Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Juu, tässä olette molemmat parempia myyjiä kuin minä. Minulta olisi tullut toki paremmin paketoituna, mutta korvauksien kanssa Postin rikkoessa lähetyksen on vähän niin ja näin..
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 369
Juu, tässä olette molemmat parempia myyjiä kuin minä. Minulta olisi tullut toki paremmin paketoituna, mutta korvauksien kanssa Postin rikkoessa lähetyksen on vähän niin ja näin..
No jos lähettäjä ei edes yritä suojella lähettämäänsä (jonka tietää helposti särkyväksi), nii ei tod. pidä ostajan ongelma olla, jos ei ole vaatinut a) kirje lähetystä b) Ei MITÄÄN muuta painoa.

Laki näemmä (tuli kyl yllätyksenä) suojelee kusettajia. Kaiken voi postin piikkiin laittaa. Kunhan lähettää, oli sit toimiva tuote tai ei, kaikki hyvin kusettajan puolesta(seku vähä potkaiset pakettia ennen lähetystä) . Näin tänää mulle lakia kerrottiin, kohti uusia pettymyksiä..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
No jos lähettäjä ei edes yritä suojella lähettämäänsä (jonka tietää helposti särkyväksi), nii ei tod. pidä ostajan ongelma olla, jos ei ole vaatinut a) kirje lähetystä b) Ei MITÄÄN muuta painoa.

Laki näemmä (tuli kyl yllätyksenä) suojelee kusettajia.
Juu..nukkuun. Edit: Ts. Myyjän ei tarvi huolehtia liikaa paketoinnista,jos menee paskaksi, nii voivoi? Ei vaa voi olla noin.

Näemmä monimutkaisempaa mitä maalaisjärjellä kuvittelisi. Nään kyl tossa potentiaalista kusetuksen mahdollisuutta, ilman todistustaakkaa. "Vissii lähetyksen aikana jotain tapahtunut, oli mulla toimiva"
Teoriassahan vastuu postilla. Sen ei pitäisi ottaa kuljetettavaksi rahtia, joka ei ole asianmukaisesti pakattu. Korvaus vahingosta on kuitenkin lain mukaan rajattu enintään 20€/kg. Posti on siis vastuussa vahingosta, mutta ei ole velvoitettu korvaamaan sitä.
---
Käytännössäkin myyjä voi olla pudottanut näytönohjaimen ja myy sitä ehjänä. Petoksen tunnusmerkithän tuo täyttää, mutta käytönnössä mites tuon todistat kun myyjä sanoo "Ihan ehjänä tuo lähti, varmaan Posti paskonut" Ei poliisia tuommoinen kiinnosta. Sanovat että yksityinen riita-asia ja käsittelypaikkana markkinaoikeus. Yksityishenkilön oikeudenkäyntimaksu markkinaoikeudessa on 510 euroa. Tuon siis maksat, että saat edes asian vireille. Oikeudenkäynnin kuluja voi toki saada häviäjältä perittyä, edellytyksenä, että hänellä on rahaa. Huijareilla yleensä ei ole.
 
Liittynyt
22.11.2021
Viestejä
25
@Eitietoo varoituksen sana. Tein MuroBBS puolella kaupat ja kyseinen kaveri vaikuttaa täällä myös vaikka väittää muuta.

Tilinumero ja nimi sama joilla tehnyt kauppaa täällä myöskin.

Ostettu tuote: MSI GTX 1070 hinta 280€, rahat kelpasi, mutta tuotetta ei ole tullut Joulukuun alkupuolen odottelusta lähtien!
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
376
@Eitietoo varoituksen sana. Tein MuroBBS puolella kaupat ja kyseinen kaveri vaikuttaa täällä myös vaikka väittää muuta.

Tilinumero ja nimi sama joilla tehnyt kauppaa täällä myöskin.

Ostettu tuote: MSI GTX 1070 hinta 280€, rahat kelpasi, mutta tuotetta ei ole tullut Joulukuun alkupuolen odottelusta lähtien!
Etkö sä kirjottanut tästä samasta tapauksesta jo kymmenisen viestiä tänne viime viikolla? Kaikki ketjua lukevat varmasti poimi jo varoitukset talteen niistä viesteistä...
 
Liittynyt
22.11.2021
Viestejä
25
Kyllä, mutta nyt on varmistettu tämä herra samaksi käyttäjäksi jota minulta hieman ehkä "kyseen alaistettiin". Myös itse käyttäjä rutisi minun antamasta myyjä/ostaja palautteesta yv:llä, mutta hiljeni jostain syytä...

@snifffu tunnetko tämän kaverin jostain?


Nyt olen esittänyt rikosilmoituksen, puhelin/tilinumerot henkilötiedot ylläpidolle, miksi mitään ei tapahdu. Toinen yliherra ei vastaa edes viestiin onko ne saanut perille, jotka lähetin viime viikolla.

Ehkä saan tästä kiukuttelusta jäähyä, mutta joku tässä nyt pielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
81
Voiko epärehellisten ihmisten yhteystietoja ja nimiä tuoda esiin täälä? Itse haluaisin niin tehdä. Olen aiemman murobbs:n myyntipalstalla tullut huijatuksi. Poliisi oli ns. peukkusyväLLäPyllyssä kyseisessä keikassa, eivätkä tehneet tai saaneet mitään aikaiseksi; hän ei tullut haastatteluun vaikka pyydettiin (menkää töihin ja hakekaa se Jonne niskasta asemalle prkl). Näin Posliiini kommentoi, eiku

Mielestäni annetaan liikaa liekaa huijareille ja kusipäille.
Pelkästään yksilöivän nimitiedon yms kertominen rikkoo lakia, siinä kohtaa kun jaat yhteystietoja, tilinumeroa tms, rikot taas toista lakia.
Poliisi on se jonka tehtävä on hoitaa nämä asiat, se että toinen tekee rikoksen, ei oikeuta sua rikokseen/rikoksiin ja tämä olisi kaikkien hyvä muistaa.
Mikäli ei kuulusteluihin saavu, saa etsintäkuulutuksen peräänsä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Pelkästään yksilöivän nimitiedon yms kertominen rikkoo lakia, siinä kohtaa kun jaat yhteystietoja, tilinumeroa tms, rikot taas toista lakia.
Poliisi on se jonka tehtävä on hoitaa nämä asiat, se että toinen tekee rikoksen, ei oikeuta sua rikokseen/rikoksiin ja tämä olisi kaikkien hyvä muistaa.
Mikäli ei kuulusteluihin saavu, saa etsintäkuulutuksen peräänsä.
Tässä kun ruvetaan jakamaan nimiä ja yhteystietoja , niin et sinä välttämättä riko mitään lakeja. Jos sinulta on oikeasti kusetettu rahat kuvaamallasi tavalla, niin eihän tapahtumien kertominen ole kunnianloukkaus.

Sen sijaan foorumille muodostuu laiton henkilörekisteri. Foorumin ylläpitäjät rikkovat lakia ja säädöksiä. Tämän takia tähän puututaan nopeasti ja tiukalla kädellä. Syyllisten nimet ja tiedot saisi julkaista, jos tähän olisi varauduttu. Mutta nuo säädökset elää koko ajan ja sen on katsottu olevan helpompaa näin, kun foorumin primäärifunktio ei ole olla kauppapaikka.

Suosittelen jakamaan niitä yhteystietoja yksityisviesteillä kaikkien huijattujen kesken. Rosvoja ja ryökäleitä suojellaan ihan liikaa tässä maassa.
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
81
Tässä kun ruvetaan jakamaan nimiä ja yhteystietoja , niin et sinä välttämättä riko mitään lakeja. Jos sinulta on oikeasti kusetettu rahat kuvaamallasi tavalla, niin eihän tapahtumien kertominen ole kunnianloukkaus.

Sen sijaan foorumille muodostuu laiton henkilörekisteri. Foorumin ylläpitäjät rikkovat lakia ja säädöksiä. Tämän takia tähän puututaan nopeasti ja tiukalla kädellä. Syyllisten nimet ja tiedot saisi julkaista, jos tähän olisi varauduttu. Mutta nuo säädökset elää koko ajan ja sen on katsottu olevan helpompaa näin, kun foorumin primäärifunktio ei ole olla kauppapaikka.

Suosittelen jakamaan niitä yhteystietoja yksityisviesteillä kaikkien huijattujen kesken. Rosvoja ja ryökäleitä suojellaan ihan liikaa tässä maassa.
Kyseessä ei tosiaankaan ole kunnianloukkaus, vaan yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen. Sen kun vielä tekee netin välityksellä, on rikos vakavampi. Silläkään ei siinä kohtaa ole merkitystä kuinka moni sen on nähnyt, vaan kuinka moni sen olisi voinut nähdä.
Minuakin kahteen kertaan kusetettu, niin vaikka kuinka tekisi mieli, en silti voi itse rikkoa lakia myös ja joutua mahdollisesti vielä isompiin vaikeuksiin kuin kusettaja.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 024
Tänään tuli vihdoinkin postia käräjäoikeudesta. 22 asianomistajaa jutussa joka käsitelty kirjallisena marraskuussa, suurimmaksi osin tuollaisia noin kahdenkympin suuruisia. Varmasti ollut useampia kymmeniä enemmänkin, eivät vaan ole kehdanneet/viitsineet tehdä rikosilmoituksia.
Rahaa ei kuitenkaan tipu kenellekkään kun heittänyt lokakuussa kylmän pierun :srofl:
Oho, ymmärsinkö oikein, että tuomittu on siis kuollut tässä tapauksessa? Varmaankaan ei ole kerrottu, mitä oikein tapahtui tälle ”myyjälle”…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Kyseessä ei tosiaankaan ole kunnianloukkaus, vaan yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen. Sen kun vielä tekee netin välityksellä, on rikos vakavampi. Silläkään ei siinä kohtaa ole merkitystä kuinka moni sen on nähnyt, vaan kuinka moni sen olisi voinut nähdä.
Minuakin kahteen kertaan kusetettu, niin vaikka kuinka tekisi mieli, en silti voi itse rikkoa lakia myös ja joutua mahdollisesti vielä isompiin vaikeuksiin kuin kusettaja.
Tämä olikin minulle uusi syyte. En jatka tästä, kun ei ole kukaan minua tällaisella uhannut, mutta jos tarina on totta, niin oikeustaju olisi nimien levittäjän puolella. Valitettavasti laki ei aina mene niin kuin pitäisi ja ainakin termien perusteella sinulla näyttää olevan tästä tietoa. Tässä kyllä edelleen mietin, että jos henkilö on todistetusti huijannut ihmisiä, niin miksi sitä ei saisi kertoa julkisesti? No, en minä näitä lakeja laadi, enkä suosittele rikkomaan, mutta taas oikeustaju on koetuksella.

Nyt olen vaan entistä vahvemmin sitä mieltä, että rosvoja ja ryökäleitä suojellaan ihan liikaa tässä maassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Tämä olikin minulle uusi syyte. En jatka tästä, kun ei ole kukaan minua tällaisella uhannut, mutta jos tarina on totta, niin oikeustaju olisi nimien levittäjän puolella. Valitettavasti laki ei aina mene niin kuin pitäisi ja ainakin termien perusteella sinulla näyttää olevan tästä tietoa. Tässä kyllä edelleen mietin, että jos henkilö on todistetusti huijannut ihmisiä, niin miksi sitä ei saisi kertoa julkisesti? No, en minä näitä lakeja laadi, enkä suosittele rikkomaan, mutta taas oikeustaju on koetuksella.

Nyt olen vaan entistä vahvemmin sitä mieltä, että rosvoja ja ryökäleitä suojellaan ihan liikaa tässä maassa.
Syytön kunnes muuten todistetaan (siis oikeudessa). Tämän jälkeen nimi on julkinen oikeuden asiakirjoissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
766
Oho, ymmärsinkö oikein, että tuomittu on siis kuollut tässä tapauksessa? Varmaankaan ei ole kerrottu, mitä oikein tapahtui tälle ”myyjälle”…
Ei tietenkään kerrottu.
Mitä nyt tuli silloin "stalkattua" henkilön somea niin vahva epäilys joko yliannostuksesta tai joku tappanut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 233
Tämä olikin minulle uusi syyte. En jatka tästä, kun ei ole kukaan minua tällaisella uhannut, mutta jos tarina on totta, niin oikeustaju olisi nimien levittäjän puolella. Valitettavasti laki ei aina mene niin kuin pitäisi ja ainakin termien perusteella sinulla näyttää olevan tästä tietoa. Tässä kyllä edelleen mietin, että jos henkilö on todistetusti huijannut ihmisiä, niin miksi sitä ei saisi kertoa julkisesti? No, en minä näitä lakeja laadi, enkä suosittele rikkomaan, mutta taas oikeustaju on koetuksella.

Nyt olen vaan entistä vahvemmin sitä mieltä, että rosvoja ja ryökäleitä suojellaan ihan liikaa tässä maassa.
Tämän tuolla aiemmin jo linkkasin (nykyään ku ihmiset tuntuu niin herkästi "kärsivän" pienestäkin asiasta, niin vaarallista levitellä mitään tietoa kenestäkään, josta voit saada tuomion/sakon):
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
Joka oikeudettomasti
1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville
esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
655
Kysynpähän tässä jengin mielipidettä.
Torissa on ilmoitus koneesta. Laitoin myyjälle viestiä asiasta ja sovittiin hinta sekä aikataulu noudolle. Sanon laittavani seuraavana päivänä omat aikataulut. Sama ilmoitus ja myyjä on täällä ja huomattua sen, siirrän keskustelun tänne päin. Sitten myyjä ilmoittaa että myykin tuotteen ohitseni, vaikka siitä oltiin jo (Torin puolella) kaupat sovittu.
Kehtaako tästä antaa edes palautetta, kun kaupat sovittu eri palvelussa, vaikka keskustelu kuitenkin siirretty tälle foorumille?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 024
Jos joku muu tarjosi myyjän esittämän hintapyynnin niin en laittaisi palautetta täällä. Sen sijaan jos hyväksyit Torissa ja täällä oletettavasti ilmoituksien samantasoisen hintapyynnön, niin laittaisin negatiivisen palautteen täällä.

Eli tarjositko Torissa tai täällä olleessa ilmoitettua hintapyyntiä hänelle vai oliko eroa ilmoituksen hintapyyntöön merkittävästikin?

Mutta koska kaupankäynti on pääasiassa tapahtunut Torin puolella (sinun aloite + kilpailijan aloite), niin Torin henkeen kuuluu vähän tällainen, että kun ei ole palautesysteemiä niin ohimyyntejä tapahtuu... Valitettavasti.

Oliko muuten millaista rautaa sisältävä mylly?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 736
Kysynpähän tässä jengin mielipidettä.
Torissa on ilmoitus koneesta. Laitoin myyjälle viestiä asiasta ja sovittiin hinta sekä aikataulu noudolle. Sanon laittavani seuraavana päivänä omat aikataulut. Sama ilmoitus ja myyjä on täällä ja huomattua sen, siirrän keskustelun tänne päin. Sitten myyjä ilmoittaa että myykin tuotteen ohitseni, vaikka siitä oltiin jo (Torin puolella) kaupat sovittu.
Kehtaako tästä antaa edes palautetta, kun kaupat sovittu eri palvelussa, vaikka keskustelu kuitenkin siirretty tälle foorumille?
Jos olet 100% varma että kyseessä on sama myyjä niin kyllä.
Olen minäkin esim. katsonut täällä yhden tuotteen mitä irl kaverini myi, laittanut viestiä FB:n kautta missä hän myi samaa tuotetta ja ostanut sen FB:n kautta tehden siellä tarjouksen. Kun kaupat olivat ohitse laitoin tänne positiivisen palautteen.

Eli mielestäni noin voi ja olisi jopa ihan hyväkin toimia kunhan tuota voidaan jotenkin seurata. Eli jos ilmoitus on myös täällä ja varsinkin jos olet myös täällä asiasta hänen kanssaan puhellut niin kyllä.
Mutta esim. jos näkisin sinut viikonloppuna baarissa ja ostaisin sinulta jotain mistä et ole edes kirjoittanut mitään kauppaosiolla minusta olisi väärin laittaa positiivista kauppiaspalautetta.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
655
Jos olet 100% varma että kyseessä on sama myyjä niin kyllä.
Olen minäkin esim. katsonut täällä yhden tuotteen mitä irl kaverini myi, laittanut viestiä FB:n kautta missä hän myi samaa tuotetta ja ostanut sen FB:n kautta tehden siellä tarjouksen. Kun kaupat olivat ohitse laitoin tänne positiivisen palautteen.

Eli mielestäni noin voi ja olisi jopa ihan hyväkin toimia kunhan tuota voidaan jotenkin seurata. Eli jos ilmoitus on myös täällä ja varsinkin jos olet myös täällä asiasta hänen kanssaan puhellut niin kyllä.
Mutta esim. jos näkisin sinut viikonloppuna baarissa ja ostaisin sinulta jotain mistä et ole edes kirjoittanut mitään kauppaosiolla minusta olisi väärin laittaa positiivista kauppiaspalautetta.
Tismalleen sama myyjä. Kuvat olivat samat ja koneen speksit myös. Kun mainitsin vielä että keskusteltiin päivää ennen Torissa niin muisti. Vähän vain omasta näkökulmasta tuntuu oudolta laittaa täällä palautetta kun kaupan sopiminen tapahtui Torin puolella.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 736
Tismalleen sama myyjä. Kuvat olivat samat ja koneen speksit myös. Kun mainitsin vielä että keskusteltiin päivää ennen Torissa niin muisti. Vähän vain omasta näkökulmasta tuntuu oudolta laittaa täällä palautetta kun kaupan sopiminen tapahtui Torin puolella.
Itse näkisin asian niin että positiivinen ja negatiivinen palaute auttaa antamaan tietoa kauppakumppanista. Kunhan asia on 100% varma. Mikäli myynti-ilmoitukset ovat täysin samat ja henkilö itsekin sujuvasti jatkaa keskustelua täällä / eri alustalla sanoisin että samasta henkilöstä kyse.

Kyllä minä mieluusti ottaisin vastaan esim. tiedon että sama henkilö on tehnyt vaikka 10 onnistunutta ja hyvin loppuun vietyä kauppaa huutonet/tori/muropaketti rintamalla tuotteista mitä on myynyt täälläkin tai kääntäen että hän on vienyt 10 kertaa rahat eikä toimittanut tuotetta ja samat tavarat ovat täälläkin myynnissä. Kuin että mitään tietoa ei olisi ja ns. "täysin sokkona" tarvisi kauppaa alkaa tekemään.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
825
Kysynpähän tässä jengin mielipidettä.
Torissa on ilmoitus koneesta. Laitoin myyjälle viestiä asiasta ja sovittiin hinta sekä aikataulu noudolle. Sanon laittavani seuraavana päivänä omat aikataulut. Sama ilmoitus ja myyjä on täällä ja huomattua sen, siirrän keskustelun tänne päin. Sitten myyjä ilmoittaa että myykin tuotteen ohitseni, vaikka siitä oltiin jo (Torin puolella) kaupat sovittu.
Kehtaako tästä antaa edes palautetta, kun kaupat sovittu eri palvelussa, vaikka keskustelu kuitenkin siirretty tälle foorumille?
En kyllä laittais torissa sovituista kaupoista palautetta tänne. Torissa on noin 99% ostajista turhan huutelijoita. Miksi edes alkaa sopimaan kauppoja jos ei tiedä milloin pääsee ostamaan?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 986
Eikö hintapalautteen ole toimia tämän foorumin ominaisuutena, että kertoo täällä kauppaa tekeville mikä on vastapuolen tilanne?
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
91
Jos aletaan laittamaan palautetta muualla sovituista kaupoista, niin samalla aukeaa portit tyhjästä polkaistuille kostonegoille ja muulle kivalle toiminnalle. Jos myyjä lähtee väittämään, että ko. henkilön kanssa ei ole ollut mitään kommunikaatiota, niin milläs varmennat, että kumpi on oikeassa ja kumpi yrittämässä lapioida kakkelia vastapuolen niskaan? io-techin sisällä sovituista kaupoista jää sentään jonkinlainen jälki paikallisille moderaattoreille todisteeksi.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
@Anddi2

Taas huono kokemus kyseisen käyttäjän kanssa. Tavara maksettu 17.12 ja lupasi toimittaa tavaran postiin viimeistään 21.12. Mitään ei kuulunut eikä omapostissa näkynyt lähetystä. Tänään kun kyselin asiasta, niin viimeviikko on kuulemma menty kuumeessa ja nyt kun tavaran voisi postittaa niin tietokoneen kylkipaneelia ei löydy. Selitti jotain, että on edelliseltä omistajalta sitä kysellyt, joten kone on laitettu myyntiin kokonaisena (ei mainintaa puuttuvasta kylkipaneelista) ja nyt yhtäkkiä kylkipaneelia ei ole ollutkaan. Viimekuussa kun tehtiin kauppaa SSD:stä, niin maksusta postiinviemiseen kului noin 1,5 viikkoa ja syynä oli "henkilökohtaiset syyt". Ei voi suositella, kun aina on jotain esteitä ja toimitukset viivästyy tai vaihtoehtoisesti tietokoneesta on kadonnut osia. Kommunikointitaidot näköjään täysin olemattomat, kun ei osaa ilmoittaa viivästyksistä kuin vasta viikon päästä jos joku kyselee asiasta. Laitan palautteen sitten kun rahat tulee takaisin tilille.

Toinen skenaario erään käyttäjän kanssa: Emo+prossu+muistit pitsalaatikon sisällä ilman mitään pehmusteita sekä jäähy, kaksi tuuletinta ja jäähyn kiinnikkeet ilman mitään suojaa tai pehmusteita. Joko tuosta paketista oli alunperin jäänyt yksi jäähyn kiinnitysruuvi pois tai sitten se on toimituksen aikana kadonnut, loput 3 ruuvia oli pahvilaatikon pohjalla irtonaisena. Toimivana kuitenkin tuli perille jollain ihmeen tuurilla, mutta jäähy oli ottanut vähän osumaa. Vaikka edullista serrikamaa onkin, niin pitäisi ne tavarat silti pakata asiallisesti. Ei se niin helvetin vaikeeta voi olla.:facepalm:

IMG_20211221_185200.jpg
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 369
Toinen skenaario erään käyttäjän kanssa: Emo+prossu+muistit pitsalaatikon sisällä ilman mitään pehmusteita sekä jäähy, kaksi tuuletinta ja jäähyn kiinnikkeet ilman mitään suojaa tai pehmusteita. Joko tuosta paketista oli alunperin jäänyt yksi jäähyn kiinnitysruuvi pois tai sitten se on toimituksen aikana kadonnut, loput 3 ruuvia oli pahvilaatikon pohjalla irtonaisena. Toimivana kuitenkin tuli perille jollain ihmeen tuurilla, mutta jäähy oli ottanut vähän osumaa. Vaikka edullista serrikamaa onkin, niin pitäisi ne tavarat silti pakata asiallisesti. Ei se niin helvetin vaikeeta voi olla.:facepalm:
Mitvit :rofl2: Tää on pitkään aikaan hupaisin tapaus. Kuvittelis nyt edes vaikka sanomalehteä rutata tms, että tavarat pysyy paikallaan ja on edes hieman pehmustetta.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
Mitvit :rofl2: Tää on pitkään aikaan hupaisin tapaus. Kuvittelis nyt edes vaikka sanomalehteä rutata tms, että tavarat pysyy paikallaan ja on edes hieman pehmustetta.
Tiesin aika pitkälti heti mitä on vastassa kun laatikon avaa, koska paketin kun otin automaatista ulos niin kuului kilinä ja kolina kun tavarat heilui laatikossa vapaasti. Postille propsit siitä että kuljettivat osat toimivina tänne asti. :rofl2:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
272
Mitvit :rofl2: Tää on pitkään aikaan hupaisin tapaus. Kuvittelis nyt edes vaikka sanomalehteä rutata tms, että tavarat pysyy paikallaan ja on edes hieman pehmustetta.
Huutista, näyttää iha et ois vahingossa lähettäny väärän paketin sisällön näön perusteella :rofl:
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
755
Voinko jättää negatiivisen palautteen, kun ostin prosessorin jonka ilmoituksessa oli että verkkokaupasta ostettu ja takuu voimassa.
Muuta huomioitavaa kohdassa oli: ei.

Hain prosessorin ja sovittiin että kuitti spostiin.
Kuitti tuli ja prosessori oli pakettikoneesta joka vielä outlet tuote puolitetulla takuulla 18kk 36kk sijaan.
Maksoin tuotteesta vielä normaalin "markkinahinnan".
Myyjälle ilmoitin asiasta mutta eipä tullut minkäänlaista vastausta.

Tuote siis ihan toimiva mutta epäilen että takuu ei ole voimassa tuotteella koska pakettikoneesta.
Mitäs mieltä olette?
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
19
Voinko jättää negatiivisen palautteen, kun ostin prosessorin jonka ilmoituksessa oli että verkkokaupasta ostettu ja takuu voimassa.
Muuta huomioitavaa kohdassa oli: ei.

Hain prosessorin ja sovittiin että kuitti spostiin.
Kuitti tuli ja prosessori oli pakettikoneesta joka vielä outlet tuote puolitetulla takuulla 18kk 36kk sijaan.
Maksoin tuotteesta vielä normaalin "markkinahinnan".
Myyjälle ilmoitin asiasta mutta eipä tullut minkäänlaista vastausta.

Tuote siis ihan toimiva mutta epäilen että takuu ei ole voimassa tuotteella koska pakettikoneesta.
Mitäs mieltä olette?
Kyllä olisi pitänyt omasta mielestä kertoa mistä prosessori peräisin
 
Liittynyt
10.09.2018
Viestejä
123
Voinko jättää negatiivisen palautteen, kun ostin prosessorin jonka ilmoituksessa oli että verkkokaupasta ostettu ja takuu voimassa.
Muuta huomioitavaa kohdassa oli: ei.

Hain prosessorin ja sovittiin että kuitti spostiin.
Kuitti tuli ja prosessori oli pakettikoneesta joka vielä outlet tuote puolitetulla takuulla 18kk 36kk sijaan.
Maksoin tuotteesta vielä normaalin "markkinahinnan".
Myyjälle ilmoitin asiasta mutta eipä tullut minkäänlaista vastausta.

Tuote siis ihan toimiva mutta epäilen että takuu ei ole voimassa tuotteella koska pakettikoneesta.
Mitäs mieltä olette?
No varmista verkkokaupasta onko pakettikoneesta irrotetulla prosessorilla oma takuu vai pitääkö se olla kiinni siinä koneessa takuuta varten. Ja jos ei ole voimassa niin kysy myyjältä ymmärsikö hän tämän laittaessaan ilmoitusta. Sen pohjilta sitten mietit mitä palautetta pistät.

Mitä markkina-arvoon tulee niin itse en koe mitään arvoa prosessorin takuulla koska ikinä ei ole prossut hajonneet mihinkään muuhun kuin omaan tunarointiin, tästä tietenkin jokaisella oma mielipiteensä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 736
Mitä markkina-arvoon tulee niin itse en koe mitään arvoa prosessorin takuulla koska ikinä ei ole prossut hajonneet mihinkään muuhun kuin omaan tunarointiin, tästä tietenkin jokaisella oma mielipiteensä.
Tämä, tietysti JOS prosessori ei toimi kun sitä kokeilet tai siinä ei olekaan takuuta se varmaan olisi vaikuttanut halukkuuteesi ostaa tuotteen. Mutta jos tuote toimii en usko että takuuta tarvii ns. ikinä käyttää. Tai sanotaan tuotteen elinaikana, mikä monesti on maksimissaan sen 5-6 vuotta. Yleensä vähemmän aikaa (prosessoreista puhuttaessa).

Monesti se ehkä hieman ärsyttää että sitä takuukuittia ei saa (sanotaan vaan että takuu voimassa). Mutta sanotaan nyt esimerkin vuoksi että kun ostin tämän Fractalin R6 kotelon enkä erikseen siihen saanut sitä kuittia asia ei oikeasti minua haittaa, koska kotelo oli oikeasti todella hyvässä kunnossa ja siisti, hyvin pakattu ja alkuperäisessä paketissaankin vielä. Toki, se voi teoriassa hajota ja ehkä sitten myyjää ei enää tavoita mutta yleensä kestävissä asioissa sillä kuitilla ei niin paljoa väliä ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Voinko jättää negatiivisen palautteen, kun ostin prosessorin jonka ilmoituksessa oli että verkkokaupasta ostettu ja takuu voimassa.
Muuta huomioitavaa kohdassa oli: ei.

Hain prosessorin ja sovittiin että kuitti spostiin.
Kuitti tuli ja prosessori oli pakettikoneesta joka vielä outlet tuote puolitetulla takuulla 18kk 36kk sijaan.
Maksoin tuotteesta vielä normaalin "markkinahinnan".
Myyjälle ilmoitin asiasta mutta eipä tullut minkäänlaista vastausta.

Tuote siis ihan toimiva mutta epäilen että takuu ei ole voimassa tuotteella koska pakettikoneesta.
Mitäs mieltä olette?
Soitto Verkkokauppa.comin asiakaspalveluun ja kyselyä, onko takuu voimassa? Jos on ja 18kk (sen normaalin 36kk sijaan) , niin sitten vaan kävi näin. Virhevastuulla saat tuon pidennettyä 24kk, mutta vain, jos se on muutenkin voimassa. Jos takuuseen/virhevastuuseen pitää viedä koko kone, niin ei se nyt oikein mennyt.

Kyllä itse lähtisin keskustelemaan hinnanalennuksesta, jos takuu ei ole voimassa. Tai kaupan purkamisesta.

Takuu on minusta rahanarvoinen etu ja jos myy ilman takuuta tai rajoitetulla toimivuustakuulla, sen pitää näkyä hinnassa. Jos ei vielä jaksa edes testata, niin sitten pitää olla todella halpa.

Kuitenkin, ensin kannattaa selvittää se takuun voimassaolo ja jos sitä kaikesta huolimatta on, niin ei tässä mitään.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 369
Tämä, tietysti JOS prosessori ei toimi kun sitä kokeilet tai siinä ei olekaan takuuta se varmaan olisi vaikuttanut halukkuuteesi ostaa tuotteen. Mutta jos tuote toimii en usko että takuuta tarvii ns. ikinä käyttää. Tai sanotaan tuotteen elinaikana, mikä monesti on maksimissaan sen 5-6 vuotta. Yleensä vähemmän aikaa (prosessoreista puhuttaessa).

Monesti se ehkä hieman ärsyttää että sitä takuukuittia ei saa (sanotaan vaan että takuu voimassa). Mutta sanotaan nyt esimerkin vuoksi että kun ostin tämän Fractalin R6 kotelon enkä erikseen siihen saanut sitä kuittia asia ei oikeasti minua haittaa, koska kotelo oli oikeasti todella hyvässä kunnossa ja siisti, hyvin pakattu ja alkuperäisessä paketissaankin vielä. Toki, se voi teoriassa hajota ja ehkä sitten myyjää ei enää tavoita mutta yleensä kestävissä asioissa sillä kuitilla ei niin paljoa väliä ole.
Takuu vaikuttaa ostohintaan. Harvoinhan sitä tarvitsee, mutta kyl takuuton on takuuton. Jos ei ole kuittia tuotteesta, niin periaatteessa hinta vertautuu sit vastaaviin, joissa ikä ainaki ton takuun verran. Ei nyt tietenkää joku viikon vanha puhelin muovit päällä vertaudu 2 vuotta vanhaan, mut yleisellä tasolla.

Soitto Verkkokauppa.comin asiakaspalveluun ja kyselyä, onko takuu voimassa? Jos on ja 18kk (sen normaalin 36kk sijaan) , niin sitten vaan kävi näin. Virhevastuulla saat tuon pidennettyä 24kk, mutta vain, jos se on muutenkin voimassa. Jos takuuseen/virhevastuuseen pitää viedä koko kone, niin ei se nyt oikein mennyt.

Kyllä itse lähtisin keskustelemaan hinnanalennuksesta, jos takuu ei ole voimassa. Tai kaupan purkamisesta.

Takuu on minusta rahanarvoinen etu ja jos myy ilman takuuta tai rajoitetulla toimivuustakuulla, sen pitää näkyä hinnassa. Jos ei vielä jaksa edes testata, niin sitten pitää olla todella halpa.

Kuitenkin, ensin kannattaa selvittää se takuun voimassaolo ja jos sitä kaikesta huolimatta on, niin ei tässä mitään.
Juurikin näin.
 

sl06bhytmar

♻ SER Rescue ♻
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
860
Huutista, näyttää iha et ois vahingossa lähettäny väärän paketin sisällön näön perusteella :rofl:
Hah tulee mieleen se aika kun möin Login G15:n pois ja pakkasin kahden sipsipussipahvilaatikon sisään. Toinen sellainen hauska, jonka tein tänä vuonna, oli että emon laatikko meni täydellisesti pöytägrillin vaahtomuovien väliin ja laatikkoon naftisti. Ostajat naureskelivat, mutta kiittivät hyvin pakattua tuotetta :D

Edit: Näytöt ja kalliimmat kotelot olen lähettänyt kotiinkuljetuksella + herkästi särkyvänä omaan laskuuni, en ole jaksanut ruveta ostajien kanssa ruveta selittämään, että miten posti korvaa vain 20€/kg, jos jotain sattuu. Miettinyt tosin joskus, että jos laittaisi tiiliskiviä pohjalle painorajoituksen rajan mukaan, mutta nooh nämä on näitä...
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
755
Takuu vaikuttaa ostohintaan. Harvoinhan sitä tarvitsee, mutta kyl takuuton on takuuton. Jos ei ole kuittia tuotteesta, niin periaatteessa hinta vertautuu sit vastaaviin, joissa ikä ainaki ton takuun verran. Ei nyt tietenkää joku viikon vanha puhelin muovit päällä vertaudu 2 vuotta vanhaan, mut yleisellä tasolla.


Juurikin näin.
Soitto Verkkokauppa.comin asiakaspalveluun ja kyselyä, onko takuu voimassa? Jos on ja 18kk (sen normaalin 36kk sijaan) , niin sitten vaan kävi näin. Virhevastuulla saat tuon pidennettyä 24kk, mutta vain, jos se on muutenkin voimassa. Jos takuuseen/virhevastuuseen pitää viedä koko kone, niin ei se nyt oikein mennyt.

Kyllä itse lähtisin keskustelemaan hinnanalennuksesta, jos takuu ei ole voimassa. Tai kaupan purkamisesta.

Takuu on minusta rahanarvoinen etu ja jos myy ilman takuuta tai rajoitetulla toimivuustakuulla, sen pitää näkyä hinnassa. Jos ei vielä jaksa edes testata, niin sitten pitää olla todella halpa.

Kuitenkin, ensin kannattaa selvittää se takuun voimassaolo ja jos sitä kaikesta huolimatta on, niin ei tässä mitään.

Screenshot_20220104-091358.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Sinulle on valehdeltu tuotteen kunnosta ja takuusta. Kyllä lähtisin siitä, että nyt korvauksia myyjältä (oikea termi on "hinnanalennus"). Tämä siitä hyvästä, että tuotteessa ei ole kuvatunlaista takuuta. Tai sitten kaupan purku, kun tuote ei vastannut kuvausta takuun osalta.

Yrityksellä olisi automaattista se, että tästä tulisi sinulle korvauksia / kauppa purettaisiin, mutta enpä tiedä, saatko yksityistä tästä rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kannattaa hyvässä mielessä pyytää alennusta hinnasta, koska takuuta ei ole, ja sen jälkeen jättää negatiivinen palaute, jos rahaa ei tule. Ja ehkä miettiä täällä, miten asiaa voi viedä eteenpäin.

..mutta takuuton tuote on myyty takuullisena. Ei se oikein ole.

--

Kuitenkin, on pieni mahdollisuus, että myyjä ei vaan tiennyt, miten asiat ovat ja oletti ja mutuili. Se ei poista korvausvastuuta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
755
Sinulle on valehdeltu tuotteen kunnosta ja takuusta. Kyllä lähtisin siitä, että nyt korvauksia myyjältä (oikea termi on "hinnanalennus"). Tämä siitä hyvästä, että tuotteessa ei ole kuvatunlaista takuuta. Tai sitten kaupan purku, kun tuote ei vastannut kuvausta takuun osalta.

Yrityksellä olisi automaattista se, että tästä tulisi sinulle korvauksia / kauppa purettaisiin, mutta enpä tiedä, saatko yksityistä tästä rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kannattaa hyvässä mielessä pyytää alennusta hinnasta, koska takuuta ei ole, ja sen jälkeen jättää negatiivinen palaute, jos rahaa ei tule. Ja ehkä miettiä täällä, miten asiaa voi viedä eteenpäin.

..mutta takuuton tuote on myyty takuullisena. Ei se oikein ole.

--

Kuitenkin, on pieni mahdollisuus, että myyjä ei vaan tiennyt, miten asiat ovat ja oletti ja mutuili. Se ei poista korvausvastuuta.
Laittelin myyjälle viestiä.

Näkeekö alkuperäistä ilmoitusta mitenkään muokkauksen jälkeen?
Ilmoituksessa ei ollut mainintaa muuta kuin ostettu verkkokaupasta ja takuu on.
Ilmoituksesta oli teksti poistettu kun kävin vilkasemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Laittelin myyjälle viestiä.

Näkeekö alkuperäistä ilmoitusta mitenkään muokkauksen jälkeen?
Ilmoituksessa ei ollut mainintaa muuta kuin ostettu verkkokaupasta ja takuu on.
Ilmoituksesta oli teksti poistettu kun kävin vilkasemassa.
En ole ylläpidon jäsen, mutta he näkevät kaikki muokkaukset. Eikä sitä nyt vastuitaan pääse pakoon muokkaamalla ilmoitusta jälkikäteen!
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
755
En ole ylläpidon jäsen, mutta he näkevät kaikki muokkaukset. Eikä sitä nyt vastuitaan pääse pakoon muokkaamalla ilmoitusta jälkikäteen!
Sain myyjään yhteyden ja hsalonen arvaili oikein että ei ollut tietoinen siitä että takuuta ei erikseen puretuille osille ole.
Myyjä ystävällisesti ehdotti että korvaisi takuun sopivalla summalla.

Positiivinen fiilis jäi ja se riittää minulle.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Sain myyjään yhteyden ja hsalonen arvaili oikein että ei ollut tietoinen siitä että takuuta ei erikseen puretuille osille ole.
Myyjä ystävällisesti ehdotti että korvaisi takuun sopivalla summalla.

Positiivinen fiilis jäi ja se riittää minulle.
Tulevaisuudessa yritä hoitaa homma ensiksi myyjän kanssa ja jos ei onnistu, niin sitten tänne viestiä.
 
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
139
I apologize if it's the wrong section for this question but I thought the people with some experience of these matters would be gathered here. Never had anything to do with any criminal reports or the like in my life.

I bought an item off another site, the seller was paid the amount agreed on through MobilePay so I have his number, his name and his address as a receipt was shown (which matched the name in MobilePay).
The seller promised to "message me when the package is ready to go".

Tonight at 2am I got a message stating that "I'm so sorry, my car got broken into when I went to the store before taking the package to the post office and it got stolen off the passenger seat".
Then a lot of blahblah "I'll try to get it back, I tried to get surveillance tapes, the police didn't seem to care, I'll return your money if I can't find the package".

Just began to sound more and more like somebody who spent my money on drugs and decided to make up a story while still high.
I asked for a refund immediately, but no that wasn't possible, he spent some money on bills and shopping so he doesn't have any.
Said I'll give him 4 days to get the money together borrowing from friends and family if needed and then I want them returned but no, not possible. He'll "pay me back once he gets paid on the 25th".

I already didn't trust his ridiculous story but at this point I also realized he had never asked for my address so the entire thing about him taking the package to the post office is utter bullshit.

What would you do? Just take it to the police? Wait for a miracle to happen in 3 weeks and the money getting returned?
What are my chances to get my money back going through the police with all this info on the seller? name, address, phone number and conversation logs.
Assuming he never intends to return the money, is he just trying to delay and buy time with his 25.1 deadline? What for?

Thanks for any answers, sorry if my post is out of order for this particular space but I had nowhere better to ask.

P.S. You can just answer in Finnish.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Vaadi rahat heti takaisin, anna aikaa 10 tuntia.
Tee asiasta heti rikosilmoitus, jos rahat ei ole sinulla 10 tunnin aikana.
Vastaavia tarinoita tulee ilmi viikoittain kymmeniä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Suomen lait ja poliisien olemattomat resurssit tekee tuosta niin helppoa. 2v päästä aikaisintaan oikeudessa, jossa tekijä tuomitaan sakkoihin/lyhyeen vankeusrangaistukseen. Rahoja ei tule koskaan saamaan takaisin koska uhreja todennäköisesti kymmeniä. Näille sarjakusettajille pitäisi ihan oikeasti saada loppu pikkuhiljaa.
 
Liittynyt
21.11.2020
Viestejä
30
Rikosilmoitus sisään ja vaadi rangaistus. Itsellä kävi torin puolella yksi 170€ huijaus. Poliisit sanoi suoraan että tyyppi on täysin varaton, mutta vaadin silti rangaistusta, ja ilmeisesti moni muu teki samaa. Kaveri sai lopulta 4kk ehdottoman tuomion. Aika lyhyt mutta parempi kuin ehdollinen. Rahoja voin esim ulosotosta koittaa saada mutta mikä hyöty? Varaton on varaton.
Rikosilmoitus kannattaa tehdä AINA.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 820
Viestejä
4 203 700
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom