Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

En, mutta huvittaa tuo sinun reaktiosi ja myyjän julkinen mustamaalaaminen, kun et itse toimi hyvien kauppatapojen mukaisesti.
Elien ostaja klo 01:44 tehnyt tarjouksen, myyjä hyväksynyt sen eilen 4:22, ostaja toimittanut yhteystiedot klo 18:26 . jonka jälkeen myyjä ilmoittanut että myikin muualle. Hyväksy ja peru saman vuorokauden aikana, hyvä jos meni 12 tuntia.

Tuossa ostaja kauppatavat varmaan ihan hyvä, myyjä olisi voinut toki katsoa tuon ensin maaliin ja jos myyjällä oikeasti kova kiire myydä kun toinen ostaja odottaa rahatukko vieressä, niin ilmoittaa että sori, perun kaupat.

Jos kritisoit palautteen sävyä, niin siitä voi olla eri mieltä että miten rajusti kannattaa antaa palautetta peruuntuneista kaupoista. Ymmärrän että joskus peruuntuneet kaupat menee olan kohautuksella, parin viestin vaiva meni, joskus voi harmittaa jos löytänyt sopivasti pitkään hakeman jutun (tässä kai ihan yleisestä puhelimesta kyse), toki tuossakin on voinut olla muuta jumppaa, mikä saa kaupan perumisen harmittaa tavanomaista enemmän. (*


Noin yleisesti, joskus myyjällä voi olla oikeasti kova kiire, tärkein kriteeri on se kuka ensin hakee myydyn tuotteen pois, tai kuka ensin tuo rahat, se toki kannattaa kertoa ostajalle jos haluaa jotain alle päivän vasteaikoja.



Edit:
Ilmeisesti myyjä oli perunut kaupan , tai siis myynyt toisaalle jo paljon aiemmin (ketjussa on puolelta päivin viesti että myyty toisaalle). (**

Näitä sattuu, uskon myyjän vilpittömyyteen arviointivirheestä ja siihen että ensikerralla malttia enemmän mukana. Palautteissa jos on yksittäinen negatiivinen palaute, niin se enemmänkin lisää luottoa.

Toivottavasti ostaja löytää havittelemansa tuotteen pian jostain,


(*
Esim jos ollaan ostamassa jonkin läheisen puolesta, missä taustalla keskustelua tälläinen olisi tähän hintaa, tarjon tuon verran, kauppa lyöty lukkoon, mietitään toimitus ja maksu, ok pistän näin .... se perukin kaupat

(**
Kuluttajan välisessä etäkaupassa ihan tavanomaista virka-aikaan ei vastailla, vaan usein menee seuraavaan iltaan, edellisen illan/aamuyön kysymykset ym. jos ei mitään hässäkkää. Pidemmätkään viiveet ei tavattomia, mutta silloin voi kyllä viivytteliä varautua että menee kaupat ohi.

Edit, yli 400 luurin myyjä hmm.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
 
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
Tarjouksessasi on ehtona ylimääräisen kuvan lähettäminen ja sen lisäksi mielellään crystal disk info screenshot. Ei myyjän tarvitse tällaista tarjousta huomioida, jos joku toinen tarjoaa hp ilman mitään erillisiä vaatimuksia.
Jokainen varmasti ymmärtää miksi kuvaa olet kysynyt, mutta tietääkseni myyjä ei mitään sääntöä ole rikkonut.
 
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
Sinulla oli hp:n ehtona kuva nimilapun kanssa ja noutajalla ei ollut mitään ehtoja. Omasta mielestä tässä tilanteessa myyjällä oikeus valita kummalle myy, ehdoilla vai ilman...
 
Mitä mieltä olette tästä?

Myyjä on laittanut ilmoituksen klo 19.40. Toimitustapana lukee: ”Nouto / Lähetys mahdollinen”

Tarjoan tuotteesta hintapyynnön ketjuun seuraavalla tavalla klo 19.55:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.

Klo 20.06 eräs toinen tarjoaa hintapyynnön noudolla:
Nouto hp:lla maanantaina

Klo 22.52 myyjä hyväksyy tämän noutotarjouksen, vaikka olin ensimmäisenä tarjonnut hintapyynnin.

Laitan aamulla klo 8.10 ketjuun seuraavanlaisen viestin:
Mites tämä nyt meni, enkö minä tarjonnut ensimmäisenä HP:n?

Myyjä vastaa tähän klo 8.41 näin:
Joo no mä en tiedä mistään tälläsistä crystal disk infoista, et jos alat jotain ihme lisäpyyntöjä laittamaan niin ei kai mun oo sitä pakko hyväksyä sillon?

Laitan tähän vastauksen klo 8.45:
Siinä luki kyllä "mielellään" eli toisin sanoen "ei pakko, mutta olisi kiva". Kuvan pyytäminen ostettavasta tuotteesta taas on mielestäni aika kohtuullista, kun sitä ei löydy myynti-ilmoituksesta ja sinulta ei löydy yhtään aikaisempaa myyntipalautetta.

Onko myyjä siis oikeutettu myymään HP:n tarjonneen ostajan ohi toiselle HP:n tarjonneelle ostajalle, jos ensimmäinen ostaja on pyytänyt tuotteesta vain kuvan, koska sellaista ei löydy ilmoituksesta ja myyjällä ei ole yhtään aikaisempaa myyntipalautetta?
Hieman kyllä epäkohteliasta, mutta ei riko sääntöjä. Ehdollinen tarjous
 
Tarjouksessasi on ehtona ylimääräisen kuvan lähettäminen ja sen lisäksi mielellään crystal disk info screenshot. Ei myyjän tarvitse tällaista tarjousta huomioida, jos joku toinen tarjoaa hp ilman mitään erillisiä vaatimuksia.
Jokainen varmasti ymmärtää miksi kuvaa olet kysynyt, mutta tietääkseni myyjä ei mitään sääntöä ole rikkonut.
Sinulla oli hp:n ehtona kuva nimilapun kanssa ja noutajalla ei ollut mitään ehtoja. Omasta mielestä tässä tilanteessa myyjällä oikeus valita kummalle myy, ehdoilla vai ilman...
Hieman kyllä epäkohteliasta, mutta ei riko sääntöjä. Ehdollinen tarjous
Näinhän se varmaan on, kiitos vastauksista. Nykyään ei vain oikein uskalla ostaa mitään postilla ilman kuvaa tuotteesta nimilapun kanssa, jos myyjällä ei ole aikaisempia myyntipalautteita, kun huijareita liikkuu tälläkin foorumilla valitettavan paljon.
 
Mielestäni säännöissä saisi myyntiketjuun kuulua kuva myytävästä tuotteesta niin lähtisi nämä typerät "mutku toi tarjosi hp ilman lisäehtoja".

Samaa mieltä.

Vaikka täällä välistä onkin ollut käyttäjiä joilla "kamera mummolla lainassa" tai "ei voi ottaa kuvaa kun ainoa kännykkä jota nyt myyn" (eikä ilmeisesti ainuttakaan peiliä talossa eikä muuallakaan ja sen verran epävarma vartalostaan ettei edes käsi saa kuvassa näkyä) ja jopa tyyppejä joilla ei ole yhtään teippiä että saisivat paketin postiin kun eivät saa sitä kiinni.

Yleensä tuollaiset ovat kuitenkin olleet sitten huijaajia vaikka ostajat ehkä ovatkin rahansa saaneet takaisin.

Tosin sen ymmärrän täysin jos ei jaksa erilaisia testejä ja muita alkaa ajelemaan (oli kyse sitten prosessorista, kiintolevystä tai näytönohjaimesta). En itsekään moiseen luultavasti ryhtyisi ellei olisi vanhoja tuloksia tallessa.
 
Tosin sen ymmärrän täysin jos ei jaksa erilaisia testejä ja muita alkaa ajelemaan (oli kyse sitten prosessorista, kiintolevystä tai näytönohjaimesta). En itsekään moiseen luultavasti ryhtyisi ellei olisi vanhoja tuloksia tallessa.
Crystal disk info on pikkasen eri asia. Pahimmillaan myyjä myy kiintolevyn toimivana kun ei ole huomannut ongelmia, mutta Crystal disk info paljastaa että kiintolevyllä on kymmeniä uudelleen sijoitettuja sektoreita ja sitten tapellaan kun myyjää ei enään kiinnosta tjsm.
 
Crystal disk info on pikkasen eri asia. Pahimmillaan myyjä myy kiintolevyn toimivana kun ei ole huomannut ongelmia, mutta Crystal disk info paljastaa että kiintolevyllä on kymmeniä uudelleen sijoitettuja sektoreita ja sitten tapellaan kun myyjää ei enään kiinnosta tjsm.
Niin, kohtuullinen pyyntö jos levy on valmiina jossain Windows PC:ssä kiinni.

En minä ainakaan ilahtuisi myyjänä jos kaupat on jo sovittu ja vasta sen jälkeen siirretään maalitolppaa ja toivotaan nimenomaan Crystaldiskinfon tiedot. Aika hankala toive se on jos HDD on jossain ei-Windows koneessa kiinni, esim. NAS:ssa. Pitäisi ajaa NAS alas, irroittaa levy, keksiä jostain Windows PC, jossa on vapaa SATA-väylä, kytkeä HDD kiinni, asentaa Crystaldisk, ottaa kuvankaappaukset, sammuttaa PC, irroittaa HDD ja kytkeä takaisin nassiin kiinni ja toivoa että nassi toimii sen levyn kanssa edelleen, eikä Windows ole ehtinyt tehdä levylle jotain ei-toivottua, joka pahimmassa tapauksessa tuhoaa datat.

Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.

Edit. Typot korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Voisin ostaa tämän HP 70 € + postit, jos saan kuvan levystä nimilapun kanssa ja mielellään myös kuvakaappauksen CrystalDiskInfosta.
Kuten tuossa muutkin jo sanoivat, ehdollinen tarjous.

Sen verran lisään tähän, että tämä on muutenkin vähän vaarallinen tapa tehdä ehdollinen tarjous. Tuossahan tarjoat hp + postit jos saat kuvan, ja mielellään sen kuvakaappauksen, riippumatta siitä mitä se CrystalDiskInfo näyttää.
Tarkoittaa sitä, että jos olisit saanut kuvan nimilapun kanssa, ja lisäksi kuvakaappauksen, joka paljastaa levyn olevan jo tiensä lopussa, ehtosi täyttyi ja sitouduit juuri ostamaan lähes paskana olevan levyn.

Eli pieni mutta varsin olennainen asia. Jos tekee ehdollisia tarjouksia, kannattaa myös olla tarkkana ja laittaa siihen ehtoon KAIKKI ehdot.
 
Kuten tuossa muutkin jo sanoivat, ehdollinen tarjous.

Sen verran lisään tähän, että tämä on muutenkin vähän vaarallinen tapa tehdä ehdollinen tarjous. Tuossahan tarjoat hp + postit jos saat kuvan, ja mielellään sen kuvakaappauksen, riippumatta siitä mitä se CrystalDiskInfo näyttää.
Tarkoittaa sitä, että jos olisit saanut kuvan nimilapun kanssa, ja lisäksi kuvakaappauksen, joka paljastaa levyn olevan jo tiensä lopussa, ehtosi täyttyi ja sitouduit juuri ostamaan lähes paskana olevan levyn.

Eli pieni mutta varsin olennainen asia. Jos tekee ehdollisia tarjouksia, kannattaa myös olla tarkkana ja laittaa siihen ehtoon KAIKKI ehdot.
Vähä hiusten halkomista ja äärimmäinen esimerkki sulla, mut että saa sit negaa tyyliiin "nönnöö, ei sitoutunut tarjoukseensa, ku myymäni tuote paljastu paskaksi"? No voi voi :D
 
Vähä hiusten halkomista ja äärimmäinen esimerkki sulla, mut että saa sit negaa tyyliiin "nönnöö, ei sitoutunut tarjoukseensa, ku myymäni tuote paljastu paskaksi"? No voi voi :D

Voihan siitä saada huomautuksen, varoituksen tai bannitkin jos ylläpito katsoo että henkilö tekee sitovan tarjouksen mutta ei osta tuotetta ja jatkaa "normaalisti ostelua" tämän jälkeen.
Samahan se on myös myyntipuolella, jos myy jotain eikä suostu myymään jollekin jolle se kuuluisi voi seurata ylläpidon puolelta ongelmia. Eli pelkkä negatiivinen tai neutraali palaute ei välttämättä ole se ainoa seuraus.

Tiedä sitten saisiko esim. entinen ostaja tai myyjä varoitusta vuorostaan jos seuraisi tätä "negatiivisen palautteen" saajaa tämän myöhempiin lankoihin ja aina kertoisi että ei kannata käydä kauppaa koska kyseessä on hupi huutelija joka ei noudata sopimiaan asioita (mikä olisi tietysti fakta)....
 
Voihan siitä saada huomautuksen, varoituksen tai bannitkin jos ylläpito katsoo että henkilö tekee sitovan tarjouksen mutta ei osta tuotetta ja jatkaa "normaalisti ostelua" tämän jälkeen.
Samahan se on myös myyntipuolella, jos myy jotain eikä suostu myymään jollekin jolle se kuuluisi voi seurata ylläpidon puolelta ongelmia. Eli pelkkä negatiivinen tai neutraali palaute ei välttämättä ole se ainoa seuraus.
Ylläpitoki ymmärtää maalaisjärjen päälle :) Säännöt mitää lakitekstejä ole ja lakitekstitki on tulkittavissa.

e: siis joo teoriassa rikkois sääntöjä, jos ei ostaiskaan, ku paljastuu romuksi. Mut, että bannejaki jopa tuloksena.. :D
 
Ylläpitoki ymmärtää maalaisjärjen päälle :) Säännöt mitää lakitekstejä ole ja lakitekstitki on tulkittavissa.

e: siis joo teoriassa rikkois sääntöjä, jos ei ostaiskaan, ku paljastuu romuksi. Mut, että bannejaki jopa tuloksena.. :D

Just pari päivää sitten olit edellisellä sivulla sitä mieltä, että myyjän hyväksymä HP on pyhä liitto, johon sovelletaan vain foorumin sääntöjä, mutta nyt toiseen suuntaan siihen sovelletaankin maalaisjärkeä :confused:
 
Just pari päivää sitten olit edellisellä sivulla sitä mieltä, että myyjän hyväksymä HP on pyhä liitto, johon sovelletaan vain foorumin sääntöjä, mutta nyt toiseen suuntaan siihen sovelletaankin maalaisjärkeä :confused:
Kun lähet metakeskusteleen (ja olkiukkoileen), nii avaisitko edes vähän? Oon viime viikolla viimeksi ketjuun kirjoittanut.

Ja jos oot ollu yhtää kärryillä, nii kyse oli hiuksenhalkomisesta, että annettu ehto olisi ympäripyöreä, vaikka kaikki ymmärtää, että siinä tahdotaan a) se kuva b) tietää tuotteen kunto ennen ostoa varmistuksena. Mut jos haluaa lukea ku piru raamattua, nii ehto täyttyy, ku lähettää kuvan ruosteisesta ssd-levystä ja virheitä täynnä olevan raportin levyn kunnosta ja se ois sit pakko ostaa.. tosta pitää tosissaan vängätä vastaan? Ihmeellisiä on toisten ihmisten mielet..
 
Niin, kohtuullinen pyyntö jos levy on valmiina jossain Windows PC:ssä kiinni.

En minä ainakaan ilahtuisi myyjänä jos kaupat on jo sovittu ja vasta sen jälkeen siirretään maalitolppaa ja toivotaan nimenomaan Crystaldiskinfon tiedot. Aika hankala toive se on jos HDD on jossain ei-Windows koneessa kiinni, esim. NAS:ssa. Pitäisi ajaa NAS alas, irroittaa levy, keksiä jostain Windows PC, jossa on vapaa SATA-väylä, kytkeä HDD kiinni, asentaa Crystaldisk, ottaa kuvankaappaukset, sammuttaa PC, irroittaa HDD ja kytkeä takaisin nassiin kiinni ja toivoa että nassi toimii sen levyn kanssa edelleen, eikä Windows ole ehtinyt tehdä levylle jotain ei-toivottua, joka pahimmassa tapauksessa tuhoaa datat.

Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.

Edit. Typot korjattu
Mutta jos sinä olisit myymässä HDD:tä, niin miksi ihmeessä se pitäisi sitten takaisin tuohon NAS ympäristöön kytkeä jos tavoitteena on päästä eroon tuosta laitteesta?
 
Mutta jos sinä olisit myymässä HDD:tä, niin miksi ihmeessä se pitäisi sitten takaisin tuohon NAS ympäristöön kytkeä jos tavoitteena on päästä eroon tuosta laitteesta?

Jos kauppoja ei synnykään.
Eli monesti voidaan myydä mutta jos ei löydy ostajaa tai homma menee liian hankalaksi todetaan että antaa olla ja jatketaan omaa käyttöä.

Monihan voi kysellä että miten kulkee, saisiko erilaisia testejä näkyviin, onko kellotettu jne jne. sitten eivät kuitenkaan ole edes ostamassa mutta myyjän pitäisi tehdä ties mitä. Toki se on parempi jos luvataan edes ostaa tyylillä "ostan HP:lla kunhan kerrot onko ollut vesillä, miten kellottuu, voitko ajaa benchmarkit X, Y ja Z" mihin tietysti myyjä helpommin ottaa jonkun toisen joka ilman ehtoja tarjoaa sen HP:n.
 
Vähä hiusten halkomista ja äärimmäinen esimerkki sulla, mut että saa sit negaa tyyliiin "nönnöö, ei sitoutunut tarjoukseensa, ku myymäni tuote paljastu paskaksi"? No voi voi :D
On tuo ehkä vähän äärimmäinen esimerkki, mutta sen oon oppinut tämän foorumin kauppa-alueelta, että mitä tarkemmin ja kirjaimellisesti aikeensa avaa, sitä vähemmällä pääsee.
Tältä foorumilta löytyy noin satamiljoonaa käyttäjää, jotka varmasti rupeaisivat ulisemaan, että "oli paska tai ei, lupasi hp:n jos toimitan kuvat" :D
 
Lienen marginaalissa kun on aina tullut ihan itse kuva kristallipallon infosta laitettua jos on levyjä tullut myytyä. En voisi jotenkin kuvitella kenenkään ostavan käytettyä kovalevyä ilman noita perustietoja levyn kunnosta varsinkin kun yksi ohjelma ne toteaa niin helposti.
 
Lienen marginaalissa kun on aina tullut ihan itse kuva kristallipallon infosta laitettua jos on levyjä tullut myytyä. En voisi jotenkin kuvitella kenenkään ostavan käytettyä kovalevyä ilman noita perustietoja levyn kunnosta varsinkin kun yksi ohjelma ne toteaa niin helposti.
Vähän sama asia kuin myisi autoa jota ei ole katsastettu. Voi olla pitkä vikalista, täysin priimakunnossa ja ajettu vain sunnuntaisin tai mitä tahansa siltä väliltä.
 
Niin, kohtuullinen pyyntö jos levy on valmiina jossain Windows PC:ssä kiinni.

En minä ainakaan ilahtuisi myyjänä jos kaupat on jo sovittu ja vasta sen jälkeen siirretään maalitolppaa ja toivotaan nimenomaan Crystaldiskinfon tiedot. Aika hankala toive se on jos HDD on jossain ei-Windows koneessa kiinni, esim. NAS:ssa. Pitäisi ajaa NAS alas, irroittaa levy, keksiä jostain Windows PC, jossa on vapaa SATA-väylä, kytkeä HDD kiinni, asentaa Crystaldisk, ottaa kuvankaappaukset, sammuttaa PC, irroittaa HDD ja kytkeä takaisin nassiin kiinni ja toivoa että nassi toimii sen levyn kanssa edelleen, eikä Windows ole ehtinyt tehdä levylle jotain ei-toivottua, joka pahimmassa tapauksessa tuhoaa datat.

Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.

Edit. Typot korjattu
Päätit sitten alkaa viisastelemaan. Tiesit varsin hyvin mistä on kyse ja jos ostaja vaatii CDI:n raporttia, niin eiköhän myös muu kuntoraportti kelpaa, varsinkin jos siitä näkyy myös käynnistykset ja käytötunnit, kuten CDI:ssa.
 
Jos tänne eksyy myymään tallennusvälinettä, luulisi olevan aivan selvää että se CrystalDiskInfo screenshotti otetaan etukäteen.

Ilman sitä kaupittelevät myyjät kuuluisivat tuonne "Tyhmät ihmiset" ketjuun.

Toivoisin että meitä harvoja Windowsittomia ei kuitenkaan suorilta lokeroitaisi tyhmiin ihmisiin ;)

...vaan näyttääkö CDI jotain sellaista tietoa, jota esim. tässä ei näy?
Koodi:
$ sudo smartctl -a /dev/nvme0n1

smartctl 7.4 2023-08-01 r5530 [x86_64-linux-6.9.4-arch1-1] (local build)

Copyright (C) 2002-23, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org


=== START OF INFORMATION SECTION ===

Model Number:                       Samsung SSD 980 1TB

Serial Number:                      S649NL0W134231A

Firmware Version:                   3B4QFXO7

PCI Vendor/Subsystem ID:            0x144d

IEEE OUI Identifier:                0x002538

Total NVM Capacity:                 1 000 204 886 016 [1,00 TB]

Unallocated NVM Capacity:           0

Controller ID:                      5

NVMe Version:                       1.4

Number of Namespaces:               1

Namespace 1 Size/Capacity:          1 000 204 886 016 [1,00 TB]

Namespace 1 Utilization:            117 616 939 008 [117 GB]

Namespace 1 Formatted LBA Size:     512

Namespace 1 IEEE EUI-64:            002538 d131a0b460

Local Time is:                      Sat Jun 15 20:44:17 2024 EEST

Firmware Updates (0x16):            3 Slots, no Reset required

Optional Admin Commands (0x0017):   Security Format Frmw_DL Self_Test

Optional NVM Commands (0x0055):     Comp DS_Mngmt Sav/Sel_Feat Timestmp

Log Page Attributes (0x0f):         S/H_per_NS Cmd_Eff_Lg Ext_Get_Lg Telmtry_Lg

Maximum Data Transfer Size:         512 Pages

Warning  Comp. Temp. Threshold:     82 Celsius

Critical Comp. Temp. Threshold:     85 Celsius

Namespace 1 Features (0x10):        NP_Fields


Supported Power States

St Op     Max   Active     Idle   RL RT WL WT  Ent_Lat  Ex_Lat

 0 +     5.24W       -        -    0  0  0  0        0       0

 1 +     4.49W       -        -    1  1  1  1        0       0

 2 +     2.19W       -        -    2  2  2  2        0     500

 3 -   0.0500W       -        -    3  3  3  3      210    1200

 4 -   0.0050W       -        -    4  4  4  4     1000    9000


Supported LBA Sizes (NSID 0x1)

Id Fmt  Data  Metadt  Rel_Perf

 0 +     512       0         0


=== START OF SMART DATA SECTION ===

SMART overall-health self-assessment test result: PASSED


SMART/Health Information (NVMe Log 0x02)

Critical Warning:                   0x00

Temperature:                        40 Celsius

Available Spare:                    100%

Available Spare Threshold:          10%

Percentage Used:                    1%

Data Units Read:                    10 292 484 [5,26 TB]

Data Units Written:                 14 963 264 [7,66 TB]

Host Read Commands:                 41 756 171

Host Write Commands:                125 401 178

Controller Busy Time:               243

Power Cycles:                       222

Power On Hours:                     476

Unsafe Shutdowns:                   35

Media and Data Integrity Errors:    0

Error Information Log Entries:      0

Warning  Comp. Temperature Time:    0

Critical Comp. Temperature Time:    0

Temperature Sensor 1:               40 Celsius

Temperature Sensor 2:               41 Celsius


Error Information (NVMe Log 0x01, 16 of 64 entries)

No Errors Logged


Read Self-test Log failed: Invalid Field in Command (0x002)
 
Päätit sitten alkaa viisastelemaan. Tiesit varsin hyvin mistä on kyse ja jos ostaja vaatii CDI:n raporttia, niin eiköhän myös muu kuntoraportti kelpaa, varsinkin jos siitä näkyy myös käynnistykset ja käytötunnit, kuten CDI:ssa.
Niinhän minä kirjoitin. Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.
 
Hah, täällähän menee kaupat hyvin. @Santtuw vaikeuksia saada tavara matkaan sovitusti.

Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
 
Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
Laita kauppiaspalaute nyt ihan ekana. Ei ole putkeen menny näköjään hänellä kaikki muutkaan myynnit....
 
Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
Mä oon joskus torissa yrittänyt kauppaa tehdä tämän venkulan kanssa mutta eihän siitä mitään tullut kun kaverin selkäranka on kuin matelijalla.
 
Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
Ja rammien osuus kaupasta kilahti mun mobilepayhin... eli loppujenlopuksi homma paketissa (kuhan saan vielä rammit vietyä postiin),
mutta hemmetin vaikea tämä kauppa oli. Ehkä noudolla voisin ostaa häneltä kamaa mikä ei voi olla rikki, esim. metrin ratakiskonpätkiä,
mutta en muuta.
 
Myyty - Emolevy, 2500k, SSD, näyttis (pks)
En olisi uskonut, että sadan positiivisen kauppiaspalautteen omaavan käyttäjätunnuksen @BigNavi kanssa tulisi tällaista säätöä ja vastapuoli osoittautuisi näin paksupäiseksi. Tämän jälkeen ehkä muidenkin kannattaa miettiä miten hyvin asiat sujuvat, jos kaupassa tuleekin ongelmia ja hänen on näin mahdoton myöntää tehneensä virheitä kuten nyt kävi.

Eilen klo 11:11 Kirjoitan ketjuun: Hp ja nouto jonoon, koska ilmeisesti joku oli tarjonnut minua ennen.
Klo 12:39 BigNavi lähettää viestin kysyen pääsenkö hakemaan seuraavan päivän aamupäivällä, tai puolenpäivän aikoihin ja antoi osoitteen. Klo 16:16 vastasin pääseväni noutamaan 11:15-11:30. Annoin puhelinnumeroni samalla. Klo 16:23 bigNavi sanoi seuraavan päivän klo 11:15 sopivan.

Tänään noin klo 10:50 Olin ajanut autoa noin 7,5km. Liikennevaloissa varmistin vielä nopeasti iotechin sivuilta, että osoite oli oikea. Huomasin BigNavin lähettäneen klo 8:30 yksityisviestin, että edellinen tarjoaja olikin maksanut ja on tulossa hakemaan seuraavana päivänä. Hän ei edes soittanut, tai lähettänyt tekstiviestiä aamulla, eikä ollut antanut yksityisviesteissä omaa numeroaan. Oletin ettei 100 positiivisen kauppiaspalautteisen myyjän kanssa tulisi ongelmia.

Muutenkaan ei ole sääntöjen mukaista myydä kahteen paikkaan. Saati sitten, että luottaa pelkästään Iotechin yksityisviestin tulevan perille. En ollut käynyt aamulla iotechissä ja osoitteen olin tallettanut Google Mapsiin edellisenä päivänä. Tuli 15km turhaa ajoa. Kävi tuuri etten ehtinyt perille. 40km turha ajo olisi harmittanut jo kunnolla.

Bignavi tarjosi tilalle 10 euron 1156-settiä josta kieltäydyin. Lupasin antaa negatiivisen palautteen, jos olin lähtenyt ajamaan turhaan. BigNavin mielestä jonottaminen tällä foorumilla tarkoittaa sitä, että nopein noutaja hakee. Oikeasti se tarkoittaa täällä sitä, jos edellinen tarjoaja peruu(tai katoaa) niin jonottaja on seuraavana ostamassa.

Kirjoitin hänelle ettei voi sopia kauppaa useamman kanssa samaan aikaan, vaan hänen olisi pitänyt perua toisen ostajan kanssa kaupat ennenkuin alkaa sopimaan minun kanssa noutoaikaa tavaroillensa. BigNavi vastasi puoliksi huutaen :”Olit JONOSSA” ja seuraavassa viestissä kuulin olevani nykynuorisoa jolle kaikki on mustavalkoista.

Vastasin etten ole nykynuorisoa ja kehotin olemaan HUUTAMATTA (itsellänikin alkoi jo keittämään hänen asenteensa takia). Suosittelin myös tutustumaan sopimusoikeuden perusteisiin, vaikka tässä olikin kyseessä nappikauppa. Lupasin ilmoittaa ylläpidolle minkä myös tein. Sama JONOSSA-huuto tuli vielä kerran ja kysymys mikä helvetti minua vaivaa.
 
No ensinnäkin, itse olen sitä mieltä, että SMART-tiedot on tärkeä lisä myydessä käytettyjä levyjä. Olen myös sitä mieltä, että ne on vapaaehtoinen lisä, ja olen joskus laiska. Tässä on kyse siitä, että tein ilmoituksen SSD:stä ja en jaksanut kytkeä irtiolevaa SSD:tä takaisin kiinni.

Kuitenkin, BigNavi kyseli sitten SMART-tietojen perään YV:llä. Toimitin tiedot ja pistin samana iltana myös ilmoitukseen. Ilmoituksesta tulikin sitten heti HP, ja BigNavi vielä arpoi niiden tietojen kanssa. Myin sääntöjen mukaan HP:lla ilmoitukseen vastanneella ja hän jäi ilman, vaikka laitoinkin hänelle ne ensin. Hän nähtävästi on vuorotyössä, niin ei ehtinyt sen vuoksi vastaamaan. Tosin @tonttu2 tapauksessa pitäisi ehkä tietää seuraavan päivän vuorot jo kun sopii noudoista.

edit: ja taas... kun vähän kerron, että kauppakokemus ihan ok jonkun kanssa, niin sitten sieltä tulee ulostuloja, jotka ovat osittain jopa asiattomia. Voi kukka. Ehkä olen seuraavan kerran vaan hiljaa. Tähän viestiin asti pidin BigNavia asiallisena kauppakumppanina.
 
Viimeksi muokattu:
Myyty - Emolevy, 2500k, SSD, näyttis (pks)
En olisi uskonut, että sadan positiivisen kauppiaspalautteen omaavan käyttäjätunnuksen @BigNavi kanssa tulisi tällaista säätöä ja vastapuoli osoittautuisi näin paksupäiseksi. Tämän jälkeen ehkä muidenkin kannattaa miettiä miten hyvin asiat sujuvat, jos kaupassa tuleekin ongelmia ja hänen on näin mahdoton myöntää tehneensä virheitä kuten nyt kävi.

Eilen klo 11:11 Kirjoitan ketjuun: Hp ja nouto jonoon, koska ilmeisesti joku oli tarjonnut minua ennen.
Klo 12:39 BigNavi lähettää viestin kysyen pääsenkö hakemaan seuraavan päivän aamupäivällä, tai puolenpäivän aikoihin ja antoi osoitteen. Klo 16:16 vastasin pääseväni noutamaan 11:15-11:30. Annoin puhelinnumeroni samalla. Klo 16:23 bigNavi sanoi seuraavan päivän klo 11:15 sopivan.

Tänään noin klo 10:50 Olin ajanut autoa noin 7,5km. Liikennevaloissa varmistin vielä nopeasti iotechin sivuilta, että osoite oli oikea. Huomasin BigNavin lähettäneen klo 8:30 yksityisviestin, että edellinen tarjoaja olikin maksanut ja on tulossa hakemaan seuraavana päivänä. Hän ei edes soittanut, tai lähettänyt tekstiviestiä aamulla, eikä ollut antanut yksityisviesteissä omaa numeroaan. Oletin ettei 100 positiivisen kauppiaspalautteisen myyjän kanssa tulisi ongelmia.

Muutenkaan ei ole sääntöjen mukaista myydä kahteen paikkaan. Saati sitten, että luottaa pelkästään Iotechin yksityisviestin tulevan perille. En ollut käynyt aamulla iotechissä ja osoitteen olin tallettanut Google Mapsiin edellisenä päivänä. Tuli 15km turhaa ajoa. Kävi tuuri etten ehtinyt perille. 40km turha ajo olisi harmittanut jo kunnolla.

Bignavi tarjosi tilalle 10 euron 1156-settiä josta kieltäydyin. Lupasin antaa negatiivisen palautteen, jos olin lähtenyt ajamaan turhaan. BigNavin mielestä jonottaminen tällä foorumilla tarkoittaa sitä, että nopein noutaja hakee. Oikeasti se tarkoittaa täällä sitä, jos edellinen tarjoaja peruu(tai katoaa) niin jonottaja on seuraavana ostamassa.

Kirjoitin hänelle ettei voi sopia kauppaa useamman kanssa samaan aikaan, vaan hänen olisi pitänyt perua toisen ostajan kanssa kaupat ennenkuin alkaa sopimaan minun kanssa noutoaikaa tavaroillensa. BigNavi vastasi puoliksi huutaen :”Olit JONOSSA” ja seuraavassa viestissä kuulin olevani nykynuorisoa jolle kaikki on mustavalkoista.

Vastasin etten ole nykynuorisoa ja kehotin olemaan HUUTAMATTA (itsellänikin alkoi jo keittämään hänen asenteensa takia). Suosittelin myös tutustumaan sopimusoikeuden perusteisiin, vaikka tässä olikin kyseessä nappikauppa. Lupasin ilmoittaa ylläpidolle minkä myös tein. Sama JONOSSA-huuto tuli vielä kerran ja kysymys mikä helvetti minua vaivaa.

Käyttäjä Muahaha oli eka jonossa n. klo 8, TakeITEasy klo 10 ja sinä n. 11.

Osat myynnissä 40 päivää ja nyt yhtäkkiä 3 tyyppiä haluaa ne samana päivänä.

Mun ainoa virhe on etten soittanu tai testanut sulle, vaan laitoin viestiä tänne YV:llä - tosin 3 tuntia ennen tuloasi. Ja tällainen on NEUTRAALIN palautteen arvoinen...

Mutta, koska, pitää jaksaa syyllistää toista heti kun pilkunviilaukselle on paikka

Sinun jaksaminen kirjoittaa stooreja sekä yv:llä että tähän, osoittaa kyynisyytä

7.5km turhaan ajaminen kestää 2 minuuttia, toisten ryöpyttäminen 2 tuntia

Ankeaa kaveri, ankeaa

Mutta meitä on erilaisia

Minulla on 100 positiivista palautetta, koska elän ja kierrätän ilon kautta, enkä etsi neulaa heinäsuovasta

Ajoit turhaan 7.5km voi veljet kuinka rankaa. Olisit tarkistanut IOTECH viestit ennen lähtöä?
 
Käyttäjä Muahaha oli eka jonossa n. klo 8, TakeITEasy klo 10 ja sinä n. 11.

Osat myynnissä 40 päivää ja nyt yhtäkkiä 3 tyyppiä haluaa ne samana päivänä.

Mun ainoa virhe on etten soittanu tai testanut sulle, vaan laitoin viestiä tänne YV:llä - tosin 3 tuntia ennen tuloasi. Ja tällainen on NEUTRAALIN palautteen arvoinen...

Mutta, koska, pitää jaksaa syyllistää toista heti kun pilkunviilaukselle on paikka

Sinun jaksaminen kirjoittaa stooreja sekä yv:llä että tähän, osoittaa kyynisyytä

7.5km turhaan ajaminen kestää 2 minuuttia, toisten ryöpyttäminen 2 tuntia

Ankeaa kaveri, ankeaa

Mutta meitä on erilaisia

Minulla on 100 positiivista palautetta, koska elän ja kierrätän ilon kautta, enkä etsi neulaa heinäsuovasta

Ajoit turhaan 7.5km voi veljet kuinka rankaa. Olisit tarkistanut IOTECH viestit ennen lähtöä?

Kerrotun perusteella hyväksyit kaupat ja peruit ne, koska möit toiselle. Kyl sillä negan ansaitsee.


Käyttäjä Muahaha oli eka jonossa n. klo 8, TakeITEasy klo 10 ja sinä n. 11.

Ei ne jonot näin toimi. Jono on kaupansopimis-jono ja sovit kaupat yhden kans kerrallaan.
 
Huomautus - asiaton käytös
Kerrotun perusteella hyväksyit kaupat ja peruit ne, koska möit toiselle. Kyl sillä negan ansaitsee.




Ei ne jonot näin toimi. Jono on kaupansopimis-jono ja sovit kaupat yhden kans kerrallaan.
Ei minua tarvi opetella. Jos ei kokemus kerro että osaan, niin kuule nussikaa vaan pilkkua, jos se teitä tekee onnelliseksi. Kertoo vaan teistä jotain. Minä jatkan kierrätystä ilon ja järjen kautta.
 
Ei minua tarvi opetella. Jos ei kokemus kerro että osaan, niin kuule nussikaa vaan pilkkua, jos se teitä tekee onnelliseksi. Kertoo vaan teistä jotain. Minä jatkan kierrätystä ilon ja järjen kautta.

Ilmeisesti sinua juuri tarvitseekin opettaa, kun toimit vastoin sääntöjä ja hyvää kauppahenkeä.

E: Aivan ansaittu nega, kun asennekkin on tuo.
 
Ei minua tarvi opetella. Jos ei kokemus kerro että osaan, niin kuule nussikaa vaan pilkkua, jos se teitä tekee onnelliseksi. Kertoo vaan teistä jotain. Minä jatkan kierrätystä ilon ja järjen kautta.
Mistä oot saanu käsityksen, että jonottaminen tarkottas sitä, että sovit kaupat useiden kanssa ja kuka ensimmäisenä on ovellas saa tavarat? Eihän tuo millään kauppapaikalla toimi noin… eikä edes kassajonossa :rofl:
ja joo… +100 palautetta, joista 15 myyntipalautteita :geek:
 
Torissa välillä omalle kohdalle sattunut niin varsinkin lahjoitettavien tavaroiden kanssa, että se toinen on sitä osoitettansa jakanut ties kuinka monelle ja tuntunut kilpajuoksulta kuka ehtii ensin ja se on perseestä. Moinen ei kyllä sovi tänne paikkaan.

Eikä luulisi olevan niin kova kiire myydä jotain halpaa sälää, etteikö voisi odottaa, että tuleeko se ensimmäinen ostajaehdokas noutamaan vai ei, ennen kuin sopii mitään muiden kanssa. Tuollainen halpa sälä (edullinen tietokone) menee nyt muutenkin kaupaksi, turha sitä on kiirehtiä tällaisella jonotusjärjestyksellä kuten tässä tapauksessa (ostajaehdokkaita jonossa klo 8, klo 10 ja klo 11).
 
Noh kerroin tälle huijarille nyt et tarvittaessa oon valmis menemään käräjille asti ja vieläkään ei oo mitää 450€ näkynny. Vähä alkaa kummastuttaa että on varaa muille maksaa mut sit mulle ei ollenkaa.

maksaa eka pois ne mistä velat on olleet päällä jo pidemmältä aikaväliltä ja pelaa sun kanssa aikaa vielä toistaiseksi?
 
mitäs tärkeää siitä laajasta logista näkee mikä ei crystal disk infossa kunnolla näkyisi?
Yksi esimerkki voisi olla tilanne, jossa käyttöönoton aikaan on saattanut olla käytössä huono SATA-johto tai käppäinen USB-telakka/USB-hubi, joka on aiheuttanut useita Ultra ATA -virheitä, mutta niitä ei ole esiintynyt vuosiin tämän jälkeen.
 
Yksi esimerkki voisi olla tilanne, jossa käyttöönoton aikaan on saattanut olla käytössä huono SATA-johto tai käppäinen USB-telakka/USB-hubi, joka on aiheuttanut useita Ultra ATA -virheitä, mutta niitä ei ole esiintynyt vuosiin tämän jälkeen.
toi kuulostaa kyllä näppärältä jos se pystyy sen noin tarkkaan kertomaan, eli että virhe on ollut vaan kerran, kauan sitten, jolloin voi epäillä että vika ei ole ollut lopulta itse levyssä
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur (suurista summista ei siis ole kyse). Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole näyttistä postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Onko ylläpidolla ehdotuksia? @Juha Kokkonen
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur. Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole tätä nyt postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Jos on bannattu vaikka jostain typeryyksistä "yleistä keskustelua" viestipalstalla niin sitten ei voi hoitaa kauppojakaan sillä välin kun on bannattu, toi kannattaa ainakin ottaa huomioon mutta toki kyse voi olla kusettamisestakin
 
Jos on bannattu vaikka jostain typeryyksistä "yleistä keskustelua" viestipalstalla niin sitten ei voi hoitaa kauppojakaan sillä välin kun on bannattu, toi kannattaa ainakin ottaa huomioon mutta toki kyse voi olla kusettamisestakin

Tämän hetken käsitykseni on, että tässä tapauksessa ei ole kyse kusettamisesta rahojen viemistarkoituksessa. Outoa olis, jos kympin takia joku lähtis sellaista tekemään. Oletan että bännätty muusta sääntörikkomuksesta.
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur (suurista summista ei siis ole kyse). Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole näyttistä postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Onko ylläpidolla ehdotuksia? @Juha Kokkonen

Mistä käyttäjätunnuksesta mahtaa olla kyse?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 072
Viestejä
4 898 836
Jäsenet
78 912
Uusin jäsen
RALE70

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom