Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Ei ole vale!

Threadissa:

Tiistai klo 19:47

hsalonen

Ylöspäin. Kauppoja ei ole vielä tehty


Privassa:

  1. Tiistai klo 21:11

    XDream
    Mikä mättää? 140€ tarjous edelleen voimassa.


    Raportoi
    Vastaa
  2. Tiistai klo 23:53

    hsalonen
    Tässä tulee sitä säätöä, jota en halunnut. Tarjous on kai voimassa, mutta mitään aikataulua ei ole tullut ja vain epämääräinen lupaus noudosta.

    Koska olisit noutamassa?



Sivuutit täysin minut, hyväksymäsi tarjouksen ja yksityisviestini. Kunnes kysyin että mikä mättää, tällä tarkoitin että miksi nostat ketjua vaikka oltaisiin päästy kauppoihin.

Sanot vielä että tulee "säätöä mitä et halunnut" miksi en tässä kohtaa sitten ole oikeutettu perumaan tarjoustani...

@hsalonen huomaatko nyt?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Juu, elikkäs:

hsalonen: kauppoja ei ole vielä tehty
xdream: tarjoukseni on edelleen voimassa
hsalonen: koska voit noutaa?
xdream: tarjoukseni ei ole enää voimassa

Olet ihana kauppakumppani <3
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
No kirjoita jatkossa tuohon tyyliin, älä tähän tyyliin:

Tässä tulee sitä säätöä, jota en halunnut.Tarjous on kai voimassa, mutta mitäänaikataulua ei ole tullut ja vainepämääräinen lupaus noudosta.



Vähemmästäkin alkaa vituttaa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Teit itse minusta uhrin siinä kohtaa kun menit kiukkupäissäsi kirjoittamaan negatiivisen palautteen. Se oli sinun virheesi mitä et suostu myöntämään. Et halunnut säätää, vaikutit yhteistyökyvyttömältä, halusin siksi perua tarjoukseni.

Täällä kyllä jaksat "säätää" loputtomiin mutta privaan ei kiinnosta vaatata =D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Teit itse minusta uhrin siinä kohtaa kun menit kiukkupäissäsi kirjoittamaan negatiivisen palautteen. Se oli sinun virheesi mitä et suostu myöntämään. Et halunnut säätää, vaikutit yhteistyökyvyttömältä, halusin siksi perua tarjoukseni.
Juurikin näin, kirjoitin negatiivisen palautteen kun peruit kaupat. Pidetään asiat järjestyksessä.

Sitten palautteeni jostain syystä poistettiin ja sitä olen ihmetellyt täällä jo päivän verran..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Jos halusit kanssani kaupat niin sen sijaan että menet threadiin kirjoittamaan "ylöspäin kauppoja ei ole vielä tehty" niin avaa se privasi ennemmin ja sovi ne keskeneräiset kaupat loppuun.

Sinä teit tässä selvän virheen mitä et pysty nyt jostain syystä millään myöntämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Jos haluisin kanssasi kaupat niin varmaan kyselisin milloin olet noutamassa.. eiku..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Niin kysyit sen jälkeen kun kävit threadia nostamassa, ja kysyin että mikä mättää. Miksi et kolme päivää aiemmin.

Sanoit että et halua säätöä, päätin säästä sinut säädöltä ja peruin tarjoukseni --->kirjoitat palautteen minusta.

Olit yhteistyökyvytön kuten sanoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Niin kysyit sen jälkeen kun kävit threadia nostamassa, ja kysyin että mikä mättää. Miksi et kolme päivää aiemmin.

Olit yhteistyökyvytön kuten sanoin.
Tätä ilmaisit laittamalla viestin, että tarjouksesi on vielä voimassa?

ah: tätä viestiä ehdittiin editoida. Kiitos tarinan sankari, kun halusitkin pyyteettömästi vaan säästää minut säädöltä. Mikset kertonut tätä aiemmin?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Ilmaisin sen ilmoittamalla että voin siirtää rahat tilillesi, ilmaisin kiinnostukseni kysymysmerkillä. Et vastannut kumpaankaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
En vastannut jouluaattona tulleeseen viestiin, jossa oli pelkkä kysymysmerkki. Syitä voi itse kukin arvaillla.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Et vastannut jouluaaton jälkeenkään vaan menit nostamaan ketjua, virheesi nro 1. Peruttuani kaupat kun sanot ettet halua säätöä, kirjoitat minusta negatiivisen palautteen, virheesi nro2.

@Rantakemisti

Vastaatko tuohon ekaan viestiin johon sinut tägäsin. Haluaisin nyt tietää olenko tehnyt jotain väärää sääntöjen puitteissa vai en.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
XDream

Mulla ois muuten vaihdossa tarjota jimms lahjakortia arvoltaan 459€, saisit tuon vaikka 300€ välirahalla jos on tarvetta.

Jos ei ole niin voin maksaa tuosta sen 140€ tilillesi. Mutta nouto viivästyy nyt kun kaveri tuli joulunviettoon tänne satakuntaan.
Tässä aika selvästi ehotetaan että voi laittaa tilisiirron suoraan jolloin sinulla olisi ollut rahat ja olisitte sopineet noudon sitten joulunpyhien jälkeen.

hsalonen

Tässä tulee sitä säätöä, jota en halunnut. Tarjous on kai voimassa, mutta mitään aikataulua ei ole tullut ja vain epämääräinen lupaus noudosta.
Tässä ei kait hirveesti säätöä olisi ollut, sulla olisi ollut rahat jo tilillä makoilemassa, senkus odotat että joku hakee tavaran sitten joulun jälkeen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Tässä aika selvästi ehotetaan että voi laittaa tilisiirron suoraan jolloin sinulla olisi ollut rahat ja olisitte sopineet noudon sitten joulunpyhien jälkeen.

Tässä ei kait hirveesti säätöä olisi ollut, sulla olisi ollut rahat jo tilillä makoilemassa, senkus odotat että joku hakee tavaran sitten joulun jälkeen :)
Siinä olisi kestänyt 3 päivää saada rahat, jos niitä olisi edes makseltu. Pieni hassu sivulause joka on nyt yleisesti tulkittu niin, että automaagisesti rahat siirtyy tilille kun vastaan viestiin tilinumerollani.

Viime vuonna juuri tähän aikaan oli ihan sama ongelma. Sanoin lähettäväni tuotteen, kun raha näkyy tilillä. Arvaa näkyikö seuraavana arkipäivänä: no ei.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
Siinä olisi kestänyt 3 päivää saada rahat, jos niitä olisi edes makseltu. Pieni hassu sivulause joka on nyt yleisesti tulkittu niin, että automaagisesti rahat siirtyy tilille kun vastaan viestiin tilinumerollani.

Viime vuonna juuri tähän aikaan oli ihan sama ongelma. Sanoin lähettäväni tuotteen, kun raha näkyy tilillä. Arvaa näkyikö seuraavana arkipäivänä: no ei.
Et halua hoitaa tilisiirrolla, mutta kuitenkin itsekin sitä tuossa viestittelyssä ehdotit?

hsalonen:
"150€ kun näkyy tilillä (Nordea), voi täältä hakea."

Sitä en ymmärrä miksi XDream tarjoaa enää tämän jälkeen alennettua 140 euroa, jos tuo 150 euron hinta oli sinulta jo lopulliseksi todettu. Tokihan aina voi kepillä jäätä kokeilla.

Tuo negatiivisen palautteen antaminen on kuitenkin mielestäni ihan täyttä ylireagointia. En näe itse ainakaan tuossa keskustelussa mitään miksi nega olisi oikeasti aiheellinen. Aina kauppoja ei vain tule.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Et halua hoitaa tilisiirrolla, mutta kuitenkin itsekin sitä tuossa viestittelyssä ehdotit?

hsalonen:
"150€ kun näkyy tilillä (Nordea), voi täältä hakea."

Sitä en ymmärrä miksi XDream tarjoaa enää tämän jälkeen alennettua 140 euroa, jos tuo 150 euron hinta oli sinulta jo lopulliseksi todettu. Tai ainakin näin itse ymmärsin.

Tuo negatiivisen palautteen antaminen on kuitenkin mielestäni ihan täyttä ylireagointia. En näe itse ainakaan tuossa keskustelussa mitään miksi nega olisi oikeasti aiheellinen. Aina kauppoja ei vain tule.
Käytännössä luin nuo XDreamin alkupään viestit niin, että "kaveri tulee hakemaan tänään, maksan sitten tilinsiirrolla tai lahjakortilla kun kerkiän, jos kerkiän". Ei minua kiinnostanut se ylimääräinen kymppi, eikä maksutapa ole muuten ongelma, mutta en tykkää varata ja elää lupauksella tulevasta onnesta 4 päivän päästä keskiviikkona. Ei niitä rahoja aina tule lupauksista huolimatta.

Kannattaa lukea keskustelu myös siellä kauppathreadissä:
https://bbs.io-tech.fi/threads/uudehko-onkyo-stereovahvistin-150-helsinki.68771

Mielipiteeni on , että tuonne mentiin YV-viestittelyn jälkeen haukkumalla varmistamaan, etten tuota kenellekään muulle myy, joten juu: haluaisin laittaa sen negatiivisen palautteen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
@hsalonen Menin tuonne ketjuun "haukkumaan" vasta sen jälkeen kun olit jo jättänyt minusta negatiivisen palautteen, tein sen kiukussani kuten jo aiemmin totesin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 335
Asiahan ei minulle kuulu, mutta itselleni on melko selvää että tuntemattoman ostajan kohdalla "laitan rahat tilille, kaveri hakee" tarkoittaa ettei kauppoja tule koskaan tapahtumaan, koska ostaja tulee katoamaan. Tai sitten "laitoin rahat, kaveri tulee 15min päästä, kai kuitti maksusta kelpaa".

Tässä tapauksessa näin ei toki harmillisesti olisi ollut.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
edit: tässä oli hirveästi tekstiä. Otin pois. Tuli joillekin ähky.

@XDream ei ostanutkaan minulta tavaraa, kun kysyin "milloin voisit noutaa?". Tästä halusin näpäyttää häntä negatiivisella palautteella, mutta nähtävästi se ei nyt käy päinsä.

Tämä ei ole hänen vikansa, se on foorumin moderaation vika.
@outonaapuri

Nyt tunnin asioita mietittyäni, en halua enää tuhlata aikaani negatiiviseen valitukseen. On parempaakin tekemistä.

Asia ei kyllä osaltani ole käsitelty, ennenkuin saan jättää aiheellisen negatiivisen palautteeni - mutta ei tämä asia tästä valittamalla parane. Minulla on fiilis, että muillakin on näitä ongelmia, mutta he eivät jaksaa valittaa pienistä.
Ja miten tämän voi ottaa positiivisena kommenttina? Haista itse.



Negatiivinen palaute tuli pääasiassa siitä, että yht'äkkiä halusit perua kaupat.

Siitä on tuolla sääntöthreadissa linjaus, että se on vain oikein ja kohtuullista antaa tällaisesta negatiivinen palaute, mutta sitten se ei taas olekaan.
..ja sitten käydäänkin iloisesti sensuroimassa aiheesta jätetty negatiivinen kauppapalaute, kun ostaja jätti noutamatta tuotteen ja perui kaupat.
Mielestäni olette käyneet tuota teidän kauppaprosessianne hyvin yksityiskohtaisesti läpi tässä ketjussa ja on ihan turha jakaa mitään negatiivisia palautteita kun tästä keskustelusta ei ota selvää onko kaupat sovittu vai ei. Välillä kaupat ovat olleet sovittuna molempien mielestä ja välillä niitä ei ole ollut sovittuna. Sitten molemmat syyttävät toisiaan vielä kauppojen peruuntumisesta. En myöskään ymmärrä miten tämä teidän keskinäinen huono viestintänne on ollut moderaattorin eli tässä tapauksessa minun vikani?

Kauppiaspalaute ei ole mikään kosto tai mielipiteen ilmaisu, jolla ilmoitetaan toiselle kauppojen perumisesta tai jolla "näpäytetään toisia käyttäjiä". Ensisijaisesti kauppiaspalaute on tarkoitettu tilanteisiin jossa kaupat ovat sovittu. Esimerkiksi ostaja tekee oharit ja jättää tulematta sovitulle kauppapaikalle. Tässä teidän tapauksessa olisitte vielä voineet hoitaa kaupat loppuun, mutta ilmeisesti halusit näpäyttää kauppakumppaniasi negatiivisella palautteella.

Olen vastannut sinulle ketjussa Tärkeä - Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö seuraavaa:

Toinen ongelma on täysin perättömät kauppiaspalautteet. Nyt ainakin muutama käyttäjä on antanut palautetta siitä, ettei myyjä ole vastannut alhaisiin tarjouspyyntöihin. Joten korostetaan tässäkin ketjussa, että kaupankäynnistä voi keskustella ketjussa Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset, eikä sitä varten tarvitse tehdä palautteita käyttäjän profiiliin. Kauppiaspalaute on tarkoitettu käytettäväksi vain sovittuihin kauppoihin liittyen, ei tapauksissa, joissa kauppaa ei ole koskaan syntynyt. Tämä sanotaan myös kauppiaspalautteen ohjeissa "mahdollisuus antaa myyjälle ja ostajalle palautetta tehdyistä kaupoista.

Minun puolestani antakaa sitä negatiivista palautetta jos siltä tuntuu, mutta minusta tässä ei ole tapahtunut minkäänlaisia kauppoja. Toinen on odottanut tilinumeroa mihin maksaa ja toinen odottanut jotain aikataulua, mutta ei ole reagoinut tarjoajan viesteihin. Muutaman päivän jälkeen nostellaan myyntiketjua ja ilmoitetaan, ettei kauppoja ei ole vielä tehty. Sen jälkeen jatkatte keskustelua yksityisviesteillä, joka ei vieläkään johda mihinkään kauppoihin vaan ainoastaan negatiiviseen palautteeseen.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Vähän offtopicina sellainen ihan pieni vinkki kauppakommunikaatioon. Kannattaa pitää kaikki kommunikaatio mahdollisimman selkeänä ja jättää mahdollisimman vähän arvailujen varaan. Ihmiset jotka ovat käyneet kauppaa minun kanssaan, tietävät minun lähettävän suunnilleen seuraavanlaisen yksityisviestin jos olen saanut joltain asiallisen tarjouksen tai HP on huudettu:

Koodi:
Morjesta!

Tuo XX € sis. postikulut on minun puolestani OK. 
Kuten ketjuunkin laitoin niin postitan sen mieluiten SmartPostin kautta eli kerrothan mihin noutopisteeseen toivot paketin.

Missä pankissa sinulla on tili? Jos löytyy Danskesta, Osuuspankista tai S-pankista niin ei tarvitse turhaan odottaa rahojen siirtymistä.

Jos haluat maksaa suoraan päätililleni eli Danskeen niin tilinumero on FIXX XXXX XXXX XXXX XX
S-Pankki: FIXX XXXX XXXX XXXX XX
Osuuspankki: FIXX XXXX XXXX XXXX XX

Tarvittaessa voimme siirtää rahat myös MobilePayn kautta.

Omat yhteystietoni ovat:
Etunimi Sukunimi
puhelinnumero
sähköpostiosoite

Pistele vielä omat yhteystietosi niin voin alkaa paketoimaan tuotteita.

Terveisin, Rantakemisti
Jos taas olen ostamassa, niin lähetän viestin jossa kerron tarjoamani summan, haluamani toimitustavan, maksutavan ja omat yhteystietoni. Samalla pyydän myyjää vastamaan mahdollisimman pian käyvätkö kaupat tälle ja jos käyvät niin lähettää tilinumeronsa tai alkaa jollain muulla tavalla viemään kauppoja eteenpäin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Noniin tässähän tämä tulikin nyt sitten minun osaltani käsiteltyä, anteeksi @hsalonen että tuhosin sen myyntiketjusi mutta ymmärräthän nyt että siinä hetkessä antamasi palaute oli täysin kohtuuton minua kohtaan.

Ja kaikki tämä sontahan lähtii siitä liikkeelle että kirjoitit minusta tähän ketjuun negatiivista ja teit negatiivisen palautteenkin. Se oli täysin turhaa sinun osaltasi.

Myönnätkö nyt viimein virheesi ja jatketaan tästä kohti uusia haasteita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Noniin tässähän tämä tulikin nyt sitten minun osaltani käsiteltyä, anteeksi @hsalonen että tuhosin sen myyntiketjusi mutta ymmärräthän nyt että siinä hetkessä antamasi palaute oli täysin kohtuuton minua kohtaan.

Ja kaikki tämä sontahan lähtii siitä liikkeelle että kirjoitit minusta tähän ketjuun negatiivista ja teit negatiivisen palautteenkin. Se oli täysin turhaa sinun osaltasi.

Myönnätkö nyt viimein virheesi ja jatketaan tästä kohti uusia haasteita?
Mitään en myönnä, mutta näillä mennään. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Mahtava käytöksesi jatkuu =D

@hsalonen

Jos et hyväksynyt tarjoustani missään vaiheessa "tosissasi" ja kirjoitat ketjuunkin että kauppoja ei ole vielä sovittu niin minullahan on siinä vaiheessa täysi oikeus perua tarjoukseni, varsinkin kun yhteydenpito kanssasi oli todella hankalaa.

Tämä ei anna sinulle oikeutta lähteä syyttelemään minua ja kirjoittamaan tänne huonoa palautetta.

Teit virheen ja olit väärässä jopa sääntöjen puolesta.

Kiitos ja anteeksi!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Hei jätkät hei! Jotenkin minusta tuntuu, että meidän muiden kannalta tästä casesta ei enää saa irti mitään sellaista, mitä tähän ketjuun ei olisi jo kirjoitettu. Nyt jos toinen haluaisi olla fiksu tämän asian suhteen, niin jättäisi vaan kommentoimatta ja antaisi asian ihan aikuiten oikeasti vaan olla, eikä pilaisi joulua tällä jatkuvalla asian märehtimisellä.

Ymmärrän että jossain halutaan harrastaa negatiivisia kostopalautteita, mutta toivottavasti me olemme tällä foorumilla kuitenkin päässeet jo sen vaiheen yli. Eikö se nyt vaan olisi kaikkien kannalta helpompaa, että tästä ei kumpikaan saa minkäänlaista palautetta, koska yksiselitteisiä kauppoja ei ole syntynyt ja ketään ei ole kokenut rahallista tappiota - korkeintaan jonkinasteisen arvovaltatappion.

Fiksumpi väistää ja lopettaa - oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Kiitos tästä @Tapio_75

Nyt näköjään @hsalonen on editoinut tästä ketjusta tuon viestinsä pois josta tämä koko paskavyöry lähti liikkeelle, ihan hieno käsienpesu.

Tuo viestihän sisälsi "tämä sankari" "en etsi kirjeenvaihtoystävää tositarkoituksella" tyylisiä tarpeettomia solvaavia herjoja. Valitit myös että yksityisviestini joilla yritin kaupat sopia "häiritsivät sinua jatkuvasti sähköpostimuistutuksilla" No anteeksi nyt kovasti että häiritsin rauhaasi...

hsalonen
edit:

Jätin negatiivisen palautteen käyttäjälle @XDream hänen peruttua sovitut kaupat.
(ja referoin tämän viestin koherentimmaksi kokonaisuudeksi)

Viimeksi muokattu: Tänään 07:35
Ja tämä referointisikin on nyt väärin, minä en peruuttanut sovittuja kauppoja. Minä yritin kanssasi sopia kauppoja mutta et siihen suostunut ja pidit tuotetta edelleen myynnissä etkä vastannut yksityisviesteihini. Olisit nyt voinut pitää tuon viestisi rehellisesti alkuperäisessä muodossaan, siitä kaikki lähti kuitenkin liikkeelle. Minä olin asian kanssa ihan sujut mutta sinä päätit tulla tänne avautumaan.

Voisit nyt oikeastaan rehellisyyden nimissä korjata tuon viestin koska en ole mitään sovittuja kauppoja peruuttanut, pidit tuotetta koko ajan myynnissä etkä vastannut viesteihini. Tuosta saa nyt väärän kuvan että olisin muka syyllistynyt johonkin.

Palauta vaikka se viesti siihen alkuperäiseen muotoonsa tai editoi pois tuo kohta että olisin peruuttanut sovitut kaupat! Jos et tee sitä itse pyydän sitä moderaattoreilta.

Jos kaupat olisi "sovittu" olisit sulkenut kohteen ja ilmoittanut minulle selkeästi yksityisviestillä että hyväksyin tarjouksesi tässä maksutiedot. Nyt pidit kohdetta myynnissä, et vastannu yksityisviesteihini, teit noston kohteelle johon kirjoitit "kaupat vielä sopimatta".
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ei ole mutta näköjään useampaa viestiä editoinut jälkikäteen. En nyt muista tarkalleen mitä niissä luki, mutta kaikesta päätellen on vähän omia jälkiä haluttu siivota. Voi toki olla että on ollu ihan aiheellistakin, mutta "syyviestien" perusteella epäilen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Anna jo olla. Hsalonen ei tähän ole enää uusia viestejä pistänyt ja näkemysero teidän välillänne on ja pysyy, ihan sama miten vänkäät.
Nyt kun ei ole kyse vänkäämisestä vaan siitä että halusin puhdistaa maineeni tässä ketjussa rehellisenä kauppakumppanina. Ikinä en ole yksiäkään sovittuja kauppoja perunut, jos kaupat sovitaan niin kohde laitetaan kiinni ja ilmoitetaan ostajalle että "hyväksyn tarjouksen, kohde on sinun, tässä maksutiedot"

Nyt tämä hsalonen ei päiviin vastaa viesteihini ja nostaa myytävän tuotteen ketjua tarjoukseni jälkeen ja jätttää yksityisviestini huomioimatta. Kyllästyin odotteluun jolloin peruutin tarjoukseni (joka oli 140€, hintapyyntö 150€). Tämän jälkeen saan tänne ketjuun hsaloselta viestin jossa minua solvataan ja samalla jätetty negatiivinen palaute kauppaosioon.

Missään vaiheessa en toiminut mitenkään väärin, vasta saatuani huonot palautteet reagoin ja kirjoitin myös hsaloselle "kostopalautteen" . Ei mulla olisi edes jäänyt mitään hampaankoloon tuosta peruuntumisesta.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Nyt kun ei ole kyse vänkäämisestä vaan siitä että halusin puhdistaa maineeni tässä ketjussa rehellisenä kauppakumppanina. ...
Sun viestisihän on asiasta edelleen näkyvissä, eikä asianlaitaa ole kiistetty, joten ei ole mitään rehellisyyden osoittamista.

Viimeksi halusit Hsalosen palauttavan tekstit mitkä hän oli editoinut pois ja nyt vielä viime viestissäkin toit tuota teidän kauppaanne esille. Vaikuttaa musta vänkäämiseltä ja että halutaan toinen saada kommentoimaan jotain.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Johan täällä on ollut draamaa. Enpä mitään kantaa ota tähän muuten, mutta @hsalonen kanssa olen parit kaupat tehnyt ja kaikki sujunut oikein mallikkaasti ja nopeasti saman päivän aikana kun kaupoista sovittu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Johan täällä on ollut draamaa. Enpä mitään kantaa ota tähän muuten, mutta @hsalonen kanssa olen parit kaupat tehnyt ja kaikki sujunut oikein mallikkaasti ja nopeasti saman päivän aikana kun kaupoista sovittu.

Draamaa tosiaan, harmi vaan että hsalonen poisti tuon ensimmäisen törkeähkön viestin josta koko homma lähti liikenteeseen. Jostain syystä mulla olikin koko ajan sellainen fiilis että kaverilla oli meikäläistä kohtaan ennakkoluuloja, en tiedä mistä johtui. Ehkä statukseni tällä foorumilla ei ollut riittävä tms.

Hänhän tuolla sanookin että "kaikki ostajat eivät ole samanarvoisia", harmi että asiat meni näin :(
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Saa lunastettua pelkällä koodilla joka on tulostettu itse kortille. Sain tästä sen verran paljon tarjoksua, että päätin nostaa HP:n 10€:lla. Kortti lähtee sille joka ensimmäisenä tarjoaa (täällä tai muualla) 40€.
Olenko ainut jonka mielestä tämä nyt ei ole oikein reilua kaupantekoa?
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Olenko ainut jonka mielestä tämä nyt ei ole oikein reilua kaupantekoa?
Eikös se olisi pitänyt sillä 30eur myydä, jos kerran joku sen verran siitä tarjonnut.
Yleiset ohjeet ja säännöt:

- Myynti-ilmoituksen voi jättää seitsemän (7) päivää rekisteröitymisen jälkeen
- Kauppa-alue on tarkoitettu ainoastaan yksityishenkilöiden väliseen kaupankäyntiin (poikkeuksena io-techin/techBBS:n yhteistyökumppanit)

- Jos joku tarjoaa hintapyynnön, on tuote myytävä hänelle tällä hinnalla
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, niin sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
- Myyjä saa vapaasti päättää kenelle myy, millä hintaa ja miten, jos hintapyyntöä ei ole tarjottu
- Jos myyt tuotetta myös jossain muualla kuin foorumilla, kerro se ilmoituksessasi. Tuote on kuitenkin oltava mahdollista ostaa foorumin myynti-ilmoituksella.
- Myyntikohteen uppaaminen (ylimmäiseksi nostaminen) on sallittua aikaisintaan 3 päivän eli 72 tunnin välein
- Pyyntihinnasta valittaminen on kielletty (realistinen myyntihinta pakollinen, huutokauppaaminen liian korkealla hintapyynnillä kielletty)
- Pelitunnuksien esim. Steam, Origin jne. tilien myyminen on kielletty
- Kerjääminen on kielletty
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
Säätämisen välttämiseksi edioitin alkuperäistä postausta. Hajaantukaa siis. :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Eikös se olisi pitänyt sillä 30eur myydä, jos kerran joku sen verran siitä tarjonnut.
Kyllä varmaan pitäsi tai vetää tuote kokonaan pois myynnistä, joskus tuntee henkilön tarkemmin. Niin sen voi tietää, että paikan päällä löydetään vikoja ja maksetaanki 20€
Itse välttelen silloin sellaiselle henkilölle myyntiä.


Ei liity täysin aiheeseen, kerroin kuitenki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Ihmeiden aika ei ole ohitse. 7 vai 8 vuotta sitten minulta huijattiin 20€ ja huijattuja oli kymmeniä. Tänään kuitenkin tuli ulosotosta ilmoitus että 20€ + korot on maksettu. En tiedä lopettaako porukka noiden perimisen vai kävikö vain tuuri. Ilmeisesti veronpalautuksista tuli maksu. Samoin yksi isomman summan huijannut on kuitannut veronpalautuksillaan jo yli puolet summasta kolmen viime vuoden aikana. Hidastahan tuo on eikä summat mitään ihmeellisiä, mutta toisaalta kiva että saa asiat kuitattua eikä vaivaa enää mieltä. Täälläkin kun usein puhutaan ettei ole toivoa saada rahoja takaisin, mutta nähtävästi poikkeuksiakin on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
@Team_Slow eikös noissa ulostoissa pidä pitää huoli ettei se velka vanhene 3-5v aikana?
Velka vanhenee 20v päästä tuomiosta, mutta 2v välein asia siirtyy pois perinnästä. Sen kuitenkin saa sähköpostitse takaisin perintään.

Käytännössä siis homma menee näin:

1. Joudut huijatuksi.
2. Teet rikosilmoituksen ja asia etenee käräjille josta tulee tuomiolauselma sinulle kotiin.
3. Lähetät tuon tuomiolauselman ulosottoviranomaisille. (Muistaakseni sen pystyy lähettämään minne tahansa toimistoon ja he toimittavat sen oikeaan paikkaan, mutta itse muistaakseni lähetin sinne missä velallinen asui. En tosin ole varma onnistuuko tänäpäivänä tämäkin jo sähköisesti)
4. Saat vastapuolelta rahat ulosoton kautta tai sitten vastaanottaja saatetaan todeta varattomaksi tmv. eikä maksua saa heti. 2v jälkeen asia siirtyy pois passiiviperinnästä mistä tulee sinulle ilmoitus.
5. Lähetä passiivirekisteröinnin päättymis ilmoitukset ulosottoviranomaisille ja ilmoita, että haluat ne takaisin perintään ja sieltä tulee jossain vaiheessa ilmoitus, että se on siirretty takas perintään.

Minua on huijattu kolmesti kaupoissa ja nyt yksi kuittasi velkansa ja kahdella on vielä kesken. Tuo ketä nyt kuittasi on todettu varattomaksi joka kerta kun olen ilmoituksen lähettänyt.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
35
@Meik81 Ei ilmeisesti rahat palautuneet Nuhapumpulta??
Ei palautunut rahat. Onkin pitänyt tulla tämä "lopullinen" tilanne tänne päivittämään, mutta kun rikosilmoituksen kaverista jo ehdin väsäämään, niin jotenkin se asia tuli omalta osalta clousattua siinä enkä ole montaa ajatusta tälle enää uhrannut.
19.12.2017 häneltä tosiaan viimeinen viesti foorumin yksityisviestien kautta on tullut, jolloin nimenomaan lupasi rahat takaisin maksaa, mutta ei ole rahoja näkynyt eikä myöskään sanaakaan kaverista sen jälkeen kuulunut, joten jätin asian virkavallan hoteisiin.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ei palautunut rahat. Onkin pitänyt tulla tämä "lopullinen" tilanne tänne päivittämään, mutta kun rikosilmoituksen kaverista jo ehdin väsäämään, niin jotenkin se asia tuli omalta osalta clousattua siinä enkä ole montaa ajatusta tälle enää uhrannut.
19.12.2017 häneltä tosiaan viimeinen viesti foorumin yksityisviestien kautta on tullut, jolloin nimenomaan lupasi rahat takaisin maksaa, mutta ei ole rahoja näkynyt eikä myöskään sanaakaan kaverista sen jälkeen kuulunut, joten jätin asian virkavallan hoteisiin.
Taisi aiemminkin olla täällä ketjussa valittelua ja selitti "työkiireillä" tuota asiaa.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
35
Taisi aiemminkin olla täällä ketjussa valittelua ja selitti "työkiireillä" tuota asiaa.
Hitautta on hänellä ollut ennenkin, kyllä. Mutta oma kärsivällisyys loppui odotteluun ja laitoin virkavallan asialle. Jospa hän saisi tästä nyt opetuksen, että ei näin vaan voi asioita hoitaa. Jos on ongelmia rahojen maksussa/tavaroiden toimituksessa, tai missä tahansa kaupankäyntiin liittyvässä, niin siitä pitää kommunikoida kaupan toisen osapuolen kanssa.
Niinkun alkuperäiseen viestiin laitoin, niin toki virheitä tuli itsekkin tehtyä kun en pyytänyt puhelinnumeroa ym. tarkempia tietoja ennen kun rahat maksoin, mutta tästä nyt opittiin kantapään kautta.
Hänellä on vielä ohut oljenkorsi maksu minulle suorittaa, ennen kuin poliisi on rikosilmoituksesta yhteydessä, mutta jaksan epäillä että kuulen hänestä koskaan enää mitään.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Hitautta on hänellä ollut ennenkin, kyllä. Mutta oma kärsivällisyys loppui odotteluun ja laitoin virkavallan asialle. Jospa hän saisi tästä nyt opetuksen, että ei näin vaan voi asioita hoitaa. Jos on ongelmia rahojen maksussa/tavaroiden toimituksessa, tai missä tahansa kaupankäyntiin liittyvässä, niin siitä pitää kommunikoida kaupan toisen osapuolen kanssa.
Niinkun alkuperäiseen viestiin laitoin, niin toki virheitä tuli itsekkin tehtyä kun en pyytänyt puhelinnumeroa ym. tarkempia tietoja ennen kun rahat maksoin, mutta tästä nyt opittiin kantapään kautta.
Hänellä on vielä ohut oljenkorsi maksu minulle suorittaa, ennen kuin poliisi on rikosilmoituksesta yhteydessä, mutta jaksan epäillä että kuulen hänestä koskaan enää mitään.
Tottakai tuollaiset kuuluu hoitaa heti, eikä jäädä vatuloimaan tai ainakin viivästyksistä tulee ilmoittaa. On tuossa vielä pieni mahdollisuus, että rahat tulee takaisin. Kuten tuossa @Team_Slow n keississäkin, rahat tuli takaisin, vaikkakin kymmenen vuotta myöhemmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 407
Viestejä
4 197 955
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom