Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Hetkinen, pääsettekös lukemaan toisten yksityisviestejä? :eek:
Tuossahan se vastaus tulikin, mutta ei päästä elleivät käyttäjät lähetä kuvakaappauksia tai raportoi yksityisviestiä. Jos yksityisviesti raportoidaan niin silloinkin näemmä vain raportoidun viestin, emme koko viestiketjua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Pääsee, jos sen lähettää erikseen. Se käykin ilmi lainauksestasi.
Tuossa lähinnä puhuttiin monikossa, eli "yksityisviesteissä".

Tuossahan se vastaus tulikin, mutta ei päästä elleivät käyttäjät lähetä kuvakaappauksia tai raportoi yksityisviestiä. Jos yksityisviesti raportoidaan niin silloinkin näemmä vain raportoidun viestin, emme koko viestiketjua.
Ok. Käytännössä siis kuitenkin on mahdollista tällä BBS-softalla onkia yksityiskeskustelut täyden oikeuden omaavilla tai esim. tietokannasta (vai onko/kö tuo kanta salattu tietovuodon osuessa)? Ihan vain mielenkiinnosta - tuli hieman yllätyksenä itselle :)
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Tuossa lähinnä puhuttiin monikossa, eli "yksityisviesteissä".


Ok. Käytännössä siis kuitenkin on mahdollista tällä BBS-softalla onkia yksityiskeskustelut täyden oikeuden omaavilla tai esim. tietokannasta (vai onko/kö tuo kanta salattu tietovuodon osuessa)? Ihan vain mielenkiinnosta - tuli hieman yllätyksenä itselle :)
En nyt ihan tarkkaan ymmärrä mitä haet tai mikä sinulle tuli yllätyksenä. Lähes kaikkien foorumisoftien yksityisviestit ovat kahden tai useamman henkilön välisiä viestiketjuja eli samanlaisia viestiketjuja kuin tämäkin ketju mutta lukuoikeus on vain ketjuun osallistuvilla henkilöillä. Näihin viestiketjuihin voi myös kutsua muita henkilöitä (jos aloittaja on sallinut sen) ja tosiaan yksittäisiä viestiketjun viestejä voi raportoida siinä missä tämän nytkin lukemasi viestiketjun. Käytännössä ne "onkimistyökalut" ovat ketjuun osallistuvan henkilön lähettämä screenshot, ketjun aloittajan kutsu viestiketjuun ja ketjuun osallistuvan henkilön tekemä raportti. Kuten sanoin niin raporttien kohdalla näemme vain yksittäisen viestin eli monesti nämä ovat turhia kun emme tiedä kontekstia. Toisin sanoen emme voi lukea käyttäjien tekemiä yksityisviestiketjuja ellei ketjuun osallistuva henkilö "vuoda" niitä.

En tunne Xenforon tietokantarakennetta enkä osaa ottaa kantaa siihen, mutta lähtökohtaisesti en pidä minkään foorumisoftan tai palvelun pikaviestijärjestelmää (FB Messenger, WhatsApp etc) niin luotettavana että jakaisin niitä kautta raskauttavia todisteita itseäni kohtaan. Tämän perustan vain henkilökohtaiseen foliohattuiluun ja yliopistossa tekemiini tutkielmiin NSA:sta, Echelonista ja PRISMista. :D
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Itseasiassa mulle tuli yllätyksenä, ettei ylläpito pääse ainakaan "helposti" yksityisviestejä tonkimaan. En ole kyllä foorumeita mitenkään salattuna viestintänä pitänyt, ellei sitten tule vpn tai tor virityksillä (en näistä itse juuri ymmärrä) ja ole paljastamatta mitään tietoja itsestään. Silloinkaan en toki varmana pitäisi, ettei joku isoveli katsele jos haluaa. En tosin usko, että haluaa, ainakaan minun tälle foorumille kirjoittelemiani asioita :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
En nyt ihan tarkkaan ymmärrä mitä haet tai mikä sinulle tuli yllätyksenä.
Haen tietoa, eli tiedonhakua. Luonnollisesti kuvakaappauksilla pystyy jakamaan mitä tahansa, mutta se ei nyt ollut asian ydin, vaan että millä metodeilla pystyttäisiin yksityisviestejä lukeemaan, eli antaako alusta siihen oikeudet sellaisenaan. Pitää tutustua tarkemmin tähän viritelmään.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Haen tietoa, eli tiedonhakua. Luonnollisesti kuvakaappauksilla pystyy jakamaan mitä tahansa, mutta se ei nyt ollut asian ydin, vaan että millä metodeilla pystyttäisiin yksityisviestejä lukeemaan, eli antaako alusta siihen oikeudet sellaisenaan. Pitää tutustua tarkemmin tähän viritelmään.
Sen ymmärsin ja toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi. Ylläpidolla ei ole työkaluja tai edes halua lukea noin 20 000 käyttäjän viestejä. Näissä kaikille julkisissa viestiketjuissa on ihan tarpeeksi moderoitavaa.

Asian ydin on juurikin nuo kuvankaappaukset ja niistä tämä koko keskustelu lähtikin. Kuten olen useampaan kertaan ilmaissut niin yksityisiä viestiketjuja ei pääse ulkopuoliset lukemaan ilman viestiketjuun osallistuvan henkilön kontribuutiota. Tämän ketjun ja yleisesti mahdollisten huijausten kannalta tärkein tieto on tuo ettei raportoinninkaan avulla nähdä koko viestiketjua.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
35
Ei taida olla hirveästi oppinut. En tiedä millaisista viiveistä oli tässä tapauksessa kyse, mutta itse maksoin hänelle tuotteen kuluvan viikon maanantaina ja kirjoitushetkeen mennessä ei paketille ole tapahtunut vielä mitään. Viimeksi kaverista on kuulunut mitään tiistaina. Kaupanteko kiinnostaa, mutta siihen taitaa kiinnostus loppua.
Tuli itsekin toki tehtyä hätäisenä virheitä, kun en toimitusajoista sopinut ennen maksua, mutta tästä opitaan. Joskus toki on kiireitä, mutta näistä voisi ostajaa infota, että osaa varautua. Useaksi päiväksi maailmankartalta häviäminen ei hirveästi naurata.

Tässä vaiheessa ottaisin jo mieluummin maksetut rahat takaisin, kuin tukisin tällaisen myyjän toimintaa, mutta päivitellään tuleeko tuotetta tai rahoja vai meninkö kusetukseen.

En todellakaan voi suositella asioimaan kyseisen henkilön kanssa.

Ja selvyyden vuoksi mainitaan vielä että käyttäjästä Nuhapumppu siis kyse.

Edit.
Lainaan ja muokkaan oma aiempaa viestiäni, että saan tämän näkymään varmasti kaikille. En halua että kukaan muu joutuu tätä samaa kokemaan.
Vaikka tarina ei vielä ohi olekkaan on pakko päivittää tilanne.
Reilu viikko ”kaupoista” @Nuhapumppu vihdoin suvaitsi vastata viesteihini jotain ja ilmoitti palauttavansa maksamani rahat takaisin tililleni. Nyt yli kaksi vuorokautta tuosta ilmoituksesta, odottelen rahoja edelleen (tilit samassa pankissa) ja tästä ihmiskunnan toivosta ei ole kuulunut tiistai aamuisen ilmoituksen jälkeen sanaakaan.
Olen erittäin lähellä tehdä tästä poliisiasian. Elämäni karmein kauppakokemus, eikä seuraava tule edes lähelle!
ÄLKÄÄ ASIOIKO käyttäjän @Nuhapumppu kanssa!
 

Harmaakarhu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
104
Ostin käyttäjältä @Harmaakarhu näytönohjaimen reilu viikko takaperin, eikä ole näytönohjainta näkynyt.
Saapunee tänään.
Ohjain kiersi ylimääräisen henkilön kautta, sillä viivästys. Tästä sinulle yvllä mainittu.
Kiitos palautteesta ja pahoittelut viivästyksestä :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
293
Saapunee tänään.
Ohjain kiersi ylimääräisen henkilön kautta, sillä viivästys. Tästä sinulle yvllä mainittu.
Kiitos palautteesta ja pahoittelut viivästyksestä :)
Hyvä, sitten kun saat sen yllä mainitun YV:n raapustettua,
niin laitappa siihen vielä seurantakoodi niin voin perua pahat puheeni :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
293
Eipä tullut YV:tä eikä seurantakoodia, mutta näytönohjain saapui tänään aamupäivällä ja
se näyttää olevan päällisin puolin kunnossa, joten perun pahat puheeni.

Pahoittelen tästä julkisesta palautteesta, mutta tilanne näytti jo aika pahalta
täältä kannalta katsottuna.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
86
Ei varsinaisesti huono kauppakokemus, mutta vähän pistänyt ihmetyttämään se, että edellisellä neljällä kerralla, kun täältä tai murosta ostanut, niin myyjä lähettänyt tuotteen pelkässä tuotepakkauksessa :confused: Onko tämä joku uusi käytäntö pakettiautomaattien myötä vai mistä kyse? Itsellä ainakin tapana, että pakataan vielä lisäksi isompaan pahvilaatikkoon ja reilusti pehmusteita ympärille. Parin sadan euron tuotteista kuitenkin kyse, joten melko turha riski pari euroa pienempien postikulujen vuoksi :shifty: Tulivat onneksi ehjänä perille, mutta jos tuote sattuisi kuljetuksessa ottamaan osumaa, niin olisiko näissä tapauksissa vastuu myyjällä?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Ei varsinaisesti huono kauppakokemus, mutta vähän pistänyt ihmetyttämään se, että edellisellä neljällä kerralla, kun täältä tai murosta ostanut, niin myyjä lähettänyt tuotteen pelkässä tuotepakkauksessa :confused: Onko tämä joku uusi käytäntö pakettiautomaattien myötä vai mistä kyse? Itsellä ainakin tapana, että pakataan vielä lisäksi isompaan pahvilaatikkoon ja reilusti pehmusteita ympärille. Parin sadan euron tuotteista kuitenkin kyse, joten melko turha riski pari euroa pienempien postikulujen vuoksi :shifty: Tulivat onneksi ehjänä perille, mutta jos tuote sattuisi kuljetuksessa ottamaan osumaa, niin olisiko näissä tapauksissa vastuu myyjällä?
Jos ne tulee ehjänä perille niin ei kai siinä ole ongelmaa. Omasta mielestä tuo on kyllä huonoa kauppatapaa etenkin kun kaikki tietävät miten Postissa viskotaan paketteja tai sullotaan rullakon pohjalle.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
159
itselle on kaksi viimeistä ostosta tullut pahvilaatikossa ilman mitään suojaa, ei siis antistaattista pussia emolle jne. Ihme kyllä toiminut ok mutta itse en ikinä lähettäisi noin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Ei varsinaisesti huono kauppakokemus, mutta vähän pistänyt ihmetyttämään se, että edellisellä neljällä kerralla, kun täältä tai murosta ostanut, niin myyjä lähettänyt tuotteen pelkässä tuotepakkauksessa :confused: Onko tämä joku uusi käytäntö pakettiautomaattien myötä vai mistä kyse? Itsellä ainakin tapana, että pakataan vielä lisäksi isompaan pahvilaatikkoon ja reilusti pehmusteita ympärille. Parin sadan euron tuotteista kuitenkin kyse, joten melko turha riski pari euroa pienempien postikulujen vuoksi :shifty: Tulivat onneksi ehjänä perille, mutta jos tuote sattuisi kuljetuksessa ottamaan osumaa, niin olisiko näissä tapauksissa vastuu myyjällä?
Lähetän aika usein pelkässä myyntipakkauksessa eikä ole liiemmin tullut kommentteja rikkinäisistä komponenteista. Toki varsinkin näyttikset ja emolevyt pyrin saamaan ESD-pussiin ja varmistan aina, ettei tavara heilu laatikossa. Fyllinkiä on joka tapauksessa enemmän kuin alkuperäisessä paketoinnissa.

Jos laatikoita on ylimääräisiä, niin saatan laittaa kaksinkertaisen paketoinnin, mutta harvoin noita niin paljon on jakaa maailmalle.
 

Harmaakarhu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
104
Ei täällä myytyä taikka ostettua mutta kysästään täältä.

Kauppahinnaksi sovittu emolevystä x määrä rahaa. Postikuluja päälle minimi eli n.5€.

Paketoin niin hyvin kun osasin ja suojasin prosessorikannan pahvilla. Paljon pehmusteita ympärillä eikä paketissaan ole päässyt liikkumaan.

Periltä tuli viestiä että prosessorikannan 3 pinniä on vääntynyt ja ettei suostu enää buuttaamaan. Näyttää että jokin terävä olisi siihen osunut?..paketti oli kuitenkin ehjä.
Ostaja oli ottanut avaamisesta videokuvaa ja lopussa toteaa "hyvältä näyttää" emolevy kädessään.
Videokuvasta ei saa selvää missä kunnossa kanta on.

Emolevyä käytettiin korjausarviossa ostajan toimesta jossa todettiin että yksi pinneistä poikki.

Kumpi tästä ottaa tappion niskaan?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Paketoin niin hyvin kun osasin ja suojasin prosessorikannan pahvilla. Paljon pehmusteita ympärillä eikä paketissaan ole päässyt liikkumaan.
Oliko emossa kiinni se soketin suojaläpyskä?

Itsellä kävi samanlainen tilanne, emo omassa myyntipaketissaan + erillisessä pahvilootassa, suojaläpyskät kiinni, pehmustetta enemmän kuin laki sallii ja ostaja sanoi kolme pinniä olevan vinossa.

Emo lähti suoraan käytöstä postiin ja mietiskelin asiaa tovin, tulin siihen johtopäätökseen, että jos olisin poistanut prosessorin jotenkin päin helvettiä itse, niin niitä pinnejä olisi vinossa enemmän kuin ne kolme. Samoiten vioittuminen postissa soketin suojan ollessa paikoillaan ja varsinaisen postipaketin ollessa kunnossa lienee mahdotonta.

Viestitin ostajalle, että näkisin pinnien menneen solmuun hänen prosessoria asentaessaan. Tästä tuli sitten myöhemmin viestiä, että oli saanut toimimaan / korjattua tms. Kuvaa en koskaan pyytänyt / nähnyt itse pinneistä.

Jos suojaläpyskä oli kiinni, niin todella suuri todennäköisyys sillä, että ostajalla itsellään mennyt pinnit vinoon. Ilman suojaläpyskää kenties ainoastaan suuri todennäköisyys. :)

Omassa skenaariossani olisin saattanut puolet myyntihinnasta suostua palauttamaan paska maku suussa. Kannattaa emoja liikutellessa kuvata soketti ennen postittamista ihan varan vuoksi, ei ne asianmukaisesti pakattuna postissa niin kohdennettua osumaa ota kuitenkaan.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Kannattaa kuvata ne tuotteen ylipäätään ympäriinsä, sellaisiakin on vuosiin osunut, että ostetaan oman risan tilalle identtinen.

Sitten otetaan myyjään yhteyttä että risa on, mutta sarjanumerosta huomaa ettei sama tuote kyseessä. Tai esim. kuvista ettei ole fyysistä vikaa ollut siinä kohdin kuin ostaja väittää.

Pitäisi saada ehjä tuote ja vielä rahatkin takaisin. ;D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
Itse en lähettäessäni viime emolevyä postissa laittanut sitä muoviläpyskää ollenkaan. Kerran on emosta mennyt pinnit sekaisin (Asus Z270F) ja vieläkään en tiedä, miten onnistuin. Minulla on siitä lähtien ollut pieni neuroottinen pelko, että joku Asuksen mukanatulleista apuvälineistä aiheutti tuon. Olen varmaan 20+ prosessoria asentanut LGA115x-kannalle ja pidin pinnintaivuttelijoita ennen osaamattomina säheltäjinä. Näitä voi sattua kenelle tahansa.

Teippasin siis pahvinpalan siihen myymäni täysin toimivan ja ehjän Z170 päälle ja kuvasin kannan ennen lähettämistä. Ostaja oli tyytyväinen, vaikka ihmetteli, miksi siinä oli pahvi, eikä sitä muovipalaa..

--

Itse olen kerran vuosia sitten tarjoutunut ottamaan tuotteen takaisin korjaukseen, kun se kuulemma oli rikki ja rahat piti palauttaa heti. Se mystisesti korjaantui itsekseen, kun olisi tänne pitänyt lähettää.

--

Minulle tuli suosikkitietokonekaupastani Gigantista juuri mikro(aaltouuni) , jossa oli reikä kyljessä. Kyllä ne niitä postissa heittelee.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
159
Minulle tuli suosikkitietokonekaupastani Gigantista juuri mikro(aaltouuni) , jossa oli reikä kyljessä. Kyllä ne niitä postissa heittelee.
olen ollut postissa töissä ja voin vakuuttaa että niitä paketteja potkitaan pitkin lattioita aivan säälittä. itse pistän kaiken kauppaamani yhteen lootaan pehmustettuna ja laitan sen vaikka sanomalehtipaperilla pehmustettuna isompaan laatikkoon.siltikin en ihmettele jos hajoamisia tapahtuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
Itse ainakin kuvaan pinnit ja sarjanumerot. Lisäksi yleensä toiminnan jollain tavalla.
Lisäksi teen selväksi, että kaikki vastuu ostajalle jos postin kautta menee. (Postin hävittää paketin tai rikkoo sen)

Jos ehdot ei kelpaa ja ei pääse noutamaan niin ostakoot rojut muualta :cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
761
Itse olen kerran vuosia sitten tarjoutunut ottamaan tuotteen takaisin korjaukseen, kun se kuulemma oli rikki ja rahat piti palauttaa heti. Se mystisesti korjaantui itsekseen, kun olisi tänne pitänyt lähettää.
Torissa itselle käynyt parikin kertaa noin, kummastakaan ei sen jälkeen enää mitään kuulunut kun sanoin et pistää tulemaan takaisin.
Myös muutaman kerran yritetty jälkikäteen pyydellä parin kympin hyvityksiä olemattomista naarmuista tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 058
Ei täällä myytyä taikka ostettua mutta kysästään täältä.

Kauppahinnaksi sovittu emolevystä x määrä rahaa. Postikuluja päälle minimi eli n.5€.

Paketoin niin hyvin kun osasin ja suojasin prosessorikannan pahvilla. Paljon pehmusteita ympärillä eikä paketissaan ole päässyt liikkumaan.

Periltä tuli viestiä että prosessorikannan 3 pinniä on vääntynyt ja ettei suostu enää buuttaamaan. Näyttää että jokin terävä olisi siihen osunut?..paketti oli kuitenkin ehjä.
Ostaja oli ottanut avaamisesta videokuvaa ja lopussa toteaa "hyvältä näyttää" emolevy kädessään.
Videokuvasta ei saa selvää missä kunnossa kanta on.

Emolevyä käytettiin korjausarviossa ostajan toimesta jossa todettiin että yksi pinneistä poikki.

Kumpi tästä ottaa tappion niskaan?
Jos muistat pieniä yksityiskohtia emosta esim. revision niin voisit verrata sitä myymääsi siihen rikkinäiseen emoon :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
edit:

Jätin negatiivisen palautteen käyttäjälle @XDream hänen peruttua sovitut kaupat.
(ja referoin tämän viestin koherentimmaksi kokonaisuudeksi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Itse myin muutama viikko sitten 50e näytönohjaimen jonka lähetin alkuperäisessä laatikossaan. Paketin noudettuaan ostaja lähetti viestin, että toinen tuuletin pitää kovaa ääntä (laakeri mennyt) joten sanoin heti, että voin maksaa tuotteen hinnan jos lähettää sen takaisin minulle mutta oli purkanut jo koko coolerin vaihtaakseen sen toiseen.
Myin tuon näyttiksen suoraan käytöstä niin ei ainakaan täältä lähtiessä ollut tuulettimissa vikaa joten ei taida pelkkä oma laatikko riittää postin käsittelyssä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
Mahtavaa @hsalonen

Olen nyt 15v onnistuneesti tehnyt kauppoja murobbs puolella, huuto.net ja tori.fi:ssä. Nyt sitten yhtäkkiä ansaitsen negatiivisen palautteen sinulta tänne kauppa alueen palautteeseen? Ihmettelin kun sinusta ei kuulunut kolmeen päivään mitään kun odottelin tilinumeroa ja kysyin sitä uudestaan niin päätät puskista kirjoittaa minulle negatiivisen palautteen. Jos et halunnut myydä tai antaa minulle tilinumeroasi niin olisit kolmen päivän hiljaiselon sijasta ilmoittanut sen minulle heti!

1. Olisin maksanut tuosta lupaamani 140€ tilillesi ja kaverini olisi noutanut tuotteen jos vain olisit antanut siihen mahdollisuuden tarjoamalla tilinumerosi. Kerroi suostuvasi jos saat rahat viimeistään noudon yhteydessä, olisit saanut rahat välittömästi jos vain olisit vaivautunut antamaan tilinumerosi.

2. Kaverini olisi voinut hakea sen ennen joulupyhiä jos olisit vastannut viestiini ja antanut siihen mahdollisuuden, hän olisi myös voinut maksaa sen käteisellä.

3. Yhteydenpito oli sinun suunnaltasi todella huonoa kun et vastannut yksityisviesteihin vaikka luit ne.

4. Sinä alotit negatiivisuuden antamalla tänne minulle huonon palautteen kauppa-alueelle vaikka en ollut tehnyt mitään väärää.

Mielestäni täällä pitäisi olla systeemi ettei kauppa alueelle voi jättää negatiivista palautetta ostajalle silloin kun hän on syytön kauppojen peruuntumiselle, kuten tässä tapauksessa. Kaikki pohjautuu @hsalonen flegmaattisuuteen hoitaa kaupat asiallisesti. Sinä et vastaa viesteihin etkä anna tilinumeroasi ja katsoit tarpeelliseksi jättää minulle negatiivisen palautteen, kiitos!!


velluv86 - Palautteet ja oma kuvaus - Huuto.net

https://murobbs.muropaketti.com/members/xdream.21118/

Ja ps. jos nyt vain annat sen tilinumerosi niin olen edelleen valmis ostamaan vahvistimen, siinä ei ole ylimääräistä säätöä että kaverini sen noutaisi puolestani sovittuna ajankohtana.

Ja jatkossa jos postailet tänne muiden yksityisviestejä niin ole edes niin kohtelias että laita koko keskustelu niin näkyy sinunkin osuutesi asiaan! Enkä ymmärrä miten liität kirjekumppanuuden "tositarkoituksella"tähän asiaan jos yritys oli hoitaa kaupan yksityskohtia yksityisviestillä?
 
Viimeksi muokattu:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Tässähän ei nyt kauppoja ole tapahtunut joten ei palautettakaan pitäisi antaa suuntaan eikä toiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
edit: Tässä oli melkein sama viesti kuin seuraavassa spoilerissa oleva, kannattaa lukea sieltä - siellä on paremmat kuvat!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
@hsalonen @XDream Poistin jättämänne negatiiviset palautteet. Tätä on ennenkin puitu tässä ketjussa ja kauppiaspalautteet ovat vain kauppoja varten. Teidän tapauksessanne kaupat ovat jääneet tekemättä epäselvän kommunikaation takia.

Tärkeä - Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö
Mielestäni minulla oli ihan sama tapaus kuin tuossa:
Tärkeä - Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Kun kysyin, milloin haetaan, käyttäjä vetäytyy jo omasta mielestään sopimistaan kaupoista. Tuollahan se ylempänä koko ajan sanoo vaan odottaneensa tilinumeroa ja threadissa kertoo, että tarjous on sisällä.

Nyt vielä on riehunut kauppathreadin siihen kuntoon, että ei ole toivoa myydä täällä. Mutta eiköhän se ollut minun osaltani siinä tällä foorumilla.
https://bbs.io-tech.fi/threads/uudehko-onkyo-stereovahvistin-150-helsinki.68771
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
1. Tilinumero piti lähettää tämän vieistin perusteella: "Mulla ois muuten vaihdossa tarjota jimms lahjakortia arvoltaan 459€, saisit tuon vaikka 300€ välirahalla jos on tarvetta. Jos ei ole niin voin maksaa tuosta sen 140€ tilillesi. Mutta nouto viivästyy nyt kun kaveri tuli joulunviettoon tänne satakuntaan.". Ei tuosta tajua erkkikään, että tilinumeroa pitäisi laittaa.
2. Tuota tilinumeroviestiä edelsi suunnilleen "tarjoan 130€" ja en jaksanut tinkiä YV:nä. Vastasin kaikkiin muihin viesteihin (pl. jouluna tullut kysymysmerkki) maksimissaan 8h viiveellä. Täyttä paskaa, että en vastaile viesteihin ja pistän radiohiljaisuuden.. Se, että saat generoitua useamman viestin lyhyessä ajassa ei tarkoita, ettenkö vastailisi järkevän ajan sisällä.
3. Juu, en vastannut kaikkiin viesteihin heti, kun suuri osa oli roskaa ja turhaa tinkimistä. Lisäksi en halua antaa sitä kuvaa, että lähettämällä lisää viestejä koko ajan jatkuvalla syötöllä saa parempaa palvelua. Jos tarjoukseesi ei tule välitöntä vastausta, niin tarjous ei ollut hyvä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
4. Kyllä nyt myös omasta mielestäsi olit tuotteen ostanut, mutta et vienyt kauppoja loppuun. Tämmöinen käytös ansaitsee negatiivisen palautteen.

Nyt niinkuin edelleen, tuossa on sinun mielestäsi selkeästi se tarjouksen hyväksyminen ja tilinumeron pyynti:



Lähetin viestin:


Niin sinä vastasit samanlaisella epäselvällä moskalla (se on tuossa ylempänä) ja annoit ymmärtää, että kaupat on peruuntuneet.

En sulta nyt tilinumeroa pelkästään ole vaatinut vaan jonkinlaista vastausta asiaan kun et kolmeen päivään vastannut mitään. Sitten kun tiedustelin asiaa vähän tiukemmin ja sanoin että "olkoot sitten" niin sinä näet tarpeelliseksi jättää minulle täysin aiheettoman negatiivisen palautteen kauppaosioon. Tästä tuohtuneena kirjoitin myös tuonne vahvistimen myyntithreadiin viestiä. Mikset vain hyväksynyt asiaa ja antanut olla jos kerran et halunnut vahvistinta minulle myydä ja ilmoitranut tätä minulle selkeästi. Ihme käytöstä...Laita nyt se koko privakeskustelu tänne niin näkyy aikajana niin ei tarvi enää mouhottaa turhasta.

Teit virheen jättämällä minulle negatiivisen palautteen, hyväksy asia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
En sulta nyt tilinumeroa pelkästään ole vaatinut vaan jonkinlaista vastausta asiaan kun et kolmeen päivään vastannut mitään. Sitten kun tiedustelin asiaa vähän tiukemmin ja sanoin että "olkoot sitten" niin sinä näet tarpeelliseksi jättää minulle täysin aiheettoman negatiivisen palautteen kauppaosioon. Tästä tuohtuneena kirjoitin myös tuonne vahvistimen myyntithreadiin viestiä. Mikset vain hyväksynyt asiaa ja antanut olla jos kerran et halunnut vahvistinta minulle myydä ja ilmoitranut tätä minulle selkeästi. Ihme käytöstä...Laita nyt se koko privakeskustelu tänne niin näkyy aikajana niin ei tarvi enää mouhottaa turhasta.

Teit virheen jättämällä minulle negatiivisen palautteen, hyväksy asia.
Olit huono kaupankäyntikumppani, ansaitset negatiivisen palautteen.

Ja se, joka sanoi "olkoot sitten" olit sinä.. :vihellys:
Mistä hitosta kuvittelit saavasi sen negatiivisen palautteen?

--

Minun puolesta voit laittaa koko privakeskustelun, jos sensuroit siitä osoitteeni.

Tuossa on olennaiset osat..
upload_2017-12-27_19-21-43.png

edit: tätä väittelyä on helpompi seurata, jos pistän nämä itseään toistavat viestit spoileriin. Mitään muuta edittiä en tähän tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
  1. Perjantai klo 20:58

    XDream

    Moi

    Laitatko osoitetta niin kysyn pääsiskö kaveri hakemaan.



  2. Perjantai klo 21:08

    hsalonen

    Osoite sensuroitu

  3. Lauantai klo 09:01

    XDream

    Kaveri asuu ylä-malmissa, pääsis tänään hakemaan. Tarjoon 130€ mutta maksaisin tilisiirrolla, palautteet täällä ja huuto.net (velluv86) ainakin kunnossa. Ilmoittele syntyykö kaupat.



  4. Lauantai klo 15:49

    XDream

    Onnistuuko tuollanen järjestely?



  5. Lauantai klo 15:59

    hsalonen

    150€ kun näkyy tilillä (Nordea), voi täältä hakea.

  6. Lauantai klo 16:01

    XDream

    Ääh, korotan 140€



  7. Lauantai klo 20:34

    XDream

    Mulla ois muuten vaihdossa tarjota jimms lahjakortia arvoltaan 459€, saisit tuon vaikka 300€ välirahalla jos on tarvetta.

    Jos ei ole niin voin maksaa tuosta sen 140€ tilillesi. Mutta nouto viivästyy nyt kun kaveri tuli joulunviettoon tänne satakuntaan.


  8. Sunnuntai klo 12:04

    XDream

    ?


  9. Tiistai XDream

    Mikä mättää? 140€ tarjous edelleen voimassa.

  10. Eilen 23:53

    hsalonen

    Tässä tulee sitä säätöä, jota en halunnut. Tarjous on kai voimassa, mutta mitään aikataulua ei ole tullut ja vain epämääräinen lupaus noudosta.

    Koska olisit noutamassa?
  11. Tänään 00:33
    XDream
    Odottelin lähinnä tilinumeroa johon voi maksaa vahvistimen, sanot että kun maksu näkyy tilillä niin voi noutaa, mutta jätät tilinumeron kertomatta. Onko siinä mielestäsi jotain säätöä hakeeko vahvistimen minä vai ystäväni. Olkoot jos ei kiinnosta edes vastata viesteihin.
Tässähän tämä, tuon perusteella et vain voi jättää minulle negatiivista palautetta kun odotin tuossa kolme päivää edes jotain vastausta sinulta, joka päivä olit kyllä kirjautunut sisään mutta et nähnyt tarpeelliseksi vastata mitään. Vika ei kyllä edelleenkään ollut tässä päässä, joulutohinoissa tuli kyllä viestit kirjoitettua epämääräisesti mutta kuitenkin. Ja tässä välissä kävit vielä ketjuun laittamassa näin:

26.12 klo 19.47 hsalonen Ylöspäin. Kauppoja ei ole vielä tehty.

Mutta et tässäkään kohtaan vastannut minun privaviesteihini vielä mitään vaikka jätin tarjouksen 140€ ketjuunkin la 24.12, jonka hyväksyit ketjussa sillä ehdolla että ei tule ylimääräistä säätöä. Etkä tämän "hyväksynnänkään" jälkeen vastannut minulle privassa mitään.

Tämä ei tee minusta huonoa kauppakumppania vaan sinusta @hsalonen koska et vastannut moneen päivään mitään ja sen jälkeen jätät minusta negatiivisen palautteen.



Ja lisätään vielä tuosta ketjusta tarjoukseni ja sinun "hyväksyntäsi" jonka jälkeen et kolmeen päivään vastannut mitään:

  1. Lauantai klo 19:38
    XDream
    140€ noudolla


    + LainaaVastaa
  2. Lauantai klo 20:07

    hsalonen

    140€ noudolla
    Jos tämän saa tehtyä minimaalisella säätämisellä, eikä tarvii varailla tuotetta pitkäksi aikaa ja saan rahat viimeistään noudon yhteydessä.
@Rantakemisti olenko toiminut jotenkin väärin?

Jos odotan myyjältä kolme päivää vastausta enkä sitä saa vaikka hän joka päivä kirjautuu sisälle minulla on mielestäni oikeus vetäytyä tarjouksestani. Se ei anna @hsalonen oikeutta jättää minusta negatiivista palautetta ja kirjoittaa tänne huonosta kauppakokemuksesta kanssani kun on sen vielä itse kaiken lisäksi aiheuttanut.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
edit: tässä oli hirveästi tekstiä. Otin pois. Tuli joillekin ähky.

@XDream ei ostanutkaan minulta tavaraa, kun kysyin "milloin voisit noutaa?". Tästä halusin näpäyttää häntä negatiivisella palautteella, mutta nähtävästi se ei nyt käy päinsä.

Tämä ei ole hänen vikansa, se on foorumin moderaation vika.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
Kysyit uudelleen "koska olisit noutamassa" vaikka olin jo kertonut että ystäväni tekee sen puolestani, kerroin myös sen että hän on joulunpyhät satakunnassa joten aikataulunkin piti olla selvillä. Se että en mielestäsi ikinä sitoutunut mihinkään (vaikka periaatteessa hyväksyit myyntiketjussa tarjoukseni) on juuri se asia mikä ei anna sinulle oikeutta kirjoittaa sitä huonoa palautetta, varsinkaan kun sinun aktiivisuutesi tuossa keskustelussa oli niin heikkoa että minulle ei jäänyt vaihtoehtoja edes yrittää selventää mitään. Enkä nyt ymmärrä mitä säätämistä tästä aiheutui sinulle, pidit tuotteen silti koko ajan myynnissä ja jätit viestinikin tyylikkäästi huomioimatta =D (vaikka nyt tulikin se häiritsevä sähköpostimuistutus)

Minä olin ihan sujut asian kanssa siihen asti kunnes päätit kirjoittaa minusta negatiivisen palautteen ja jatkoit sitä vielä tässä ketjussa, se oli tässä kohtaa kovin aiheetonta. Vikaa löytyy yhtäläisesti molempien toiminnasta, yhtä hyvin minä olisin voinut kirjoittaa sinusta negatiivisen palautteen "myyjä ei vastaa kolmeen päivään vaikka hyväksyi tarjoukseni" se kertoo taas sinusta jotain enemmän kuin minusta. Jotenkin on nyt sellainen olo että asennoitumisesi minua kohtaan oli alusta asti jostain syystä pielessä (vertauksesi tähän "kirjeenvaihtoon tositarkoituksella"). Olen 31v tietotekniikkapuuhastelija ja perheenisä, halusin ostaa sinulta vahvistimen jonka kaverini olisi noutanut, ei minulla ole tässä pahoja tarkoitusperiä ketään kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
Minä olen vain tavallinen mies, joka halusi viettää rauhallista joulua sen 3 päivää ilman turhaa säätämistä. Ei onnistunut, eikä asiasta saa valittaa ja asiakas on aina oikeassa :vihellys:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Noniin pojat, kaupat peruttu ja palautteet poistettu. Oisko aika antaa olla?

Hsalonen voi toki miettiä miten ne kommunikaatiovaikeudet aina sulle osuu, vaikka kieltämättä voi noista (näkemistäni) viesteistä asiat noinkin päin ymmärtää. Itse olisin ymmärtänyt erilailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
@outonaapuri

Nyt tunnin asioita mietittyäni, en halua enää tuhlata aikaani negatiiviseen valitukseen. On parempaakin tekemistä.

Asia ei kyllä osaltani ole käsitelty, ennenkuin saan jättää aiheellisen negatiivisen palautteeni - mutta ei tämä asia tästä valittamalla parane. Minulla on fiilis, että muillakin on näitä ongelmia, mutta he eivät jaksaa valittaa pienistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
@hsalonen Jos haluat viettää ensi joulusi rauhassa ilman että saat ilmoituksia häiritsevistä yksityisviesteistä niin ota se sähköposti-ilmoitus pois käytöstä kokonaan, tai oikeastaan vielä helpompaa jos et tee ennen joulua myynti-ilmoituksia lainkaan. Omien kokemuksieni perusteella noita viestejä pommitetaan joka kerta kun kohde on myynnissä, ikinä ei ole tullut mieleenkään sen takia antaa kenellekkään negatiivista palautta saatikka sitten kokea oloani häiriintyneeksi noista viesteistä. Minä laitoin oman tarjoukseni myös tuonne threadiin, siinä kohtaa kun hyvin epämääräisesti hyväksyit tarjoukseni, sinulla on jo tavallaan velvollisuus minulle vastatakkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Noniin pojat, kaupat peruttu ja palautteet poistettu. Oisko aika antaa olla?

Hsalonen voi toki miettiä miten ne kommunikaatiovaikeudet aina sulle osuu, vaikka kieltämättä voi noista (näkemistäni) viesteistä asiat noinkin päin ymmärtää. Itse olisin ymmärtänyt erilailla.
En olisi paremmin osannut sanoa. Älä ota hsalonen vittuiluna mutta vaikutat kyllä hankalalta ihmiseltä. Tehkää kaupat tai jatkakaa elämäänne ilman kauppoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
En olisi paremmin osannut sanoa. Älä ota hsalonen vittuiluna mutta vaikutat kyllä hankalalta ihmiseltä. Tehkää kaupat tai jatkakaa elämäänne ilman kauppoja.
Ja miten tämän voi ottaa positiivisena kommenttina? Haista itse.

@hsalonen, jos koet nuo yksityisviestit ja tarjoukset sinua häiritseviksi tekijöiksi, niin suosittelen kyllä jättämään tuon kauppa-alueen kokonaan. Omien kokemuksieni mukaan noita viestejä pommitetaan joka kerta kun kohde on myynnissä, ikinä ei ole tullut mieleenkään sen takia antaa kenellekkään negatiivista palautta. Minä laitoin oman tarjoukseni myös tuonne threadiin, siinä kohtaa kun hyvin epämääräisesti hyväksyit tarjoukseni, sinulla on jo tavallaan velvollisuus minulle vastatakkin.
Negatiivinen palaute tuli pääasiassa siitä, että yht'äkkiä halusit perua kaupat.

Siitä on tuolla sääntöthreadissa linjaus, että se on vain oikein ja kohtuullista antaa tällaisesta negatiivinen palaute, mutta sitten se ei taas olekaan.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
Halusin perua koska hyväksymisen jälkeen et vastannut mulle mitään mutta menit kirjottamaan tuonne threadiinkin vielä jotain tähän tyyliin " nosto, kauppoja ei ole vielä tehty" ja jätit samalla meikäläisen lähettämät privat huomioimatta.Kai nyt on oikeus vetäytyä jos sun mielestä kauppoja ei ole vielä sovittu, vaikea niitä on sopiakkaan kun et vastaa viesteihin vaikka luet ne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 053
Halusin perua koska hyväksymisen jälkeen et vastannut mulle mitään mutta menit kirjottamaan tuonne threadiinkin vielä jotain tähän tyyliin " nosto, kauppoja ei ole vielä tehty" ja jätit samalla meikäläisen lähettämät privat huomioimatta.Kai nyt on oikeus vetäytyä jos sun mielestä kauppoja ei ole vielä sovittu, vaikea niitä on sopiakkaan kun et vastaa viesteihin vaikka luet ne.
Tämä on suoranainen vale. Kannattaa katsoa noita viestejä ja niiden aikaleimoja.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 722
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom