Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vai kostoneutraali. Itse sain kerran kostopositiivisen, vaikka hoidin kaupat täysin päin persettä.
ennen ollut niin jos ei kirje sovi laatikkoon postipoika jättää laatikkoon kortin saapumisesta että kirje noudettavissa postista.
No mitä tuossa ostajana olisin voinut tehdä paremmin? Maksoin samantien mobilepaylla rahat kun kaupat sovittiin ja hoidin oman osuuteni niin hyvin kuin voi vain hoitaa. Kyllä mäkin olen antanut positiivisen vaikkei niin nappiin olisi mennytkään jos myyjä on hoitanut kunnialla homman loppuun. Ei tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut positiivista antaa jos myyjä olisi sanonut että sori ei jaksanut pakata lähetystä uudelleen tai laatikkoon ja tässä muutama euro koteloihin mitkä siitä aiheutu kustannuksia.
@simooo96 kanssa reilu viikko sitten (19.1.2023) sovitut virtalähde-kaupat ei menneet oletetusti. Henkilö on kadonnut kuin pieru saharaan, eikä virtalähteestä ole kuulunut. Rahat kyllä kelpasi.
RIkosrekisteriä ei vain tule ellei tule linnatuomiota (eli vähintään ehdollista)? Kuulusteluihin kyl vähemmästäki joutuu.Nyt lähtisin uhkailemaan rikosilmoituksella. Sitten ensi viikolla tekisin oikeasti sen rikosilmoituksen ja ilmoittaisin ylläpidolle, että se on tehty. Tässä vaiheessa uhkaillaan ja kukaan ei halua rikosrekisteriä, niin kyllä ne rahat sieltä ehkä palautuu. Toivottavasti.
Kun kysyit, niin olisit voinut ensinnäkin hakea sen lähetyksen ensimmäisellä kerralla. Tietenkin , sinun mielestäsi ei tullut ja myyjän mielestä tuli. Minustakin tuntuu siltä, että ei tullut, mutta myyjä on toista mieltä. Minkäs teet?
Sitten ehkä raskauttavampana asiana - korjaa jos olen väärässä - tilasit seuraavan lähetyksen seurantakoodilla. Myyjä luuli, että seurantakoodi oli se juttu ja lähetti kirjeenä. Posti paskoi kotelot ja sitten aloitit hirveän sodan, kun myyjän olisi pitänyt tietää lähettää pakettina (korjaa jos olen väärässä) ja myyjän piti nyt vähintään korvata postin ongelmat ja mielellään lähettää uudet kotelot perään. Tästä myyjä veti herneen nenään ja ei välttämättä olisi minullekaan ollut positiivinen kauppakokemus. Kyllä tästä melkein voi antaa neutraalin.
Minusta näyttää, että kävi vain huonojen sattumusten summa ja siitä tuli neutraali. Ei ole kostoneutraali, eikä negatiivinen, vaan kauppakokemus kanssasi ei vaan ollut miellyttävä. Nyt kävi näin.
16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee.
Korjaan, että olet väärässä. Kun myyjä ilmoitti lähetyksen saapuneen takaisin ehdotin hänelle pelkästään " Käykö jos siirrän tällä kertaa 27€ ja lähetät sen pakettina? " johon myyjä vastasi "Toki onnistuu, laitetaan pakettina" eikä muuta.
No minun mielestäni olisi se myyjä voinut ne lähettää oikeasti paketissa (ostaja maksanut pakettikulut) eikä kuplamuovikirjeessä
Siis kertauksena:
1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".
Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?
Jos toiselle antaa negatiivisen palautteen niin se vaikuttaa hänen kaupankäyntikokemukseen negatiivisesti. Silloin myös toinen osapuoli on oikeutettu ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Tällä logiikalla syntyy paradoksi, eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin kostopalaute. Kannattaa siis tarkkaan miettiä onko negatiivisen palautteen jättäminen aiheellista.Mielestäni outo logiikka, että vierittäisi asiat ostajan puolelle huonon palautteen merkeissä sen takia, että asiat eivät ole menneetkään ihan nappiin.
Siis kertauksena:
1. Sulle on ekalla toimituskerralla kelvannut täysin normaali kirje, eikä huolta mistään Postin kovakouraisesta käsittelystä, kunhan vaan säästää sen pari euroa postikuluissa.
2. Posti ei saa kirjettä toimitettua, koska ei ollut mahtunut luukusta tms., mutta eivät sitten jättäneet noutolappuakaan.
3. Kirje palaa myyjälle, joka ketjun mukaan kertoi sinulle asiasta.
4. Teette uudet kaupat, joissa sanojesi mukaisesti toivoit pakettitoimitusta "niin ei katoa mihinkään ja pystyt seuraamaan missä menee".
5. Myyjä lähettää uudelleen pakettina, ja kaiketi siinä oli seurannat kuten kuuluikin ja paketti saapui.
6. Posti kuitenkin teki mitä Posti tekee, ja kovakouraisen käsittelyn seurauksena kotelot on rikki.
7. Postailet ketjuun ongelman ja vaadit(?) myyjältä hyvitystä rikkoutuneista koteloista.
8. Sinä annat myyjälle negatiivisen, vaikka myyjä on toimittanut tavaran toivomallasi toimitustavalla (kahteen kertaan) ja menikö vielä ylimääräiset postikulutkin myyjän piikkiin?
9. Myyjä antaa kaiken säädön ja sulta saamasi negatiivisen palautteen jälkeen neutraalin kauppapalautteen, ja sitten olet jälleen täällä kertomassa "kostoneutraalista".
Olisko jossain kohtaa peiliinkatsomisen paikka?
Jos toiselle antaa negatiivisen palautteen niin se vaikuttaa hänen kaupankäyntikokemukseen negatiivisesti. Silloin myös toinen osapuoli on oikeutettu ilmaisemaan tyytymättömyytensä. Tällä logiikalla syntyy paradoksi, eikä sellaista asiaa ole olemassakaan kuin kostopalaute. Kannattaa siis tarkkaan miettiä onko negatiivisen palautteen jättäminen aiheellista.
Ei tässä varmasti kenelläkään ole tarkoitus sinua vastaan asettua ja ihan hyvä että näitä välillä mietitään. Tällä kertaa onneksi selvittiin pienillä vahingoilla.
1. Nojoo tuon myönnän joskin tuohon aikaan en tiennyt ettei myyjä olisi vastuussa lähetyksestä ja kaupat tehtiin sisältäen postikulut joten oletin, että myyjä pyytää sen pari euroa lisää postikuluihin jos ei saa turvallisesti pakattua.
2. Mahdollisesti. Ainakin kirje oli liian paksu joten posti tuskin yrittänytkään toimittaa.
3. Kyllä.
4. En sanonut mitään tuollaista myyjälle vaan pyysin pakettina. En tiedä olenko sitten väärässä, mutta ainakin siinä käsitysessä olen ollut, että paketti tarkoittaa laatikkoa ja synonyymejähän ne on? Kuitenkin mietin tuota pääni sisällä jos se jotenkin vaikuttaa johonkin.
5. Myyjä lähettää kirjeen seurantakoodillisena pakettina kyllä.
6. En tiedä kuuluuko postin toimintaan kun satoja paketteja ja kirjeitä vastaanottaneena sekä lähettäneenä ei ole ollut vastavia ongelmia.
7. Kysyin täältä mielipidettä mikä on mielestäni ketjun tarkoituskin? Rahallisestihan asialla ei ole mitään merkitystä.
8. Ei ole toimittanut. Pakettina maksoin ja kirjeenä sain eikä ekasta postituskerrasta ole mitään todisteita.
9. Myyjä ei vastannut tai kommentoinut asiaa ketjuun tai yv:llä mitenkään vaan heitti palautteen joten en usko hirveästi "säätämistä" olleen. Enpä muista, että aikaisemmin myyjä olisi hävinnyt kuin pieru saharaan ongelmien ilmetessä. Suurin syy miksi annoin negatiivisen oli juuri se ettei myyjä kommentoinut asiaa mitenkään tai vastannut YV viestiini jonka hänelle asiasta laitoin vaikka oli ollut paikalla.
Ehkä sitä vaan on tottunut käymään poikkeuksellisten hyvien myyjien ja ostajien kanssa kauppaa kun paljon on tullut tehtyä eikä normaalisti ole mitään ongelmia vaan enemmänkin aina positiivisesti yllättynyt miten hyvin ihmiset jaksaa pakata ja kysellä saapuiko ehjänä perille yms.
Kyllä ansaitsee, jos pakettia ei oltu pakattu kunnolla.Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.
Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?
Tätä pakettiasiaahan käytiin täällä jo aiemminkin läpi, mutta Postin pakettituotteet ei pidä sisällään mitään oletusta siitä, että niiden pitäisi sisältää jokin laatikko. Lisäksi kuplamuovipaketit on ihan normaali pakkaustapa myös, jos ostat yritykseltäkin tuollaista tavaraa, siitä huolimatta että ostat toimitukseksi jonkin toimitustavan, mikä on nimeltään jokin paketti. Myyjä nyt on toimittanut kahteen otteeseen pyytämälläsi toimitustavalla, ensin kirjeenä, sitten pakettina. Sinusta on ok laittaa tästä myyjälle negatiivinen, mutta sitten hänen laittamasa neutraali onkin jotenkin "kostoneutraali". Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.
Mutta siis kauppojen lopputulema on se, että sait haluamasi pelit sopivalla hinnalla. Niistä vain on Postin takia kotelot rikki. Ansaitseeko myyjä tuosta negatiivisen?
16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee. No eilen sain haettua noi ja molemmat kotelot olivat menneet halki ja aika pahastikin.
Tuota...olisiko ollut syytä esittää asia YVllä kysymysmuodossa. Tuossahan vain totesit rikki menneistä koteloista, joka ei itsessään vaadi mitään vastausta. Kaikki ei lue näitä ketjuja, joten kyllä nuo asiat hoidetaan YVn puolella eikä toivota, että joku huomaa ylänurkan huutomerkin takaa, että hänet on tägätty johonkin ketjuun jossain päin foorumia. Tuossa kohdin sinun olisi pitänyt parin päivän odottelun jälkeen lähestyä sillä YVllä muodossa "...niin, voisiko noista hajonneista koteloista sopia jotain korvausta jotta saan hankittua uudet tilalle?"...
Laitoin sinulle viestin joka on mielestäni neutraalein mahdollinen "Moro, Kävin hakee noi vihdoin, mutta mun mielestä oisit kyl voinu paketissa laittaa kun siitä maksoin kun molempien kotelot on menny rikki ja tän ghost of tsushiman ihan kunnolla. " ja jäin odottelemaan vastausta. Ajattelin etten lähde mitään vaatimaan tai painostamaan vaan katson mitä vastaat, mutta kun et vastannut yhtään mitään ja silti olit paikalla käynyt niin odotin pari päivää jonka jälkeen laitoin tänne ketjuun viestin, että mitä porukka on mieltä ja merkkasin sinut heti ensimmäiseen viestiin mukaan jotta juurikin pysyt kartalla ja odotin, että tänne kirjoittaminen saisi ainakin reagoimaan joko ketjuun tai yv:llä, mutta mykkäkoulu sen kuin vain jatkui. Mielestäni vaikea olla tavoitteellisempi keskustelussa kun toinen osapuoli ei vastaa mitään. Kuitenkin kahta eri kautta koitin saada yhteyttä ja odotin vielä palautteen annonkin kanssa melkein 2 viikkoa jotta sinulla oli aikaa hyvin vastailla.
Jaa negatiivinen siitä hyvästä, että posti paskoo paketin? JuuhPojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.
Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Miksi vitussa se neutraali on oikeutettu? Ostaja maksoi Paketista ja myyjä lähetti kirjeessä jonka seurauksena tuote rikki ja päälle vielä se että myyjä leikki piilosta eikä vastannut mitään ostajan yv viesteihin vaikka foorumilla kävi.Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.
Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Pojat, tässä ei ole mitään rikosta tapahtunut, ja kumpikaan ei saanut haluamaansa palautetta. Asia ei tästä muutu, vaikka sitä puitaisiin seuraavat kaksi sivua.
Tämä ei ole tavoitteellista keskustelua enää, kun tuskin niitä palautteita enää muutetaan - ja kaikille on varmaan jo selvää tapahtumien kulku. Nyt se on vaan kerrottu molemminpuolisesti ja vieläkin varmaan enemmistö on sitä mieltä, että se neutraali siellä pysyy Team_Slow:lla ja negatiivisen voi antaa GeeCee:lle, vaikka se vähän on liiottelua.
Henkilökohtaisesti suosittelen tätä. @GeeCee ne kotelot maksanee sen 2 tai 3 € ja pääsisit negasta eroon.Olen sitä mieltä, että jos kotelon hinnat hyvitettäisiin minulle voisi molempien palautteet muuttaa positiiviseksi kun asia on nyt puitu läpi.
Jos lähetetään yksi blueray kotelo levyineen, pakattava vähintään jääkaappipakastin yhdistelmän pahveihin KESKELLE ja ympärille kilo tolkulla paperia sekä kuplamuovia. Ja siten, ettei kotelo liiku sieltä paketin keskeltä mihinkään.
Erittäin todennäköisesti saapuu perille ehjänä, mutta ostaja alkaa kuitenkin itkemään liian hyvästä paketoinnista...
Saataiskohan vielä pari sivua jankkaamista 2e levynkuorista? Voitaisko laittaa vaikka kolehti keruuseen ja joukkorahoitetaan ne helvetin kuoret ostajalle?
@Team_Slow laita mulle YV:llä sun numero. Mä siirrän sulle tuon kolme euroa MobilePayn kautta, niin päästään tässä ketjussa vihdoin keskittymään niihin oikeisiin ongelmiin.
ei saatanaMistä saa tuohon hintaan 2 koteloa sisältäen postikulut kun ei taida missään paikallisessa puljussa olla?
Mistä saa tuohon hintaan 2 koteloa sisältäen postikulut kun ei taida missään paikallisessa puljussa olla? Ratkaisu siis käy mulle, mutta tuolla rahalla ei taida saada.
Tilaa kaksi koteloa kotiin postitettuna, skannaa kuitti tänne ja laita mulle YV:llä sun numero, niin mä maksan ne sulle 24 tunnin sisällä MobilePayn kautta, jotta ei tarvitse sivu kaupalla vatvoa tätä samaa asiaa.
Kiitos sinulle.Viimeinen viesti aiheeseen. Näin tehdään. Yhteisön voimalla saatiin asiat hoidettuaKiitokset siitä kaikille mukana olleille.
Jumalahan tästä vielä puuttuki. Hänen kaikkivoipaisuudellaan asiat kaiketi saatiinki järjestymään, aikansa ku eka naureskeli. Hän laittoi asialle enkelin Tapio_75.Kiitos ja Jumalan siunausta kaikille mukana olleille! En malta odottaa mitä seuraava tuotantokausi tuo mukana tullessaan.
Mielestäni tuo on ihan ok, jos et itse ehtinyt vielä reagoida tuohon mitenkään? Jos olisit ehtinyt hyväksymään ja sitten vielä vedetään kaupat puihin, niin sitten mennään mönkään.Laitetaan tänne, huono kauppakokemus:
katso liitettä 1041061
Melkein annoin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta en kehdannut. Sääntöjen mukaan tarjoukset ovat sitovia, mutta kun ne tehdään YV:llä, porukka ei vaan tunnu välittävän.
Mielestäni tuo on ihan ok, jos et itse ehtinyt vielä reagoida tuohon mitenkään? Jos olisit ehtinyt hyväksymään ja sitten vielä vedetään kaupat puihin, niin sitten mennään mönkään.
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
Näin yleisesti itse vähän ihmettelen tuota yv tarjoamista muutenkin, mutta tästä voi olla montaa mieltä. Onko se jokin salaisuus, että tarjoan tuotteesta x hinnan y, ettei sitä voi laittaa ketjuun kaikkien nähtäväksi?En kerennyt. Tätä sääntöä vaan mietin:
Olisi tosiaan ollut kohtuutonta tästä nostaa suurempi metakka, mutta laitoin nyt tänne, kun ei ollut ensimmäinen kauppa tänä vuonna, jossa YV:llä on tarjottu ja sitten ei ollutkaan oikea tarjous. Mitään rikollista ei tapahtunut, eikä tästä loppujen lopuksi jäänyt edes paha mieli - pahimpia on ne, joilta joutuu kyselemään perään ja pistävät radiohiljaisuuden päälle. Nyt tiedän, että ei huvittanutkaan enää.
Ei mulla muuta, jatkakaa. Taidan tämän tuotteen kohdalla pyydellä tarjoukset ketjuun, niin ehkä niitä sitten otetaan vähän vakavammin.
Ei tietenkään, mutta eikös olisi helpompi miettiä se tarve ite kuntoon, sen sijaan että spämmää myyjiä tyhjän takia?
Tämän takia esim. kiinteistökaupassa tarjoukset sitovia, ei ketään kiinnosta kattella pelleilyä. Sekä mikäli tarjoaja vetäytyy syyttä, sovitaan korvauksesta, esim 4% kauppasummasta tai muu määrä venkoiluun perustuen.
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
Noh joo, kyllä niissä tarjoustyypeissä on eroja&mahdollisesti ehdollinen. Ei se välittäjä huutele ostajan ja myyjän välillä lämpimikseen. Mikäli tarjous hyväksytään, ei siinä ole vielä kaupanvahvistajaa ollut välissä.
Kerran on viisinumeroinen korvaus tullut, venytteli kaupantekotapahtumaa 4kk. Kaupanvahvistaja ollut vasta pankin kabinetissa mukana.