Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Tai sitten ostaja ostaa niitä koteloita jos niin haluaa. Samanlaisessa kuplamuovipaketissa ne pelit tulee esim. VPD:ltä (tai ainakin aikoinaan tuli kun ostin), paskaksi meni eikä käynyt hetkeäkään mielessä että pitääpä saada ehjä kotelo tähän toimivan levyn ympärille.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Nykyään kyl melkein mestasta riippumatta noi levyt tulee joko suht slimmissä pahvilaatikossa, tai sitten täysin ylimitotetussa boksissa johon mahtuis se laitekin sisään mihin noi levyt tungetaan.
Pointtina se että ehkä hekin oppinu että posti paskoo noita bokseja suht säännöllisesti ja sitten joutuu korvaamaan.
Vittumaistahan toi nyt on kummallekkin osapuolelle kun välikäsi ryssii.
Ite en välttämättä tappelis kotelon korvaamisen takia mutta kyllähän toi vois vituttaa. Varsinkin jos joku collectors edition setti jos olis kyseessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
554
Saataiskohan vielä pari sivua jankkaamista 2e levynkuorista? Voitaisko laittaa vaikka kolehti keruuseen ja joukkorahoitetaan ne helvetin kuoret ostajalle? Muussa tapauksessa pakko ottaa kohta ketju seurannasta pois, kun ilmoituksia satelee jatkuvasti täysin turhista viesteistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Mä kaipaisin vielä raadilta virallisia ohjeita miten lähetys paketoidaan, kun verkkokauppojenkin käyttämä kuplamuovipussi ei selkeästi ole huolellinen paketointitapa.

-mitä pahvia ja kuinka paljon
-minkä paksuista pahvia (mikä on pahvia)
-mitä teippiä käytetään
-minkä väristä pahvia
-minkä väristä teippiä
-koska on liikaa pahvia (voiko pahvia olla liikaa)
-lasketaanko esim. moneen paksuun sanomalehteen paketoitu pahviksi

-voiko kelmuun paketoida ja jos voi niin:

-voiko käyttää ohuempaa pahvia (esim. pahvikassi), jos laittaa paljon kelmua
-voiko pahvin jättää kokonaan pois jos on todella paljon kelmua
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Jos lähetetään yksi blueray kotelo levyineen, pakattava vähintään jääkaappipakastin yhdistelmän pahveihin KESKELLE ja ympärille kilo tolkulla paperia sekä kuplamuovia. Ja siten, ettei kotelo liiku sieltä paketin keskeltä mihinkään.

Erittäin todennäköisesti saapuu perille ehjänä, mutta ostaja alkaa kuitenkin itkemään liian hyvästä paketoinnista...
Ongelmaksi nousee se että ostaja haluaa sen käytetyn DVD-levyn tms. 2€ hintaan ja kun siihen päälle laittaa päälle 20€ pakkauskuluja ei olla enää tyytyväisiä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
721
Saataiskohan vielä pari sivua jankkaamista 2e levynkuorista? Voitaisko laittaa vaikka kolehti keruuseen ja joukkorahoitetaan ne helvetin kuoret ostajalle?
@Team_Slow laita mulle YV:llä sun numero. Mä siirrän sulle tuon kolme euroa MobilePayn kautta, niin päästään tässä ketjussa vihdoin keskittymään niihin oikeisiin ongelmiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
@Team_Slow laita mulle YV:llä sun numero. Mä siirrän sulle tuon kolme euroa MobilePayn kautta, niin päästään tässä ketjussa vihdoin keskittymään niihin oikeisiin ongelmiin.
Mistä saa tuohon hintaan 2 koteloa sisältäen postikulut kun ei taida missään paikallisessa puljussa olla? Ratkaisu siis käy mulle, mutta tuolla rahalla ei taida saada.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 671
Aiheesta voisi varmaan jauhaa vaikka miten pitkään, mutta kauppojen tekemisessä se tärkein asia on selkeä kommunikaatio. Ainakin itselleni "lähetä se pakettina" ja "lähetä se paketissa" tarkoittavat eri asioita, varsinkin kun Postin palveluista on kyse. Jos joku asia lähetyksessä tai paketoinnissa on tärkeää niin sanoo sen suoraan eikä oleta liikaa.

Jos ekalla yrityksellä olisi ollut kyse sitä että tavara tuli rikkinäisenä, niin tuon ensimmäisenkin voisi ymmärtää että parempi paketointi tällä kertaa. Mutta koska ongelmana oli se ettei tullut perille ollenkaan, niin helposti menee siihen että pitää vaan saada seurantakoodi varsinkin kun parin dvd:n lähetykset tulee firmoistakin usein kuplamuoveissa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
721
Mistä saa tuohon hintaan 2 koteloa sisältäen postikulut kun ei taida missään paikallisessa puljussa olla? Ratkaisu siis käy mulle, mutta tuolla rahalla ei taida saada.
Tilaa kaksi koteloa kotiin postitettuna, skannaa kuitti tänne ja laita mulle YV:llä sun numero, niin mä maksan ne sulle 24 tunnin sisällä MobilePayn kautta, jotta ei tarvitse sivu kaupalla vatvoa tätä samaa asiaa.

Varmista nyt kuitenkin vielä, että postittavat ne sinulle varmasti kunnon pahvilaatikossa seurantakoodin kanssa, ettei käydä taas tätä samaa keskustelu uudestaan ja minulle tulee negatiivinen palaute kauppatapahtumasta, mihin minulla ei alunperin ollut edes osaa tai arpaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tilaa kaksi koteloa kotiin postitettuna, skannaa kuitti tänne ja laita mulle YV:llä sun numero, niin mä maksan ne sulle 24 tunnin sisällä MobilePayn kautta, jotta ei tarvitse sivu kaupalla vatvoa tätä samaa asiaa.
Viimeinen viesti aiheeseen. Näin tehdään. Yhteisön voimalla saatiin asiat hoidettua :thumbsup:Kiitokset siitä kaikille mukana olleille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Laitetaan tänne, huono kauppakokemus:

YV poistettu

Melkein annoin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta en kehdannut. Sääntöjen mukaan tarjoukset ovat sitovia, mutta kun ne tehdään YV:llä, porukka ei vaan tunnu välittävän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
624
Laitetaan tänne, huono kauppakokemus:


Melkein annoin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta en kehdannut. Sääntöjen mukaan tarjoukset ovat sitovia, mutta kun ne tehdään YV:llä, porukka ei vaan tunnu välittävän.
Mielestäni tuo on ihan ok, jos et itse ehtinyt vielä reagoida tuohon mitenkään? Jos olisit ehtinyt hyväksymään ja sitten vielä vedetään kaupat puihin, niin sitten mennään mönkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Mielestäni tuo on ihan ok, jos et itse ehtinyt vielä reagoida tuohon mitenkään? Jos olisit ehtinyt hyväksymään ja sitten vielä vedetään kaupat puihin, niin sitten mennään mönkään.
En kerennyt. Tätä sääntöä vaan mietin:
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
Olisi tosiaan ollut kohtuutonta tästä nostaa suurempi metakka, mutta laitoin nyt tänne, kun ei ollut ensimmäinen kauppa tänä vuonna, jossa YV:llä on tarjottu ja sitten ei ollutkaan oikea tarjous. Mitään rikollista ei tapahtunut, eikä tästä loppujen lopuksi jäänyt edes paha mieli - pahimpia on ne, joilta joutuu kyselemään perään ja pistävät radiohiljaisuuden päälle. Nyt tiedän, että ei huvittanutkaan enää.

Ei mulla muuta, jatkakaa. Taidan tämän tuotteen kohdalla pyydellä tarjoukset ketjuun, niin ehkä niitä sitten otetaan vähän vakavammin.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
624
En kerennyt. Tätä sääntöä vaan mietin:


Olisi tosiaan ollut kohtuutonta tästä nostaa suurempi metakka, mutta laitoin nyt tänne, kun ei ollut ensimmäinen kauppa tänä vuonna, jossa YV:llä on tarjottu ja sitten ei ollutkaan oikea tarjous. Mitään rikollista ei tapahtunut, eikä tästä loppujen lopuksi jäänyt edes paha mieli - pahimpia on ne, joilta joutuu kyselemään perään ja pistävät radiohiljaisuuden päälle. Nyt tiedän, että ei huvittanutkaan enää.

Ei mulla muuta, jatkakaa. Taidan tämän tuotteen kohdalla pyydellä tarjoukset ketjuun, niin ehkä niitä sitten otetaan vähän vakavammin.
Näin yleisesti itse vähän ihmettelen tuota yv tarjoamista muutenkin, mutta tästä voi olla montaa mieltä. Onko se jokin salaisuus, että tarjoan tuotteesta x hinnan y, ettei sitä voi laittaa ketjuun kaikkien nähtäväksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ei tietenkään, mutta eikös olisi helpompi miettiä se tarve ite kuntoon, sen sijaan että spämmää myyjiä tyhjän takia?

Tämän takia esim. kiinteistökaupassa tarjoukset sitovia, ei ketään kiinnosta kattella pelleilyä. Sekä mikäli tarjoaja vetäytyy syyttä, sovitaan korvauksesta, esim 4% kauppasummasta tai muu määrä venkoiluun perustuen.
Muuten hyvä, mutta kiinteistökaupassa juuri voi heitellä niin tarjouksia miten tykkää eikä ne sido ketään. Vasta kaupanvahvistajan tai nykyään maanmittauslaitoksen palvelun kautta tehty kauppa on sitova.

Osakekaupoissa on sitten suullisetkin tarjoukset sitovia.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
118
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
@hsalonen "Kauppa-alueen" -säännöt, ei kaupankäynnin säännöt. Minusta yksityisviestit ei kuulu kenellekään muulle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Noh joo, kyllä niissä tarjoustyypeissä on eroja&mahdollisesti ehdollinen. Ei se välittäjä huutele ostajan ja myyjän välillä lämpimikseen. Mikäli tarjous hyväksytään, ei siinä ole vielä kaupanvahvistajaa ollut välissä.

Kerran on viisinumeroinen korvaus tullut, venytteli kaupantekotapahtumaa 4kk. Kaupanvahvistaja ollut vasta pankin kabinetissa mukana.
Semisti ot. Mutta ettei jäisi vääriä tietoja roikkumaan...

Kiinteistökaupoissa ostotarjous vaatii esisopimuksen
Sitova kiinteistökauppa vaatii aina Maakaaren mukaisen, määrämuotoisen esisopimuksen. Esisopimuksessa tulee olla samat tiedot kaupan osapuolista ja kohteesta kuin varsinaisessa kauppakirjassa sekä viimeinen mahdollinen kaupantekopäivä ja kaupan ehdot. Sen on oltava myös kaupanvahvistajan vahvistama. Kauppahinta ja muu vastike voidaan sopia myöhemmin esisopimukseen kirjatuilla perusteilla. Jollei toisin määrätä, esisopimus on voimassa viisi vuotta.

Jos kiinteistökaupasta on sovittu, kaupan peruva osapuoli joutuu maksamaan korvauksen toiselle sopijalle, vaikkei sopimusta olisi tehty lain vaatimassa muodossa. Tämän korvauksen on katettava kohtuulliset kustannukset, joita on syntynyt ilmoittelusta, kiinteistöön tutustumisesta ja muista kaupantekoon liittyvistä tarpeellisista toimista.



Eli ei sieltä kyllä saa kuin jotain satasia korkeintaan tonneja ja vain todellisia kuluja vastaan jos ei ole lain vaatimassa muodossa mitä vaikka välittäjälle heitetty tarjous ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Muokkasin vasta aiempaa viestiäni hieman laajemmin, ei kiinnostanut erityisen tyhjentävästi aiemmin rustailla. Asioista kiinnostunut ottakoon itsekseen selkoa mitä härvää.
No elä heitä väärää tietoa jos ei kiinnosta :D

Kiinteistökaupan tarjousta ei pidetä samanlaisena sopimuksen syntymiseen tähtäävänä sitovana oikeustoimena kuten esimerkiksi kiinteistökaupan esisopimusta. Kiinteistön osto- tai myyntitarjous ei vielä velvoita kumpaakaan osapuolta tekemään sovittua kauppaa sen jälkeen, kun toinen osapuoli on tarjouksen hyväksynyt. Kuitenkin tällöinkin kaupasta kieltäytyjän on korvattava toiselle osapuolelle ilmoittelusta, kiinteistöön tutustumisesta ja muista kaupantekoon liittyvistä tarpeellisista toimista aiheutuneet kohtuulliset kustannukset. Jos käsirahaa on annettu, korvaus voidaan periä vähentämällä se palautettavan käsirahan määrästä.

 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Laitetaan tänne, huono kauppakokemus:


Melkein annoin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta en kehdannut. Sääntöjen mukaan tarjoukset ovat sitovia, mutta kun ne tehdään YV:llä, porukka ei vaan tunnu välittävän.
Et sä voi tänne tulla laittelemaan screenshotteja yksityisviesteistä, varsinkaan toisen osapuolen nimimerkin kera.

Tuo nyt on aivan ok perua kaupat jos ei niiden viemiseksi loppuun saakka keretty edes näkemään yhtään vaivaa.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
118
En näe iotekkiin liittyen tuossa boldatussa mitään eroa. :confused: Pidetään asia simppelinä - mikäli tarjoaa, oltava valmis lunastamaan.
Kauppa-alue on foorumin osio jossa sinun oletetaan käyttäytyvän tietyllä tavalla. Kaupankäynti henkilökohtaisella tasolla ei pitäisi kuulua kenellekään muulle, ellei siihen liity häiriköintiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Et sä voi tänne tulla laittelemaan screenshotteja yksityisviesteistä, varsinkaan toisen osapuolen nimimerkin kera.
Kyllä voin, kunnes toisin sanotaan. Nimimerkki ok, mutta jos tuolla olisi nimi/numero/osoitetietoja, niin en laittaisi - tai vähintään sensuroisin ne. Henkilökohtaiset viestit erikseen (ja minulle voi vieläkin lähettää turvallisesti helliä ystävänpäiväviestejä vailla pelkoa julkaisusta), mutta ostotarjoukset ovat mielestäni ihan julkista tavaraa.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
En kerennyt. Tätä sääntöä vaan mietin:
Kyllähän nyt jokin kohtuus odottelussakin täytyy olla. Eihän niitä tarjouksia voi myyjä voi vuositolkulla pantata ja mielestäni tuollainen 11 minuuttia on varsin kohtuullinen aika odottaa vastausta. Vai pitääkö tässä alkaa kirjoittelemaan viesteihin jo kauan tarjous on voimassa? :comp2:

Mutta oikeasti, jos tuossa perumisessa ei ole mitään haittaa kenellekään, mitään ei ole sovittu ja vain YV-laatikkoasi on väärinkäytetty niin tälläinen sääntöjen pilkullinen noudattaminen olisi jo melko nihilististä toimintaa. Olen antanut negatiivisen jos jo sovituista kaupoista/noudoista on tehty ohareita ja varsinkin silloin mikäli toiset kaupat menneet tämän vuoksi ohi.

Laita sinne myyntiketjuusi että tarjoukset vain ketjuun. :hammer:
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
118
Joudun sanomaan että mulla menee yli hilseen nyt. :D Mulle riittää se että tarjotaan vain kun ollaan valmiita lunastamaan ja toisinpäin.
Ei se mitään, sitä varten on yhteiset pelisäännöt. Kenenkään ei tarvitse miettiä turhia jos kaikki noudattaa samoja sääntöjä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Laita sinne myyntiketjuusi että tarjoukset vain ketjuun. :hammer:
Tämä tehty jo ensimmäisen viestin jälkeen. Kunhan tänne vähän kävin purkamassa sitä, että en tykkää siitä, että YV:tä "väärinkäytetään" niin, että tarjouksilla ei ole mitään väliä. Eikä niistä nähtävästi saisi kertoa kenellekään, mutta täällä on toinen sääntö, ettei YV-tarjouksia saa keksiä päästään nostaakseen hintaa -> niin milläs todistat tämän paitsi laittamalla ne tarjoukset ketjuun pyydettäessä todisteita?

--

Mutta joo, minulla ei ole mitään vaatimuksia ja ketjussani lukee nyt "ei tarjouksia YV:llä", niin minun puolestani ei tarvitse enää asiaa käsitellä.

Saatan lisätä tuon klausuulin myös tuleviin kauppoihini.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Kyllä voin, kunnes toisin sanotaan. Nimimerkki ok, mutta jos tuolla olisi nimi/numero/osoitetietoja, niin en laittaisi - tai vähintään sensuroisin ne. Henkilökohtaiset viestit erikseen (ja minulle voi vieläkin lähettää turvallisesti helliä ystävänpäiväviestejä vailla pelkoa julkaisusta), mutta ostotarjoukset ovat mielestäni ihan julkista tavaraa.
Kyllähän tuo melkosta toisen yksityishenkilön mustamaalausta on.
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
Kyllähän tuo melkosta toisen yksityishenkilön mustamaalausta on.
Mustamaalausta, kerrotko miten? Myyjälle tuli perumisesta negatiivinen kokemus, tämä ketju on tehty niiden käsittelemiseen. Nimimerkin takana käytyjen viestien julkaisukaan ei tolla sisällöllä riko yhtään kenenkään oikeuksia...
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Tämä tehty jo ensimmäisen viestin jälkeen. Kunhan tänne vähän kävin purkamassa sitä, että en tykkää siitä, että YV:tä "väärinkäytetään" niin, että tarjouksilla ei ole mitään väliä. Eikä niistä nähtävästi saisi kertoa kenellekään, mutta täällä on toinen sääntö, ettei YV-tarjouksia saa keksiä päästään nostaakseen hintaa -> niin milläs todistat tämän paitsi laittamalla ne tarjoukset ketjuun pyydettäessä todisteita?

--

Mutta joo, minulla ei ole mitään vaatimuksia ja ketjussani lukee nyt "ei tarjouksia YV:llä", niin minun puolestani ei tarvitse enää asiaa käsitellä.

Saatan lisätä tuon klausuulin myös tuleviin kauppoihini.
Tästä YV-tarjoamisesta tosiaan, se ilmeisesti oli foorumin linjojen mukaan ok? Mulla roikkuu positiivisten kauppapalautteiden seassa yksi neutraali, koska kerkesi menemään YV:llä esitetyllä HP tarjouksella. Sain tästä neutraalin palautteen ketjuun huudelleelta, otin nöyrästi vastaan, koska luulin toimineena väärin, mutta ilmeisesti se olisikin syytä poistaa.

@Rantakemisti vai kuka tätä aluetta nyt hoitaakaan.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Eikä niistä nähtävästi saisi kertoa kenellekään, mutta täällä on toinen sääntö, ettei YV-tarjouksia saa keksiä päästään nostaakseen hintaa -> niin milläs todistat tämän paitsi laittamalla ne tarjoukset ketjuun pyydettäessä todisteita?
Tuohan on täyttä höpöhöpöä. Viestintäsalaisuus koskee luvatonta kirjeen tai viestin lukemista tai jakamista. Eikä viestin jakamista luvallisen tahon toimesta ellei se sisällä yksityiselämää loukkaavaa tai salassa pidettävää tietoa. Tälle varmaan oma keskustelupaikka, joten tehkääpä ketju. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
@hsalonen "Kauppa-alueen" -säännöt, ei kaupankäynnin säännöt. Minusta yksityisviestit ei kuulu kenellekään muulle.
Kyllä ne kuuluvat. Muuten pahimmillaan voisi jokainen käyttäjä esim. viikonloppuna "perjantai pullon auettua" laittaa jokaiseen myynti-ilmoituksen tehneeseen tahoon muutaman YV:n ja sitten sunnuntaina todeta "perutaan, olin humalassa".
Siitä voisi ja pitäisi kyetä antamaan ainakin neutraali kauppiaspalaute ja tarvittaessa (jos on useampia myyntejä tai esim. tästä ketjusta lukee että tämä on koskenut mahdollisesti satoja henkilöitä) ottaa yhteyttä myös ylläpitoon.

Oletko edelleen 100% sitä mieltä että YV ei kuulu kenellekään muulle? Eli henkilö voi myydä mitä tahansa välittämättä itselleen tulevista YV:stä? Vaikka joku YV:llä laittaisi "maksan hintapyynnön, maksan vaikka 10€ päälle" niin olisi OK täysin olla välittämättä tästä henkilöstä ja myydä jollekin muulle joka laittaa vaan myyntiketjuun kommentin "kaveri ehkä ostaa, varaisin tämän ja tarjoan hymyn kun nähdään"?
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
118
@Taneli-
Tahallinen häiriköinti on eri asia ja yleensä säännöt toimii ohjenuorana henkilöille jotka ei osaa käyttää maalaisjärkeä.

Minä en tietenkään näistä asioista päätä, mutta jos yksityisviestien jakaminen katsotaan hyväksyttäväksi toiminnaksi, niin en aio jatkossa käydä kauppaa tällä foorumilla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
jos yksityisviestien jakaminen katsotaan hyväksyttäväksi toiminnaksi, niin en aio jatkossa käydä kauppaa tällä foorumilla.
Tietysti ei saa jakaa toisen puhelin, osoite tai nimi tietoja. Mutta tarvittaessa voi varmaan kertoa tai jakaa esim. tuollaisen koska muuten olisi sana sanaa vastaan.

Esim. joku suuttuu kun kirjoittaa myyntiketjuun että HP mutta saa vastauksen "myin jo aiemmin tehdyn YV:n perusteella HP:llä". Sitten seuraa vänkäystä "en usko, kenelle muka? Laita todiste". "En kerro, en laita, kirjesalaisuus" jne. Lopulta pyydetään Sampsaa tai muuta ylläpitoa paikalle ja show jatkuu kunnes (ehkä) toinen laittaa vaikka Sampsan sähköpostiin sitten tuon yksityisviestin sen uhalla että saa bannit foorumilta jos ei laita.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
@Taneli-
Tahallinen häiriköinti on eri asia ja yleensä säännöt toimii ohjenuorana henkilöille jotka ei osaa käyttää maalaisjärkeä.

Minä en tietenkään näistä asioista päätä, mutta jos yksityisviestien jakaminen katsotaan hyväksyttäväksi toiminnaksi, niin en aio jatkossa käydä kauppaa tällä foorumilla.
Eihän tuossa jaettu mitään sellaista, etteikö sitä voisi jakaa. Ja minusta voisi ennen tarjousta vähän miettiä haluaako tuotetta vai ei. Ja vaikka kaikki meni sääntöjen mukaan, niin oikeesti, tarjoo ja 15 min sisällä peruu, niin tarjoaja voisi miettiä miksi näin pääsi käymään ja miten voisi välttää sellaisen tarjouksen tekemistä, jonka kuitenkin peruu hetken päästä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 994
Tämä tehty jo ensimmäisen viestin jälkeen. Kunhan tänne vähän kävin purkamassa sitä, että en tykkää siitä, että YV:tä "väärinkäytetään" niin, että tarjouksilla ei ole mitään väliä. Eikä niistä nähtävästi saisi kertoa kenellekään, mutta täällä on toinen sääntö, ettei YV-tarjouksia saa keksiä päästään nostaakseen hintaa -> niin milläs todistat tämän paitsi laittamalla ne tarjoukset ketjuun pyydettäessä todisteita?

--

Mutta joo, minulla ei ole mitään vaatimuksia ja ketjussani lukee nyt "ei tarjouksia YV:llä", niin minun puolestani ei tarvitse enää asiaa käsitellä.

Saatan lisätä tuon klausuulin myös tuleviin kauppoihini.
Suoraan sanottuna tuo oli täysi ylilyönti.

Tilanne olisi eri jos olisitte kerenneet sopia kaupoista. Tarjous on sitova, jos se on hyväksytty. Ostaja kerkesi perumaan kohtuullisen ajan puitteissa.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
118
Tietysti ei saa jakaa toisen puhelin, osoite tai nimi tietoja. Mutta tarvittaessa voi varmaan kertoa tai jakaa esim. tuollaisen koska muuten olisi sana sanaa vastaan.

Esim. joku suuttuu kun kirjoittaa myyntiketjuun että HP mutta saa vastauksen "myin jo aiemmin tehdyn YV:n perusteella HP:llä". Sitten seuraa vänkäystä "en usko, kenelle muka? Laita todiste". "En kerro, en laita, kirjesalaisuus" jne. Lopulta pyydetään Sampsaa tai muuta ylläpitoa paikalle ja show jatkuu kunnes (ehkä) toinen laittaa vaikka Sampsan sähköpostiin sitten tuon yksityisviestin sen uhalla että saa bannit foorumilta jos ei laita.
Kovemmille kauppamiehille siitä varmaan sitten on hyötyä. Minä pyydän mieluiten puhelinnumeron niin ei tarvitse tuhlata io-techin resursseja mahdollisten riitojen selvittelyyn. :)

Eihän tuossa jaettu mitään sellaista, etteikö sitä voisi jakaa. Ja minusta voisi ennen tarjousta vähän miettiä haluaako tuotetta vai ei. Ja vaikka kaikki meni sääntöjen mukaan, niin oikeesti, tarjoo ja 15 min sisällä peruu, niin tarjoaja voisi miettiä miksi näin pääsi käymään ja miten voisi välttää sellaisen tarjouksen tekemistä, jonka kuitenkin peruu hetken päästä.
Minusta siinä ei ole mitään väärää jos mieli muuttuu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Mielestäni tämä sääntö on aikas selkeä:
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla

Eipä siinä vaadita, että myyjän pitää kuitata jotta tarjous on sitova, se on kun ostaja sen on tehnyt (olipa sitten YV taikka ketjuun), jos aletaan todella tarkkaan pykäliä menemään läpi. Ei siellä ole sääntöä, jonka mukaan ostaja voikin yhtäkkiä perua tarjouksensa oman mielensä mukaan.

Menee kyllä mahdottomaksi, jos aletaan tekemään tarjouksia ja perutaan hetken päästä (vaikka tätä kyllä nähnyt monesti tapahtuvan jopa ketjuissa)...

Ylläpito varmaan antaa lopullisen tuomion, miten noiden kanssa tullaan toimimaan tulevaisuudessa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
Minusta siinä ei ole mitään väärää jos mieli muuttuu
15 min sisällä?

Ja ylipäätään luulisi ennen tarjousta tietävän tarviiko jotain vai ei. Miksi tarjoot mitään sellaisesta jota et tarviikkaan?

Tilanteet joo voi elää ja suunnitelmiin tulla muutoksia, mutta oikeasti lyhyen ajan sisällä, höpö höpö, tällöin et vain miettinyt tarpeitasi etukäteen, vaan syöksyit tarjoamaan vaikka et tiennyt tarpeitasi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Mielestäni tämä sääntö on aikas selkeä:
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla

Eipä siinä vaadita, että myyjän pitää kuitata jotta tarjous on sitova, se on kun ostaja sen on tehnyt (olipa sitten YV taikka ketjuun), jos aletaan todella tarkkaan pykäliä menemään läpi. Ei siellä ole sääntöä, jonka mukaan ostaja voikin yhtäkkiä perua tarjouksensa oman mielensä mukaan.

Menee kyllä mahdottomaksi, jos aletaan tekemään tarjouksia ja perutaan hetken päästä (vaikka tätä kyllä nähnyt monesti tapahtuvan jopa ketjuissa)...

Ylläpito varmaan antaa lopullisen tuomion, miten noiden kanssa tullaan toimimaan tulevaisuudessa.
Toisaalta, tämä on hieman kaksipiippuinen juttu. Eli yleensä olisin samaa mieltä. Mutta löytyy myös myyjiä joilla se vastaaminen voi oikeasti kestää.
Eli en tahtoisi joutua tilanteeseen missä teen tarjouksen ja sitten päivien, viikkojen jopa kuukausien jälkeen tulisi jotain "oho, vasta nyt huomasin, lähetä rahat kun hyväksyn tarjouksesi" tilanteeseen.
Mutta yleensä olen kyllä laittanut sitten ihan ketjuun viestiä tyyliin "perutaan tarjous kun myyjä ei vastaa" tjsp. Mikä minusta on OK. OTAKSUEN että siinä oikeasti kuluu aikaa, ei mitään paria minuuttia mutta jos ei vastaa en koe velvollisuudekseni odottaa päiviä tai ties miten pitkään rahat kädessä ja voimatta ostaa tuotetta muualta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 817
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom