Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ostin käyttäjältä @Pekki83 powerin, jossa ilmoituksen mukaan piti olla takuu voimassa ja kuitti löytyy. Poweri tuli, mutta kuitti puutui. Laitoin YV:tä 1.8 ja myyjä pahoitteli seuraava päivä, että oli unohtanut laittaa kuitin. Lupasi laittaa kuitin tulemaan. Mitään ei kuulu, jolloin 7.8 kyselen uudestaan kuitin perään. Mitään ei kuulu ja taas 14.8 kyselen uudestaan kuitin perään.

Vituttaa maksaa tuotteesta hinta sen perusteella, että siinä on takuu voimassa ja kuitenkin saada tuote, jossa ei enää ole takuu voimassa ja myyjä ei enää vastaa viesteihin. Onko ideoita miten edetä asian kanssa?
 
Ei valitettavasti ole muita tietoja käyttäjästä kuin nimi ja tilinumero. Tiedän että kyseinen käyttäjä ei ole kirjautunut tänne enää vähään aikaan, mutta hän on kuitenkin tietoinen kuitin puuttumisesta ja on sen luvannut toimittaa. Nyt homma vaan on hänen osalta jäänyt aika pahasti vaiheeseen, kun ei ole kahteen viikkoon miehestä mitään kuulunut.

Tiedän että periaatteessa ilman ostokuittiakin olisi oikeus takuuseen, mutta aika vaikeaksi se menee käytetyn tavaran kanssa, kun ei ole tietoa alkuperäisestä ostajasta, sillä hänkin oli ostanut tuotteen täältä käytettynä :)

Tuntuu todella tyhmältä alkaa tekemään rikosilmoitusta näin pienestä asiasta, mutta kyllähän siinä helposti tienaa useita satasia myymällä aina tuotteet takuun & kuitin kanssa ja toivoo että ostajat jättää asian sikseen. Toivon nyt kuitenkin, että käyttäjä @Pekki83 hoitaa asian kuntoon seuraavan kahden viikon sisällä.
 
Tästä myyjästä kannattaa pysyä kaukana, olen maksanut tuon myynnissä olevan prosessorin parivuotta sitten ja rahat jäi sille tielle. Myyjällä useita kusetuksia vuosien varrelta nettimarkkinan ja torin puolella. Multa saa yv:llä tiedot tuosta kusettajasta jos on tarvetta.
Intel i5 4670k, Helsinki
 
Okei, no sitten.
Ilmoitus vaan näytti siltä että voisi olla oikeasti noita myymässäkin.
 
@dukki :n kanssa yhdet kaupat 780:stä muistaakseni kesäkuussa. Tuli sovittuun aikaan sovittuun paikkaan ja maksoi kortin.
 
Nyt on hieman offtopic mutta niinpä näyttäisi olevan muillakin joten laitetaanpa tämmönen ilmoille tänne kun tätä tulee seurattua mahdollisten huijareiden varalta... ei jaksaisi turhaa lukea ja ottaa turhia ilmoituksia tästä jatkuvasti.

@Rantakemisti

Pitäisiköhän tänne luoda toinen ketju tyyliin ylimääräisille jorinoille ja tänne vain "vitaalit" asiat ja moderoida täältä ylimääräinen jorina pois(?) Näyttäisi nämä rönsyilevän ja ihmisille on paljon asiaa, mielipiteitä puuttua toisten ilmoittamiin kauppakokemuksiin / huijauksiin.

Tyyliin siis "hyvät tarjoukset" ... ja erillinen ketju sitten keskustelulle jossa voidaan jatkaa näiden tapauksien jorinoita ja luoda sitä draamaa aikaiseksi jos sikseen haluaa.

edit: @iNdo - ja näitähän en sen kummemmin tilaa, voisit varmaan lopettaa sen provosoinnin samantien...
 
Viimeksi muokattu:
Ei, ei tosiaan "pitäisi", koska sitten "pitäisi" samantien väsätä joka ikisestä aiheesta erikseen ilmentymien luettelointi tms -ketju ja sitten jorinaketju.

Miksi ihmeessä edes tilaat näin yleisluontoista ketjua? Sosiaaliporno? :bored:
 
Nyt on hieman offtopic mutta niinpä näyttäisi olevan muillakin joten laitetaanpa tämmönen ilmoille tänne kun tätä tulee seurattua mahdollisten huijareiden varalta... ei jaksaisi turhaa lukea ja ottaa turhia ilmoituksia tästä jatkuvasti.

@Rantakemisti

Pitäisiköhän tänne luoda toinen ketju tyyliin ylimääräisille jorinoille ja tänne vain "vitaalit" asiat ja moderoida täältä ylimääräinen jorina pois(?) Näyttäisi nämä rönsyilevän ja ihmisille on paljon asiaa, mielipiteitä puuttua toisten ilmoittamiin kauppakokemuksiin / huijauksiin.

Tyyliin siis "hyvät tarjoukset" ... ja erillinen ketju sitten keskustelulle jossa voidaan jatkaa näiden tapauksien jorinoita ja luoda sitä draamaa aikaiseksi jos sikseen haluaa.

edit: @iNdo - ja näitähän en sen kummemmin tilaa, voisit varmaan lopettaa sen provosoinnin samantien...
Kyllä maailmaan ketjuja mahtuu, joten tein oman ketjunsa yleisille jorinoille.

Yleinen Kauppa-alueen keskustelu

Ei, ei tosiaan "pitäisi", koska sitten "pitäisi" samantien väsätä joka ikisestä aiheesta erikseen ilmentymien luettelointi tms -ketju ja sitten jorinaketju.

Miksi ihmeessä edes tilaat näin yleisluontoista ketjua? Sosiaaliporno? :bored:
Tällaiset turhat kommentit pois.:swait: Tein ketjun yleiselle kauppa-alueen keskustelulle, jatketaan siellä, mutta asiallisesti.

Yleinen Kauppa-alueen keskustelu
 
Laitetaas nyt tännekin kunnes asia korjataan.

Tilasin Tietokonekauppa.fi sta useamman tilauksen. Muut tähän asti saapuneet olivat ok.

Kunnes hain äsken yhden lähetyksen postista.. piti tulla xonar äänikortti ja KAKSI kappaletta 850 EVO 500GB SSD-levyä.

Paketissa oli kuitenkin vain YKSI SSD-levy ja kyseinen äänikortti mutta sille kuitenkin ajurilevykkeitä oikein kaksin kappalein!

Koitin äsken soitella asiakaspalvelun matkapuhelinnumeroon ei vastausta.

Ottakaapa mitä pikimmiten yhteyttä minuun ja korjatkaa virheenne. Laitan YV:llä puhelinnumeroni mutta tuskin teiltä samana päivänä kahta samanlaista tilausta on lähtenyt joten kyllä te ne tietoni sieltä löydätte muutenkin.

Odotan pikaista yhteydenottoa teidän suunnaltanne!

Tätä ennen olen asioinut usein kanssanne eikä ongelmia ole ollut.

Edit. Asia kunnossa. Kiitos hyvästä asiakaspalvelusta! Ostan teiltä jatkossakin!
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas nyt tännekin kunnes asia korjataan.

Tilasin @Tietokonekauppa.fi sta useamman tilauksen. Muut tähän asti saapuneet olivat ok.

Kunnes hain äsken yhden lähetyksen postista.. piti tulla xonar äänikortti ja KAKSI kappaletta 850 EVO 500GB SSD-levyä.

Paketissa oli kuitenkin vain YKSI SSD-levy ja kyseinen äänikortti mutta sille kuitenkin ajurilevykkeitä oikein kaksin kappalein!

Koitin äsken soitella asiakaspalvelun matkapuhelinnumeroon ei vastausta.

Ottakaapa mitä pikimmiten yhteyttä minuun ja korjatkaa virheenne. Laitan YV:llä puhelinnumeroni mutta tuskin teiltä samana päivänä kahta samanlaista tilausta on lähtenyt joten kyllä te ne tietoni sieltä löydätte muutenkin.

Odotan pikaista yhteydenottoa teidän suunnaltanne!

Tätä ennen olen asioinut usein kanssanne eikä ongelmia ole ollut.

Edit. Asia kunnossa. Kiitos hyvästä asiakaspalvelusta! Ostan teiltä jatkossakin!
Pahoitteluni keräilyvirheestä varastolla. Koitetaan olla tarkempia.
 
Mielestäni on kyllä vähän kohtuutonta postata heti tähän ketjuun ennenkuin liikkeellä on ollut aikaa korjata/hyvittää virheensä. Jos nyt ei illalla 7 aikaan saa aspaa kiinni niin ei siinä heti tarvi ruveta riehumaan, vähän jäitä hattuun.
 
Mielestäni on kyllä vähän kohtuutonta postata heti tähän ketjuun ennenkuin liikkeellä on ollut aikaa korjata/hyvittää virheensä. Jos nyt ei illalla 7 aikaan saa aspaa kiinni niin ei siinä heti tarvi ruveta riehumaan, vähän jäitä hattuun.

Kiitos mielipiteestäsi! Oikeassa olet, hieman keitti iltasella.
Lisäksi koin olevani hieman heikoilla tuossa asiassa jos varastosaldot eivät olisikaan todistaneet väitettäni todeksi.
Aamusella asia hoidettiin kuntoon asiakaspalvelun kanssa hyvässä hengessä ja editoinkin siitä infoa aiempaan viestiini.
Kaiken kaikkiaan loistavaa ja asiallista asiakaspalvelua! Suosittelen kaikille kyseistä kauppaa!

Edit. Poistin kaupan käyttäjälinkin aiemmasta viestistä ettei hypi heti silmille jos hakuja tekee.
 
Onko mielestänne oikeutettua laittaa negatiivista palautetta näyteikkunashoppailijalle joka kyselee tiukkaa hintaa tuotteelle, muttei vastaa enää viesteihin?

Käyttäjä on ollut kahdesti foorumilla paikalla vastaukseni jälkeen, ja vastausta häneltä ei ole kuulunut...
 
Eikös tuo tiukan hinnan kysely ole aika normaalia, lähinnä vastaamattomuus tarkoittaa että ei hinta miellyttänyt. Ei kait siitä erikseen tarvitse mainita jos ei halua ostaa.
 
Onko se palautesysteemi niin hankala oikeasti ymmärtää, että ei nyt jokaisesta asiasta tarvitse olla nillittämässä toiselle, joka ei itseä miellytä.

Toteutuneista kaupoista tai huijauksista palaute. Sillä selvä.
 
Helvetin reilua @Kepri , kaupat oli jo sovittu ja myyt toiselle koska saat enemmän rahaa. Pitääkö täällä 24/7 päivystää ja olla valmiina vastaamaan yksityisviesteihin?
  • 23.8. klo.19:25 tarjoan osista 300€ ja jatkamme kaupantekoa yksityisviesteillä, päädymme hintaan 310€
  • 24.8. klo.00:53 varmistelen vielä myynti-ilmoituksen aitoutta ja pyydän kuvia osista (kaikki vaikuttaa hyvältä).
  • 24.8. klo.16:25 kysyn sopisiko toimitus- ja maksutavaksi matkahuollon bussiennakko, sekä osa ostohinnasta heti tilille (haluan varmistua että tavara myös lähtee)
  • 24.8. klo.16:36 saan kieltävän vastauksen ja vastatarjouksen postin postiennakosta tai kotiovelle toimittamisesta myyjän toimesta.
  • 25.8. klo.12:29 tulee sähköposti, jossa kerrotaan minulle annetusta negatiivisesta palautteesta.
  • 25.8. klo.13:34 myyjä on myynyt osat toiselle ostajalle joka tarjosi 350€.
Väität vielä palautteessa että toiset kaupat menivät sivusuun, mutta kummasti on tavara kuitenkin vaihtanut omistajaa.

Palaute: https://bbs.io-tech.fi/trader/history?user_id=14068

Kohde: Myyty - i7-4770k, vii ranger & 16g ddr3

PS. Palautteeseen voi kirjoittaa kovin vähän tekstiä. Olisi myös hyvä voida vastata saamaansa palautteeseen palautteen perään.

EDIT: Typot ja kohteen linkki korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Helvetin reilua @Kepri , kaupat oli jo sovittu ja myy toiselle koska saa enemmän rahaa. Pitääkö täällä 24/7 päivystää ja olla valmiina vastaamaan?
  • 23.8. klo.19:25 tarjoan osista 300€ ja jatkamme kaupantekoa yksityisviesteillä, päädymme hintaan 310€
  • 24.8. klo.00:53 varmistelen vielä myynti-ilmoituksen aitoutta ja pyydän kuvia osista (kaikki vaikuttaa hyvältä).
  • 24.8. klo.16:25 kysyn sopisiko toimitus- ja maksutavaksi matkahuollon bussiennakko, sekä osa ostohinnasta heti tilille (haluan varmistua että tavara myös lähtee)
  • 24.8. klo.16:36 saan kieltävän vastauksen ja vastatarjouksen postin postiennakosta tai kotiovelle toimittamisesta myyjän toimesta.
  • 25.8. klo.12:29 tulee sähköposti, jossa kerrotaan minulle annetusta negatiivisesta palautteesta.
  • 25.8. klo.13:34 myyjä on myynyt osat toiselle ostajalle joka tarjosi 350€.
Väittää vielä palautteessaan että menivät kaupat sivusuun, mutta kummasti on tavara kuitenkin vaihtanut omistajaa. https://bbs.io-tech.fi/trader/history?user_id=14068

Kohde: https://bbs.io-tech.fi/threads/1428778

PS. Palautteeseen voi kirjoittaa kovin vähän tekstiä. Olisi myös hyvä voida vastata saamaansa palautteeseen palautteen perään.

En kyllä itsekään jaksaisi vääntää sunlaises kanssa, mainitse se ennakko ensimmäisessä viestissä tai hae kaupasta, jos liiaksi jännittää. Eikä vasta sitten, kun myyjä hyppinyt pillisi mukaan toimittaen evidenssiä.

Mikään ei tympäse yhtä paljon kuin ostajat, jotka alkaa venkoilemaan ennakoista useamman viestin jälkeen.
 
@mäggäri Emme olleet sopineet maksu- tai toimitustavasta mitään, vain sen että hinta olisi sisältänyt postituskulut, tämä ei tarkoita sitä etteikö pakettiin voisi ostajan piikkiin vielä lisätä lisäpalveluja, tai ettei ostaja voisi ehdottaa kuljetusliikettä (posti on yleispätevätermi vaikka se onkin kuljetusliikkeen nimi).

Pitääkö täällä vaan antaa rahat kiltisti toisella ja luottaa että tavara tulee toimitetuksi, kuten kaupasta ostettaessa? Tämäkin ketju on hyvä todiste siitä, ettei kenestäkään ei voi olla varma.

Itselleni 300€ ei ole raha jonka voi antaa toiselle vastikkeetta.
 
Viimeksi muokattu:
@mäggäri Emme olleet sopineet maksu- tai toimitustavasta mitään, vain sen että hinta olisi sisältänyt postituskulut, tämä ei tarkoita sitä etteikö pakettiin voisi ostajan piikkiin vielä lisätä lisäpalveluja, tai ettei ostaja voisi ehdottaa kuljetusliikettä (posti on yleispätevä termi vaikka se onkin kuljetusliikkeen nimi).

Pitääkö täällä vaan antaa rahat kiltisti toisella ja luottaa että tavara tulee toimitetuksi, kuten kaupasta ostettaessa? Tämäkin ketjua on hyvä todiste siitä, ettei kenestäkään ei voi olla varma.

Itselleni 300€ ei ole raha jonka voi antaa toiselle vastikkeetta.

En näe tässä eroa vaikka ostaisi kepöstä. :rofl: Normaali käytäntö ollut mullahin ajoista asti.
 
Laki on hieman eri yrityksille ja yksityisille, kummalta luulet helpommin saavasi rahat takaisin epärehellisyyden tapahtuessa.

Turhaan mä tästä kuitenkaan sun kanssa väännän @mäggäri , halusin vain tuoda oman kantani asiasta.
 
Faktahan on se että sun ois pitänyt ilmoittaa se postiennakko heti ensimmäisessä viestissä eikä vasta kun kaupat on sovittu. Mä oisin heti voinut myydä sen nopeilla kaupoilla noudolla tai maksu tilille ja tavara postiin periaatteella ilman turhaa odottelua jne. Mullahan ei siis mitään postiennakkoa vastaan ole mutta kyllä se kuuluu hyviin tapoihin mainita heti jos se maksutapana on. Se miks myin toiselle oli puhtaasti siitä johtuvaa että meidän kommunikaatio oli aluksi nopeaa mutta kun mainitsin että postin kautta postiennakko tai tuon kotiis bensakuluja vastaan niin hiljenit, kävit myös foorumilla useaan otteeseen sen jälkeen.. ( Tarkistin monta kertaa ) Sun käyttis on uus ja oletin että sua ei vaa sit kiinnosta, ku aika moni tekee niin että jättää ilmoittamatta tai varailee tavaraa. BTW Jos sua yhtään helpottaa, tavarat lähti halvemmalla kun sun tarjoukses.
 
Viimeksi muokattu:
Laki on hieman eri yrityksille ja yksityisille, kummalta luulet helpommin saavasi rahat takaisin epärehellisyyden tapahtuessa.

Turhaan mä tästä kuitenkaan sun kanssa väännän @mäggäri , halusin vain tuoda oman kantani asiasta.

Laki laki laki. Huoh. Ei liity sitten mitenkään tähän nuo horinasi, ei täältä ole pakko edelleenkään ostaa. Joten miksi vaivaat itseäsi yksityisten kaupankäynnillä? :rofl:

Ah, suomalaisuus, pakko päästä valittamaan vaikka kuumotus maksimit saada tuote X.
 
Helvetin reilua @Kepri , kaupat oli jo sovittu ja myyt toiselle koska saat enemmän rahaa. Pitääkö täällä 24/7 päivystää ja olla valmiina vastaamaan yksityisviesteihin?
  • 23.8. klo.19:25 tarjoan osista 300€ ja jatkamme kaupantekoa yksityisviesteillä, päädymme hintaan 310€
  • 24.8. klo.00:53 varmistelen vielä myynti-ilmoituksen aitoutta ja pyydän kuvia osista (kaikki vaikuttaa hyvältä).
  • 24.8. klo.16:25 kysyn sopisiko toimitus- ja maksutavaksi matkahuollon bussiennakko, sekä osa ostohinnasta heti tilille (haluan varmistua että tavara myös lähtee)
  • 24.8. klo.16:36 saan kieltävän vastauksen ja vastatarjouksen postin postiennakosta tai kotiovelle toimittamisesta myyjän toimesta.
  • 25.8. klo.12:29 tulee sähköposti, jossa kerrotaan minulle annetusta negatiivisesta palautteesta.
  • 25.8. klo.13:34 myyjä on myynyt osat toiselle ostajalle joka tarjosi 350€.
Väität vielä palautteessa että toiset kaupat menivät sivusuun, mutta kummasti on tavara kuitenkin vaihtanut omistajaa.

Palaute: https://bbs.io-tech.fi/trader/history?user_id=14068

Kohde: Myyty - i7-4770k, vii ranger & 16g ddr3

PS. Palautteeseen voi kirjoittaa kovin vähän tekstiä. Olisi myös hyvä voida vastata saamaansa palautteeseen palautteen perään.

EDIT: Typot ja kohteen linkki korjattu.

Eli ensin sovitaan kaupat sekä hinta.

Sitten seuraa kasa yksityisviestejä joista osa lähtee lähes 01 yöllä mihin myyjä kohteliaasti vastaa toimittaen kuvia jne. minkä jälkeen ostaja alkaa esittämään että maksaisi osan hinnasta nyt ja osan joskus myöhemmin.
Kun myyjä ei suostu tuohon vaan ehdottaa jopa toimitusta suoraan kotiin ja odottaa vuorokauden vastausta jota ei kuulu. Sitten laittaa negatiivisen palautteen ja myy osat toiselle ostajalle.

Ehkä tässä pitäisi katsoa peiliin? Suutut kun itse "et huomaa" vuorokaudessa viestiä mutta ehdit silti lähetellä jopa 01 aikaan viestejä myyjälle ja odottaa häneltä jatkuvia kuvia sekä selvityksiä. Itsekin jos olisin myymässä jotain heräisi epäilys että vastapuoli on ns. hupihuutaja varsinkin jos tarjoaisin toimitusta suoraan ostajan ovelle enkä saisi muuta vastausta kuin radiohiljaisuuden!
 
@Kepri Totta olisin voinut asian varmistaa, kerta ei ollut ilmoituksessa mainittu, myönnän tämän. Siitä olen eri mieltä että kaupat olisivat jotenkin viivästyneet, koska ehdotin postiennakoa. Enkä näe postiennakolla lähetettäessä mitään suurempaa vaivaa tavalliseen pakettiin, jos asiakas sitä toivoo.
En tiedä miten sivusto tulkitsee foorumilla käynnin. Eilen tosiaan kokopäivän oli sivusto auki välilehdellä, itse en tosin koneella ollut kokopäivää.

Ei lohduta. Ikävä (oikeasti) ettet saanut tavarasta niin hyvää hintaa kuin olisit voinut.

@mäggäri Sulla nyt ei ole mitään oikeaa asiaa, lopetan sinulle vastaamisen.
Torin ja fb:n kautta teen kauppaa useinkin, eipähän vaan tule yleensä ostettua näin suuria ostoksia.

@Taneli- En tosiaan tiedä kuinka usein ja säännöllisesti minun tulisi täällä vierailla.
Siksi tarjosinkin osaa rahoista suoraan tilille, etten vaikuttaisi vain hupihuutelijalta.
Eikä se kotiovelle tarjous mikään ilmainen ollut, olisi pitänyt ostaa kokopaketti pyynti hintaan. Siinä saattaa hieman joutua miettimään maksaako 300€ vaiko 400€.
 
Viimeksi muokattu:
@Kepri Totta olisin voinut asian varmistaa, kerta ei ollut ilmoituksessa mainittu, myönnän tämän. Siitä olen eri mieltä että kaupat olisivat jotenkin viivästyneet, koska ehdotin postiennakoa.
En tiedä miten sivusto tulkitsee foorumilla käynnin. Eilen tosiaan kokopäivän oli sivusto auki välilehdellä, itse en tosin koneella ollut kokopäivää.

Ei lohduta. Ikävä (oikeasti) ettet saanut tavarasta niin hyvää hintaa kuin olisit voinut.

Niin tai samalla kun teet tarjouksen niin sanot heti että haluat postiennakolla.. Ehkä tos pisti vihaks se että toimitin kuvia ja todistelin ilmoituksen aitoutta ja sit saan märällä rätillä naamaan kun ne kaupat on sovittu monien viestien jälkeen. Selitin myös että mulle jää 50€ käteen jos tavarat mystisesti vaikka menis rikki toimituksessa tai jotain muuta. Mulle vaan nyt oli helpompi myydä jollekkin kenen kanssa ne kaupat sujuu heti ja toivottavasti ilman mitään jälkiselvittelyjä.


Pahoittelen jos tämä jäi harmittamaan mutta ehkä tästä molemmat oppi jotain uutta.
 
Kepri sanoi:
Ehkä tos pisti vihaks se että toimitin kuvia ja todistelin ilmoituksen aitoutta ja sit saan märällä rätillä naamaan...
Turha siinä nyt on parin kuvan ja yksilöintitietojen takia ruveta uhriutumaan, ihan perus juttuja jotka voisi olla suoraan ilmoituksessakin. No sain kuvat (kiitos niistä), pystyin luottamaan että osat ovat olemassa, joten pitäisi vaan saada ne itselle.
...Selitin myös että mulle jää 50€ käteen jos tavarat mystisesti vaikka menis rikki toimituksessa tai jotain muuta.
Ei se nyt ihan noin mene. Jos tavara, joka on lähetetty särkyvänä ja pakattu asianmukaisesti, särkyy kuljetuksessa, on kuljetusliike velvollinen korvaamaan vahingon. Vaivaa tästä tietty tulee. Mm. Posti korvaa vaurioituneet lähetykset lähettäjälle, joka on palvelun ostaja. Matkahuoltoon en ole niin tarkkaan perehtynyt.
Sama ongelma tulee jos saat rahat etukäteen tilille. Lähetät paketin ja se särkyy kuljetuksessa. Ei se vastaanottajan syy voi olla, joten joudut palauttamaan rahat ostajalle ja sopimaan korvauksesta kuljetusliikkeen kanssa.
Edellämainittu on syy miksi pyysin lähettämään särkyvänä ja bussiennakolla.

Siksi Matkahuollolla, että voisin tarkastaa tavaran oikeellisuuden, ennen tuotteen vastaanottamista/maksamista. Pakettiinhan voisi pakata vaikka kiven ja laudan (kuvat ei siihen auta). Postilla EI ole vastaavaa palvelua.
Tervetuloa Postin asiakaspalveluun. Kuinka voin auttaa?
12:22
Hei! Onko mahdollista lähettää postiennakkopaketti siten, että vastaanottaja voi tarkastaa paketin sisällön ennen postiennakon maksamista?
12:24
Keskustelu tallennetaan asiakaspalvelun laadun kehittämiseksi
12:24
Keskustelu yhdistetään asiakaspalvelijalle, odota hetki.
12:24
Keskustelu on yhdistetty asiakaspalvelijalle Joel
12:24
Hei
12:24
Ei ole mahdollista valitettavasti.
12:24
Onko postiennakko peruutettavissa, jos asiakas on sen jo maksanut, esimerkiksi petoksen tapahtuessa, kun paketissa ei olekkaan luvattua tuotetta.
12:25
Hetkinen, selvitän asiaa
12:28
Tällaisen lomakkeen voi täyttää asiaan liittyen: Postiennakkolähetyksen selvityspyyntölomake - Posti yrityksille (Avaa)
12:30
Pyydän olemaan Poliisin yhteydessä jos tässä on syytä epäillä rikosta
12:30
Hei, miten voin auttaa?
Hei! Onko mahdollista lähettää bussiennakkopaketti siten, että vastaanottaja voi tarkastaa paketin sisällön ennen postiennakon maksamista?
Hei
Kyllä onnistuu, lähetystilanteessa kannattaa tällöin mainita Matkahuolon työntekijälle asiasta, niin hän kirjaa bussiennakon tietoihin, että voi tarkistaa sisällön vastaanotettaessa.

Tästä voidaan tosiaan oppia, toivottavasti muutkin kuin me kaksi. Ei mitään henkilökohtaista pahaa sinulle, hyvä että sait tavaran kaupaksi, itse sain vähän miettimis aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä mikä tässä on mutta viime aikoina tätä kauppiaspalauttetta on alettu käyttämään yleisenä palautteena käyttäjästä. Kauppiaspalautteen tarkoituksena on antaa palautetta myyjälle ja ostajalle tehdyistä kaupoista. Kaupankäynnistä voi keskustella tässä ketjussa, eikä sitä varten tarvitse tehdä palautteita jos mitään kauppoja ei ole lopulta tapahtunut. Poistin nuo negatiiviset kauppiaspalautteet.

Negatiivinen Kepri -> IgNIs
Sopii kaupat, ehdottelee lopuksi postiennakkoa, suosin postia en matkahuoltoa, ei vastaa viestiin. Negaa ihan siitä syystä että meni toiset diilit sivuun ja ei ilmoittanut että ei kiinnosta

Negatiivinen IgNIs -> Kepri Lyhyesti: Sovimme hinnakisi 310€, jonka yritämme päästä yhteisymmärrykseen toimitus- ja maksutavasta viimeinen YV 24.8. 16:37. 25.8. 12:29 saan negatiivisen. Kaupat keskin ja myy toiselle kalli

***

Ihan näin myyjän näkökulmasta en ihmettele jos kaupat menevät mönkään. Mielestäni ensin kuuluu kysellä ne kuvat ja toimitustavat, ja vasta sen jälkeen lyödään tarjousta pöytään.

Olen tehnyt parit kaupat vastaavalla kaavalla ja kieltämättä ärsyttää vastailla useisiin viesteihin monen päivän ajan. Pahimmassa tapauksessa tämän jälkeen alkaa uusi tinkimiskierros.

Toisessa laidassa on ne ostajat jotka lähettävät tarjouksen (sisältäen postitustavat ja muut ehdot) ja sen yhteydessä vielä kaikki yhteystietonsa. Tällaiseen viestiin ei tarvitse vastata kuin "kyllä" sekä lisätä loppuun tilinumerot ja omat yhteystiedot.

Tähän ei tietenkään ole mitään oikeata toimintatapaa, mutta hirveän usein sitä toivoisi eräänlaista tehokkuutta niin myyjältä kuin ostajaltakin.
 
Postiennakkotuotteen voi jättää noutamatta tai laittaa ihan piruuttaan takaisin. Sitten jää myyjän vastuulle kaikki postikulut, jotka maksetaan kahteen kertaan. Ei taida alle parinkympin päästä.

Itse kirjoitan aina kauppoihini "ei postiennakkoa", niin ei jää epäselväksi. Ainoa tapa, jolla myyjän puolesta voisi kompensoida on nostaa hintaa postiennakkokulujen verran ja silti periä vähintään 20€ etukäteen. Silloinkin voi tulla parin-kolmen viikon jälkeen postin tuhoama paketti takaisin ja ostaja haluaa nekin pari kymppiä takaisin.
 
Itse kirjoitan aina kauppoihini "ei postiennakkoa", niin ei jää epäselväksi. Ainoa tapa, jolla myyjän puolesta voisi kompensoida on nostaa hintaa postiennakkokulujen verran ja silti periä vähintään 20€ etukäteen. Silloinkin voi tulla parin-kolmen viikon jälkeen postin tuhoama paketti takaisin ja ostaja haluaa nekin pari kymppiä takaisin.

Täähän se ois, mutta tässä tapauksessa ostaja oli ehdottanut osaa kauppasummasta suoraan tilille (Tämä kohta oli oikein kaupassa, muu sitten vähän pitkin reisiä hoidettu imo)
 
Ei se nyt ihan noin mene. Jos tavara, joka on lähetetty särkyvänä ja pakattu asianmukaisesti, särkyy kuljetuksessa, on kuljetusliike velvollinen korvaamaan vahingon. Vaivaa tästä tietty tulee. Mm. Posti korvaa vaurioituneet lähetykset lähettäjälle, joka on palvelun ostaja. Matkahuoltoon en ole niin tarkkaan perehtynyt.
Sama ongelma tulee jos saat rahat etukäteen tilille. Lähetät paketin ja se särkyy kuljetuksessa. Ei se vastaanottajan syy voi olla, joten joudut palauttamaan rahat ostajalle ja sopimaan korvauksesta kuljetusliikkeen kanssa.
Kadonneen tai näkyvästi vahingoittuneen pakkauksen enimmäiskorvaus on 20€/kg (tiekuljetussopimuslaki). Fyysisesti ehjän paketin särkynyttä sisältöä kuljetusyhtiöt eivät yleensä korvaa, helposti särkyvä lisällä saa vain erilliskäsittelyn lajittelussa.

Korvausperusteet - Posti henkilöasiakkaille
500 euron arvoinen kameran objektiivi katosi postissa – Korvaako Posti? - Aamulehti
 
Postiennakkotuotteen voi jättää noutamatta tai laittaa ihan piruuttaan takaisin. Sitten jää myyjän vastuulle kaikki postikulut, jotka maksetaan kahteen kertaan. Ei taida alle parinkympin päästä.

Itse kirjoitan aina kauppoihini "ei postiennakkoa", niin ei jää epäselväksi. Ainoa tapa, jolla myyjän puolesta voisi kompensoida on nostaa hintaa postiennakkokulujen verran ja silti periä vähintään 20€ etukäteen. Silloinkin voi tulla parin-kolmen viikon jälkeen postin tuhoama paketti takaisin ja ostaja haluaa nekin pari kymppiä takaisin.

Ei nostaa hintaa vaan pyytää postiennakko ostajalta postiennakot +postimaksut tuplana etukäteen ja lopulta vähentää ne siitä sovitusta kauppahinnasta. Näin ei jää harmittamaan noutamaton paketti. Tietysti menee aikaa ja oman tuotteen uudelleen myyntiin laitto jne...
 
Itselle tapahtui omituisen oudosti Huuto.netissä. Kysyin eräältä ihmiseltä jonlta kysyin yhtä levyn kuntua väitti, ettei pystyisi lähettämään munmuassa emailin kautta kuvaa, ja että halusi watsappissa lähettää kuvan. Itse aloin heti arvelemaan asiaa. Huom! Henkilö ei edes ole tunnistautunut. Noh, sen jälkeen hän sanoi nostavansa hintaa syynä että "Se olisi liianpaljon vaivaa laittaa kuvaa kyseiseen huutoon." Omasta mielestä kyseinen väite oli avian absurdi. Noh, myyjä sitten posti huudon tämän jälkeen. Olisi varmaan nyysinyt rahatkin. Jokatapuksessa kannattaa aina varoa keltä ostaa ja mitä. Henkilön nimimerkki on: "Pelitmyy" Suosittelen varovaisuutta.
 
Itselle tapahtui omituisen oudosti Huuto.netissä. Kysyin eräältä ihmiseltä jonlta kysyin yhtä levyn kuntua väitti, ettei pystyisi lähettämään munmuassa emailin kautta kuvaa, ja että halusi watsappissa lähettää kuvan. Itse aloin heti arvelemaan asiaa. Huom! Henkilö ei edes ole tunnistautunut. Noh, sen jälkeen hän sanoi nostavansa hintaa syynä että "Se olisi liianpaljon vaivaa laittaa kuvaa kyseiseen huutoon." Omasta mielestä kyseinen väite oli avian absurdi. Noh, myyjä sitten posti huudon tämän jälkeen. Olisi varmaan nyysinyt rahatkin. Jokatapuksessa kannattaa aina varoa keltä ostaa ja mitä. Henkilön nimimerkki on: "Pelitmyy" Suosittelen varovaisuutta.

Informaatioarvo tällä viestillä: 0.00


Lisäksi suosittelen että puhdistat peilisi, vika voinee löytyä sieltä. Luulempa ettei kyseinen myyjä halua tehdä kauppaa kaltaistesi kanssa, jotka etsivät pääsääntöisesti kirjekavereita vain.

pelitmyy - Palautteet ja oma kuvaus - Huuto.net
 
Itselle tapahtui omituisen oudosti Huuto.netissä. Kysyin eräältä ihmiseltä jonlta kysyin yhtä levyn kuntua väitti, ettei pystyisi lähettämään munmuassa emailin kautta kuvaa, ja että halusi watsappissa lähettää kuvan. Itse aloin heti arvelemaan asiaa. Huom! Henkilö ei edes ole tunnistautunut. Noh, sen jälkeen hän sanoi nostavansa hintaa syynä että "Se olisi liianpaljon vaivaa laittaa kuvaa kyseiseen huutoon." Omasta mielestä kyseinen väite oli avian absurdi. Noh, myyjä sitten posti huudon tämän jälkeen. Olisi varmaan nyysinyt rahatkin. Jokatapuksessa kannattaa aina varoa keltä ostaa ja mitä. Henkilön nimimerkki on: "Pelitmyy" Suosittelen varovaisuutta.

No joo, näyttäisi hepulla olevan sen verran positiivista palautetta että itse en olisi todnäk. jaksanut alkaa penäämään mitään kuvia "todisteeksi". Sinänsä ymmärrän myyjää hyvin, koska puhelimella näpsäisty kuva ja lähetys whatsapilla onnistuu suht vaivattomasti mutta omalla kohdalla alkaa rasittamaan se vaiva kun eka otat kuvan ja sitten arvot sen puhelimesta koneelle jonka lisäksi uppaat sen johonkin random kuvapalveluun tai huuto.nettiin (jos kyseessä joku osa tai laite jonka kuvan löytää helposti netistä vaikkapa valmistajan sivulta).

Esim. itselläni useampi sata positiivista palautetta (sekä olen myös tunnistautunut). Myin huuto.netissä näytönohjainta jonka huutaja huusi ja kaupat sulkeutui. Sen sijaan että ennen kauppoja hessu olisi ollut yhteydessä tai pyytänyt sitä ja tätä, niin kauppojen _sulkeuduttua_ alkaoi tulemaan spämmia sähköpostiin että pitää laittaa valokuvaa myytävästä tuotteesta. No, kaivoin kopan pöydän alta ja avasin, otin kuvan näyttiksestä (vielä käytössä ja kiinni koneessa siis). No, tämän jälkeen olisikin pitänyt silti tehdä kaupat postiennakolla vaikka myynti-ilmossa selvästi mainittu että joko rahat käteen ja kortti toiseen käteen f2f kaupat tai siten rahat tilille ja rahojen näkymisen jälkeen kortti postiin.

Lopulta suostui maksamaan rahat tilille jonka jälkeen n. 5h välein tekstiviestipommitusta että joko rahat näkyy ja onko kortti postissa. Oli ensimmäistä kertaa tosi lähellä kauppojen peruuntuminen minun puoleltani, vaikka lähemmäs 20v olen mm. netissä tavaraa ostanu ja myynyt.
 
No sattuipa itselle ihan näillä foorumeilla, sälli tuli tarjoamaan 980ti (osto-ilmoitukseni johdosta) ja ostin sen häneltä 300€, siirsin rahat tilille jonka jälkeen tämä löi yhteydet poikki eikä ole vastannut mihinkään viestiin. Rikosilmoitus poliisille vetämässä mutta eipä tässä voi muuta kuin toivoa.. ei edes puhelinnumero toimi mutta luulis että tilinumero on oikea jonka hän antoi..
 
Viimeksi muokattu:
No sattuipa itselle ihan näillä foorumeilla, sälli tuli tarjoamaan 980ti (osto-ilmoitukseni johdosta) ja ostin sen häneltä 300€, siirsin rahat tilille jonka jälkeen tämä löi yhteydet poikki eikä ole vastannut mihinkään viestiin. Rikosilmoitus poliisille vetämässä mutta eipä tässä voi muuta kuin toivoa.. ei edes puhelinnumero toimi mutta luulis että tilinumero on oikea jonka hän antoi..

Milläs nimellä pyörii täällä?
 
Lopulta suostui maksamaan rahat tilille jonka jälkeen n. 5h välein tekstiviestipommitusta että joko rahat näkyy ja onko kortti postissa. Oli ensimmäistä kertaa tosi lähellä kauppojen peruuntuminen minun puoleltani, vaikka lähemmäs 20v olen mm. netissä tavaraa ostanu ja myynyt.

Tämä.
En tiedä mitään vittumaisempaa tunnetta kuin viestipommitus "joko joko joko" vaikka oletkin sanonut ajan X postitukselle.
Siksi noudot :cigar2:
 
Hieman huono maku jäi käyttäjästä superheke.

Sovittu kaupat näytöstä ja nouto. Peruu kaupat paria tuntia ennen noutoa.

Ylimääräistä vaivaa vaan aiheuttaa nää hupiostajat.
 
Juu eli tämän ukon nimi *Snip*, näyttäisi olevan jonkinlausta taustaakin tuossa huijaus bisneksessä. varokaa kuin ruttoa tai ottakaa maila käteen
Muistutetaan taas ettei viestiketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa!
 
  • Tykkää
Reactions: svk
Muistutetaan taas ettei viestiketjussa ei saa julkaista henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa tai tilinumeroa!

Foorumeille pitäisi tehdä threadi jossa niin voi tehdä, kyseessä ammattihuijari josta ilmeisesti löytyy yllättävän paljon infoa netistä, kusettanut asuntokaupoissa, elektroniikassa jne. Hänestä pitäisi saada ostajille tietoa
 
Foorumeille pitäisi tehdä threadi jossa niin voi tehdä, kyseessä ammattihuijari josta ilmeisesti löytyy yllättävän paljon infoa netistä, kusettanut asuntokaupoissa, elektroniikassa jne. Hänestä pitäisi saada ostajille tietoa
Ongelma on vain siinä, että foorumin ketjusta muodostuu henkilörekisteri johon kirjatut henkilöt eivät ole suostuneet. Vaikka kyseiset henkilöt olisivat rikkoneet lakia niin se ei oikeuta rikkomaan lakia laittoman henkilörekisterin muodossa.

Henkilötietolaki 523/1999 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Pahimmassa tapauksessa se nimi ei edes kuulu huijarille, vaan kyseessä on identiteettivarkaus ja huijari käyttää jonkun paikkakunnalla asuvan nimeä. Esimerkiksi erään ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.
 
Ongelma on vain siinä, että foorumin ketjusta muodostuu henkilörekisteri johon kirjatut henkilöt eivät ole suostuneet. Vaikka kyseiset henkilöt olisivat rikkoneet lakia niin se ei oikeuta rikkomaan lakia laittoman henkilörekisterin muodossa.

Henkilötietolaki 523/1999 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Pahimmassa tapauksessa se nimi ei edes kuulu huijarille, vaan kyseessä on identiteettivarkaus ja huijari käyttää jonkun paikkakunnalla asuvan nimeä. Esimerkiksi erään ystäväni nimeä käytettiin useammassa huijauksessa ja tämän henkilötiedot sitten kiersivät Suomi24:n ketjuissa sekä muilla foorumeilla. Viimeisenä yllätyksenä huijatut soittelivat uhkauspuheluita ja lopulta asiaa puitiin käräjillä.

Entäs kauppiaspalautteissa, kuten ton pimppanan tapauksessa on käynnyt?
 
Entäs kauppiaspalautteissa, kuten ton pimppanan tapauksessa on käynnyt?
Kävin putsaamassa tuon palautteen. Ei käynyt mielessä, että nimeä olisi sinnekin jaettu.

Tämä henkilötietojen jakaminen rikkoo myös foorumin omia sääntöjä. Joten ei jaeta niitä tässä ketjussa, muissa ketjuissa, profiilissa, kauppiaspalautteessa, chatissa eikä missään muuallakaan tällä foorumilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom