Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Lienen marginaalissa kun on aina tullut ihan itse kuva kristallipallon infosta laitettua jos on levyjä tullut myytyä. En voisi jotenkin kuvitella kenenkään ostavan käytettyä kovalevyä ilman noita perustietoja levyn kunnosta varsinkin kun yksi ohjelma ne toteaa niin helposti.
Vähän sama asia kuin myisi autoa jota ei ole katsastettu. Voi olla pitkä vikalista, täysin priimakunnossa ja ajettu vain sunnuntaisin tai mitä tahansa siltä väliltä.
 
Niin, kohtuullinen pyyntö jos levy on valmiina jossain Windows PC:ssä kiinni.

En minä ainakaan ilahtuisi myyjänä jos kaupat on jo sovittu ja vasta sen jälkeen siirretään maalitolppaa ja toivotaan nimenomaan Crystaldiskinfon tiedot. Aika hankala toive se on jos HDD on jossain ei-Windows koneessa kiinni, esim. NAS:ssa. Pitäisi ajaa NAS alas, irroittaa levy, keksiä jostain Windows PC, jossa on vapaa SATA-väylä, kytkeä HDD kiinni, asentaa Crystaldisk, ottaa kuvankaappaukset, sammuttaa PC, irroittaa HDD ja kytkeä takaisin nassiin kiinni ja toivoa että nassi toimii sen levyn kanssa edelleen, eikä Windows ole ehtinyt tehdä levylle jotain ei-toivottua, joka pahimmassa tapauksessa tuhoaa datat.

Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.

Edit. Typot korjattu
Päätit sitten alkaa viisastelemaan. Tiesit varsin hyvin mistä on kyse ja jos ostaja vaatii CDI:n raporttia, niin eiköhän myös muu kuntoraportti kelpaa, varsinkin jos siitä näkyy myös käynnistykset ja käytötunnit, kuten CDI:ssa.
 
Jos tänne eksyy myymään tallennusvälinettä, luulisi olevan aivan selvää että se CrystalDiskInfo screenshotti otetaan etukäteen.

Ilman sitä kaupittelevät myyjät kuuluisivat tuonne "Tyhmät ihmiset" ketjuun.

Toivoisin että meitä harvoja Windowsittomia ei kuitenkaan suorilta lokeroitaisi tyhmiin ihmisiin ;)

...vaan näyttääkö CDI jotain sellaista tietoa, jota esim. tässä ei näy?
Koodi:
$ sudo smartctl -a /dev/nvme0n1

smartctl 7.4 2023-08-01 r5530 [x86_64-linux-6.9.4-arch1-1] (local build)

Copyright (C) 2002-23, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org


=== START OF INFORMATION SECTION ===

Model Number:                       Samsung SSD 980 1TB

Serial Number:                      S649NL0W134231A

Firmware Version:                   3B4QFXO7

PCI Vendor/Subsystem ID:            0x144d

IEEE OUI Identifier:                0x002538

Total NVM Capacity:                 1 000 204 886 016 [1,00 TB]

Unallocated NVM Capacity:           0

Controller ID:                      5

NVMe Version:                       1.4

Number of Namespaces:               1

Namespace 1 Size/Capacity:          1 000 204 886 016 [1,00 TB]

Namespace 1 Utilization:            117 616 939 008 [117 GB]

Namespace 1 Formatted LBA Size:     512

Namespace 1 IEEE EUI-64:            002538 d131a0b460

Local Time is:                      Sat Jun 15 20:44:17 2024 EEST

Firmware Updates (0x16):            3 Slots, no Reset required

Optional Admin Commands (0x0017):   Security Format Frmw_DL Self_Test

Optional NVM Commands (0x0055):     Comp DS_Mngmt Sav/Sel_Feat Timestmp

Log Page Attributes (0x0f):         S/H_per_NS Cmd_Eff_Lg Ext_Get_Lg Telmtry_Lg

Maximum Data Transfer Size:         512 Pages

Warning  Comp. Temp. Threshold:     82 Celsius

Critical Comp. Temp. Threshold:     85 Celsius

Namespace 1 Features (0x10):        NP_Fields


Supported Power States

St Op     Max   Active     Idle   RL RT WL WT  Ent_Lat  Ex_Lat

 0 +     5.24W       -        -    0  0  0  0        0       0

 1 +     4.49W       -        -    1  1  1  1        0       0

 2 +     2.19W       -        -    2  2  2  2        0     500

 3 -   0.0500W       -        -    3  3  3  3      210    1200

 4 -   0.0050W       -        -    4  4  4  4     1000    9000


Supported LBA Sizes (NSID 0x1)

Id Fmt  Data  Metadt  Rel_Perf

 0 +     512       0         0


=== START OF SMART DATA SECTION ===

SMART overall-health self-assessment test result: PASSED


SMART/Health Information (NVMe Log 0x02)

Critical Warning:                   0x00

Temperature:                        40 Celsius

Available Spare:                    100%

Available Spare Threshold:          10%

Percentage Used:                    1%

Data Units Read:                    10 292 484 [5,26 TB]

Data Units Written:                 14 963 264 [7,66 TB]

Host Read Commands:                 41 756 171

Host Write Commands:                125 401 178

Controller Busy Time:               243

Power Cycles:                       222

Power On Hours:                     476

Unsafe Shutdowns:                   35

Media and Data Integrity Errors:    0

Error Information Log Entries:      0

Warning  Comp. Temperature Time:    0

Critical Comp. Temperature Time:    0

Temperature Sensor 1:               40 Celsius

Temperature Sensor 2:               41 Celsius


Error Information (NVMe Log 0x01, 16 of 64 entries)

No Errors Logged


Read Self-test Log failed: Invalid Field in Command (0x002)
 
Päätit sitten alkaa viisastelemaan. Tiesit varsin hyvin mistä on kyse ja jos ostaja vaatii CDI:n raporttia, niin eiköhän myös muu kuntoraportti kelpaa, varsinkin jos siitä näkyy myös käynnistykset ja käytötunnit, kuten CDI:ssa.
Niinhän minä kirjoitin. Luetun ymmärtämisessä ongelmia?
Myyntitilanteessa toki kaivaisin jonkun levyn kunnon tarkastavan raportin, mutta Crystaldiskinfo se ei olisi. Jos ostaja vaatisi nimenomaan CDI:n raportin, toivottaisin korkeintaan hyvät päivänjatkot.
 
Hah, täällähän menee kaupat hyvin. @Santtuw vaikeuksia saada tavara matkaan sovitusti.

Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
 
Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
Laita kauppiaspalaute nyt ihan ekana. Ei ole putkeen menny näköjään hänellä kaikki muutkaan myynnit....
 
Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
Mä oon joskus torissa yrittänyt kauppaa tehdä tämän venkulan kanssa mutta eihän siitä mitään tullut kun kaverin selkäranka on kuin matelijalla.
 
Paketti tuli sitten lopulta, ja siinä oli sovitut osat. Emo ja prossu oli ehyitä, rammit ei.

Sovittiin että @Santtuw palauttaa osan kauppahinnasta ja minä rammit, mutta on taas aika monenlaisia selityksiä
ja vähemmän yllättäen palautusta ei ole tullut viikossa.

Ei kusettaja, mutta ei tosiaankaan tee mitä sanoo.
Ja rammien osuus kaupasta kilahti mun mobilepayhin... eli loppujenlopuksi homma paketissa (kuhan saan vielä rammit vietyä postiin),
mutta hemmetin vaikea tämä kauppa oli. Ehkä noudolla voisin ostaa häneltä kamaa mikä ei voi olla rikki, esim. metrin ratakiskonpätkiä,
mutta en muuta.
 
Myyty - Emolevy, 2500k, SSD, näyttis (pks)
En olisi uskonut, että sadan positiivisen kauppiaspalautteen omaavan käyttäjätunnuksen @BigNavi kanssa tulisi tällaista säätöä ja vastapuoli osoittautuisi näin paksupäiseksi. Tämän jälkeen ehkä muidenkin kannattaa miettiä miten hyvin asiat sujuvat, jos kaupassa tuleekin ongelmia ja hänen on näin mahdoton myöntää tehneensä virheitä kuten nyt kävi.

Eilen klo 11:11 Kirjoitan ketjuun: Hp ja nouto jonoon, koska ilmeisesti joku oli tarjonnut minua ennen.
Klo 12:39 BigNavi lähettää viestin kysyen pääsenkö hakemaan seuraavan päivän aamupäivällä, tai puolenpäivän aikoihin ja antoi osoitteen. Klo 16:16 vastasin pääseväni noutamaan 11:15-11:30. Annoin puhelinnumeroni samalla. Klo 16:23 bigNavi sanoi seuraavan päivän klo 11:15 sopivan.

Tänään noin klo 10:50 Olin ajanut autoa noin 7,5km. Liikennevaloissa varmistin vielä nopeasti iotechin sivuilta, että osoite oli oikea. Huomasin BigNavin lähettäneen klo 8:30 yksityisviestin, että edellinen tarjoaja olikin maksanut ja on tulossa hakemaan seuraavana päivänä. Hän ei edes soittanut, tai lähettänyt tekstiviestiä aamulla, eikä ollut antanut yksityisviesteissä omaa numeroaan. Oletin ettei 100 positiivisen kauppiaspalautteisen myyjän kanssa tulisi ongelmia.

Muutenkaan ei ole sääntöjen mukaista myydä kahteen paikkaan. Saati sitten, että luottaa pelkästään Iotechin yksityisviestin tulevan perille. En ollut käynyt aamulla iotechissä ja osoitteen olin tallettanut Google Mapsiin edellisenä päivänä. Tuli 15km turhaa ajoa. Kävi tuuri etten ehtinyt perille. 40km turha ajo olisi harmittanut jo kunnolla.

Bignavi tarjosi tilalle 10 euron 1156-settiä josta kieltäydyin. Lupasin antaa negatiivisen palautteen, jos olin lähtenyt ajamaan turhaan. BigNavin mielestä jonottaminen tällä foorumilla tarkoittaa sitä, että nopein noutaja hakee. Oikeasti se tarkoittaa täällä sitä, jos edellinen tarjoaja peruu(tai katoaa) niin jonottaja on seuraavana ostamassa.

Kirjoitin hänelle ettei voi sopia kauppaa useamman kanssa samaan aikaan, vaan hänen olisi pitänyt perua toisen ostajan kanssa kaupat ennenkuin alkaa sopimaan minun kanssa noutoaikaa tavaroillensa. BigNavi vastasi puoliksi huutaen :”Olit JONOSSA” ja seuraavassa viestissä kuulin olevani nykynuorisoa jolle kaikki on mustavalkoista.

Vastasin etten ole nykynuorisoa ja kehotin olemaan HUUTAMATTA (itsellänikin alkoi jo keittämään hänen asenteensa takia). Suosittelin myös tutustumaan sopimusoikeuden perusteisiin, vaikka tässä olikin kyseessä nappikauppa. Lupasin ilmoittaa ylläpidolle minkä myös tein. Sama JONOSSA-huuto tuli vielä kerran ja kysymys mikä helvetti minua vaivaa.
 
No ensinnäkin, itse olen sitä mieltä, että SMART-tiedot on tärkeä lisä myydessä käytettyjä levyjä. Olen myös sitä mieltä, että ne on vapaaehtoinen lisä, ja olen joskus laiska. Tässä on kyse siitä, että tein ilmoituksen SSD:stä ja en jaksanut kytkeä irtiolevaa SSD:tä takaisin kiinni.

Kuitenkin, BigNavi kyseli sitten SMART-tietojen perään YV:llä. Toimitin tiedot ja pistin samana iltana myös ilmoitukseen. Ilmoituksesta tulikin sitten heti HP, ja BigNavi vielä arpoi niiden tietojen kanssa. Myin sääntöjen mukaan HP:lla ilmoitukseen vastanneella ja hän jäi ilman, vaikka laitoinkin hänelle ne ensin. Hän nähtävästi on vuorotyössä, niin ei ehtinyt sen vuoksi vastaamaan. Tosin @tonttu2 tapauksessa pitäisi ehkä tietää seuraavan päivän vuorot jo kun sopii noudoista.

edit: ja taas... kun vähän kerron, että kauppakokemus ihan ok jonkun kanssa, niin sitten sieltä tulee ulostuloja, jotka ovat osittain jopa asiattomia. Voi kukka. Ehkä olen seuraavan kerran vaan hiljaa. Tähän viestiin asti pidin BigNavia asiallisena kauppakumppanina.
 
Viimeksi muokattu:
Myyty - Emolevy, 2500k, SSD, näyttis (pks)
En olisi uskonut, että sadan positiivisen kauppiaspalautteen omaavan käyttäjätunnuksen @BigNavi kanssa tulisi tällaista säätöä ja vastapuoli osoittautuisi näin paksupäiseksi. Tämän jälkeen ehkä muidenkin kannattaa miettiä miten hyvin asiat sujuvat, jos kaupassa tuleekin ongelmia ja hänen on näin mahdoton myöntää tehneensä virheitä kuten nyt kävi.

Eilen klo 11:11 Kirjoitan ketjuun: Hp ja nouto jonoon, koska ilmeisesti joku oli tarjonnut minua ennen.
Klo 12:39 BigNavi lähettää viestin kysyen pääsenkö hakemaan seuraavan päivän aamupäivällä, tai puolenpäivän aikoihin ja antoi osoitteen. Klo 16:16 vastasin pääseväni noutamaan 11:15-11:30. Annoin puhelinnumeroni samalla. Klo 16:23 bigNavi sanoi seuraavan päivän klo 11:15 sopivan.

Tänään noin klo 10:50 Olin ajanut autoa noin 7,5km. Liikennevaloissa varmistin vielä nopeasti iotechin sivuilta, että osoite oli oikea. Huomasin BigNavin lähettäneen klo 8:30 yksityisviestin, että edellinen tarjoaja olikin maksanut ja on tulossa hakemaan seuraavana päivänä. Hän ei edes soittanut, tai lähettänyt tekstiviestiä aamulla, eikä ollut antanut yksityisviesteissä omaa numeroaan. Oletin ettei 100 positiivisen kauppiaspalautteisen myyjän kanssa tulisi ongelmia.

Muutenkaan ei ole sääntöjen mukaista myydä kahteen paikkaan. Saati sitten, että luottaa pelkästään Iotechin yksityisviestin tulevan perille. En ollut käynyt aamulla iotechissä ja osoitteen olin tallettanut Google Mapsiin edellisenä päivänä. Tuli 15km turhaa ajoa. Kävi tuuri etten ehtinyt perille. 40km turha ajo olisi harmittanut jo kunnolla.

Bignavi tarjosi tilalle 10 euron 1156-settiä josta kieltäydyin. Lupasin antaa negatiivisen palautteen, jos olin lähtenyt ajamaan turhaan. BigNavin mielestä jonottaminen tällä foorumilla tarkoittaa sitä, että nopein noutaja hakee. Oikeasti se tarkoittaa täällä sitä, jos edellinen tarjoaja peruu(tai katoaa) niin jonottaja on seuraavana ostamassa.

Kirjoitin hänelle ettei voi sopia kauppaa useamman kanssa samaan aikaan, vaan hänen olisi pitänyt perua toisen ostajan kanssa kaupat ennenkuin alkaa sopimaan minun kanssa noutoaikaa tavaroillensa. BigNavi vastasi puoliksi huutaen :”Olit JONOSSA” ja seuraavassa viestissä kuulin olevani nykynuorisoa jolle kaikki on mustavalkoista.

Vastasin etten ole nykynuorisoa ja kehotin olemaan HUUTAMATTA (itsellänikin alkoi jo keittämään hänen asenteensa takia). Suosittelin myös tutustumaan sopimusoikeuden perusteisiin, vaikka tässä olikin kyseessä nappikauppa. Lupasin ilmoittaa ylläpidolle minkä myös tein. Sama JONOSSA-huuto tuli vielä kerran ja kysymys mikä helvetti minua vaivaa.

Käyttäjä Muahaha oli eka jonossa n. klo 8, TakeITEasy klo 10 ja sinä n. 11.

Osat myynnissä 40 päivää ja nyt yhtäkkiä 3 tyyppiä haluaa ne samana päivänä.

Mun ainoa virhe on etten soittanu tai testanut sulle, vaan laitoin viestiä tänne YV:llä - tosin 3 tuntia ennen tuloasi. Ja tällainen on NEUTRAALIN palautteen arvoinen...

Mutta, koska, pitää jaksaa syyllistää toista heti kun pilkunviilaukselle on paikka

Sinun jaksaminen kirjoittaa stooreja sekä yv:llä että tähän, osoittaa kyynisyytä

7.5km turhaan ajaminen kestää 2 minuuttia, toisten ryöpyttäminen 2 tuntia

Ankeaa kaveri, ankeaa

Mutta meitä on erilaisia

Minulla on 100 positiivista palautetta, koska elän ja kierrätän ilon kautta, enkä etsi neulaa heinäsuovasta

Ajoit turhaan 7.5km voi veljet kuinka rankaa. Olisit tarkistanut IOTECH viestit ennen lähtöä?
 
Käyttäjä Muahaha oli eka jonossa n. klo 8, TakeITEasy klo 10 ja sinä n. 11.

Osat myynnissä 40 päivää ja nyt yhtäkkiä 3 tyyppiä haluaa ne samana päivänä.

Mun ainoa virhe on etten soittanu tai testanut sulle, vaan laitoin viestiä tänne YV:llä - tosin 3 tuntia ennen tuloasi. Ja tällainen on NEUTRAALIN palautteen arvoinen...

Mutta, koska, pitää jaksaa syyllistää toista heti kun pilkunviilaukselle on paikka

Sinun jaksaminen kirjoittaa stooreja sekä yv:llä että tähän, osoittaa kyynisyytä

7.5km turhaan ajaminen kestää 2 minuuttia, toisten ryöpyttäminen 2 tuntia

Ankeaa kaveri, ankeaa

Mutta meitä on erilaisia

Minulla on 100 positiivista palautetta, koska elän ja kierrätän ilon kautta, enkä etsi neulaa heinäsuovasta

Ajoit turhaan 7.5km voi veljet kuinka rankaa. Olisit tarkistanut IOTECH viestit ennen lähtöä?

Kerrotun perusteella hyväksyit kaupat ja peruit ne, koska möit toiselle. Kyl sillä negan ansaitsee.


Käyttäjä Muahaha oli eka jonossa n. klo 8, TakeITEasy klo 10 ja sinä n. 11.

Ei ne jonot näin toimi. Jono on kaupansopimis-jono ja sovit kaupat yhden kans kerrallaan.
 
Huomautus - asiaton käytös
Kerrotun perusteella hyväksyit kaupat ja peruit ne, koska möit toiselle. Kyl sillä negan ansaitsee.




Ei ne jonot näin toimi. Jono on kaupansopimis-jono ja sovit kaupat yhden kans kerrallaan.
Ei minua tarvi opetella. Jos ei kokemus kerro että osaan, niin kuule nussikaa vaan pilkkua, jos se teitä tekee onnelliseksi. Kertoo vaan teistä jotain. Minä jatkan kierrätystä ilon ja järjen kautta.
 
Ei minua tarvi opetella. Jos ei kokemus kerro että osaan, niin kuule nussikaa vaan pilkkua, jos se teitä tekee onnelliseksi. Kertoo vaan teistä jotain. Minä jatkan kierrätystä ilon ja järjen kautta.

Ilmeisesti sinua juuri tarvitseekin opettaa, kun toimit vastoin sääntöjä ja hyvää kauppahenkeä.

E: Aivan ansaittu nega, kun asennekkin on tuo.
 
Ei minua tarvi opetella. Jos ei kokemus kerro että osaan, niin kuule nussikaa vaan pilkkua, jos se teitä tekee onnelliseksi. Kertoo vaan teistä jotain. Minä jatkan kierrätystä ilon ja järjen kautta.
Mistä oot saanu käsityksen, että jonottaminen tarkottas sitä, että sovit kaupat useiden kanssa ja kuka ensimmäisenä on ovellas saa tavarat? Eihän tuo millään kauppapaikalla toimi noin… eikä edes kassajonossa :rofl:
ja joo… +100 palautetta, joista 15 myyntipalautteita :geek:
 
Torissa välillä omalle kohdalle sattunut niin varsinkin lahjoitettavien tavaroiden kanssa, että se toinen on sitä osoitettansa jakanut ties kuinka monelle ja tuntunut kilpajuoksulta kuka ehtii ensin ja se on perseestä. Moinen ei kyllä sovi tänne paikkaan.

Eikä luulisi olevan niin kova kiire myydä jotain halpaa sälää, etteikö voisi odottaa, että tuleeko se ensimmäinen ostajaehdokas noutamaan vai ei, ennen kuin sopii mitään muiden kanssa. Tuollainen halpa sälä (edullinen tietokone) menee nyt muutenkin kaupaksi, turha sitä on kiirehtiä tällaisella jonotusjärjestyksellä kuten tässä tapauksessa (ostajaehdokkaita jonossa klo 8, klo 10 ja klo 11).
 
Noh kerroin tälle huijarille nyt et tarvittaessa oon valmis menemään käräjille asti ja vieläkään ei oo mitää 450€ näkynny. Vähä alkaa kummastuttaa että on varaa muille maksaa mut sit mulle ei ollenkaa.

maksaa eka pois ne mistä velat on olleet päällä jo pidemmältä aikaväliltä ja pelaa sun kanssa aikaa vielä toistaiseksi?
 
mitäs tärkeää siitä laajasta logista näkee mikä ei crystal disk infossa kunnolla näkyisi?
Yksi esimerkki voisi olla tilanne, jossa käyttöönoton aikaan on saattanut olla käytössä huono SATA-johto tai käppäinen USB-telakka/USB-hubi, joka on aiheuttanut useita Ultra ATA -virheitä, mutta niitä ei ole esiintynyt vuosiin tämän jälkeen.
 
Yksi esimerkki voisi olla tilanne, jossa käyttöönoton aikaan on saattanut olla käytössä huono SATA-johto tai käppäinen USB-telakka/USB-hubi, joka on aiheuttanut useita Ultra ATA -virheitä, mutta niitä ei ole esiintynyt vuosiin tämän jälkeen.
toi kuulostaa kyllä näppärältä jos se pystyy sen noin tarkkaan kertomaan, eli että virhe on ollut vaan kerran, kauan sitten, jolloin voi epäillä että vika ei ole ollut lopulta itse levyssä
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur (suurista summista ei siis ole kyse). Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole näyttistä postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Onko ylläpidolla ehdotuksia? @Juha Kokkonen
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur. Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole tätä nyt postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Jos on bannattu vaikka jostain typeryyksistä "yleistä keskustelua" viestipalstalla niin sitten ei voi hoitaa kauppojakaan sillä välin kun on bannattu, toi kannattaa ainakin ottaa huomioon mutta toki kyse voi olla kusettamisestakin
 
Jos on bannattu vaikka jostain typeryyksistä "yleistä keskustelua" viestipalstalla niin sitten ei voi hoitaa kauppojakaan sillä välin kun on bannattu, toi kannattaa ainakin ottaa huomioon mutta toki kyse voi olla kusettamisestakin

Tämän hetken käsitykseni on, että tässä tapauksessa ei ole kyse kusettamisesta rahojen viemistarkoituksessa. Outoa olis, jos kympin takia joku lähtis sellaista tekemään. Oletan että bännätty muusta sääntörikkomuksesta.
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur (suurista summista ei siis ole kyse). Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole näyttistä postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Onko ylläpidolla ehdotuksia? @Juha Kokkonen

Mistä käyttäjätunnuksesta mahtaa olla kyse?
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur (suurista summista ei siis ole kyse). Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole näyttistä postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Onko ylläpidolla ehdotuksia? @Juha Kokkonen
Tämän hetken käsitykseni on, että tässä tapauksessa ei ole kyse kusettamisesta rahojen viemistarkoituksessa. Outoa olis, jos kympin takia joku lähtis sellaista tekemään. Oletan että bännätty muusta sääntörikkomuksesta.
Kyseisestä käyttäjästä tuli ylläpidolle useampi raportti, että oli myynyt olematonta muutaman kympin arvoista tavaraa (samaakin tuotetta useammalle) eikä koskaan postittanut niitä, eli ns. pikavippitapaus selvästi kyseessä. Ainakin joku oli muistaakseni saanut rahansa kyllä takaisin myöhemmin. Tuore tunnus ja heti tällaista touhua pohjille, joten tunnus meni banniin kauppa-alueen väärinkäytöstä.
 
Kyseisestä käyttäjästä tuli ylläpidolle useampi raportti, että oli myynyt olematonta muutaman kympin arvoista tavaraa (samaakin tuotetta useammalle) eikä koskaan postittanut niitä, eli ns. pikavippitapaus selvästi kyseessä. Ainakin joku oli muistaakseni saanut rahansa kyllä takaisin myöhemmin. Tuore tunnus ja heti tällaista touhua pohjille, joten tunnus meni banniin kauppa-alueen väärinkäytöstä.

Ok, no mitenkäs pyydän nyt rahani takaisin, jos tunnus on suljettu?
 
Ok, no mitenkäs pyydän nyt rahani takaisin, jos tunnus on suljettu?
Kai kaupanteon yhteydessä olet myyjältä jotain yhteystietoja pyytänyt kaupankäynnin tueksi?

Jos ei, niin sitten melkeinpä suosittelen rikosilmoituksen tekemistä jos näkee sen tarpeelliseksi.

Ottaen huomioon bannatun käyttäjän toistuvat samankaltaiset rikkeet, on kymmenen euron asian selvittämiseksi käyttäjätilin avaamisessa turhan suuri riski lisähuijauksille, etenkin kun ylläpidolla ei ole mahdollisuutta seurata tällaisia yksittäisten käyttäjien tekemisiä ja tilien uudelleensulkemisia foorumilla.
 
Viimeksi muokattu:
Kai kaupanteon yhteydessä olet myyjältä jotain yhteystietoja pyytänyt kaupankäynnin tueksi?

Heh, no kyse oli tosiaan "lahjoitetaan" osastosta ja maksoin siis vain tuon 10 euroa kuluja. En kyllä olettanut, että olisi vedätys, joten eipä todellakaan tullut mieleen kysellä mitään yhteystietoja. Toki tilinumerosta selviää henkilö poliisille. Mutta jos joku s-posti on tunnukseen linkitetty, niin mielelläni sinne laittaisin vielä viestin, koska osa on rahansa saanut takaisin. Menevätkö bännätylle lähetetyt viestit edelleen hänen s-postiinsa?
 
Heh, no kyse oli tosiaan "lahjoitetaan" osastosta ja maksoin siis vain tuon 10 euroa kuluja. En kyllä olettanut, että olisi vedätys, joten eipä todellakaan tullut mieleen kysellä mitään yhteystietoja. Toki tilinumerosta selviää henkilö poliisille. Mutta jos joku s-posti on tunnukseen linkitetty, niin mielelläni sinne laittaisin vielä viestin, koska osa on rahansa saanut takaisin. Menevätkö bännätylle lähetetyt viestit edelleen hänen s-postiinsa?
Okei, harmillinen tapaus kyllä sitten. GDPR:n vuoksi ei valitettavasti voida luovuttaa mitään käyttäjän tietoja muuten kuin poliisin kautta. Nyt en osaa ihan varmaksi sanoa yksityisviesteistä, mutta käyttäjän pitäisi luonnollisesti olla myös tilannut ne sähköpostiin, että menisivät sinne.
 
Heh, no kyse oli tosiaan "lahjoitetaan" osastosta ja maksoin siis vain tuon 10 euroa kuluja. En kyllä olettanut, että olisi vedätys, joten eipä todellakaan tullut mieleen kysellä mitään yhteystietoja. Toki tilinumerosta selviää henkilö poliisille. Mutta jos joku s-posti on tunnukseen linkitetty, niin mielelläni sinne laittaisin vielä viestin, koska osa on rahansa saanut takaisin. Menevätkö bännätylle lähetetyt viestit edelleen hänen s-postiinsa?
Laita sentin maksu hälle viestin kera? :D
 
Mitenhän tässä nyt pitäisi toimia? :hmm:

Viikko sitten bongasin vanhan näyttiksen tuolta annetaan -osastolta. Maksoin siitä postikulut + pari ropoa vaivanpalkkaa = yht. 10 eur (suurista summista ei siis ole kyse). Kyseinen henkilö ei kuitenkaan ole näyttistä postittanut ja tällä välin hänen tunnuksensa on bännätty, joten yhteydenpito ei enää onnistu.

Onko ylläpidolla ehdotuksia? @Juha Kokkonen
Itsekin tuli maksettua 10 € posteineen tästä lahjoitettavasta setistä @misterhyde1204 :lle. Mitään ei ole kuulunut ja pakettia ei ole viety postiin. Nyt vasta huomasin tunnuksen olevan bannattu, kun kirjoitit omasta asiastasi tänne. Onneksi ei ollut kummallakaan iso summa kyseessä, mutta harmittaa tuo silti. Olisi luullut, että nollapalautteiselta käyttäjältä uskaltaa ottaa lahjoituksen vastaan postilla, mutta näköjään ei. Odottelen vielä seuraavan viikon, jos paketti sattuisi kuitenkin tulemaan postissa ja sen jälkeen teen asiasta rikosilmoituksen. Jos joltain hänen kanssaan kauppaa tehneeltä sattuisi löytymään hänen puhelinnumeronsa, niin minulle voi laittaa yksityisviestiä.
 
Itsekin tuli maksettua 10 € posteineen tästä lahjoitettavasta setistä @misterhyde1204 :lle. Mitään ei ole kuulunut ja pakettia ei ole viety postiin. Nyt vasta huomasin tunnuksen olevan bannattu, kun kirjoitit omasta asiastasi tänne. Onneksi ei ollut kummallakaan iso summa kyseessä, mutta harmittaa tuo silti. Olisi luullut, että nollapalautteiselta käyttäjältä uskaltaa ottaa lahjoituksen vastaan postilla, mutta näköjään ei. Odottelen vielä seuraavan viikon, jos paketti sattuisi kuitenkin tulemaan postissa ja sen jälkeen teen asiasta rikosilmoituksen. Jos joltain hänen kanssaan kauppaa tehneeltä sattuisi löytymään hänen puhelinnumeronsa, niin minulle voi laittaa yksityisviestiä.

Vinkkinä muillekin jos haluaa säästyä rahan lähettämiseltä ja turhalta välikädeltä niin lahjoitettavaan tavaraan voi vastaanottaja ostaa itse postilta lähetyksen ja toimittaa lähettäjälle helposti-koodin jonka avulla paketin saa matkaan.
 
Vinkkinä muillekin jos haluaa säästyä rahan lähettämiseltä ja turhalta välikädeltä niin lahjoitettavaan tavaraan voi vastaanottaja ostaa itse postilta lähetyksen ja toimittaa lähettäjälle helposti-koodin jonka avulla paketin saa matkaan.

Erittäin suositeltava idea :thumbsup:
 
Vinkkinä muillekin jos haluaa säästyä rahan lähettämiseltä ja turhalta välikädeltä niin lahjoitettavaan tavaraan voi vastaanottaja ostaa itse postilta lähetyksen ja toimittaa lähettäjälle helposti-koodin jonka avulla paketin saa matkaan.
Joo, todella hyvä idea, eipä ole aikaisemmin tullut ajateltua. Ainakin, jos lahjoittaja ei käy viemässä pakettia postiin niin postimaksun voi käyttää jonkun toisen paketin lähettämiseen sen sijaan, että sen menettäisi kokonaan.
 
Joo, todella hyvä idea, eipä ole aikaisemmin tullut ajateltua. Ainakin, jos lahjoittaja ei käy viemässä pakettia postiin niin postimaksun voi käyttää jonkun toisen paketin lähettämiseen sen sijaan, että sen menettäisi kokonaan.
Sen voi peruakkin :)

 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 341
Viestejä
4 553 315
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom