Hei Kaikille
Nyt oli pakon omainen tarve tulla kertomaan miten Huuto.net ei ole enään näköjään sen kummempi sivusto ostaa kuin muutkaan sivut.
Huusin läppäriä, jonka myyjä sanoi että käyttänyt Läppäriä pari tuntia. Katsoin että uutena läppäri maksaisi noin 1200€.
Linkki
Asus Gaming FX504
Epäilin siis heti alussa että miksi kukaan ostaa läppäriä kahden tunnin takia. No 1000+ positiivista kauppaa käänsi luulojani pois, ja voitin huudon, hintaan 653+10 postit.
Tämän jälkeen laitoin myyjälle spostia jossa kysyin puhelinnumeroa ja kuitista kuvaa. Myyjä ei ollut laittanut puhelinnumeroaan näkyville, vaikka se on pakollinen tiedoissa. Lupasin maksaa kun hän saa nämä tiedot minulle.
No myyjän viesti oli seuraava:
"Hei,
Viikonlopun aikana myin nykyisen kännykän tori.fi sivuston kautta ja parhaimillaan on tulossa Postitse uusi puhelin. Tällähetkellä on väliaikaisena käytössä perus "ei kamera" puhelin. Siksi kannettavasta kuva on otettu Asuksen omalta sivustolta eikä kameralla nk muut ilmoitukseni yleensä. Itse olen huutonet käyttäjä ollut vuodesta 2003 ja palautteet kertokoon puolestani jos epäilyttää. Huutonet tietoihin en ole puh laittanut koska laitan lähettäjänä tietoihin kun paketti toimituksen laitan."
Tämän jälkeen vaadin uudestaan että kuitista kuva ja puhelinnumero on saatava. Ihme jos ei kenelläkään tuttavalla ole lainata kamerapuhelinta ja saatikka onko vaikeaa aukaista sitä laatikkoa ja ottaa kuvaa.
No myyjä vastasi siihen seuraavasti:
"Minä katson kaupan perunneeksi kun maksua ei ole näkynyt. Varmaan olisi paremmin molemmille näin kun itsellä vasta uusi puhelin saapuu postissa loppu viikosta ja joutuisi valmiiksi pakatun paketin avaamaan pehmusteitten kera ja kuva ottamaan erikseen kuitista vaikka minulla on enemmän palautteita kun sinulla. Sen ymmärrän vielä jos minulla olisi ollut vähemmän palautetta kun sinulla tai 0 palaute. Onnea pelikannettavan etsimisessä jospa löytyisi halvemmalla. Ensimmäinen kerta huutonet uralla kun ostaja ei luota siltikään myyjään vaikka on yli tuhat palauttetta entuudestaan. Taidan pitää kannettavan kaapin nurkilla ja ottaa sitten joskus käyttöön uudelleen."
Tämän jälkeen täytyi hieman raapia päätä, miksi kukaan joka on tehnyt valtavasti kauppaa olisi näin tyhmä ettei voinut sitä kuittia kuvata. Lisäksi annoin hänelle aikaa korjata tilanteen että ei minulla ole kiire asian kanssa. No lopulta hän oli jälkijunassa lisännyt oman puhelinnumeron ja tiedustelin vielä viestillä tehdäänkö kaupat vai ei. Vastaus oli että on myynyt muualle tuotteen jo.
No tämän jälkeen laitoin tietenkin negatiivisen palautteen ja yllättäen myyjä laittoi minulle myös. Kuulemma pitäisi luottaa myyjään joka ei osaa laittaa kuitista kuvaa eikä osaa kertoa mistä tuote on ostettu ja puhelinnumerokin oli melkoisen hukassa.
Sitten tuumasin että eikun uutta matoa koukkuun. Hain siis pelikannettava haulla Huuto.netistä. Silmääni sattui yllättäen samalta paikkakunnalta ja myynti-ilmoituskin oli lähes identtinen ostattelemastani läppäristä. Läppäri ei kuitenkaan ollut sama vaan uutena 3000€+ hintainen. Sitäkin oli käytetty 2 tuntia ja pikahuutona lähtöhinta 0€.
Linkki
Asus ROG G703GXR pelikannettava Pika huuto
toinen linkki koska tämän huudon voittanut oli vaatinut myös kuittia
Asus ROG G703GXR (lähtö 0e alkaen)
Asiahan oli siis selvää pässinlihaa, tällä henkilöllä oli siis 3 eri tiliä mitkä helposti onnistuin etsimään huutonetistä. Ja hän oli ostanut omia tuotteitaan, ilmeisesti myynti hinta ei ollut miellyttänyt.
Olin yhteydessä Huutonetin asiakaspalveluun. Kerroin että kyseiset käyttäjät omaavat huomattavan määrän samankaltaisuuksia.
No sieltä tuli kuittaus että tutkivat asiaa ja arvatenkaan minulle ei asiasta sen koomin kerrottu.
Viikonlopun aikaan huomasin että kyseiset kolme tiliä oli käyttökiellossa ja myhäilin tyytyväisenä että taas on yksi huijari vähemmän.
No tästä alkoi ns. oikeuden alamäki. Maanantaina oli hänen 1000+ pisteen tili avattu. Olin hieman hölmistynyt että miksi ihmeessä. Epäilin itseäni oliko hänellä sittenkään kolmea tiliä. No onneksi toinen käyttökiellossa ollut tili sisälsi vielä yhden artikkelin minkä ostin. Silloin paljastui että kyseessä tosiaan oli sama henkilö kuin näiden kahden läppärin myyjä.
Olin yhteydessä huuutonetin asiakaspalveluun että miksi ihmeessä sitä tiliä ei ole poistettu. Siitähän se myyjä saa suurimman hyödyn koska tilillä on merkittävä määrä positiivista palautetta. Ja huutonetin ohjeet kieltää kaikki nämä mihin tämä henkilö oli syyllistynyt ja sanktiona esitettiin tilin poistoa.
No asiakaspalvelu vastasi että myyjää on rangaistu mutta sitä ei kerrota kolmannelle osapuolelle.
En ymmärrä mikä rangaistus on jos henkilö omistaa 3 tiliä, ja se missä eniten on positiivista hän saa säilyttää. Eikö 1000 pisteen menetys olisi kohtuullinen sanktio jos kerran on valmis huijaamaan ihmisiä?
Tässä vaiheessa itsellä meni luotto koko Huuto.nettiin. Halusin tuodan asian esille että muutkin sieltä ostavat huomioisivat että ei suuri määrä positiivista palautetta tee kenestäkään luotettavaa myyjää. Suosittelen että muutkin ottaa neuvosta vaarin ja vaatii sitä kuittia jos kerran tavarassa on takuuta niin ei rehellisellä ihmisellä ole tarve kuittia piilottaa.
Lisäksi se minun miinus oli poistunut häneltä ja hänen miinusta ei poistettu vaikka vaadin sitä ns. "palkkiona" käräyttämisestä. Eli käräyttäminenkään ei ole hyvästä.
Laitan lähipäivinä kuvat keskusteluista ettei kukaan voi väittää etteikö asia tosi.
Jos keskusteluista ei selviä henkilö niin eikö ne voikin julkaista täällä?
Edit. Tässähän en ottanut kantaa onko henkilö rehellinen vai ei, mutta ei hyvältä vaikuta jos näin yksinkertaiset asiat on vaikeita