Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
436
Nyt vähän ihmetyttää @9700 Pro :n käytös. Meillä oli kaupat tehtynä 12.12.2017 ja kaveri lupasi postittaa viimeistään seuraavana päivänä. Viiteen päivään hänestä ei kuulunut mitään ja kyselin, että onko paketti postissa. Tämän hän kuittasi kiireillä, ja lupaili laittaa paketin postiin seuraavina päivinä.

Yli kaksi viikkoa on kulunut edellisistä viesteistä ja nyt kun keskiviikkona kyselin häneltä paketin tilasta, hän ei enää vastaakaan. Hän kuitenkin kirjoittelee useampia viestejä päivittäin, joten miksei vastaisi samalla minulle. Ymmärrän kyllä joulu/uv-kiireet, mutta kyllä kaupat silti pitää hoitaa loppuun.

Myyty - Puolikuntoinen iPad 2 3G 16GB *JKL*
 

Siivekäs

NOSTO
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Nyt vähän ihmetyttää @9700 Pro :n käytös. Meillä oli kaupat tehtynä 12.12.2017 ja kaveri lupasi postittaa viimeistään seuraavana päivänä. Viiteen päivään hänestä ei kuulunut mitään ja kyselin, että onko paketti postissa. Tämän hän kuittasi kiireillä, ja lupaili laittaa paketin postiin seuraavina päivinä.

Yli kaksi viikkoa on kulunut edellisistä viesteistä ja nyt kun keskiviikkona kyselin häneltä paketin tilasta, hän ei enää vastaakaan. Hän kuitenkin kirjoittelee useampia viestejä päivittäin, joten miksei vastaisi samalla minulle. Ymmärrän kyllä joulu/uv-kiireet, mutta kyllä kaupat silti pitää hoitaa loppuun.

Myyty - Puolikuntoinen iPad 2 3G 16GB *JKL*
Minäpä sanon sille twitchissä tuosta!
 

Siivekäs

NOSTO
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Maanantaina olis tulossa sanoi hän äsken. Kuulemma on ollut kiire muiden serri-kauppojen kanssa ja oli yksinkertaisesti unohtanu sen.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Maanantaina olis tulossa sanoi hän äsken. Kuulemma on ollut kiire muiden serri-kauppojen kanssa ja oli yksinkertaisesti unohtanu sen.
Pakko kommentoida, ettei kiire muiden kauppojen kanssa ole mikään syy jättää toisia kauppoja randomisti hoitamatta. Kaikkihan ne pitää kuitenkin viedä päätökseen.

Hugidiselille ja muille vastaavassa tilanteessa oleville: Jos myyjä ei vastaa kohtuullisessa ajassa (max. kahdessa viikossa) mitään ja/tai tavaraa ei ala ilmestyä, niin rikosilmoituksella uhkailu saa useimpiin "vastaamattomiin" ja "unohtelijoihin" vauhtia. Jos tämäkään ei tepsi, niin varsinaisella rikosilmoitulla sitten viimeistään alkaa tapahtua. Toisen ihmisen rahoilla ja odotuttamisella ei leikitä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Proolla on tainnu olla ennenkin vähän "toimitusvaikeuksia", mutta käsittääkseni suorasta kusettajasta ei ole kyse. Ilmeisesti rahat tai osa on perille löytänyt, jollain aikataululla :vihellys:
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
436
Mää kusettamassa jotain vitun 20 euroa. Laittelen tuon alkuviikosta tulemaan, tässä on tullut aikalailla muutakin SER:iä myytyä, en ole yksinkertaisesti vaan muistanut joka vitun pakettia laittaa menemään.

Sellaista mieltä että jos lähtee kusettamaan niin myydään sit olematon Titan näyttis tjsp kallis tuote tai vastaava. Edes minä en ole niin tyhmä että lähden ottamaan rikosrekisteriin petosmerkintää jonkun perkeleen 20e hinnalla myydyn tuotteen takia.


edit: Sori karu kielenkäyttö mutta ihan oikeasti, ei täällä mua tarvi ristiinnaulita.

Mielestäni viestini oli asiallisesti kirjoitettu, eikä lähelläkään mitään ristiinnaulintaa. Ystävällisesti toin esille, että riippumatta kauppasummasta, sinulla on kauppiaana vastuu hoitaa kaupat loppuun.

Tässä on nyt kyse siitä, että olet antanut tyhjia lupauksia postittamisesta, etkä ole nyt muutamaan päivään vaivautunut vastaamaan viesteihini, vaikka olet ne varmasti lukenut.

Ihan sama onko se summa 20e vai 200e, kun kauppias ei rahanvaihdon jälkeen vastaa viesteihin, se herättää luottamuspulaa, ja sen esille tuominen on käsittääkseni yksi tämän keskusteluosion tarkoituksista.

Kaiken tämän olisi voinut selvittää jo päiviä sitten, jos olisit vaivautunut vastaamaan yksityisviestehini. Yhteydenpito on välttämätöntä vaikka kyseessä onkin "perkeleen 20e hinnalla myyty tuote".

Nyt olet luvannut laittaa paketin postiin alkuviikosta, kiitos. Laitahan yv:nä sitten seurantakoodia.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Mun mielestä tommonen on erittäin huonoa tapaa käydä kauppaa ja itse antaisin tommosesta suoraan negatiivisen palautteen. Ei ole mikään tekosyy jättää maksettua tavaraa lähettämättä koska on "muutakin tavaraa postitettavana".

Itse en kävisi tommosen kanssa kauppaa ollenkaan.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 359
Kaupat sovittu kyseisen myyjän kanssa-> @mäggäri . Mutta, myyjästä ei valitettavasti kuulunut sen jälkeen mitään. Vaikka laitettu useita yksityisviestiä asian tiimoilta. Myyjä on näköjään unohtanut tsekata yksityisviestit tai tämä ilmoitus on jäänyt kokonaan huomiotta. Koska, näyttää, että hän on perustanut/perustamassa sen jälkeen aktiivisesti myynti ilmoituksia. Tästä jäi valitettavasti negatiivista kokemusta. Enkä tee tämän jälkeen mitään kauppoja kyseisen käyttäjän kanssa vaikka olisikin yli 30 kauppa-alueelta paleutetta.

Kyseinen ilmoitus:
Myydään - Seasonic Snow Silent 1050W poweri - Hämeenlinna/Helsinki
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Kaupat sovittu kyseisen myyjän kanssa-> @mäggäri . Mutta, myyjästä ei valitettavasti kuulunut sen jälkeen mitään. Vaikka laitettu useita yksityisviestiä asian tiimoilta. Myyjä on näköjään unohtanut tsekata yksityisviestit tai tämä ilmoitus on jäänyt kokonaan huomiotta. Koska, näyttää, että hän on perustanut/perustamassa sen jälkeen aktiivisesti myynti ilmoituksia. Tästä jäi valitettavasti negatiivista kokemusta. Enkä tee tämän jälkeen mitään kauppoja kyseisen käyttäjän kanssa vaikka olisikin yli 30 kauppa-alueelta paleutetta.

Kyseinen ilmoitus:
Myydään - Seasonic Snow Silent 1050W poweri - Hämeenlinna/Helsinki
No ei voi mitään. Tossa se poweri on sohvalla yhä. :rofl:

Laita ignoreen ja muista maksaa jäähdytinkaupan ylläpidosta rojaltit Sampsalle/trokaamisista verot valtiolle. Vai tarvisko kumpaistakin tahoa muistuttaa asiasta? :think:

Syy:
Tosin powerista aloinkin hieromaan toisen iotekkiläisen kanssa kauppaa, se kun onnistuupi F2F ja joustavammin, sekä vähän lähempänä pyyntiä, vaikkei joku 10euroa kylläkään mun kuppia nurin laita. :kahvi: Lisäksi en voi mitään jos sinulle @AkTechGears Vantaalaisena on liian vaivalloista se, että tulisit Tammistoon F2F kaupoille.


Laita vaikka useampi miinus mulle palautteisiin. Tarjoa jatkossa paremmin niin saatkin jotain.



Aivan varmasti olisin voinut ilmota, että saankin toisen kanssa hoidettua kaupat F2F - kun kerkeän. Joten kyllä vikaa omassakin päässä.

IMG_20180107_122930.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 359
No ei voi mitään. Tossa se poweri on sohvalla yhä. :rofl:

Laita ignoreen ja muista maksaa jäähdytinkaupan ylläpidosta rojaltit Sampsalle. Vai tarvisko sitä muistuttaa asiasta? :think:
En haluaisi laittaa tänne asiasta ollenkaan. Eikö kaupat sovittu yv:n kautta 180€:lla 22.12.2017 ? Siitä lähtien ei kuulunut sinusta mitään. Olisit rehellisesti yv:n kautta ilmoittanut asiasta, että et myy enää kyseistä virtalähdettä. Minun ei olisi tarvinnut laittaa asiasta tänne palautetta ollenkaan. Syyllistät toista , että tällä tavalla saat ihmisten huomion toiseen suuntaan. Ironisesti ilmoitat edelleen, että (Poweri on sohvalla). Minulla on yli 5 kpl:ta powereita olemassa. Mutta, olisi vain kyseiselle virtalähteelle tarvetta +1000w:lle + (sleevattujien Psu kaapeleiden takia).

Toiseksi, itse tilaan ison kasan vesijäähdytysosia kiinasta omia projektiani varten. Myyn muut osat halvemmalla ja ihmiset jotka ostavat osia minulta tietävät ja näkevät myös itse paikalla, että millaiset olosuhteet on olemassa. Kaikki näkevät selkeästi ilmoitukseni. Jos, on jotain sääntöjen vastaista, niin ylläpidot ilmoittavat asiasta.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
En haluaisi laittaa tänne asiasta ollenkaan. Eikö kaupat sovittu yv:n kautta 180€:lla 22.12.2017 ? Siitä lähtien ei kuulunut sinusta mitään. Olisit rehellisesti yv:n kautta ilmoittanut asiasta, että et myy enää kyseistä virtalähdettä. Minun ei olisi tarvinnut laittaa asiasta tänne palautetta ollenkaan. Syyllistät toista , että tällä tavalla saat ihmisten huomion toiseen suuntaan. Ironisesti ilmoitat edelleen, että (Poweri on sohvalla). Minulla on yli 5 kpl:ta powereita olemassa. Mutta, olisi vain kyseiselle virtalähteelle tarvetta +1000w:lle + (sleevattujien Psu kaapeleiden takia).

Toiseksi, itse tilaan ison kasan vesijäähdytysosia kiinasta omia projektiani varten. Myyn muut osat halvemmalla ja ihmiset jotka ostavat osia minulta tietävät ja näkevät myös itse paikalla, että millaiset olosuhteet on olemassa. Kaikki näkevät selkeästi ilmoitukseni. Jos, on jotain sääntöjen vastaista, niin ylläpidot ilmoittavat asiasta.
Hoidan asian F2F "tässä tilanteessani" mieluiten. Mikäli venyy osaltani ja kaupat peruuntuvat ostajan osalta - Koska mulla kestää asian hoitamisessa, niin palaan asiaan. Mutta laita estolistalle vaan, enköhän ole jo useammankin moisella. :kahvi:


Eräissä GTX 1060 kaupoissa tuli vaihdettua 40++ viestiä tyhjää yhtä korttia myydessä, joten mun pitäisi ihan täysipäiväisesti tsättää. :geek: Ostajia on monenlaisia, jotkut vähän arempia jos eivät ole "shoppailleet netissä". Sitten kun myy vaikka viittä roinaa, pitäisi olla livechatissa ostajien kanssa, huolimatta palautemäärästä ja samalla myös tarvisi postiin ehtiä. Puhumattakaan arjen elämisestä. Kaikki hoituu aikanaan, uskomatonta mutta totta.




Joo, tilaat 10 Vegan blokkia ihan vain myydäksesi halvemmalla Suomessa, ottamatta tuotteita käyttöön. Ilmaiset lounaat ovat siis totta. :rofl: Ei ku siis omiin projekteihin, eiku. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Ostajat eivät tiedä tilanteitasi ellet niistä ilmoita.
Jo vain, mutta sikäli mikäli aivot löytyy ja palautteita paukkuu kauppakumppanille X, niin luultavasti on useampi siima kireällä samanaikaisesti. :think: Mutta tätä tämä nykyaika on, ihmiset ovat niin kärsimättömiä. Oli joulu tai vuodenvaihde, niin kaikkimullehetinyt. Jos et vastaa minuutissa, tulee 5min sisään pari viestiä että "mikset vastaa", homman aina kiihtyessä vain ja 24h mykkäkoulun kohdalla esarit heiluu Pasilassa. :rofl:


En etsi edelleenkään kirjekavereita, mutta kauppaa voin tehdä puolin ja toisin tarpeen ilmentyessä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Jos olette kaupat jo sopineet yv-viesteissä (akgears voisi toki niitä laitella tänne tai raportoida moderaattoreille jotta näkevät ne) niin kyllä on oikeus ihmetellä asiaa näin 3 viikkoa jälkikäteen ellei mitään kuulu. Turha jauhaa mistään "kaikkimullehetinyt" asenteista aiinä tapauksessa

Tässäkin ois kaikki päässy vähemmällä vähän paremmalla keskinäisellä kommunikaatiolla, eli jos nyt hommat on niin menneet kuin käsitin, niin mäggäri olisi voinut vastata "evvk en haluakkaan kanssasi kauppoja tehdä" niin ei ois tarttenu kirjekavereita näin palstoilta hakea.

Ylläpito varmaan arvioi akgearsin kaupankäynnit noin muuten..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Jo vain, mutta sikäli mikäli aivot löytyy ja palautteita paukkuu kauppakumppanille X, niin luultavasti on useampi siima kireällä samanaikaisesti. :think: Mutta tätä tämä nykyaika on, ihmiset ovat niin kärsimättömiä. Oli joulu tai vuodenvaihde, niin kaikkimullehetinyt. Jos et vastaa minuutissa, tulee 5min sisään pari viestiä että "mikset vastaa", homman aina kiihtyessä vain ja 24h mykkäkoulun kohdalla esarit heiluu Pasilassa. :rofl:


En etsi edelleenkään kirjekavereita, mutta kauppaa voin tehdä puolin ja toisin tarpeen ilmentyessä.
Ihme mussutusta nyt täysin asian vierestä. Jos et pysty tavaraa viemään postiin järkevässä ajassa, tai suosit noutokauppoja postituksen sijaan, ilmoita siitä. Tuommoinen 22.12. asti kestänyt mykkäkoulu on ihan silkkaa perseilyä jos kaupat on sovittu ja muutenkin oot foorumilla käynyt. Tuollaisella toiminnalla nimenomaan kerjäät sitä kirjekaveruutta, kun asioita ei saa kanssasi hoidettua loppuun saakka. Syy on näiden tässä ketjussa esitettyjen viestien perusteella aivan 100% myyjän päässä.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Jos olette kaupat jo sopineet yv-viesteissä (akgears voisi toki niitä laitella tänne tai raportoida moderaattoreille jotta näkevät ne) niin kyllä on oikeus ihmetellä asiaa näin 3 viikkoa jälkikäteen ellei mitään kuulu. Turha jauhaa mistään "kaikkimullehetinyt" asenteista aiinä tapauksessa

Tässäkin ois kaikki päässy vähemmällä vähän paremmalla keskinäisellä kommunikaatiolla, eli jos nyt hommat on niin menneet kuin käsitin, niin mäggäri olisi voinut vastata "evvk en haluakkaan kanssasi kauppoja tehdä" niin ei ois tarttenu kirjekavereita näin palstoilta hakea.

Ylläpito varmaan arvioi akgearsin kaupankäynnit noin muuten..
Onneksi vasikka-nappi on yhä olemassa. :think:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Onneksi vasikka-nappi on yhä olemassa. :think:
Itse ainakin viittasin siihen, että modulaattorit eivät ilman raportointia pääse katsomaan yv-viestejä, eli jos ak ei niitä tänne halua laittaa niin raportoi sitten niin pääsee modulaattorit näkemään ne.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Itse ainakin viittasin siihen, että modulaattorit eivät ilman raportointia pääse katsomaan yv-viestejä, eli jos ak ei niitä tänne halua laittaa niin raportoi sitten niin pääsee modulaattorit näkemään ne.
Joo en mäkään noista kauppahommista privaviestejä levittelis, ellei siellä ole jotain aivan dilledong-menoa / huijaustapaus.

Mutta tossahan kaveri kehuskeli kuinka on 5kpl kilowattisia powereita jne iAmazing menoa. Sitten hermostutaan jos kauppa meneekin ohi.

Oli miten oli, omalta kohdalta tunnit vaan loppuvat yhä päivistä kesken ja paskaa kommunikaatiota. Missä on se puu johon voin käydä ristiinnaulitsemassa itseni jo? :rofl:



Tuota juuri myyntiosastolla ollutta Zotac 1070ti korttia huutelin 450euroon privassa (myyjä ehdotti alunperin itse tätä summaa, jonka hyväksyin), myyjä ilmottikin hetken päästä että myy toiselle 460e tarjonneelle. Mutta tämmöistä elämä on, ei kannata kaikesta hermostua. Tai no, kannattaa, sillä olemmehan internetsissä ja someraivo on mitä mahtavin väylä purkaa omaa pahaa oloa. :kippis:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Koko techbbs on yhtä viestien kirjoittelua. Saa luvan tsempata jos kaupankäynnissä ei jaksakaan vaivautua kirjoittamaan viestejä.

Jossain toisaalla on kuitenkin ihminen odottamassa viestiäsi ja tavaraa.

Myynti ilmoituksestakin kiinni, että tuleeko/tarvitseeko ostajan esittää lisä kysymyksiä jne.

Turhat pikku jututkin voi pilata parhaan kauppa paikan :(
Ok, sori. En tiennytkään että yhden tuotteen myyntiin vaaditaan 30-50viestiä/osapuoli. Vastedes olen vaiti ja pidän ulosannin 2-5 viestissä. Mikäli kauppaa ei sillä saa maaliin niin antaa olla. :sori:



Jos mulla lukee ilmossa että kuitti on, takuu voimassa, päivämäärien ostopaikan yms kera. Tyhjentävä ilmo, niin silti samat asiat kysellään 3-4 kertaa privassa ja voivotellaan että pakkohan siinä on olla vikaa koska myyn + muut suomilatteudet päälle. Ihan sama mitä ilmoon kirjoittaa, niin lukutaito on täysin hukassa.

:sdrunk:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Ok, sori. En tiennytkään että yhden tuotteen myyntiin vaaditaan 30-50viestiä/osapuoli. Vastedes olen vaiti ja pidän ulosannin 2-5 viestissä. Mikäli kauppaa ei sillä saa maaliin niin antaa olla. :sori:
Ei se määrä vaan laatu. Tässäkin tapauksessa oisit päässyt niin paljon helpommalla kun oisit vaan kauppojen sopimisviestissä ilmoittanut että ehdit tuon viemään postiin vasta joskus loppiaisen jälkeen. 0 viestiä extraa ja oisitte todennäköisesti saaneet koko paskan kunnialla maaliin, oli se maali sitten se että ostaja peruu kaupat tai se että toimitat tuotteen vasta myöhemmin.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Joo en mäkään noista kauppahommista privaviestejä levittelis, ellei siellä ole jotain aivan dilledong-menoa / huijaustapaus.

Mutta tossahan kaveri kehuskeli kuinka on 5kpl kilowattisia powereita jne iAmazing menoa. Sitten hermostutaan jos kauppa meneekin ohi.

Oli miten oli, omalta kohdalta tunnit vaan loppuvat yhä päivistä kesken ja paskaa kommunikaatiota. Missä on se puu johon voin käydä ristiinnaulitsemassa itseni jo? :rofl:



Tuota juuri myyntiosastolla ollutta Zotac 1070ti korttia huutelin 450euroon privassa (ehdotti alunperin itse tätä summaa, jonka hyväksyin), myyjä ilmottikin hetken päästä että myy toiselle 460e tarjonneelle. Mutta tämmöistä elämä on, ei kannata kaikesta hermostua. Tai no, kannattaa, sillä olemmehan internetsissä ja someraivo on mitä mahtavin väylä purkaa omaa pahaa oloa. :kippis:
Jos mä nyt edelleenkään oikein oon ymmärtäväni, ak ongelma ei edelleenkään ollut se ettet myynyt, vaan et vastaillut mihinkään mitään. Tämä vituttaisi minuakin, koska sillä välin kun sun "kiireitäs" odotellaan, vois mennä muut kaupat ohi. Kun sun kanssa on kaupat sovittuna jo.

Mutta muuten tuo sun iAmazing ulosantisi on sitä luokkaa, että ei varmaan ole vaikea vetää johtopäätöksiä miten hommat on mennyt. Selkärankaa hyvä mies
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Jos mä nyt edelleenkään oikein oon ymmärtäväni, ak ongelma ei edelleenkään ollut se ettet myynyt, vaan et vastaillut mihinkään mitään. Tämä vituttaisi minuakin, koska sillä välin kun sun "kiireitäs" odotellaan, vois mennä muut kaupat ohi. Kun sun kanssa on kaupat sovittuna jo.

Mutta muuten tuo sun iAmazing ulosantisi on sitä luokkaa, että ei varmaan ole vaikea vetää johtopäätöksiä miten hommat on mennyt. Selkärankaa hyvä mies

Miten powerin myynti/osto vaikuttaa muihin kauppoihin? Nyt en ihan löydä asiayhteyttä. :think: Jos on kiire, niin aina voi kaupasta hakea. Tai jos kaupan ehto käytetyssä on se, että tuote on päivämäärällä X hyppysissä, niin sitten asia erikseen.


Eli jos kauppa X tapahtuu postitse, miten se vaikuttaa siihen että mitä muuta tulen tekemään? Sehän on täysin minun asiani järjestellä myyjälle maksu ja sitten odotella tuotetta.

Mutta jos Vantaalaisena on Tammistoon liian pitkä matka, niin en voi mitään. Kai se sitten on. Jatkot googlemapsista.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Miten powerin myynti/osto vaikuttaa muihin kauppoihin? Nyt en ihan löydä asiayhteyttä. :think: Jos on kiire, niin aina voi kaupasta hakea.
Siten, että jos mä oletan saavani sinulta powerin, en aktiivisesti sitä sillö välin enää muualta etsi?

Vai ootko sä niitä "ostajia" jotka tarjoaa jokapuolelle, sopii kauppoja 5 samanlaisesta ja sitten valitaan niistä se onnekkain myymään?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Siten, että jos mä oletan saavani sinulta powerin, en aktiivisesti sitä sillö välin enää muualta etsi?

Vai ootko sä niitä "ostajia" jotka tarjoaa jokapuolelle, sopii kauppoja 5 samanlaisesta ja sitten valitaan niistä se onnekkain myymään?
Toki. Pointtihan tuossakin, näitä yli 1kW powereita ei mahottomia käytettyinä liiku. Mutta juu, sanon jatkossa jos asiat menee puihin, vieläpä ajoissa. Lepuutan salkkuani.

@AkTechGears Kai laitoit mut ignoreen jo? :kippis: Ettei vahingossakaan tarvitse mieltä pahoittaa jatkossa. Kaupasta saa edelleen, sekä tarjoamalla reilusti.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Tai no, tehdäämpä asiasta simppeli.

@mäggäri , oliko teillä kaupat sovittuna? Jätitkö vastailematta akn kysymyksiin, myytkö hänelle vai et? Kaikki nuo muut jutut on vaan asian väistelyä ja paskanjauhantaa
Kyllä se oli jo sovittuna, en ole missään vaiheessa kiistänytkään, vaikka kuinka nyt intät? :rofl: Lopulta totesin homman hoituvan joustavammin F2F, kun niissä nurkissa pyörin kuitenkin. Tämän johdosta päätinkin hoitaa kaupat F2F-tapauksen kanssa, joskin edelleen poweri on mulla käsissäni johtuen omista asioistani, eikä uudella omistajalla.

Kun ei kerta Vantaalaiselle onnistu Vantaalla F2F, niin ei silloin ole myöskään kova kiire powerille.


Sanoin myös Ak:lle että "aikataulujeni osalta posti saattaakin olla jopa parempi"... mutta toisin kävi.


Jostain kun piti aikaa etsiä, niin joululahjojen ostosta. Ostin 0kpl, toisekseen UV vaihteen olin ratissa HKI-HML, näki raketteja motariltakin. Mutta sellaista se, aina ei kerkeä bilettämään kun asioita hoidettavaksi asti.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Kyllä se oli jo sovittuna, en ole missään vaiheessa kiistänytkään, vaikka kuinka nyt intät? :rofl: Lopulta totesin homman hoituvan joustavammin F2F, kun niissä nurkissa pyörin kuitenkin. Tämän johdosta päätinkin hoitaa kaupat F2F-tapauksen kanssa, joskin edelleen poweri on mulla käsissäni johtuen omista asioistani, eikä uudella omistajalla.

Kun ei kerta Vantaalaiselle onnistu Vantaalla F2F, niin ei silloin ole myöskään kova kiire powerille.


Sanoin myös Ak:lle että "aikataulujeni osalta posti saattaakin olla jopa parempi"... mutta toisin kävi.
Eli ymmärränkö nyt oikein, teillä oli kaupat sovittuna MUTTA päätitkin olla vastailematta mihinkään ja myydä jollekkin muulle f2f? Ja et näe tässä mitään ongelmaa? Vastaappa nyt suoraan, mites meni noin niinku omasta mielestä?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Eli ymmärränkö nyt oikein, teillä oli kaupat sovittuna MUTTA päätitkin olla vastailematta mihinkään ja myydä jollekkin muulle f2f? Ja et näe tässä mitään ongelmaa? Vastaappa nyt suoraan, mites meni noin niinku omasta mielestä?
Niin, myyjän markkinat ilmeisesti. :cigar:


Ellen nyt väärin muista, siellä on myynti-ilmoissa myöskin se "ostaheti"-hinta. :think: Se taitaa jo velvoittaa.

Kun tingitään, niin saattaa olla että myyjä tekee päätöksen.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 661
Jos mulla lukee ilmossa että kuitti on, takuu voimassa, päivämäärien ostopaikan yms kera. Tyhjentävä ilmo, niin silti samat asiat kysellään 3-4 kertaa privassa ja voivotellaan että pakkohan siinä on olla vikaa koska myyn + muut suomilatteudet päälle. Ihan sama mitä ilmoon kirjoittaa, niin lukutaito on täysin hukassa.
Lisää niihin ilmoituksiin myös että ET vastaa yksityisviesteihin ja jos myyjä haluaa tietää jotain muuta niin kirjoittaa alle ja sinä vastaat / lisäät sen sinne kaikkien nähtäville. Toki sitten kun kauppa on sovittu jatko yleensä hoidetaan yv:llä. Voit toki myös tehdä valmiin pohjan missä lopussa lukee että et halua etkä etsi seurustelukumppania/sydänystävää etkä halua edes kuulla toisesta mahdollisten kauppojen jälkeen ellei asia liity tuotteeseen.

Kait tuo riippuu persoonasta, itse en niin erityisen rakastettava ole että minulle ihmiset jaksaisivat jatkuvasti laittaa yv:tä edes kauppojen yhteydessä :)
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Lisää niihin ilmoituksiin myös että ET vastaa yksityisviesteihin ja jos myyjä haluaa tietää jotain muuta niin kirjoittaa alle ja sinä vastaat / lisäät sen sinne kaikkien nähtäville. Toki sitten kun kauppa on sovittu jatko yleensä hoidetaan yv:llä. Voit toki myös tehdä valmiin pohjan missä lopussa lukee että et halua etkä etsi seurustelukumppania/sydänystävää etkä halua edes kuulla toisesta mahdollisten kauppojen jälkeen ellei asia liity tuotteeseen.

Kait tuo riippuu persoonasta, itse en niin erityisen rakastettava ole että minulle ihmiset jaksaisivat jatkuvasti laittaa yv:tä edes kauppojen yhteydessä :)
Se paskamyrsky oli aika uskomaton joskus, kun myynti-ilmossani luki etten etsi kirjekavereita. En tiedä kuka muistaa, mutta ekat 20 viestiä siellä taisi olla jotain "buuhuu, laitan sut estolistalle vihu mätisäkki", eikä tarjouksia. :rofl:

Täs mää suomalaisena loukkaantumassa maksimit somessa, kaikesta. Mikään ei kelpaa kuitenkaan vaan aina kaikki on huonosti.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Antaisin jo varoituksen. Kaveri ei tunnu edes yrittävän ymmärtää.
No anna pois. Mitäs nyt mun pitäisi tässä varsinaisesti ymmärtää, onko sulla muuta kontribuutiota kuin nämä sanahelinät? :think:


Tein väärin, myönsin virheeni, oman ajankäytön kannalta päätin tehdä kaupat F2F. Problem sir?

Onko jossain joku kaavake jonka täyttämällä saadaan sullekin hyvä mieli ja pahoitteluni hyväksytyksi? Sillä onhan tämä suorastaan maailmanjärjestykseen vaikuttava seikka, huhhuh sentään. Että oikein powerikauppaa yksityisten kesken, joka ei mene nappiinsa. Kyllä nyt on kovaa peliä Bostonissa ja panokset katon läpi, ajatella.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä.
Ilmeisesti joillain riittävä kauppiaispalaute oikeuttaa normaalia välinpitämättömämpään kauppaa kuten myös tapaus hsalonen.
Tulkita voit kuinka lystäät. :kahvi: Se kun ei muuta miksikään että välillä menee hommat pieleen.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 194
Koitetaanpas keskustella asiallisesti. Jos täällä ei sääntöjen mukainen kaupankäynti ei onnistu, niin laittakaa vaikka pihakirppis pystyyn. Muistakaa laittaa kauppiaspalautetta niin tietävätpähän muutkin millaisen kauppamiehen kanssa ollaan tekemisissä, enkä tarkoita nyt ketään yksittäistä kauppamiestä, vaan yleisesti.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 359
Joo, tilaat 10 Vegan blokkia ihan vain myydäksesi halvemmalla Suomessa, ottamatta tuotteita käyttöön. Ilmaiset lounaat ovat siis totta. :rofl: Ei ku siis omiin projekteihin, eiku. :rofl:
Oletko nyt tyytyväinen siitä, että @Sampsa on poistanut minun kaikki myynti-ilmoitukset? Kaikki ketkä ostivat minulta vesijäähdytys osia ovat tietoisia, että tämä on harrastus ja suurin osa on käynyt kotonani tekemässä kauppoja. Ovat nähneet tilanteeni. Itsellä on myös youtube kanava sekä myös 4-5 erilaista vesijäähdytyskone projektia kesken. Ostan ison kasan vesijäähdytys osia projekteja varten ja myyn ylimääräiset halvemmalla eteenpäin.

Haluatko nähdä millaisia projektia itse teen? Mihin nuo vega blokit menevät?
 

Liitteet

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Oletko nyt tyytyväinen siitä, että @Sampsa on poistanut minun kaikki myynti-ilmoitukset? Kaikki ketkä ostivat minulta vesijäähdytys osia ovat tietoisia, että tämä on harrastus ja suurin osa on käynyt kotonani tekemässä kauppoja. Ovat nähneet tilanteeni. Itsellä on myös youtube kanava sekä myös 4-5 erilaista vesijäähdytyskone projektia kesken. Ostan ison kasan vesijäähdytys osia projekteja varten ja myyn ylimääräiset halvemmalla eteenpäin.

Haluatko nähdä millaisia projektia itse teen? Mihin nuo vega blokit menevät?
Niin, mitä se minulle kuuluu että tilaat 20 blokkia joista 10 otat käyttöön, jobatakses toiset 10 eteenpäin? Tällä tapaa omia kustannuksia tuoden alas. Sama se miten päin asian laitat, uuden&avaamattoman myyminen tuossa mittakaavassa on selvä peli. Vaikkakin itekin jotain pumppuja katsellut sulta päin, sun muita ilmoja. Customloophermanni kun olen.


Tee mun puolesta yksi triidi, josta nestejäähytarpeita haluavat löytävät helpommin hakemansa. :think: Tosin, tuossa mittakaavassa Sampilla voi olla sanomista asiaan (joten olen melkoisen jäävi antamaan lupaa) ja tarpeeksi kun joku Suomessa katkeroituu, niin ei hyvä heilu. Tapaus Win10 lisenssit + verottaja niskaan. Ei, en vasikoi verottajalle ketään, vaikkakin se tässä pöljässä maassa on anonyymisti mahdollista.


Samaa boldattua kohtaa sanottiin verottajalle joskus talonrakenteluista, verottaja oli toista mieltä ojentaen muhkun laskun ja sen johdosta Y-tunnari löytyy. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Miten tuo @mäggärin ulosanti on noin luokatonta? Liika räpellyksessä vietetty aika tehnyt tehtävänsä?

Ja ihan yleisesti kaikille, mikä siinä kaupanteossa on niin vaikeaa hoitaa suoraselkäisesti, nopeasti ja rehdisti?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Asiaton käytös huomautuksesta huolimatta
Miten tuo @mäggärin ulosanti on noin luokatonta? Liika räpellyksessä vietetty aika tehnyt tehtävänsä?

Ja ihan yleisesti kaikille, mikä siinä kaupanteossa on niin vaikeaa hoitaa suoraselkäisesti, nopeasti ja rehdisti?

Toteaa vienosti freekevin saapuessaan YK:lta puuttumaan asiaan joka ei hänelle kuulu. :rofl:

Jatka toki rautakangen nielemistä ja tuota muka-asiallista linjaasi, kysy vaikka jos YK:lta joku heimoveli saapuisi taputtelemaan selkääsi, voitte sitten yhdessä fillaroida auringonlaskuun laulaen Ultra Bra:ta?


Ylimielisyyskortti heitetty pöytään, sekä luokatonulosanti-kortti, toivottavasti ei pakka lopu alkuunsa. :think:


Kannattaa käydä ulkona välillä, mikäli et mun postauksia pysty lukemaan sillä neutraalilla äänensävyllä, vaan kaikki kirjoitettu sana netissä uhkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
No on se perkele! Nykypäivänä ei osata YV-viestiin vastata kohtuu ajassa, mutta kyetään kirjoittamaan kasa paskaa muualle (mm.tänne) ja jäänyt vielä raketitkin näkemättä ilmeisesti noiden YV-viestien vuoksi. Ei se ole helppoa tämä nykyihmisen arki, saati vapaa. :itku: Ai, eix tää ookkaan räbä... :kahvi:
 

rapukala

Official Ässrock advocate R♿T #46
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä.
Ilmeisesti joillain riittävä kauppiaispalaute oikeuttaa normaalia välinpitämättömämpään kauppaa kuten myös tapaus hsalonen.
Jos nyt suurennuslasilla niin palautteet ei ole muuttanut @mäggäri n kaupankäyntitapoja suuntaan tai toiseen:vihellys: Uudella kaupankävijällä voi hiukan puntti tutista nimimerkillä kokemusta on:cigar2:
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Pari kertaa olen yrittänyt mäggäriltä jotain ostaa, mutta kummallakaan kertaa ei ole kauppoja saatu aikaiseksi. Molemmissa tapauksissa sama juttu, eli julkiselta puolelta siirrytty keskustelemaan kaupoista YV:llä, mutta sitten kommunikaatio stopannut ihan tykkänään. Tämä tapahtui joskus keväällä / kesällä ja sen jälkeen olen kokonaan skipannut ko. käyttäjän viestit kaikilla osto- ja myyntipalstoilla. Negatiivista palautetta en ole laittanut kun mitään kauppoja ei koskaan ole saatu sovittua / tehtyä.

Sinällään siis mitään pahaa ei ole tapahtunut, mutta tuo asenne tehdä kauppaa on hieman sellainen että ei oikein houkuttele kun tuntuu että mieli muuttuu ja sovituista asioista ei pidetä kiinni taikka ei ilmoitella jos suunnitelmat muuttuu. Ajattelin nyt vain mainita kun keskustelua aiheesta oli tänne ilmaantunut.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Mulla on taas mäggärin kanssa tehdyistä kaupoista pelkästään hyviä kokemuksia.
Mäggäri on vaan vähän omalaatuinen kauppamies. Sen kanssa on helppo toimia kun sen tietää mutta ymmärrän kyllä hyvin niitäkin keillä menee sen kanssa hermo.

Edit: tarkennan että kommunikoinnin suhteen, hintahommat ovat kyllä aina paikkansapitävät eikä niistä ole epäselvyyttä
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
@Sampsa mites tuo Nuhapumpun skenaario? Edellisellä sivulla olikin juttua, että rahoja ei ole kuulunut takaisin.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Oikeaoppisesti tehty rikosilmoitus
Meinasin, että jaetaanko näissä tapauksissa myös foorumin puolesta suoraan penaltya? Nythän tuo voi kaikessa hiljaisuudessa käydä näpertämässä uuden myynti-ilmon ja ottaa rahat pois toiseltakin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Meinasin, että jaetaanko näissä tapauksissa myös foorumin puolesta suoraan penaltya? Nythän tuo voi kaikessa hiljaisuudessa käydä näpertämässä uuden myynti-ilmon ja ottaa rahat pois toiseltakin.
No niin en tiedä oliko tämän threadin ponttina pelkästään io tech huijaukset ja huonot kauppakokemukset, mutta ihan vaan tiedoksi että nämä huijarit ovat oppineet näköjään uusia kujeita.
Tori.fi on yleinen kauppapaikka, missä ei ole tunnistautumista eikä palauteosiota jättäen paljon kysymysmerkin alle.

"Erkki" tori.fi käyttäjä nikki taas otti rahat ja ei vastaa viesteihin -> rikosilmoitusta kehiin jne. Yleensä huijarit on saanut sillä kitkettyä pois että ehdottaa postiennakkoa, pyytää kuvia aikastamppien ja nimen kera. Tällä kertaa kuvat tuli ja postiennakko kävi, mutta koska oli niin halpa tuote kyseessä, postiennakko oli kustannuksiin nähden turha niin maksoin perus tilisiirrolla.
Pyyti parin päivän jälkeen lisää rahaa, kun postit maksoivatkin enemmän mitä "luuli" ja ilmoitin sitten että paketti matkaan tai rahat takaisin, kun ei herra osaa kustannuksia laskea vaikka toimitustiedot olivat jo hänellä tiedossa.

Nyt on viikko mennyt ei kuulu ei näy ja nyt saa poliisi tutkia. Pieniä summia, mutta aina vähän kakkua lisää jätkälle niin jotain pointtia tässäkin.

Ps. jätkällä on vielä ilmoituksia pystyssä niin varokaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 408
Viestejä
4 194 508
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom