Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Ei edes tähän tapaukseen liittyen välttämättä, mutta pieni julkinen paine ja kiinnostus asioiden selvittelyyn kasvaa. Itse olisin hoitanut tämän samallalailla, paitsi olisin laittanut sen negatiivisen kauppiaspalautteen - ellei sitäkin käytä kiristämään tuotetta myyjältä (pitämällä yllä toivoa, että ei se välttämättä ole negatiivinen).

Myös rikosilmoitusta kannattaa näissä tapauksissa harkita. Mutta myyjälle on nyt annettu mahdollisuus selvittää asia. Toivottavasti hän sen tekee.
Minä laitan toki sen negatiivisen palautteen hänelle joka tapauksesda, mutta kirjoitan mieluiten palautteeseen sen miten lopulta päättyi, koska noita ei voi muokata. Lisäksi se on rajoittunut, eikä kerro koko kuvaa, eikä anna vastapuolen edes puolustautua, joten tarinointi tänne on parempi.

Ja rikosilmoituskin tehdään tarpeen vaatiessa.

Ei ole tarkoitus työllistää ketään asian suhteen vielä, eli odotellaan toisen osapuolen vastausta. Toivoisin toki muiltakin malttia asian kanssa ja antaa vastapuolen selitellä asia ennen muita ja kivitystä, vaikka kyseisen käyttäjän toimintamalli selkeästi perseestä onkin niin nyt on tilaisuus ottaa taas itseään niskasta kiinni. :tup:
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Olisi ilmeisesti pitänyt odottaa että se johtaa kahden sivun mittaiseen julkiseen bannihuuteluun ja täysin asiattomien osapuolten nollapostauksiin, kuten ihmettelyyn alkuperäisen viestin motiiveista, vaikka se alkuperäinen postaus täysin oikeassa ketjussa ja aiheesta.

Toiseksi, henkilö ei ole ollut aktiivinen sitten viime torstain ja minusta olisi äärimmäisen kohteliasta antaa henkilön kuitenkin itse puolustaa itseään ilman että siellä on kaksi sivua lokaa "ylläpidon suosikeista" ja bannihuutelua, henkilöiltä, joilla ei ole tapaukseen varsinaisesti mitään osaa eikä arpaa.
Nollapostauksia? Eikö tässä ketjussa saa käydä keskustelua aiheesta epärehelliset kauppakumppanit? Voin toistaa itseäni ja kerrata: omalta osalta tämä ei ole hyökkäys yhtä henkilöä kohtaan, vaan ihmettelyä ylläpidon suuntaan siitä, että kuinka kauan tällaista jatkuvaa perseilyä katsotaan kun se on nyt jo jatkunut vuosia, foorumialustalta toiselle. Kyllä siinä vähemmästäkin herää ajatus, että kyseessä on "ylläpidon suosikki".

Tässä viestiketjussa voi keskustella foorumilla tehdyistä epäonnistuneista kaupoista, epärehellisistä käyttäjätunnuksista sekä varoittaa muita käyttäjiä.
Tässä ketjussa on ennenkin käyty keskustelua näistä asioista ja ainakin aloituspostauksessa sanotaan että se on sallittua. Nyt yksittäinen käyttäjä tulee kertomaan, että on väärin keskustella näistä epäilyttävistä käyttäjistä. Toivon ainakin itse, että näistä asioista keskustellaan, jotta foorumia/myyntipalstaa voi mahdollisesti parantaa jollain tapaa. Eikä se ainakaan sillä parane, että täällä saa harrastaa pikavippailua muiden käyttäjien kustannuksella.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 409
Tämä ketju on epärehellisistä kaupankävijöistä ja huonoista kauppakokemuksista raportoimiseen ja kertomiseen. Aiheesta/tapahtuneesta voi tuon puitteissa keskustella asiallisesti ja rakentavasti. Ketjun tarkoitus ei kuitenkaan ole se, että tänne voi tulla tapahtuneesta täysin ulkopuolisena arvostelemaan toisia käyttäjiä. Tämä koskee nyt useampaakin ketjuun viimeisen parinkymmenen viestin aikana kirjoittanutta.

@Jill Valentine

Saldo on nyt 3/3 epäonnistuneiden kauppojen kanssa. Ensiksi taannoin murossa näytönohjainkaupat, joissa rahat lopulta palautettiin viikkojen päästä. Viime vuonna SSD vaihtokaupat, jossa ensin toimitti viikkoja asemaansa minulle, kun vaadin saada vaihdokin ensin. Lopulta posti kuulemma kadotti ja asia jäi sikseen. Mitään tositetta postituksesta ei toki ollut tarjota.

Viimeisempänä ostin korttiin jäähyn, jota hän tarjosi ostoilmoitukseen. Viikon verran kuuntelin lähettämispäivänä "huomista" ja sitten pyytelin palauttamaan rahat ja on elänyt tutkan alla hiljaiseloa siitä lähtien. Tästä ei suurta tappiota tullut niin annoin vielä yhden mahdollisuuden, kun positiiviakin palautteita on.

Suosittelen ainakin olemaan toivomatta nopeita postikauppoja ks. kaverin kanssa. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin, kun torstai yönä viimeinen kirjaus.

Palauttelehan kuitenkin rahat kun joudat tai postita se tavara, kunhan teet toisen. Mielellään otan rahat, kun en tuolla jäähyllä mitään enää tee, mutta palloa sinne. Ota koppi. :tup:
Käyttäjä ei tosiaan ole kirjautunut foorumille viime viikon jälkeen. Olin käyttäjään yhteydessä ja tiedustelin mistä tässä on kyse.
...mutta jostain syystä ylläpito ei anna bannia.
Ei pidä paikkaansa. Käyttäjä on saanut toiminnastaan käyttökieltoa ja asiasta on myös keskusteltu rakentavaan sävyyn. Kauppiaspalautteessa ei tuon jälkeen näyttäisi olevan valittamisen sanaa.
Miksiköhän tolle elämänkoululaiselle ei annetta ichejä? Useita neg. kauppiaspalautteita, joista jokainen muu käyttäjä olisi saanut jo bannit.

Varmaan joku ylläpidon suosikki, koska kirjottaa vitusti viestejä tjsp.
Tällaiset väitteet suosikeista yms on täyttä potaskaa. Kyseiselle käyttäjälle ei ole annettu lopullista käyttökieltoa, aivan kuten ei kenellekään muulle vastaavassa tilanteessa. Käyttäjän kanssa on keskusteltu asiasta vakavaan sävyyn ja ainakin palautehistorian perusteella hommat ovat toimineet pidemmän aikaa hyvin. Nyt tilannetta pitää uudelleenarvioida.
Kaikki muut ois saanu bannit jo ennen tapojen parannusta jne.
Monet on bannattu jo ekoista epäonnistuneista kaupoista, vaikka positiivisia olisi reilusti vuosien ajalta.
Näistä kumpikaan ei pidä paikkaansa. Suoria pysyviä banneja tulee lähinnä tapauksista, jotka päätyvät viranomaisten selvitettäväksi. Näissäkin tapauksissa bannatulla on mahdollisuus selvittää asiaa ylläpidolle, mutta jostain kumman syystä juuri koskaan näin ei tapahdu.
Mielestäni noista "vedätyksistä" voisi antaa varoituksia ja kun niitä tulisi tarpeeksi, voisi toimia sen mukaisesti mitä säännöissä on niistä sanottu.
Näin myös toimitaan.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Laitetaas tännekin varoitus, jos joku on meinannut katsoa tuollaista gtx 1650 näyttistä torista..


Varokaa tätä heppua, itse alkuviikosta jo maksoin tuon kun näytti kuitit missä hänen nimensä, ja verkkokaupasta tilattu. Piti seuraavana aamuna mennä postiin, mutta aina jotain estettä muka tullut tähän asti.. sanoin että teen seuraavalla viikolla rikosilmoituksen, jollei palauta rahoja tai laita näyttistä tulemaan. Vastasi että "huomenna saan varmana paketin vietyä", mutta eipä ole pariin päivään mitään tapahtunu taaskaan..
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
823
Laitetaas tännekin varoitus, jos joku on meinannut katsoa tuollaista gtx 1650 näyttistä torista..


Varokaa tätä heppua, itse alkuviikosta jo maksoin tuon kun näytti kuitit missä hänen nimensä, ja verkkokaupasta tilattu. Piti seuraavana aamuna mennä postiin, mutta aina jotain estettä muka tullut tähän asti.. sanoin että teen seuraavalla viikolla rikosilmoituksen, jollei palauta rahoja tai laita näyttistä tulemaan. Vastasi että "huomenna saan varmana paketin vietyä", mutta eipä ole pariin päivään mitään tapahtunu taaskaan..
Olethan ilmoittanut tästä torin ylläpidolle, että poistavat ilmoituksen?
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
696
Hämmästyin eilen kun näin saman kuvan eräästä näyttiksestä kuin täällä mikä on myynnissä ja hinta oli aivan alakanttiin. Laitoin txt että ostan pois ei vastannut. Ajattelin että varmaan vaan pistin kautta. Ilmiannoin torin ylläpidolle kun alkoi kellot soimaan.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Terveisiä Ruoveden/Oriveden kokoontumisajoista 600 euron rtx 3070 -hakureissulta :D. Kuinka moni kehtaa tunnustaa käyneensä siellä mökillä?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@klonk voisi vähän vielä avata tapausta lisää, koska ei noilla tiedoilla kukaan voi vastata tai väistää huonoa kauppakokemusta.
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
@klonk voisi vähän vielä avata tapausta lisää, koska ei noilla tiedoilla kukaan voi vastata tai väistää huonoa kauppakokemusta.
Törmäsin torissa ilmoitukseen, että siellä on rtx 3070 dual. Kyselin, voiko noutaa, ja sieltä asiallisesti annettiin nouto-osoite. Ajattelin, että enpä siinä mitään menetäkään, kun matkaa oli alle viisikymmentä kilometriä. Olin myös tietoinen, että teoriassa joku voi rehellisestikin myydä sellaisen 600 euroon, koska olen törmännyt ihmisiin, joilla ei ole rahapulaa ja jotka eivät kehtaa pyytää myymästään tuotteesta kaksinkertaisesti summaa, jonka ovat itse siitä uutena maksaneet.

Puolivälissä matkaa whatsappiin tuli nettitutulta tervehdysviesti, että hän on parhaillaan Ruovedellä jonkun pienen autiopirtin pihassa 3070:aa noutamassa, ja että siellä on joku muukin. Vastasin, että kas vain, olen juuri matkalla samaa korttia noutamaan. :love:

Vaihtui paikkakunta Ruovedestä Orivedeksi jossain kohtaa päivää, mutta sattui kummastakin pitäjästä löytymään sama katu ja kadun numero. Omassa Oriveden kohdeosoitteessani asui vanhahko nainen, joka ilmoitti, ettei hänellä ole asunnossa tietokonetta eikä hän tiedä näytönohjaimista mitään. Siinä koiraani lähimaastossa kusettaessa huomasin, että kävi samalla ovella jo pari muutakin 3070:n ostajaa kääntymässä.

Iltapäivällä sama kortti oli uudella ilmoituksella laitettu myyntiin Iihin. Noudolla. Huom. noudolla!

Mieleeni tuli paluumatkalla muisto alakoulun 2.luokalta, kun opettajamme eräänä huhtikuun 1.päivänä ilmoitti luokallemme, että rehtorilla on tänään syntymäpäivä ja hän jakaa kaikille oppilaille makeisia ruokalassa. Kovalla kiireellä lähdimme niitä nameja noutamaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
Tori jutut tänne kerta ei liity tämän foorumin käyttäjiin millään tavalla.

 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tori jutut tänne kerta ei liity tämän foorumin käyttäjiin millään tavalla.

Ei se niin huono asia ollut ilmoittaa täälläkään asiasta, vai kuinka?

Tuossa kuitenkin tuli turhaa ajamista yms. ja oli kuitenkin epärehellinen kauppias vaikka ei myynyt tällä foorumilla.

Ketju oli väärä, mutta ei kaikki löydä edes haulla sitä oikeaa missä saa kirjoittaa. Hyvä tarkentaa seuraavaa kertaa varten.

Itsekin suosittelen välillä jatkamaan toisessa ketjussa jos alkaa tulemaan sivukaupalla aiheeseen kuulumattomia viestejä.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
696
Luin kyseisen ilmoituksen ja hymyilin itsekseni kuinka moni menee tuohon vipuun. Noh. Näemmä meni :)
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
779
Törmäsin torissa ilmoitukseen, että siellä on rtx 3070 dual. Kyselin, voiko noutaa, ja sieltä asiallisesti annettiin nouto-osoite. Ajattelin, että enpä siinä mitään menetäkään, kun matkaa oli alle viisikymmentä kilometriä. Olin myös tietoinen, että teoriassa joku voi rehellisestikin myydä sellaisen 600 euroon, koska olen törmännyt ihmisiin, joilla ei ole rahapulaa ja jotka eivät kehtaa pyytää myymästään tuotteesta kaksinkertaisesti summaa, jonka ovat itse siitä uutena maksaneet.

Puolivälissä matkaa whatsappiin tuli nettitutulta tervehdysviesti, että hän on parhaillaan Ruovedellä jonkun pienen autiopirtin pihassa 3070:aa noutamassa, ja että siellä on joku muukin. Vastasin, että kas vain, olen juuri matkalla samaa korttia noutamaan. :love:

Vaihtui paikkakunta Ruovedestä Orivedeksi jossain kohtaa päivää, mutta sattui kummastakin pitäjästä löytymään sama katu ja kadun numero. Omassa Oriveden kohdeosoitteessani asui vanhahko nainen, joka ilmoitti, ettei hänellä ole asunnossa tietokonetta eikä hän tiedä näytönohjaimista mitään. Siinä koiraani lähimaastossa kusettaessa huomasin, että kävi samalla ovella jo pari muutakin 3070:n ostajaa kääntymässä.

Iltapäivällä sama kortti oli uudella ilmoituksella laitettu myyntiin Iihin. Noudolla. Huom. noudolla!

Mieleeni tuli paluumatkalla muisto alakoulun 2.luokalta, kun opettajamme eräänä huhtikuun 1.päivänä ilmoitti luokallemme, että rehtorilla on tänään syntymäpäivä ja hän jakaa kaikille oppilaille makeisia ruokalassa. Kovalla kiireellä lähdimme niitä nameja noutamaan.
Nyt on ollut asialla todellinen kostaja :D
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Törmäsin torissa ilmoitukseen, että siellä on rtx 3070 dual. Kyselin, voiko noutaa, ja sieltä asiallisesti annettiin nouto-osoite. Ajattelin, että enpä siinä mitään menetäkään, kun matkaa oli alle viisikymmentä kilometriä. Olin myös tietoinen, että teoriassa joku voi rehellisestikin myydä sellaisen 600 euroon, koska olen törmännyt ihmisiin, joilla ei ole rahapulaa ja jotka eivät kehtaa pyytää myymästään tuotteesta kaksinkertaisesti summaa, jonka ovat itse siitä uutena maksaneet.
Olisitko sinä sellainen ihminen joka möisi reippaasti alle markkinahinnan? Ilmoituksen laatija arvasi, että ahneus saa ihmiset liikkeelle vaikka olisi kuinka hölmö ilmoitus
 

McLandman

Matkaaja
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
599
Olisitko sinä sellainen ihminen joka möisi reippaasti alle markkinahinnan? Ilmoituksen laatija arvasi, että ahneus saa ihmiset liikkeelle vaikka olisi kuinka hölmö ilmoitus
Minä? Minä en varmasti olisi sellainen ihminen, mutta olen tavannut sellaisia. Heinäkuussa noudin 200 kilsan päästä Helsingistä 3060 ti:n viidellä sataa ja kysyin vielä myyjältä paikan päällä että kai hän ymmärtää että siitä olisi saanut paljon enemmänkin. Siihen vastasi, että kyllä hän sen tietää, mutta uusi kortti oli tullut postissa tilalle, ja viisikin sataa oli enemmän kuin hän itse siitä maksanut oli. Toinen hyvin samalla tavoin mennyt onnistunut kauppatilanne tapahtui lähialueella aivan äskettäin. I

Mutta en minä ole tuollainen. Minä, minä olen musta, sillä päivä minun mustaksi polttanut, sanoi muuan Salomon taannoin.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Tulee sitten myöhemmin, kun tapaus on loppuun käsitelty. Noita kun ei voi muokata ilman vaivaamatta muita.
Mitäs tälle tapaukselle kuuluu? Yli viikko jo kulunut ensimmäisestä viestistä aiheeseen liittyen, eikä ainakaan vielä ole mitään kauppiaspalautetta jätetty. Asianomainenkin on käynyt foorumilla tässä välissä ja reilussa viikossa nyt luulisi tälläisen asian jo selviävän, jos myyjällä on edes pienintäkään aikomusta hoitaa asia kuntoon.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Mitäs tälle tapaukselle kuuluu? Yli viikko jo kulunut ensimmäisestä viestistä aiheeseen liittyen, eikä ainakaan vielä ole mitään kauppiaspalautetta jätetty. Asianomainenkin on käynyt foorumilla tässä välissä ja reilussa viikossa nyt luulisi tälläisen asian jo selviävän, jos myyjällä on edes pienintäkään aikomusta hoitaa asia kuntoon.
:swaiting:

Ei kuulu ei. @Jill Valentine on kehoitettu useasti ottamaan ryhtiliike ja laittamaan homma kuntoon. Viestiin vastaaminen olisi hyvä alku, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Sanoin laittavani rikosilmoituksen vireille tällä viikolla ja laitan kyllä palautetta, kun sen aika on.

Tuliko @Juha Kokkonen vastausta, kun olit kysellyt myyjältä tapauksesta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
85
:swaiting:

Ei kuulu ei. @Jill Valentine on kehoitettu useasti ottamaan ryhtiliike ja laittamaan homma kuntoon. Viestiin vastaaminen olisi hyvä alku, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Sanoin laittavani rikosilmoituksen vireille tällä viikolla ja laitan kyllä palautetta, kun sen aika on.

Tuliko @Juha Kokkonen vastausta, kun olit kysellyt myyjältä tapauksesta?
laita negatiivinen kauppiaspalaute.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
766
Herran viestejä kun katselee niin tainnut olla kuunvaihteessa rahapäivä, osteltu taas kasa serriä ja juotu loput.
Eli eiköhän tuossa ensiviikolla palaile kolmen peiton alta lähettämään paketin ja lupaamaan tämän olleen (taas) viimeinen kerta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 122
Sillä juuri... :rolleyes: Eihän täällä kauppaa tehdä :thumbsup:
Kaupankäynti taitaa olla sivufunktio. Itse ainakin myyn täällä sen takia, että ostajat on jo valmiiksi kiinnostuneita myymästäni ATK:sta ja tietävät, mitä ovat ostamassa - mutta olisin täällä ja foorumi olisi olemassa ilman myyntipalstaakin.

--

Nyt on kunnon lynkkajaiset ja cancel-kulttuuri taas nostamassa päätään. Mielenkiinnolla katselen, miten tämä tästä etenee..
Ei se käyttäjä syytön ole, mutta eipä paljon tarvita, kun sankat joukot sinne häntä vastustamaan kerääntyy.
Rangaistus on aiheellinen, mutta kovasti odotan, että mitä sieltä tulee ja milloin.. Ehkä jos rahaa tulee kuunvaihteessa, niin hänellä voisi olla pari päivää hoitaa asia kuntoon - ja sanktioita vasta sen jälkeen, mutta en minä näistä asioista päätä.
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Jos pitää paikkansa että jollakin käyttäjällä on useinkin ongelmia kaupankäynnissä, niin miksi teette kauppaa sellaisen kanssa? Ihan näin yleisesti. Tässä saa kyllä kaikki katsoa peiliin, jos väitteet pitää paikkansa. Niin itse myyjä kuin ylläpito sekä ostaja. Ihme paapomista aikuisten ihmisten kesken.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
618
Jos pitää paikkansa että jollakin käyttäjällä on useinkin ongelmia kaupankäynnissä, niin miksi teette kauppaa sellaisen kanssa? Ihan näin yleisesti. Tässä saa kyllä kaikki katsoa peiliin, jos väitteet pitää paikkansa. Niin itse myyjä kuin ylläpito sekä ostaja. Ihme paapomista aikuisten ihmisten kesken.
Olisipa täällä foorumilla joku systeemi jossa voi nähdä ihmisten kaupankäyntihistoriaa :speechless:
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 001
Olisipa täällä foorumilla joku systeemi jossa voi nähdä ihmisten kaupankäyntihistoriaa :speechless:
On jo, eli käytännössä palautteet. Se muistaako / haluaako / jaksaako jne. niitä kirjata on jokaisen kauppaa käyvän foorumilaisen omissa käsissä. Mun mielestä on jo aika kova, että on koko palautejärjestelmä. Kannattaa siis aina tsiikailla palautteet ennen kaupan käyntiä. Mutta ei se sitä tarkoita, että vaikka olis 100% posipalautteet etteikö voisi tulla kämmit.

Vähän on tehty taas kärpäsestä härkänen tästä....
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
696
On jo, eli käytännössä palautteet. Se muistaako / haluaako / jaksaako jne. niitä kirjata on jokaisen kauppaa käyvän foorumilaisen omissa käsissä. Mun mielestä on jo aika kova, että on koko palautejärjestelmä. Kannattaa siis aina tsiikailla palautteet ennen kaupan käyntiä. Mutta ei se sitä tarkoita, että vaikka olis 100% posipalautteet etteikö voisi tulla kämmit.

Vähän on tehty taas kärpäsestä härkänen tästä....
Sarkasmin ymmärtäminen :thumbsup:
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Olisipa täällä foorumilla joku systeemi jossa voi nähdä ihmisten kaupankäyntihistoriaa :speechless:
No sehän se hauskaa onkin kun täällä kerrottiin että on jo 2 perseelleen mennyttä kauppaa tehty saman käyttäjän kanssa. Pakko oli silti vielä kolmaskin tehdä.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
No sehän se hauskaa onkin kun täällä kerrottiin että on jo 2 perseelleen mennyttä kauppaa tehty saman käyttäjän kanssa. Pakko oli silti vielä kolmaskin tehdä.
Oi kyllä. Jos kahteen vuoteen ei ole kuin positiivisia palautteita niin pitäähän sitä antaa julkisesti tapansa parantaneelle ihmiselle silloin mahdollisuus, kun ei ole suurista summista kyse ja menisi tarpeeseen. Minä en hetkeäkään epäillyt etteikö käyttäjällä olisi ks. tavaraa, mutta ongelmaksi taisi tulla toimitusvaikeudet.

Tietenkin joka aiheeseen löytyy joku, joka tekisi sen paremmin tai ainakin osaa Jeesustella asian kanssa tuomatta mitään sellaista keskusteluun, jota ei olisi jo sanottu.

Ja niille keitä asia kiinnostaa (heitä näyttikin olevan yllättävän paljon): Kauppakumppani tavoitettu ja Tiistaina luvattu maksaa takaisin. Odottelemme innolla. :woot:
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Oi kyllä. Jos kahteen vuoteen ei ole kuin positiivisia palautteita niin pitäähän sitä antaa julkisesti tapansa parantaneelle ihmiselle silloin mahdollisuus, kun ei ole suurista summista kyse ja menisi tarpeeseen. Minä en hetkeäkään epäillyt etteikö käyttäjällä olisi ks. tavaraa, mutta ongelmaksi taisi tulla toimitusvaikeudet.

Tietenkin joka aiheeseen löytyy joku, joka tekisi sen paremmin tai ainakin osaa Jeesustella asian kanssa tuomatta mitään sellaista keskusteluun, jota ei olisi jo sanottu.

Ja niille keitä asia kiinnostaa (heitä näyttikin olevan yllättävän paljon): Kauppakumppani tavoitettu ja Tiistaina luvattu maksaa takaisin. Odottelemme innolla. :woot:
Kun avautuu julkisesti foorumilla, niin voi keskustelua syntyä. Tämäkin tuli yllätyksenä jollekin.

Kai sä nyt vielä neljännen kerran koitat onneasi. :kahvi:
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Kun avautuu julkisesti foorumilla, niin voi keskustelua syntyä. Tämäkin tuli yllätyksenä jollekin.

Kai sä nyt vielä neljännen kerran koitat onneasi. :kahvi:
Keskustelua, ulinaa, besserwisserismia, aforismeja, jälkiviisautta, ihmettelyä ja saman toistelua, joka on jo sanottu. En kyllä usko että kukaan on yllättynyt. :kahvi:

Kyllä voisin koittaa, kunhan käyttäjä ensin keräilee taas monia positiivisia, ilmeisesti toisella foorumilla, niin mikä jottei. Silloin luottoa on taas enemmän kuin vastarekisteröityneeseen nollakerholaiseen. Minulla on syvä usko siihen että ihmiset voivat parantaa tapansa. :rolleyes:

Ennemmin kohu tällaisesta 10€ tapauksesta kuin jostain suuremmasta sellaiselle joka summaa tarvitsisi enemmän. Mittasuhteet paisuneet vähän kohtuuttomiksi jo tapauksen arvonkin tähden ja kommentit mielestäni keskittyy liikaa henkilöön, joka ei ole palautettaan tänne vielä antanut johtuneista syistä - näille voi olla ihan oikeitakin syitä historiasta riippumatta. Mutta jos valtakunnassa (foorumilla) ei ole muita tapauksia jota jeesustella niin sehän on vain positiivinen juttu. :joy:
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Keskustelua, ulinaa, besserwisserismia, aforismeja, jälkiviisautta, ihmettelyä ja saman toistelua, joka on jo sanottu. En kyllä usko että kukaan on yllättynyt. :kahvi:

Kyllä voisin koittaa, kunhan käyttäjä ensin keräilee taas monia positiivisia, ilmeisesti toisella foorumilla, niin mikä jottei. Silloin luottoa on taas enemmän kuin vastarekisteröityneeseen nollakerholaiseen. Minulla on syvä usko siihen että ihmiset voivat parantaa tapansa. :rolleyes:

Ennemmin kohu tällaisesta 10€ tapauksesta kuin jostain suuremmasta sellaiselle joka summaa tarvitsisi enemmän. Mittasuhteet paisuneet vähän kohtuuttomiksi jo tapauksen arvonkin tähden ja kommentit mielestäni keskittyy liikaa henkilöön, joka ei ole palautettaan tänne vielä antanut johtuneista syistä - näille voi olla ihan oikeitakin syitä historiasta riippumatta. Mutta jos valtakunnassa (foorumilla) ei ole muita tapauksia jota jeesustella niin sehän on vain positiivinen juttu. :joy:
No joo, annetaan olla. Toivottavasti saat rahasi takaisin. Perseestä vaan tollainen pikavippailu ja kun ei ole eka eikä toka kerta, niin oppikaa nyt jo jotain pikkuhiljaa. :thumbsup:
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
:swaiting:

Ei kuulu ei. @Jill Valentine on kehoitettu useasti ottamaan ryhtiliike ja laittamaan homma kuntoon. Viestiin vastaaminen olisi hyvä alku, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Sanoin laittavani rikosilmoituksen vireille tällä viikolla ja laitan kyllä palautetta, kun sen aika on.

Tuliko @Juha Kokkonen vastausta, kun olit kysellyt myyjältä tapauksesta?
Millaisen palautteen aiot laittaa? Mites se rikosilmoitus?
 

Kaaoshai

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
4
Millaisen palautteen aiot laittaa? Mites se rikosilmoitus?
Eipä tuo poliisien häiritseminen asialla, joka on osin hoitunut jo ja maksu tulossa takaisin. Asiat voi (välillä) hoitaa keskustelemalla ja yhteydenpidolla tapahtuneessa oleville.

@Jill Valentine on nyt hoitanut asiaa eteenpäin ja @Nom saanut aikamäärän rahoille, niin ei tuosta muutakun palaute menemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 122
Millaisen palautteen aiot laittaa? Mites se rikosilmoitus?
Rikosilmoitus sitten, jos rahoja ei tule. Ei poliisin resursseja pidä tuhlata, kun "kaveri maksoi vähän myöhässä." Täällä on ihan oikeitakin petoksia jäänyt tutkimatta resurssien puutteessa, niin tuosta turhasta työllistämisestä pitäisi antaa jo sakkoja turhan ilmoituksen tekijälle.

Negatiivinen palaute on ollut aiheellista mielestäni jo alusta alkaen, ettei kukaan vahingossa tee kauppaa ja riskeeraa rahojen menetystä.

..mutta ne rikosilmoitukset sitten, kun myyjälle on annettu aikaa selvittää asia ja on varmasti kyse petoksesta. Tässä tapauksessa aika on jo mennyt, mutta rahat on kuulemma tulossa. Tällä pyritään taas välttämään sitä, että rikosilmoituksia tehdään niin paljon, että poliisilla ei ole resursseja tutkia. Jos samalla viikolla ei kuulu tuotetta, tietyissä erikoistapauksissa voi olla syytä (esim. sairastuminen, koronakaranteeni) - niinkuin yleisellä tasolla.

Tietenkin se ilmoitus kannattaa tehdä, jos rahoja ei kuulu - myös tässäkin tapauksessa. Mutta nyt rahoista on kuulunut jotain..
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
Eipä tuo poliisien häiritseminen asialla, joka on osin hoitunut jo ja maksu tulossa takaisin. Asiat voi (välillä) hoitaa keskustelemalla ja yhteydenpidolla tapahtuneessa oleville.

@Jill Valentine on nyt hoitanut asiaa eteenpäin ja @Nom saanut aikamäärän rahoille, niin ei tuosta muutakun palaute menemään.
Minä odottaisin keskiviikkoon (tiistai + 1 pankkipäivä rahojen siirtymiseen), ennenkuin annan palautteen. Lähännä varmistaisin että edes tämä menee luvatusti. Ja tämä varmaan on myös @Nom illa ajatus.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Millaisen palautteen aiot laittaa? Mites se rikosilmoitus?
Positiivinen tottakai vai oliko sinulla muita ajatuksia? :confused:

Palaute on nyt jätetty kun henkilö on tavoitettu ja syyt ovat nyt selvillä.

Rikosilmoitus tehdään sitten, jos sille on tarvetta. Nyt olemme sopineet että rahat palautetaan tiistaina, joten miksi ihmeessä tekisin ilmoituksen nyt? Luetteko te ollenkaan noita yllä olevia viestejä ennen kysymyksiä? :hmm:
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Positiivinen tottakai vai oliko sinulla muita ajatuksia? :confused:

Palaute on nyt jätetty kun henkilö on tavoitettu ja syyt ovat nyt selvillä.

Rikosilmoitus tehdään sitten, jos sille on tarvetta. Nyt olemme sopineet että rahat palautetaan tiistaina, joten miksi ihmeessä tekisin ilmoituksen nyt? Luetteko te ollenkaan noita yllä olevia viestejä ennen kysymyksiä? :hmm:
Hatunnostot sinulle kärsivällisyydestä. Onneksi ei muutenkaan ollut arvokkaasta kaupasta kyse. Propsit myös ylläpidolle, että tekivät viimeinkin jotain kyseisen käyttäjän kohdalla. Toivottavasti tämä toimii jonkinlaisena ennakkotapauksena kauppa-alueella, että kuinka paljon voi pikavippailla/kerätä negatiivisia palautteita/yms jne. ennen kuin aletaan jatkotoimenpiteisiin. Tässäkin tapauksessa tuo esto kauppa-alueelle on järkevämpi vaihtoehto kuin bannit koko foorumille.
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Asiaton käytös - flamettaminen
Millaisen palautteen aiot laittaa? Mites se rikosilmoitus?
I like your style. :lol:

Positiivisen tietenkin.

"Tavaraa en saanut, mutta rahat sain parin viikon odottelun jälkeen takaisin. Myyjä lupasi nyt kymmenettä kertaa parantavan tapansa, joten tulen jatkossakin tekemään kauppaa hänen kanssaan vaikka 3 eri kauppatapahtumaa on mennyt päin vittua. Suosittelen lämpimästi muitakin tekemään paljon kauppaa hänen kanssaan. Erittäin positiivinen kokemus. :thumbsup:"

Sori, en pysty lopettamaan. Tää on vaan niin hauskaa ajanvietettä. :kahvi:
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
475
Olisitko sinä sellainen ihminen joka möisi reippaasti alle markkinahinnan? Ilmoituksen laatija arvasi, että ahneus saa ihmiset liikkeelle vaikka olisi kuinka hölmö ilmoitus
No kyllä oli ihmisillä ihmettelemistä kun laitoin 3070 myyntiin 500ellä. Toki kyselijöitä oli 68 alle tunnissa, mutta kun ilmoitin että aikajärjetyksessä ensimmäinen, toinen jne saa siihen osto-oikeuden, niin ei kelvannut sille ensimmäiselle. Ei edes postiennakolla jne vaikka mitä ehdotin. No sen sai sitten loppupeleissä kolmantena jonossa ollut ja on nyt tyytyväinen kortin omistaja, joka tarjosi vielä lisää rahaa kortista.

Ja syyhän tähän hintaan oli se, että se oli mielestäni reilu ja lähempänä sitä, mitä pidin käytetyn 3070 arvona. Silti osa koitti tästäkin tinkiä johonkin 300e :D Vaikka muut ilmot oli torissa +1000e pyyntejä.

On meitä moneen junaan
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
No kyllä oli ihmisillä ihmettelemistä kun laitoin 3070 myyntiin 500ellä. Toki kyselijöitä oli 68 alle tunnissa, mutta kun ilmoitin että aikajärjetyksessä ensimmäinen, toinen jne saa siihen osto-oikeuden, niin ei kelvannut sille ensimmäiselle. Ei edes postiennakolla jne vaikka mitä ehdotin. No sen sai sitten loppupeleissä kolmantena jonossa ollut ja on nyt tyytyväinen kortin omistaja, joka tarjosi vielä lisää rahaa kortista.
Tämä ei ole henkilökohtaista, mutta en olisi minäkään ostanut muutakuin noudolla johtuen 0-kauppiaspalautteesta ja vähäisestä viestimäärästä. Tähän lisäksi vielä alhainen hinta niin liian monta hälytyskelloa soi pääässä. Postiennakossakaan ei enään voi tarkistaa tuotetta ennen maksamista.

Toki sitä en ymmärrä miksi edes tarjotaan jos ei kuitenkaan olla ostamassa.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
475
Nouto oli minulla myös vaihtoehdoissa ja yritin kyllä ehdottaa sekä kysyä ostajaehdokkaalta miten itse hoitaisi asian kummallekin siten että luotto pelaa. No tämä oli sitten seuraavan ostajan onni

Ja oli siis myynnissä torissa ei täällä
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Positiivinen tottakai vai oliko sinulla muita ajatuksia? :confused:

Palaute on nyt jätetty kun henkilö on tavoitettu ja syyt ovat nyt selvillä.

Rikosilmoitus tehdään sitten, jos sille on tarvetta. Nyt olemme sopineet että rahat palautetaan tiistaina, joten miksi ihmeessä tekisin ilmoituksen nyt? Luetteko te ollenkaan noita yllä olevia viestejä ennen kysymyksiä? :hmm:
No saitko rahat?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 594
Viestejä
4 205 594
Jäsenet
70 923
Uusin jäsen
Rezponze

Hinta.fi

Ylös Bottom