- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 23 074
Elien ostaja klo 01:44 tehnyt tarjouksen, myyjä hyväksynyt sen eilen 4:22, ostaja toimittanut yhteystiedot klo 18:26 . jonka jälkeen myyjä ilmoittanut että myikin muualle. Hyväksy ja peru saman vuorokauden aikana, hyvä jos meni 12 tuntia.En, mutta huvittaa tuo sinun reaktiosi ja myyjän julkinen mustamaalaaminen, kun et itse toimi hyvien kauppatapojen mukaisesti.
Tuossa ostaja kauppatavat varmaan ihan hyvä, myyjä olisi voinut toki katsoa tuon ensin maaliin ja jos myyjällä oikeasti kova kiire myydä kun toinen ostaja odottaa rahatukko vieressä, niin ilmoittaa että sori, perun kaupat.
Jos kritisoit palautteen sävyä, niin siitä voi olla eri mieltä että miten rajusti kannattaa antaa palautetta peruuntuneista kaupoista. Ymmärrän että joskus peruuntuneet kaupat menee olan kohautuksella, parin viestin vaiva meni, joskus voi harmittaa jos löytänyt sopivasti pitkään hakeman jutun (tässä kai ihan yleisestä puhelimesta kyse), toki tuossakin on voinut olla muuta jumppaa, mikä saa kaupan perumisen harmittaa tavanomaista enemmän. (*
Noin yleisesti, joskus myyjällä voi olla oikeasti kova kiire, tärkein kriteeri on se kuka ensin hakee myydyn tuotteen pois, tai kuka ensin tuo rahat, se toki kannattaa kertoa ostajalle jos haluaa jotain alle päivän vasteaikoja.
Edit:
Ilmeisesti myyjä oli perunut kaupan , tai siis myynyt toisaalle jo paljon aiemmin (ketjussa on puolelta päivin viesti että myyty toisaalle). (**
Näitä sattuu, uskon myyjän vilpittömyyteen arviointivirheestä ja siihen että ensikerralla malttia enemmän mukana. Palautteissa jos on yksittäinen negatiivinen palaute, niin se enemmänkin lisää luottoa.
Toivottavasti ostaja löytää havittelemansa tuotteen pian jostain,
(*
Esim jos ollaan ostamassa jonkin läheisen puolesta, missä taustalla keskustelua tälläinen olisi tähän hintaa, tarjon tuon verran, kauppa lyöty lukkoon, mietitään toimitus ja maksu, ok pistän näin .... se perukin kaupat
(**
Kuluttajan välisessä etäkaupassa ihan tavanomaista virka-aikaan ei vastailla, vaan usein menee seuraavaan iltaan, edellisen illan/aamuyön kysymykset ym. jos ei mitään hässäkkää. Pidemmätkään viiveet ei tavattomia, mutta silloin voi kyllä viivytteliä varautua että menee kaupat ohi.
Esim jos ollaan ostamassa jonkin läheisen puolesta, missä taustalla keskustelua tälläinen olisi tähän hintaa, tarjon tuon verran, kauppa lyöty lukkoon, mietitään toimitus ja maksu, ok pistän näin .... se perukin kaupat
(**
Kuluttajan välisessä etäkaupassa ihan tavanomaista virka-aikaan ei vastailla, vaan usein menee seuraavaan iltaan, edellisen illan/aamuyön kysymykset ym. jos ei mitään hässäkkää. Pidemmätkään viiveet ei tavattomia, mutta silloin voi kyllä viivytteliä varautua että menee kaupat ohi.
Edit, yli 400 luurin myyjä hmm.
Viimeksi muokattu: