Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Älä ota palauttteita itseesi. Jokainen päättää itse millä ehdoilla ostaa, mielestäni teit oikein jättäessäsi tämän myyjän tuotteen. Joku toinen ei olisi vähää välittänyt/tutkinut/huomannut että jantterilla oli useita nikkejä huutonetissä. Helppo se on näköjään antaa itselleen positiivista palautetta. Tiedä sitten kuinka monta sataa kpl palautetta oli itselleen antanut.

Samaa mieltä!! En olis minäkään ostannu noilla tiedoilla!!
 
En minäkään tuolta tyypiltä ostaisi, mutta on vaan kohtuutonta, että parin viestin perusteella hänestä tehdään julkisesti suuri huijari.

Hän ei varmaan edes lue täältä, mutta maine on mennyt täälläkin, pääosin sen takia, että hän kieltäytyi kaupoista. Jos kyseessä on rehellinen myyjä, joka kyllästyi vaan @Daze87 viesteihin, niin onko sekään oikein, että hänestä leviää näitä negatiivisia viestejä foorumilla, jota lukee aika monta ihmistä?

Kyllä itselläkin noista samoista asioista tulisi perääntymiset kaupoista, mutta en välttämättä huutelisi kylillä, että tyyppi on huijari, ennenkuin rahaa on tähän tapaukseen menetetty. Tunnus on vielä siellä, niin huuto.net on samaa mieltä.
 
Mielestäni @Daze87 teki hyvän työn kun paljasti että jantterilla oli useampi tili jossa käsittääkseni "myi" samaa tuotetta.
Eli jos ei huijari niin ainakin jonkun tason kusettaja kuitenkin.

Jos tarkoituksena on vaan hilata hintaa ylöspäin noilla muilla tileillä? Eli kansankielellä kusettaa. Ehkä myös pitää oma tili tehomyyjänä, jos siitä saa jotain etuja ja ei ollut tarpeeksi tavaraa myytäväksi.

En sanonut, että tuo on täysin luotettava ja kiva myyjä, sanoin vaan, että hänet on aika pienillä perusteilla leimattu suureksi huijariksi ja nyt hän kärsii tulevissa kaupoissaan siitä, että kerran paloi pinna.

Vähän niinkuin hän varastaisi kaupasta suklaapatukan ja 100cmx200cm kuva naamasta olisi siitä lähtien kaupan seinällä ikuisesti. Ei hänen käytöksensä ollut hyvää kauppiastapaa, mutta tätäkin lukee parhaimmillaan 100 000 ihmistä, niin nyt jää moni kauppa tulevaisuudessa tekemättä, kun googlella tulee tänne.
 
Viimeksi muokattu:
No eikös se silloin mennyt niinkuin ajattelin?
Eikö täällä iotecissä ole sama periaate, jos joku huijaa niin nimimerkki tänne?
 
No eikös se silloin mennyt niinkuin ajattelin?
Eikö täällä iotecissä ole sama periaate, jos joku huijaa niin nimimerkki tänne?

Kyllä siinä myyjässä jotain hämärää on, sitä en kiistä, eikä kukaan muukaan.

Mutta sinua ei ole vielä huijattu, sinulle on vaan v****iltu. Ja kaikki tämä epäilyttävissä olosuhteissa. Nyt sinä olet huolestunut ostaja, joka "paljasti huijarin" täällä ja myyjä on ehkä vähän likaisempi roisto kuin todellisuudessa on. Jos on roisto ollenkaan.
 
Torissa numero niin yrittää olla yhteydessä myyjään.
Jos siellä tapahtunut vaan joku klikki minkä takia toimitus nyt myöhästyisi.
Tuskin on klikki. Ensimmäinen selitys inhimillisestä unohduksesta oli ihan fine, ja ymmärrän että ihmisille voi sattua asioita xyz jonka vuoksi lähetys ei onnistu. Myyjä kuitenkin sanoi (valehteli?) vieneensä paketin postiin ja vakuutteli että seuraavaksi päiväksi pitäisi tulla. Mitään seurantakoodia ei luonnollisestikkaan paketille saanut, eikä pakettia koskaan näkynyt muutenkaan. Ei vastaa viesteihin täällä eikä puh. numerosta.
 
Tuskin on klikki. Ensimmäinen selitys inhimillisestä unohduksesta oli ihan fine, ja ymmärrän että ihmisille voi sattua asioita xyz jonka vuoksi lähetys ei onnistu. Myyjä kuitenkin sanoi (valehteli?) vieneensä paketin postiin ja vakuutteli että seuraavaksi päiväksi pitäisi tulla. Mitään seurantakoodia ei luonnollisestikkaan paketille saanut, eikä pakettia koskaan näkynyt muutenkaan. Ei vastaa viesteihin täällä eikä puh. numerosta.
Työkaveri kysy torin kautta näistä.

Laitto kuvan laatikollisesta tuulettimia ja kysy milloin tulisi Turusta noutaan, antoi myös puh.numeronsa että voi sopia aikaa(myös osoite tuli)

Eiköhän kannattaisi olla yhteydessä myydään tai edes yrittää olla, sillä tavaraa selvästi löytyy noudettavaksi.
 
Työkaveri kysy torin kautta näistä.

Laitto kuvan laatikollisesta tuulettimia ja kysy milloin tulisi Turusta noutaan, antoi myös puh.numeronsa että voi sopia aikaa(myös osoite tuli)

Eiköhän kannattaisi olla yhteydessä myydään tai edes yrittää olla, sillä tavaraa selvästi löytyy noudettavaksi.

Miksi epäilet ettenkö olisi yrittänyt olla häneen yhteydessä? Kyllä minullakin hänen puhelinnumeronsa on kun mobilepaylla maksoin. Äsken soitin hänelle. Vastasi kohteliaasti omalla nimellään, ja kun esittelin itseni ja asiani jolla soitan, niin sitten kuuluikin toisesta päästä enää pari kertaa "Haloo... haloo..." niinkuin ei olisi kuullutkaan, jonka jälkeen luuri korvaan eikä enää vastaa puhelimeenkaan.

Varsin erikoista kaupankäyntiä tämmöinen.
 
Miksi epäilet ettenkö olisi yrittänyt olla häneen yhteydessä? Kyllä minullakin hänen puhelinnumeronsa on kun mobilepaylla maksoin. Äsken soitin hänelle. Vastasi kohteliaasti omalla nimellään, ja kun esittelin itseni ja asiani jolla soitan, niin sitten kuuluikin toisesta päästä enää pari kertaa "Haloo... haloo..." niinkuin ei olisi kuullutkaan, jonka jälkeen luuri korvaan eikä enää vastaa puhelimeenkaan.

Varsin erikoista kaupankäyntiä tämmöinen.

Ilmeisesti sitten on jotain hämärää menossa kun käyttäytyy näin, oliko kyseessä millainen summa?

Voisit mainita hänelle että ellei palauta rahoja niin teet rikosilmoituksen.
 
Pahoittelut Heepo:lle, Tonichka:lle ja PAMPPU:lle, kun menivät kaupat aikataulujen puitteissa metsään. Minun virheeni. Ikävän tapahtuman vuoksi meni viikon verran arjen velvollisuudet ohi, mutta tuotteet nyt toimitettu ja 2/3 teistä ne noutaneetkin. Pahoittelut vielä.
 
Pahoittelut Heepo:lle, Tonichka:lle ja PAMPPU:lle, kun menivät kaupat aikataulujen puitteissa metsään. Minun virheeni. Ikävän tapahtuman vuoksi meni viikon verran arjen velvollisuudet ohi, mutta tuotteet nyt toimitettu ja 2/3 teistä ne noutaneetkin. Pahoittelut vielä.

Tässä kävi lopulta ihan hyvin, vaikka kieltämättä alkoi jossain kohdin näyttämään toiminta hieman epäilyttävältä.

Jos myyjä kuitenkin ihan rehellisellä asialla liikkeellä niin jatkossa rohkeasti viestiä jollakin tavalla siitä, että postitus/toimitus yms. venähtää. Eiköhän kaikki kuitenkin ymmärrä, että välillä saattaa tulla muutoksia joiden johdosta kaupanteko väliaikaisesti estyy. Se on ihan normaalia mielestäni. Tässä keississä kävi nyt kuitenkin niin, että yhteydenpito loppui kokonaan maksun jälkeen, eikä pakettia näkynyt vaikka sen piti olla jo postitettuna (ei ollut sitten kuitenkaan vaan vasta eilen). Epäilyksiä herätti vielä se, että muitakin saman kohtalon kokeneita tuntui olevan.

Nyt kun tuotteeni olen saanut niin ne vaikuttavat olevan juurikin sellaisia, mitä myyjä kertoi myyvänsä (Noctua NF-A4x20 FLX ropellit) enkä näe mitään syytä etteikö joku muukin niitä tarvitseva voisi ostaa, kunhan nyt tämän tapauksen taustat lukee. Tässä ei ole kuitenkaan tarvetta rehellisiä kauppiaita mollata tai lynkata. Laitetaan tämä keissi nyt vain myyjän kömmähdyksen piikkiin ja jatketaan elämää.
 
Muistikaupat käyttäjän @Turdanen kanssa tökkii pahemman kerran.

Kapulat maksettu jo 20.8.2019.
Myyjään saa huonosti yhteyttä, yyveisiin vastaili aikaisemmin harvakseltaan. Ostohetkellä hänellä oli yksi positiivinen palaute mikä antoi yhtään luottoa ennakkomaksuun.

Kyseessä tämä kauppa,
Myyty - Kingston 16GB (2x8GB) HyperX RGB Predator, DDR4 3200 MHz

Kauppahinta 82€ sis. postit.

Myyjällä myös näyttis kaupan,
Myydään - MSI RTX 2060 SUPER VENTUS OC 8GB

Varokaa toistaiseksi ennenkuin kaupat selviää jos selviää. Laitoin viestiä, että ensi viikon ti (10.9) rikosilmoitus kun alkuperäisestä kaupasta tasan kolme (3) viikkoa. Löytyy nimi ja tilinumero. Puhelinnumeroon ei ainakaan juuri nyt saa yhteyttä. Maksoin suoralla tilisiirrolla. Laitan ylläpidolle myös viestiä asiasta.


Edit. rikosilmoitus tehty.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kävi lopulta ihan hyvin, vaikka kieltämättä alkoi jossain kohdin näyttämään toiminta hieman epäilyttävältä.

Jos myyjä kuitenkin ihan rehellisellä asialla liikkeellä niin jatkossa rohkeasti viestiä jollakin tavalla siitä, että postitus/toimitus yms. venähtää. Eiköhän kaikki kuitenkin ymmärrä, että välillä saattaa tulla muutoksia joiden johdosta kaupanteko väliaikaisesti estyy. Se on ihan normaalia mielestäni. Tässä keississä kävi nyt kuitenkin niin, että yhteydenpito loppui kokonaan maksun jälkeen, eikä pakettia näkynyt vaikka sen piti olla jo postitettuna (ei ollut sitten kuitenkaan vaan vasta eilen). Epäilyksiä herätti vielä se, että muitakin saman kohtalon kokeneita tuntui olevan.

Nyt kun tuotteeni olen saanut niin ne vaikuttavat olevan juurikin sellaisia, mitä myyjä kertoi myyvänsä (Noctua NF-A4x20 FLX ropellit) enkä näe mitään syytä etteikö joku muukin niitä tarvitseva voisi ostaa, kunhan nyt tämän tapauksen taustat lukee. Tässä ei ole kuitenkaan tarvetta rehellisiä kauppiaita mollata tai lynkata. Laitetaan tämä keissi nyt vain myyjän kömmähdyksen piikkiin ja jatketaan elämää.

Täsmälleen saman "kohtalon" kokeneena, empä voisi enempää olla samaa mieltä aiheesta. Rohkeasti ja rehellisesti vaan ilmoa tuleen jos paketin lähetys viivästyy, eikä mitään "lähetetty on" viestejä vaikkei selkeästi ollutkaan. Toivottavasti myyjän arviointikyky ei petä näin pahasti tulevissa kaupoissaan, sillä tuollaisesta toiminnasta heilahtaa herkästi huijarin leima otsaan vaikka myyjän tarkoituksena tässä tapauksessa ei selvästikkään ollut tarkoitus kusettaa kun tavara lopulta saapui perille ja oli juuri sitä mitä pitikin.

Pyydän ylläpitoa poistamaan tuon leimaavaan sävyyn @mofos :lle jättämäni negatiivisen palautteen, jotta voin korjata sen neutraalimpaan sävyyn.

Jaxuhalit kaikille osapuolille, jatkamme elämää!
 
Muistikaupat käyttäjän @Turdanen kanssa tökkii pahemman kerran.

Kapulat maksettu jo 20.8.2019.
Myyjään saa huonosti yhteyttä, yyveisiin vastaili aikaisemmin harvakseltaan. Ostohetkellä hänellä oli yksi positiivinen palaute mikä antoi yhtään luottoa ennakkomaksuun.

Kyseessä tämä kauppa,
Myyty - Kingston 16GB (2x8GB) HyperX RGB Predator, DDR4 3200 MHz

Kauppahinta 82€ sis. postit.

Myyjällä myös näyttis kaupan,
Myydään - MSI RTX 2060 SUPER VENTUS OC 8GB

Varokaa toistaiseksi ennenkuin kaupat selviää jos selviää. Laitoin viestiä, että ensi viikon ti (10.9) rikosilmoitus kun alkuperäisestä kaupasta tasan kaksi (2) viikkoa. Löytyy nimi ja tilinumero. Puhelinnumeroon ei ainakaan juuri nyt saa yhteyttä. Maksoin suoralla tilisiirrolla. Laitan ylläpidolle myös viestiä asiasta.
Kyseisen henkilön @Turdanen kanssa tehty kaupat pelistä (rdr2) melkein kuukausi sitten. Hukkui mystisesti matkan varrelle (tuskinpa edes lähetetty) ja luvannut maksaa takaisin vaan eipä ole kuulunut. Kerran vastannut sen jälkeen "oho unohtui".

99% varmuudella täysi kusettaja. Tälle hermannille voisi antaa jo banaania jossain vaiheessa jossei selityksiä ala ilmaantua. @Sampsa @Juha Kokkonen
 
Viimeksi muokattu:
https://bbs.io-tech.fi/trader/ratingseller?user_id=20159
Tälle (Jeevus64) käyttäjälle vois myös bannia varmaan pistää, kun näyttää palautteiden perustella että tuo kusettaminen vain jatkuu. :facepalm:

Matkapuhelinfoorumeilla ilmeisesti sama käyttäjä ollut jo jonkin aikaa bannattu ja tuplatunnuksin oli liikkeellä, ja samaan postaukseen lisätty muutama muu tunnus mukaan?
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/bannaustiedotteet.47711/post-1059364375

Puhelintorilla kaupustelevat tuplatunnukset jeevus64 ja Brundi saivat ikuisen bannin.

Ja samaan bannikasaan liittyi teezi.

Ja 6hoo bannattu.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa tori.fi:ssä olla huijarina tälläinen nimimerkki kuin Jere. Omisti aikaisemmin yrityksen mustasaarella, mutta mennyt konkurssiin. (ei liian henkilökohtaista tietoa? tiedossa kyllä on nimet yms)

Lähetti minulle kuitin ja kuvan näytönohjaimesta, ja vaikutti oikein mukavalle ja rehelliseltä tyypiltä. Sovittiin että maksan 1/3 osan summasta etukäteen, ja loput sitten postiennakolla. Hän sanoi laittavansa vakuutettuna lähetyksenä eilen, ja laittaa lähetystunnuksen viestinä sitten.

Nyt sen jälkeen ei olekaan vastannut tori.fi:ssä viesteihin, ei vastaa puhelimeen yms.. Joten rupesin selventämään asiaa, ja kun proshop:ista oli tilattu tuote, niin kuitti oli myös sieltä. Kysyin heiltä kuitin tietoja.. Ja tälläinen vastaus sieltä tuli:

"Kiitos viestistäsi.


Vahvistan vielä tätä kautta, että kyseessä ei ole meidän kuittimme ja tuo on vielä todella huonosti tehty. Virheitä täynnä.


Kaiken voi väärentää nykyisin suhteellisen helposti (ja vielä hyvin) ja siksi kannattaa aina ottaa yhteyttä alkuperäiseen myyntipaikkaan ja tarkistuttaa tiedot. Näin ei tule huijatuksi."


Eli nyt varmaan rikosilmoitusta tekemään tuosta, kun on maksanut jo sen 1/3 osan? Jollei rupea yhteyttä ottamaan...

Noniin, nyt on poliisilla käyty paikan päällä vihdoin (eihän mennykää kuin pari kuukautta), ottivat todisteet talteen ja kirjoittivat ylös. Lähtee käräjille tämä asia etenemään.. Toivotaan että suostuu toinenkin kaveri tuohon kirjalliseen menettelyyn, ettei täydy lähteä ajamaan melkein 1000km käräjien takia. Ja sanoipi tämä poliisisetä, että jollei rahoja tuolta henkilöltä saa, niin valtionkonttori kuulemma maksaa sitten :tup: Katsotaan kuinka kauan mahtaa mennä ennenkuin taas asia etenee..
 
Noniin, nyt on poliisilla käyty paikan päällä vihdoin (eihän mennykää kuin pari kuukautta), ottivat todisteet talteen ja kirjoittivat ylös. Lähtee käräjille tämä asia etenemään.. Toivotaan että suostuu toinenkin kaveri tuohon kirjalliseen menettelyyn, ettei täydy lähteä ajamaan melkein 1000km käräjien takia. Ja sanoipi tämä poliisisetä, että jollei rahoja tuolta henkilöltä saa, niin valtionkonttori kuulemma maksaa sitten :tup: Katsotaan kuinka kauan mahtaa mennä ennenkuin taas asia etenee..

Kannattaa ajaa toi 1000km niin saat hyvät korvaukset valtiolta.
Työpäivästä max. 80e
päiväraha 19e tai 42e
KM korvauksia saa jos auton käyttö on pakollista eli tulisi halvemmaksi kulkea matka omalla autolla tai kerkeää paikanpäälle/ei tarvitse yöpyä välissä toisinkuin linja-autoa käyttäessä.
Vähimmäis korvaus on linja-auto lippujen hinta mutta korvaavat yleensä KM määräisinä kun on riittävä selvitys oman auton käytöstä. (Saa myös lainata työpaikan diiseliä tai kaverilta, tätä ei erikseen kysellä mistä auto peräisin tai onko edes tullut autolla)

200-500€ olen saanut korvauksia matkan pituudesta riippuen ja nämäkin muutaman kympin kusetuksista.

Valtio ei ole ainakaan omissa tapauksissa maksellut kusetettuja summia takaisin, pitää olla ilmeisesti hyvät syyt ennenkuin lähtevät korvaamaan.
 
Ei varmasti korvaa ellei satu olemaan tilanne että kaveri olisi päässyt "vankilasta lomille" ja rötöstellyt lomien aikana. Mitään perushuijausjuttuihin tulee bumerangina takaisin korvauspyynnöt.

Jep näin on. Valtionkonttori korvaa käytännössä taloudellisia ja aineellisia vahinkoja vain jos tekijä on sijoitettuna laitokseen. Soveltuu siis jos kyseessä on potilas, vanki, kiinniotettu tms. Henkeen ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa korvauksia voi sitten tuota kautta saadakin.
 
Viimeksi muokattu:
Saiskohan jotain tietoa keissistä jossa @BryciFani olis ollu myymässä näyttistä jonka kuva oli redditistä?
Ainakin on 5 positiivista palautetta niin luulisi että olisi negatiivinen joukossa jos olisi mennyt puihin.

Täytyy kyllä myöntää että itekki sorrun väliin netistä pikaisen kuvan nappaamaan samanlaisesta kun ei kaikkia jaksa lähtee kuvaamaan,varsinkin kun usein ovat koneiden sisällä ja vaatii äheltämistä että saa näkösälle.
 
Ainakin on 5 positiivista palautetta niin luulisi että olisi negatiivinen joukossa jos olisi mennyt puihin.

Täytyy kyllä myöntää että itekki sorrun väliin netistä pikaisen kuvan nappaamaan samanlaisesta kun ei kaikkia jaksa lähtee kuvaamaan,varsinkin kun usein ovat koneiden sisällä ja vaatii äheltämistä että saa näkösälle.

Jep. :) 6700K prosessorinkin myin täällä niin kysykää siltä ostajalta että oliko ongelmia.

Ja se Reddit kuvan siis olin kauan sitten Discordiin postannut vitsinä...ei liittynyt mitenkään mihinkään myymiseen. Mutta nämä vihaajat tykkäävät levittää väärää tietoa ja puhua paskaa minusta.
 
Kyllähän se ihan hyvän tavan mukaista olis ottaa ne kuvat ihan omista tuotteista ja kirsikkana kakun päälle se timestamp mutta jos se myytävä juttu on nyt edelleen ihan käytössä niin se on ihan hyväksyytävä syy käyttää nettikuvaa kunhan asia selviää ilmoituksesta.
 
tässä en syytä ketään muuta kuin postintoimintaa. en tiedä kuuluuko tänne mutta haluan varoittaa asiasta. yp poistaa jos asiaton juttu.

suosittelen kun viette paketin automaattiin ottakaa videokuva siitä tapahtumasta kun laitatte paketin lokeroon ja suljette luukun, kävi nimittäin niin että pakettini katosi sen jälkeen kun kuriiri käynyt tyhjentämässä lokeron, posti selvitti asiaa ja kun sitä ei löydy syyksi tuli että kuriiri kertoi lokeron olevan tyhjä, epäselväksi jäi asia jota posti ei kerro miksei kuriiri tehnyt tyhjästä lokerosta informaatiota heti ja posti ilmoittanut lähettäjälle/vastaanottajalle että näin on käynyt. lähes kaksikuukautta kesti postin selvitellä tuota katoamista ja keksivät syyksi kun lokero oli tyhjä eivät ole korvausvelvollisia.

mystisen tässä postin selvityksestä tekee se että kun laitettiin selvityspyyntö missä paketti mahtaa olla kun se ei liiku, posti kyselee useampaan otteeseen lähettäjältä paketin ulkomuotoa,sisältöä jopa koneen sarjanumeroa. jos kuriiri on heti tehnyt informaation että lokero oli tyhjä silloin 10.8 kun kävi töitään tekemässä miksi posti viikkoja jälkeen päin kyselee paketin tietoja.

jos joku kauppaa tuollaista läppäriä on pieni mahdollisuus että se on minun postituksenaikana kadonnut kone, vasemman sarakohdasta irvottaa auki kiinnikkeen murtuneet..HP Envy 17-j003eo
 
Viimeksi muokattu:
Postissa on YT:t ja huono palkka, niin epärehellinen jakaja on vaan ottanut lisätienestiä, kun näki kannettavan paketissa.
 
Postissa on YT:t ja huono palkka, niin epärehellinen jakaja on vaan ottanut lisätienestiä, kun näki kannettavan paketissa.

tämä ajatus minulla on ollut kokoajan ja kyselin postilta onko mahdollista että teidän työntekijä olis ottanut sen paketin itselleen,ja kertoisitteko hänen nimensä. vastaus lyhyt ei ole sellaista mahdollisuutta emmekä kerro asiakkaille sisäisiätoimintamme tietoja.
 
Olethan tehnyt asiasta rikosilmoituksen?
kuulemma minulla vastaanottajana ei mitään sananvaltaa,lähettäjä voi jatkaa asian käsittelyä jota lähettäjä myös aikoi jatkaa alkuviikosta, laitettiin myös huutonettiin ylläpidolle viestiä mitä mieltä he ovat asiasta kait sieltä vastaus tulee maanantaina.(lähetykselle on ostettu huutopakettipostitus)
 
joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
 
joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
Kaikkista tärkein eli maksoitko tuotteen myyjälle ennakkoo?

Toiseksi tärkein onko lähettäjällä/myyjällä palautteita?
Vai oliko 0 palautteinen?

Tässä olisi minulla vahva epäily hienosta uudesta kusetus muodosta, väitetään että ollaan postitettu ja myyjä sanoo että postin vika, eikä oikeasti ole muuta tehnyt kuin luukun avannut ja sulkenut.
Saa epäilysi kohdistumaan postiin eikä häneen itseensä.

Jos olet maksanut ennakkoon etkä tuotetta saa tarkoittaa se että sinun täytyy ehdottomasti asiasta tehdä rikosilmoitus.
Itse on turha lähteä kyseleen kenenkään postin työntekijän tms nimiä, se on poliisin homma.

Edit.
Myyjällä 80 palautepistettä ja tuotteen hinta 45egee?

En jaksa myöskään uskoa että tässä tapauksessa olisi silloin muussa vikaa kuin postin huolimattomuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Jokusen kerran sattunut kauppaan juuri kun on automaatin tyhjennys tehty niin ei se kuski juuri niitä rullakoita katsele, esim työntää yhden rullakon ensin autolle ja jättää ulos kun lähtee toista hakemaan.
 
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
 
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.

Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.
 
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.
 
Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.

Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.

Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.
 
Jos ostaja ei hirveästi ala vittuilee, niin tollaisesta summasta laittasin 25€ kipurahoja, että saa 24päkin olutta.
 
Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.

Veikkaan, että tullut osin vuodet täyteen sille. Tyyliin konkka kyrvähtänyt tms., että pienellä vaivalla voisi saada kuntoon.
En minäkään tuota takaisin ottaisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 086
Viestejä
4 894 101
Jäsenet
78 931
Uusin jäsen
rosaka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom