Kuten
@gouca tuossa jo totesikin niin se sama huijari ei voi käyttää kuin 1tunnusta per hetu.
Nythän siellä voi olla samalla hermannilla vaikka 10 anonyymiä tunnusta joiden sulkeminen on yhtä kuin turhaa koska voi tehdä taas 10 uutta tunnusta halutessaan.
Tori.fi mahdollistaa hyvän tulonlähteen näille huijareille.
Täydellisessä maailmassa noin voisikin olla, mutta pakotettu tunnistautuminen kadottaisi käyttäjät ja palvelun suosio laskisi.
Jos jotain pysyvämpää ratkaisua haetaan niin rikosilmoituksen tekemisellä pitäisi olla oikeasti joku seuraus, eikä se olisi vitsi kuten on tänään. Palvelussa voisi myydä vapaasti kuten tänäänkin ilman tunnistautumista, mutta halutessaan voisi käyttää maksutapaa, jossa on vahva tunnistautuminen (hetu) eli tiedot vaihtuvat ja tätä myöden rikosilmoituksen tekeminen on helppoa.
Mutta tällaisesta palvelusta ei ole mitään hyötyä jos rikosilmoituksella ei ole mitään voimaa, kuten sanottua, omassakin tapauksessa ko. henkilöstä löytyy jo huijauksia 3v takaa, tuoreitakin keskusteluita, homma jatkuu kuten ennenkin ja monen mukaan rikosilmoitus on tehty. Kyllä rikosseuraamus tästä pitäisi saada eikä niin, että palvelut muka vastuutettaisiin ettei voi myydä kuin tunnistautuneena.
Forumeita yms on pilvin pimein, jos minä nyt haluaisin olla epärehellinen, löydän eri autoforumeita, hifi, tietotekniikka, jne niin kyllä mä rahat saan kasan ilman Toriakin.
Jos postimaksut eivät olisi näin kalliita kun ovat, niin voisi harkita tällaisen "proxy-palvelun" perustamista, joka olisi luotettava. Siinä tapauksessa myyjä ei lähetä tavaraa ostajalle vaan proxylle (välittäjä), joka varmistaa että kaikki on kuten pitää ja lähettää sitten tavaran ostajalle.
Ostaja maksaisi tuotteesta periaatteessa välittäjälle joka odottaa tuotetta myyjältä.
Myyjä saisi vaikka 10% myyntihinnasta etukäteen postikuluja yms varten ja lähettää välittäjälle.
Kun välittäjä on tarkastanut tuotteen niin saa loput rahasta ja ostaja saa tuotteensa.
Luonnollisesti koko idea menee hukkaan näillä ~7€ postikuluilla kun myydään <30€ tavaroita.
Itse ainakin isommissa hankinnoissa voisin maksaa 10€ mielenrauhasta välittäjälle, joka tekisi tällä tavalla rahansa.