Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Tuollaisia tulee itellekin, viimeisimpänä eräs 1070ti kauppa. Myyjä ehdottaa hintaa ja kelpuutan, menee tunti-pari ja myy toiselle 10eur vuoksi. ;)

Mutta mitä näistä stressaamaan, ainakaan ite en laita myyjän nimimerkkiä julki. :kahvi:

Tämmöistä yksityistenvälinen kaupankäynti on ollut jo Keltaisen Pörssin alkumetreiltä asti. Jos mieli pahoittuu jo ohimyynnistä niin kannattaa hakea kaupasta.

Tai jos harmittaa oman ajan haaskaus, niin mikäli koet itsesi oman aikasi kera niin mahdottoman tärkeäksi, hae kaupasta. On taas kertakaikkisesti 1st world problemia kerrakseen. :joy:
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Tuollaisia tulee itellekin, viimeisimpänä eräs 1070ti kauppa. Myyjä ehdottaa hintaa ja kelpuutan, menee tunti-pari ja myy toiselle 10eur vuoksi. ;)

Mutta mitä näistä stressaamaan, ainakaan ite en laita myyjän nimimerkkiä julki. :kahvi:

Tämmöistä yksityistenvälinen kaupankäynti on ollut jo Keltaisen Pörssin alkumetreiltä asti. Jos mieli pahoittuu jo ohimyynnistä niin kannattaa hakea kaupasta.

Tai jos harmittaa oman ajan haaskaus, niin mikäli koet itsesi niin tärkeäksi, hae kaupasta. On taas kertakaikkisesti 1st world problemia kerrakseen. :joy:
Mikäs ongelma tässä nyt oli kun ilmotin tästä?
Eikö tähän ketjuun nyt saa jakaa näitä huonoja kokemuksia?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Mikäs ongelma tässä nyt oli kun ilmotin tästä?
Eikö tähän ketjuun nyt saa jakaa näitä huonoja kokemuksia?
Saa ja kuuluu, mutta jotenkin tämmöiset ohimyynnit ovat suht tavallisia. Omassa tapauksessani kun niin tein, oli tosin syy lähinnä F2F kaupat postituksen sijaan.

Mutta kuten kirjoitin että yksityisten välillä sattuu ja tapahtuu. Kun rahojaan ei menetä tai myydä roskaa, niin kokonaisuutena kaikki mielestäni varsin hyvällä tolalla. :think:

Esim. omalle kohdalleni osunut myyjä ei saa multa edes miinusmerkkiä, saati tuo myyjä jonka kanssa kauppaa väänsit. Ymmärrän ohimyynnin aiheuttaman fiiliksen, mutta jo kepössä oli arkipäivää, netissä vielä helpompaa.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tuollaisia tulee itellekin, viimeisimpänä eräs 1070ti kauppa. Myyjä ehdottaa hintaa ja kelpuutan, menee tunti-pari ja myy toiselle 10eur vuoksi. ;)

Mutta mitä näistä stressaamaan, ainakaan ite en laita myyjän nimimerkkiä julki. :kahvi:

Tämmöistä yksityistenvälinen kaupankäynti on ollut jo Keltaisen Pörssin alkumetreiltä asti. Jos mieli pahoittuu jo ohimyynnistä niin kannattaa hakea kaupasta.

Tai jos harmittaa oman ajan haaskaus, niin mikäli koet itsesi oman aikasi kera niin mahdottoman tärkeäksi, hae kaupasta. On taas kertakaikkisesti 1st world problemia kerrakseen. :joy:
Jos oli jops sovitut kaupat, niin ne olivat sitten sovitut kaupat.
HP xx
Ostaja : Myytkö hintaan yy? (yy<xx)
Myyjä : Juu, myyn.
-> Kaupat on sittern sovittu ja peruuttamisesta voisi lätkäistä esim viikon bannit.
Jos taas myyjä: Katsotaan, tuoleeko parempia tarjouksia parin päivän sisään, niin silloin kaupat on sovittu kanssa, JOS JOKU EI TARJOA MYYNTI KETJUUN ENEMMÄN sen parin päivän aikana.

Tietysti jos ostaja käy tinkimään selkeässä tapaukseesa kauppojen jälkeen, niin kyllä siitäkin tulisi bannata. Jos on tarjonnut, niin sitten on sen tarjouksen tehnyt ja jos on esim myyjä ilmoittanut selkeästi, että toimituskulut on 15e ja ne lisätään hintaan, niin sitten ne lisätään, tuotiinpa se ostajalle pihaan helikopterilla tai vaikka myyjä kävisi kävellen sen kaman heittämässä. Sitten on tietenkin eriasia, jos myyjällä on toimitukessa vaihtoehtoja, esim nouto.
--------------
Sopimus on sopimus, kun tehdään kauppoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Facen mammakirppikseltä huudeltiin, että antakaa niiden pilkuntarkat peruutussäännöt takaisin.

Peruutuksesta viikon bannit olis kyllä hyvä ajatus. Samalla paikkakunnan puutteesta otsikossa kuukausi, huutokauppaamisesta ja tietoisesta trokaamisesta toinen, yli 10 minuutin viiveestä viesteihin vastaamisessa 6 kk ja kaverille myymisestä foorumin ohi permabanni, rikosilmoitus ja sähköpostin hakkerointi.

Oikeesti, niin kauan kun ketään ei seisoteta kylmällä parkkiksella turhaan eikä kenenkään rahoja pantata omalla tilillä luottolimiitin paukuttua ennen Kela Goldin kompensaatioerän saapumista, kaikki on hyvin.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Kyllä itsekin sitä mieltä olen että sovituista kaupoista tulisi pitää kiinni, että ei myydä muille sen jälkeen kun kaupoista on toisen kanssa sovittu.

Itselläkin on tullut tilanteita joissa olen sopinut kauposita hieman alempaan hintaan kuin mitä alkuperäinen asettamani HP ollut. Sen jälkeen joku on tarjonnut privassa enemmän, mutta olen ihan suoraan kyllä sanonut näissä tilanteissa että ei onnistu enää ja palataan asiaan jos sovittu kauppa ei toteudu.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Itsekkin ymmärrän ohimyynnit, jos joku hakee postituksen sijaan. Itse olin hakemassa. No sama sille.
Pitäs nyt sen verran olla selkärankaa, että sanoistaan vastaa ja sovittu on sovittu. Jos ei ole, menkää sinne toriin kauppaamaan.
Nimenomaan. Itsekkin tykkään käydä kauppaa täällä, koska täällä on tietyt säännöt ja edes jotain historiaa nimimerkin takana.
Mutta tämä jää tältä osin tähän. Olen saanut jo privaviestejäkin, että miksi en lue sääntöjä!
Uskomatonta touhua.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ei sillä että minäkään mitään facen pilkunnussinta sääntöjä kaipaan mutta sovituista jos pidettäisiin kiinni ja kommunikoitaisiin selkeästi kaikin puolin niin luulisin ettei kellään olisi tähän ketjuun asiaa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Käyttäjä nimeltä Nalle54:n kanssa sovittiin kaupat GTX1080:sta. HP oli 560, mutta hyväksyi minun tarjouksen. Sovittiin noutoaikakin.
Hetkeä myöhemmin perutaan:
Vaikka osalla näyttääkin olevan se asenne, että mitä välii, kun et kuitenkaan rahojasi menettänyt, niin kyllä minusta tuosta saa ja jopa pitääkin laittaa negatiinen kauppiaspalaute. En minä ainakaan halua käyttää aikaani siihen, että sovin jonkun kanssa kaupat esim. emosta. Tämän jälkeen käyn ostamassa siihen sopivan prosun vain huomatakseni, että kaveri onkin jo myynyt emon jollekkin, joka on tarjonnut siitä 5 euroa enemmän :)

Jotenkin vielä ymmärtäisin, että joku myy vaikka näytönohjainta ja tekee siitä kaupat kun tilalle on tulossa uusi ja tehokkaampi kortti. Jostain syystä uusi kortti on vaikka paskana, niin ehkä sitä miellään pitää siinä kohtaa vanhan kortin. Mutta se että joku tarjoaa muutaman euron enemmän ja sen takia peruuttaa jo tehdyn kaupan, niin negatiivinen palaute vaan menemään, että me muut osataan varoa tälläisiä tapauksia.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Ymmärränkö nyt lopulta oikein, että tinkaajat valittaa kun tuote menee toiselle? "Huutakaa" se pyynti kiinni ja kauppa sillä selvä. :joy:

No joo, toki kun myyjä suostuu hintaan X, kuitenkin jatkaen myyntiä ilman että sanoo esim. Katsotaan 24h, jos ei kummempaa tarjousta tule niin tehdään kaupat. <-> Myyjä ehdottaa hintaa ja ostaja hyväksyy.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Vaikka osalla näyttääkin olevan se asenne, että mitä välii, kun et kuitenkaan rahojasi menettänyt, niin kyllä minusta tuosta saa ja jopa pitääkin laittaa negatiinen kauppiaspalaute. En minä ainakaan halua käyttää aikaani siihen, että sovin jonkun kanssa kaupat esim. emosta. Tämän jälkeen käyn ostamassa siihen sopivan prosun vain huomatakseni, että kaveri onkin jo myynyt emon jollekkin, joka on tarjonnut siitä 5 euroa enemmän :)

Jotenkin vielä ymmärtäisin, että joku myy vaikka näytönohjainta ja tekee siitä kaupat kun tilalle on tulossa uusi ja tehokkaampi kortti. Jostain syystä uusi kortti on vaikka paskana, niin ehkä sitä miellään pitää siinä kohtaa vanhan kortin. Mutta se että joku tarjoaa muutaman euron enemmän ja sen takia peruuttaa jo tehdyn kaupan, niin negatiivinen palaute vaan menemään, että me muut osataan varoa tälläisiä tapauksia.
Pitääkin laittaa palautetta ja nimenomaan tänne, eikä kauppiaspalautteisiin. Sitähän varten tämä on olemassa, mutta että vaaditaan banneja ja päitä vadille. Mennään siinä kohtaa vähän korpeen. Kuten tuossa tapauksessa, josta paskamyrsky alkoi. Harmittaahan se ostajana, mutta eipä tuossa parin kymmenen minuutin puheen perumisessä nyt suurta vahinkoa käynyt kellekään. Jos on saanut kortistaan esim. hintapyynnin heti hätiköintinsä perään niin hyvä. Ehkä se 50€ juuri ja juuri korvaa negatiivisen palautteen täällä. Ehkä. Toisilla. Kuitenkin rehdisti ilmoitti mitä oli tekemässä ja tehnyt, eikä pitänyt mykkäkoulua asiasta. :tup:

Minä kannatan vahvasti sitä, että pyritään pitämään siitä kiinni mitä sovitaan. Ei kai siitäkään pidä liikaa oppirahoja maksella. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
@Harmaakarhu kanssa hierottiin kauppoja prosessorista. Prosessori oli lainassa kaverilla ja myyjä oli sattumoisin matkoilla juuri samalla paikkakunnalla. Olisi voinut lähettää prosessorin, mutta kun kotikunta on sama kun myyjällä niin vaadin f2f kauppoja. Sen jälkeen ei enää vastannut viesteihin ja pistänyt myös profiilinsa privaksi. Taisi olla pelkkää satua koko homma ja vaan halusi rahaa tilille. Tälle kaverille ei kannata senttiäkään siirrellä.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
@Harmaakarhu kanssa hierottiin kauppoja prosessorista. Prosessori oli lainassa kaverilla ja myyjä oli sattumoisin matkoilla juuri samalla paikkakunnalla. Olisi voinut lähettää prosessorin, mutta kun kotikunta on sama kun myyjällä niin vaadin f2f kauppoja. Sen jälkeen ei enää vastannut viesteihin ja pistänyt myös profiilinsa privaksi. Taisi olla pelkkää satua koko homma ja vaan halusi rahaa tilille. Tälle kaverille ei kannata senttiäkään siirrellä.
Tästä kaverista oli hetki sitten täällä juttua kans. Laittakaa sitä negatiivista palautetta hänelle.
 

Harmaakarhu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
104
@Harmaakarhu kanssa hierottiin kauppoja prosessorista. Prosessori oli lainassa kaverilla ja myyjä oli sattumoisin matkoilla juuri samalla paikkakunnalla. Olisi voinut lähettää prosessorin, mutta kun kotikunta on sama kun myyjällä niin vaadin f2f kauppoja. Sen jälkeen ei enää vastannut viesteihin ja pistänyt myös profiilinsa privaksi. Taisi olla pelkkää satua koko homma ja vaan halusi rahaa tilille. Tälle kaverille ei kannata senttiäkään siirrellä.
Niin, siis tulit viime viikolla kyselemään yvllä minulta prossua omiin testailuihisi. Mulla ei siis mitään semmoista prossua myynnissä koskaan ole ollutkaan.
Ihan ensimmäisenä minä sulle totesin että tuosta prossu joutaa vaikka vuokralle seku hakee. En tiennyt mistä maailmankolkasta tulit kun et sitä viestissäsi maininnut. Samassa viestissä toki tarjosin kirje vaihdoehtoa.

Täälläkö on kiellettyä pitää profiiliaan rajattuna, no miksi sellainen vaihtoehto sitten on annettu? Mulla ei varsinaisesti sulle ole mitään velvoitetta vastata joka päivä turhiin yv kyselyihin. Jos en edelliseen ole vastannut miksi vastaisin seuraavaan? Enkä ota minkään valtakunnan stressiä jostain 35€ arvoisesta prosessorista joka on toisella paikkakunnalla.

@Roboshark Kauppapalautetta ilman kauppoja. No jepjep!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Niin, siis tulit viime viikolla kyselemään yvllä minulta prossua omiin testailuihisi. Mulla ei siis mitään semmoista prossua myynnissä koskaan ole ollutkaan.
Ihan ensimmäisenä minä sulle totesin että tuosta prossu joutaa vaikka vuokralle seku hakee. En tiennyt mistä maailmankolkasta tulit kun et sitä viestissäsi maininnut. Samassa viestissä toki tarjosin kirje vaihdoehtoa.

Täälläkö on kiellettyä pitää profiiliaan rajattuna, no miksi sellainen vaihtoehto sitten on annettu? Mulla ei varsinaisesti sulle ole mitään velvoitetta vastata joka päivä turhiin yv kyselyihin. Jos en edelliseen ole vastannut miksi vastaisin seuraavaan? Enkä ota minkään valtakunnan stressiä jostain 35€ arvoisesta prosessorista joka on toisella paikkakunnalla.
Kun ensimmäisen kerran ilmoitin, että olen kiinnostunut ostamaan prosessorin tarjouduit myymään/vuokraamaan sen kunhan postikulut maksan. Tämän jälkeen ilmoitin, että ostoaikeet olisi ja asun samalla paikkakunnalla. Ilmoitit, että pystyt tuomaan prosessorin takaisin lainasta ensiviikolla "jos minulle ei ole kiirettä sen kanssa" ja hyväksyin sen. Tämän jälkeen geneeristä keskustelua.

Mulla ei varsinaisesti sulle ole mitään velvoitetta vastata joka päivä turhiin yv kyselyihin. Jos en edelliseen ole vastannut miksi vastaisin seuraavaan?
Kysyin parin päivän päästä alkuperäisestä keskustelusta "mikä päivä palaat matkalta" ja kun ei kuulunut vastausta niin taas parin päivän jälkeen vielä perään, että "mikä tilanne" etkä vastannut tähänkään.

Edit. Ja nämä ovat mielestäsi turhia yv viestejä?

Mutta kumma kun tänne tulee palautetta niin ei kestänyt kun 2 varttia saada jonkun sortin vastaus.

Aivan oikea paikka antaa palaute tälle huonolle kauppakokemukselle. Eiköhän se ole todettu ettei sulla puhtaat jauhot pussissa ole.
 
Viimeksi muokattu:

Harmaakarhu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
104
@AltEnd
Niin kuten itse tuossa mainitsit viestissäsi niin mahdollisia kauppoja on suunniteltu f2f eikä postilla. Postin mahdollisuuden mainitsin siinä vaiheessa kun en paikkakuntaasi vielä tiennyt.

Olisin varmaan myyntihalukkaana ottanut itse sinuun yhteyttä reissusta palattuani.
Näitä turhia yv uteluita tulee ihan tarpeeksi enkä jaksa jokaiseen epärelevanttiin tiedusteluun vastata.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
@AltEnd
Niin kuten itse tuossa mainitsit viestissäsi niin mahdollisia kauppoja on suunniteltu f2f eikä postilla. Postin mahdollisuuden mainitsin siinä vaiheessa kun en paikkakuntaasi vielä tiennyt.

Olisin varmaan myyntihalukkaana ottanut itse sinuun yhteyttä reissusta palattuani.
Näitä turhia yv uteluita tulee ihan tarpeeksi enkä jaksa jokaiseen epärelevanttiin tiedusteluun vastata.
Ilmoitit jo halukkuutesi myydä prosessorin kun palaat reissulta. Kun et ottanut yhteyttä niin tietysti kyselen kaupan perään ja mielestäsi nämä ovat "turhia yv uteluita"?!

Aivan uskomaton hermanni olet jos luulet, että mykkäkoululla kauppojen teko puretaan. Eiköhän asia tullut selväksi, että mitään rehellisiä kauppoja et ollut tekemässä.

Aikaisempien palautteiden perusteella ainoat "turhat" yv utelut tulee niiltä keneltä olet rahat vienyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 149
@Harmaakarhu

Ostin kyseiseltä käyttäjältä Joulukuun loppupuolella kaksi näytönohjainta. Ei ole näkynyt pakettia tahi seurantakoodia ja kaveri tosiaan lopetti viesteihin vastailun tässä muutaman päivää sitten.

Jos joku viitsisi privalla heittää kaverin henkilötietoja, niin saadaan vielä yksi rikosilmoitus lisää raapustettua. Itsellä ei tullut noita talteen, kun menin maksamaan suoraan Ethereumilla ja pöljänä luotin, että useat positiiviset palautteet merkkaisivat mitään.
Mites tämän kanssa kävi?
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
191
Hoitaisit *** asiat kuntoon muidenkin kanssa , minulta veit 162€ Elokuussa 2017 ( intel i5 4670k prosessori)
Kai olet rikosilmoituksen asiasta tehnyt, jos homma ei ole selvinnyt?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
@Harmaakarhu
Heitäs nyt jotain kommenttia. Onko puhtaat jauhot pussissa vai onko pikavippejä otettu useampikin?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
@Sampsa
Saisiko Harmaakarhua banniin, jos ei kerta hommat hoidu?

Edit:
Ehkä toistaiseksi parempi vain poistaa oikeudet myynti/osto -alueilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Sellaisia selkärangattomia foorumissa olemassa usein. Saavat bannia ja siitä huolimatta palaavat takaisin ja jatkavat samoja hommia. Mistä he saavat tai keneltä sellaista itseluottamusta/auktoriteettia. Bannista huolimatta kyseiset tapaukset ovat tottuneet tilanteisiin ja joillakin on mahdollisesti kavereita foorumissa jotka kannustavat asian suhteen. Kyseessä voi olla huijaus tai epärehellisyys. Selkärangaton on aina selkärangaton.

Ehdotus ylläpitäjälle: Voiko tehdä sellaisen ketjun jossa olisi mustalista mahdollisista huijareista ja epäluotettavista myyjistä.? Ainakin voisi estää tulevaisuudessa uusia tapauksia. Esim; palautteiden perusteella?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Ehdotus ylläpitäjälle: Voiko tehdä sellaisen ketjun jossa olisi mustalista mahdollisista huijareista ja epäluotettavista myyjistä.? Ainakin voisi estää tulevaisuudessa uusia tapauksia. Esim; palautteiden perusteella?
Tää on mun mielestä erittäin hyvä idea mutta samaan aikaan tommoset epäilyt pitää sitten myös olla erittäin hyvin perustellut. Muuten siellä on äkkiä listalla porukkaa pelkästään kahdenkeskisistä erimielisyyksistä johtuen kun joku perjantaina maksanut on sitä mieltä että kusetus kun vielä maanantaina ei ole seurantakoodia tms.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Tää on mun mielestä erittäin hyvä idea mutta samaan aikaan tommoset epäilyt pitää sitten myös olla erittäin hyvin perustellut. Muuten siellä on äkkiä listalla porukkaa pelkästään kahdenkeskisistä erimielisyyksistä johtuen kun joku perjantaina maksanut on sitä mieltä että kusetus kun vielä maanantaina ei ole seurantakoodia tms.
Esim; tämän viestiketjun palautteiden perusteella voidaan päätellä kenet voidaan laittaa listalle ja kenet ei?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Esim; tämän viestiketjun palautteiden perusteella voidaan päätellä kenet voidaan laittaa listalle ja kenet ei?
Esimerkiksi mutta on tässä viestiketjussa noitakin mitkä pitäisi vaan kahdenkesken setviä ensin sen sijaan että syötetään suoraan roviolle.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Ehdotus ylläpitäjälle: Voiko tehdä sellaisen ketjun jossa olisi mustalista mahdollisista huijareista ja epäluotettavista myyjistä.? Ainakin voisi estää tulevaisuudessa uusia tapauksia. Esim; palautteiden perusteella?
Mielestäni tämä ketju ajaa tuon asian, muuten saattaa mennä aika överiksi. Aiemmatkin viestini laitoin @Veetiboy yv-viestien perusteella. Loput saa hän kertoa itse.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Joo, tuli mullekkin yv @Veetiboy ltä. Ohjeistin laittamaan @Sampsa lle yv ja kertomaan ilman nimiä tänne. Parempi niin kuin kovin laajasti yv:tä lähetellä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 360
Esimerkiksi mutta on tässä viestiketjussa noitakin mitkä pitäisi vaan kahdenkesken setviä ensin sen sijaan että syötetään suoraan roviolle.
Ihmiset laittavat kuitenkin tänne palautteita jos he eivät ole ratkaiseet asioita keskenään. Esim, tapaus; Jos myyjä ei ole vastannut ollenkaan yksityisviesteihin. Ostajaehdokkaalla ei ole mitään muuta kuin laittaa vaan palautteet tänne?
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
4
@Nofait
@_metsanpe
@megaboo
Heidän kanssa olen kauppaa tehnyt viimeksi joille toimitukset viivästyi. Jokainen voi tulla tänne kertomaan oman näkemyksen onko asiat sittemmin hoidettu/hoidossa.
Sinun kanssa en ole kauppaa tehnyt, joten lopeta itse.
Itse jouduin aika kovin vääntämään ruuvia ennenkuin asiat hoitui @Harmaakarhu kanssa. Sittemmin kampe liikkui ja kaupat saatiin tehtyä. Helpompiakin kauppoja on ollut mutta silti maaliin.

Kannattaa varmaan hoitaa kaupat hiukan aktiivisemmin mikäli niitä haluaa jatkossakin tehdä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Vähän tarinaa tuolta huuto.net puolelta. Huusin yhden z77 sarjan lankun 55€ + postit ja kun oli herra kaupan hyväksynyt laittoi tilinumeron minne maksaa.
Ennen tätä kuitenkin tsekkasin kaverin profiilin niin olikin tuliterä profiili, tunnistautumaton ja ei palautteita niin luonnollisesti sitten halusin vielä varmistaa, ettei ollut huijauksesta kyse kun lähti lankku niin halvalla kun normihinnat liikkuu käytetylle z77 lankuille ~100€ tienoilla. huuto.net on roskailmoituksia pullollaan.
Pyysin kuvia nimen ja aikastampin kera vielä siitä emolevystä niin kauppoja voidaan jatkaa ja hän laittoi sitten kuvan tulemaan ja kaikki tämmäs siinä missä pitikin. Kaveri vielä sitten soitti perään että postitukset eivät tulekkaan niin paljon, kuin oli ilmoitukseen laittanut ja sai siitä aikaan vajaa 10 minuutin keskustelun.
Noh maksoin, lankku saapui perille ja kaikki toimi ja meinasin mennä laittamaan positiivisen palautteen herralle niin ihmettelin, kun olin saanut ensimmäisen negatiivisen palautteen tililleni.
Herra laittoi näin: "Antoi hintaehdotuksen, jonka hyväksyin. Tämän jälkeen lähetin tilinumeron, jotta voisin postittaa tavaran. Tämä alkoi vaatia erilaisia todisteita emolevyn olemassaolosta erittäin epäkohteliaasti. Näiden todisteiden lähettämisessä meni yksi kokonainen ilta ".

Kyllä pitää olla kaverilla aika kortilla kun kun meni KOKO ILTA kirjoittaa nimi paperin palle, laittaa se siihen emon viereen ja napata kännyllä kuva ja laittaa se mun sähköpostiin.
Noh laitoin sitten negatiivisen palautteen takaisin selittäen miksi tämä toimenpide ja että vetää herneen nenään turhasta.
Loppuun tajusin että herralla nyt on sitten 100% negatiivista palautetta profiilissaan....

Pointtina vaan se että mitä jos alkaa esim. täällä tulemaan tuollaista palautetta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
No jos herra otti itseensä kun aloit epäilemään sen jälkeen kun olit tehnyt hintaehdotuksen.
Käytännössä olit valmis ostamaan sen jo, mutta jälkikäteen kyselit häneltä kuvia lappujen kera. :rofl:
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Kyllä olin valmis ostamaan tuotteen. En minä sitä asiaa niin ilmaissut, että en osta jos et todista kun kerran oli jo hyväksytty hintaehdotus, kysyin siinä että jos pystyy laittaan vielä kuvan ja selitin miksi, kun sitten vajaa 5min eli KOKO ILLAN päästä se kuva tuli ei sitten ongelmaa ollut.
Tietenkin tajousta tehtäessä olisin voinut "vaatia" todistuksen ja kyllä niin se olisi pitänyt tehdä, mutta en siinä vaiheessa hoksannut enkä olettanut että tuosta haloo nousee.

Pointti vaan se että kun uusia tilejä jotka myy halvalla niin omasta mielestä ihan loogista vähän turvata sitä omaa sijoitustaan. Se että jollain on kynnys niin pieni että alkaa väittämään että koko ilta meni ja että oli epäkohtelias vähän jää kismittämään.
Sanotaan että olisi kieltäytynyt laittamaan kuvan tai selittämään ummet ja lammet kun on kamera hajalla ja koko loppu suvun kamerat on hajalla niin sitten olisin voinut jo pysähtyä miettimään uudemman kerran.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 701
mäggäristä turha huudella, toveri kyllä hoitaa hommat. Äärimmäisen mukava jäby kaikinpuolin. Jäbällä on oikeastikin muutakin myytävää kuin se yksi halpisnäyttis joka pitäisi saada heti kulkemaan toiselle puolelle Suomea.

...en minä kaikille anna puhelinnumeroani ja jauha paskaa Whatsappissa. :D
Mukavat ja täsmälliset kaverithan miestäni hoitaa tai keskeyttää kaupat kuitenkin suoraan ja selkeästi, ilman että asian hoitamista yliolkaisesti perustellaan sillä että muut myytävät kalliimpia ja tärkeämpiä, joululomat puskee päälle, ulkona on liian kova pakkanen, "no kun Pena lahdesta vuonna 2015 kysyi kamaa 50 kertaa niin nyt näin" ynm skeidaa. Ja sille ostajallehan se "halppis" on tärkeä asia kun se sellaista on lähtenyt hakemaan myyjältä, joten en ymmärrä tuollaista vähättelyä millään tavalla. Postitustapoja ja paikkoja Suomessa riittää, joten jos on tervekuntoinen ja asuu edes suht lähellä asutusalueita, luulisi seuraavana arkipäivänä tapahtuva postitus yleensä onnistuvan. Jollei muuta sovita selkeästi. Tai mistä minä tiedä, jos sinulle esim seuraava arkipäivä "heti toiselle puolelle Suomea". Mitä tulee puhelinumeroon, muron puolella kymmeniä kauppoja tehneenä voin sanoa että en ole vielä tähän asti saanut kauppakumppaneistani whatsup-kavereita. Voidaanhan tätäkin toki liioitella lisää....
En nyt kohdistanut tätä kaikkea käsitellyihin tapauksiin, mutta ihan yleisestikin mietittynä kirjoittelin.

Kukin tavallaan toki, mutta miten tästäkin kanssakäymisestä välillä tuntuu tulevan niin monimutkaista kun lukee näitä juttuja.
 

Xxxx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
16
Asiaton käytös - keskustelun toistuva sekoittaminen viestejä poistamalla.
..
 
Viimeksi muokattu:

Xxxx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
16
Saattaa olla että tänään rekanneelle käyttäjälle osoitan pientä epäluuloa

No :)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 103
Viestejä
4 191 361
Jäsenet
70 864
Uusin jäsen
Joonas123

Hinta.fi

Ylös Bottom