Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
06.02.2022
Viestejä
28
15 min sisällä?

Ja ylipäätään luulisi ennen tarjousta tietävän tarviiko jotain vai ei. Miksi tarjoot mitään sellaisesta jota et tarviikkaan?

Tilanteet joo voi elää ja suunnitelmiin tulla muutoksia, mutta oikeasti lyhyen ajan sisällä, höpö höpö, tällöin et vain miettinyt tarpeitasi etukäteen, vaan syöksyit tarjoamaan vaikka et tiennyt tarpeitasi.
Helposti muuttuu mieli vartissa jos esimerkiksi löytyy sama/korvaava tuote halvemmalla. Tuolla sun logiikalla jos on tarjonnut 50e tuotteesta, myyjä ei ole vielä vastannut ja palstalle ilmestyy sama tuote neljällä kympillä niin se on vaan odotettava kalliimmalla myyvän myyjän vastausta? Itse ainakin laitan tälle halvemmalla myyvälle viestin ja säästän 10 euroa :)




.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Täytyy taas tarkentaa, vaikka ei pitänyt kommentoida. En missään tapauksessa halua pakottaa ketään ostamaan minulta. Ei, vaikka olisi tarjonnut hintapyynnön.

Haluaisin vaan, että tarjouksia ei tehtäisi hetken mielijohteesta, sitten peruen ilman syytä (halvempi tuote toiselta myyjältä, minun vastauksen kestäminen tai vaikka tilattu itse kaupasta, kun ei ollutkaan niin paljon kalliimpi siellä ja halusi täysin uuden, jne..).

Pidemmällä välillä se vaan johtaa siihen, että tarjotaan kaikkiin tuotteisiin, heti kun ne tulee myyntiin. Sitten ostetaan ne, jotka olivat hyviä diilejä. Muut - no joo, mä muutin mieleni.

--

Tarjousten pitää olla sitovia, ja esim. joulupatahuutokaupassa tästä piti vielä erikseen huomauttaa. Se on ihan säännöissä, toki ei sitä natsina kannata pakottaa noudattamaan, mutta olisi hyvä kuitenkin tiedostaa, että tarjousten peruminen on periaatteessa sääntöjen vastaista touhua.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Täytyy taas tarkentaa, vaikka ei pitänyt kommentoida. En missään tapauksessa halua pakottaa ketään ostamaan minulta. Ei, vaikka olisi tarjonnut hintapyynnön.

Haluaisin vaan, että tarjouksia ei tehtäisi hetken mielijohteesta, sitten peruen ilman syytä (halvempi tuote toiselta myyjältä, minun vastauksen kestäminen tai vaikka tilattu itse kaupasta, kun ei ollutkaan niin paljon kalliimpi siellä ja halusi täysin uuden, jne..).

Pidemmällä välillä se vaan johtaa siihen, että tarjotaan kaikkiin tuotteisiin, heti kun ne tulee myyntiin. Sitten ostetaan ne, jotka olivat hyviä diilejä. Muut - no joo, mä muutin mieleni.

--

Tarjousten pitää olla sitovia, ja esim. joulupatahuutokaupassa tästä piti vielä erikseen huomauttaa. Se on ihan säännöissä, toki ei sitä natsina kannata pakottaa noudattamaan, mutta olisi hyvä kuitenkin tiedostaa, että tarjousten peruminen on periaatteessa sääntöjen vastaista touhua.
Lopeta :sdarra:
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
584
Jälleen kerran kyllä ei palsta petä, kun pitää yksinkertaisista asioista harrasta harvinaisen paljon aivojumppaa :D
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
jeesus sentään mikä itkupotkuraivari
Kyllä ite ainakin oon jollain tapaa samaa mieltä. En mieltäni ihan hirveesti pahoita jos joku sattuis perumaan tarjouksen hyvästä syystä (saatan itse joskus syyllistyä samaan) mutta just tommosten sarjahuutojen vuoksi se sääntö siellä on ja sitä olettaisin kaupankävijöiden noudattavan.
 

Raivaaja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.12.2022
Viestejä
55
Jälleen kerran kyllä ei palsta petä, kun pitää yksinkertaisista asioista harrasta harvinaisen paljon aivojumppaa :D
Erikoisten harrastusten pariin yleensä kertyy vähän erikoisempia ihmisiä. Normaalissa elämässä heihin ei missään törmäisi, mutta nettiin pääsee jokaisesta tönöstä ja kivenkolosta nykyään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Erikoisten harrastusten pariin yleensä kertyy vähän erikoisempia ihmisiä. Normaalissa elämässä heihin ei missään törmäisi, mutta nettiin pääsee jokaisesta tönöstä ja kivenkolosta nykyään.
Normaalissa elämässä ihmiset eivät kauppajonossa sitten viekään ostoskoriin poimimiaan tuotteita takaisin tai käy huutokaupoissa huvikseen huutelemassa. Sieltä lentää pihalle, jos huudolla ei ole katetta.

--

Jos ostaa, niin ostaa. Jos ei, niin sitten ei tarjoa. Joillekin tämmöinen kaupanteko on ongelma ja mielestäni semmoisia arpojia ei kukaan halua kauppaansa. Oikeassa elämässä vielä kassaneiti joutuu viemään ostamattomat ostokset takaisin hyllyyn.

--

Naurettavaa täällä on se, että sanotaan, että minä nolaan ja mustamaalaan tämän hupihuutajan. Hän teki, mitä teki ja en mitenkään muuttanut tätä kertomusta. Eikä siinä ollut hänen nimeään, mutta nimimerkkiäkään ei saisi laittaa, kun hän voi pahoittaa mielensä. Nyyh nyyh, itsehän toimit näin.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Kyllä tässä on joku muu nyt mielensä pahoittanut kuin tuo alkuperäinen tarjoaja, kun vieläkin pitää samasta aiheesta kirjoittaa
Pikemminkin näyttä että muut ovat mielensä pahoittaneet hsalosen tuotua ilmi hupihuutelu. On se kumma kun hupihuutelua pidetään normaalina, jos sen hupihuudon ehtii peruuttaa ennen myyjän vastausta.
 
Liittynyt
06.02.2022
Viestejä
28
Pikemminkin näyttä että muut ovat mielensä pahoittaneet hsalosen tuotua ilmi hupihuutelu. On se kumma kun hupihuutelua pidetään normaalina, jos sen hupihuudon ehtii peruuttaa ennen myyjän vastausta.
Ei, muita (ainakin minua) vaan huvittaa millaisiin mittasuhteisiin joku vetää aivan mitättömän asian. Kyllä, täydellisessä maailmassa tarjoaja olisi ostanut tuon tuotteen. Nyt kuitenkin syystä X häntä ei enää kiinnostanut se, ja perui tarjouksensa ennenkuin mitään oli ehditty sopia. Eli tästä ei kenellekkään aiheutunut MITÄÄN lisävaivaa.

Oikeastaan minua alkaa huvittaa yhä enemmän kun tätä kirjoitan, henk.koht. aivan käsittämätöntä jos tuosta tapahtumaketjusta pystyy vaivata päätään sen jälkeen kun on käynyt läpi ajatuksen "harmi, toivottavasti joku muu ostaa". Varmaan raskasta elää idealismikuplassa ja raivostua aina kun asiat ei mene just niinkuin sääntökirjassa, tai pikemminkin omassa kirjan tulkinnassa, sanotaan.

Anteeksi että menee vähän henkilökohtaisuuksiin, mutta itsehän hsalonen kirjoittaa mitä kirjoittaa, nyyh nyyh.
 
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
64
Kyllä ite ainakin oon jollain tapaa samaa mieltä. En mieltäni ihan hirveesti pahoita jos joku sattuis perumaan tarjouksen hyvästä syystä (saatan itse joskus syyllistyä samaan) mutta just tommosten sarjahuutojen vuoksi se sääntö siellä on ja sitä olettaisin kaupankävijöiden noudattavan.
Samaa mieltä olen. Nythän kaveri perui n. 10 min sisään tarjouksen, pahoitteluiden kera. Ei sen takia pidä väittää, että kyseessä olisi epärehellinen kaupankävijä..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
85
Samaa mieltä olen. Nythän kaveri perui n. 10 min sisään tarjouksen, pahoitteluiden kera. Ei sen takia pidä väittää, että kyseessä olisi epärehellinen kaupakävijä..
Toisin sanoen kaveri oli hyvinkin rehellinen kaupankävijä, sillä hän ilmoitti pikaisesti tarjouksen antamisen jälkeen että peruu kaupat vs olisi jättänyt keskustelun/kaupan kesken.
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Pikemminkin näyttä että muut ovat mielensä pahoittaneet hsalosen tuotua ilmi hupihuutelu. On se kumma kun hupihuutelua pidetään normaalina, jos sen hupihuudon ehtii peruuttaa ennen myyjän vastausta.
Ennemmin tässä tulee mielet pahoitettua kun teikäläiset pitää tuota 10min sisään tehtyä peruutusta näinkin vakavana asiana, varsinkin kun myyjä ei siihen itse tarjoukseen edes ehtinyt reagoida. Ei saatana
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Ennemmin tässä tulee mielet pahoitettua kun teikäläiset pitää tuota 10min sisään tehtyä peruutusta näinkin vakavana asiana, varsinkin kun myyjä ei siihen itse tarjoukseen edes ehtinyt reagoida. Ei saatana
Eikö tätä epäkohtaa olisi saanut tuoda julki?

En ole missään vaiheessa ottanut kantaa tuon vakavuuteen. Todennut vain että ehkä sitä tarjousta voisi miettiä hetken pidempään, ettei tarvii peruutella ja kun kerta on joutunut peruuttamaan, niin voisi miettiä tekiöitä taustalla, jotta jatkossa pystyy sitoutumaan tekemminsä tarjouksiin.

Mutta ei kai sitten. Ehkä tämä on liikaa pyydetty malttamattomilta ihmislapsilta ja on täysin ok tehdä vaikka miljoona tarjousta ja peruuttaa ne ennen myyjän vastausta.

Hyvää jatkoa.
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Eikö tätä epäkohtaa olisi saanut tuoda julki?

En ole missään vaiheessa ottanut kantaa tuon vakavuuteen. Todennut vain että ehkä sitä tarjousta voisi miettiä hetken pidempään, ettei tarvii peruutella ja kun kerta on joutunut peruuttamaan, niin voisi miettiä tekiöitä taustalla, jotta jatkossa pystyy sitoutumaan tekemminsä tarjouksiin.

Mutta ei kai sitten. Ehkä tämä on liikaa pyydetty malttamattomilta ihmislapsilta ja on täysin ok tehdä vaikka miljoona tarjousta ja peruuttaa ne ennen myyjän vastausta.

Hyvää jatkoa.
Se on Timppa aivan se ja sama kuinka monta kertaa joku ehtii tarjota ja perua, jos siihen ensimmäiseen viestiin ei ole ehtinyt reagoida mitenkään. Se on sama kun ei olisi saanut sitä tarjousta alunperinkään
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Eikö tätä epäkohtaa olisi saanut tuoda julki?

En ole missään vaiheessa ottanut kantaa tuon vakavuuteen. Todennut vain että ehkä sitä tarjousta voisi miettiä hetken pidempään, ettei tarvii peruutella ja kun kerta on joutunut peruuttamaan, niin voisi miettiä tekiöitä taustalla, jotta jatkossa pystyy sitoutumaan tekemminsä tarjouksiin.

Mutta ei kai sitten. Ehkä tämä on liikaa pyydetty malttamattomilta ihmislapsilta ja on täysin ok tehdä vaikka miljoona tarjousta ja peruuttaa ne ennen myyjän vastausta.

Hyvää jatkoa.
Olette nyt kaksi sivua ruoskineet käyttäjää, jota ei ole edes tagattu tähän keskusteluun. Jos myyjä ei ehdi edes lukea viestiä, mitä helvetin väliä sillä peruutetulla tarjouksella on? Edes potentiaaliset muut ostajat eivät ole menneet ohi, koska HP on tarjottu YV:llä. Mitä helvettiä tämä teidän vouhotus oikeasti on? Sinä ja @hsalonen olette täällä joka päivä lässyttämässä jotain turhaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Olette nyt kaksi sivua ruoskineet käyttäjää, jota ei ole edes tagattu tähän keskusteluun. Jos myyjä ei ehdi edes lukea viestiä, mitä helvetin väliä sillä peruutetulla tarjouksella on? Edes potentiaaliset muut ostajat eivät ole menneet ohi, koska HP on tarjottu YV:llä. Mitä helvettiä tämä teidän vouhotus oikeasti on? Sinä ja @hsalonen olette täällä joka päivä lässyttämässä jotain turhaa.
Yksi ja puoli sivua miinus kiinteistökaupan kiemurat :swait:
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Olette nyt kaksi sivua ruoskineet käyttäjää, jota ei ole edes tagattu tähän keskusteluun. Jos myyjä ei ehdi edes lukea viestiä, mitä helvetin väliä sillä peruutetulla tarjouksella on? Edes potentiaaliset muut ostajat eivät ole menneet ohi, koska HP on tarjottu YV:llä. Mitä helvettiä tämä teidän vouhotus oikeasti on? Sinä ja @hsalonen olette täällä joka päivä lässyttämässä jotain turhaa.
Oma kritiikki on kokoajan kohdistunut toimintaan yleisellä tasolla. Käyttäjää ei ole tagattu, koska ei ole ollut tarvetta. Itse en edes enään muista käyttäjän nimimerkkiä, joten miten ihmeessä voi keskustella tästä toiminnasta, yleieellä tasolla, ilman että se on jonkun mielestä käyttäjän ruoskimista.

Ja on se kumma jos aikuinen ei pysty sitoutumaan tekemiinsä tarjouksiin. Joo joskus näitä voi sattua, mutta siitä pitää pyrkiä ottamaan opiksi ja tämän vaatiminen on näköjään joillekkin maailmanloppu.

Ja tämä on keskustelufoorumi ja ketjun otsikkohan on Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset, joten on se kumma jos huonoista kauppakokemuksista ei saisi tässä ketjussa keskustella. Myös se on kauppakokemus jos joku tarjoaa ja vartin sisällä peruu tarjouksen.

Ja ei, en ole sitämieltä että tuosta kuuluisi jättää kauppiaspalautetta.

Okei, ketjun olisi ehkä voinut vaihtaa ja jatkaa keskustelua tuolla:
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Onhan tää nyt ihan naurettavaa seurattavaa.
Myyjä ei ehtinyt huomata tarjousta ennen kuin ostaja sen perui, joten tilanne ei ollut muuttunut yhtään kumpaankaan suuntaan.
Täällä varmaan olisi myös kiellettyä kääntyä myyjän ovella pois ja sanoa ei kiitos, jos huomaa, ettei tuote ole odotetun kaltainen, sillä tarjous on sitova ja missään nimessä ei voi perua sun muut synttärisetit.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Täällä varmaan olisi myös kiellettyä kääntyä myyjän ovella pois ja sanoa ei kiitos, jos huomaa, ettei tuote ole odotetun kaltainen, sillä tarjous on sitova ja missään nimessä ei voi perua sun muut synttärisetit.
En kyllä ihmettelisi jos joku olisi huomannut valvontakamerasta, että joku on käynyt ovella ja tulisi sitten tänne riehumaan kun kaupat peruuntui. :D

Mahtava ketju ja tuotantokausi on vasta alussa!
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
- Yksityisviestien julkaisu ei lähtökohtaisesti ole sallittu, huijauksissa tai ylläpidon selvittelyä vaativissa epäselvyyksissä näin voidaan poikkeustapauksissa toimia. Henkilötietoja ei missään tapauksessa saa julkaista.

- Tarjoukset olisi syytä lähtökohtaisesti tehdä vakavissaan, ei hupihuutelua

- Jos peruu oman YV-tarjouksensa ilman, että myyjä on asiaan reagoinut niin myynti ja elämä jatkuu..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Laitetaan nyt tännekin. Suosittelen vahvasti välttämään kaupantekoa käyttäjän @Jote kanssa.

Olimme sopineet tuotteelle noudon klo 12 hänen talolleen eikä myyjä ilmaannu paikalle avaamaan ovea. Vartin odottelin pakkasessa kunnes luovutin. Turha reissu.
Eniten harmittaa turha ajankäyttö näin sunnuntaina.
Ei ehkä kannata ilmoittaa täällä lahjoituspuolella mitään jos ei niitä sitten jaksa hoitaa.

E: Lisäksi kertoo ihmisestä, ettei vaivaudu edes pahoittelemaan ja vastaamaan noihin yksityisviesteihin, vaikka käynyt tänäänkin täällä foorumilla. @Jote
 
Viimeksi muokattu:

Ozu

Liittynyt
06.10.2022
Viestejä
74
Tuli käyttäjän @Sirne kanssa riita, jonka takia hän väitti raportoineensa minusta ihan turhaan ylläpidolle, joten päätin jakaa oman näkökulmani asiaan täällä.

Alun perin kauppaa käytiin Torin puolella myyjän kokoelmasta rikkinäisistä hiiristä, joista ostin silloin muutaman kappaleen ja kauppa onnistui. Yhdessä hiiressä oli kuollut sensori, joten pyysin häntä kertomaan tarkemmin jäljelle jääneiden hiirien malleista, jotta voisin selvittää, olisiko niissä samanlainen sensori vaihdettavaksi korjaamaani hiireen.

Myyjä suostui ensin tarkistamaan pyyntöni mukaan kaikki Razerin hiiret "syötyään", mutta hänestä ei kuulunut mitään puoleen vuorokauteen, joten laitoin viestiä uudestaan ja hän selitti olevansa kiireinen. Tarkistamisen sijaan hän tyrkytti minulle kaikkien hiirien yhteiskauppaa, mikä ei minulle sopinut, koska en halunnut niin monta rikkinäistä hiirtä päänvaivakseni eikä minulla ollut ilman tarkempaa tarkistusta varmuutta siitä, että yhdessäkään hiiressä olisi sopivaa osaa projektiini. Joten minun ei ollut järkeä maksaa 30 euroa siitä, että saan ainoastaan kasan ylimääräisiä, rikkinäisiä hiiriä. Myöhemmin hän lähetti kuvan vain yhden hiiren pohjasta, joka ei ollut sopiva tarkoitukseeni ja pyysin häntä tarkistamaan loputkin, mutta hän teki oharit tässä vaiheessa ja asia päättyi toistaiseksi.

Hiukan myöhemmin löysin tältä foorumilta tämän ilmoituksen ja otin yhteyttä myyjään, joka osoittautui myöhemmin tismalleen samaksi tyypiksi, vaikka paikkakunta on eri ja myynnissä olevat rikkinäiset hiiret ovat täysin eri kappaleita. Odotettuani yli viikon vastausta hän innokkaasti kauppasi samoja hiiriä, joista oli ollut puhetta jo Torissa, koska täällä olevan ilmoituksen hiiret olivat jo myytyjä. Mutta kun myyjä sai tietoonsa, että olen sama henkilö, jolle hän teki oharit, ja että hänen pitäisi tarkistaa mallit, hän alkoi taas vedota "pitkiin työpäiviinsä" ja haluttomuuteensa tehdä mitään, kun on kyse vain "pikkurahoista". Kaiken lisäksi hän ilmoitti, että on lähdössä työmatkalle, jonka päätösajasta ei ollut varmuutta.

Odotettuani yli viikon vastausta vain saadakseni tietää, että joudun odottamaan vielä ainakin toisenkin viikon hiirten malleista tietoa, jota myyjä ei tämänastisen perusteella jaksaisi varmaan silloinkaan tehdä, päätin sanoa suorat sanat siitä, kuinka rasittavaa hänen toimintansa myyjänä on. Hän ei vastaa kysymyksiin, vaan tyrkyttää vain omia ehdotuksiaan. Hänelle ei kelvannut edes tarjous kaikkien hiirien ostamisesta, jos edes yhdessä olisi sopiva osa projektiini. Noutokaupan sopiminenkin (ensimmäisen kaupan yhteydessä) oli takkuista, sillä myyjä yritti vaihtaa aikaa juuri ennen sovittua aikaa ja osoite, jonka hän ilmoitti, ei ollut edes hänen oma osoitteensa, vaan hän saapui paikalle muualta päin. Kiireestä huolimatta myyjältä löytyi kuitenkin aikaa ja energiaa viestittelyyn (ja myös hiirien kauppapuheen kirjoittamiseen), mutta mallien tarkistaminen osoittautui niin ylivoimaiseksi hommaksi, että hän pillastui ja ainakin väitti raportoineensa minut ylläpidolle.

Suosittelen käyttäjän @Sirne kanssa asioimista vain, jos ei ole mitään kysyttävää tuotteesta ja jos ei haittaa, vaikka normaali keskustelu ei onnistu.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Noutokaupan sopiminenkin (ensimmäisen kaupan yhteydessä) oli takkuista, sillä myyjä yritti vaihtaa aikaa juuri ennen sovittua aikaa ja osoite, jonka hän ilmoitti, ei ollut edes hänen oma osoitteensa, vaan hän saapui paikalle muualta päin.
Muuten asiaan puuttumatta itsekin tehnyt useasti noin. Eli sovin tapaamisen esim. toisen työpaikan ulkopuolelle (jos häneltä ostan) tai olen myynyt tavaraa missä sovittu tapaaminen läheisen kaupan pihassa jne. En ole KOSKAAN pyytänyt ketään sisälle asuntooni (tai no, muropaketti aikaan olen tainnut pyytää mutta hän oli muutenkin tavallaan kaveri kun BR soittimen myin hänelle ja ostin DVD-soittimen) vaikka en erityisesti pyrikään olemaan "salaperäinen hahmo". En silti halua että joku random sekopää ehkä alkaa vainoamaan minua koska ei ole tyytyväinen johonkin DDR2 muistikampaan tjsp.

Toki jos postitse jotain liikkuu siinä tulee tietysti osoite annettua ja saatua, mutta todennäköisyys että joku random tyyppi jaksaa matkustaa eri kaupunkiin on kohtuullisen pieni. (Ei, en esim. matkusta Juha Kokkosen kotioven taakse vaikka huudetussa prosessorin coolerissa ei ole asennusohjeita, kait ne netistä löytyy jos tuo tulee joskus käyttöön)
 

Ozu

Liittynyt
06.10.2022
Viestejä
74
Kyseessä oli siis jonkun muun kodin piha, jossa odottelin myyjää jonkin aikaa ja huomasin hänen tulevan kävellen muualta päin paikalle ja lähti pois. En kysynyt syytä tälle oudolle järjestelylle, mutta en oikein ymmärtänyt, miksi kyseessä ei ollut jokin julkinen paikka.

EDIT: Tämä ei ole mitenkään oleellinen pointti viestissäni. Lähinnä noutokauppa oli kiusallinen, koska jouduin odottelemaan kaupan ulkopuolisen osoitteen pihassa myöhästynyttä myyjää. Jos osoitteessa olisi ollut vain yksi ovi, olisin soittanut sen ovikelloa ennen myyjän saapumista, koska hän antoi ohjeeksi ainoastaan osoitteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Ketjuun tulee laittaa hyväksyttyjä kauppoja eli olette sopineet kaupat yhdessä tällä foorumilla ja jotain on mennyt pieleen, epärehellisyyttä tai huonosti hoidettua kauppojen suhteen. Eli pitää olla kaupat sovittuna: tarjottu HintaPyynti tai myyjä on hyväksynyt tarjouksesi.

Jos ei pidä jonkun viestittelytavasta, kaupankäyntityylistä tai hitaudesta tai että hän ei myy suoraan ovelta ei merkitse mitään ja tämä ei ole oikea paikka jos kauppoihin ei ole päästy. Silloin parempi katsoa muita ilmoituksia ja tehdä kauppaa sitten muiden kanssa joiden kanssa hoituvat asiat jouhevammin.
 

Ozu

Liittynyt
06.10.2022
Viestejä
74
Kirjoitin asiasta tänne sen takia, että minusta raportoitiin ylläpidolle. Onko käytäntö näissä tapauksissa siis se, että ylläpito ottaa suoraan yhteyttä tarpeen mukaan?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Kirjoitin asiasta tänne sen takia, että minusta raportoitiin ylläpidolle. Onko käytäntö näissä tapauksissa siis se, että ylläpito ottaa suoraan yhteyttä tarpeen mukaan?
Katteles ne sun asiakaspalautteet.

Jos huomaat ettei negatiivista ole tullut niin tulet tänne sanomaan anteeksi muiden ajan tuhlaamisesta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Kyseessä oli siis jonkun muun kodin piha, jossa odottelin myyjää jonkin aikaa ja huomasin hänen tulevan kävellen muualta päin paikalle ja lähti pois. En kysynyt syytä tälle oudolle järjestelylle, mutta en oikein ymmärtänyt, miksi kyseessä ei ollut jokin julkinen paikka.
Tuosta olen samaa mieltä, toi olisi ns. harvinaisen perseestä. Pahimmillaan joutuisi selvittämään jollekin random tyypille (koirineen tjsp) miksi olen hänen pihassaan.

Samaten toki jos myyjä ei halua / pysty antamaan tietoja mitä pyydän niin ei jatkoon. Ei se kuitenkaan rakettitiedettä ole laittaa jotain kuvaa tai antaa tarkkoja hiiren tietoja (jolloin kysyjä eli minä itse voi selvittää ne sensorien tiedot). Eli en itsekään tietäisi mitä sensoreita jossain hiiressä on mitä myisin mutta olisi hyvinkin helppoa laittaa netistä esittely hiirestä ja ostaja saisi itse lukea sen. Eli laiskuutta sanoisin...
 
  • Tykkää
Reactions: Ozu
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
971
Tuosta olen samaa mieltä, toi olisi ns. harvinaisen perseestä. Pahimmillaan joutuisi selvittämään jollekin random tyypille (koirineen tjsp) miksi olen hänen pihassaan.

Samaten toki jos myyjä ei halua / pysty antamaan tietoja mitä pyydän niin ei jatkoon. Ei se kuitenkaan rakettitiedettä ole laittaa jotain kuvaa tai antaa tarkkoja hiiren tietoja (jolloin kysyjä eli minä itse voi selvittää ne sensorien tiedot). Eli en itsekään tietäisi mitä sensoreita jossain hiiressä on mitä myisin mutta olisi hyvinkin helppoa laittaa netistä esittely hiirestä ja ostaja saisi itse lukea sen. Eli laiskuutta sanoisin...
Sen verran pakko tähän puuttua että pyysin kaverin Tori.fi kauppojen yhteydessä Virusmäentie 9 osoitteeseen joka on ravintolan etupiha. Ei kenenkään kotipiha. En tiedä mistä kaveri tuollaista saanut päähänsä/missä sitten kulkenut ennenkun näimme. Mutta nämä kaupat tehty Tori.Fi kautta joten ei varmaan kuulu tänne edes tuommoisesta puiminen...
 

Ozu

Liittynyt
06.10.2022
Viestejä
74
Tämän asian suhteen on siis tapahtunut väärinkäsitys. Samassa pihassa on muitakin rakennuksia kuin kyseinen ravintola ja annoit vain osoitteen ilman ohjetta, joten päättelin, että kyseessä on asuntosi osoite.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
971
Lopetin vaikeana pitämäni asiakkaan kanssa kaupankäynnin tori.fi:ssä ja täällä jatkan samaa linjaa. Emme ole tehneet yhtään kauppaa tämän forumin sivuilla.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 791
Jatkot varmaan kannattaa laittaa tuonne
(Jos on vielä tarvetta)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Lopetin vaikeana pitämäni asiakkaan kanssa kaupankäynnin tori.fi:ssä ja täällä jatkan samaa linjaa. Emme ole tehneet yhtään kauppaa tämän forumin sivuilla.
Tästä sanoisin että ei näin. Eli vaikka irl tai jollain muulla alustalla ei kauppaa syntynyt. ELLEI KYSE ole selkeästä huijarista, ei pitäisi alkaa leimaamaan käyttäjiä. Tietysti jos kyseessä on henkilö joka niin täällä kuin torissa ja huuto.fi jne. kauppaa tavaraa dildoista perseen suristimeen, ottaa rahat ja on tunnettu siitä ei pitäisi erikseen alkaa levittelemään tunnuksista tietoja. Toki olisi hyvä JOS myy tuotetta myös muualla ilmoittaa siitä myynti/osto ilmoituksessa. Mutta ei siinäkään tarvitse erikseen laittaa linkkejä.

Olen itsekin muistaakseni torissa myynyt samoin kuin täälläkin näytönohjainta (minkä myin sitten täällä). Eli se on täysin sallittua mutta siitä on hyvä olla maininta, joku "ilmoitus myös muualla" tjsp. riittää oikein hyvin.

En ole edes ilmoittanut käyttäjiä jotka ovat sekä täällä että Torissa myyneet muistaakseni Kindleä aikoinaan, samoilla teksteillä + kuvilla ja täällä ei ollut ilmoitusta että myynnissä myös muualla. Eli ehkä lepsua minulta mutta mielestäni tämä ketju on tarkoitettu täällä tapahtuviin myynteihin ja kaupankäymiseen ei yleisesti koko Suomen valtion sisällä tapahtuviin kauppoihin.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
971
Tästä sanoisin että ei näin. Eli vaikka irl tai jollain muulla alustalla ei kauppaa syntynyt. ELLEI KYSE ole selkeästä huijarista, ei pitäisi alkaa leimaamaan käyttäjiä. Tietysti jos kyseessä on henkilö joka niin täällä kuin torissa ja huuto.fi jne. kauppaa tavaraa dildoista perseen suristimeen, ottaa rahat ja on tunnettu siitä ei pitäisi erikseen alkaa levittelemään tunnuksista tietoja. Toki olisi hyvä JOS myy tuotetta myös muualla ilmoittaa siitä myynti/osto ilmoituksessa. Mutta ei siinäkään tarvitse erikseen laittaa linkkejä.

Olen itsekin muistaakseni torissa myynyt samoin kuin täälläkin näytönohjainta (minkä myin sitten täällä). Eli se on täysin sallittua mutta siitä on hyvä olla maininta, joku "ilmoitus myös muualla" tjsp. riittää oikein hyvin.

En ole edes ilmoittanut käyttäjiä jotka ovat sekä täällä että Torissa myyneet muistaakseni Kindleä aikoinaan, samoilla teksteillä + kuvilla ja täällä ei ollut ilmoitusta että myynnissä myös muualla. Eli ehkä lepsua minulta mutta mielestäni tämä ketju on tarkoitettu täällä tapahtuviin myynteihin ja kaupankäymiseen ei yleisesti koko Suomen valtion sisällä tapahtuviin kauppoihin.
Kyse on eri tuotteista ja meillä on onnistunutta kauppahistoriaa. Myyjänä minä valitsen että otanko lisäkuvia tuotteesta vai en. Hänelle se vaan ei tunnu uppoavan kalloon että en ota lisäkuvia, en torissa enkä täällä. Jos torissa olen jo sopinut että kauppoja ei tule jossei kiinnosta tuote niillä tiedoilla. Niin miksi sen pitäisi muuttua täällä?

en enään palaa tämähän aiheeseen tässä viestiketjussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 360
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom