Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Mistä tiedät, että minulla ei ole teippiä?

Oletat vain tietäväsi.. Muuten vaanko olen sopinut @jefreitteri:n kanssa, että hän postittaa?
Kyllä näin on. Valitettavasti ostajasta ei kuulu mitään niin taitaa jäädä homma väliin.

Ja haluan huomauttaa, että olen tässä ensisijaisesti auttamassa ostajaa. Olisi varsin epämiellyttävä tilanne jos minua juoksutetaan turhaan...
 
Kyllä näin on. Valitettavasti ostajasta ei kuulu mitään niin taitaa jäädä homma väliin.

Ja haluan huomauttaa, että olen tässä ensisijaisesti auttamassa ostajaa. Olisi varsin epämiellyttävä tilanne jos minua juoksutetaan turhaan...


Joo, arvostan tätä efforttiasi kyllä kovasti.

Kukaanhan ei pyytänyt vaan vapaaehtoisesti tarjouduit.
 
Poistin kuvat kaikista myyneistäni tuotteista..
Käsittääkseni myynti-ilmoitukset tulee pitää sellaisenaan vielä kauppojen jälkeenkin. Ja kyllä esim. tuossa pleikkariohjaimen ilmoituksessa on vielä kuvat tallella. Poistit kuvat vain ja ainoastaan prosessorin myynti-ilmoituksesta, koska kuvat oli netistä :D.
 
Käsittääkseni myynti-ilmoitukset tulee pitää sellaisenaan vielä kauppojen jälkeenkin. Ja kyllä esim. tuossa pleikkariohjaimen ilmoituksessa on vielä kuvat tallella. Poistit kuvat vain ja ainoastaan prosessorin myynti-ilmoituksesta, koska kuvat oli netistä :D.

On täällä ollut muitakin, jotka kaupan jälkeen niin tekee.

Ööh, kyllä koska sitä ei ole vielä ostettu.

Pleikkarin kuvatkin poistettu ilmoituksesta.
 
On täällä ollut muitakin, jotka kaupan jälkeen niin tekee.

Ööh, kyllä koska sitä ei ole vielä ostettu.

Pleikkarin kuvatkin poistettu ilmoituksesta.
Pleikkarin myynti-ilmoitusta ei ole muokattu kertaakaan, ts. kuvia ei edes ollut.

Miksi ihmeessä valehtelet ihan kaikesta, tällaisista täysin vähäpätöisistäkin asioista?
 
Kaikki pakattu ja odottaa vain postittamista.

Pakkauksessa totesin ja huomasin, että teippini loppui eli on puoli avoimena valitettavasti vielä.

Ehdottanut, että odottaisi kunnes saan uutta teippiä ja pakattua kunnolla tai, että palautan rahat seuraavista tuloistani.
jefreitteri kanssa ollaan jo sovittu, että antaa teipin ja postittaa + teippaillaan paketti, kunhan myyjä antaa tälle luvan ja hyväksynnän.
Mistä tiedät, että minulla ei ole teippiä?

Oletat vain tietäväsi.. Muuten vaanko olen sopinut jefreitterikanssa, että hän postittaa?
:rofl:
Tää onkin hauska ketju!
Onneksi ei ole omalle kohdalle tällaista teippailijaa vielä sattunut, kun kaupoistakin tilatessa olisi mielellään niin, että saisi olla paketti heti seuraavana päivänä perillä ;)
Otan osaa :sori:
 
Näköjään kuvat editoitu pois, ehkä tämä varmisti sen että ei ollut omat kuvat :D
Ei ole tainnut olla koko prossua myyjällä edes. Noh, kaupat näköjään kosahti ja sai nega palautteen käyttäjältä joka sen olisi täällä ostanut postikaupalla. Oli viestien mukaan yv:nä sovittu ja sitten on yhteydenpito loppunut. Jännä juttu :rofl:
 
On täällä ollut muitakin, jotka kaupan jälkeen niin tekee.

Ööh, kyllä koska sitä ei ole vielä ostettu.

Pleikkarin kuvatkin poistettu ilmoituksesta.
Prosessorin myynti-ilmoituksen nuketit ja ilmoitit "myydyksi" pari minuuttia siitä kun tässä threadissa mainittiin lainatut kuvat. Varsinaisessa ilmossa et edes maininnut että "myyt" muualla.

Sen lisäksi olit jo kaupat ko. kohteesta sopinut postittaen ja oli noutajiakin tuloillaan HP tarjouksella useampi. Tästä perseilystä saitkin jo ansaittua negaa, vaan eipä siinä kaikki. Omista perseilystäsi saadusta negasta jaoit vielä kostonegan @eRRo


Molemmille: Onnistuu, jos postin maksatte pelkästään + tuote perille, jonka jälkeen maksu?
Okei selvä.

Voin pistää ohjaimesta kuvia, ken haluaa lisää ja vaikka näyttää peukkua, nimilappuja tms.

Juu vastaukset tosiaan loppui välittömästi siihen, kun pyysin saada lisäkuvan prossusta, varustettuna lappusella, jossa oma nimi. Taisi olla teipin lisäksi paperikin loppu :rofl:

Annoin nyt negapalautteen ja sain sellaisen itsekkin vaihdossa :kahvi:
 
Prosessorin myynti-ilmoituksen nuketit ja ilmoitit "myydyksi" pari minuuttia siitä kun tässä threadissa mainittiin lainatut kuvat. Varsinaisessa ilmossa et edes maininnut että "myyt" muualla.

Sen lisäksi olit jo kaupat ko. kohteesta sopinut postittaen ja oli noutajiakin tuloillaan HP tarjouksella useampi. Tästä perseilystä saitkin jo ansaittua negaa, vaan eipä siinä kaikki. Omista perseilystäsi saadusta negasta jaoit vielä kostonegan @eRRo


Sen ilmoitin jo aikasemmin myydyksi eilen, ennen kun täällä väitettiin siitä mitään.

Nega annettu vitkuttelusta myös.

Huolellisuutta, huolellisuutta.
 
Sama homma vähän itsellä, että en jaksa alkaa pyytelemään tai muuta. Yleensä mainitsen asiasta, että jos jaksaa jättää palautteen niin olisi hienoa. Itse jätän käytännössä aina. Joskus myös oman palautteeni jälkeen palaute sitten tippuu myös meikäläiselle, mutta ei läheskään aina. Itse pidän tuosta palautejärjestelmästä ja uskaltaa myös postitse ostaa kalliimpaakin tavaraa jos palautteita on hyvä määrä myyjällä.
Joopa joo, itseltäkin jäänyt saamatta monia palautteita. Mielestäni siinä kohtaa myyjä tai on ostaja olisi tienannut negan,mutta mennään sääntöjen mukaan, vaikkei oikeudenmukaiselta tunnukkaan...
 
Sen ilmoitin jo aikasemmin myydyksi eilen, ennen kun täällä väitettiin siitä mitään.

Nega annettu vitkuttelusta myös.

Huolellisuutta, huolellisuutta.
Eiköhän tämä perseily sitten riitä tällä foorumilla. Jos sinulla on aiempia selvittämättömiä/hoitamattomia kauppoja, et myy uutta tavaraa, etkä varsinkaan tällä suoritustasolla.
Uskomatonta että ylläpito vielä katselee sormien läpi tätä @Polleliini perseilyä.
Ei katsele. Jätä tällainen perusteeton syyttely pois, kiitos.

Aihettomat kauppiaspalautteet myöskin poistettu.
 
Viimeksi muokattu:
Posti
@Rantakemisti varmaan voi käydä poistamassa eRRolta tuon turhan kostonegan.
Uskomatonta että ylläpito vielä katselee sormien läpi tätä @Polleliini perseilyä.

Nekin varmaa ostanu halpaa osaa nii oottaa millon postissa :cool: Pelkästään siitä ettei pysty selittään miksei kuvat edes omista osista useammassa kohteessa nii heti kiinni myyntikohteet :thumbsup:
 
@Skitec92 (Myyty - Samsung Dolby Atmos Soundbar (pori)). Viikon verran aikaa palautella rahat, sen jälkeen laittelen rikosilmoituksen. Kauppiaspalaute laitettu.

Tämä on mielestäni mallisuoritus, miten tehdään, kun kaupat menee pieleen. Tuodaan asia käsittelyyn tänne, ja jätetään jopa negatiivinen kauppiaspalaute.

Sitten annetaan selkeät vaatimukset, mitä tulee tehdä, että ei rikosilmoitusta seuraa. Ja annetaan aikaa reagoida. Tämän pitäisi olla esimerkkinä meille kaikille.

--

Toisin kuin se edellinen juttu, jossa etsittiin teippiä , ei kerrottu ollenkaan haluavansa rahoja takaisin, ja kauppaketjuun pistettiin viikon päästä tieto, että rikosilmoitus on jo tehty. Palautekin taisi jäädä antamatta. Ja tänne tuotiin muiden tiedoksi kolmannen henkilön toimesta..
 
Tämä on mielestäni mallisuoritus, miten tehdään, kun kaupat menee pieleen. Tuodaan asia käsittelyyn tänne, ja jätetään jopa negatiivinen kauppiaspalaute.

Sitten annetaan selkeät vaatimukset, mitä tulee tehdä, että ei rikosilmoitusta seuraa. Ja annetaan aikaa reagoida. Tämän pitäisi olla esimerkkinä meille kaikille.

--

Toisin kuin se edellinen juttu, jossa etsittiin teippiä , ei kerrottu ollenkaan haluavansa rahoja takaisin, ja kauppaketjuun pistettiin viikon päästä tieto, että rikosilmoitus on jo tehty. Palautekin taisi jäädä antamatta. Ja tänne tuotiin muiden tiedoksi kolmannen henkilön toimesta..
Niin rahojahan oltiin jo kysytty takaisin, se että sinä et jotain tiedä ei tarkoita että ei ole tapahtunut.
 
Ei myyjän mukaan.

Eiköhän tuo jankkaaminen jo riitä tuon sällin osalta.
Epärehellisyydestä kyse tässä langassa, ja jos kaveri ei sitä pakettia ole saanut postiin, ilmoittanut siitä taikka palauttanut rahoja (edes yhtä näistä asioista omatoimisesti), niin kuuluu tälle langalle hänestä maininta.

E: Myöskään myyjän osallistuminen keskusteluun kommentilla " et pyytäny rahoja takas ", kertoo sen verta, että mieluusti näen hänestä tägin tällä langalla, niin voin itse jättää tuollasen vetelyksen kaa kaupat tekemättä.
 
Eiköhän tuo jankkaaminen jo riitä tuon sällin osalta.
Epärehellisyydestä kyse tässä langassa, ja jos kaveri ei sitä pakettia ole saanut postiin, ilmoittanut siitä taikka palauttanut rahoja (edes yhtä näistä asioista omatoimisesti), niin kuuluu tälle langalle hänestä maininta.

Kyllä, hän on täysi huijari, en mitään muuta väittänytkään. Epärehellinen ja nyt bännitty, niin ei pääse enää puolustelemaan itseään, mutta keskustelu meni siihen, kun häntä täällä "kuulusteltiin". Niin puhui itsensä pussiin. Ei tästä hänen petoksestaan ja huijauksestaan ollut kuitenkaan kysymys.

Kyse oli alunperin siitä, että laitoin viestin ketjuun: "rikosilmoituksen tekeminen kesken kauppojen viikon päästä kauppaketjuun on huonoa tapaa, koska..". Sitten kukaan ei vieläkään lukenut viestiä loppuun ja jotenkin joillekin jäi kuva, että olen myyjän puolella. En edelleenkään ole. Olen vaan poliisin turhaa työllistämistä vastaan edelleen - ja milläs saat rahat takaisin, kun ainoa kiristystyökalusi on mennyt? En minä ainakaan palauttaisi, jos/kun ilmoitus on sisässä - odottelee vaan ne viikot , kun poliisi saa sen tutkittavaksi ja sitten kuittaa sen ensimmäisessä kuulustelussa ja voi voittaa vielä arvonnankin - poliisi ei tutki kaikki pikkurikoksia.

--

Tähän lankaan toisin edelleen ihan kaikki epäilytkin. Joskus ei ole huijareista edes kysymys. Tässä kyllä useammin on huijari, ja varmaan kerran vuodessa ei ole..

..ja ketju on myös huonoille kauppakokemuksille, jota tämä em. tapaus selvästi oli. Saa täällä niistäkin avautua.

Pyydän kyllä kaikilta anteeksi, jos jotenkin olen nostanut kynnystä laittaa mitään tähän ketjuun. Tänne vaan, tämä on paras paikka näiden käsittelyyn - ei se rikosilmoitus.
 
Miten suhtautua, jos olen myynyt suoraan käytöstä omien tietojeni mukaan toimivan tavaran, mutta ostaja ilmoittaa kolmen viikon jälkeen, että tavara on hänen mielestään myyty viallisena?
 
Omasta mielestä 3 viikkoa on melko pitkä aika ilmoittaa tavaran olevan viallinen. Itse ainakin pitäisin omana virheenäni, jos olisin ostanut jotakin ja testaan sitä vasta kolmen viikon jälkeen ja totean vialliseksi tai olisin tietoinen viasta aikaisemmin, mutta ilmoittaisin siitä vasta näin myöhään. Kertoiko ostaja viasta mitenkään tarkemmin, kuin että tavarassa on joku vika?
 
Miten suhtautua, jos olen myynyt suoraan käytöstä omien tietojeni mukaan toimivan tavaran, mutta ostaja ilmoittaa kolmen viikon jälkeen, että tavara on hänen mielestään myyty viallisena?
No jos on viallinen tuote ollut niin kyllähän kauppojen purku se oikea ratkaisu on. Tuossa nyt tosiaan kyllä 3 viikkoa kaupoista mennyt joten on omasta mielestä ehkä hieman liian pitkä aika. Jos tuotteessa on takuuta jäljellä niin sitten laittaisin vaan viestiä ostajalle että hoitaa homman sitä kautta itse. Mikä tuote kyseessä ja mikä vika?
 
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
 
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
Onko keskustelua käyty ettei ostajan omassa kokoonpanossa ole jäähdytyksen kanssa ongelmia? Vai pyöriikö ne tuulettimet kovaa lämmöistä huolimatta? Jokatapauksessa 3 viikkoa on mielestäni liian pitkä aika ilmoittaa tuollaisesta ongelmasta. Ei siis ole mielestäni sinun ongelma.
 
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.
Kuten sanottu, kolme viikkoa on mielestäni vähän liian pitkä aika, että kauppoja alettaisiin sen jälkeen purkamaan. Jos kuitenkin haluaa kauppoja lähteä purkamaan, kannattaa ainakin ennen sitä pyytä jonkinlainen video, jossa käy ilmi vika (jos ei paikanpäälle pääse toteamaan vikaa).
 
Miten suhtautua, jos olen myynyt suoraan käytöstä omien tietojeni mukaan toimivan tavaran, mutta ostaja ilmoittaa kolmen viikon jälkeen, että tavara on hänen mielestään myyty viallisena?
Kyllä se niin on näissä kuluttajien välisissä hommeleissa, että hyvän tavan mukaan, jos laite on viallinen heti, niin onhan se hyvä vaihtaa, mutta tyytyväisenä, jos toinen viikko kaupalla käyttää ensin, niin onhan se vika hänen vastuulla.
 
Kiitoksia mielipiteistä! Jatkan keskustelua ostajan kanssa.
Aina voi olla myös tuotteen ostajan väärinkäyttö mahdollista. Esim puhdistelu paineilmalla ja laakeri pyörinyt ylikierroksia. Tapauskohtaisia asioita, mutta kyllä kolme viikkoa käyttöä on jo pitkä aika tuhota ostettu laite miten vain.
 
Kuinka kovilla kierroksilla siellä sitä ohjainta pyöritetään? Riippuu täysin käyttäjästä miten ohjainta ylipäätään ajetaan ja missä tilanteessa itse vika ilmenee. Itse tykkään pitää kierrokset mahdollisimman alhaalla, koska äänitasot jolloin mahdollista laakerivikaa on aika paljon vaikeampi havaita versus ohjainta ajetaan 70-100% kierroksilla. Sen verran itselläkin noita käytettyjä näyttiksiä ollut, että kyllä kaikista jotain napinaa saa aikaiseksi jos niin haluaa. Kolme viikkoa yksityisten välisistä kaupoista on todella pitkä aika reklamoida, joten mielestäni et ole velvollinen mitään korvaamaan ostajalla. Sana sanaa vastaan tilanne, joten kolmannen osapuolen pitäisi todeta vika esim. testien tai videoiden tms. kautta.
 
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.

Tulee myös mieleen että jokainen kone on ns. yksilö. Eli varmaan eri kotelo, eri määrä tuulettimia (kotelossa) ja monta muutakin vaihtuvaa asiaa. Ei se tarkoita laakerivikaa jos kierrokset nousevat korkealle. Lähes kaikki näytönohjaimet (ilmalla jäähdytetyt) pitävät suurempaa ääntä jos maksimaalisesti kuormittaa. Ajelee karvarinkulaa jne (furmark).

Jos kolme viikkoa on normaalisti saanut pelata ilman ongelmia mutta nyt tehnyt jonkun testin missä lämmöt käyvät korkealla ja "kortti pitää ääntä" (tietysti pitää vs normaalit lämmöt ja käyttö) ei se minusta ole ongelma.
 
Siis onko siinä nyt "laakerivika", kun tuulettimet käyvät kovilla kierroksilla. Eli se on äänekäs?

Sori nyt vaan, mutta en edes näe tässä vikaa. Jos tuulettimet on äänekkäitä, se on mallivika tai kotelosta (ilmankierto) kiinni. Lisäksi, onko se vika, jos kortti on äänekäs? Sillä ei välttämättä saa suurista suomalaisista tietokoneliikkeistä takuuta... Eli jos laittaa takuuseen "tuulettimet pyörivät kovaa", niin joutunee maksamaan 50€ käsittelymaksun ja mitään ei korjata.

Siis mielestäni kaupan purkuun pitäisi olla oikea vika, tyyliin näytönohjain ei toimi. Tai siinä on joku vika, joka menisi takuuseen, jos sellainen on. Ja jos on takuu, niin ostaja voi sen kanssa asioida, varsinkin, kun 3 viikkoa on jo mennyt.

Tässä tosin vaan myyjän kertomus, mutta tuntuu siltä, että ostaja ei vaan halua kuunnella uutta, äänekkäämpää korttia. Jos haluaa jotain kädenojennusta, niin voi hyvittää postikulut tai yhden kotelotuulettimen hinnan, mutta siihen ei ole mielestäni tarvetta. Mielenkiintoinen moraalinen dilemma tästä tulee, jos ostaja sitten pistää negatiivisen kauppiaspalautteen. Periaatteessa, sai itselleen "huonon" tuotteen, mutta käytännössä sieltä varmaan tuli ihan toimiva, moderni kortti, joka vaan on äänekäs.

Tietenkin, toispuolisilla kommenteilla tätä kommentoin, mutta kortti näyttäisi pelittävän, eikä kuumene, ja pelit toimii, eikä tuulettimet kai pidä mitään epäilyttävää ääntä. Näillä selityksillä tuntuu siltä, että vedotaan myyjän moraaliin, vaikka ei ole mitään syytä ja taas on erittäin hyvä, että tuotiin asia tänne - kun täällä on todettu tuo kaupan purku kohtuuttomaksi tästä "viasta" kolmen viikon jälkeen.

--

edit: jos ostaja sitten haluaa ongelmaa itse ratkaista, niin MSI Afterburnerilla saa tuuletinkäyriä säädettyä ja halutessaan voi ottaa sen näytönohjaimen auki ja vaihtaa lämpötahnat. Vanhemmissa näytönohjaimissa ne voi olla kuivuneet ja sillä saa juuri sen semmoisen viilennyksen, että tuulettimet pyöriii hitaammin. Ja tahnojen kuivuminen on mielestäni normaalia kulumista, josta ei voi syyttää myyjää.

edit2: virheestä kuulisin kyllä mielelläni lisää, kun se on korjattavissa todennäköisesti ja varsinkin tällä foorumilla ei pitäisi jäädä yksin huonosti toimivan tietotekniikan kanssa..
 
Viimeksi muokattu:
Myyjäkin on saanut jo positiivisen palautteen, ja ostaja näköjään veivaa näytönohjaimia "työkseen" täällä
 
Myyjäkin on saanut jo positiivisen palautteen, ja ostaja näköjään veivaa näytönohjaimia "työkseen" täällä

Nyt kun mainitset, niin kävin katsomassa - ja nähtävästi niitä 5700 XT:tä tarvitaan usempi..
(tuo siis ostajan ilmoitus, ja ostaa muitakin näytönohjaimia)

Et välttämättä ole tällä kertaa väärässä, kun vihjailet, että joku trokaa näytönohjaimia.
 
Näytönohjain ja ostajan mielestä laakerivika, kun kierrokset nousevat korkealle. Omassa käytössä ei mitään havaintoa moisesta.

Itselläni tuli mainausaikana vastaan ko Torista ostin näytönohjaimen, jolloin tosiaan toinen tuuletin ei toiminut lainkaan. Hänen mukaansa tämä toimi. Otin videon ja pienen viestittelyn jälkeen tuli ilmi, että posti oli "runnonut" päältä sen verran, että näytönohjain ottanut pienen osuman. Muistaakseni paketin päällä oli pieni painauma. Peruttiin kaupat ja lähetin näyttiksen myyjälle takaisin joka vaihtoi uudet ropellit (tai koko tuuletinsetin, en tarkemmin muista). Nyt en muista lähettikö hän sen mulle takaisin vai peruuntuko koko kaupat, siitä sen verran aikaa. Mutta tosiaan ei tainnut päivääkään mennä ku otin yhteyttä. Kolmisen viikkoa on aika pitkä aika havaita ongelma. Todnäkösesti käynyt vaan hemmetin huono säkä ja juuri tälle ostajalle on levähtänyt joku laakeri.

Aikanaa myin jonku 5v vanhan pelinäytön ja 3kk käytöstä oli lahonnut. Palautin puolet rahoista.
 

@Lierdex

Koodi kyllä kelpasi mutta 15e maksaminen oli liikaa näköjään vaadittu Tesla "mieheltä". Väittää että koodi ei toiminut, jännä homma kun itsellä se toimi tasan siihen saakka että toimitin koodin hänelle (aikoi maksaa heti tilauksen jälkeen).
 
@Jannerontti , kauppasi samsungin -20% etukoodia mikä ei toiminut.


Alle pari kuukautta vanha käyttäjä ja ainoastaan 1 kauppiaspalaute , en uskaltanu laittaa mitään rahaa ennen kuin saan koodin ja tehtyä tilauksen läpi.
Tottakai kun sitä koodia yritin käyttää niin oli virheellinen.

Tästä sain negatiivisen kauppiaspalautteen ja henkilön kanssa yhteistyö kyvytön.

 

@Lierdex

Koodi kyllä kelpasi mutta 15e maksaminen oli liikaa näköjään vaadittu Tesla "mieheltä". Väittää että koodi ei toiminut, jännä homma kun itsellä se toimi tasan siihen saakka että toimitin koodin hänelle (aikoi maksaa heti tilauksen jälkeen).


Onko varmaa ettei koodi ole linkattu sun samsung-tiliin? Myynti-ilmon screenshotissa lukee ”vain sinulle”, siksi kysyn
 
1705422428074.png

 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 407
Viestejä
4 868 507
Jäsenet
78 657
Uusin jäsen
Haline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom