Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Postilla ei ole enää tarkistusoikeutta. Siinä se pointti. Matkahuollolla vissiin on, en tosin ole ikinä matkahuoltoa käyttänyt.
Posti tai matkahuolto pääasia että tulee perille ja kannattaa tapauksesta riippuen käyttää ja ehdottaa tarkistusoikeutta.
Saa olla tarkka, mutta kun aina on riski kun ostaa netistä. Jos oikein kovaa pelottaa, niin kaupasta saa takuulla olevaa tavaraa.
Oli tämäkin ostos takuulla (melkein 3v) ja ne riskit voi minimoida jonka juuri kyseisessä tapauksessa tein.

Täytyypä puhdistaa aiemmin mainitsemani "nikoor" käyttäjän maine. Laittoi yksärillä seurantakoodia ja kuvaa kuitista. Nyt vaan oottelemaan että siellä paketissa oikeesti on se näyttis :D

Valitettavasti tori.fi ei tee tilanteelle mitään ennenkuin poliisi ottaa yhteyttä tai on esittää rikosilmoitus.
Tähän on kyllä pakko esittää eriävä fakta: aina on saanut torin ilmoitukset ja tilin kiinni tekemällä ilmoituksen myytävästä tuotteesta ko. tuotesivulta. Esim. tuo viime viikolla täällä puhuttanut 1080 Ti sulkeutui n. 30 min ilmoitukseni jälkeen. Samalla tavalla, kun täälläkään ei vaadita rikosilmoituksen esittämistä tai poliisin yhteydenottoa noiden toimien toteutumiseksi. Tietoluovutukset ulkopuoliselle / viranomaiselle toki asia erikseen. :)

"rantsu69
Kyseinen käyttäjä laittoi viestiä trident z rameista ja kun pyysin kuvaa tuotteesta nimilapun kanssa hän laittoi netistä otetun kuvan johon oli muokannut nimilapun päälle. Kuvatiedoston nimi oli vielä ”photoeditor..jpg”"
Toivottavasti ei ole ehtinyt kusettaa muita."

Tänään eräs käyttäjä kyseli tuosta kyseessä olevasta "rantsu69:stä". Häneltäkin oli muistaakseni muistit jääneet saamatta. Itse olen juuri selkäleikkauksesta tullut, enkä nyt kykene organisoimaan asiaa. Yksittäinen nettipetos on ns. pikkujuttu, mutta "rantsu69" temppu on huomattavasti vakavampi. Ymmärtääkseni se on jatkettu nettipetos tai jotakin vastaavaa. Tästä tempusta rangaistus on huomattavasti kovempi.

Tarvitaan joku aktiivinen "vetäjä", joka panee homman käyntiin. Minusta nyt ei siihen ole. Todellakaan ei kannata päästää häntä "niinkuin koira veräjästä".

"rantsu69
Kyseinen käyttäjä laittoi viestiä trident z rameista ja kun pyysin kuvaa tuotteesta nimilapun kanssa hän laittoi netistä otetun kuvan johon oli muokannut nimilapun päälle. Kuvatiedoston nimi oli vielä ”photoeditor..jpg”"
Toivottavasti ei ole ehtinyt kusettaa muita."

Tänään eräs käyttäjä kyseli tuosta kyseessä olevasta "rantsu69:stä". Häneltäkin oli muistaakseni muistit jääneet saamatta. Itse olen juuri selkäleikkauksesta tullut, enkä nyt kykene organisoimaan asiaa. Yksittäinen nettipetos on ns. pikkujuttu, mutta "rantsu69" temppu on huomattavasti vakavampi. Ymmärtääkseni se on jatkettu nettipetos tai jotakin vastaavaa. Tästä tempusta rangaistus on huomattavasti kovempi.

Tarvitaan joku aktiivinen "vetäjä", joka panee homman käyntiin. Minusta nyt ei siihen ole. Todellakaan ei kannata päästää häntä "niinkuin koira veräjästä".
Näpyttelet sähköisen rikosilmoituksen tai pyydät että joku näpyttelee sun puolesta, se on helppo ja nopea tehdä.

Täältä päivitys. Bob lee swagger lähetti lopulta osat. Paketti saapui tänään mulle. Vielä testaamatta, mutta tältä osin asia mun puolesta kunnossa.

@jeevus64 lopetti yhteydenpidon rahat saatuaan, eikä tuotteita näy. Myös muita negatiivisia palautteita. Onneksi itsellä kyse parin kympin tuotteesta vain. Varokaa kuin syöpää.

@Sampsa voitko bannata kyseisen henkilön, ettei aiheuta enempää vahinkoa. Ilmeisesti myös matkapuhelinfoorumilla on ollut tuplatunnuksia kusetuksineen yms.

Hei Kaikille

Nyt oli pakon omainen tarve tulla kertomaan miten Huuto.net ei ole enään näköjään sen kummempi sivusto ostaa kuin muutkaan sivut.

Huusin läppäriä, jonka myyjä sanoi että käyttänyt Läppäriä pari tuntia. Katsoin että uutena läppäri maksaisi noin 1200€.
Linkki
Asus Gaming FX504

Epäilin siis heti alussa että miksi kukaan ostaa läppäriä kahden tunnin takia. No 1000+ positiivista kauppaa käänsi luulojani pois, ja voitin huudon, hintaan 653+10 postit.
Tämän jälkeen laitoin myyjälle spostia jossa kysyin puhelinnumeroa ja kuitista kuvaa. Myyjä ei ollut laittanut puhelinnumeroaan näkyville, vaikka se on pakollinen tiedoissa. Lupasin maksaa kun hän saa nämä tiedot minulle.
No myyjän viesti oli seuraava:

"Hei,

Viikonlopun aikana myin nykyisen kännykän tori.fi sivuston kautta ja parhaimillaan on tulossa Postitse uusi puhelin. Tällähetkellä on väliaikaisena käytössä perus "ei kamera" puhelin. Siksi kannettavasta kuva on otettu Asuksen omalta sivustolta eikä kameralla nk muut ilmoitukseni yleensä. Itse olen huutonet käyttäjä ollut vuodesta 2003 ja palautteet kertokoon puolestani jos epäilyttää. Huutonet tietoihin en ole puh laittanut koska laitan lähettäjänä tietoihin kun paketti toimituksen laitan."

Tämän jälkeen vaadin uudestaan että kuitista kuva ja puhelinnumero on saatava. Ihme jos ei kenelläkään tuttavalla ole lainata kamerapuhelinta ja saatikka onko vaikeaa aukaista sitä laatikkoa ja ottaa kuvaa.

No myyjä vastasi siihen seuraavasti:

"Minä katson kaupan perunneeksi kun maksua ei ole näkynyt. Varmaan olisi paremmin molemmille näin kun itsellä vasta uusi puhelin saapuu postissa loppu viikosta ja joutuisi valmiiksi pakatun paketin avaamaan pehmusteitten kera ja kuva ottamaan erikseen kuitista vaikka minulla on enemmän palautteita kun sinulla. Sen ymmärrän vielä jos minulla olisi ollut vähemmän palautetta kun sinulla tai 0 palaute. Onnea pelikannettavan etsimisessä jospa löytyisi halvemmalla. Ensimmäinen kerta huutonet uralla kun ostaja ei luota siltikään myyjään vaikka on yli tuhat palauttetta entuudestaan. Taidan pitää kannettavan kaapin nurkilla ja ottaa sitten joskus käyttöön uudelleen."

Tämän jälkeen täytyi hieman raapia päätä, miksi kukaan joka on tehnyt valtavasti kauppaa olisi näin tyhmä ettei voinut sitä kuittia kuvata. Lisäksi annoin hänelle aikaa korjata tilanteen että ei minulla ole kiire asian kanssa. No lopulta hän oli jälkijunassa lisännyt oman puhelinnumeron ja tiedustelin vielä viestillä tehdäänkö kaupat vai ei. Vastaus oli että on myynyt muualle tuotteen jo.

No tämän jälkeen laitoin tietenkin negatiivisen palautteen ja yllättäen myyjä laittoi minulle myös. Kuulemma pitäisi luottaa myyjään joka ei osaa laittaa kuitista kuvaa eikä osaa kertoa mistä tuote on ostettu ja puhelinnumerokin oli melkoisen hukassa.

Sitten tuumasin että eikun uutta matoa koukkuun. Hain siis pelikannettava haulla Huuto.netistä. Silmääni sattui yllättäen samalta paikkakunnalta ja myynti-ilmoituskin oli lähes identtinen ostattelemastani läppäristä. Läppäri ei kuitenkaan ollut sama vaan uutena 3000€+ hintainen. Sitäkin oli käytetty 2 tuntia ja pikahuutona lähtöhinta 0€.

Linkki
Asus ROG G703GXR pelikannettava Pika huuto

toinen linkki koska tämän huudon voittanut oli vaatinut myös kuittia
Asus ROG G703GXR (lähtö 0e alkaen)

Asiahan oli siis selvää pässinlihaa, tällä henkilöllä oli siis 3 eri tiliä mitkä helposti onnistuin etsimään huutonetistä. Ja hän oli ostanut omia tuotteitaan, ilmeisesti myynti hinta ei ollut miellyttänyt.
Olin yhteydessä Huutonetin asiakaspalveluun. Kerroin että kyseiset käyttäjät omaavat huomattavan määrän samankaltaisuuksia.
No sieltä tuli kuittaus että tutkivat asiaa ja arvatenkaan minulle ei asiasta sen koomin kerrottu.
Viikonlopun aikaan huomasin että kyseiset kolme tiliä oli käyttökiellossa ja myhäilin tyytyväisenä että taas on yksi huijari vähemmän.

No tästä alkoi ns. oikeuden alamäki. Maanantaina oli hänen 1000+ pisteen tili avattu. Olin hieman hölmistynyt että miksi ihmeessä. Epäilin itseäni oliko hänellä sittenkään kolmea tiliä. No onneksi toinen käyttökiellossa ollut tili sisälsi vielä yhden artikkelin minkä ostin. Silloin paljastui että kyseessä tosiaan oli sama henkilö kuin näiden kahden läppärin myyjä.
Olin yhteydessä huuutonetin asiakaspalveluun että miksi ihmeessä sitä tiliä ei ole poistettu. Siitähän se myyjä saa suurimman hyödyn koska tilillä on merkittävä määrä positiivista palautetta. Ja huutonetin ohjeet kieltää kaikki nämä mihin tämä henkilö oli syyllistynyt ja sanktiona esitettiin tilin poistoa.
No asiakaspalvelu vastasi että myyjää on rangaistu mutta sitä ei kerrota kolmannelle osapuolelle.

En ymmärrä mikä rangaistus on jos henkilö omistaa 3 tiliä, ja se missä eniten on positiivista hän saa säilyttää. Eikö 1000 pisteen menetys olisi kohtuullinen sanktio jos kerran on valmis huijaamaan ihmisiä?
Tässä vaiheessa itsellä meni luotto koko Huuto.nettiin. Halusin tuodan asian esille että muutkin sieltä ostavat huomioisivat että ei suuri määrä positiivista palautetta tee kenestäkään luotettavaa myyjää. Suosittelen että muutkin ottaa neuvosta vaarin ja vaatii sitä kuittia jos kerran tavarassa on takuuta niin ei rehellisellä ihmisellä ole tarve kuittia piilottaa.

Lisäksi se minun miinus oli poistunut häneltä ja hänen miinusta ei poistettu vaikka vaadin sitä ns. "palkkiona" käräyttämisestä. Eli käräyttäminenkään ei ole hyvästä.

Laitan lähipäivinä kuvat keskusteluista ettei kukaan voi väittää etteikö asia tosi.
Jos keskusteluista ei selviä henkilö niin eikö ne voikin julkaista täällä?

Edit. Tässähän en ottanut kantaa onko henkilö rehellinen vai ei, mutta ei hyvältä vaikuta jos näin yksinkertaiset asiat on vaikeita

Viimeksi muokattu:
Hei Kaikille

Nyt oli pakon omainen tarve tulla kertomaan miten Huuto.net ei ole enään näköjään sen kummempi sivusto ostaa kuin muutkaan sivut.

Huusin läppäriä, jonka myyjä sanoi että käyttänyt Läppäriä pari tuntia. Katsoin että uutena läppäri maksaisi noin 1200€.
Linkki
Asus Gaming FX504

Epäilin siis heti alussa että miksi kukaan ostaa läppäriä kahden tunnin takia. No 1000+ positiivista kauppaa käänsi luulojani pois, ja voitin huudon, hintaan 653+10 postit.
Tämän jälkeen laitoin myyjälle spostia jossa kysyin puhelinnumeroa ja kuitista kuvaa. Myyjä ei ollut laittanut puhelinnumeroaan näkyville, vaikka se on pakollinen tiedoissa. Lupasin maksaa kun hän saa nämä tiedot minulle.
No myyjän viesti oli seuraava:

"Hei,

Viikonlopun aikana myin nykyisen kännykän tori.fi sivuston kautta ja parhaimillaan on tulossa Postitse uusi puhelin. Tällähetkellä on väliaikaisena käytössä perus "ei kamera" puhelin. Siksi kannettavasta kuva on otettu Asuksen omalta sivustolta eikä kameralla nk muut ilmoitukseni yleensä. Itse olen huutonet käyttäjä ollut vuodesta 2003 ja palautteet kertokoon puolestani jos epäilyttää. Huutonet tietoihin en ole puh laittanut koska laitan lähettäjänä tietoihin kun paketti toimituksen laitan."

Tämän jälkeen vaadin uudestaan että kuitista kuva ja puhelinnumero on saatava. Ihme jos ei kenelläkään tuttavalla ole lainata kamerapuhelinta ja saatikka onko vaikeaa aukaista sitä laatikkoa ja ottaa kuvaa.

No myyjä vastasi siihen seuraavasti:

"Minä katson kaupan perunneeksi kun maksua ei ole näkynyt. Varmaan olisi paremmin molemmille näin kun itsellä vasta uusi puhelin saapuu postissa loppu viikosta ja joutuisi valmiiksi pakatun paketin avaamaan pehmusteitten kera ja kuva ottamaan erikseen kuitista vaikka minulla on enemmän palautteita kun sinulla. Sen ymmärrän vielä jos minulla olisi ollut vähemmän palautetta kun sinulla tai 0 palaute. Onnea pelikannettavan etsimisessä jospa löytyisi halvemmalla. Ensimmäinen kerta huutonet uralla kun ostaja ei luota siltikään myyjään vaikka on yli tuhat palauttetta entuudestaan. Taidan pitää kannettavan kaapin nurkilla ja ottaa sitten joskus käyttöön uudelleen."

Tämän jälkeen täytyi hieman raapia päätä, miksi kukaan joka on tehnyt valtavasti kauppaa olisi näin tyhmä ettei voinut sitä kuittia kuvata. Lisäksi annoin hänelle aikaa korjata tilanteen että ei minulla ole kiire asian kanssa. No lopulta hän oli jälkijunassa lisännyt oman puhelinnumeron ja tiedustelin vielä viestillä tehdäänkö kaupat vai ei. Vastaus oli että on myynyt muualle tuotteen jo.

No tämän jälkeen laitoin tietenkin negatiivisen palautteen ja yllättäen myyjä laittoi minulle myös. Kuulemma pitäisi luottaa myyjään joka ei osaa laittaa kuitista kuvaa eikä osaa kertoa mistä tuote on ostettu ja puhelinnumerokin oli melkoisen hukassa.

Sitten tuumasin että eikun uutta matoa koukkuun. Hain siis pelikannettava haulla Huuto.netistä. Silmääni sattui yllättäen samalta paikkakunnalta ja myynti-ilmoituskin oli lähes identtinen ostattelemastani läppäristä. Läppäri ei kuitenkaan ollut sama vaan uutena 3000€+ hintainen. Sitäkin oli käytetty 2 tuntia ja pikahuutona lähtöhinta 0€.

Linkki
Asus ROG G703GXR pelikannettava Pika huuto

toinen linkki koska tämän huudon voittanut oli vaatinut myös kuittia
Asus ROG G703GXR (lähtö 0e alkaen)

Asiahan oli siis selvää pässinlihaa, tällä henkilöllä oli siis 3 eri tiliä mitkä helposti onnistuin etsimään huutonetistä. Ja hän oli ostanut omia tuotteitaan, ilmeisesti myynti hinta ei ollut miellyttänyt.
Olin yhteydessä Huutonetin asiakaspalveluun. Kerroin että kyseiset käyttäjät omaavat huomattavan määrän samankaltaisuuksia.
No sieltä tuli kuittaus että tutkivat asiaa ja arvatenkaan minulle ei asiasta sen koomin kerrottu.
Viikonlopun aikaan huomasin että kyseiset kolme tiliä oli käyttökiellossa ja myhäilin tyytyväisenä että taas on yksi huijari vähemmän.

No tästä alkoi ns. oikeuden alamäki. Maanantaina oli hänen 1000+ pisteen tili avattu. Olin hieman hölmistynyt että miksi ihmeessä. Epäilin itseäni oliko hänellä sittenkään kolmea tiliä. No onneksi toinen käyttökiellossa ollut tili sisälsi vielä yhden artikkelin minkä ostin. Silloin paljastui että kyseessä tosiaan oli sama henkilö kuin näiden kahden läppärin myyjä.
Olin yhteydessä huuutonetin asiakaspalveluun että miksi ihmeessä sitä tiliä ei ole poistettu. Siitähän se myyjä saa suurimman hyödyn koska tilillä on merkittävä määrä positiivista palautetta. Ja huutonetin ohjeet kieltää kaikki nämä mihin tämä henkilö oli syyllistynyt ja sanktiona esitettiin tilin poistoa.
No asiakaspalvelu vastasi että myyjää on rangaistu mutta sitä ei kerrota kolmannelle osapuolelle.

En ymmärrä mikä rangaistus on jos henkilö omistaa 3 tiliä, ja se missä eniten on positiivista hän saa säilyttää. Eikö 1000 pisteen menetys olisi kohtuullinen sanktio jos kerran on valmis huijaamaan ihmisiä?
Tässä vaiheessa itsellä meni luotto koko Huuto.nettiin. Halusin tuodan asian esille että muutkin sieltä ostavat huomioisivat että ei suuri määrä positiivista palautetta tee kenestäkään luotettavaa myyjää. Suosittelen että muutkin ottaa neuvosta vaarin ja vaatii sitä kuittia jos kerran tavarassa on takuuta niin ei rehellisellä ihmisellä ole tarve kuittia piilottaa.

Lisäksi se minun miinus oli poistunut häneltä ja hänen miinusta ei poistettu vaikka vaadin sitä ns. "palkkiona" käräyttämisestä. Eli käräyttäminenkään ei ole hyvästä.

Laitan lähipäivinä kuvat keskusteluista ettei kukaan voi väittää etteikö asia tosi.
Jos keskusteluista ei selviä henkilö niin eikö ne voikin julkaista täällä?

Edit. Tässähän en ottanut kantaa onko henkilö rehellinen vai ei, mutta ei hyvältä vaikuta jos näin yksinkertaiset asiat on vaikeita
Sitä en tiedä mitä peliä herra on pelannut, oliko toinen tili sitten tarkoitettu epärehelliseen kaupankäyntiin vaiko ei.

Mutta tämä tili jossa +1900 onnistunutta kauppaa niin en usko että lähtisi rahoja viemään ellei nyt sitten yhtäkkiä ole päättänyt vain siirtyä kaidalta polulta pois.
Olisikohan tullut väärälle päätilille vahingossa tämä läppäri ilmoitus kun olikin tarkoitus tulla kakkos tilille.

Mielenkiintoinen tapaus tosiaan.

Sitä en tiedä mitä peliä herra on pelannut, oliko toinen tili sitten tarkoitettu epärehelliseen kaupankäyntiin vaiko ei.

Mutta tämä tili jossa +1900 onnistunutta kauppaa niin en usko että lähtisi rahoja viemään ellei nyt sitten yhtäkkiä ole päättänyt vain siirtyä kaidalta polulta pois.
Olisikohan tullut väärälle päätilille vahingossa tämä läppäri ilmoitus kun olikin tarkoitus tulla kakkos tilille.

Mielenkiintoinen tapaus tosiaan.
Joskushan se oli huudossa aika yleistäkin että kakkosaccoilla vähän koroteltiin tarjouksia, tulee ostettua enää vain ostaheti kohteita :think:

Shikanjyo

#low&slow
Kysymyksissä tiedustellaan noutomahdollisuutta, niin myyjän vastaus on että vain postitus onnistuu. :think:
Tuo jos mikä, kertoo sen että ei ihan puhtoinen homma ole.
Jokainen rehellinen myyjä pystyy jossain kohtaa päivän kahdestakymmenestäneljästä tunnista viisi minuuttia irroittamaan että joku voisi tuotteen noutaa.

" En avaa pakettia vartavasten esim. kuvan ottamista varten enää."

Onkoha nää näit samoja kuin sähköpostiskämmit missä tarkotuksella tehdään kirjotusvirheitä yms, että se seulois mukaan ne ihmiset jotka on tarpeeksi tyhmiä ja veisi skämmin loppuun saakka

" En avaa pakettia vartavasten esim. kuvan ottamista varten enää."

Onkoha nää näit samoja kuin sähköpostiskämmit missä tarkotuksella tehdään kirjotusvirheitä yms, että se seulois mukaan ne ihmiset jotka on tarpeeksi tyhmiä ja veisi skämmin loppuun saakka
Siinähän sitä saa sikaa säkissä koko rahalla, jos kuvat ei onnistu, nouto ei onnistu jne...Mitään muuta todistetta tuotteen olemassaolostakaan ei ole kuin myyjän sana. Hyväuskoinen saa olla, mutta p*r*le jotain rajaa kuitenkin. :)

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Kaiken lisäksi tuolla myyjällä on useampia vanhoja älypuhelimia myynnissä. Luulisi nyt, että vähintää yhdellä niistä saisi kuvan otettua. Myyjän ja etenkin Huuto.netin toiminnasta pitäisi nostaa isompikin haloo pystyyn.

Viimeksi muokattu:
Kaiken lisäksi tuolla myyjällä on useampi vanhoja älypuhelimia myynnissä. Luulisi nyt, että vähintää yhdellä niistä saisi kuvan otettua. Myyjän ja etenkin Huuto.netin toiminnasta pitäisi nostaa isompikin haloo pystyyn.
Ei halunnut pilata päätiliään ja halusi nopeaa rahaa 2.tilillään.

Mutta pistää ihmetteleen kun on tehnyt 2003 lähtien onnistunutta kauppaa että lähtisi rötösteleen, mutta jotain hämärää tässä on ja henkilö itse jo myöntänyt että oli toinen tunnus joka nyt suljettu.

Olikohan ns. "kaverin" käytössä 2. tili ja rahat puoliks tms. ei voi kuin arvailla.

Oli kolme eri tiliä, ja tiedä oliko enemmän. Löyty nuo vaan nii helposti, ei ollut käyttänyt aikaa siihe että edes peittelisi tekojaan.

Meinaakko että huvikseni kusettaisin siitä 1 tunnuksesta??

Apple Iphone X 256Gb (huuto 1pv)

Siinä henkilö, huutonetillä tuli kiire poistaa nämä nickit. Onneksi kerkesin kaikesta materiaalista ottaa kuvankaappaukset nii ei tarvi itse joutua selitteleen.

Vaikuttaa niinkun yrittäsit tätä henkilöä ymmärtää.

Jos 2 tilissä on samat yhteystiedot niin miksei hän ole kaverin pankkitunnistautumista käyttänyt?

Ei kannata yrittää järjellä selittää miksi joku jolla 1000 yli plussaa alkaa tekeen näin.
Siinä ei ole järkeä.

Huutonetin säännöt kieltävät että yhdellä henkilöllä olisi kuin yksi tili.
Lisäksi monen tilin käyttö huudon nostattelussa on kielletty.
Lisäksi huutonetissä sanotaan että pitää noudattaa varovaisuutta kaupoissa, minä yritin tätä noudattaa.

Oletko puolella vai vastaan?

Vaikuttaa niinkun yrittäsit tätä henkilöä ymmärtää.

Jos 2 tilissä on samat yhteystiedot niin miksei hän ole kaverin pankkitunnistautumista käyttänyt?

Ei kannata yrittää järjellä selittää miksi joku jolla 1000 yli plussaa alkaa tekeen näin.
Siinä ei ole järkeä.

Huutonetin säännöt kieltävät että yhdellä henkilöllä olisi kuin yksi tili.
Lisäksi monen tilin käyttö huudon nostattelussa on kielletty.
Lisäksi huutonetissä sanotaan että pitää noudattaa varovaisuutta kaupoissa, minä yritin tätä noudattaa.

Oletko puolella vai vastaan?
En ole puolesta enkä vastaan mutta en voi suoraan tuomita ilman pitäviä todisteitakaan ketään huijariksi, varsinkin kun en tiedä tapauksesta pintaa syvemmältä miten asiat ovat, luotan että Huuto.net on tehnyt oikean päätöksen saamiensa tietojen perusteella.
Näyttää tulevan kaverille kuitenkin jatkuvasti positiivista palautetta ja oli siellä yksi 300e läppäri myyntikin suoritettu tässä kuussa.

K.o tapauksessa mahdollisuus 50/50 että kusettaa. Omituista toimintaa ainakin se, että ei "voi" laittaa kuvia tuotteista koska "juuri nyt ei ole kamerallista luuria" ja vain lähetys -mahdollisuus koska "3 vuorotyö" jne. Selityksiä selityksen perään. Herättää kyllä itsessä "no go buy" tunteen.

Viimeksi muokattu:
K.o tapauksessa mahdollisuus 50/50 että kusettaa. Omituista toimintaa ainakin se, että ei "voi" laittaa kuvia tuotteista koska "juuri nyt ei ole kamerallista luuria" ja vain lähetys -mahdollisuus koska "3 vuorotyö" jne. Selityksiä selityksen perään. Herättää kyllä itsessä "no go buy" tunteen.
Ja sitten kuitenkin se aikaisemmin jo myyty läppäri oli mahdollista myös noutaa joten hieman kummallista kääntää kelkka yhtäkkiä.

No itellä vahva veikkaus että ei ole "kaupasta" ostettua tavaraa niin ei uskaltanut laittaa kuitista kuvaa. Tekastu kuitti ja lyöty laatikkoon.
Pitää näköjään tulevaisuudessa ne kuititkin soitella että onko tavara oikeasti sieltä mitä kuitti väittää.

No tämä on kuitenkin vain epäily, en sano että näin olisi mutta en keksi muuta järkevää selitystä. Huuto.net ei kyllä paljoa minun kuitin kyselyyn sympatiaa antanut, joten puheet että huutonet teki oikein niin saa vetää vessasta alas. Edes negatiivinen palaute asiasta ei saanut jäädä, kovasti kyllä kävin kirjotteleen mutta aina olivat poistaneet, vetosivat että minä en ole halunnut ostaa tuotetta :D

noniin nyt olisi ne huutonetinkin spostit muokattu, osaako kukaan sanoa onko ne jossakin tietosuojassa?
Jos pyyhin nimet sieltä ja ns. tärkeää tietoa niin enhän riko tietosuojaa??

Ei tohtis tämmöse asian takia lähtä käräjöimään, mutta minusta se on okein että yrittää parhaansa mukaan puuttua epärehellisyyksiin. Nykyäänhän se on niin että itse on syyllinen jos oikeutta yrittää hakea.

noniin nyt olisi ne huutonetinkin spostit muokattu, osaako kukaan sanoa onko ne jossakin tietosuojassa?
Jos pyyhin nimet sieltä ja ns. tärkeää tietoa niin enhän riko tietosuojaa??

Ei tohtis tämmöse asian takia lähtä käräjöimään, mutta minusta se on okein että yrittää parhaansa mukaan puuttua epärehellisyyksiin. Nykyäänhän se on niin että itse on syyllinen jos oikeutta yrittää hakea.
Ei tuossa ole mitään mistä lähteä käräjöimään, et menettänyt rahaa eikä kys.henkilö ole tuolla tehnyt yhtäkään huijausta palautteiden perusteellakaan.

Mulla oli huuto.net samanlainen tilanne kun myyjä ei suostunut laittaan kuvaa kun oli jo pakattu positiivista oli jotain +800.
Totesi vaan että jos ei pysty luottaan palautteistakaan huolimatta niin ostaa kaupasta sitten uuden.
Maksoin luurin ja sieltähän se 4päivän sisällä postitse tuli.

Tuossa vaikuttaa että myyjä ajattelee että on ansainnut luottamuksen melkein 2000 sujuneella kaupalla ja pitkäaikaisella 2003 lähtöisin olevalla jäsenyydellä, eikä halua lähteä asiaa todisteleemaan ja loukkaantuu tuosta kun alkaa epäileen.

Mä olisin kyllä tuon läppärin silti maksellut.

Tuo myyjä saa niin paljon positiivista palautetta kokoajan, että mikäli ne ei ole jotain feikkipalautteita (eikä näyttäisi olevan) erittäin vaikea uskoa huijariksi.

Sillä varmaan meni kuitin kysely tunteisiin ja koki jotenkin, että tässä nyt asetetaan hänen luotettavuuteensa kyseenalaiseksi tms. Erikoinen kaveri, mutta huijaritutka ei kyllä pärise tässä tapauksessa.

no siinä on sitten ne huutonetin palautteet vielä.

En minä enää myyjälle ole katkera, vaan Huuto.netille. Se kuitin vaatiminen jos väittää että takuuta niin ehkä maailman helpoin homma kusella käynnin jälkeen. Ei riitä ymmärrys miksi pitää rueta myyjää puolustelemaan.

Jos palautetta on nuin paljon saanut niin tuntuisi että osaisi tehdä kauppoja "reilusti"

Ja jos oli nyt menossa "väärään" suuntaan niin toivottavasti tästä oppisi pysymään rehtinä

no siinä on sitten ne huutonetin palautteet vielä.

En minä enää myyjälle ole katkera, vaan Huuto.netille. Se kuitin vaatiminen jos väittää että takuuta niin ehkä maailman helpoin homma kusella käynnin jälkeen. Ei riitä ymmärrys miksi pitää rueta myyjää puolustelemaan.

Jos palautetta on nuin paljon saanut niin tuntuisi että osaisi tehdä kauppoja "reilusti"

Ja jos oli nyt menossa "väärään" suuntaan niin toivottavasti tästä oppisi pysymään rehtinä
Tosiaan ennen kuin lähtee ostaan tuotetta tai sitä huutamaan pitää hyväksyä ilmoituksessa kerrotut asiat puutteineen.

Jos katsoo että puutteita tiedoissa on esim. tiedot takuusta/kuva kuitista, niin sitä kuuluisi kysyä ensin ennen huutamista tai ostamista ettei jälkikäteen tarvitse alkaa kyselemään ja selvittelemään.
Jos kaivattuja tietoja ei saa niin jättää tuotteen huutamisen/ostamisen ja siirtyy seuraavaan.

Mua ainaki alkais ketuttaan jos joku ostaa kohteen ja rupee sen jälkeen vasta kyseleen jotain lisätietoja sekä selvityksiä tuotteesta.
Ostamasi läppärin kysymys kentässä ei ollut kysymystä "Saisinko kuvan kuitista?"
Joka selvästi olisi pitänyt kysyä ennenkuin lähtee tuotetta huutamaan.

Tosiaan ennen kuin lähtee ostaan tuotetta tai sitä huutamaan pitää hyväksyä ilmoituksessa kerrotut asiat puutteineen.

Jos katsoo että puutteita tiedoissa on esim. tiedot takuusta/kuva kuitista, niin sitä kuuluisi kysyä ensin ennen huutamista tai ostamista ettei jälkikäteen tarvitse alkaa kyselemään ja selvittelemään.
Jos kaivattuja tietoja ei saa niin jättää tuotteen huutamisen/ostamisen ja siirtyy seuraavaan.

Mua ainaki alkais ketuttaan jos joku ostaa kohteen ja rupee sen jälkeen vasta kyseleen jotain lisätietoja sekä selvityksiä tuotteesta.
No huhhuh, ei siinä jos kerta oot tuota mieltä asiasta niin ookoo. Sulla vähän meinaa nuo mielipiteet laukata ku edellisillä sivuilla on että pitäs olla tarkka rahastaan ja nyt tuntuu että muutaku ostaa.. No jokainen tyylillään..

Tuntu vielä unohtuvan että samalla jätkällä oli siis 3 eri tiliä, sekö tekee siitä siis luotettavan?

No huhhuh, ei siinä jos kerta oot tuota mieltä asiasta niin ookoo. Sulla vähän meinaa nuo mielipiteet laukata ku edellisillä sivuilla on että pitäs olla tarkka rahastaan ja nyt tuntuu että muutaku ostaa.. No jokainen tyylillään..
Kyllä hyvä olla tarkka mutta 1962 positiivista palautetta niin maksaisin kyllä ennakkoon.
Muutenkin tuon olisi voinut halutessaan noutaa aivan kuten hänen myymänsä edellisenkin läppärin.

Teit kuitenkin virheen kun jätit kysymästä tuota kuvaa kuitista joka oli selvästi sulle tärkein kriteeri.
Suu puhtaaksi, kaupat lukkoon ja rahat "pöytään"
Jos et saa kaipaamiasi tietoja niin jätät huutamisen/ostamisen muille.

Negatiivinen on myös pakko antaa ostajalle koska muuten menee se komissio maksu tuotteesta(Tehomyyjä)

Näin ulkopuolisena katsojana näyttää siltä, että molemmat on väärässä. Se on vaikea ymmärtää molemmille.

Myyjä ei myynyt, kun meni hermot siihen syyttelyyn ja yhteystiedojen inttämiseen. Tämä on huono syy kieltäytyä kaupoista ja laittaa nega, mutta se on vaan huonoa tapaa, ei huijausta.

Sinä sitten sitten nostit vielä isomman metakan ja syytit myyjää huijariksi. Tämäkin on huonoa tapaa.

--

Voi myyjä vielä olla huijari, mutta siitä ei ole tarpeeksi todisteita.

--

Ketään ei halua puolustella oikeita huijareita, mutta halutaan välttyä siltä, että jossain ihme pöhnässä ihmiset kirjoittaa palautteseen esim:
Hienosti kelpas kaverille 2x Win10 pro avainta, eka avain ei hänen puheitten mukaa toiminu, laitoin toisen jonka jälkee ei enää vastausta herralta irronnu vaikka foorumia selaili ja viestejä käv
..kun ei heti laiteta yhteystietoja tai vastata välittömästi viesteihin. Sitten seuraavana aamuna, kun kaduttaa, onkin kaikki jo peruuttamatonta ja palautteet vaihdettu. Oho! Olinpa hätähousu.

Tämä on tosi kivaa myyjille.

No sovitaan että minä oon syyllinen jos kerran ootta sitä mieltä. Näköjään pitää rueta vaatimaan kaikki ennakkoon kun ei sitä tietoa muuten haluta jakaa.
Jännä jos lukee toimitus nii voisin noutaa?
Kerropa mistä tämän päättelit?
Meinaatko että pitää suljetut huudot käydä katsomassa miten hän on toiminut?
Ja edelliselle tiedoksi, jos huutaa 3 eri tilillä omia tuotteita ja laittaa plussia niin eikö silloin ole mielestäsi täyttänyt epärehellisen maineen?
No saa piisata minu puolesta jankkaus, omalta osalta huutoneti maine on karissut ja toivottavasti muutkin ottaa neuvosta vaarin jos sitä meinaa käyttää.

Älä ota palauttteita itseesi. Jokainen päättää itse millä ehdoilla ostaa, mielestäni teit oikein jättäessäsi tämän myyjän tuotteen. Joku toinen ei olisi vähää välittänyt/tutkinut/huomannut että jantterilla oli useita nikkejä huutonetissä. Helppo se on näköjään antaa itselleen positiivista palautetta. Tiedä sitten kuinka monta sataa kpl palautetta oli itselleen antanut.

Älä ota palauttteita itseesi. Jokainen päättää itse millä ehdoilla ostaa, mielestäni teit oikein jättäessäsi tämän myyjän tuotteen. Joku toinen ei olisi vähää välittänyt/tutkinut/huomannut että jantterilla oli useita nikkejä huutonetissä. Helppo se on näköjään antaa itselleen positiivista palautetta. Tiedä sitten kuinka monta sataa kpl palautetta oli itselleen antanut.
Samaa mieltä!! En olis minäkään ostannu noilla tiedoilla!!

En minäkään tuolta tyypiltä ostaisi, mutta on vaan kohtuutonta, että parin viestin perusteella hänestä tehdään julkisesti suuri huijari.

Hän ei varmaan edes lue täältä, mutta maine on mennyt täälläkin, pääosin sen takia, että hän kieltäytyi kaupoista. Jos kyseessä on rehellinen myyjä, joka kyllästyi vaan @Daze87 viesteihin, niin onko sekään oikein, että hänestä leviää näitä negatiivisia viestejä foorumilla, jota lukee aika monta ihmistä?

Kyllä itselläkin noista samoista asioista tulisi perääntymiset kaupoista, mutta en välttämättä huutelisi kylillä, että tyyppi on huijari, ennenkuin rahaa on tähän tapaukseen menetetty. Tunnus on vielä siellä, niin huuto.net on samaa mieltä.

Mielestäni @Daze87 teki hyvän työn kun paljasti että jantterilla oli useampi tili jossa käsittääkseni "myi" samaa tuotetta.
Eli jos ei huijari niin ainakin jonkun tason kusettaja kuitenkin.
Jos tarkoituksena on vaan hilata hintaa ylöspäin noilla muilla tileillä? Eli kansankielellä kusettaa. Ehkä myös pitää oma tili tehomyyjänä, jos siitä saa jotain etuja ja ei ollut tarpeeksi tavaraa myytäväksi.

En sanonut, että tuo on täysin luotettava ja kiva myyjä, sanoin vaan, että hänet on aika pienillä perusteilla leimattu suureksi huijariksi ja nyt hän kärsii tulevissa kaupoissaan siitä, että kerran paloi pinna.

Vähän niinkuin hän varastaisi kaupasta suklaapatukan ja 100cmx200cm kuva naamasta olisi siitä lähtien kaupan seinällä ikuisesti. Ei hänen käytöksensä ollut hyvää kauppiastapaa, mutta tätäkin lukee parhaimmillaan 100 000 ihmistä, niin nyt jää moni kauppa tulevaisuudessa tekemättä, kun googlella tulee tänne.

Viimeksi muokattu:
No eikös se silloin mennyt niinkuin ajattelin?
Eikö täällä iotecissä ole sama periaate, jos joku huijaa niin nimimerkki tänne?

No eikös se silloin mennyt niinkuin ajattelin?
Eikö täällä iotecissä ole sama periaate, jos joku huijaa niin nimimerkki tänne?
Kyllä siinä myyjässä jotain hämärää on, sitä en kiistä, eikä kukaan muukaan.

Mutta sinua ei ole vielä huijattu, sinulle on vaan v****iltu. Ja kaikki tämä epäilyttävissä olosuhteissa. Nyt sinä olet huolestunut ostaja, joka "paljasti huijarin" täällä ja myyjä on ehkä vähän likaisempi roisto kuin todellisuudessa on. Jos on roisto ollenkaan.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
92 691
Jäsenet
39 785
Uusin jäsen
PerttiA

Hinta.fi

Ylös Bottom