Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Onko se nyt myyjälle ylitsepääsemätön este pistää se numero?
Ei. Olenko niin väittänyt?

Itse laitan osoitteenikin, jos muistan ja viime aikoina olen tehnyt monta 17.5€ - 30€ kauppaa. Itse jättäisin kaupat väliin, jos myyjä ei tähän suostuisi ja jos siitä seuraisi negatiivinen palaute, asiasta väiteltäisiin täällä.
Itse annnan myös aina puhelinnumeron ja usein myös osoitteen, jos vain muistan. Minusta nämä on ihan hyvä antaaa ostajalle ja varsinkin jos ostaja kyselee. En näe todellakaan järkeä tulla tänne itkemään siitä kun kaupat peruuntuu koska ei suostu antamaan tietojansa.

Mun pointti(ja kritisointi) on pitkäkti että BIOS puhui tiedoista joita myyjä tarvii ostajalta paketin lähettämiseen. Ostaja ei samalla tavalla tarvitse näitä tietoja. Tarkoitan että kaupat pystyy postitse hoitamaan maaliin ilman näitä tietoja. Edelleen nämä tiedot on ihan hyvä antaa, varsinkin jos niitä kysytään.

Mutta minusta on hieman outoa puhua tiedoista, joita myyjä tarvii kauppojen maaliin viemiseksi, kun myyjä tulee tänne valittamaan siitä että joutuu antaa puh numeron ostajalle.

Toivoisin että luettaisiin enemmän mitä on kirjoitettu, kuin sitä mitä kokee rivien välissä lukevan.
 
Tuohon puhelinnumerohommaan, lyö pakettiin oma nro, jos et ostajan nroo saa. Tulee vaan saapumisilmo ym. Sit omaan puhelimeen.

Piti aikoinaan soveltaa ku en ostajan numeroo saanu eikä jaksanu pakettia takas kotiin raahaa.
 
wildbeaver sanoi:
Jäi kyllä taas paska maku kaupoista, oli ostamassa prossua, olin laittanut maksutiedot. Sitten homma tyssää, että pitää oikein antaa vielä puhelinnumero. Noh eipä ole ennen tarvinnut antaa kenellekkään (en halua telemarkkinointi listalle), noh sujuvampaa ja nopeampaa kaupankäyntiä tori.fi on tehnyt jo vuodesta 2018, että siellä hommat toimii. Täällä taas näitä vainoharhaisia jotka väittää minua huijariksi jos en puhelinnumeroani anna :D Noh on sekin kunnianloukkaus lakipykälissä väittää henkilöä siksi mitä ei ole.
Edit: En kyllä enään pakkaa yhtäkään pakettia ennenkuin rahat näkyy tilillä. En kyllä tee tuon kyseisen herran kanssa kauppaa enään, niin ei tarvitse odotella tyhjän päälle kauppoja jotka eivät synny.

Sulla ei ole paljoa palautteita ja tunnus on uusi, niin tämä nostaa monilla vaatimuksia myyjälle. Jahkakun saat kauppiaspalautteita, niin ei sitä puhelinnumeroakaan niin todennäköisesti kysellä.
Täällä on ollut ainakin muutama tapaus, kun on kusetettu yhden tai kahden positiivisen palautteen jälkeen.

Ostajalla oli NOLLA palautetta, että "nostaa" vaatimuksia :D
 
Itse olin tuudittautunut suomalaisten rehellisyyteen n 10 onnistuneen kaupan jälkeen (ei täällä), kunnes tuli se 11. ja kusetti. Nyt ei lähde enää yksikään etukäteismaksu ilman saajan tunnistusta, eikä asiaan vaikuta palautteet tms.
 
Kyllä minäkin aina ostajana vaadin puhelinnumeron, sekä myyjänä annan sen. Nostattaa luottamusta, sekä toimii esim. ongelmatilanteissa jos myyjä saa foorumeilta jäähyä.

Todellakin soi hälytyskellot jos myyjä ei sitä suostu antamaan. Myös viittaamassasi torissa on pakollinen puhelinnumerotunnistus @wildbeaver
 
Itse olin tuudittautunut suomalaisten rehellisyyteen n 10 onnistuneen kaupan jälkeen (ei täällä), kunnes tuli se 11. ja kusetti. Nyt ei lähde enää yksikään etukäteismaksu ilman saajan tunnistusta, eikä asiaan vaikuta palautteet tms.
Kyllä minäkin aina ostajana vaadin puhelinnumeron, sekä myyjänä annan sen. Nostattaa luottamusta, sekä toimii esim. ongelmatilanteissa jos myyjä saa foorumeilta jäähyä.

Todellakin soi hälytyskellot jos myyjä ei sitä suostu antamaan. Myös viittaamassasi torissa on pakollinen puhelinnumerotunnistus @wildbeaver

Nyt olikin kyse ostajasta eikä myyjästä :DD
 
wildbeaver sanoi:
Jäi kyllä taas paska maku kaupoista, oli ostamassa prossua, olin laittanut maksutiedot. Sitten homma tyssää, että pitää oikein antaa vielä puhelinnumero. Noh eipä ole ennen tarvinnut antaa kenellekkään (en halua telemarkkinointi listalle), noh sujuvampaa ja nopeampaa kaupankäyntiä tori.fi on tehnyt jo vuodesta 2018, että siellä hommat toimii. Täällä taas näitä vainoharhaisia jotka väittää minua huijariksi jos en puhelinnumeroani anna :D Noh on sekin kunnianloukkaus lakipykälissä väittää henkilöä siksi mitä ei ole.
Edit: En kyllä enään pakkaa yhtäkään pakettia ennenkuin rahat näkyy tilillä. En kyllä tee tuon kyseisen herran kanssa kauppaa enään, niin ei tarvitse odotella tyhjän päälle kauppoja jotka eivät synny.

Sulla ei ole paljoa palautteita ja tunnus on uusi, niin tämä nostaa monilla vaatimuksia myyjälle. Jahkakun saat kauppiaspalautteita, niin ei sitä puhelinnumeroakaan niin todennäköisesti kysellä.
Täällä on ollut ainakin muutama tapaus, kun on kusetettu yhden tai kahden positiivisen palautteen jälkeen.

Ostajalla oli NOLLA palautetta, että "nostaa" vaatimuksia :D

Ei minulle myyjänä tarvitse antaa puhelinnumeroa, voin pistää siihen Smartpostiin omani, niinkuin @WayLoo jo ehdotti.
Jos et sähköpostiakaan anna, niin miten kuvittelet saavasi saapumisilmoituksen? Alle 15€ ei posti toimita kuin kirjeitä kotiin, tosin prossu ehkä menisi kirjeessä.

Itse näkisin tämän niin, että ostaja koettaa tinkiä paketin kotiinkuljetuksella, enkä lähettäisi kalliimmalla postilla. Siinäkin koettavat ehkä kysellä ensin, oletko kotona (siitä puhelinnumerosta)..

--

Minulle on näin käynyt. Pistin oman numeroni. Ostaja joutui kyselemään paketin perään, kun en jaksanut töistä lähettää sitä viestiä, heti kun paketti oli tullut noudettavaksi. Työajalla jos olen täällä, niin se on yleensä puhelimesta ja lounaalla. En takaa päivystystä välillä 12-16.
Eli ihan legitti tarve on tuolle numerolle, mutta ei ole pakko antaa. Sitten voi vaan kestää pidempään toimitusilmoituksessa minulla ja muut ei välttämättä edes ymmärrä tehdä näin, kun tulkitsevat sitä "Vastaanottajan puhelinumero" turhan tarkasti ja eivät osaa soveltaa.

edit: luin viestin väärin, unohtakaa/poistakaa tämä viesti. Ihan oikeassa olette: myyjän pitäisi kyllä antaa yhteystiedot pyydettäessä, muuten on epärehellisyydestä epäilyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei minulle myyjänä tarvitse antaa puhelinnumeroa, voin pistää siihen Smartpostiin omani, niinkuin @WayLoo jo ehdotti.
Jos et sähköpostiakaan anna, niin miten kuvittelet saavasi saapumisilmoituksen? Alle 15€ ei posti toimita kuin kirjeitä kotiin, tosin prossu ehkä menisi kirjeessä.

Itse näkisin tämän niin, että ostaja koettaa tinkiä paketin kotiinkuljetuksella, enkä lähettäisi kalliimmalla postilla. Siinäkin koettavat ehkä kysellä ensin, oletko kotona (siitä puhelinnumerosta)..

--

Minulle on näin käynyt. Pistin oman numeroni. Ostaja joutui kyselemään paketin perään, kun en jaksanut töistä lähettää sitä viestiä, heti kun paketti oli tullut noudettavaksi. Työajalla jos olen täällä, niin se on yleensä puhelimesta ja lounaalla. En takaa päivystystä välillä 12-16.
Eli ihan legitti tarve on tuolle numerolle, mutta ei ole pakko antaa. Sitten voi vaan kestää pidempään toimitusilmoituksessa minulla ja muut ei välttämättä edes ymmärrä tehdä näin, kun tulkitsevat sitä "Vastaanottajan puhelinumero" turhan tarkasti ja eivät osaa soveltaa.
Miten tämä nyt liittyy käsillä olevaan tilanteeseen tai mitä lisää se toi?

@wildbeaver oli myyjänä eikä suostunut antamaan @Systemrootille (ostajalle) omaa puhelinnumeroaan, vaikka hän oli sitä erikseen pyytänyt.

Ostaja oli toiminut ihan oikein, mutta myyjä on kyllä ansainut neutraalin palautteensa, jopa nega olisi ollu perusteltua.
 
Miten tämä nyt liittyy käsillä olevaan tilanteeseen tai mitä lisää se toi?

@wildbeaver oli myyjänä eikä suostunut antamaan @Systemrootille (ostajalle) omaa puhelinnumeroaan, vaikka hän oli sitä erikseen pyytänyt.

Ostaja oli toiminut ihan oikein, mutta myyjä on kyllä ansainut neutraalin palautteensa, jopa nega olisi ollu perusteltua.

Äh.. sori, valitan, "muutama" olut on alla ja luin väärin ... Ehkä pitäisi vältellä myös viestittelyä lauantai-iltana.

--

Myyjän yhteystiedot on kyllä semmoinen, että jäisi kaupat tekemättä, jos niitä ei saisi pyytämällä. Nyt luin väärin ja luulin ostajan tiedoista olevan kysymys. Ratkaisen asian poistumalla keskustelusta ja ottamalla lisää olutta.
 
Myyjän yhteystiedot on kyllä semmoinen, että jäisi kaupat tekemättä, jos niitä ei saisi pyytämällä.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Ei todellakaan herätä luottamusta, jos edes pyytämällä ei saa yhteystietoja.

Ratkaisen asian poistumalla keskustelusta ja ottamalla lisää olutta.
Tämä on varmaan fiksuin ratkaisu.
 
Tuo vähän riippuu. Yleensä jos on naamakkain tapaaminen kummankaan ei tarvitse antaa sen enempää tietojaan, toisella on se tavara ja toisella rahat ja sovitaan jokin paikka missä nähdään.

Jos olen ostaja ja haluan että tuote toimitetaan minulle annan osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostin.

Jos olen myyjä on myös hyvä antaa se oma puhelinnumero, varsinkin jos on ns. useampia tuotteita (kuten takuukuitti tai ruuveja ja piuhoja).

koska yllättävän moni myyjä tuntuu tekevän niin että "kaikki on todella hyvässä kunnossa ja löytyy" mutta kun tuote saapuu ei ole kuittia, ei ole alkuperäistä pakkausta, ei ole ohjeita ja irtainta uupuu jolloin perille saapuu vaikka vaan se pelkkä emolevy, virtalähde tai jäähy ilmaislehtiin käärittynyt (toivottavasti) jossain kenkälaatikossa maalarinteippiä ympärillä.

Sitten kun yrittää kysellä perään alkaa tulla ehkä viesti per viikko missä kerrotaan miten juuri nyt kiire, ei ehdi, kohta postitetaan, etsitään osia. Esim. virtalähde ilman johtoja on hieman ikävä tapaus. Tietysti se myyjä voi laittaa numeron estoon mutta kuitenkin, auttaa se hieman haarukoimaan varsinkin uuden tunnuksen kanssa jos tämä antaa prepaid liittymän numeron tai ei anna numeroa ollenkaan mutta on ehkä kymmeniä tuotteita myynnissä kaikki "tuskin paketista otettuja, täydellä takuulla" ja tietysti hyvällä alennuksella.

Varsinkin kun tuollaisessa tapauksessa se kynnys ilmoittaa petoksesta poliisille on korkeampi. Ei myöskään tunnu mukavalta alkaa kyselemään omien rahojensa perään ja kertoa että haluaa purkaa kaupat ja tarjota postittamaan tuotteen takaisin (henkilölle joka ei ehkä halua vieläkään antaa sitä osoitetta, puhelinnumeroa tai muita yhteystietoja) tietysti omalla rahalla ja odottaen että myyjä saa ensin tuotteen takaisin minkä jälkeen hän "tarkistaa että se toimii" ja sitten ehkä laittaa sinulle omat rahasi takaisin.

Eli tuote mitä on oltu ostamassa on saatu, mutta vain osittain. Se että kuitti, osa kaapeleista, alkuperäinen pakkaus, ohjeet jne. uupuvat voi pahimmillaan tarkoittaa kohtuu isoa summaa rahaa (jos alkaa etsimään vaikka virtalähteeseen sopivia piuhoja ja myöhemmin huomaa ettei se edes toimi). Lisäksi ainakin itselleni vaikuttaisi se tieto jo etukäteen melkoisesti JOS tuote tuleekin ilman mitään pehmusteita tai jossain sanomalehdissä paketoituna ja kenkälaatikossa vs. omassa alkuperäisessä paketissaan hyvin suojattuna.
 
Itse olen kyllä niin kusipää, että jos lähes sata positiivista palautetta ei riitä, niin en ala mitään numeroita tai kuvia tuotteesta nimilapulla/kuitista postailemaan. Ostajaehdokas voi hankkia romunsa sitten muualta. Kyllä ne serrit aina jonnekin saa myytyä.
 
mitäs tässä pitäs tehdä kun jäi pikkusen paskanmaku suuhun eräästä "kaupasta."
oli siis sovittuna kaupat koneen rungosta nyt 2.10 sunnuntaille klo 18.00 jälkeen. alustavasti sunnuntaille tai alkuviikkoon. noh oli miten oli, en sitten eilen muistanut ilmoittaa että en pääsekkään tulemaan sinä päivänä klo 18.00 koska kotosalla oli sellanen meno ja meninki skidien kanssa että ei kyllä mikään kone edes käynyt mielessä... tänään kun iskin viestiä että voisin tulla koneen nappaamaan niin ilmoitti että oli iskenyt sen jo toiselle henkilölle kun musta ei kuulunut, tosiaan kaupat sovittuna edelleen joko sunnuntaille tai alkuviikkoon.... meillä kuitenkin yhteys whatsupilla niin itse myyjänä olisin kyllä tiedustellut asiasta jossei ala kuulumaan mutta häneltä ei mitään tullut vaan myi koneen samointein muualle. nielenkö paskani vai iskenkö huonosta kokemuksesta negatiivisen...?
 
oli siis sovittuna kaupat koneen rungosta nyt 2.10 sunnuntaille klo 18.00 jälkeen. alustavasti sunnuntaille tai alkuviikkoon.
Jäi vähän epäselväksi että kummin oli sovittu.

Jos olitte sopineet että haet sunnuntaina ja teit oharit, on mielestäni kauppiaan ok myydä toiselle asiasta sinulta kyselemättä. Kun jätät itse noudattamatta sopimusta ensin, ei sinulla ole enää oikeutta vaatia toista osapuoltakaan sitä noudattamaan.

Jos olitte sopineet että haet joko sunnuntaina klo 18 jälkeen tai sitten alkuviikosta etkä siis tehnyt ohareita niin sopimus yhä voimassa ja myyjä toimi väärin.

En tiedä miten foorumisääntöjen mukaan menee, mutta omasta mielestäni näin.
 
Jäi vähän epäselväksi että kummin oli sovittu.

Jos olitte sopineet että haet sunnuntaina ja teit oharit, on mielestäni kauppiaan ok myydä toiselle asiasta sinulta kyselemättä. Kun jätät itse noudattamatta sopimusta ensin, ei sinulla ole enää oikeutta vaatia toista osapuoltakaan sitä noudattamaan.

Jos olitte sopineet että haet joko sunnuntaina klo 18 jälkeen tai sitten alkuviikosta etkä siis tehnyt ohareita niin sopimus yhä voimassa ja myyjä toimi väärin.

En tiedä miten foorumisääntöjen mukaan menee, mutta omasta mielestäni näin.
kaupat oli alustavasti sovittuna sunnuntaille klo 18.00 jälkeen mihin vielä lisäsin että pistelen päivästä viestiä mutta sen viestin laitto nyt vain unohtui täysin!
alunperin kaupat oli sovittuna sunnuntaille tai alkuviikkoon mutta kun tuo sunnuntai nyt meni niinkuin meni niin ajattelin että tuo alkuviikko vielä passaa.
toisaalta ei se nyt mun maailmaa kaada mutta paskanmaun se jätti :D
 
kaupat oli alustavasti sovittuna sunnuntaille klo 18.00 jälkeen mihin vielä lisäsin että pistelen päivästä viestiä mutta sen viestin laitto nyt vain unohtui täysin!

Selvä juttuhan tämä on. Sovitte että kaupat hoituu tietyllä tavalla, sinä unohdit hoitaa oman osasi. Turha syyttää myyjää että oharien jälkeen myi muualle.
 
Tämä on sinänsä hieman hankalampi tilanne koska ilmeisestikin myyjä on ollut paikalla ja odottanut ostajaa tämän (ostajan) ehdottamana aikana mutta ostajasta ei ole kuulunut eikä näkynyt mitään. Moni ilmeisestikin muilla alustoilla tekee vastaavaa (FB kirpparit jne):

Eli varaavat tuotteen, sopivat ajan mutta eivät saavu paikalle eivätkä laita mitään viestiä myöhästymisestä tms.

Itsellenikin käynyt tapausta missä torstaina sovin kauppaa ja ostaja oli heti huutamassa tuotteet. Läpi viikonlopun laittelin viestejä ja aina tuli vastausta mutta rahaa ei näkynyt. Sitten kun tiistaina laitoin viestiä ketjuun että kaupat tehty ja tavarat lähetetty häneltä tuli noin parin tunnin sisällä rahat (hänen äidiltään) ja kyselyä tuotteista heti perään. Sitten närkästyttiin kovasti ja vasta sitten kerrottiin että oltiin oltu viikonloppu mökillä ja jos olisi ollut kiire olisin voinut kertoa asiasta (vaikka olin torstaina, perjantaina, sunnuntaina aamusta ja vielä maanantaina laittanut viestiä ettei rahoja näy enkä ala mitään lähettämään muuten ja että muita henkilöitä on jonossa kyselemässä samoja lautapelejä.. ..maanantaina ei edes vastattu)

En siis näkisi että ostaja on toiminut ihan OK tässä tai että voisi laittaa negatiivista palautetta. Toki se myyjä olisi voinut laittaa viestiä mutta tiedän kokemuksesta miten paljon ärsyttää tuollainen "oho 'unohdin' tulla sunnuntaina, ehdin keskiviikkona käväistä" => "ei ollut bensaa, miten olisi seuraava viikonloppu ja töissäkin oli kiire" tyyppinen tilanne käy syömään kun yrittää päästä eroon tavarasta ja se alkaakin vaatimaan enemmän vapaa-aikaa kuin haluaisi.
 
Toki se myyjä olisi voinut laittaa viestiä mutta tiedän kokemuksesta miten paljon ärsyttää tuollainen "oho 'unohdin' tulla sunnuntaina, ehdin keskiviikkona käväistä" => "ei ollut bensaa, miten olisi seuraava viikonloppu ja töissäkin oli kiire" tyyppinen tilanne käy syömään kun yrittää päästä eroon tavarasta ja se alkaakin vaatimaan enemmän vapaa-aikaa kuin haluaisi.
Jep, ystävällisyys kaupanteossa on extraa, jota on vähän erikoista odottaa toiselta saavansa, jos itse toimii epäkunnioittavasti tekemällä oharit.

Myyjä toimii ihan oikein siirtyessään epäluotettavasta ostajasta samantien seuraavaan tuollaisessa tilanteessa, jos ostajaehdokkaita on useampia. Jos jää odottelemaan oharihepun uutta tulemista, niin se toinenkin ostaja saattaa sillä välin löytää jotain muuta ja siinähän sit tunnet itsesi typeräksi kun se ohariheppu tekee oharit toistamiseen.
 
Jep, ystävällisyys kaupanteossa on extraa, jota on vähän erikoista odottaa toiselta saavansa, jos itse toimii epäkunnioittavasti tekemällä oharit.

Myyjä toimii ihan oikein siirtyessään epäluotettavasta ostajasta samantien seuraavaan tuollaisessa tilanteessa, jos ostajaehdokkaita on useampia. Jos jää odottelemaan oharihepun uutta tulemista, niin se toinenkin ostaja saattaa sillä välin löytää jotain muuta ja siinähän sit tunnet itsesi typeräksi kun se ohariheppu tekee oharit toistamiseen.
aina olen sovitun tuotteen hakenut jos olen siitä tarjonnut kuten varmasti nuo 230 positiivista palautetta sen kertonee. huvikseen en täällä kauppoja ala sopimaan. nyt kävi inhimillinen virhe ja otetaan opikseen tästä! ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
 
Minä taidan olla tuon samiron tapaus joten laitampa oman puoleni tarinasta. Alunperinhän laitoin, että keskiviikkona tai perjantaina(viime viikolla) sopii tulla noutamaan, johon tuli vastaus "Saattaa olla että keskiviikkona kerkiän. Isken vielä keskiviikkona aamupäivästä viestiä". Keskiviikkona ei mitään kuulunut, vaan torstai-iltana klo 22.50 tuli viesti, että "miltäs huominen näyttää?" (Jo tässä kohtaa olisin omasta mielestäni voinut viheltää pelin poikki, mutta annoin olla.) Tätäkään viestiä en vielä huomannut, vaan vasta seuraavana päivänä eli perjantaina tulleen whatsapp-viestin kun oltiin jo numerot vaihdettu aiemmin. Minulle oli kuitenkin tullut viikonlopuksi menoa, joten laitoin että sunnuntaina tai ensi viikolla onnistuu. Sunnuntaina aamupäivästä laitoin sitten viestin että illalla onnistuisi ja sanoit laittavasi viestiä päivällä -> ei taaskaan yhteydenottoa, joten katsoin sovitut kaupat puretuiksi.

Ymmärrän, että jää paskanmaku mutta niinkuin sanoin, ei niin kiire voi olla ettei kerkiä laittamaan viestiä, ettet tänään kerkeä hakemaan. Seuraavalle ostajalle laitoin viestin, että ei nyt saada aikatauluja alkuperäisen ostajan kanssa mätsäämään, pääsetkö hakemaan ja hän oli reilun tunnin kuluttua oven takana rahat kourassa. Mä olen suht usein tavaraa myynyt netissä, ja kaikenlaista renkaanpotkijaa ikävä kyllä tullut vastaan, jonka takia ihan hirveästi en nykyään jaksa mahiksia antaa jos kauppoja ei saada heti maaliin. Tottakai olisin voinut asiat tyylikkäämmin itsekin hoitaa, mutta loppupeleissä halusin vaan koneesta eroon ja rahat käteen mahdollisimman helposti, ja nyt tällä kertaa se helppous ei sun kanssa natsannut.
 
Minä taidan olla tuon samiron tapaus joten laitampa oman puoleni tarinasta. Alunperinhän laitoin, että keskiviikkona tai perjantaina(viime viikolla) sopii tulla noutamaan, johon tuli vastaus "Saattaa olla että keskiviikkona kerkiän. Isken vielä keskiviikkona aamupäivästä viestiä". Keskiviikkona ei mitään kuulunut, vaan torstai-iltana klo 22.50 tuli viesti, että "miltäs huominen näyttää?" (Jo tässä kohtaa olisin omasta mielestäni voinut viheltää pelin poikki, mutta annoin olla.) Tätäkään viestiä en vielä huomannut, vaan vasta seuraavana päivänä eli perjantaina tulleen whatsapp-viestin kun oltiin jo numerot vaihdettu aiemmin. Minulle oli kuitenkin tullut viikonlopuksi menoa, joten laitoin että sunnuntaina tai ensi viikolla onnistuu. Sunnuntaina aamupäivästä laitoin sitten viestin että illalla onnistuisi ja sanoit laittavasi viestiä päivällä -> ei taaskaan yhteydenottoa, joten katsoin sovitut kaupat puretuiksi.

Ymmärrän, että jää paskanmaku mutta niinkuin sanoin, ei niin kiire voi olla ettei kerkiä laittamaan viestiä, ettet tänään kerkeä hakemaan. Seuraavalle ostajalle laitoin viestin, että ei nyt saada aikatauluja alkuperäisen ostajan kanssa mätsäämään, pääsetkö hakemaan ja hän oli reilun tunnin kuluttua oven takana rahat kourassa. Mä olen suht usein tavaraa myynyt netissä, ja kaikenlaista renkaanpotkijaa ikävä kyllä tullut vastaan, jonka takia ihan hirveästi en nykyään jaksa mahiksia antaa jos kauppoja ei saada heti maaliin. Tottakai olisin voinut asiat tyylikkäämmin itsekin hoitaa, mutta loppupeleissä halusin vaan koneesta eroon ja rahat käteen mahdollisimman helposti, ja nyt tällä kertaa se helppous ei sun kanssa natsannut.
voin myöntää oman mokani tässä tilanteessa kyllä. eiköhän tämä ole taputeltu suuntaan jos toiseen ja jatketaan kaupankäyntiä.
 
Tuli tätä lukiessa mieleen että olisi hyvien tapojen mukaista tägätä se vastapuoli mukaan keskusteluun ihan alusta alkaen. Nytkin tarina muuttui ja tarkentuu merkittävästi kun toinen osapuoli tuli sattumalta mukaan ja kertoi oman versionsa.
 
@jollewaltteri möi mulle ps5:n. Maksoin rahat mobilepaylla. Seuraavana päivänä möi torissa samaa pleikkaria. Kaiken maailman selitysten jälkeen lupasi maksaa rahat takaisin. Väitti vielä ilmoittavansa itse poliisille jos rahoja ei tule 24 tunnin kuluessa. Nyt loppui viestittely. Yhteystiedot on tiedossa ja rikosilmoituksen teen huomenna. Myös torin ylläpidolle tehty ilmoitus. Jatkakoon selvittelyä poliisin kanssa. Mulla ei riitä enää mielenkiinto chattailla moisten pentujen kanssa.
Tilannepäivitystä! Tänään historiallisena päivänä loputkin rahat palautui takaisin. Viikkoa vaille 2kk lopulta meni. Yhden erän maksoi aiemmin mutta nyt loputkin. Lupauksia ollut monia mutta aina jäänyt maksamatta. Ei ollut hirveästi luottoa enää tähän viimeisimpään lupaukseen.
Ongelmia hänellä on ollut elämässään mutta näistä en ala täällä sen tarkemmin kertomaan. @jollewaltteri voi tulla itse kertomaan jos haluaa.
 
Tilannepäivitystä! Tänään historiallisena päivänä loputkin rahat palautui takaisin. Viikkoa vaille 2kk lopulta meni. Yhden erän maksoi aiemmin mutta nyt loputkin. Lupauksia ollut monia mutta aina jäänyt maksamatta. Ei ollut hirveästi luottoa enää tähän viimeisimpään lupaukseen.
Ongelmia hänellä on ollut elämässään mutta näistä en ala täällä sen tarkemmin kertomaan. @jollewaltteri voi tulla itse kertomaan jos haluaa.
Ei se mitään virheitä korjaa vaikka kertoisikin miten on elämässä ollut ongelmia. Ei ne oikein tänne kuulu ja hirveästi en usko että ketään edes kiinnostaisi nuo tarinat.

Hyvä kuitenkin että rahnat tuli takaisin :thumbsup:
 
Itse olin tuudittautunut suomalaisten rehellisyyteen n 10 onnistuneen kaupan jälkeen (ei täällä), kunnes tuli se 11. ja kusetti. Nyt ei lähde enää yksikään etukäteismaksu ilman saajan tunnistusta, eikä asiaan vaikuta palautteet tms.
Sama homma täälä, ennen homma toiminut nätisti.

Tuskin enää jaksan käydä kauppaa täälä kun Ebay yms. tarjoavat parempaa turvaa ostajalle.

Nähtäväksi jää.
 
Huonolle tuurille ei voi mitään. Itsellä tätä kautta ainakin sata kauppaa ja torin kautta toinen mokoma runsaassa kahdessa vuodessa. Yhtään mitään ei ole tapahtunut, että olisi tarvinnut mieltään pahoittaa.
 
Selvä juttuhan tämä on. Sovitte että kaupat hoituu tietyllä tavalla, sinä unohdit hoitaa oman osasi. Turha syyttää myyjää että oharien jälkeen myi muualle.

Juuri näin, joko hoidat oman tonttisi asiallisesti tai sitten et. Rasittavia nuo seliselit, vaikka jotkut ovatkin lahjakkaita niitä keksimään :)
 
Ei ihan mennyt kaupat nappiin @Postman- kanssa. Viikko sitten perjantaina siis ostin ja maksoin emolevyn. Maanantaina kyselin että milloin ehtisi lähettämään ja tiistaina aamupäivällä kertoi lähettäneensä smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".

Tätä nyt muutamaan otteeseen kysellyt ja sanonut että jos oikeasti lähettänyt, niin sitten on ainakin puhelinnumero väärin, koska missään ei näy ja tarvitsee koodin jotta paketin voisi noutaa. Jos ei ole lähettänyt niin voisi maksaa summan takaisin vielä tilille, ilman että rikosilmoitusta tarvitsee tehdä. Tähän vastauksena vain " Kyllä se on lähetetty ".

Oli lähetetty sitten millä hyvänsä niin tänään olisi pitänyt olla viimeistään perillä. Kai sitä joutuu alkaa rikosilmoitusta väsäämään.
 
smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".
Tämä on vale. Aina on seurantakoodi, jopa xxs paketissa, joka tulee kirjeiden mukana. Ainostaan tavallinen kirje ei sisällä seurantaa.
 
Ei ihan mennyt kaupat nappiin @Postman- kanssa. Viikko sitten perjantaina siis ostin ja maksoin emolevyn. Maanantaina kyselin että milloin ehtisi lähettämään ja tiistaina aamupäivällä kertoi lähettäneensä smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".

Tätä nyt muutamaan otteeseen kysellyt ja sanonut että jos oikeasti lähettänyt, niin sitten on ainakin puhelinnumero väärin, koska missään ei näy ja tarvitsee koodin jotta paketin voisi noutaa. Jos ei ole lähettänyt niin voisi maksaa summan takaisin vielä tilille, ilman että rikosilmoitusta tarvitsee tehdä. Tähän vastauksena vain " Kyllä se on lähetetty ".

Oli lähetetty sitten millä hyvänsä niin tänään olisi pitänyt olla viimeistään perillä. Kai sitä joutuu alkaa rikosilmoitusta väsäämään.

Voisi viestittää hänelle vielä että haluat joko seurantakoodin tai rahan palautuksen maanantaihin mennessä tai laitat netissä rikosilmoituksen.
 
Tuossa näkyjään ylläpidon mielestä olikin huono paikka puida @Norppa25 kaupettia kauppaketjussa, niin kai se tänne kuului sitten.
Eipä tuossa muuta, kun poitsukkeli jätti maksamatta vaihtomassit 350e ja "yllättäen" blokkasi, ettei saanut yhteyttä.
Emo+prossu+muistit ja 350e välirahaa muuttuikin selittelyksi firmansa alveista yms paskaksi.
Pokalla tuli nyt negatiivinen palautekkin good...
Sanon tähänkin, että elä tee kauppaa, jos ei ole varaa maksaa.
 
Tämä on vale. Aina on seurantakoodi, jopa xxs paketissa, joka tulee kirjeiden mukana. Ainostaan tavallinen kirje ei sisällä seurantaa.

Tavalliseen kirjeeseen saa seurantakoodin plus-merkillä. Se maksaa noin 1.50€. Yhden ikävän tapauksen takia nykyään se on minulle minimi. Ärsyttävää vaan, kun nykyisillä postimaksuilla ei oikeastaan kannata myydä alle kympin tavaraa, vaan heittää SER:iin tai antaa pois.

Jokatapauksessa, seurantakoodin saa aina ja sen puuttuminen on vale.
 
Tavalliseen kirjeeseen saa seurantakoodin plus-merkillä. Se maksaa noin 1.50€. Yhden ikävän tapauksen takia nykyään se on minulle minimi. Ärsyttävää vaan, kun nykyisillä postimaksuilla ei oikeastaan kannata myydä alle kympin tavaraa, vaan heittää SER:iin tai antaa pois.

Jokatapauksessa, seurantakoodin saa aina ja sen puuttuminen on vale.
Kirjeessä ei enään ole juurikaan järkeä. Kaikki kirjeet 50 gramman asti maksaa 2,10 € ja 250 grammaan asti 4,2 €. Sitten tuohon päälle vielä 1,5 € plus merkki niin yli 50g tavara onkin jo fiksumpaa lähettää 5,9 € xxs paketissa, kun eroa ei enään ole kuin 20 senttiä.
 
Tuossa näkyjään ylläpidon mielestä olikin huono paikka puida @Norppa25 kaupettia kauppaketjussa, niin kai se tänne kuului sitten.
Eipä tuossa muuta, kun poitsukkeli jätti maksamatta vaihtomassit 350e ja "yllättäen" blokkasi, ettei saanut yhteyttä.
Emo+prossu+muistit ja 350e välirahaa muuttuikin selittelyksi firmansa alveista yms paskaksi.
Pokalla tuli nyt negatiivinen palautekkin good...
Sanon tähänkin, että elä tee kauppaa, jos ei ole varaa maksaa.
Nähtävästi laitettu että olisit toimittanut muuta mitä sovittu. Tämä nyt siis puitu kuitenkin ylläpidon kanssa jotenkin? Ja nuo osat ovat olleet oikeasti juurikin ne mitä sovittu?
 
Tai ilmeisesti ei ollut oikea ketju. Luin vasta tuon negan loppuun ja, jos olisi väärää(wtf) ja ei toimi, niin oishan sitä normaali ihminen ottanu yhteyttä blokkaamisen sijaan ja kirjotti vielä kusetuslapun firmasa alveista ja ei lukenu siinäkään, että rossussa olisi vikaa ja tuskin oli, koska oli omassa käytössä. Hyvä lisäkutti kostonegalle.

Edit.
Lankesin lähinnä aiemmin toimeen kaupan jälkeen kyseisen henkilön kanssa virtalähteistä yms. Ei aina onnistunut ole onnistunutta uudelleen.
 
Tuossa näkyjään ylläpidon mielestä olikin huono paikka puida @Norppa25 kaupettia kauppaketjussa, niin kai se tänne kuului sitten.
Eipä tuossa muuta, kun poitsukkeli jätti maksamatta vaihtomassit 350e ja "yllättäen" blokkasi, ettei saanut yhteyttä.
Emo+prossu+muistit ja 350e välirahaa muuttuikin selittelyksi firmansa alveista yms paskaksi.
Pokalla tuli nyt negatiivinen palautekkin good...
Sanon tähänkin, että elä tee kauppaa, jos ei ole varaa maksaa.
Tai ilmeisesti ei ollut oikea ketju. Luin vasta tuon negan loppuun ja, jos olisi väärää(wtf) ja ei toimi, niin oishan sitä normaali ihminen ottanu yhteyttä blokkaamisen sijaan ja kirjotti vielä kusetuslapun firmasa alveista ja ei lukenu siinäkään, että rossussa olisi vikaa ja tuskin oli, koska oli omassa käytössä. Hyvä lisäkutti kostonegalle.
Itse en ainakaan ymmärtänyt vittujakaan mitä tässä tapahtunut :cigarbeye:
 
Tähän voisi laittaa sen ilmoituksen/ketjun. Mutta ihan selväähän se nyt on:

Norppa25: vaihdan tuohon sinun emoon+prossuun omat emo+prossu+muistit ja vielä 350€
Norppa25: ok, siinä on emo+prossu+muistit minulta
Hanzibal: ok, siinä on emo+prossu minulta
Hanzibal: mites se 350€?
Norppa25 has blocked you.

Tässä on kyllä epäselvää, mitkä osat menivät vaihdossa, mutta ne meni ok - ja väliraha jäi maksamatta.

--

Norppa25 lähettämä palaute:
Tehtiin vaihtokaupat emo+prossu+muistit ym.minulta, jotka lähetin sovitusti. Häneltä piti tulla emo+prossu. Tulikin, mutta ei niitä mitä oli sovittu. Emolevy oli eri mallia ja prossu viallinen.



edit: jos blokkaa toisen, niin ei näe hänen viestejään. @Norppa25 , voisit kertoa oman puolesi asioista.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on kyllä epäselvää, mitkä osat menivät vaihdossa, mutta ne meni ok - ja väliraha jäi maksamatta.

Siis jos vaihtokaupassa huonompaan jättää maksamatta välirahan, niin selvä varkaushan se on. Vähän sama kun vaan ottaisi esim. koko Core i9-paketin mukaansa maksamatta mitään, tässä tapauksessa huonompi ja saatu vaihdokki vain vähentää syntynyttä tappiota.

Ja 350 euron maksamatta jättäminen on melko suuri summa - tuota luokkaa oli oma X99-emo + i7 5960X-paketin hinta kun noin nelisen vuotta sitten ostin sen. Eli Norppamaisella ”kaupankäynnillä” olisin voinut vain hakea ilmaiseksi tuollaisen päivityspaketin itselleni...

Eli kova on pokka Norpalla, jos sovittua summaa ei maksa ja vaihto on tehty jopa kasvokkain?
 
Ei ihan mennyt kaupat nappiin @Postman- kanssa. Viikko sitten perjantaina siis ostin ja maksoin emolevyn. Maanantaina kyselin että milloin ehtisi lähettämään ja tiistaina aamupäivällä kertoi lähettäneensä smartpostilla. Ihmettelin hieman, että ei näy seurannassa, jotta olisiko antaa seurantakoodia. Vastaus oli että "seurantakoodia ei ole, tekstiviesti tulee kun noudettavissa".

Tätä nyt muutamaan otteeseen kysellyt ja sanonut että jos oikeasti lähettänyt, niin sitten on ainakin puhelinnumero väärin, koska missään ei näy ja tarvitsee koodin jotta paketin voisi noutaa. Jos ei ole lähettänyt niin voisi maksaa summan takaisin vielä tilille, ilman että rikosilmoitusta tarvitsee tehdä. Tähän vastauksena vain " Kyllä se on lähetetty ".

Oli lähetetty sitten millä hyvänsä niin tänään olisi pitänyt olla viimeistään perillä. Kai sitä joutuu alkaa rikosilmoitusta väsäämään.

@Postman- näki parhaaksi reagoida tilanteeseen vaikenemalla. Nyt on jätetty rikosilmoitus petoksesta.

Onneksi tällä kertaa ei mennyt kovin suuria summia. Edellinen petos olikin moninverroin enemmän ja sattui vielä muropaketin aikaan. Silloin oli käyttäjälläkin paljon enemmän positiivista palautetta ja oli tehnyt samalla nimimerkillä onnistunutta kauppaa muillakin foorumeilla, silti joskus käy näin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 043
Viestejä
4 564 258
Jäsenet
75 077
Uusin jäsen
Haapojaantti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom