Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Moro!

Tutkin työkseni mm. näitä nettirikoksia. Tässä muutama ohje rikosilmoituksen täyttämiseen, jos olet jo JOUTUNUT huijatuksi.

HUOM. Seuraavat ohjeet annan yksityishenkilönä, en siis virkavallan edustajana. En ota minkäänlaista vastuuta mahdollisista ongelmatilanteista joihin joudut.

Jos mietit viitsisikö tehdä rikosilmoitusta vai ei, TEE. On erittäin mahdollista, että olet yksi kymmenistä tai sadoista kyseisen huijarin uhreista ja tekijä on tärkeä saada vastuuseen.

Voit tehdä rikosilmoituksen netissä Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus Sähköinen järjestelmä on kuitenkin usein ruuhkainen ja ilmoituksesi saattaa pahimmillaan seistä jonossa viikkoja, ennen kuin siitä edes tehdään varsinaista poliisiin tietokantaan merkittyä rikosilmoitusta. Jos tunnet, että asia on kiireellinen tai haluat muuten vain oikaista nettijonon ohi, mene paikalliselle poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus kasvotusten palvelevan konstaapelin kanssa.

Rikosilmoitus kannattaa täyttää huolellisesti ja kielelliseen ulkoasuun kannattaa uhrata pari minuuttia. Tulee usein vastaan netti-ilmoituksia, jotka on täytetty sellaisena ajatuksen virtana, että pitää ottaa henkimaailmaan yhteyttä saadakseen juonen päästä kiinni.

Omat yhteystiedot, PUHELINNUMERO.

Kaupan toisen osapuolen eli epäillyn tiedot, sikäli kun ne tiedät.

Mitä ostit, milloin, mitä nettikauppaa/foorumia käytit.

Mille tilille maksoit, eli kaupan toisen osapuolen kokonainen tilinumero. Tämä nopeuttaa juttujen sarjoitusta ja epäiltyjen jäljittämistä huomattavasti ja saattaa edesauttaa rahojesi takaisin saamista.

Jos olet alle 18-vuotias, täytä myös vanhempasi yhteystiedot ilmoitukseen, vaikka olisitkin tehnyt kaupan täysin itsenäisesti. Ne joudutaan muuten selvittämään jälkeenpäin.

Liitteeksi seuraavat:

Tilisiirtotosite/kuitti! <--Tämä on TÄRKEIN liite. Eli kuitti/ruutukaappaus/ym. tosite, mistä näkyy miltä tililtä siirsit, minkä verran ja mille tilille. Nettipankin tilitapahtumatosite käy hyvin.

Myyjän kanssa käymäsi sähköpostikeskustelut. Näillä voi olla näyttöarvoa.

Alkuperäinen myynti-ilmoitus tai ruutukaappaus siitä, jos on.

Nämä ohjeet koskevat siis poliisin kanssa asiointia ja virallisen rikosilmoituksen täyttämistä. Toisen ihmisen (edes huijariksi epäillyn) henkilökohtaisten tietojen levittämistä muissa ympyröissä en suosittele, pahimmillaan siinä voi itsekin syyllistyä rikokseen.

Toivottavasti yllämainituista asioista on jollekin jotain hyötyä. Ainakin näillä neuvoilla saatat nopeuttaa rikosasiasi käsittelyä. Saa tehdä stickyn jos koetaan tarpeelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Moro!

Tutkin työkseni mm. näitä nettirikoksia. Tässä muutama ohje rikosilmoituksen täyttämiseen, jos olet jo JOUTUNUT huijatuksi.

HUOM. Seuraavat ohjeet annan yksityishenkilönä, en siis virkavallan edustajana. En ota minkäänlaista vastuuta mahdollisista ongelmatilanteista joihin joudut.

Jos mietit viitsisikö tehdä rikosilmoitusta vai ei, TEE. On erittäin mahdollista, että olet yksi kymmenistä tai sadoista kyseisen huijarin uhreista ja tekijä on tärkeä saada vastuuseen.

Voit tehdä rikosilmoituksen netissä Poliisi - Sähköinen rikosilmoitus Sähköinen järjestelmä on kuitenkin usein ruuhkainen ja ilmoituksesi saattaa pahimmillaan seistä jonossa viikkoja, ennen kuin siitä edes tehdään varsinaista poliisiin tietokantaan merkittyä rikosilmoitusta. Jos tunnet, että asia on kiireellinen tai haluat muuten vain oikaista nettijonon ohi, mene paikalliselle poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus kasvotusten palvelevan konstaapelin kanssa.

Rikosilmoitus kannattaa täyttää huolellisesti ja kielelliseen ulkoasuun kannattaa uhrata pari minuuttia. Tulee usein vastaan netti-ilmoituksia, jotka on täytetty sellaisena ajatuksen virtana, että pitää ottaa henkimaailmaan yhteyttä saadakseen juonen päästä kiinni.

Omat yhteystiedot, PUHELINNUMERO.

Kaupan toisen osapuolen eli epäillyn tiedot, sikäli kun ne tiedät.

Mitä ostit, milloin, mitä nettikauppaa/foorumia käytit.

Mille tilille maksoit, eli kaupan toisen osapuolen kokonainen tilinumero. Tämä nopeuttaa juttujen sarjoitusta ja epäiltyjen jäljittämistä huomattavasti ja saattaa edesauttaa rahojesi takaisin saamista.

Jos olet alle 18-vuotias, täytä myös vanhempasi yhteystiedot ilmoitukseen, vaikka olisitkin tehnyt kaupan täysin itsenäisesti. Ne joudutaan muuten selvittämään jälkeenpäin.

Liitteeksi seuraavat:

Tilisiirtotosite/kuitti! <--Tämä on TÄRKEIN liite. Eli kuitti/ruutukaappaus/ym. tosite, mistä näkyy miltä tililtä siirsit, minkä verran ja mille tilille. Nettipankin tilitapahtumatosite käy hyvin.

Myyjän kanssa käymäsi sähköpostikeskustelut. Näillä voi olla näyttöarvoa.

Alkuperäinen myynti-ilmoitus tai ruutukaappaus siitä, jos on.

Nämä ohjeet koskevat siis poliisin kanssa asiointia ja virallisen rikosilmoituksen täyttämistä. Toisen ihmisen (edes huijariksi epäillyn) henkilökohtaisten tietojen levittämistä muissa ympyröissä en suosittele, pahimmillaan siinä voi itsekin syyllistyä rikokseen.

Toivottavasti yllämainituista asioista on jollekin jotain hyötyä. Ainakin näillä neuvoilla saatat nopeuttaa rikosasiasi käsittelyä. Saa tehdä stickyn jos koetaan tarpeelliseksi.

Sen verran selkeä ja hyvä ohje, vaikuttaa myös hyvinkin aidolta joten ehdottomasti stickyksi @Sampsa
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @copter kanssa. Sovittu kaupat 28.5.2017 kotelosta ja maksu vahvistettu 30.5.2017 olevan tilillä. Tässä on nyt mennyt yli pari viikkoa kaupoista. Koteloa ei ole näkynyt. Yhteydenpito ollut todella heikkoa eikä näytä asia kiinnostavan yhtään.

edit: rahat palautettu.
 
Viimeksi muokattu:
Huono kauppakokemus käyttäjän @copter kanssa. Sovittu kaupat 28.5.2017 kotelosta ja maksu vahvistettu 30.5.2017 olevan tilillä. Tässä on nyt mennyt yli pari viikkoa kaupoista. Koteloa ei ole näkynyt. Yhteydenpito ollut todella heikkoa eikä näytä asia kiinnostavan yhtään. Tiistaina lähtee tästä rikosilmoitus jos rahoja ei näy tilllä takaisin.

Taitaa tyypillä olla kiire rbotin kanssa, kun se juuri tuolloin tuli ulos. Ei tämä tietenkään korjaa tilannetta, mutta ymmärrän itse, että joskus on kiire.

Isojen/särkyvien asioiden postitus vaatii lisäksi paljon valmisteluita, niin aina ei vaan löydy aikaa.

edit: täällä vaan sanomassa, että copterin kanssa on itsellä vain hyviä kokemuksia, vaikka nyt kävi näin noissa kaupoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Huono kauppakokemus käyttäjän @copter kanssa. Sovittu kaupat 28.5.2017 kotelosta ja maksu vahvistettu 30.5.2017 olevan tilillä. Tässä on nyt mennyt yli pari viikkoa kaupoista. Koteloa ei ole näkynyt. Yhteydenpito ollut todella heikkoa eikä näytä asia kiinnostavan yhtään. Tiistaina lähtee tästä rikosilmoitus jos rahoja ei näy tilllä takaisin.

Mutta sovitteko toimitusajasta? Ainakin itsellä kussut posti huomattavasti viimeiset puoli vuotta. Tilailen paljon tavaraa postitse ja nykyään paketit keskimäärin matkalla jopa(!) 3vkoa ja osa paketeista palautunut kauppoihin muka siksi ettei ole noudettu postista, kun en ole koskaan saanut ilmoitusta!

Ja voihan olla, että tuo kaveri esim laittanut tavaran matkaan ja lähtenyt kesälomille? Tietenkin aika välinpitämätöntä toimintaa olisi, mutta esim torista löytyy kyllä 'hihhuleita' joka lähtöön omien kokemusten mukaan.

muoks: en totta vitussa puolustele ketään. Vaikka viestiäsi lainasin, puhuin yleisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa tyypillä olla kiire rbotin kanssa, kun se juuri tuolloin tuli ulos. Ei tämä tietenkään korjaa tilannetta, mutta ymmärrän itse, että joskus on kiire.

Isojen/särkyvien asioiden postitus vaatii lisäksi paljon valmisteluita, niin aina ei vaan löydy aikaa.

2½ viikkoa on enemmän kuin kohtuullinen aika postittaa tuote varsinkin tai tarjoutua palauttamaan rahat jos ei tuotetta laita postiin. Ja kyllä, tiedän että kyseinen henkilö on varmaan rehti ja reipas, sekä kauppapalautteistakin näkee. Mutta tämä vain valitettavasti kuuluu tänne ketjuun... huonot kauppakokemukset.

Mutta sovitteko toimitusajasta? Ainakin itsellä kussut posti huomattavasti viimeiset puoli vuotta. Tilailen paljon tavaraa postitse ja nykyään paketit keskimäärin matkalla jopa(!) 3vkoa ja osa paketeista palautunut kauppoihin muka siksi ettei ole noudettu postista, kun en ole koskaan saanut ilmoitusta!

Ja voihan olla, että tuo kaveri esim laittanut tavaran matkaan ja lähtenyt kesälomille? Tietenkin aika välinpitämätöntä toimintaa olisi, mutta esim torista löytyy kyllä 'hihhuleita' joka lähtöön omien kokemusten mukaan.

En lähtisi puolustamaan asiassa julkisesti ketään jos et tiedä mitään taustoja/mistä on puhuttu. Hoidan asiat asiaankuuluvan henkilön kanssa, kiitos.

"Koska tapanani ei ole koskaan ollut hoitaa kauppoja huonosti taikka harrastaa millään tapaa epärehellistä toimintaa, niin teenpä siten että lähetän kotelon ilmaiseksi @krapulle rahojen palauttamisen lisäksi."

edit: rahat palautettu tästä.
 
Viimeksi muokattu:
Käyttäjä Nuhapumppu tuntuu myyvän mutta tuotteita ei tahdo saada postiin ei sitten millään, kannattaa välttää suosiolla tätä myyjää. Päivittelen tähän jos saan jotaki kautta joko rahat tai tuotteen.

Nyt siis useampi kauppa roikkumassa samanlailla hänellä.

EDIT:

Nuhapumppu kaikesta huolimati ihan legit myyjä, tuote tuli alkuperäisessä pakkauksessaan ja olettaisin olevan täysin mint-kuntoinen koska pakkausta ei ollut avattukkaan.

Tässä kaupankäynnissä tehtiin vain se virhe että kiireistä johtuen ei pidetty yhteyksiä ostajaan, meni monta päivää ennen kuin kuului yhtään mitään ja väljäämättä alkoi tuntumaan siltä että nyt kustiin linssin.

Kaikki kuitenkin bueno ja toivon mukaan myyjä oppii tästä kerrasta.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas tännekkin. Tosiaan jäi roikkumaan kaks lähetystä mitä en yksinkertaisesti kerennyt viemään töiden takia postiin. Tiedän että erittäin paskasti hoidettu homma ja ei pitäs olla mikään syy, pitäs hoitaa paremmin ja jatkossa näin tulee tapahtumaankin. Vielä kerran pahoittelut tästä.
 
Jokusen kerran on ollut ongelmia itsellänikin nettikaupoissa ja käytännössä aina on ollut semmoisten kanssa, jotka eivät viitsi kertoa niitä tietoja joita kysyy. Yleensä kysyn tyyliin puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen ja tilisiirtotapauksissa myös tilinomistajan nimen. Varotuskellot soi heti jos näistä johonkin (riippuu mitä olen kysynyt) ei tule vastausta. Itse olen antanut omat tietoni yleensä samassa viestissä missä kysyn kauppakumppanin tietoja. ...joten sinänsä ymmärrän että kaupat menee myttyyn jos ei (kysyttäessä?) pysty kertomaan koko nimeään.
Ite en kyllä lähetä edes koiran syömiä villasukkia jos en saa koko nimeä, ihme saatanan touhua.
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @copter kanssa. Sovittu kaupat 28.5.2017 kotelosta ja maksu vahvistettu 30.5.2017 olevan tilillä. Tässä on nyt mennyt yli pari viikkoa kaupoista. Koteloa ei ole näkynyt. Yhteydenpito ollut todella heikkoa eikä näytä asia kiinnostavan yhtään.

edit: päivitellään tilannetta.

Taitaa tyypillä olla kiire rbotin kanssa, kun se juuri tuolloin tuli ulos. Ei tämä tietenkään korjaa tilannetta, mutta ymmärrän itse, että joskus on kiire.

Isojen/särkyvien asioiden postitus vaatii lisäksi paljon valmisteluita, niin aina ei vaan löydy aikaa.

edit: täällä vaan sanomassa, että copterin kanssa on itsellä vain hyviä kokemuksia, vaikka nyt kävi näin noissa kaupoissa.

Mutta sovitteko toimitusajasta? Ainakin itsellä kussut posti huomattavasti viimeiset puoli vuotta. Tilailen paljon tavaraa postitse ja nykyään paketit keskimäärin matkalla jopa(!) 3vkoa ja osa paketeista palautunut kauppoihin muka siksi ettei ole noudettu postista, kun en ole koskaan saanut ilmoitusta!

Ja voihan olla, että tuo kaveri esim laittanut tavaran matkaan ja lähtenyt kesälomille? Tietenkin aika välinpitämätöntä toimintaa olisi, mutta esim torista löytyy kyllä 'hihhuleita' joka lähtöön omien kokemusten mukaan.

muoks: en totta vitussa puolustele ketään. Vaikka viestiäsi lainasin, puhuin yleisesti.

2½ viikkoa on enemmän kuin kohtuullinen aika postittaa tuote varsinkin tai tarjoutua palauttamaan rahat jos ei tuotetta laita postiin. Ja kyllä, tiedän että kyseinen henkilö on varmaan rehti ja reipas, sekä kauppapalautteistakin näkee. Mutta tämä vain valitettavasti kuuluu tänne ketjuun... huonot kauppakokemukset.



En lähtisi puolustamaan asiassa julkisesti ketään jos et tiedä mitään taustoja/mistä on puhuttu. Hoidan asiat asiaankuuluvan henkilön kanssa, kiitos.

edit: .

Hei @krapulle ja kaikille muille kiinnostuneille. Valitettavasti tämä kauppa ei omalta osaltani mennyt todellakaan putkeen, sen voin ihan suoraan myöntää. Kaupoista sovittiin todella nopeasti sen jälkeen kun laitoin tuotteen myyntiin ja ostin myös etukäteen Matkahuollon (tarjouksessa olleen) pakettitoimituksen oston kohteena olleelle kotelolle. Valitettavasti työkiireet niin rbotin kuin myös "oikeiden" töiden kanssa pitivät itseni todella kiireisenä aina juhannukseen saakka. Tästä johtuen en tuotetta valitettavasti saanut lähetettyä tai muuten toimitettua järkevässä aikataulussa ja tästä syy on ainoastaan minun.

Viimeiseen muutamaan viikkoon en täällä foorumilla ole pahemmin kerennyt käymään ja näin en myöskään ollut huomannut minulle laitettuja yksityisviestejä aiheesta taikka tätä keskustelua. Ostaja laittoi minulle tekstarin ennen juhannusta, jonka seurauksena olen hyvittänyt ostosumman + sovitut rahdit takaisin ostajalle, sekä olen myös informoinut ostajaa tästä yksityisviestitse, kuten myös puhelimitse käymällä aiheesta keskustelun ostajan kanssa jossa ym. seikat on käyty lävitse.

Koska tapanani ei ole koskaan ollut hoitaa kauppoja huonosti taikka harrastaa millään tapaa epärehellistä toimintaa, niin teenpä siten että lähetän kotelon ilmaiseksi @krapulle rahojen palauttamisen lisäksi.

Hyvää kesän jatkoa itse kullekin!
 
joo, tää kaveri useesti tarjoo i5 skylakee+muisteja+kovoja ja aina ku sanoo noudolla ni loppuu viestittely. mut johan järkikin sanoo, jos tyyppi myy alle puoleenhintaan"ÄLÄ OSTA POSTILLA"
eli maksat enempi, vaikka kalliimmal ku kaupasta, älä osta puista ihonea, ite ostan heti jos halval saa
 
Allaolevalla tapauksella ilmeisesti 0x onnistuneet kaupat, kolme palautetta, joskin ei kovin mairittelevaa luettavaa: https://bbs.io-tech.fi/trader/history?user_id=13744

Myydään - Ryzen 5 1600 Hämeenlinna-Helsinki

:cigar:


@dukki tuus vähän jutteleen

Tässäpä päivän komediapala:

(mutubbs PeliAnkka)

Kovasti ostamassa R5 1600 kiveä, tuo maksunseutu vaan niin kovin tuhruinen. Aikalailla n. 40 viestiä vaihdeltu asian tiimoilta, vaikkakin normi kauppa selviää yleensä korkeintaan viidellä viestillä. Lupauksia, lupauksia, vaan ei mitään konkreettista.

Kaverin tultua privaani, ensimmäiseen vastaukseeni hänelle kirjoitin seuraavaa:

"Emmä usko että mulla mielenkiinto riittää sun härväämiseen, kai ymmärrät että jatkuva juupaseikuööehkä ei välttämättä tee palautteille kovin hyvää. :D

Pukinmäestä kivi löytyy. Tai sitten jatkan myyntiä. Yhdentekevää mulle."




Kuten arvelin jo ensimmäisessä viestissä, eihän tuo sönkkö saa mitään aikaiseksi. Kaiken muun oheen sovittiin että nouto klo 18 päärautatieasemalta, no rytmitän päivän 3 muuta F2F-kontaktia hänen aikataulunsa mukaan. Kun oli ensimmäisenä sopimassa sille päivälle, niin mentiin hänen ehdottaman kellonlyömän ja treffipisteen mukaan. Kuulemma juna Järvenpää-Helsinki myöhässä... Tässä vaiheessa nauroin jo ääneen kun asiasta ilmoittelee klo 17:45, junia menee 30min välein ja eihän junissa edes lippuja myydä - ylipäätään mitään lippua ole ollut ostettunakaan mihinkään vuoroon (kyllä, sen voi käyttää vaikka +-2h lähtöhetkestä). Täysin hupiukko.
Kaikenlisäksi laitoin kalastuskamat nippuun että olen klo 18 tapaamisessamme, josta saan myöhästymisinfoa tekstarina klo 17:45 _kysyttyäni ensin että joko matkalla_.



Tekstari yms selittelytulva on valmista MT-kamaa.

Viimeisin eilen klo 18.03 että laitan maksun puolentunnin sisään. Mitä mieltä raati, joko puolituntia on mennyt? :psmoke:


Nautin tästä. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Allaolevalla tapauksella ilmeisesti 0x onnistuneet kaupat, kolme palautetta, joskin ei kovin mairittelevaa luettavaa: https://bbs.io-tech.fi/trader/history?user_id=13744

Myydään - Ryzen 5 1600 Hämeenlinna-Helsinki

:cigar:


@dukki tuus vähän jutteleen

Tässäpä päivän komediapala:

(mutubbs PeliAnkka)

Kovasti ostamassa R5 1600 kiveä, tuo maksunseutu vaan niin kovin tuhruinen. Aikalailla n. 40 viestiä vaihdeltu asian tiimoilta, vaikkakin normi kauppa selviää yleensä korkeintaan viidellä viestillä. Lupauksia, lupauksia, vaan ei mitään konkreettista.

Kaverin tultua privaani, ensimmäiseen vastaukseeni hänelle kirjoitin seuraavaa:

"Emmä usko että mulla mielenkiinto riittää sun härväämiseen, kai ymmärrät että jatkuva juupaseikuööehkä ei välttämättä tee palautteille kovin hyvää. :D

Pukinmäestä kivi löytyy. Tai sitten jatkan myyntiä. Yhdentekevää mulle."




Kuten arvelin jo ensimmäisessä viestissä, eihän tuo sönkkö saa mitään aikaiseksi. Kaiken muun oheen sovittiin että nouto klo 18 päärautatieasemalta, no rytmitän päivän 3 muuta F2F-kontaktia hänen aikataulunsa mukaan. Kun oli ensimmäisenä sopimassa sille päivälle, niin mentiin hänen ehdottaman kellonlyömän ja treffipisteen mukaan. Kuulemma juna Järvenpää-Helsinki myöhässä... Tässä vaiheessa nauroin jo ääneen kun asiasta ilmoittelee klo 17:45, junia menee 30min välein ja eihän junissa edes lippuja myydä - ylipäätään mitään lippua ole ollut ostettunakaan mihinkään vuoroon (kyllä, sen voi käyttää vaikka +-2h lähtöhetkestä). Täysin hupiukko.
Kaikenlisäksi laitoin kalastuskamat nippuun että olen klo 18 tapaamisessamme, josta saan myöhästymisinfoa tekstarina klo 17:45 _kysyttyäni ensin että joko matkalla_.



Tekstari yms selittelytulva on valmista MT-kamaa.

Viimeisin eilen klo 18.03 että laitan maksun puolentunnin sisään. Mitä mieltä raati, joko puolituntia on mennyt? :psmoke:


Nautin tästä. :rofl:
Ilmeisesti meni hieman vastapuolen tunteisiin tämä vuodatus :rofl:

5,90€ sis. pk:t
 
Ilmeisesti meni hieman vastapuolen tunteisiin tämä vuodatus :rofl:

Nojoo, ei ollut aikaa venailla tällä kertaa. johtuen useamman muun kanssa sovituista treffeistä. Yleensä toki varton vaikka tunnin, ei ole kiire mihinkään, koska en elä itsekään kello kaulassa. Tilanteet kun elävät. Tällä kertaa vaan oli kyseessä herran itsensä ilmoittama ajankohta ja paikka. :rofl:
 
Olikos meillä niitä myyntiosaston modeja, vai onko kiinnostus loppunut kaitsemiseen kun titteli saatu? :vihellys:
 
Ei oikea paikka kysyä. Miten myyntiosastoa pääsi valvomaan. Siinä menisi samalla, kun tulee käytyä kaupankäyntiä hoitamassa.
 
Olikos meillä niitä myyntiosaston modeja, vai onko kiinnostus loppunut kaitsemiseen kun titteli saatu? :vihellys:
Onko myyntipuolella joku tietty ketju jota pitäisi moderoida? Nyt pitää taas muistaa, että foorumille puskee tuhansia viestejä ja on täysi mahdottomuus seurata kaikkia keskusteluja. Tämän takia foorumilla on raportoi-nappi, jota oikeasti kannattaa käyttää kun vastaan tulee asiattomia viestejä / käyttäjiä. Tämä on varmin tapa saada moderaattoreiden huomio. Yritämme lukea foorumia mahdollisimman laajasti ja seurata monia ketjuja, mutta kaikkialle ei ehdi ja jotkut ketjut jäävät vähemmälle huomiolle.

Käyttäjän @dukki kauppiaspalautte ei näytä kovinkaan edustavalta ja tämähän on koko kauppiaspalautteen idea. Tämän pohjalta muut käyttäjät osaavat valkata kauppakumppaninsa paremmin. Kaikki ovat ilmeisesti saaneet rahansa takaisin?

Edit. @Sampsa tuli muuten mieleen että kauppiaspalaute on jossain määrin epälooginen verrattuna muihin foorumeihin. Monilla foorumeilla epäonnistuneesta kaupasta tulee minusta ja onnistuneista plussaa. Nykyinen järjestelmä näyttää vain palautteiden määrän ottamatta huomioon onko palautteet positiivisia vai negatiivisia.
 
Käyttäjän @dukki kauppiaspalautte ei näytä kovinkaan edustajalta ja tämähän on koko kauppiaspalautteen idea. Tämän pohjalta muut käyttäjät osaavat valkata kauppakumppaninsa paremmin. Kaikki ovat ilmeisesti saaneet rahansa takaisin?

Tässä täytyy olla samaa mieltä. Eikö ole parempi että on ns. tunnettu paha jonka tietää ja näkee kauppiaspalautteista sekä suoraan täältä. Myy paljon mutta ei ikinä toimita ja käyttää rahoja omana pikavippinään vs. että kyseinen käyttäjätili bannattaisiin ja hän tekisi uuden tunnuksen millä homma jatkuisi mutta käyttäjät eivät tietäisi varoa?

En tietysti sano että kumpikaan on toivottavaa mutta mitä voidaan tehdä? IP banni pysyvästi? Aika helppo kiertää? Estää kaikki gmail/hotmail/yahoo/luukku.com jne. osoitteet.. ..ei erityisen hyvä idea.
 
Ei tuo bannaus ole järin tehokas estokeino kun tekee saman tien uuden tilin, tosin uusi tili siinäkin vaiheessa tulee kun rupeaa tarpeeksi olemaan negatiivisia palautteita.
 
Olisiko mahdollista pistää foorumeille jonkunlainen puhelin varmistus? Rekisteröitymisen aikana pitää pistää oma puhelinnumero johon tulee varmistus viesti, ja kyseistä puhelinnumeroa voi käyttää vain kerran. Sitten jos saa bannit niin ei pysty samalla puhelinnumerolla rekisteröityä.

Eikös noita banneja voi jaella sillalailla, että ei voi pistää mitään viestiä myynti tai ostos puoleille, mutta yksityisviestejä voisi antaa, niin voi sopia rahojen palautusta.
 
Olisiko mahdollista pistää foorumeille jonkunlainen puhelin varmistus? Rekisteröitymisen aikana pitää pistää oma puhelinnumero johon tulee varmistus viesti, ja kyseistä puhelinnumeroa voi käyttää vain kerran. Sitten jos saa bannit niin ei pysty samalla puhelinnumerolla rekisteröityä.

Eikös noita banneja voi jaella sillalailla, että ei voi pistää mitään viestiä myynti tai ostos puoleille, mutta yksityisviestejä voisi antaa, niin voi sopia rahojen palautusta.

Tehoon jäisi ehkä vähän toivomisen varaa kun kaupasta saa prepaideja vitosella.
 
Tehoon jäisi ehkä vähän toivomisen varaa kun kaupasta saa prepaideja vitosella.

Ne joilla tuo tilanne on muutenkin niin kintaalla, niin luulempa ettei ihan kovasti kiinnosta hakea yhtenään femman simmejä. Sillä kun sais myös 5 olutta. :eek:


Ei ole iso raha toki, mutta mielestäni ihan hyvä hidaste olisi tuo.
 
Ne joilla tuo tilanne on muutenkin niin kintaalla, niin luulempa ettei ihan kovasti kiinnosta hakea yhtenään femman simmejä. Sillä kun sais myös 5 olutta. :eek:


Ei ole iso raha toki, mutta mielestäni ihan hyvä hidaste olisi tuo.

Eiköhän ne narkit sun muut sankarit innostu sen vitosen jostain kaivamaan jos silmissä loistaa joltain kusetettu satanen. Mutta voisihan tuo kyllä hidastaa sunnuntaikusettajia ja muita sähläreitä.
 
Täältä kyllä EI tuolle tunnistautumiselle. Mieluummin raju sääntöjen muutos, ja kaikista kauppa-alueen kaupoista voidaan kerätä asiakasluettelo, joka voidaan kokonaan/osittain julkaista muille rekisteröidyille käyttäjille. Tällä vaan haen homppu-tyylistä ihan häpeärekisteriä, joka näkyisi sisäänkirjautuneille käyttäjille. Nimi ja kaupunki, sensuroimattomana. Ja käyttäjälle mahdollisuus puolustautua, ettei käy kuten minulle, että saa ikuisen negatiivisen palautetteen ja nimensä listoille, kun ei kahdessa arkipäivässä saa tuotetta postiin..

Muuten mielestäni kauppiaspalautteet ovat hyvät. Kaikki selkeimmät huijarit karsiutuu heti ja en tee etäkauppoja ollenkaan myyjien kanssa, jolla ei ole palautetta ja jotka ovat rekisteröityneet viime aikoina. MuroBBS:stä poiketen, nyt sentään uskallan ostella jotain semikallista vaikka sillä MobilePayllä keskemmällä Suomea kauppaa käyneeltä myyjältä, koska kaikki muut ostajat ovat ostoksensa saaneet (ja palaute näin ollen positiivista).

--

Minulla kyllä ei ole mitään ratkaisua, jos ostaja onkin se huijari ja @mäggäri tulee junalla tapaamiseen, johon toinen ei jaksa sittenkään tulla, eikä maksella mitään ennakkoon. Sitten käy riehumassa @mäggäri :n kauppathreadissa, kun siitä tuli aiheellisesti negatiivista palautetta tännekin. Jos olisin moderaattori, ei kyllä olisi jäänyt varoitukseen.
 
Auttaisi edes vähän, kun tuo kauppiaspalaute näkyisi selvemmin ja helpommin.

Jotta näen esim. käyttäjän kauppiaspalautteen, joudun menemään profiiliin, profiilin kautta "käyttäjän saama kauppapalaute", ja vieltä erikseen tutkimaan ostot/myynnit, jotta näen onko käyttäjä saanut negatiivisia, neutraaleja vai posiitivisia palautteita.

Joku +11/2/-1 tapa voisi aika paljon selkeämpi tapa nähdä, miten kauppiaspalautteet ovat jakautuneet.
 
Huuto.netin tapaan positiivisien määrä vihreällä. Punaisella negat..

Vaikka tuohon nimimerkin alle tjsp.
Lukua klikkaamalla aukeaa palautteet esim.

Edit: Kun tilaa ainakin näyttää noille Team SER ym. logoille.
5 (positiivinen)
17 (negatiivinen)
 
Viimeksi muokattu:
Tämä nyt menee (on mennyt jo) offtopiciksi, joku työkalut hallitseva mode voisi siirrellä.

Fillaritorilla vuosia käytössä ollut palautesysteemi on ollut hyvä.

upload_2017-8-6_0-36-10.png
 
Prepaid since 2010 ja edelleen puhdas rikosrekisteri.

Lähinnä siksi kun tuli pentuna kustua luottotiedot. Ei se aina rosvoa tarkoita.

En mielestäni sanonut että prepaideja käyttää vaan rikolliset, vaan että jos yksi numero menee bannien myötä lukkoon toisen saa melkoisen helposti.
 
Onko kukaan Tuon Ankan:n tuttuja:
Oikea nimi:
An**** Ah*****
Tili:FI20***...21

Selvitin pakettia postista, aspan kautta, muttei löytynyt.. Pyydettyä seurantanumeroa ei laittanut..

Joko posti kusee tai sitten ei ole vienyt pakettia.. Ei näköjään ole ollut paikallakaan..
Sijainti on kait Kuopio?
Myydään - MagicCool 3x180mm RADI

Näköjään on käynyt kauppoja täällä, onko kellä tarkempia tietoja, jotta voisi soitella jne..
 
Onko kukaan Tuon Ankan:n tuttuja:
Oikea nimi:
An**** Ah*****
Tili:FI20***...21

Selvitin pakettia postista, aspan kautta, muttei löytynyt.. Pyydettyä seurantanumeroa ei laittanut..

Joko posti kusee tai sitten ei ole vienyt pakettia.. Ei näköjään ole ollut paikallakaan..
Sijainti on kait Kuopio?
Myydään - MagicCool 3x180mm RADI

Näköjään on käynyt kauppoja täällä, onko kellä tarkempia tietoja, jotta voisi soitella jne..


Laitoin privaakin, mutta ajatuskatkos. :D Ei liittynytkään sun tapauksees.
 
En nyt ymmärrä tai en osaa yhdistää kaikkia langanpäitä. Miten tämä Muron kauppias liittyy käyttäjään @dukki

Toivottavasti ei ole liian korkeaa matematiikkaa, mutta makusteles suussas PeliAnkka ja dukki sanoja. :joy:

Ja multa nyt löytyy ihan faktatkin tarjota privoina kummaltakin voorumilta.



Toki, antaa kaverin harrastaa ja ajeluttaa muita ympäri kyliä. Ihmiset kun kiihottuu erilaisista asioista, dukki tuosta ja jotkut paljaista olkapäistä, osa vuorostaan nilkoista. :rofl:
 
Toivottavasti ei ole liian korkeaa matematiikkaa, mutta makusteles suussas PeliAnkka ja dukki sanoja. :joy:

Ja multa nyt löytyy ihan faktatkin tarjota privoina kummaltakin voorumilta.
Voit laittaa ihan faktoja kun pelkästään samankaltaiset nimet ovat vähän heikko todiste.

Ping @Sampsa tässä ketjussa muutamia kehitysehdotuksia palautejärjestelmään ja voit myös ottaa kantaa tähän tapaukseen jossa käyttäjä myy ilmaa ja jättää ilmestymättä tapaamispaikalle.
 
Voit laittaa ihan faktoja kun pelkästään samankaltaiset nimet ovat vähän heikko todiste.

Ping @Sampsa tässä ketjussa muutamia kehitysehdotuksia palautejärjestelmään ja voit myös ottaa kantaa tähän tapaukseen jossa käyttäjä myy ilmaa ja jättää ilmestymättä tapaamispaikalle.

Toimitan sulle screenit privoista ja tekstarisekoiluista, ellen vielä läpännyt estolistalle luurissa tuota sankaria. :joy: Tee mitä parhaakses koet muun ylläpidon kanssa.

Lounastan ensin. :eat:


edit: toimitettu'd
 
Viimeksi muokattu:
@nikk9 Itse laittaisin saamaasi numeroon tekstarin ja lähetykseen päälle toimitusraportin, niin näet milloin puhelin tulee päälle ko. liittymällä. Viestiin sitten vaikka kirjoittaisin jonkun tuotteeseen liittyvän kysymyksen johon myyjän on helppo vastata. Voisi kuvitella että jos rehellisellä tiellä ollaan, niin toimitusraportti ja vastaus kysymykseen tulee aika samoihin aikoihin.

Toivotaan että kaupat menevät OK, kyllähän itsekin olen joskus käyttänyt muiden kuvia kun olen tavaraa myynyt.
 
@Paduzz ja @jjV Tervetuloa tänne keskustelemaan kaupankäynnistä. Kauppiaspalautteen tarkoituksena on antaa palautetta myyjälle ja ostajalle tehdyistä kaupoista. Kaupankäynnistä voi keskustella tässä ketjussa, eikä sitä varten tarvitse tehdä perättömiä palautteita. Poistin tuon negatiivisen kauppiaspalautteen.
 
Menin ostamaan torista lauantai-iltana 12.8.2017 GTX 1070:n kun halvalla sain: Asus GeForce GTX 1070 DUAL OC 8GB GDDR5, Äänekoski

Saa nähdä kannattiko, mutta vähän epäilyttävältä (ehkä jopa kehnolta rahojeni suhteen) näyttää kun samoilla kuvilla löytyy ebaysta täysin samanlainen kortti myytävänä: ASUS GeForce GTX 1070 O8GB Dual-fan OC Edition 4K/VR Ready DUAL-GTX1070-O8G | eBay

Oli myöhään illalla kova rajuilma päällä, niin piti hoitaa kauppa kiireessä nykyisten sähkölaitteiden turvaamiseksi. Hieman kaduttaa, olisin pystynyt parempaankin kaupan valmisteluun...

Tämän ilmoituksen nähneenä haisi valitettavasti niin pahasti huijaukselle kun olla ja voi.

Pelkästään kuvien ulosannista voidaan nähdä jo paljon sekä siitä kuinka paljon henkilö jaksaa antaa ulos myynti-ilmoituksesta. Poislukien tietty sitten nuoret jonnet jotka eivät vaan jaksa laittaa sitä kuvaa ja eivät kykene järjelliseen ulosantiin pärinöissään.

... jottei olisi täysin off-topic niin jo tänne tapauksiin liittyen @copter

"Koska tapanani ei ole koskaan ollut hoitaa kauppoja huonosti taikka harrastaa millään tapaa epärehellistä toimintaa, niin teenpä siten että lähetän kotelon ilmaiseksi @krapulle... "

Jos viitsisit editoida tuon kommenttisi totuudenmukaiseksi, kun et ole ollut millään tavalla yhteydessä tuon tapauksen jälkeen tai tuon maininnan kommentissasi joka tuli ihan yllätyksenä... ja en tarvitse enää koteloa kiitos kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
@Paduzz ja @jjV Tervetuloa tänne keskustelemaan kaupankäynnistä. Kauppiaspalautteen tarkoituksena on antaa palautetta myyjälle ja ostajalle tehdyistä kaupoista. Kaupankäynnistä voi keskustella tässä ketjussa, eikä sitä varten tarvitse tehdä perättömiä palautteita. Poistin tuon negatiivisen kauppiaspalautteen.
Jos töykeän ja minua alentavalla puheella ei ole ilmoittamisen arvoista ni jtn menee aika päin seiniä..
@Paduzz ja @jjV Tervetuloa tänne keskustelemaan kaupankäynnistä. Kauppiaspalautteen tarkoituksena on antaa palautetta myyjälle ja ostajalle tehdyistä kaupoista. Kaupankäynnistä voi keskustella tässä ketjussa, eikä sitä varten tarvitse tehdä perättömiä palautteita. Poistin tuon negatiivisen kauppiaspalautteen.
Jos töykeä ja alentava puhe ei ole ilmoittamisen arvoista ni aika reisille menee..
 
Jos töykeän ja minua alentavalla puheella ei ole ilmoittamisen arvoista ni jtn menee aika päin seiniä..

Jos töykeä ja alentava puhe ei ole ilmoittamisen arvoista ni aika reisille menee..

Ota piuha seinästä jos ahdistaa internetkirjoittelut. :joy:
 
Jos töykeän ja minua alentavalla puheella ei ole ilmoittamisen arvoista ni jtn menee aika päin seiniä..

Jos töykeä ja alentava puhe ei ole ilmoittamisen arvoista ni aika reisille menee..
Kuten tuossa lainaamassasi viestissä kirjoitin, kaupankäynnistä voi keskustella tässä ketjussa, eikä sitä varten tarvitse tehdä palautteita käyttäjän profiiliin. Kauppiaspalaute on tarkoitettu käytettäväksi vain sovittuihin kauppoihin liittyen, ei tällaisissa tapauksissa, joissa kauppaa ei ole koskaan syntynyt. Tämä sanotaan myös kauppiaspalautteen ohjeissa "mahdollisuus antaa myyjälle ja ostajalle palautetta tehdyistä kaupoista."
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 610
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom