Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Vai kostoneutraali. Itse sain kerran kostopositiivisen, vaikka hoidin kaupat täysin päin persettä.

No mitä tuossa ostajana olisin voinut tehdä paremmin? Maksoin samantien mobilepaylla rahat kun kaupat sovittiin ja hoidin oman osuuteni niin hyvin kuin voi vain hoitaa. Kyllä mäkin olen antanut positiivisen vaikkei niin nappiin olisi mennytkään jos myyjä on hoitanut kunnialla homman loppuun. Ei tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut positiivista antaa jos myyjä olisi sanonut että sori ei jaksanut pakata lähetystä uudelleen tai laatikkoon ja tässä muutama euro koteloihin mitkä siitä aiheutu kustannuksia.
 
ennen ollut niin jos ei kirje sovi laatikkoon postipoika jättää laatikkoon kortin saapumisesta että kirje noudettavissa postista.
 
ennen ollut niin jos ei kirje sovi laatikkoon postipoika jättää laatikkoon kortin saapumisesta että kirje noudettavissa postista.

Ainakin itellä kun on muutama tuollainen tullut vastaan niissä kirjeissä on aina ollut tarra ja syy miksi palautunut/viety postin noutopisteelle ja sitten myös se kortti laatikossa. Tässä vaan ei ollut kumpaakaan.
 
@simooo96 kanssa reilu viikko sitten (19.1.2023) sovitut virtalähde-kaupat ei menneet oletetusti. Henkilö on kadonnut kuin pieru saharaan, eikä virtalähteestä ole kuulunut. Rahat kyllä kelpasi.

EDIT: Myyjä palautti lopulta rahat 6.2.2023.
 
Viimeksi muokattu:
No mitä tuossa ostajana olisin voinut tehdä paremmin? Maksoin samantien mobilepaylla rahat kun kaupat sovittiin ja hoidin oman osuuteni niin hyvin kuin voi vain hoitaa. Kyllä mäkin olen antanut positiivisen vaikkei niin nappiin olisi mennytkään jos myyjä on hoitanut kunnialla homman loppuun. Ei tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut positiivista antaa jos myyjä olisi sanonut että sori ei jaksanut pakata lähetystä uudelleen tai laatikkoon ja tässä muutama euro koteloihin mitkä siitä aiheutu kustannuksia.

Kun kysyit, niin olisit voinut ensinnäkin hakea sen lähetyksen ensimmäisellä kerralla. Tietenkin , sinun mielestäsi ei tullut ja myyjän mielestä tuli. Minustakin tuntuu siltä, että ei tullut, mutta myyjä on toista mieltä. Minkäs teet?

Sitten ehkä raskauttavampana asiana - korjaa jos olen väärässä - tilasit seuraavan lähetyksen seurantakoodilla. Myyjä luuli, että seurantakoodi oli se juttu ja lähetti kirjeenä. Posti paskoi kotelot ja sitten aloitit hirveän sodan, kun myyjän olisi pitänyt tietää lähettää pakettina (korjaa jos olen väärässä) ja myyjän piti nyt vähintään korvata postin ongelmat ja mielellään lähettää uudet kotelot perään. Tästä myyjä veti herneen nenään ja ei välttämättä olisi minullekaan ollut positiivinen kauppakokemus. Kyllä tästä melkein voi antaa neutraalin.

Minusta näyttää, että kävi vain huonojen sattumusten summa ja siitä tuli neutraali. Ei ole kostoneutraali, eikä negatiivinen, vaan kauppakokemus kanssasi ei vaan ollut miellyttävä. Nyt kävi näin.
 
@simooo96 kanssa reilu viikko sitten (19.1.2023) sovitut virtalähde-kaupat ei menneet oletetusti. Henkilö on kadonnut kuin pieru saharaan, eikä virtalähteestä ole kuulunut. Rahat kyllä kelpasi.

Laitoitkin jo negatiivisen palautteen. Tämä on oikein.

Nyt lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella. Sitten ensi viikolla tekisin oikeasti sen rikosilmoituksen ja ilmoittaisin ylläpidolle, että se on tehty. Tässä vaiheessa uhkaillaan ja kukaan ei halua rikosrekisteriä, niin kyllä ne rahat sieltä ehkä palautuu. Toivottavasti.
 
Nyt lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella. Sitten ensi viikolla tekisin oikeasti sen rikosilmoituksen ja ilmoittaisin ylläpidolle, että se on tehty. Tässä vaiheessa uhkaillaan ja kukaan ei halua rikosrekisteriä, niin kyllä ne rahat sieltä ehkä palautuu. Toivottavasti.
RIkosrekisteriä ei vain tule ellei tule linnatuomiota (eli vähintään ehdollista)? Kuulusteluihin kyl vähemmästäki joutuu.
 
Kun kysyit, niin olisit voinut ensinnäkin hakea sen lähetyksen ensimmäisellä kerralla. Tietenkin , sinun mielestäsi ei tullut ja myyjän mielestä tuli. Minustakin tuntuu siltä, että ei tullut, mutta myyjä on toista mieltä. Minkäs teet?

Tästä luulisi olevan jokin todiste. Lappu kirjeen päällä, lähetys tai nouto kuitti tmv. 11.10 lähetetty ja 15.11 palautunut ei myöskään kuulosta uskottavalta. Kun ainakin minulle päin kun on palautunut lähetyksiä ne on tullut muutamassa päivässä ihan samanlailla kuin kulkeutunutkin. Viime vuonna ainakin 50 kirjettä lähetin ja näiden kanssa yhdessä oli ongelma, että kesti jostain syystä melkein parisen viikkoa.

Sitten ehkä raskauttavampana asiana - korjaa jos olen väärässä - tilasit seuraavan lähetyksen seurantakoodilla. Myyjä luuli, että seurantakoodi oli se juttu ja lähetti kirjeenä. Posti paskoi kotelot ja sitten aloitit hirveän sodan, kun myyjän olisi pitänyt tietää lähettää pakettina (korjaa jos olen väärässä) ja myyjän piti nyt vähintään korvata postin ongelmat ja mielellään lähettää uudet kotelot perään. Tästä myyjä veti herneen nenään ja ei välttämättä olisi minullekaan ollut positiivinen kauppakokemus. Kyllä tästä melkein voi antaa neutraalin.

Minusta näyttää, että kävi vain huonojen sattumusten summa ja siitä tuli neutraali. Ei ole kostoneutraali, eikä negatiivinen, vaan kauppakokemus kanssasi ei vaan ollut miellyttävä. Nyt kävi näin.

Korjaan, että olet väärässä. Kun myyjä ilmoitti lähetyksen saapuneen takaisin ehdotin hänelle pelkästään " Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina? " johon myyjä vastasi "Toki onnistuu, laitetaan pakettina" eikä muuta.

Mielestäni outo logiikka, että vierittäisi asiat ostajan puolelle huonon palautteen merkeissä sen takia, että asiat eivät ole menneetkään ihan nappiin. Kyllähän myyjiä harmittaa jos vaikkapa tuote hukkuu matkalla, mutta outoa olisi sitä purkaa ostajaan joka ei voinut asiaan vaikuttaa.
 
16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee.

Korjaan, että olet väärässä. Kun myyjä ilmoitti lähetyksen saapuneen takaisin ehdotin hänelle pelkästään " Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina? " johon myyjä vastasi "Toki onnistuu, laitetaan pakettina" eikä muuta.

:whistling:

Siis kertauksena:

1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".

Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?
 
:whistling:

Siis kertauksena:

1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".

Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?
No minun mielestäni olisi se myyjä voinut ne lähettää oikeasti paketissa (ostaja maksanut pakettikulut) eikä kuplamuovikirjeessä:hmm:
 
Mielestäni outo logiikka, että vierittäisi asiat ostajan puolelle huonon palautteen merkeissä sen takia, että asiat eivät ole menneetkään ihan nappiin.
Jos toiselle antaa negatiivisen palautteen niin se vaikuttaa hänen kaupankäyntikokemukseen negatiivisesti. Silloin myös toinen osapuoli on oikeutettu ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Tällä logiikalla syntyy paradoksi, eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin kostopalaute. Kannattaa siis tarkkaan miettiä onko negatiivisen palautteen jättäminen aiheellista.

Ei tässä varmasti kenelläkään ole tarkoitus sinua vastaan asettua ja ihan hyvä että näitä välillä mietitään. Tällä kertaa onneksi selvittiin pienillä vahingoilla.
 
:whistling:

Siis kertauksena:

1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".

Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?

1. Nojoo tuon myönnän joskin tuohon aikaan en tiennyt ettei myyjä olisi vastuussa lähetyksestä ja kaupat tehtiin sisältäen postikulut joten oletin, että myyjä pyytää sen pari euroa lisää postikuluihin jos ei saa turvallisesti pakattua.
2. Mahdollisesti. Ainakin kirje oli liian paksu joten posti tuskin yrittänytkään toimittaa.
3. Kyllä.
4. En sanonut mitään tuollaista myyjälle vaan pyysin pakettina. En tiedä olenko sitten väärässä, mutta ainakin siinä käsitysessä olen ollut, että paketti tarkoittaa laatikkoa ja synonyymejähän ne on? Kuitenkin mietin tuota pääni sisällä jos se jotenkin vaikuttaa johonkin.
5. Myyjä lähettää kirjeen seurantakoodillisena pakettina kyllä.
6. En tiedä kuuluuko postin toimintaan kun satoja paketteja ja kirjeitä vastaanottaneena sekä lähettäneenä ei ole ollut vastavia ongelmia.
7. Kysyin täältä mielipidettä mikä on mielestäni ketjun tarkoituskin? Rahallisestihan asialla ei ole mitään merkitystä.
8. Ei ole toimittanut. Pakettina maksoin ja kirjeenä sain eikä ekasta postituskerrasta ole mitään todisteita.
9. Myyjä ei vastannut tai kommentoinut asiaa ketjuun tai yv:llä mitenkään vaan heitti palautteen joten en usko hirveästi "säätämistä" olleen. Enpä muista, että aikaisemmin myyjä olisi hävinnyt kuin pieru saharaan ongelmien ilmetessä. Suurin syy miksi annoin negatiivisen oli juuri se ettei myyjä kommentoinut asiaa mitenkään tai vastannut YV viestiini jonka hänelle asiasta laitoin vaikka oli ollut paikalla.

Ehkä sitä vaan on tottunut käymään poikkeuksellisten hyvien myyjien ja ostajien kanssa kauppaa kun paljon on tullut tehtyä eikä normaalisti ole mitään ongelmia vaan enemmänkin aina positiivisesti yllättynyt miten hyvin ihmiset jaksaa pakata ja kysellä saapuiko ehjänä perille yms.
 
Jos toiselle antaa negatiivisen palautteen niin se vaikuttaa hänen kaupankäyntikokemukseen negatiivisesti. Silloin myös toinen osapuoli on oikeutettu ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Tällä logiikalla syntyy paradoksi, eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin kostopalaute. Kannattaa siis tarkkaan miettiä onko negatiivisen palautteen jättäminen aiheellista.

Ei tässä varmasti kenelläkään ole tarkoitus sinua vastaan asettua ja ihan hyvä että näitä välillä mietitään. Tällä kertaa onneksi selvittiin pienillä vahingoilla.

Tuossa ylempänä asiaa jo kommentoin, mutta yksi syy miksi annoin negatiivisen oli se ettei myyjä enää vastannut mitään. Viimeinen viesti häneltä on 21.11 "Lähetys lähtee tänään" ja sitten pari päivää myöhemmin kyselin, kun ei näkynyt seurannassa mitään ja viimeinen viesti keskustelussa on toi kun kerroin kirjeen saapuneen ja sisällön olevan rikki johon hän ei vastannut mitään. Mielestäni kuitenkin väärin jos pitää sillä "pelätä" antamasta neutraalia tai negatiivista palautetta, että sellainen tulee luultavasti itsellekin siitä palautteesta. Kuitenkin mielestäni jo toi, että myyjä lopettaa täysin vastailun ongelmien tullessa on sellainen merkki josta tietysti haluaa varoittaa muita, että tietävät kun tekevät kauppaa. Rahallisesti tosiaan ei mitään merkitystä ja sillä mä tulin ketjuun mielipidettä kysymään, että onko aiheellista jättää negatiivinen palaute. Kuitenkin varmaan joku 80 kauppaa täällä tehnyt ja tämä oli ensimmäinen negatiivinen kokemus.
 
@Team_Slow
Joo, minäkin innostuin heti hieromaan toiset kaupat kun huomasin miten helppo on asioida fiksujen kaverien kanssa joita tällä foorumilla riittää.

Sellainen parannuksen paikka tuossa systeemissä voisi olla, että jokaisella on mahdollisuus puolustautua saamaansa neutraalia/negatiivista palautetta vastaan. (vrt. Aliexpress)
 
1. Nojoo tuon myönnän joskin tuohon aikaan en tiennyt ettei myyjä olisi vastuussa lähetyksestä ja kaupat tehtiin sisältäen postikulut joten oletin, että myyjä pyytää sen pari euroa lisää postikuluihin jos ei saa turvallisesti pakattua.
2. Mahdollisesti. Ainakin kirje oli liian paksu joten posti tuskin yrittänytkään toimittaa.
3. Kyllä.
4. En sanonut mitään tuollaista myyjälle vaan pyysin pakettina. En tiedä olenko sitten väärässä, mutta ainakin siinä käsitysessä olen ollut, että paketti tarkoittaa laatikkoa ja synonyymejähän ne on? Kuitenkin mietin tuota pääni sisällä jos se jotenkin vaikuttaa johonkin.
5. Myyjä lähettää kirjeen seurantakoodillisena pakettina kyllä.
6. En tiedä kuuluuko postin toimintaan kun satoja paketteja ja kirjeitä vastaanottaneena sekä lähettäneenä ei ole ollut vastavia ongelmia.
7. Kysyin täältä mielipidettä mikä on mielestäni ketjun tarkoituskin? Rahallisestihan asialla ei ole mitään merkitystä.
8. Ei ole toimittanut. Pakettina maksoin ja kirjeenä sain eikä ekasta postituskerrasta ole mitään todisteita.
9. Myyjä ei vastannut tai kommentoinut asiaa ketjuun tai yv:llä mitenkään vaan heitti palautteen joten en usko hirveästi "säätämistä" olleen. Enpä muista, että aikaisemmin myyjä olisi hävinnyt kuin pieru saharaan ongelmien ilmetessä. Suurin syy miksi annoin negatiivisen oli juuri se ettei myyjä kommentoinut asiaa mitenkään tai vastannut YV viestiini jonka hänelle asiasta laitoin vaikka oli ollut paikalla.

Ehkä sitä vaan on tottunut käymään poikkeuksellisten hyvien myyjien ja ostajien kanssa kauppaa kun paljon on tullut tehtyä eikä normaalisti ole mitään ongelmia vaan enemmänkin aina positiivisesti yllättynyt miten hyvin ihmiset jaksaa pakata ja kysellä saapuiko ehjänä perille yms.

Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.

Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?
 
Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.

Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?
Kyllä ansaitsee, jos pakettia ei oltu pakattu kunnolla.
Itse pakkaan mieluummin "liian hyvin", kuin teippiä/pehmusteita säästäen, ettei varmasti omasta toiminnasta johdu tuotteen mahdollinen rikkoutuminen.
 
Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.

Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?

Se ensimmäinen lähetys jos sellaista ikinä olikaan ei ollut kirje sillä se ylitti ne paksuus rajat minkä takia posti ei sitä jakaisi ja palvelupisteellä ei olisi otettu vastaan. Jos taas olisin halunnut seurantakoodillisena kirjeenä olisin pyytänyt sen kirjattuna kirjeenä joka on postin palvelu kirjeille. Muutenkin jos se olisi ekalla matkalla hajonnut olisi homma ollut mielestäni ok sillä itse sen halvimmalla toimituksella.
 
Täällähän on ollut keskustelua. Ylläolevan tapauksen myyjä tässä hei. Aloitetaan ensin tuosta neutraalista palautteesta: en kokenut tarpeelliseksi laittaa negatiivista jälkeenpäin, joten laitoin neutraalin. Syynä se, että tulevat ostajat voivat katsoa mistä on ollut kyse saamassani negatiivisessa palautteessa. Muuten minulla on ollut moitteeton myyntihistoria, joten tuo negatiivinen kyllä näkyy ikävästi kärjessä. En protestoi saamaani negatiivista palautetta, ostajalla on oikeus mielipiteeseensä.

Mitä tulee tuohon ensimmäiseen lähetykseen, niin sen kyllä lähetin ja se palautui minulle 15.11. Tämä oli minustakin hyvin outo lähetyksen kesto. Ketjulle haluan muistuttaa, että kohtuullisen ajan kuluttua palautin rahat ostajalle. Ehdotin tätä itse, kun lähetyksen kesto alkoi kummastuttaa. Koska ostajalla oli positiivinen ostohistoria, päädyin tähän ratkaisuun - palautteettomalla käyttäjällä olisin hieman empinyt. Jos lähetystä ei olisi ollut, niin tuskin rahojakaan olisi tullut takaisin. Palvelupisteellä kirje meni moitteetta, vaikkakin veloittivat ekstraa koon puolesta (en tätä veloittanut asiakkaalta koska oma moka). Kirjeessä kyllä oli tarrat, että se oli palautunut. Olisi pitänyt tajuta ottaa kuvat silloin.

Mitä tulee itse pakkausmateriaaliin, niin tässä saatoin tulkita hieman väärin itse. Pyyntö tosiaan oli lähettää pakettina seurantakoodin takia, joten laitoin matkaan sekä seurantakoodin mukaan. Toki olisin voinut laittaa laatikkoon, mutta ajattelin tämän menevän perille näin. Posti jälleen otti lähetyksen ilomielin vastaan.

Tuohon koteloasiaan, niin lähetyksen perille saavuttua sain ostajalta vain ärtyneen viestin jossa hän mainitsi koteloista. Mitään kuvamateriaalia rikkinäisistä koteloista ei löytynyt eikä tässä viestissä ollut myös ehdotusta koteloiden ostamisesta. Jos nämä olisivat mukana viestissä, niin olisin kyllä lähtenyt korvaustoimiin. Nyt ärtynyt ostaja laittoi vain yksityisviestiä jossa ei pyytänyt korvausta koteloista. Tarkemmat keskustelut asiasta on käyty tässä ketjussa tarkemmin, kuvien kera. Löysin nämä tiedot ja kuvat vasta jälkikäteen sattumalta. Tässä toki olisin voinut olla proaktiivisempi itse, mutta ostajalta toivoisin hieman kärsivällisyyttä ja tavoitteellisempaa viestintää ongelman ratkaisemiseen.

On kovin harmillista, että minusta on maalattu myyjänä ikävää kuvaa ja vihjailtu ettei alkuperäistä lähetystä ollut. Ymmärrän harmistuksen suuresti, mutta asiat menevät välillä pieleen ulkopuolisista tekijöistä johtuen. Toivoisinkin ostajalta tulevissa ostokokemuksissa enemmän ymmärrystä ja tavoitteellisempaa keskustelutapaa ongelmien ilmetessä. Tällöin säästytään ylimääräiseltä mielipahalta.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vielä yhden viestin verran casea kommentoida, koska mielestäni tuosta jää väärä kuva myös minun toiminnastani. Rahat tosiaan palautit minulle kuten mielestäni jo ensimmäisessä viestissä mainitsin joten sitä en koittanut mitenkään peitellä joskin ei olisi ollut eka kerta viime vuonna kun myyjä ottaa pikavippiä ja palauttaa rahat johonkin syyhyn vedoten seuraavassa kuussa. Jos olisit kertonut, että kirje lähti maksikirjeenä olisi sen perään ollut helpompi myös kysellä. "Pyyntö tosiaan oli lähettää pakettina seurantakoodin takia" en ymmärrä miten tuohon johto tulemaan päädyttiin kun kirjainmellisesti kirjoitin "Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina?" eikä sanaakaan seurantakoodista koko yv keskustelussamme.

Laitoin sinulle viestin joka on mielestäni neutraalein mahdollinen "Moro, Kävin hakee noi vihdoin, mutta mun mielestä oisit kyl voinu paketissa laittaa kun siitä maksoin kun molempien kotelot on menny rikki ja tän ghost of tsushiman ihan kunnolla. " ja jäin odottelemaan vastausta. Ajattelin etten lähde mitään vaatimaan tai painostamaan vaan katson mitä vastaat, mutta kun et vastannut yhtään mitään ja silti olit paikalla käynyt niin odotin pari päivää jonka jälkeen laitoin tänne ketjuun viestin, että mitä porukka on mieltä ja merkkasin sinut heti ensimmäiseen viestiin mukaan jotta juurikin pysyt kartalla ja odotin, että tänne kirjoittaminen saisi ainakin reagoimaan joko ketjuun tai yv:llä, mutta mykkäkoulu sen kuin vain jatkui. Mielestäni vaikea olla tavoitteellisempi keskustelussa kun toinen osapuoli ei vastaa mitään. Kuitenkin kahta eri kautta koitin saada yhteyttä ja odotin vielä palautteen annonkin kanssa melkein 2 viikkoa jotta sinulla oli aikaa hyvin vastailla.
 
16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee. No eilen sain haettua noi ja molemmat kotelot olivat menneet halki ja aika pahastikin.

Sanoit asiasta näin itse tässä viestiketjussa. Elimme näemmä hiljaisessa yhteisymmärryksessä asiasta vaikkemme siitä puhuneet ääneen, kun lähetys oli seilannut jossain. Menimme olettamuksen kautta tässä. Tässä vaiheessa ei voitu tietää mitä lähetykselle kävi, joten laitoin pakettina ajatuksella, että saat seurantakoodin ja pystymme helpommin selvittelemään jos lähetys jäisi taas matkalle.

Sitten tuo sanan "paketti" -semantiikka. Pakettihan voi olla minkä muotoinen ja mistä tahansa materiaalista tehty. Nyt elimme ymmärryksessä, että halusit lähetyksen Postin paketti-tuotteena. Tuotteessa on seuranta, jonka ymmärsin sinun haluaneen tuon aiemman palautuneen lähetyksen takia. Missään välissä emme keskustelleet pakkausmateriaalista ja mielestäni kuplapussi oli riittävä tähän. Posti kuitenkin näemmä petti ja oli väkivaltainen. Vaikka sinulla ei ole ollut aiemmin samanlaista kokemusta, ei se silti poista sitä mahdollisuutta että lähetys vahingoittuisi matkalla joskus myöhemmin. Nyt jouduit tähän tilanteeseen. Tässä kannattaa jälleen kerran suorittaa malttia, sillä jos lähetys olisi tullut ehjänä perille, emme kävisi tätäkään keskustelua.

Yksityisviestistäsi ei jäänyt kuvaa, että odotit jonkinlaista vastausta. Laitoit viestiä ja totesit asian olleen näin. En tuossa tilanteessa kokenut tarpeelliseksi reagoida, koska kaupat oli tehty ja tavara perillä. Jos pelit olisivat olleet rikki, niin sitten olisin ollut hieman proaktiivisempi asian suhteen. Kyllä siinä vähän itseä harmitti, että Posti oli lähetyksesi pistänyt tuollaiseen kuntoon. Koska kyseessä on kuluttajakauppa, liikutaan "asiakaspalvelun" suhteen erilaisella asenteella. Kaupallinen toimija olisi asiasta varmasti ottanut hanakammin kiinni, mutta nyt sain vain kuittauksen perilletulosta ja harmittelun toimituksen kunnosta.

Viestihistoriaani ja yleistä Io-Tech -aktiivisuutta seuraamalla voi huomata, etten ole tämän laudan vakiokäyttäjä. Kun olet pingannut minua tänne ketjuun, se on jäänyt minulta huomaamatta - todennäköisesti sillä en ole saanut asiasta ilmoitusta. Ei ole siis kohtuullista odottaa, että olisin tämän huomannut. Lisäksi on varsin tylyä lähteä näin julkisesti haastamaan julkisessa foorumipostauksessa ennen kuin olet riittävästi yksityisviestillä keskustellut kanssani asiasta. Kuten aiemmin todettua, jos olisit laittanut kuvat ja kysellyt korvausten perään, olisimme täysin erilaisessa lopputilanteessa.
 
...
Laitoin sinulle viestin joka on mielestäni neutraalein mahdollinen "Moro, Kävin hakee noi vihdoin, mutta mun mielestä oisit kyl voinu paketissa laittaa kun siitä maksoin kun molempien kotelot on menny rikki ja tän ghost of tsushiman ihan kunnolla. " ja jäin odottelemaan vastausta. Ajattelin etten lähde mitään vaatimaan tai painostamaan vaan katson mitä vastaat, mutta kun et vastannut yhtään mitään ja silti olit paikalla käynyt niin odotin pari päivää jonka jälkeen laitoin tänne ketjuun viestin, että mitä porukka on mieltä ja merkkasin sinut heti ensimmäiseen viestiin mukaan jotta juurikin pysyt kartalla ja odotin, että tänne kirjoittaminen saisi ainakin reagoimaan joko ketjuun tai yv:llä, mutta mykkäkoulu sen kuin vain jatkui. Mielestäni vaikea olla tavoitteellisempi keskustelussa kun toinen osapuoli ei vastaa mitään. Kuitenkin kahta eri kautta koitin saada yhteyttä ja odotin vielä palautteen annonkin kanssa melkein 2 viikkoa jotta sinulla oli aikaa hyvin vastailla.
Tuota...olisiko ollut syytä esittää asia YVllä kysymysmuodossa. Tuossahan vain totesit rikki menneistä koteloista, joka ei itsessään vaadi mitään vastausta. Kaikki ei lue näitä ketjuja, joten kyllä nuo asiat hoidetaan YVn puolella eikä toivota, että joku huomaa ylänurkan huutomerkin takaa, että hänet on tägätty johonkin ketjuun jossain päin foorumia. Tuossa kohdin sinun olisi pitänyt parin päivän odottelun jälkeen lähestyä sillä YVllä muodossa "...niin, voisiko noista hajonneista koteloista sopia jotain korvausta jotta saan hankittua uudet tilalle?"

Eli, jos haluaa olla tavoitteellinen, ja saada vastauksen, niin pitää ensinnäkin kysyä kysymys, ja toiseksi tehdä se niin, että varmistaa asian tulleen toiselle selväksi.
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Jaa negatiivinen siitä hyvästä, että posti paskoo paketin? Juuh
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Miksi vitussa se neutraali on oikeutettu? Ostaja maksoi Paketista ja myyjä lähetti kirjeessä jonka seurauksena tuote rikki ja päälle vielä se että myyjä leikki piilosta eikä vastannut mitään ostajan yv viesteihin vaikka foorumilla kävi.
 
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.

Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.

Joo eiköhän Hsalonen tiivistänyt asian hyvin. Jos joku jommankumman palautetta ihmettelee voi sen tapahtumakulun lukea täältä. Onnistuitte osoittamaan ja perustelemaan hyvin myös missä minullakin meni vikaan joten pahoittelut siitä.

Olen sitä mieltä, että jos kotelon hinnat hyvitettäisiin minulle voisi molempien palautteet muuttaa positiiviseksi kun asia on nyt puitu läpi. Aiemmin olin siinä käsityksessä ettei geecee halua kommentoida asiaa. Ajattelin kun ei niin aktiivinen käyttäjä ole kyseessä huomaa yv:t ja ilmoitukset helpommin. Sen verran harvoin niitä itsellekään tulee, että huomaa.
 
Tai sitten ostaja ostaa niitä koteloita jos niin haluaa. Samanlaisessa kuplamuovipaketissa ne pelit tulee esim. VPD:ltä (tai ainakin aikoinaan tuli kun ostin), paskaksi meni eikä käynyt hetkeäkään mielessä että pitääpä saada ehjä kotelo tähän toimivan levyn ympärille.
 
Nykyään kyl melkein mestasta riippumatta noi levyt tulee joko suht slimmissä pahvilaatikossa, tai sitten täysin ylimitotetussa boksissa johon mahtuis se laitekin sisään mihin noi levyt tungetaan.
Pointtina se että ehkä hekin oppinu että posti paskoo noita bokseja suht säännöllisesti ja sitten joutuu korvaamaan.
Vittumaistahan toi nyt on kummallekkin osapuolelle kun välikäsi ryssii.
Ite en välttämättä tappelis kotelon korvaamisen takia mutta kyllähän toi vois vituttaa. Varsinkin jos joku collectors edition setti jos olis kyseessä.
 
Saataiskohan vielä pari sivua jankkaamista 2e levynkuorista? Voitaisko laittaa vaikka kolehti keruuseen ja joukkorahoitetaan ne helvetin kuoret ostajalle? Muussa tapauksessa pakko ottaa kohta ketju seurannasta pois, kun ilmoituksia satelee jatkuvasti täysin turhista viesteistä.
 
Mä kaipaisin vielä raadilta virallisia ohjeita miten lähetys paketoidaan, kun verkkokauppojenkin käyttämä kuplamuovipussi ei selkeästi ole huolellinen paketointitapa.

-mitä pahvia ja kuinka paljon
-minkä paksuista pahvia (mikä on pahvia)
-mitä teippiä käytetään
-minkä väristä pahvia
-minkä väristä teippiä
-koska on liikaa pahvia (voiko pahvia olla liikaa)
-lasketaanko esim. moneen paksuun sanomalehteen paketoitu pahviksi

-voiko kelmuun paketoida ja jos voi niin:

-voiko käyttää ohuempaa pahvia (esim. pahvikassi), jos laittaa paljon kelmua
-voiko pahvin jättää kokonaan pois jos on todella paljon kelmua
 
Jos lähetetään yksi blueray kotelo levyineen, pakattava vähintään jääkaappipakastin yhdistelmän pahveihin KESKELLE ja ympärille kilo tolkulla paperia sekä kuplamuovia. Ja siten, ettei kotelo liiku sieltä paketin keskeltä mihinkään.

Erittäin todennäköisesti saapuu perille ehjänä, mutta ostaja alkaa kuitenkin itkemään liian hyvästä paketoinnista...

Ongelmaksi nousee se että ostaja haluaa sen käytetyn DVD-levyn tms. 2€ hintaan ja kun siihen päälle laittaa päälle 20€ pakkauskuluja ei olla enää tyytyväisiä.
 
Saataiskohan vielä pari sivua jankkaamista 2e levynkuorista? Voitaisko laittaa vaikka kolehti keruuseen ja joukkorahoitetaan ne helvetin kuoret ostajalle?

@Team_Slow laita mulle YV:llä sun numero. Mä siirrän sulle tuon kolme euroa MobilePayn kautta, niin päästään tässä ketjussa vihdoin keskittymään niihin oikeisiin ongelmiin.
 
@Team_Slow laita mulle YV:llä sun numero. Mä siirrän sulle tuon kolme euroa MobilePayn kautta, niin päästään tässä ketjussa vihdoin keskittymään niihin oikeisiin ongelmiin.

Mistä saa tuohon hintaan 2 koteloa sisältäen postikulut kun ei taida missään paikallisessa puljussa olla? Ratkaisu siis käy mulle, mutta tuolla rahalla ei taida saada.
 
Aiheesta voisi varmaan jauhaa vaikka miten pitkään, mutta kauppojen tekemisessä se tärkein asia on selkeä kommunikaatio. Ainakin itselleni "lähetä se pakettina" ja "lähetä se paketissa" tarkoittavat eri asioita, varsinkin kun Postin palveluista on kyse. Jos joku asia lähetyksessä tai paketoinnissa on tärkeää niin sanoo sen suoraan eikä oleta liikaa.

Jos ekalla yrityksellä olisi ollut kyse sitä että tavara tuli rikkinäisenä, niin tuon ensimmäisenkin voisi ymmärtää että parempi paketointi tällä kertaa. Mutta koska ongelmana oli se ettei tullut perille ollenkaan, niin helposti menee siihen että pitää vaan saada seurantakoodi varsinkin kun parin dvd:n lähetykset tulee firmoistakin usein kuplamuoveissa.
 
Mistä saa tuohon hintaan 2 koteloa sisältäen postikulut kun ei taida missään paikallisessa puljussa olla? Ratkaisu siis käy mulle, mutta tuolla rahalla ei taida saada.

Tilaa kaksi koteloa kotiin postitettuna, skannaa kuitti tänne ja laita mulle YV:llä sun numero, niin mä maksan ne sulle 24 tunnin sisällä MobilePayn kautta, jotta ei tarvitse sivu kaupalla vatvoa tätä samaa asiaa.

Varmista nyt kuitenkin vielä, että postittavat ne sinulle varmasti kunnon pahvilaatikossa seurantakoodin kanssa, ettei käydä taas tätä samaa keskustelu uudestaan ja minulle tulee negatiivinen palaute kauppatapahtumasta, mihin minulla ei alunperin ollut edes osaa tai arpaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tilaa kaksi koteloa kotiin postitettuna, skannaa kuitti tänne ja laita mulle YV:llä sun numero, niin mä maksan ne sulle 24 tunnin sisällä MobilePayn kautta, jotta ei tarvitse sivu kaupalla vatvoa tätä samaa asiaa.

Viimeinen viesti aiheeseen. Näin tehdään. Yhteisön voimalla saatiin asiat hoidettua :thumbsup:Kiitokset siitä kaikille mukana olleille.
 
Laitetaan tänne, huono kauppakokemus:

YV poistettu

Melkein annoin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta en kehdannut. Sääntöjen mukaan tarjoukset ovat sitovia, mutta kun ne tehdään YV:llä, porukka ei vaan tunnu välittävän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laitetaan tänne, huono kauppakokemus:
katso liitettä 1041061

Melkein annoin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta en kehdannut. Sääntöjen mukaan tarjoukset ovat sitovia, mutta kun ne tehdään YV:llä, porukka ei vaan tunnu välittävän.
Mielestäni tuo on ihan ok, jos et itse ehtinyt vielä reagoida tuohon mitenkään? Jos olisit ehtinyt hyväksymään ja sitten vielä vedetään kaupat puihin, niin sitten mennään mönkään.
 
Mielestäni tuo on ihan ok, jos et itse ehtinyt vielä reagoida tuohon mitenkään? Jos olisit ehtinyt hyväksymään ja sitten vielä vedetään kaupat puihin, niin sitten mennään mönkään.

En kerennyt. Tätä sääntöä vaan mietin:
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla

Olisi tosiaan ollut kohtuutonta tästä nostaa suurempi metakka, mutta laitoin nyt tänne, kun ei ollut ensimmäinen kauppa tänä vuonna, jossa YV:llä on tarjottu ja sitten ei ollutkaan oikea tarjous. Mitään rikollista ei tapahtunut, eikä tästä loppujen lopuksi jäänyt edes paha mieli - pahimpia on ne, joilta joutuu kyselemään perään ja pistävät radiohiljaisuuden päälle. Nyt tiedän, että ei huvittanutkaan enää.

Ei mulla muuta, jatkakaa. Taidan tämän tuotteen kohdalla pyydellä tarjoukset ketjuun, niin ehkä niitä sitten otetaan vähän vakavammin.
 
En kerennyt. Tätä sääntöä vaan mietin:


Olisi tosiaan ollut kohtuutonta tästä nostaa suurempi metakka, mutta laitoin nyt tänne, kun ei ollut ensimmäinen kauppa tänä vuonna, jossa YV:llä on tarjottu ja sitten ei ollutkaan oikea tarjous. Mitään rikollista ei tapahtunut, eikä tästä loppujen lopuksi jäänyt edes paha mieli - pahimpia on ne, joilta joutuu kyselemään perään ja pistävät radiohiljaisuuden päälle. Nyt tiedän, että ei huvittanutkaan enää.

Ei mulla muuta, jatkakaa. Taidan tämän tuotteen kohdalla pyydellä tarjoukset ketjuun, niin ehkä niitä sitten otetaan vähän vakavammin.
Näin yleisesti itse vähän ihmettelen tuota yv tarjoamista muutenkin, mutta tästä voi olla montaa mieltä. Onko se jokin salaisuus, että tarjoan tuotteesta x hinnan y, ettei sitä voi laittaa ketjuun kaikkien nähtäväksi?
 
Ei tietenkään, mutta eikös olisi helpompi miettiä se tarve ite kuntoon, sen sijaan että spämmää myyjiä tyhjän takia?

Tämän takia esim. kiinteistökaupassa tarjoukset sitovia, ei ketään kiinnosta kattella pelleilyä. Sekä mikäli tarjoaja vetäytyy syyttä, sovitaan korvauksesta, esim 4% kauppasummasta tai muu määrä venkoiluun perustuen.

Muuten hyvä, mutta kiinteistökaupassa juuri voi heitellä niin tarjouksia miten tykkää eikä ne sido ketään. Vasta kaupanvahvistajan tai nykyään maanmittauslaitoksen palvelun kautta tehty kauppa on sitova.

Osakekaupoissa on sitten suullisetkin tarjoukset sitovia.
 
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla

@hsalonen "Kauppa-alueen" -säännöt, ei kaupankäynnin säännöt. Minusta yksityisviestit ei kuulu kenellekään muulle.
 
Viimeksi muokattu:
Noh joo, kyllä niissä tarjoustyypeissä on eroja&mahdollisesti ehdollinen. Ei se välittäjä huutele ostajan ja myyjän välillä lämpimikseen. Mikäli tarjous hyväksytään, ei siinä ole vielä kaupanvahvistajaa ollut välissä.

Kerran on viisinumeroinen korvaus tullut, venytteli kaupantekotapahtumaa 4kk. Kaupanvahvistaja ollut vasta pankin kabinetissa mukana.

Semisti ot. Mutta ettei jäisi vääriä tietoja roikkumaan...

Kiinteistökaupoissa ostotarjous vaatii esisopimuksen
Sitova kiinteistökauppa vaatii aina Maakaaren mukaisen, määrämuotoisen esisopimuksen. Esisopimuksessa tulee olla samat tiedot kaupan osapuolista ja kohteesta kuin varsinaisessa kauppakirjassa sekä viimeinen mahdollinen kaupantekopäivä ja kaupan ehdot. Sen on oltava myös kaupanvahvistajan vahvistama. Kauppahinta ja muu vastike voidaan sopia myöhemmin esisopimukseen kirjatuilla perusteilla. Jollei toisin määrätä, esisopimus on voimassa viisi vuotta.

Jos kiinteistökaupasta on sovittu, kaupan peruva osapuoli joutuu maksamaan korvauksen toiselle sopijalle, vaikkei sopimusta olisi tehty lain vaatimassa muodossa. Tämän korvauksen on katettava kohtuulliset kustannukset, joita on syntynyt ilmoittelusta, kiinteistöön tutustumisesta ja muista kaupantekoon liittyvistä tarpeellisista toimista.



Eli ei sieltä kyllä saa kuin jotain satasia korkeintaan tonneja ja vain todellisia kuluja vastaan jos ei ole lain vaatimassa muodossa mitä vaikka välittäjälle heitetty tarjous ei ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Viestejä
4 867 714
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom