Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Voiko täällä myydä samalla jos myyn huuto.net ?
Itselleni ainaskin asia on epäselvä Säännöissä
 
Tuohon voisi lisätä, että kannattaa hintaan pistää vähän lisää ja jos sitten myy esim tarjouksen perusteella, niin ei tule sitä ongelmaa, että molemmassa on mennyt yhtäaikaa ja jompaankumpaan paikkaan saa (-) palutteen..

Joutuu käyttäämään niitä myynti-ilmoituksiaan ahkerasti.

Olisi hyvä, jos täällä olisi systeemi, ettäkun tekee tarjouksen, olisi rastinpaikka: "Tämä on tarjous, lähetä myyjälle viesti asiasta, sitoudun ostamaan tarjoamaani hintaan, ilmoitamillani ehdoilla."
 
Tuohon voisi lisätä, että kannattaa hintaan pistää vähän lisää ja jos sitten myy esim tarjouksen perusteella, niin ei tule sitä ongelmaa, että molemmassa on mennyt yhtäaikaa ja jompaankumpaan paikkaan saa (-) palutteen..

Joutuu käyttäämään niitä myynti-ilmoituksiaan ahkerasti.

Olisi hyvä, jos täällä olisi systeemi, ettäkun tekee tarjouksen, olisi rastinpaikka: "Tämä on tarjous, lähetä myyjälle viesti asiasta, sitoudun ostamaan tarjoamaani hintaan, ilmoitamillani ehdoilla."
Sitähän sitoutuu ostamaan siinä vaiheessa kun tarjouksen tekee
 
Nythän se ohjeistus noiden YV tarjousten suhteen on se, että voi tarjota ja jos ehtii vielä perua sen tarjouksensa YV ennenkuin myyjä kerkeää reagoida, niin ei ole sitova, ainakin sellaisen käsityksen sain tuosta Sampsan kirjoittelusta...
- Jos peruu oman YV-tarjouksensa 10 minuutissa ilman, että myyjä on asiaan reagoinut niin myynti ja elämä jatkuu..
Tästä varmaan vois poistaa tuon 10 min

 
Nythän se ohjeistus noiden YV tarjousten suhteen on se, että voi tarjota ja jos ehtii vielä perua sen tarjouksensa YV ennenkuin myyjä kerkeää reagoida, niin ei ole sitova, ainakin sellaisen käsityksen sain tuosta Sampsan kirjoittelusta...
Joo, ja varmaan tosta vois myös poistaa ton "YV", sama kait sekin on jos ketjuun tarjoaa, ja peruu ennen kuin myyjä reagoi millään tavalla.
 
Nythän se ohjeistus noiden YV tarjousten suhteen on se, että voi tarjota ja jos ehtii vielä perua sen tarjouksensa YV ennenkuin myyjä kerkeää reagoida, niin ei ole sitova, ainakin sellaisen käsityksen sain tuosta Sampsan kirjoittelusta...
Maalaisjärki. Sitä on moneen otteeseen painotettu. Sääntöjä on toki, mut ei niitä tarvi lukea ku piru raamattua vai mite se meni.
 
Tarkennusta tarvitsisin. Ostanut helmikuun alussa tuotteet, maksanut kirjepostin sekä tuotteen välittömästi, myyjä väittää että laittanut postiin 2.2.2023, mutta tähän päivään mennessä ei ole näkynyt. Pari kertaa tässä vajaan kuukauden aikana saanut kiinni myyjän yv:llä mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse kyseli että kävisikö postijakelukeskuksessa kyselemässä ja että haluanko että rahat palautetaan. Järestään kommunikaatiossa n. 10 päivän katkoksia eikä mitään infoa myyjältä että olisi yrittänyt korjata tilannetta tai tulla edes vastaan asiassa.

Miten minun tulisi toimia, en ole kauppiaspalautetta laittanut koska olen maltillisesti odottanut kommunikaatiota. Ehkä liiankin maltillisesti.

Henkilöllä ollut kumminkin hyvää palautetta 4 muistaakseni, eikä negatiivisiä, mutta alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppumaan kun on niin laiska hoitamaan asiaa, tai edes neuvottelemaan.
 
Tarkennusta tarvitsisin. Ostanut helmikuun alussa tuotteet, maksanut kirjepostin sekä tuotteen välittömästi, myyjä väittää että laittanut postiin 2.2.2023, mutta tähän päivään mennessä ei ole näkynyt. Pari kertaa tässä vajaan kuukauden aikana saanut kiinni myyjän yv:llä mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse kyseli että kävisikö postijakelukeskuksessa kyselemässä ja että haluanko että rahat palautetaan. Järestään kommunikaatiossa n. 10 päivän katkoksia eikä mitään infoa myyjältä että olisi yrittänyt korjata tilannetta tai tulla edes vastaan asiassa.

Miten minun tulisi toimia, en ole kauppiaspalautetta laittanut koska olen maltillisesti odottanut kommunikaatiota. Ehkä liiankin maltillisesti.

Henkilöllä ollut kumminkin hyvää palautetta 4 muistaakseni, eikä negatiivisiä, mutta alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppumaan kun on niin laiska hoitamaan asiaa, tai edes neuvottelemaan.

Nää on aina vähän vaikeita nämä seuraamattomat kirjepostilähetykset. Omien kokemusteni perusteella, posti hukkaa noita tavallisia kirjeita aika tahtiin ja niiden toimitusajat paukku pahasti. Käsittääkseni lainkin mukaan yksityishenkilöiden välisessä kaupassa myyjän vastuu loppuu siihen, kun tuote on lähetetty.

Tuo antamasi meriselitys on myös osittain aika ristiriitainen ja en tarkoita tässä nyt uhria syyllistää, vaan siitä on vähän vaikea saada selkeää kuvaa mitä on tapahtunut, kun ensin kirjoitat, että myyjä on ehdotellut että hän kävisi kyselemässä lähetyksen perään postikeskuksessa (mikä on omien kokemusteni perusteella täysin turhaa, ainakin pk seudulla jopa postin työntekijöille) ja että myyjä on myös kysellyt, että haluatko rahat takaisin. Sitten perään sanot, että myyjä ei ole mitenkään yrittänyt korjata tilannetta tai tulla asiassa vastaan.

Olisi helpompi antaa neuvoja, jos tietäisi edes mistä summista on kysymys. Joku neutraali palaute, ehkä tässä vaiheessa, kun aika vaikea tuosta nyt on tarkkaa käsitystä saada ja luulisi, että myyjäkään ei sellaisesta pahastu, jos kerran posti on taas möheltänyt.
 
Tarkennusta tarvitsisin. Ostanut helmikuun alussa tuotteet, maksanut kirjepostin sekä tuotteen välittömästi, myyjä väittää että laittanut postiin 2.2.2023, mutta tähän päivään mennessä ei ole näkynyt. Pari kertaa tässä vajaan kuukauden aikana saanut kiinni myyjän yv:llä mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse kyseli että kävisikö postijakelukeskuksessa kyselemässä ja että haluanko että rahat palautetaan. Järestään kommunikaatiossa n. 10 päivän katkoksia eikä mitään infoa myyjältä että olisi yrittänyt korjata tilannetta tai tulla edes vastaan asiassa.

Miten minun tulisi toimia, en ole kauppiaspalautetta laittanut koska olen maltillisesti odottanut kommunikaatiota. Ehkä liiankin maltillisesti.

Henkilöllä ollut kumminkin hyvää palautetta 4 muistaakseni, eikä negatiivisiä, mutta alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppumaan kun on niin laiska hoitamaan asiaa, tai edes neuvottelemaan.
Sen kauppiaspalautteen tulisi vastata sitä sun kokemusta kaupankäynnistä. Jos tuo minimaalinen kommunikaatio on sun mielestä positiivinen kokemus niin jätä positiivinen palaute, jos taas negatiivinen kokemus, jätä negatiivinen palaute. En käsitä miksi ihmiset panttaavat noita palautteita, sitä saa tarvittaessa muutettua kyllä jos kokemus äkkiä raketoi.
 
Itseä myös yleisesti ihmetyttää aina se parin euron säästön takia lähetettävä kirjeposti. XXS-paketti maksaa 4,90€ ja saat sillä seurantatunnukset joilla pakettia seurata. Näet OmaPostista heti onko paketti edes lähetetty sinulle.
Toki jos siellä on jotain euron arvoista lähetetty niin ehkä ymmärrän, toisaalta silloin en jaksaisi asiaa vatvoa.
 
Itseä myös yleisesti ihmetyttää aina se parin euron säästön takia lähetettävä kirjeposti. XXS-paketti maksaa 4,90€ ja saat sillä seurantatunnukset joilla pakettia seurata. Näet OmaPostista heti onko paketti edes lähetetty sinulle.
Toki jos siellä on jotain euron arvoista lähetetty niin ehkä ymmärrän, toisaalta silloin en jaksaisi asiaa vatvoa.
Seuranta on tosiaan hyvä olla aina kun ostelee jotain tuntemattomilta. Posti myös hukkailee ja varsinkin kirjeposti on välillä todella hidasta.
 
Tarkennusta tarvitsisin. Ostanut helmikuun alussa tuotteet, maksanut kirjepostin sekä tuotteen välittömästi, myyjä väittää että laittanut postiin 2.2.2023, mutta tähän päivään mennessä ei ole näkynyt. Pari kertaa tässä vajaan kuukauden aikana saanut kiinni myyjän yv:llä mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse kyseli että kävisikö postijakelukeskuksessa kyselemässä ja että haluanko että rahat palautetaan. Järestään kommunikaatiossa n. 10 päivän katkoksia eikä mitään infoa myyjältä että olisi yrittänyt korjata tilannetta tai tulla edes vastaan asiassa.

Miten minun tulisi toimia, en ole kauppiaspalautetta laittanut koska olen maltillisesti odottanut kommunikaatiota. Ehkä liiankin maltillisesti.

Henkilöllä ollut kumminkin hyvää palautetta 4 muistaakseni, eikä negatiivisiä, mutta alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppumaan kun on niin laiska hoitamaan asiaa, tai edes neuvottelemaan.
Niinkuin tuossa jo olikin, negatiivinen ilman muuta. Vai tuntuu sinusta, että positiivinen kokemus? Ei ole rakettitiedettä.
 
Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle ostajalle. Kiistatilanteissa ensimmäinen tarjous on pystyttävä tarvittaessa todentamaan ylläpidon jäsenelle.
Mites tälläisessä edetä? Myynti-ilmoitukseen ja erikseen vielä YV:llä olen laittanut viestiä että olisin kiinostunut ostamaan pyyntihinnalla sekä noutamaan tuotteen, mikä on myös ainut toimitustapa. Myyjä ei kuitenkaan reagoi viesteihin ollenkaan, mutta nostattaa silti myynti-ilmoitustaan kyllä.

Pitääkö käyttäjä raportoida vai miten kommunikaatio ylläpidon kanssa onnistuukaan täällä?
 
Mites tälläisessä edetä? Myynti-ilmoitukseen ja erikseen vielä YV:llä olen laittanut viestiä että olisin kiinostunut ostamaan pyyntihinnalla sekä noutamaan tuotteen, mikä on myös ainut toimitustapa. Myyjä ei kuitenkaan reagoi viesteihin ollenkaan, mutta nostattaa silti myynti-ilmoitustaan kyllä.

Pitääkö käyttäjä raportoida vai miten kommunikaatio ylläpidon kanssa onnistuukaan täällä?
Tägää ylläpidon tyyppejä sinne myynti-ilmoitukseen tms.
 
Mites tälläisessä edetä? Myynti-ilmoitukseen ja erikseen vielä YV:llä olen laittanut viestiä että olisin kiinostunut ostamaan pyyntihinnalla sekä noutamaan tuotteen, mikä on myös ainut toimitustapa. Myyjä ei kuitenkaan reagoi viesteihin ollenkaan, mutta nostattaa silti myynti-ilmoitustaan kyllä.

Pitääkö käyttäjä raportoida vai miten kommunikaatio ylläpidon kanssa onnistuukaan täällä?
Tuli muuten mieleen että onkohan myyjä laittanut sut ignoreen, eikä näe viestejäsi.

@Babbi
 
Olisi outoa kun en henkilön kanssa ole aikaisemmin asioinut millään tasolla. Mutta mistäpä sitä tietää.

Kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa, niin rivien välistä veikkaan, että myydään as is (mikä olisi hyvä täsmentää), tai pääsit alkuperäisellä "tämä ei kyllä selkäesti ole yhtään siisti" pätkällä ignoreen ja editit ja loput kommentit ei ole näkyneet.
 
Kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa, niin rivien välistä veikkaan, että myydään as is (mikä olisi hyvä täsmentää), tai pääsit alkuperäisellä "tämä ei kyllä selkäesti ole yhtään siisti" pätkällä ignoreen ja editit ja loput kommentit ei ole näkyneet.
Saa kyllä olla herkkähipiäinen jos näin on, eikä edes viittinyt vastata mitään. Mutta katsotaan nyt miten käy kun ylläpito osallistui keskusteluun.
Mutta jos näin on käynyt että olen hänen ignoreen päätynyt, niin outoa myös että se ei näy itselle mitenkään että viestit ei menisi perille. Luulisi että YV:n lähettäminen ei olisi silloin edes mahdollista.
 
Ei nyt millään pahalla, mutta kyllähän tuo vähän hyökkäävältä vaikuttaa kaikkine editteineen. Ihan ymmärrettävä jos joillain hälytyskellot soi, etenkin jos on tarkoitus saada nopeasti ja helposti tavara pois nurkista pyörmästä ja vielä ns. aseveli hintaan, niin ymmärrän jos ei kiinnosta ns. mahdolisesti vaikeiden tapauksien kanssa asioida. Enkä nyt tarkoita, että nimim. Sprada olisi vaikea tapaus, vaan puhun yleisellä tasolla. Myös olematon kauppiaspalaute ostajana voi vaikuttaa myyjän reaktioon.

Mielestäni tuollaiset kyselyt olisi soveliaampi hoitaa YV:llä, kuin paskoa suoraan ketjuun. Käsittääkseni myyjällä on myös oikeus päättää kelle myy. Näistä ns. pärstäkertoimella myymättä jättämisistä, vaikka HP olisi tarjottu, ei kai ole olemassa selkeää ennakkotapausta mikä on ylläpidon linja. Mielestäni hyvään käytökseen kyllä kuuluisi se, että jos sitä myytävää tuotetta haluaa yrittää saada halvemmalla parjaamalla sitä syystä tai toisesta, niin se olisi ihan kohteliasta tehdä sitten ykstyisesti, kuten tuo ylläpidon apuun huutelukin. Jää vähän paskamainen maku, kun aletaan ihan pikkuasioita julkisesti perkaamaan. Reportoi nappi on kuitenkin sitä varten, että ketjun tai kommentin voi ilmoittaa ylläpidolle, jos kokee tarpeelliseksi. Toki ystävällinen ohjestaminen ja säännöistä vinkkaaminen tarvittaessa on varmaan ihan ok julkisestikkin.
 
Käsittääkseni myyjällä on myös oikeus päättää kelle myy. Näistä ns. pärstäkertoimella myymättä jättämisistä, vaikka HP olisi tarjottu, ei kai ole olemassa selkeää ennakkotapausta mikä on ylläpidon linja.
Hp = hp ja sillä hinnalla on myytävä sille joka sen tarjoaa ekana, ellei ole jo sovittu toisen kanssa kaupoista.

Esim @Juha Kokkonen voi sen vahvistaa ketjuun.
 
Käsittääkseni myyjällä on myös oikeus päättää kelle myy. Näistä ns. pärstäkertoimella myymättä jättämisistä, vaikka HP olisi tarjottu, ei kai ole olemassa selkeää ennakkotapausta mikä on ylläpidon linja.
Ei ole ilman todella painavaa syytä. Kauppa-alueen sääntöjen mukaan palstalla ilmoittava sitoutuu myymään ensimmäiselle HP:n tarjoavalle ja ilmoituksen mahdolliset muut ehdot täyttävälle.
 
Ei ole ilman todella painavaa syytä. Kauppa-alueen sääntöjen mukaan palstalla ilmoittava sitoutuu myymään ensimmäiselle HP:n tarjoavalle ja ilmoituksen mahdolliset muut ehdot täyttävälle.
Ok. Hyvä tietää. Miten sitten toimitaan siinä tilanteessa, että esim. joku kuka on ignoressa tarjoaa HP:n ensin?
 
Ei nyt millään pahalla, mutta kyllähän tuo vähän hyökkäävältä vaikuttaa kaikkine editteineen. Ihan ymmärrettävä jos joillain hälytyskellot soi, etenkin jos on tarkoitus saada nopeasti ja helposti tavara pois nurkista pyörmästä ja vielä ns. aseveli hintaan, niin ymmärrän jos ei kiinnosta ns. mahdolisesti vaikeiden tapauksien kanssa asioida. Enkä nyt tarkoita, että nimim. Sprada olisi vaikea tapaus, vaan puhun yleisellä tasolla. Myös olematon kauppiaspalaute ostajana voi vaikuttaa myyjän reaktioon.

Mielestäni tuollaiset kyselyt olisi soveliaampi hoitaa YV:llä, kuin paskoa suoraan ketjuun. Käsittääkseni myyjällä on myös oikeus päättää kelle myy. Näistä ns. pärstäkertoimella myymättä jättämisistä, vaikka HP olisi tarjottu, ei kai ole olemassa selkeää ennakkotapausta mikä on ylläpidon linja. Mielestäni hyvään käytökseen kyllä kuuluisi se, että jos sitä myytävää tuotetta haluaa yrittää saada halvemmalla parjaamalla sitä syystä tai toisesta, niin se olisi ihan kohteliasta tehdä sitten ykstyisesti, kuten tuo ylläpidon apuun huutelukin. Jää vähän paskamainen maku, kun aletaan ihan pikkuasioita julkisesti perkaamaan. Reportoi nappi on kuitenkin sitä varten, että ketjun tai kommentin voi ilmoittaa ylläpidolle, jos kokee tarpeelliseksi. Toki ystävällinen ohjestaminen ja säännöistä vinkkaaminen tarvittaessa on varmaan ihan ok julkisestikkin.
Missään vaiheessa ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä tai edes pyytää alennettua hintaa. Mutta joo voin ymmärtää että voi vaikuttaa siltä kun itse ainakin tässä turhauduin kun myyjä ei mihinkään reagoi.
Riippuen missä tämä olisi ollut, tai on, niin ei kauaa kestäisi kun olisin autolla perillä, myyjä saisi setelin kouraan ja itte lähtisin tyytyväisenä myytävän tuotteen kanssa pois.

Ylläpitokaan ei tuossa omassa kommentissa nähnyt mitään poikkeavaa. Okei tietenkin olisi tämän voinut muotoilla toisin, mutta onko sillä lopulta mitään väliä missä se kysely tehdään kun julkisesti silti myynnissä? Oon täällä lukenut kuinka monet valittaa siitä että jotkut ei tee tarjouksia YV:nä, kun taas jotkut on sitä mieltä että pitää tehdä tarjoukset vain ja ainoastaan julkisesti. Eli ihan sama miten päin tekee, niin jonkun mielestä menee silti väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Hyvä tietää. Miten sitten toimitaan siinä tilanteessa, että esim. joku kuka on ignoressa tarjoaa HP:n ensin?
Oma näkemys on että maalaisjärjellä ratkotaan tilanne. Jos tarjoukset tulee lähekkäin niin en näe isona rikkeenä, mutta näkisin että tuon toisen pitäisi kieltäytyä tuotteesta, jos huomaa että hp on jo tarjottu aiemmin toisen käyttäjän toimesta.

Jos taasen on kulunut enemmän aikaa niin ostajakin on huomannut sen aiemman hp:n ja tällöin hänen tulee jättää se aiemman hp:n tarjoajalle tarjoamalla vaikka hp jonoon, yms.

Jos myyjä myy välistä - ja tuote on myyty - myyjälle nega ja elämä jatkuu. Myyjän mahdollisesti antamasta kostonegasta voi mielestäni antaa varoituksen, tai aivan minimisaään huomautus ja elämä edelleen jatkuu.
 
Painava syy ei varmaan ole tuo että kysyy tuotteen kuntoa?
Tuotteen kunnon tiedusteleminen on ihan normaali osa kaupankäyntiä.
Miten sitten toimitaan siinä tilanteessa, että esim. joku kuka on ignoressa tarjoaa HP:n ensin?
Sitä katsotaan sitten tapauskohtaisesti - eipä ole koskaan tullut tuollaista tapausta vielä ylläpidon hoidettavaksi, joten tuollaisia marginaalitapauksia on ennakkoon turha sen syvemmin miettiä.
 
Missään vaiheessa ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä tai edes pyytää alennettua hintaa. Mutta joo voin ymmärtää että voi vaikuttaa siltä kun itse ainakin tässä turhauduin kun myyjä ei mihinkään reagoi.
Riippuen missä tämä olisi ollut, tai on, niin ei kauaa kestäisi kun olisin autolla perillä, myyjä saisi setelin kouraan ja itte lähtisin tyytyväisenä myytävän tuotteen kanssa pois.

Ylläpitokaan ei tuossa omassa kommentissa nähnyt mitään poikkeavaa. Okei tietenkin olisi tämän voinut muotoilla toisin, mutta onko sillä lopulta mitään väliä missä se kysely tehdään kun julkisesti silti myynnissä? Oon täällä lukenut kuinka monet valittaa siitä että jotkut ei tee tarjouksia YV:nä, kun taas jotkut on sitä mieltä että pitää tehdä tarjoukset vain ja ainoastaan julkisesti. Eli ihan sama miten päin tekee, niin jonkun mielestä menee silti väärin.
Toivottavasti et ottanut tuota minun kirjoutusta mitenkään henkilökohtaisesti. En sitä sellaiseksi tarkoittanut. Tämä ulosantini ei aina näin kirjoitettuna ole ehkä kaikkein selvintä, jos ei aina ole kirjoittajakaan. Lähinnä vaan ilmaisin mielipiteeni, että ihan yleisestikkin olisi toivottavaa jos tuolla kauppa-aluella oltaisiin vähän tahdikkaampia. Myöskin vaan spekuloin myyjän tuntemuksia, kun noita ns. vaikeita tapauksia on sattunut omallekkin kohdalle useita tässä vuosien varrella, tosin ei täällä, mutta internetissä. Jälkikäteen tullut useastikkin mietittyä, että olisi pitänyt vaan kylmästi jättää myymättä ja odottaa toista ostajaa, niin olisi päässyt helpommalla ja säästynyt paljolta paskalta. Edelleen tämä ei ole takoitettu mitenkään henkilökohtaiseksi. Toivottavasti saatte asian selvitettyä molempia tyydyttävällä tavalla.
 
Jos myyjä myy välistä - ja tuote on myyty - myyjälle nega ja elämä jatkuu. Myyjän mahdollisesti antamasta kostonegasta voi mielestäni antaa varoituksen, tai aivan minimisaään huomautus ja elämä edelleen jatkuu.
Tässä taitaakin juuri näin käydä. Eipä tässä auta kuin hyväksyä tämä että tälläisiäkin myyjiä löytyy.

Sitä katsotaan sitten tapauskohtaisesti - eipä ole koskaan tullut tuollaista tapausta vielä ylläpidon hoidettavaksi, joten tuollaisia marginaalitapauksia on ennakkoon turha sen syvemmin miettiä.
Tässä taitaa juuri sellainen tapaus olla meneillään. Eli myyjä laittanut ignoreen kun kysytty tuotteen kuntoa (joo oma vika että olis tän voinnu toki muotoilla sydämet ja halinallet mielessä) ja vaikka silti ehdottanut kauppojan hp:lla, toimitustavalla ja maksutavalla, niin silti tämä kaupataan lopulta toiselle henkilölle.
 
No on kyllä taas vääntöä jostain 20€ näppiksestä. En itsekään möisi jos ja kun ostaja tuntuu hieman vaikealta tapaukselta.
 
Sitä katsotaan sitten tapauskohtaisesti - eipä ole koskaan tullut tuollaista tapausta vielä ylläpidon hoidettavaksi, joten tuollaisia marginaalitapauksia on ennakkoon turha sen syvemmin miettiä.

Olen saanut tarjouksia tyypiltä, joka on ignoressa. Ei se nyt voi olla myyjällä hirveän suuri vaiva käydä katsomassa ne piilotetut viestit. Siinä on "Näytä huomiotta jätetty sisältö"-nappi kuitenkin.

Noista ei vaan tule sähköpostiin ilmoituksia, niin tässä jää vaan vasteaika pitkäksi.

Itse kyllä myisin, sitten laittaisin takaisin ignoreen. Enkä välttämättä antaisi niin paljon tietoja itsestäni, kun yleensä annan ostajille.

--

Jos pisti YV:n ja järjestelmä hukkasi sen, niin sitten on voi voi, en tee asialle mitään.
 
Tuotteen kunnon tiedusteleminen on ihan normaali osa kaupankäyntiä.
Mielestäni oli vähän borderline oliko kyseessä kysely vai arvostelu, siis siitä siisteydestä. Tai sanotaan näin, että voin ymmärtää henkilöä, kuka ottaa tuollaisen kirjoitusasun arvosteluna, rehellisen kysymyksen sijaan. Mutta joo jätän tämän nyt tähän, kun ei tämä varsinaisesti minulle kuulu. Kiitos viitseliäisyydestä vastata, ehkä jopa tyhmiin, kysymyksiini. Pääsääntöisesti hyvin täällä homma hoituu ja kiitos siitä.
 
Mielestäni oli vähän borderline oliko kyseessä kysely vai arvostelu, siis siitä siisteydestä. Tai sanotaan näin, että voin ymmärtää henkilöä, kuka ottaa tuollaisen kirjoitusasun arvosteluna, rehellisen kysymyksen sijaan. Mutta joo jätän tämän nyt tähän, kun ei tämä varsinaisesti minulle kuulu. Kiitos viitseliäisyydestä vastata, ehkä jopa tyhmiin, kysymyksiini. Pääsääntöisesti hyvin täällä homma hoituu ja kiitos siitä.
Jos ei nettikaupankäynnissä kestä borderline-kysymystä/arvostelua myytävästä tuotteesta, niin sitten ei ehkä kannata myydä mitään netissä. Muuten menee elämä nopeasti aika hankalaksi.
 
No on kyllä taas vääntöä jostain 20€ näppiksestä. En itsekään möisi jos ja kun ostaja tuntuu hieman vaikealta tapaukselta.
Tässä tapauksessa myyjä on itse luonut omasta mielestäni tilanteen vaikeaksi pistämällä suoraan ignoreen ilman mitään vastausta kun kysytty tuotteen kuntoa joka ei täysin täsmää kuvauksen ja kuvan kanssa. Ja joo kuten mainitsin niin olisi tämän voinut ilmaista toisinkin, mutta henkilökohtaisesti en taas täysin ymmärrä miten tuosta voi tuohtua niin pahasti että menee suoraan ignoreen. Jos hän olisi heti vastannut rehellisesti, niin olisin tuotteen voinut hakea saman viikon aikana hp:lla sen sijaan että alkaa pitämään mykkäkoulua.

Ei siinä, hänhän saa vissiin tämän kyllä kaupattua joten eipä se häneltä pois paitsi että olisi saanut kaupat tehtyä nopeammin vain.
 
Toivottavasti et ottanut tuota minun kirjoutusta mitenkään henkilökohtaisesti. En sitä sellaiseksi tarkoittanut. Tämä ulosantini ei aina näin kirjoitettuna ole ehkä kaikkein selvintä, jos ei aina ole kirjoittajakaan. Lähinnä vaan ilmaisin mielipiteeni, että ihan yleisestikkin olisi toivottavaa jos tuolla kauppa-aluella oltaisiin vähän tahdikkaampia. Myöskin vaan spekuloin myyjän tuntemuksia, kun noita ns. vaikeita tapauksia on sattunut omallekkin kohdalle useita tässä vuosien varrella, tosin ei täällä, mutta internetissä. Jälkikäteen tullut useastikkin mietittyä, että olisi pitänyt vaan kylmästi jättää myymättä ja odottaa toista ostajaa, niin olisi päässyt helpommalla ja säästynyt paljolta paskalta. Edelleen tämä ei ole takoitettu mitenkään henkilökohtaiseksi. Toivottavasti saatte asian selvitettyä molempia tyydyttävällä tavalla.
Enemmänkin selitin vain omaa osapuolta, kun erikseen oli nickillä mainuttukkin keskustelussa, vaikka ei syyttävästi.

Ja se on kyllä aivan totta että näin kirjoittaessa verkossa ja tietämättä toisten puhetyyliä tai huumorintajua, niin tulee helposti väärin luettuja tilanteita. Kuten selkeästi tässä minun ja myyjän kanssakin.
Hyvin voisin osoittaa pahoittelut myyjällekkin jos häntä loukkasin, mutta tälle tuskin tulee mahdollisuutta tulemaan.
 
Kamala soppa kehkeytyi 20€ pikkuvikaisesta näppäimistöstä....
Kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa, niin rivien välistä veikkaan, että myydään as is (mikä olisi hyvä täsmentää), tai pääsit alkuperäisellä "tämä ei kyllä selkäesti ole yhtään siisti" pätkällä ignoreen ja editit ja loput kommentit ei ole näkyneet.
Juurikin näin. @Spradan ensimmäinen kommentti ketjuun oli alkanut näin: "Onko näppistä siistitty kuvan ottamisen jälkeen, koska kuvassa tämä ei kyllä selkäesti ole yhtään siisti." Ennen kuin luin viestin hän ehti kahteen kertaan editoimaan viestiin lisäyksiä ja laittamaan YV:n, jossa hän yllätys yllätys taas kritisoi näppäimistön siistiyttä. Mielestäni näppäimistö oli ihan siedettävän siisti. Ennen kuvanottoa olin juuri irroittanut näppäinhatut sekä siirtänyt ne uuteen näppäimistöön ja nopeasti pyyhkäissyt näppäimistöstä pahimmat pölyt. Luonnollisesti ostajalle myyn pölyttömän tuotteen. Ajattelin, ettei ole deal breaker, kun kyseessä tosiaan **20€ pikkuvikainen näppäimistö**. @Spradan viestien lukemisen jälkeen heitin herran heti ignoreen, kun en jaksanut alkaa säätämään näin vaikean oloisen persoonan kanssa. Tarkoituksena oli tosiaan myydä näppäimistö helposti ja vaivattomasti sekä tietenkin halvalla jollekin, joka osaa sen fixata, kun itselläni tämä olisi lentänyt roskikseen. Itse olen aika ajoin vanhaa tavaraa myynyt sekä torissa että täällä, ja aina pyrkinyt helppoihin kauppoihin skipaten vaikean oloiset ihmiset (kun kokemuksen perusteella heidän kanssaan usein on asiasta kuin asiasta vänkäämistä).

Ymmärrän säännöt ja sen, että pitäisi myydä ensimmäiselle HP:n tarjoajalle. Mielestäni kuitenkin on ikävää, ettei sääntöjen puitteissa saa edes hälytyskellojen soidessa skipata ostotarjouksia. Varsin ikävän tästä keissistä tekee se, että tätä puidaan julkisella foorumilla kymmenen miehen voimin, kun tarkoituksena oli kierrättää näppäimistö huokeaan hintaan seuraavalle harrastajalle.

Lisäksi sain vielä negatiivisen kauppiaspalautteen, jonka lukemalla saa vaikutuksen siitä, että olisin jotenkin kamalan vaikea kauppakumppani ja en huomioi asiallisesti käyttäytyvien ostajien tarjouksia...

EDIT: Lisäyksenä vielä, että jos @Sprada olisi asiallisesti ilmoittanut yv:ssä, tyyliin "viitsitkö putsata näppäimistön vielä, ennen kauppojen solmimista", olisi myyntihalu ollut aivan eri, kuin nyt. Mielestäni ei ole myyjälle hirveän reilua alkaa puimaan ostajan näkemiä ongelmia tuotteessa yleisessä myyntiketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
Yllä ei nähdäkseni ole puhuttu ignoresta mitään, ja lisäksi se on käyttäjän oma itseaiheutettu ongelma, jos laittaa ignoren päälle sen jälkeen kun toinen käyttäjä on tiedustellut tuotteesta ketjussa. Lisäksi ketjuun tulleet ignoren-alaiset viestit ovat nähtävissä haluttaessa, joten sekään ei ole mikään perusteltu syy olla noudattamatta kauppa-alueen sääntöjä. Perustaessaan ilmoituksen alueelle käyttäjä sitoutuu myymään ensimmäiselle HP:n tarjoavalle - tässä ei ole mitään epäselvää muille kuin niille, jotka haluavat tehdä siitä epäselvää ja vaikeaa.
Niin niin että meille anetaan ignore mutta sitten meidän pitäisi kuitenkin lukea meidän omien ignorettajuen viestejä? Meinaatko että niitä ihan huvikseen ignoretaan?
Poistakaa editti tai jättäkää siitä joku jälki, olen liian monesti keskustellut täällä ihmisten kanssa jotka enemmän editoivat omia viestejään entä saavat todellista sisältö ulos.
Sitten itse hermostuu ja toinen ole muka sanonut mitään sellaista...

Edit: Jäljellä meinaan että nähdään mitä on muokattu.
 
Kamala soppa kehkeytyi 20€ pikkuvikaisesta näppäimistöstä....

Juurikin näin. @Spradan ensimmäinen kommentti ketjuun oli alkanut näin: "Onko näppistä siistitty kuvan ottamisen jälkeen, koska kuvassa tämä ei kyllä selkäesti ole yhtään siisti." Ennen viestin lukemista hän ehti kahteen kertaan editoimaan viestiin lisäyksiä ja laittamaan YV:n, jossa hän yllätys yllätys taas kritisoi näppäimistön siistiyttä. Mielestäni näppäimistö oli ihan siedettävän siisti. Ennen kuvanottoa olin irroittanut juuri näppäinhatut ja siirtänyt ne uuteen ja nopsaan pyyhkäissyt näppäimistöä. Luonnollisesti ostajalle myyn pölyttömän tuotteen. Ajattelin, ettei ole deal breaker, kun kyseessä tosiaan **20€ pikkuvikainen näppäimistö**. @Spradan viestien lukemisen jälkeen heitin herran ignoreen, kun en jaksanut alkaa säätämään näin vaikean oloisen persoonan kanssa. Tarkoituksena oli tosiaan myydä näppäimistö helposti ja vaivattomasti sekä tietenkin halvalla jollekin, joka osaa sen fixata, kun itsellä tämä olisi lentänyt roskikseen. Itse olen aika ajoin vanhaa tavaraa myynyt sekä torissa että täällä, ja aina pyrkinyt helppoihin kauppoihin skipaten vaikean oloiset ihmiset (kun heidän kanssaan usein on asiasta kuin asiasta vänkäämistä).

Ymmärrän säännöt ja sen, että pitäisi myydä ensimmäiselle HP:n tarjoajalle. Mielestäni kuitenkin on ikävää, ettei sääntöjen puitteissa saa edes hälytyskellojen soidessa skipata ostotarjouksia. Varsin ikävän tästä tekee se, että tätä puidaan julkisella foorumilla kymmenen miehen voimin, kun tarkoituksena oli kierrättää näppäimistö huokeaan hintaan seuraavalle harrastajalle.

Lisäksi sain vielä negatiivisen kauppiaspalautteen, jonka lukemalla saa vaikutuksen siitä, että olisin jotenkin kamalan vaikea kauppakumppani ja en huomioi asiallisesti käyttäytyvien ostajien tarjouksia...

EDIT: Lisäyksenä vielä, että jos @Sprada olisi asiallisesti ilmoittanut yv:ssä, tyyliin "viitsitkö putsata näppäimistön vielä, ennen kauppojen solmimista", olisi myyntihalu ollut aivan eri, kuin nyt. Mielestäni ei ole myyjälle hirveän reilua alkaa puimaan ostajan näkemiä ongelmia tuotteessa yleisessä myyntiketjussa.
Tässä nyt selkeästi kumpikin meistä olisi voinut hoitaa asioita eri tavalla ja selkeästi vääriä oletuksia puolin ja toisin. Siltikään en sääntöjä lähtenyt rikkomaan missään vaiheessa.
En tässä myöskään tykkää että mustamaalataan vaikeaksi ostajaksi tai vääntäjäksi. Jos olisin saanut saman rehellisen vastauksen kuin lopulta annoit ylläpidolle, niin omalta osalta kaupat olisi ollut nopeat ja simppelit, aivan kuten silloinkin kun itse myynyt täällä tavaraa.

Edit: Ja kuten täällä mainuttukkin, niin jollekkin se on että kaikki pitää hoitaa YV ja joidenkin mielestä se on iso EI EI.
Yksityisviestissä laitoinkin viestin että olisin tämän heti ostamassa jos on siistitty. En ehkä sanasta sanaan miten olit toivonut, mutta kuitenkin.
 
Ei kannata aloittaa kaupankäyntiä viestillä jonka voi hyvin ottaa suorana vittuiluna. Jos siis oikeasti on kiinnostunut tavarasta. Muuten voi käydä juuri näin kuin kävi. Ihan vastaisuuden varalle.
 
Ei kannata aloittaa kaupankäyntiä viestillä jonka voi hyvin ottaa suorana vittuiluna. Jos siis oikeasti on kiinnostunut tavarasta. Muuten voi käydä juuri näin kuin kävi. Ihan vastaisuuden varalle.
Ei ollut tarkoitus vittuilla, mutta näin jälkikäteen ymmärrän kyllä miten joku tämän voi tämän vittuilunakin ottaa.
Mutta jos en olisi ollut kiinnostunut tästä, niin miksi edes vaivautuisin kysymään missä päin Espoota tuote on, kun vain nouto onnistuu?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 328
Viestejä
4 509 649
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom