@Niso
Taustana:
Kaupat tehty näytöstä viisi päivää sitten. Tuotteen historia on ollut värikäs ikäänsä nähden, tuote on käynyt takuuvaihdossa ja siihen on hankittu virtajohto/muuntaja erikseen, koska aiempi kuulema meni takuuvaihdon mukana eikä palautunut. Myyjän mukaan ostokuitti olemassa ja takuu voimassa, sekä kysyttäessä vastasi että kuitit myös takuuvaihdosta sekä hankitusta uudesta muuntajasta on olemassa. Kaupantekohetkellä kuitit kuulema eivät olleet käsillä, ja myyjä lupasi lähettää puolen tunnin sisällä.
Tilanne:
Sain osittaisen screenshotin ostokuitista lisäkyselyjen jälkeen, joka ei sisällä kaikkia tietoja. Tarkastin myyjäliikkeestä (Gigantti), että kuitin numerolla ei löydy ostosta, ja tarvisi tilausnumeron sen lisäksi, koska tietosuojasyistä ei voi hakea minulle kuitissa olevien yhteystietojen perusteella ostoshistoriaa. Muita tositteita ei lähetetty. Myyjä ei vastaa yhteydenottoihin foorumilla eikä puhelimessa.
Kuriositeettina mainittakoot, että kuitin päivämäärä on 1,5v yli kuitissa mainitun Viaplayn promokoodin voimassaoloajan. En ota kantaa onko Gigantin promokampanjat jättäneet päivittymättä, vai onko kuitti vilpillinen.
Nähtävästi yli 20 positiivista kauppiaspalautetta voi silti olla väärässä. En suosittele kauppoja kaverin kanssa, kaikista hankaluuksista johtuen. Yhteydenpito heikkoa, eikä luvattuja tositteita toimiteta. Negatiivinen palaute jätetty, koska saamallani kuitin screenshotilla en pysty edes vahvistamaan, onko laitteella takuuta tai onko laitteen historia todellinen.