä. Se maksaa noin 1.50€. Yhden ikävän tapauksen takia nykyään se on minulle minimi. Ärsyttävää vaan, kun nykyisillä postimaksuilla ei oikeastaan kannata myydä alle kympin tavaraa, vaan heittää SER:iin tai antaa pois.

Jokatapauksessa, seurantakoodin saa aina ja sen puuttuminen on vale.
Kirjeessä ei enään ole juurikaan järkeä. Kaikki kirjeet 50 gramman asti maksaa 2,10 € ja 250 grammaan asti 4,2 €. Sitten tuohon päälle vielä 1,5 € plus merkki niin yli 50g tavara onkin jo fiksumpaa lähettää 5,9 € xxs paketissa, kun eroa ei enään ole kuin 20 senttiä.
 
Tuossa näkyjään ylläpidon mielestä olikin huono paikka puida @Norppa25 kaupettia kauppaketjussa, niin kai se tänne kuului sitten.
Eipä tuossa muuta, kun poitsukkeli jätti maksamatta vaihtomassit 350e ja "yllättäen" blokkasi, ettei saanut yhteyttä.
Emo+prossu+muistit ja 350e välirahaa muuttuikin selittelyksi firmansa alveista yms paskaksi.
Pokalla tuli nyt negatiivinen palautekkin good...
Sanon tähänkin, että elä tee kauppaa, jos ei ole varaa maksaa.
Nähtävästi laitettu että olisit toimittanut muuta mitä sovittu. Tämä nyt siis puitu kuitenkin ylläpidon kanssa jotenkin? Ja nuo osat ovat olleet oikeasti juurikin ne mitä sovittu?
 
Tai ilmeisesti ei ollut oikea ketju. Luin vasta tuon negan loppuun ja, jos olisi väärää(wtf) ja ei toimi, niin oishan sitä normaali ihminen ottanu yhteyttä blokkaamisen sijaan ja kirjotti vielä kusetuslapun firmasa alveista ja ei lukenu siinäkään, että rossussa olisi vikaa ja tuskin oli, koska oli omassa käytössä. Hyvä lisäkutti kostonegalle.

Edit.
Lankesin lähinnä aiemmin toimeen kaupan jälkeen kyseisen henkilön kanssa virtalähteistä yms. Ei aina onnistunut ole onnistunutta uudelleen.
 
Tuossa näkyjään ylläpidon mielestä olikin huono paikka puida @Norppa25 kaupettia kauppaketjussa, niin kai se tänne kuului sitten.
Eipä tuossa muuta, kun poitsukkeli jätti maksamatta vaihtomassit 350e ja "yllättäen" blokkasi, ettei saanut yhteyttä.
Emo+prossu+muistit ja 350e välirahaa muuttuikin selittelyksi firmansa alveista yms paskaksi.
Pokalla tuli nyt negatiivinen palautekkin good...
Sanon tähänkin, että elä tee kauppaa, jos ei ole varaa maksaa.
Tai ilmeisesti ei ollut oikea ketju. Luin vasta tuon negan loppuun ja, jos olisi väärää(wtf) ja ei toimi, niin oishan sitä normaali ihminen ottanu yhteyttä blokkaamisen sijaan ja kirjotti vielä kusetuslapun firmasa alveista ja ei lukenu siinäkään, että rossussa olisi vikaa ja tuskin oli, koska oli omassa käytössä. Hyvä lisäkutti kostonegalle.
Itse en ainakaan ymmärtänyt vittujakaan mitä tässä tapahtunut :cigarbeye:
 
Tähän voisi laittaa sen ilmoituksen/ketjun. Mutta ihan selväähän se nyt on:

Norppa25: vaihdan tuohon sinun emoon+prossuun omat emo+prossu+muistit ja vielä 350€
Norppa25: ok, siinä on emo+prossu+muistit minulta
Hanzibal: ok, siinä on emo+prossu minulta
Hanzibal: mites se 350€?
Norppa25 has blocked you.

Tässä on kyllä epäselvää, mitkä osat menivät vaihdossa, mutta ne meni ok - ja väliraha jäi maksamatta.

--

Norppa25 lähettämä palaute:
Tehtiin vaihtokaupat emo+prossu+muistit ym.minulta, jotka lähetin sovitusti. Häneltä piti tulla emo+prossu. Tulikin, mutta ei niitä mitä oli sovittu. Emolevy oli eri mallia ja prossu viallinen.



edit: jos blokkaa toisen, niin ei näe hänen viestejään. @Norppa25 , voisit kertoa oman puolesi asioista.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on kyllä epäselvää, mitkä osat menivät vaihdossa, mutta ne meni ok - ja väliraha jäi maksamatta.

Siis jos vaihtokaupassa huonompaan jättää maksamatta välirahan, niin selvä varkaushan se on. Vähän sama kun vaan ottaisi esim. koko Core i9-paketin mukaansa maksamatta mitään, tässä tapauksessa huonompi ja saatu vaihdokki vain vähentää syntynyttä tappiota.

Ja 350 euron maksamatta jättäminen on melko suuri summa - tuota luokkaa oli oma X99-emo + i7 5960X-paketin hinta kun noin nelisen vuotta sitten ostin sen. Eli Norppamaisella ”kaupankäynnillä” olisin voinut vain hakea ilmaiseksi tuollaisen päivityspaketin itselleni...

Eli kova on pokka Norpalla, jos sovittua summaa ei maksa ja vaihto on tehty jopa kasvokkain?
 
Ei ihan mennyt kaupat nappiin @Postman- kanssa. Viikko sitten perjantaina siis ostin ja maksoin emolevyn. Maanantaina kyselin että milloin ehtisi lähettämään ja tiistaina aamupäivällä kertoi lähettäneensä smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".

Tätä nyt muutamaan otteeseen kysellyt ja sanonut että jos oikeasti lähettänyt, niin sitten on ainakin puhelinnumero väärin, koska missään ei näy ja tarvitsee koodin jotta paketin voisi noutaa. Jos ei ole lähettänyt niin voisi maksaa summan takaisin vielä tilille, ilman että rikosilmoitusta tarvitsee tehdä. Tähän vastauksena vain " Kyllä se on lähetetty ".

Oli lähetetty sitten millä hyvänsä niin tänään olisi pitänyt olla viimeistään perillä. Kai sitä joutuu alkaa rikosilmoitusta väsäämään.

@Postman- näki parhaaksi reagoida tilanteeseen vaikenemalla. Nyt on jätetty rikosilmoitus petoksesta.

Onneksi tällä kertaa ei mennyt kovin suuria summia. Edellinen petos olikin moninverroin enemmän ja sattui vielä muropaketin aikaan. Silloin oli käyttäjälläkin paljon enemmän positiivista palautetta ja oli tehnyt samalla nimimerkillä onnistunutta kauppaa muillakin foorumeilla, silti joskus käy näin.
 
Onko foorumilla toimintoa, jolla saa käyttäjään laitettua tagin, jonkinlaisen muistilapun? Jos ei halua blokata pois, vaan vain että muistaa jonkin tietyn asian?

Siis omaa käyttöä varten pelkästään.
 
Onko foorumilla toimintoa, jolla saa käyttäjään laitettua tagin, jonkinlaisen muistilapun? Jos ei halua blokata pois, vaan vain että muistaa jonkin tietyn asian?

Siis omaa käyttöä varten pelkästään.
Millaisia asioita ajattelit laittaa muistilappuun :D
 
Onko foorumilla toimintoa, jolla saa käyttäjään laitettua tagin, jonkinlaisen muistilapun? Jos ei halua blokata pois, vaan vain että muistaa jonkin tietyn asian?

Siis omaa käyttöä varten pelkästään.
En tiiä mitä haet takaa, mut onhan tossa toi kirjanmerkki-toiminto, jollla viestin saa "talteen".
Näyttökuva 2022-10-12 kello 16.41.25.png

tai sitten ignoren päinvastainen toiminto:

Näyttökuva 2022-10-12 kello 16.43.11.png
 
edit. Pakkasukolle siis vastasin

Ideana on, että tagi olisi yksityinen, joten voisikos mahdollisesti olla, että sisältökin olisi yksityinen?
 
Näissä rikosilmoituskeisseissä suositellaan aina olemaan yhteydessä myös ylläpitoon. Eli laitatko @Alosi vaikka meikäläiselle yksityisviestiä asiasta. Käyttäjällä @Postman- olisi nyt foorumin käytön näkökulmasta viimeiset hetket selvittää asia.
Samasta myynti ilmoituksesta Ryzen kaupat tehty, on vielä vastannut tällä viikolla että vie "huomenna tai ylihuomenna" mikä on tänään postiin. Laitoin viestin että jollei onnistu palauttaa rahat tilille tai teen rikosilmoituksen.
 
Menee ehkä hieman offtopiciksi, mutta onko kellään kokemuksia tämmöisestä tilanteesta. Myin toisen kanavan kautta näytönohjaimen. Ilmoituksessa oli mainittu vain noutomahdollisuus, mutta suostuin kuitenkin lähettämään sen eräälle joka halusi sen postitse. Ostaja pyysi toimituksen halvimmalla mahdollisella paketilla, ilman lisäpalveluja.

Ostaja nouti paketin ja laittoi kuvia joista ilmeni, että paketin kulmassa oli painauma ja näytönohjaimen I/O pelti oli vääntynyt. Lisäksi ostaja kertoi että se surisee ja kaatuilee peleissä. Näytönohjaimen testasin toimivaksi ennen ostajalle lähettämistä. Paketoin näyttiksen huolellisesti ja ostajakin totesi, että oli huolellisesti paketoitu.

Mites vastuut menee näissä, posti korvannee maksimissaan parikymppiä. Itse ymmärsin, että kuluttajien välisessä kaupassa vaaranvastuu on ostajalla siitä eteenpäin, kun tuote on toimitettu kuljetusyritykselle. Mutta näinköhän se menee, monenlaista mielipidettä tuntuu asiasta olevan. Itse en kyllä aio enää ikinä lähettää postin kautta mitään.
 
Menee ehkä hieman offtopiciksi, mutta onko kellään kokemuksia tämmöisestä tilanteesta. Myin toisen kanavan kautta näytönohjaimen. Ilmoituksessa oli mainittu vain noutomahdollisuus, mutta suostuin kuitenkin lähettämään sen eräälle joka halusi sen postitse. Ostaja pyysi toimituksen halvimmalla mahdollisella paketilla, ilman lisäpalveluja.

Ostaja nouti paketin ja laittoi kuvia joista ilmeni, että paketin kulmassa oli painauma ja näytönohjaimen I/O pelti oli vääntynyt. Lisäksi ostaja kertoi että se surisee ja kaatuilee peleissä. Näytönohjaimen testasin toimivaksi ennen ostajalle lähettämistä. Paketoin näyttiksen huolellisesti ja ostajakin totesi, että oli huolellisesti paketoitu.

Mites vastuut menee näissä, posti korvannee maksimissaan parikymppiä. Itse ymmärsin, että kuluttajien välisessä kaupassa vaaranvastuu on ostajalla siitä eteenpäin, kun tuote on toimitettu kuljetusyritykselle. Mutta näinköhän se menee, monenlaista mielipidettä tuntuu asiasta olevan. Itse en kyllä aio enää ikinä lähettää postin kautta mitään.
Kyllä, ja varsinkin, jos olet pakannut jopa ostajan mukaan huolellisesti.

Tästä on omaa kokemusta (ostajan roolissa) yhden keissin verran. Käräjäoikeudessa katsottiin myyjän olevan vastuussa paketista kunnes se on perillä, sillä kuljetuksen maksaja voi vain saada Postilta korvauksia ja kuljetuksen maksaja on aina lähettäjä, vaikka vastaanottaja olisikin maksanut postikulut lähettäjälle. Käytännössä kannattaa ainakin tulla vastaan 50/50 eli vahinko puoliksi ja kokeilla sopiiko se ostajalle, postihan korvaa sitten kilohinnan mukaan lähettäjälle eli ei paljon mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma tuossa on juuri se että Posti voi käsitellä ja hukata niitä paketteja miten sattuu. Muistelisin että esim. yksi kohtuullisen kallis näytönohjain oli tullut noin 90 asteen kulmassa perille myyjänä Jimm's. Posti käytännössä pesi kätensä tapauksesta ja Jimm's sitten hoiti asian ja laittoi ostajalle uuden kortin.

Kas, näköjään Posti kuitenkin otti yhteyttä asiakkaaseen kun asiasta tarpeeksi tuli melua. Eli kannattaa tehdä juttua lehteen ja ehkä jotain tapahtuu..
 
Itse olen aina myyjälle ilmoittanut ennen kaupan loppuun vientiä, että postitus on täysin hänen vastuullansa, jos sattuu menemään kuljetuksessa rikki. Toki pakkaan myös tavarat niin, ettei sen takia ainakaan hajoaisi
 
Itse olen aina myyjälle ilmoittanut ennen kaupan loppuun vientiä, että postitus on täysin hänen vastuullansa, jos sattuu menemään kuljetuksessa rikki. Toki pakkaan myös tavarat niin, ettei sen takia ainakaan hajoaisi
Näin täytyisi toimia. Mutta onko tämäkään pätevä argumentti, jos käräjille mennään :D
 
Kuka ostaja haluaa alkaa nähdä vaivaa siihen, että tekee myyjälle kuuluvan homman, eli tilauksen itse postitusta varten?

Jos myyjänä pelkää liikaa tavaran lähettämistä postipakettina, niin kannattaa käydä vaikka autolla viemässä perille saakka (tietenkin ostajalta kannattaa pyytää rahaa bensakuluihin). Itse olen tehnyt näin monestikin.
 
Ongelma tuossa on juuri se että Posti voi käsitellä ja hukata niitä paketteja miten sattuu. Muistelisin että esim. yksi kohtuullisen kallis näytönohjain oli tullut noin 90 asteen kulmassa perille myyjänä Jimm's. Posti käytännössä pesi kätensä tapauksesta ja Jimm's sitten hoiti asian ja laittoi ostajalle uuden kortin.

Kas, näköjään Posti kuitenkin otti yhteyttä asiakkaaseen kun asiasta tarpeeksi tuli melua. Eli kannattaa tehdä juttua lehteen ja ehkä jotain tapahtuu..

Kyllä posti on korvaus velvollinen, jos paketti jäänyt jyrän alle, yleensäkkin jos paketti näyttää runnotulta, kannattaa jonkun näköinen todistus kuvata, noudon yhteydessä. Muistaakseni kyseisessä jutussa, tämä näytönohjaimen saanut tyyppi, ei aluksi pystynyt todistamaan, että olisi aiheutunut postin käsittelystä, tuo paketin rikki meneminen. Jälkeenpäin sai lehteen jutun ja alkoi tapahtua.
 
Kyllä posti on korvaus velvollinen, jos paketti jäänyt jyrän alle, yleensäkkin jos paketti näyttää runnotulta, kannattaa jonkun näköinen todistus kuvata, noudon yhteydessä. Muistaakseni kyseisessä jutussa, tämä näytönohjaimen saanut tyyppi, ei aluksi pystynyt todistamaan, että olisi aiheutunut postin käsittelystä, tuo paketin rikki meneminen. Jälkeenpäin sai lehteen jutun ja alkoi tapahtua.
Posti "korvaa" 20 €/kg edestä. Jos vakuuttaa, voi ehkä saada enenmmän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 923
Viestejä
4 874 955
Jäsenet
78 734
Uusin jäsen
JesusLovesY

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom