Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
64
Ei pahalla mutta kun lukee näitä petkususyrityksia niin ihmetyttää miten joku yleensä voi ensinnä tehdä niitä ja vielä tyhmemmältä tuntuu etttä porukka sitten katsoo läpi sormien selvää kusetusyritystä vaikka saisikin uhkailemalla rikosilmoituksella rahat takaisin. Onhan varkauskin aina varkaus ja petkutus tehty samoin vaikka lopuksi sitten uhan alla palauttaisi tavaran.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
@villethefin

Ostin kaverilta emolevyn ja paketti lähtikin matkaan nopsaan ja tuli perille ilman ongelmia. Huomasin kuitenkin, että paketista puuttui 4 x sata-kaapeleita, jotka siellä olisi pitänyt olla. Myynti-ilmoituksessa luki, että "alkuperäinen laatikko tavaroineen löytyy", minkä oletin tarkoittavan, että alkuperäinen laatikko + alkuperäistarvikkeet ovat tallella. Tai jos jotain oleellista (kuten minun mielestäni nuo kaapelit) olisi puuttunut niin siitä olisi pitänyt mainita ilmoituksessa tai ennen maksua.

Sitten suoria lainauksia yksityisviestien puolelta niin ei se kuuluisa konteksti muutu. Toivottavasti tästä ei ihan yhtä pitkiä jatkokeskusteluja tarvitse käydä kuin tuossa edeltävänä olevasta casesta.

- Emo tuli perille ja ehjältä näyttäs, kiitoksia. Katoin tota osaluetteloo ni eiks tossa pitäny olla sata-kaapeleita mukana 4 kpl? Ainaki manuaalin mukaa. En löytäny yhtää :/

** Moi. Saattaa tosiaan olla joo, että tuosta jäi Sata piuhat kyydistä pois.

- Niitä kyllä kaipailisin vielä tuoho mukaa, kun pitää omat laittaa nykysen emon mukana eteenpäin, kun sen saa kaupaksi :)

** Jätä laittamatta omasi mukaan. Niitä on useimmiten liikaa kuin liian vähän

- Ei se oikein noin toimi, jos sanon et on alkuperäistarvikkeet mukaan, ku jotain myyn ja sit jätän ne laittamatta :D?

- Onks siula ne piuhat tallessa kuitenki? Tai onhan ne jos niitä on useimmiten liikaa ku liia vähä ;)

** Ne on varmaan tuolla koneessa, on niitä nyt muutamat sielä sun täällä. Voin vaikka palauttaa 10€ niin saat Jimmsiltä tilattua uudet helpommin

- Ei taida 4 kpl kaapeleita kympillä irrota :)

** Ei ollu alkuperäisessä paketissakaan neljää

- (Kuva valmistajan manuaalista, sivu 10) Samat 4 kaapelia, jotka löytyy tuosta miun nykysestä x570-i-emosta.

** No jo nyt on vaikeeta. Laitan tulemaan jossain vaiheessa.

- Ei tää ois kuule ollenkaa vaikeeta, jos oisit tehny asiat kerralla niiku kuuluu - Eli tarkistanu pakkauksen ja mitä puuttuu ja kirjottanu ilmotukseen et kaapelit puuttuu etkä vaa kirjotellu lonkalta et juujuu kaikki löytyy... Ja ehdottelet ratkaisuks sit et muutki tekis samaa tyylii ja jättäs vaa osia pois matkasta koska "Niitä on useimmiten liikaa kuin liian vähän" :D Jos nyt vaa myöntäisit virhees ja pyytäisit anteeks ja laittasit ne kaapelit tulee asap tai sitten et tee mitää, en mie sinuu pakota eikä miun talous tuohon kaadu. Mut onha tää vähä naurettavaa näi perusasioita selittää toiselle :)

** No pahoittelut, että tässä nyt kävi näin. Alkuperäisen myyntipostauksen "alkuperäinen laatikko tavaroineen" omassa mielessäni tarkoitti lähinnä vaan tavaroita, jotka ovat "ylimääräistä" kilkettä. Ei tämä nyt niin vakava asia ole. Enemmän tässä on tehty tappiota, kun asian käsittelyyn on näin kauan mennyt aikaa. "Laita vahinko kiertämään" nyt oli lähinnä sellainen "ratkaisu" jonka voisi kuvitella olevan aikalailla kätevin. Jokaisella on kuitenkin noita johtoja yleensä aika paljon, kun tietokoneiden kanssa räpertää. Olet oikeassa ja minä väärässä ja myönnän virheeni ja syntini. Laitan SATA-johtoja nyt 4kpl tulemaan. Hyvää jouluja ja onnellisempaa uutta vuotta.

- Kiitos. Kyllä noista "ylimääräisistä" kilkkeistä taitaa nuo sata-kaapelit yksi tärkeimmistä, kun kaikilla ei pelkkiä m.2-paloja ole ja selkeästi siulakaa ei niitä kaapeleita ollu riittävästi nurkissa lojumassa, kun olit ne ottanu paketista käyttöön :) Siula on epäilemättä se mielikuva, että mie vaan nillitän turhasta, mutta voit sit vaikka käydä tuolla kauppakokemukset-foorumilla koeponnistamassa näitä näkemyksiä - En usko, että saat kovin suurta kannatusta. Oon ihan samaa mieltä ettei tää vakava asia ois ollukaa jos oisit vaa ollu et "hups, anteeksi, että ne unohtui, laitanpa ne matkaan tästä". Mie oisin kiittäny ja asia ois ollu fine. Mut sit aloit vänkää vastaa, että onhan niitä kaapeleita kaikilla + mie voisin jemmata omani + kympillä saat Jimmssiltä uudet + eihä niitä kaapeleita neljää ollu + siun mielestä "ylimääräisiä" kilkkeitä ei tarvii laittaa mukaa tai niiden puuttumisesta ei tarvii mainita myynti-ilmoituksessa + oltais vaa laitettu vahinko kiertää + onpa tää nyt vaikeeta + ei tää nyt nii vakava asia oo. Mutta, jospa tää nyt ois tältä erää tässä.

Loppu hyvin kaikki hyvin näyttäisi olevan lopputulos, jos kaapelit tulee perille ja silloin mennään neutraalilla palautteella. Isosta ja vakavasta asiasta ei ollut kyse, mutta se miten asiaa lähdettiin purkamaan ja perustelemaan ja ratkomaan ei oikein saa kannatusta minulta. Toivottavasti kaveri oppi jotain ja mie en nyt vaan ollut se tyhjästä nillittäjä :)
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 007
En nyt ehkä itse tägäisi kaveria heti tänne, jos on kuitenkin luvannut ne sata-piuhat jo toimittaa. Eri asia sitten, jos piuhoja ei pariin viikkoon kuulu lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mut joo, subjektiivisia näkemyksiähän nämä ovat. Jos on omasta mielestä huono kokemus, niin sitten se on huono kokemus. Ei siinä Retaleen mielipiteet asiasta paljoa paina :cigar2:
 

Pakkasukko

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
720
En nyt ehkä itse tägäisi kaveria heti tänne, jos on kuitenkin luvannut ne sata-piuhat jo toimittaa. Eri asia sitten, jos piuhoja ei pariin viikkoon kuulu lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mut joo, subjektiivisia näkemyksiähän nämä ovat. Jos on omasta mielestä huono kokemus, niin sitten se on huono kokemus. Ei siinä Retaleen mielipiteet asiasta paljoa paina :cigar2:
Samaa mieltä.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
Jos alkaa näyttämään, että suuremman yleisön mielipide on, että aiheetta tänne postailin niin pyydetään sitä sitten anteeksi :) Mutta onneksi, jos suuri yleisö näkee asian aiheettomana tägäyksenä niin eihän siitä kaverille pitäisi mitään haittakaan sitten koitua eikä mitään leimaa tulla otsaan
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Itsekin näkisin että jos kirjoitan Alkuperäinen laatikko tallella ja tuote X se tarkoittaa lähinnä että saan tuotteen X varmasti ns. "hyvin" lähetettyä (vaikka puukottamalla sitä alkuperäistä laatikkoa / suojamuovia jos mukana tulee jotain muutakin että kaikki mahtuu kuten tein esim. R9 Nano + be quiet 92x92x25mm silent wings 2 PWM tuulettimella modattuna paketin kera).

Tosin olisi sekin hyvä mainita jos ihan kaikkea härpäkettä ei löydykään tai jopa jos ostokuittia tms. ei tule mukaan. Vaikka voikin olla vaikea muistaa mitä kaikkea tuli alunperin tuotteen mukana (itse en esim. ikinä ole mitään niitä "oveen laitettavia minä pelaan täällä tuotteella X ei saa häiritä" tyyppisiä pahvisia lappusia tai esim. tarroja käyttänyt mutta voivat hyvin olla hukkuneet jonnekin vuosien saatossa).

Mutta pahimmillaan tosiaan olen lukenut miten jotkut ovat laittaneet tuotteita jossain sanomalehdessä käärittynä teipillä kiinni mistä minusta saisi jo ihan aiheestakin laittaa negatiivista palautetta. Siksi koen aina positiiviseksi sen jos toinen kirjoittaa että alkuperäinen laatikko on olemassa (ja toivottavasti myös jonkun paketoinnin laittaa sen lisäksi, tosin on niitä ihan liikkeestäkin tullut esim. emolevyä pelkässä omassa laatikossaan ja postitus tiedot kiinni siinä laatikossa)
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
64
En nyt ehkä itse tägäisi kaveria heti tänne, jos on kuitenkin luvannut ne sata-piuhat jo toimittaa. Eri asia sitten, jos piuhoja ei pariin viikkoon kuulu lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mut joo, subjektiivisia näkemyksiähän nämä ovat. Jos on omasta mielestä huono kokemus, niin sitten se on huono kokemus. Ei siinä Retaleen mielipiteet asiasta paljoa paina :cigar2:
Olen kanssa samaa mieltä ettei ole suuri vaiva pistää kaikki osat laatikkoon jos on ne ilmoituksessa luvattu.
Onhan se järjetöntä että ostajan pitää alkaa puuttuvia sitten yksitellen erikseen pyytämään. Jos ostaja tekisi niin että maksaakin ensin vain osan tuotteesta niin varmasti alkaa hirveä poru myyjän taholta :)

Samoin nuo älyttömän pitkät toimitus ajat joista välillä kerrotaan.
Jos asuu jossakin korvessa tiettömen taipaleiden takana sen voi myynti ilmoituksessa mainita esim että käyn vain kerran kuukaudessa taajamassa ja postissa. Aika usein on niin että tilattu ja itselle tullut tavara kyllä saatetaan hakea aika pikaiseasti,
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
696
Olen kanssa samaa mieltä ettei ole suuri vaiva pistää kaikki osat laatikkoon jos on ne ilmoituksessa luvattu.
Onhan se järjetöntä että ostajan pitää alkaa puuttuvia sitten yksitellen erikseen pyytämään. Jos ostaja tekisi niin että maksaakin ensin vain osan tuotteesta niin varmasti alkaa hirveä poru myyjän taholta :)

Samoin nuo älyttömän pitkät toimitus ajat joista välillä kerrotaan.
Jos asuu jossakin korvessa tiettömen taipaleiden takana sen voi myynti ilmoituksessa mainita esim että käyn vain kerran kuukaudessa taajamassa ja postissa. Aika usein on niin että tilattu ja itselle tullut tavara kyllä saatetaan hakea aika pikaiseasti,
Itse vien postiin tavarat kun maksettu ja tavara on seuraavana arkipäivänä noudettavissa. Moni tuntuu jättävän automaatteihin jotka katsotaan ja tyhjennetään kun ehditään. Kerran meni 4 arkipäivää ennenkuin sain paketin. Kai olen liian vanhaa koulukuntaa...
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
566
Avataan nyt tästäkin puolelta sitten asiaa. Tosiaan, en ollut ajatellut SATA-kaapeleiden kuuluvan tuohon "alkuperäistarvikkeisiin" epähuomiosta tai mistä lienee tahansa johtuen.

Olin keskustelua käytäessä asioilla (miljoona rautaa tulessa jne.) ja samalla koitin mobiililla hoitaa asiaa.

Noh, ongelman ratkaisemiseksi pienimmällä vaivalla ehdottelin erilaisia vaihtoehtoja:
1. älä luovu nykyisistä
2. lähetän rahaa niin saa tarvittavan määrän kaapeleita.


vastineeksi sain 0 ehdotusta asian ratkaisemiseksi, ainoastaan luokkaa "Olisitpa parempi ihminen, etkä tekisi virheitä niin elämä olisi helppoa" ja kyse on selkeästi vain periaatteesta "koska kirjoitin näin, niin näin:".

Sama asenne oli jo, kun alunperin satuin vahingossa antamaan väärän puhelinnumeron mobilepay maksua varten (olikin 69 eikä 96). Tästä tilanteesta selvittiin kuitenkin nopeasti, rahat saatiin takaisin ja kaikki ok. Asenne: "Olisitpa edes tarkistanut, etkä tekisi virheitä!"

Noh.

Vaikka olisin heti tilanteesta pahoitellut ja sanonut, että lähetän kaapelit, eivät ne olisi vielä liikkuneet Postin tiskiä pidemmälle (ovat siellä tässäkin tilanteessa).

Nyt ollaan kuitenkin jo "Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset" -puolella?

Kyllä tästä jäi paskanmaku suuhun täälläkin. Kauppa nyt onnistui kuitenkin hyvin, mutta osapuolten välisestä kommunikoinnista tässä nyt enempi ja asenteista varmaan suurin ongelma?

edit: Ensimmäinen yhteydenotto puuttuvista piuhoista eilen klo 15:23. Piuhat jätetty postiin tänään klo 10:27.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
Olin keskustelua käytäessä asioilla (miljoona rautaa tulessa jne.) ja samalla koitin mobiililla hoitaa asiaa.
Olisit voinut asiasta mainita tai jättänyt vastaamatta ja maininnut kiireistä sitten myöhemmin niin homma olisi ollut ok.

Noh, ongelman ratkaisemiseksi pienimmällä vaivalla ehdottelin erilaisia vaihtoehtoja:
1. älä luovu nykyisistä
2. lähetän rahaa niin saa tarvittavan määrän kaapeleita.

vastineeksi sain 0 ehdotusta asian ratkaisemiseksi, ainoastaan luokkaa "Olisitpa parempi ihminen, etkä tekisi virheitä niin elämä olisi helppoa" ja kyse on selkeästi vain periaatteesta "koska kirjoitin näin, niin näin:".
Jos tuolta meidän keskustelusta saa tuon kuvan niin ok. Tämän takia laitoin suorat sitaatit niin jokainen voi tulkita ne, kuten parhaaksi näkee ja minimoin itse omin sanoin selitykset.

Sama asenne oli jo, kun alunperin satuin vahingossa antamaan väärän puhelinnumeron mobilepay maksua varten (olikin 69 eikä 96). Tästä tilanteesta selvittiin kuitenkin nopeasti, rahat saatiin takaisin ja kaikki ok. Asenne: "Olisitpa edes tarkistanut, etkä tekisi virheitä!"
Tämä ei nyt liittynyt siihen miksi nostin asian täällä esille, mutta otetaan sekin puheeksi, kun sen näet tarpeelliseksi. Osoittelin liian nopeasti sormella sinne suuntaan, koska itsessänikin oli vikaa ja pahoittelin sitä. Ja pahoittelen nyt uudelleen.

Vaikka olisin heti tilanteesta pahoitellut ja sanonut, että lähetän kaapelit, eivät ne olisi vielä liikkuneet Postin tiskiä pidemmälle (ovat siellä tässäkin tilanteessa).
Miun mielestä tää ei nyt oikein sovi perusteluks? Jos alan vänkäämään vastaan ja lopulta annan periks ja sanon sit et lopputulos ois kuitenki sama ku jos en olis aluks alkanu vänkäämään ollenkaan? Mites jos miulta olis puuttunut viel vaik kuukauden ajan koneesta näyttis ja olisit alkanu vänkäämään tällee. Oisko sit ok, jos kuukauden päästä olisit antanut periks, koska "hei et ois päässy kuitenkaa aiemmi käyttää konetta, ku siulta puuttu näyttis"? Joku vois keksii paremmanki vertauksen tai selittää miule et mite tuo perustelu on ok.

Nyt ollaan kuitenkin jo "Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset" -puolella?
Kyllä tässä oli minun mielestä mukana sekä epärehellisyyttä, että huonoa kauppakokemusta, mutta kuten viisaammat edellä mainitsivat, on tämä näkemys aina subjektiivinen :) Ja kuten minä totesin niin onnellinen loppu häämöttää kuitenkin.

Kyllä tästä jäi paskanmaku suuhun täälläkin. Kauppa nyt onnistui kuitenkin hyvin, mutta osapuolten välisestä kommunikoinnista tässä nyt enempi ja asenteista varmaan suurin ongelma?
Harmi juttu. Olen samaa mieltä, että asenne-erot oli suurin syy tälle.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
476
Ostaja voi myös kohtalaisen pienellä vaivalla välttyä ikäviltä yllätyksiltä yksinkertaisesti kysymällä mitä kaikkea emolevyn mukana tulee ja mitä ei, jos tietyllä johdolla tai osalla on merkittävä vaikutus kokonaisuuteen.
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
566
Miun mielestä tää ei nyt oikein sovi perusteluks? Jos alan vänkäämään vastaan ja lopulta annan periks ja sanon sit et lopputulos ois kuitenki sama ku jos en olis aluks alkanu vänkäämään ollenkaan? Mites jos miulta olis puuttunut viel vaik kuukauden ajan koneesta näyttis ja olisit alkanu vänkäämään tällee. Oisko sit ok, jos kuukauden päästä olisit antanut periks, koska "hei et ois päässy kuitenkaa aiemmi käyttää konetta, ku siulta puuttu näyttis"? Joku vois keksii paremmanki vertauksen tai selittää miule et mite tuo perustelu on ok.
Tuolla siis tarkoitin sitä, että vaikka kyseessä olisi ollut täysin rehellinen erehdys ja olisi oikeasti vain unohtunut laittaa johdot matkaan ja laittanut ne heti matkaan.
Ei tässä olla missään vaiheessa vänkätty asiasta, että kuuluuko johdot sinulle. Olen omasta mielestäni vain koittanut löytää ratkaisua, että voidaanko asia hoitaa nopeammin ja vaivattomammin muulla tavalla. Koko asian käsittely kesti kuitenkin alle 3/4 vuorokautta, niin mielestäni ollaan aika kuivalla ruudilla ja herkällä liipasinsormella oltu liikenteessä.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
Ostaja voi myös kohtalaisen pienellä vaivalla välttyä ikäviltä yllätyksiltä yksinkertaisesti kysymällä mitä kaikkea emolevyn mukana tulee ja mitä ei, jos tietyllä johdolla tai osalla on merkittävä vaikutus kokonaisuuteen.
Kyllä. Tämä nerokas kikka on otettava käyttöön. Mutta jos tuolleen puolihuolimattomasti huomaa jälkikäteen, että "juu kyllähän sieltä jotain saattoi jäädä pois ja ne kamat on tuolla omassa koneessa kiinni ja kyllähän niitä pitäisi kaikilla nurkissa lojua enemmän kuin tarpeeksi, vaikka itse olenkin ne tuosta ottanut käyttöön", niin yhtä puolihuolimattomasti saattaa sanoa etukäteen kysyttäessä, että juujuu kaikki löytyy. Ja se ensimmäinen miina tässä oli, että oletin tuon "alkuperäinen laatikko tavaroineen" tarkoittavan muutakin kuin "alkuperäinen laatikko ja ?".
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
566
Kyllä. Tämä nerokas kikka on otettava käyttöön. Mutta jos tuolleen puolihuolimattomasti huomaa jälkikäteen, että "juu kyllähän sieltä jotain saattoi jäädä pois ja ne kamat on tuolla omassa koneessa kiinni ja kyllähän niitä pitäisi kaikilla nurkissa lojua enemmän kuin tarpeeksi, vaikka itse olenkin ne tuosta ottanut käyttöön", niin yhtä puolihuolimattomasti saattaa sanoa etukäteen kysyttäessä, että juujuu kaikki löytyy. Ja se ensimmäinen miina tässä oli, että oletin tuon "alkuperäinen laatikko tavaroineen" tarkoittavan muutakin kuin "alkuperäinen laatikko ja ?".
Kyllä, niistä neljästä nimenomaisesta SATA-kaapelista, jotka tulivat tuon kyseisen emolevyn mukana, oli 2 kappaletta käytössä tämän hetkisessä koneessa, koska en ollut vaihtanut kuin emolevyn, joten jätin kaikissa (useampi kuin 2) kiintolevyä samoille johdoille. Sitten ne kaksi toista johtoa olivat samassa laatikossa kuin loput n. 10 SATA-kaapelia. Näistä kaivoin sinulle nyt ne juuri alkuperäiset SATA-kaapelit (pituuksissa oli pari cm eroa toisiin).

Avasin oman tietokoneeni, irroittelin näyttistä yms, että pääsen käsiksi uudestaan SATA piuhoihin, että saadaan sinulle juuri ne SATA-kaapelit ja toiset "varastosta" tilalle.

Kyseessä on käytössä ollut emolevy, jonka SATA-kaapelit ovat olleen käytännöllisyyden syistä käytössä, kun on silloin tietokonetta kasattu. Kun emolevy on vaihdettu, en ole kokenut tarpeelliseksi vaihtaa kiintolevyistä SATA-kaapeleita emolevyn vaihdon yhteydessä.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
Tuolla siis tarkoitin sitä, että vaikka kyseessä olisi ollut täysin rehellinen erehdys ja olisi oikeasti vain unohtunut laittaa johdot matkaan ja laittanut ne heti matkaan.
Ei tässä olla missään vaiheessa vänkätty asiasta, että kuuluuko johdot sinulle. Olen omasta mielestäni vain koittanut löytää ratkaisua, että voidaanko asia hoitaa nopeammin ja vaivattomammin muulla tavalla. Koko asian käsittely kesti kuitenkin alle 3/4 vuorokautta, niin mielestäni ollaan aika kuivalla ruudilla ja herkällä liipasinsormella oltu liikenteessä.
Noh ensimmäinen ehdotus oli, että jemmaan omat johtoni ja laitan sen kuuluisan vahingon kiertämään. Eihän se ole mikään ehdotus sinun suunnalta, että sinä olisit minulle mitään laittamassa?

Toinen ehdotus oli, että annat kympin alennuksen, koska Jimmssiltä saa siihen hintaan uudet. Kun totesin ettei taida saada tarvittavaa määrää niin väitit ettei alun perinkään ole ko. määrää tullut, vaikka asia oli jo kertaalleen manuaalista tarkastettu ja on aika helppo tarkastaa uudelleen. Tää ehdotus oli osittain siihen suuntaan, että olisit virhettä kompensoimassa, mutta sitten aloit vänkäämään tuosta määrästä :D
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
566
Noh ensimmäinen ehdotus oli, että jemmaan omat johtoni ja laitan sen kuuluisan vahingon kiertämään. Eihän se ole mikään ehdotus sinun suunnalta, että sinä olisit minulle mitään laittamassa?
Ei se ole jemmaamista, jos vaikka omaan ilmoitukseen laitat sitten, että "johdot eivät kuulu" ja tämän lisäksi pyytänyt hyvitystä.

Toinen ehdotus oli, että annat kympin alennuksen, koska Jimmssiltä saa siihen hintaan uudet. Kun totesin ettei taida saada tarvittavaa määrää niin väitit ettei alun perinkään ole ko. määrää tullut, vaikka asia oli jo kertaalleen manuaalista tarkastettu ja on aika helppo tarkastaa uudelleen. Tää ehdotus oli osittain siihen suuntaan, että olisit virhettä kompensoimassa, mutta sitten aloit vänkäämään tuosta määrästä :D
Tuossa 10e ehdotuksen kohdalla oletin, että mukana tullut vain 2kpl johtoja. Määrä tarkistettiin/osoittettiin minulle eriksi myöhemmin.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
Kyllä, niistä neljästä nimenomaisesta SATA-kaapelista, jotka tulivat tuon kyseisen emolevyn mukana, oli 2 kappaletta käytössä tämän hetkisessä koneessa, koska en ollut vaihtanut kuin emolevyn, joten jätin kaikissa (useampi kuin 2) kiintolevyä samoille johdoille. Sitten ne kaksi toista johtoa olivat samassa laatikossa kuin loput n. 10 SATA-kaapelia. Näistä kaivoin sinulle nyt ne juuri alkuperäiset SATA-kaapelit (pituuksissa oli pari cm eroa toisiin).

Avasin oman tietokoneeni, irroittelin näyttistä yms, että pääsen käsiksi uudestaan SATA piuhoihin, että saadaan sinulle juuri ne SATA-kaapelit ja toiset "varastosta" tilalle.

Kyseessä on käytössä ollut emolevy, jonka SATA-kaapelit ovat olleen käytännöllisyyden syistä käytössä, kun on silloin tietokonetta kasattu. Kun emolevy on vaihdettu, en ole kokenut tarpeelliseksi vaihtaa kiintolevyistä SATA-kaapeleita emolevyn vaihdon yhteydessä.
Hienoa, että sinulla on noita laatikollinen ja hienoa, että raaskit sieltä nyt muutaman minullekin laittaa :) Tuli varmaan halvemmaksikin kuin se 10 €
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
566
Asia on mielestäni omalta puoleltani nyt hoidettu kuntoon niin hyvin kuin pystyy. Asiasta on pahoiteltu ja SATA-kaapelit on toiveiden mukaisesti lähetetty ostajalle. En jaksaisi asiasta enää enempää jauhaa, kun pitäisi töitäkin tehdä ja tälläisestä "Näin tämä on ja tästä en jousta"-asenteesta nousee vain verenpaine.

Hienoa, että sinulla on noita laatikollinen ja hienoa, että raaskit sieltä nyt muutaman minullekin laittaa :) Tuli varmaan halvemmaksikin kuin se 10 €
Ei tullut. Postitus maksoi vajaa 6 € ja käytetty aika huomattavasti enemmän.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
Ei se ole jemmaamista, jos vaikka omaan ilmoitukseen laitat sitten, että "johdot eivät kuulu" ja tämän lisäksi pyytänyt hyvitystä.


Tuossa 10e ehdotuksen kohdalla oletin, että mukana tullut vain 2kpl johtoja. Määrä tarkistettiin/osoittettiin minulle eriksi myöhemmin.
En olisi muuttanut omaa myynti-ilmoitustani, vaan olisin myynyt sen vasta sitten, kun olisin sinulta saanut ne piuhat. Tai sitten olisin muuttanut ja joutunut todnäk myymään halvemmalla, jos ostaja olisi piuhoja kaivannut ja sitten, kun sinulta olisi tullut piuhat olisi minulla ollut 8 kpl ja yksi emo.

Se 4 kpl tuli ilmi heti ensimmäisessä viestissä tuolla aiemmassa spoilerissa, käy kurkkaa :)
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
On nyt aivan pakko ottaa kantaa tähän juupas-eipäs nahisteluun.
Kyseessä on kuitenkin muutama johto, joita saa parilla eurolla verkkiksen alelaarista tuon tuostakin. Tässä tapauksessa myyjä on myöntänyt virheensä ja luvannut toimittaa puuttuvat kaapelit.
Jatkossa myyjä muistaa laittaa hieman tarkemmin mitä tulee mukaan ja ostaja voi vielä tarvittaessa varmistaa, että saa haluamansa.
EIköhän aikuiset ihmiset osaa nyt asettua tälläisen asian takia. Jos jäi huono maku suuhun niin laitatte sitten palautteeseen maininnat tuosta.
Ei tarvinne kuitenkaan floodata tätä yhtään enempää tähän ketjuun, kun asia on sovittu nyt kaupan osalta, kuten pitääkin. Mikäli nyt haluatte jatkaa tästä niin voinette sen varmaan YV:n puolella, että ketju pysyy suunnilleen aiheessaan jälleen.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
493
On nyt aivan pakko ottaa kantaa tähän juupas-eipäs nahisteluun.
Kyseessä on kuitenkin muutama johto, joita saa parilla eurolla verkkiksen alelaarista tuon tuostakin. Tässä tapauksessa myyjä on myöntänyt virheensä ja luvannut toimittaa puuttuvat kaapelit.
Jatkossa myyjä muistaa laittaa hieman tarkemmin mitä tulee mukaan ja ostaja voi vielä tarvittaessa varmistaa, että saa haluamansa.
EIköhän aikuiset ihmiset osaa nyt asettua tälläisen asian takia. Jos jäi huono maku suuhun niin laitatte sitten palautteeseen maininnat tuosta.
Ei tarvinne kuitenkaan floodata tätä yhtään enempää tähän ketjuun, kun asia on sovittu ja nähtävästi nyt kaupan osalta, kuten pitääkin. Mikäli nyt haluatte jatkaa tästä niin voinette sen varmaan YV:n puolella, että ketju pysyy suunnilleen aiheessaan jälleen.
Hyvä väliintulo, kiitos. Jätän tän nyt omalta osaltani tähän.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ei ainakaan itselleni ole koskaan tullut käytettyjen emolevykauppojen mukana yhtään sata-kaapelia, enkä ole osannut edes odottaa niitä.

Eniten harmitti kerran kun emolevyn mukana ei tullu io-shiediä ja sen puuttumisesta ei ollut mitään mainintaa myynti-ilmoituksessa.

En kuitenkaan antanut negatiivista palautetta, vaan kysyin myyjältä YV:llä unohtuiko laittaa mukaan ja sitä kuulemma ollut ollenkaan tarjota.

Tilasin sitten eBaysta uuden perspellin ja se on vieläkin tuolla kaapissa odottamassa hetkeä kun jaksan / muistan laittaa sen paikoilleen.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 224
Ei ainakaan itselleni ole koskaan tullut käytettyjen emolevykauppojen mukana yhtään sata-kaapelia, enkä ole osannut edes odottaa niitä.
Koko case nyt jo enemmän tai vähemmän selvä, mutta kyllä mä tulkitsen että "alkuperäinen laatikko tavaroineen" tarkoittaa:
"alkuperäinen laatikko ja ne tavarat jotka siellä on alunperinkin ollut". Tsässä tapauksessa siis myös ko. kaapelit.

Tulkintakysymys enimmäkseen, mutta näitä sattuu kun yksi tarkoittaa toista ja toinen tulkitsee toisin.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Helppo myydän kuvan/kuvien keran, josta näkyy koko kaupan sisältö. Esim: "Emo xxx laatikolla ja kuvan mukaisella sisällöllä"
Eipä tarvitse kummankaan osapuolen miettiä jos joku ruuvi, johto, tarra tms. puuttuu, vaikka lähtökohtaisesti tarkoituksena olisikin toimittaa kaikilla alkuperäisillä hilppeillä.

Jos myydään kaikkineen, niin ei silloin ostajan tarvitse kysyä onko kaikki mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Kannattaa mainita ennemmin tyyliin mukaan alkuperäinen laatikko sekä jotain mukana tullutta sälää, jos ei uutta olla myymässä. Ostaja voi sitten kysyä jos haluaa. Vaikka onhan siinäkin välillä käynyt niin että on maininnut vaikka ilmoituksessa ei takuuta, niin on kyselty paikan päällä kuitteja.

Kerran ostin modulaarisen 1000w virtalähteen jossa tuli about pari piuhaa mukana kun niitä olisi pitänyt olla toistakymmentä. Purettiin kauppa kun tuote oli tuon takia lähes käyttökelvoton. Riippuu paljon siitä millainen myyjä on milloinkin kyseessä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Ihan hyvä "ennakkotapaus" kuitenkin näiden sata-piuhojen suhteen, en itsekään tuossa joku aika sitten miettinyt hetkeäkään niiden perään kun vaihdoin emolevyn z270->z590 asiaankuuluvine prossuineen. Vanhaa emolevyä kaupittelinkin hetken kunnes löysin sille käyttöä kun kokosin kaverille kokoonpanon sen ympärille (johon ei siihenkään mitään sata-johdoilla liitännäistä tullut).

Sitäkin kun kuitenkin kaupittelin sen hetken ns. kaikkinensa eli keräsin tallessa olleeseen emon laatikkoon antistaattiseen pussiin emo+prossupaketin ja siellä oli pohjalla entuudestaan kaikki tarrat, paperit, ohjekirjat mihin ei koskaan tullut kajottua, IO shieldin ja wifi-antennin tietty keräsin sinne. Toki sata-piuhat olin käyttänyt jo silloin 2017 kun tuon emon kanssa koneen kokosin ja aikaa myöten hankkinut niitä lisääkin ja unohtanut että niitä edes emon mukana koskaan tulivatkaan. Uutta emoa vaihtaessakin tietty käytin vanhoja miettimättä asiaa sen enempää ja sinne jonnekin pohjalevyn alle uuden pakettiin jäivät uudet piuhat (tarkistinkin nyt että olihan siellä 2kpl uudessa).

Ja tottapuhuen.. en edes ennen tätä "tiedostanut" että emojen mukana tulee noita - tavallaan sellaisia itsestäänselviä hyödykkeitä jotka uutta paketista purkaessaan kuvainnollisesti nakkaa olan yli "roskiin" jos niitä ei tarvitse aka setupissa on jo tarvittavat johdot paikallaan / tai niitä ei tarvita ollenkaan. Ja käytettyä ostaessa en "kaikki mukana" kaavassa odottaisi muuta kuin että emolevy on pakattu kuin tehtaan jäljiltä ja laatikon pohjalla on ne lasinaluset, johtojenhallinta velcro-pannat yms. tarra-täyhkä joihin ei muutenkaan kiinnitä huomiota.

Ketään tässä mitenkään moittimatta - jotkut on tarkkoja, eikä se väärin ole. Itse ainakin opin tästä asian johon kiinnittää huomiota jos kauppaa itse tulevaisuudessa myyjänä teen.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
64
Itse vien postiin tavarat kun maksettu ja tavara on seuraavana arkipäivänä noudettavissa. Moni tuntuu jättävän automaatteihin jotka katsotaan ja tyhjennetään kun ehditään. Kerran meni 4 arkipäivää ennenkuin sain paketin. Kai olen liian vanhaa koulukuntaa...
Juuri niin ja seurantakoodi ostajalle niin näkee onko viivytyksen syy postissa vai lähettäjässä.
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
283
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
505
Mitä mieltä valamiehistö on tällaisesta tapauksesta: Ostin tämän emolevyn Myyty - ASUS P5Q3 [Raisio] ja kuten keskustelusta näkyy, niin kysyttäessä myyjä sanoi socketin pinnien olevan kunnossa. Sain yksityisviestillä kuvia emolevystä ja socketista ja katsoin vain että nimimerkkilappu ja myytävä tuote täsmäävät enkä tutkinut kuvia sen tarkemmin. Kuitenkin paketin saatuani kävi ilmi, että muutama pinni oli vääntynyt ja yksi näyttää olevan kokonaan poikki. Lisäksi emolevyn selkäpuolelle oli kaatunut reilusti aftershavea tai muuta vastaavaa tahmeaa ainetta ja emolevyn reunassa on johtimiin asti ulottuvia naarmuja eikä verkko-ohjain toimi. Tarkemmin katsottuna piiri näyttää kärähtäneeltä, koska se on hieman ruskehtava keskeltä. Mistään näistä ei ollut mainittu myynti-ilmoituksessa, vaikka verkkopiiriä lukuunottamatta vahingot ovat selvästi havaittavissa paljaalla silmällä ja nenällä ilman erityistä testaamista. Tässä muutama kuva: Asus P5Q3 Jälkeenpäin tarkemmin tutkimalla myyjän lähettämistä kuvista kyllä näkyy, että kaikki pinnit eivät ole kunnossa. Tässä kohdassa tuli se oma virhe kun luotin toisen sanaan, enkä tutkinut asiaa itse kuvista. Olisin luultavasti jättänyt kaupat tekemättä, jos olisin katsonut kuvat tarkkaan ja huomannut pinnivauriot silloin.

Puhdistin tökötit pois ja nyt monien Memtest- ja Prime95-testien jälkeen näyttää siltä, että emolevy toimii täysin vakaasti ainakin kaksiytimisellä prosessorilla vakiokellotaajuudella. (Aluksi minulla oli ongelmia sekamuistien kanssa, mutta neljällä samanlaisella kammalla kaikki toimii hyvin.) Ainoastaan verkkopiiri on edelleen pimeä.

Minkälainen palaute tästä nyt sitten pitäisi antaa? Neutraali? Varsinkin tuo pinnivika on mielestäni aika paha vaurio, mutta kun emolevy tuntuu toimivan verkkopiiriä lukuunottamatta, niin en näe tarpeelliseksi ryhtyä purkamaan kauppaa. Lisäksi huomionarvoista on, että tuotteen arvo on vähäinen ja palauttamisesta aiheutuisi kustannuksia. Ikävää tässä on lähinnä se, että pinnien sanottiin olevan kunnossa, vaikka ne eivät selvästikään ole ja emolevyn lotraaminen aftershavella tms vähän kielii komponenttien huolimattomasta käsittelystä.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Mitä mieltä valamiehistö on tällaisesta tapauksesta: Ostin tämän emolevyn Myyty - ASUS P5Q3 [Raisio] ja kuten keskustelusta näkyy, niin kysyttäessä myyjä sanoi socketin pinnien olevan kunnossa. Sain yksityisviestillä kuvia emolevystä ja socketista ja katsoin vain että nimimerkkilappu ja myytävä tuote täsmäävät enkä tutkinut kuvia sen tarkemmin. Kuitenkin paketin saatuani kävi ilmi, että muutama pinni oli vääntynyt ja yksi näyttää olevan kokonaan poikki. Lisäksi emolevyn selkäpuolelle oli kaatunut reilusti aftershavea tai muuta vastaavaa tahmeaa ainetta ja emolevyn reunassa on johtimiin asti ulottuvia naarmuja eikä verkko-ohjain toimi. Tarkemmin katsottuna piiri näyttää kärähtäneeltä, koska se on hieman ruskehtava keskeltä. Mistään näistä ei ollut mainittu myynti-ilmoituksessa, vaikka verkkopiiriä lukuunottamatta vahingot ovat selvästi havaittavissa paljaalla silmällä ja nenällä ilman erityistä testaamista. Tässä muutama kuva: Asus P5Q3 Jälkeenpäin tarkemmin tutkimalla myyjän lähettämistä kuvista kyllä näkyy, että kaikki pinnit eivät ole kunnossa. Tässä kohdassa tuli se oma virhe kun luotin toisen sanaan, enkä tutkinut asiaa itse kuvista. Olisin luultavasti jättänyt kaupat tekemättä, jos olisin katsonut kuvat tarkkaan ja huomannut pinnivauriot silloin.

Puhdistin tökötit pois ja nyt monien Memtest- ja Prime95-testien jälkeen näyttää siltä, että emolevy toimii täysin vakaasti ainakin kaksiytimisellä prosessorilla vakiokellotaajuudella. (Aluksi minulla oli ongelmia sekamuistien kanssa, mutta neljällä samanlaisella kammalla kaikki toimii hyvin.) Ainoastaan verkkopiiri on edelleen pimeä.

Minkälainen palaute tästä nyt sitten pitäisi antaa? Neutraali? Varsinkin tuo pinnivika on mielestäni aika paha vaurio, mutta kun emolevy tuntuu toimivan verkkopiiriä lukuunottamatta, niin en näe tarpeelliseksi ryhtyä purkamaan kauppaa. Lisäksi huomionarvoista on, että tuotteen arvo on vähäinen ja palauttamisesta aiheutuisi kustannuksia. Ikävää tässä on lähinnä se, että pinnien sanottiin olevan kunnossa, vaikka ne eivät selvästikään ole ja emolevyn lotraaminen aftershavella tms vähän kielii komponenttien huolimattomasta käsittelystä.
Negatiivinen selvästi. Useita puutteita joista myyjä ei ole maininnut.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 295
Mitä mieltä valamiehistö on tällaisesta tapauksesta: Ostin tämän emolevyn Myyty - ASUS P5Q3 [Raisio] ja kuten keskustelusta näkyy, niin kysyttäessä myyjä sanoi socketin pinnien olevan kunnossa. Sain yksityisviestillä kuvia emolevystä ja socketista ja katsoin vain että nimimerkkilappu ja myytävä tuote täsmäävät enkä tutkinut kuvia sen tarkemmin. Kuitenkin paketin saatuani kävi ilmi, että muutama pinni oli vääntynyt ja yksi näyttää olevan kokonaan poikki. Lisäksi emolevyn selkäpuolelle oli kaatunut reilusti aftershavea tai muuta vastaavaa tahmeaa ainetta ja emolevyn reunassa on johtimiin asti ulottuvia naarmuja eikä verkko-ohjain toimi. Tarkemmin katsottuna piiri näyttää kärähtäneeltä, koska se on hieman ruskehtava keskeltä. Mistään näistä ei ollut mainittu myynti-ilmoituksessa, vaikka verkkopiiriä lukuunottamatta vahingot ovat selvästi havaittavissa paljaalla silmällä ja nenällä ilman erityistä testaamista. Tässä muutama kuva: Asus P5Q3 Jälkeenpäin tarkemmin tutkimalla myyjän lähettämistä kuvista kyllä näkyy, että kaikki pinnit eivät ole kunnossa. Tässä kohdassa tuli se oma virhe kun luotin toisen sanaan, enkä tutkinut asiaa itse kuvista. Olisin luultavasti jättänyt kaupat tekemättä, jos olisin katsonut kuvat tarkkaan ja huomannut pinnivauriot silloin.

Puhdistin tökötit pois ja nyt monien Memtest- ja Prime95-testien jälkeen näyttää siltä, että emolevy toimii täysin vakaasti ainakin kaksiytimisellä prosessorilla vakiokellotaajuudella. (Aluksi minulla oli ongelmia sekamuistien kanssa, mutta neljällä samanlaisella kammalla kaikki toimii hyvin.) Ainoastaan verkkopiiri on edelleen pimeä.

Minkälainen palaute tästä nyt sitten pitäisi antaa? Neutraali? Varsinkin tuo pinnivika on mielestäni aika paha vaurio, mutta kun emolevy tuntuu toimivan verkkopiiriä lukuunottamatta, niin en näe tarpeelliseksi ryhtyä purkamaan kauppaa. Lisäksi huomionarvoista on, että tuotteen arvo on vähäinen ja palauttamisesta aiheutuisi kustannuksia. Ikävää tässä on lähinnä se, että pinnien sanottiin olevan kunnossa, vaikka ne eivät selvästikään ole ja emolevyn lotraaminen aftershavella tms vähän kielii komponenttien huolimattomasta käsittelystä.
Tuotteen hinnalla sinänsä ei väliä onko kauppakokemus hyvä vai huono.
Kyllä tuo omissa kirjoissa menisi vahvasti huonoksi kauppakokemukseksi. Jos vauriot olisi vain "kosmeettisia" niin neutraalilla voisi mennä, mutta on tuo aika iso asia mielestäni että verkkopiiri ei toimi tuollaisessa tuotteessa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Varmaan olisi hyvä tägäta myös myyjä mukaan keskusteluun @JuMa94. Tämän ym. perusteella tuosta ei kai mitään muuta voi palautteena edes harkita, kuin negatiivista. On tietenkin mahdollista, että myyjä ei ole ollut tietoinen ongelmista, koska muussa tapauksessa kyseessä ei olisi enää pelkästään negatiivinen kauppakokemus, vaan petos.

Jos on täysin riidatonta, että nyt ei ihan kaikki pinnit ole emolla, niin minä ainakin myyjänä palauttaisin koko kauppasumman ja antaisin ostajan pitää emolevyn vaivanpalkkana, koska kuitenkin on näin pienestä summasta kyse. Tämän jälkeen kauppiaspalaute voisi minusta hyvinkin olla positiivinen, eli siitähän se vain on kiinni, että miten nämä ongelmatilanteet hoidetaan.

Nyt olisi tietty kiva myös tietää, että onko myyjään edes oltu yhteydessä ja kerrottu, että tuote ei ollut ihan sitä mitä sen olisi pitänyt olla ja annettu myyjälle mahdollisuus reagoida ongelmaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Tässä on se ongelma että tuo on voitu tehdä tietoisesti tai täysin tiedostamatta.
Esimerkki:
Tiedän yhden tapauksen joka asusteli Hervannassa ja kun yhteisen koulutuksen kautta joskus käväisin hänen luonaan hän ensin valitteli että kattovaloa ei voi laittaa päälle koska se on palanut, eikä hän uskalla vaihtaa sitä koska ei muista onko kytkimestä virta laitettu päälle vai pois. Vihjasin hieman päävirtakytkimestä mikä kannattaa napauttaa pois kun lampun & sulakkeen siihen tauluun menee vaihtamaan..

Tämän jälkeen puheltiin hetki peleistä ja ATK:sta, huomasin yhden peli DVD:n ja kyselin siitä, olisin saanut sen lainaan mutta kun nostin sitä pöydältä huomasin että sen mukana tuli sananmukaisesti näkkileipä minkä voideltu puoli oli kiinni levyn datapuolelle liimautuneena. En lainannut mitään. Muutenkin kämppä oli lievästi sanoen sotkuinen, lattiaa ei näkynyt ja käytettyjä vaatteita lojui ympäriinsä avattujen pizza laatikoiden jne kanssa joista suurin osa oli tyhjiä, osassa vielä pizzojen reunoja jäljellä.

Eli voi olla täysin mahdollista että kyseinen emo on testattu (jee, toimii) eikä siinä ole katsottu mitään pinnejä (jos toimii ei voi olla vikaa logiikalla) eikä emoa ole paljoa haisteltu jos koppakin on mukavasti avoin ja siihen voi hyvin olut/drinkkilasin laskea samalla kun pelaa / testaa.

Toki tuo ettei ilmoituksessa alunperin sanota mitään alkuperäisestä pakkauksesta, kaapeleista, emon ohjekirjasta tai edes takalevystä.. ..tai tarkemmin ettei mitään muuta kuin itse emolevy ole kaupassa mukana on hieman ikävää. Se tosin mainitaan mistä on ostettu ja ettei kuittia löydy (mikä lienee OK koska alkuperäinen takuu tuskin voimassa)
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
505
Negatiivinen selvästi. Useita puutteita joista myyjä ei ole maininnut.
Tuotteen hinnalla sinänsä ei väliä onko kauppakokemus hyvä vai huono.
Kyllä tuo omissa kirjoissa menisi vahvasti huonoksi kauppakokemukseksi. Jos vauriot olisi vain "kosmeettisia" niin neutraalilla voisi mennä, mutta on tuo aika iso asia mielestäni että verkkopiiri ei toimi tuollaisessa tuotteessa.
Hyviä pointteja. Mielestäni myyjän tulee antaa myytävästä kohteesta totuudenmukainen kuvaus ja kertoa myös niistä vioista, joista hän on tietoinen. Viallisista pinneistä hän on todennäköisesti ollut tietoinen, koska prosessoria oli käytetty irti, eikä se ollut paikallaan edellisen omistajan jäljiltä. Toki on hyvä muistaa sekin, että myös ostajalla on velvollisuus tarkastaa tuote parhaansa mukaan ja minun olisi itse pitänyt katsoa kuvat tarkemmin. Naarmujen vaikutuksesta emolevyn toimintaan en voi olla täysin varma. Voi olla, että ne ovat vain kosmeettisia, mutta luulen, että ne ovat voineet vetää jotain oikariin ja käräyttää verkkopiirin. Naarmut saattavat vaikuttaa myös muiden ääniliittimien toimintaan, tai sitten ei. Viallisesta verkkopiiristä myyjä ei välttämättä ole ollut tietoinen, koska on omien sanojensa mukaan jakanut nettiyhteyden USB:n kautta. Näin ollen on mahdollista, että ethernetin toimimattomuus on jäänyt huomaamatta. Lisäksi on mainittava sekin, että en ole vielä aivan varma tulenko koskaan edes tarvitsemaan verkkoliitintä, joten siitä syystä tuolla asialla ei ole itselleni tällä hetkellä suurta merkitystä.

Ja jos vähän yleisemmällä tasolla miettii, niin vauriot vaikuttavat aina tuotteen jälleenmyyntiarvoon. Tämähän oli vain 15 euron ostos, joten euroissa mitattuna arvonalenema on hyvin pieni, varsinkin kun ottaa huomioon, että emolevy ei ole täysin käyttökelvoton. Sen sijaan kalliimpien tavaroiden kohdalla tuo on hyvä ottaa huomioon.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
505
Varmaan olisi hyvä tägäta myös myyjä mukaan keskusteluun @JuMa94. Tämän ym. perusteella tuosta ei kai mitään muuta voi palautteena edes harkita, kuin negatiivista. On tietenkin mahdollista, että myyjä ei ole ollut tietoinen ongelmista, koska muussa tapauksessa kyseessä ei olisi enää pelkästään negatiivinen kauppakokemus, vaan petos.

Jos on täysin riidatonta, että nyt ei ihan kaikki pinnit ole emolla, niin minä ainakin myyjänä palauttaisin koko kauppasumman ja antaisin ostajan pitää emolevyn vaivanpalkkana, koska kuitenkin on näin pienestä summasta kyse. Tämän jälkeen kauppiaspalaute voisi minusta hyvinkin olla positiivinen, eli siitähän se vain on kiinni, että miten nämä ongelmatilanteet hoidetaan.

Nyt olisi tietty kiva myös tietää, että onko myyjään edes oltu yhteydessä ja kerrottu, että tuote ei ollut ihan sitä mitä sen olisi pitänyt olla ja annettu myyjälle mahdollisuus reagoida ongelmaan.
Olen ollut yhteydessä myyjään ja kertonut havaitsemistani vioista. Minulla oli aluksi ongelmia epäyhteensopivien sekamuistien kanssa, mutta nyt toisilla muisteilla ajoin lähes 10 tuntia Memtestiä ja Primeä pari tuntia ilman ainoatakaan virhettä. Siksi en ole pyytänyt mitään hyvitystäkään, koska 15 euroa vanhasta "pikkuvikaisesta" mutta pääosin toimivasta emolevystä ei tunnu kohtuuttomalta. Tämä on hankala tilanne itsellekin tuon palautteen antamisen suhteen. Onko se nyt sitten neutraali vai kallistuuko enemmän negatiivisen puolelle? Ihan kevyin perustein en negatiivista palautetta haluaisi antaa enkä varsinkaan ellei asiasta ole keskusteltu ensin myyjän kanssa. Siksi halusin tulla ensin tänne kyselemään muiden käyttäjien mielipiteitä ja että miten tällaisissa tilanteissa on tapana toimia. Minullehan sillä ei ole väliä millaisen kauppiaspalautteen annan, koska palautteet ovat muita käyttäjiä varten, koska niistä muut käyttäjät näkevät miten kaupankäynti on sujunut.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Toki on hyvä muistaa sekin, että myös ostajalla on velvollisuus tarkastaa tuote parhaansa mukaan ja minun olisi itse pitänyt katsoa kuvat tarkemmin.
Ei olisi tarvinnut. Lähtökohta myytävissä tuotteissa on se, että tuote on kunnossa & toimiva, jos ei ole erikseen mainittu, että kyseessä on viallinen / rikkinäinen tuote. Jos emon socketista puuttuu pinni & siinä on vääntyneitä pinnejä, niin se pitää tietenkin mainita ilmoituksessa - ei tuollaista tarvitse edes erikseen kysyä. Tässä kohtaa oli kuitenkin vielä erikseen varmistettu myyjältä, että pinnit ovat ok ja myyjä on kuitannut pinnien olevan kunnossa.

Ei ostajan todellakaan tarvitse alkaa minkään suurennuslasin kanssa katsomaan kuvista, että olisiko siellä nyt kuitenkin joku puuttuva pinni, jos pinnien on sanottu olevan kunnossa. Mikäli myyjällä ei ole jotain hyvää selitystä tarjolla rahallisen hyvityksen kera, niin eihän tuota palautetta tarvite kahta sekunttia pidempää miettiä - se on nega.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
505
Ei olisi tarvinnut. Lähtökohta myytävissä tuotteissa on se, että tuote on kunnossa & toimiva, jos ei ole erikseen mainittu, että kyseessä on viallinen / rikkinäinen tuote. Jos emon socketista puuttuu pinni & siinä on vääntyneitä pinnejä, niin se pitää tietenkin mainita ilmoituksessa - ei tuollaista tarvitse edes erikseen kysyä. Tässä kohtaa oli kuitenkin vielä erikseen varmistettu myyjältä, että pinnit ovat ok ja myyjä on kuitannut pinnien olevan kunnossa.

Ei ostajan todellakaan tarvitse alkaa minkään suurennuslasin kanssa katsomaan kuvista, että olisiko siellä nyt kuitenkin joku puuttuva pinni, jos pinnien on sanottu olevan kunnossa. Mikäli myyjällä ei ole jotain hyvää selitystä tarjolla rahallisen hyvityksen kera, niin eihän tuota palautetta tarvite kahta sekunttia pidempää miettiä - se on nega.
Tämä on kyllä hyvin perusteltu.
 

JuMa94

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2021
Viestejä
23
Mitä mieltä valamiehistö on tällaisesta tapauksesta: Ostin tämän emolevyn Myyty - ASUS P5Q3 [Raisio] ja kuten keskustelusta näkyy, niin kysyttäessä myyjä sanoi socketin pinnien olevan kunnossa. Sain yksityisviestillä kuvia emolevystä ja socketista ja katsoin vain että nimimerkkilappu ja myytävä tuote täsmäävät enkä tutkinut kuvia sen tarkemmin. Kuitenkin paketin saatuani kävi ilmi, että muutama pinni oli vääntynyt ja yksi näyttää olevan kokonaan poikki. Lisäksi emolevyn selkäpuolelle oli kaatunut reilusti aftershavea tai muuta vastaavaa tahmeaa ainetta ja emolevyn reunassa on johtimiin asti ulottuvia naarmuja eikä verkko-ohjain toimi. Tarkemmin katsottuna piiri näyttää kärähtäneeltä, koska se on hieman ruskehtava keskeltä. Mistään näistä ei ollut mainittu myynti-ilmoituksessa, vaikka verkkopiiriä lukuunottamatta vahingot ovat selvästi havaittavissa paljaalla silmällä ja nenällä ilman erityistä testaamista. Tässä muutama kuva: Asus P5Q3 Jälkeenpäin tarkemmin tutkimalla myyjän lähettämistä kuvista kyllä näkyy, että kaikki pinnit eivät ole kunnossa. Tässä kohdassa tuli se oma virhe kun luotin toisen sanaan, enkä tutkinut asiaa itse kuvista. Olisin luultavasti jättänyt kaupat tekemättä, jos olisin katsonut kuvat tarkkaan ja huomannut pinnivauriot silloin.

Puhdistin tökötit pois ja nyt monien Memtest- ja Prime95-testien jälkeen näyttää siltä, että emolevy toimii täysin vakaasti ainakin kaksiytimisellä prosessorilla vakiokellotaajuudella. (Aluksi minulla oli ongelmia sekamuistien kanssa, mutta neljällä samanlaisella kammalla kaikki toimii hyvin.) Ainoastaan verkkopiiri on edelleen pimeä.

Minkälainen palaute tästä nyt sitten pitäisi antaa? Neutraali? Varsinkin tuo pinnivika on mielestäni aika paha vaurio, mutta kun emolevy tuntuu toimivan verkkopiiriä lukuunottamatta, niin en näe tarpeelliseksi ryhtyä purkamaan kauppaa. Lisäksi huomionarvoista on, että tuotteen arvo on vähäinen ja palauttamisesta aiheutuisi kustannuksia. Ikävää tässä on lähinnä se, että pinnien sanottiin olevan kunnossa, vaikka ne eivät selvästikään ole ja emolevyn lotraaminen aftershavella tms vähän kielii komponenttien huolimattomasta käsittelystä.
Mikäli olet sitä mieltä että tästä olisi pitänyt jotain hyvittää niin olisin toki todennäköisesti asiaan jopa suostunut, selitin sulle että mulla kokoonpano toimi ihan hyvin kun tarkastelin vain vanhoja kovoja, päätit että koitat uusiksi itse toisella setillä jos saisit toimimaan.
Vielä viime yönä olit laittanut mulle tämän viestin:
Joo, sepä rupesi toimimaan kun vaihdoin toiset muistit. Taisi olla epäyhteensopivat nuo aiemmat muistit, sillä yksitellen testattuna ne kyllä toimivat, mutta eivät kaikki yhdessä. Vaihdoin noiden entisten tilalle neljä Corsairin kampaa ja kun ajoin Memtestiä 5 kierrosta eli noin 10 tuntia niin ei tullut yhtään virheitä. Lisäksi äsken ajoin Primeä 2 tuntia ja sekin meni ongelmitta. Verkkopiiriä en saanut toimimaan, mutta se ei ole ongelma kun voi kuitenkin käyttää erillistä verkkokorttia. Eli näiltä osin homma selvä.

Tästä olettaen ajattelin että ho
Tässä on se ongelma että tuo on voitu tehdä tietoisesti tai täysin tiedostamatta.
Esimerkki:
Tiedän yhden tapauksen joka asusteli Hervannassa ja kun yhteisen koulutuksen kautta joskus käväisin hänen luonaan hän ensin valitteli että kattovaloa ei voi laittaa päälle koska se on palanut, eikä hän uskalla vaihtaa sitä koska ei muista onko kytkimestä virta laitettu päälle vai pois. Vihjasin hieman päävirtakytkimestä mikä kannattaa napauttaa pois kun lampun & sulakkeen siihen tauluun menee vaihtamaan..

Tämän jälkeen puheltiin hetki peleistä ja ATK:sta, huomasin yhden peli DVD:n ja kyselin siitä, olisin saanut sen lainaan mutta kun nostin sitä pöydältä huomasin että sen mukana tuli sananmukaisesti näkkileipä minkä voideltu puoli oli kiinni levyn datapuolelle liimautuneena. En lainannut mitään. Muutenkin kämppä oli lievästi sanoen sotkuinen, lattiaa ei näkynyt ja käytettyjä vaatteita lojui ympäriinsä avattujen pizza laatikoiden jne kanssa joista suurin osa oli tyhjiä, osassa vielä pizzojen reunoja jäljellä.

Eli voi olla täysin mahdollista että kyseinen emo on testattu (jee, toimii) eikä siinä ole katsottu mitään pinnejä (jos toimii ei voi olla vikaa logiikalla) eikä emoa ole paljoa haisteltu jos koppakin on mukavasti avoin ja siihen voi hyvin olut/drinkkilasin laskea samalla kun pelaa / testaa.

Toki tuo ettei ilmoituksessa alunperin sanota mitään alkuperäisestä pakkauksesta, kaapeleista, emon ohjekirjasta tai edes takalevystä.. ..tai tarkemmin ettei mitään muuta kuin itse emolevy ole kaupassa mukana on hieman ikävää. Se tosin mainitaan mistä on ostettu ja ettei kuittia löydy (mikä lienee OK koska alkuperäinen takuu tuskin voimassa)
Itsellä palikat oli omistuksessa koska vain sattumalta sain nämä jostain joskus. Kamat oli mulla käytössä muutama kertaa kun selailin vanhoja kovalevyjä läpi ja tästä oli kauppakumppanin kanssa myös juttua joskus viikko sitten kun ilmoitti että löytyi sitä sun tätä ongelmaa, verkkopiireistä en ollut tietoinen sillä jaoin useamman vuoden nettiä USB kautta puhelimesta.
Tässä vielä viesti jonka olen saanut kauppakumppanilta alle 24h sitten:
Joo, sepä rupesi toimimaan kun vaihdoin toiset muistit. Taisi olla epäyhteensopivat nuo aiemmat muistit, sillä yksitellen testattuna ne kyllä toimivat, mutta eivät kaikki yhdessä. Vaihdoin noiden entisten tilalle neljä Corsairin kampaa ja kun ajoin Memtestiä 5 kierrosta eli noin 10 tuntia niin ei tullut yhtään virheitä. Lisäksi äsken ajoin Primeä 2 tuntia ja sekin meni ongelmitta. Verkkopiiriä en saanut toimimaan, mutta se ei ole ongelma kun voi kuitenkin käyttää erillistä verkkokorttia. Eli näiltä osin homma selvä.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
"Itsellä palikat oli omistuksessa koska vain sattumalta sain nämä jostain joskus. Kamat oli mulla käytössä muutama kertaa kun selailin vanhoja kovalevyjä läpi ja tästä oli kauppakumppanin kanssa myös juttua joskus viikko sitten kun ilmoitti että löytyi sitä sun tätä ongelmaa, verkkopiireistä en ollut tietoinen sillä jaoin useamman vuoden nettiä USB kautta puhelimesta."

Mutta sinulta on kysytty onko pinnit ehjät ja tähän olet vastannut että on, vaikka ne eivät olleet. Etkö sitten tarkistanut pinnejä vaan suoraan vastasit?
 

JuMa94

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2021
Viestejä
23
"Itsellä palikat oli omistuksessa koska vain sattumalta sain nämä jostain joskus. Kamat oli mulla käytössä muutama kertaa kun selailin vanhoja kovalevyjä läpi ja tästä oli kauppakumppanin kanssa myös juttua joskus viikko sitten kun ilmoitti että löytyi sitä sun tätä ongelmaa, verkkopiireistä en ollut tietoinen sillä jaoin useamman vuoden nettiä USB kautta puhelimesta."

Mutta sinulta on kysytty onko pinnit ehjät ja tähän olet vastannut että on, vaikka ne eivät olleet. Etkö sitten tarkistanut pinnejä vaan suoraan vastasit?
Näistä on kuva lähetetty, takaisin tuli ilmoitus että yksi pinni on poikki?
Voin kyllä sulle lähettää ihan saman kuvan ja siitä kyllä näkee että ei ainoakaan pinni ole katkennut.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
Näistä on kuva lähetetty, takaisin tuli ilmoitus että yksi pinni on poikki?
Voin kyllä sulle lähettää ihan saman kuvan ja siitä kyllä näkee että ei ainoakaan pinni ole katkennut.
pistä tähän ketjuun se kuva siitä niin nähdään kaikki halukkaat kerralla se kuva eikä tarvii montaa yv:tä lähetellä
 

JuMa94

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2021
Viestejä
23
pistä tähän ketjuun se kuva siitä niin nähdään kaikki halukkaat kerralla se kuva eikä tarvii montaa yv:tä lähetellä
Sovittiin että koitetaan hoitaa yksityisviestitse tämä homma, koska tilanne meni siitä että mitä vittua mikään ei toimi, siihen että OK, kaikki toimii paitsi verkkopiiri.
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
283
@Jokkepappa on huijari. Esimerkillistä yhteydenpitoa siihen asti kun sai maksun näytönohjaimesta, sen jälkeen täydellinen hiljaisuus. Vaikuttaa suunnitellulta teolta kun estänyt näkyvyyden omaan paikallaoloon foorumilla sekä estänyt numeroni omasta puhelimestaan (tuuttaa heti varattua, kun taas toisesta numerosta soitettaessa hälyttää normaalisti).

Palaan tähän sen verran että kun sain selvitettyä hänen oikean henkilöllisyytensä, hän maksoi summan takaisin tänään. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että hän yritti kyllä alun alkaenkin huijata, esiintyi väärällä nimellä ja ei vastannut mihinkään viesteihin (kunnes lähestyin häntä hänen oikella nimellään ilmoittaen että minulla on kaikki tarpeelliset yhteystiedot hänestä rikosilmoituksen tekemiseksi). Sen jälkeen hän "yllättäen" heti vastasikin ja ilmoitti ohjaimen menneen muka rikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 713
Palaan tähän sen verran että kun sain selvitettyä hänen oikean henkilöllisyytensä, hän maksoi summan takaisin tänään. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että hän yritti kyllä alun alkaenkin huijata, esiintyi väärällä nimellä ja ei vastannut mihinkään viesteihin (kunnes lähestyin häntä hänen oikella nimellään ilmoittaen että minulla on kaikki tarpeelliset yhteystiedot hänestä rikosilmoituksen tekemiseksi). Sen jälkeen hän "yllättäen" heti vastasikin ja ilmoitti ohjaimen menneen muka rikki.
Vastaisuuden varalle, ei sun itse tarvii henkilöllisyyttä edes selvittää. Poliisi saa ne kyllä niiden maksutietojen kautta selville, ainakin jos nyt tilisiirrosta tai Suomessa yleisesti käytössä olevista mobiilimaksuista kyse. Suoraan vaan huijarille ilmoitusta että aikaa asian selvittämiseen on päivään X asti, jonka jälkeen teet rikosilmoituksen.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
@JuMa94

Sovimme 21.9. näytönohjainkaupoista ja maksoin tämän heti. Korttia ei vieläkään ole postitettu toistuvista lupauksista huolimatta. Pidin alkuun selityksiä uskottavina ja hyväksyin viivästykset, mutta taidamme yhä mennä toistuvasti luvatusta postituspäivästä toiseen. Yhteydenpito heikkoa, kyselemällä saa vain vastauksia.

Teen henkilöstä pian rikosilmoituksen, jollei mitään ala tapahtumaan asian saralla.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
@JuMa94

Sovimme 21.9. näytönohjainkaupoista ja maksoin tämän heti. Korttia ei vieläkään ole postitettu toistuvista lupauksista huolimatta. Pidin alkuun selityksiä uskottavina ja hyväksyin viivästykset, mutta taidamme yhä mennä toistuvasti luvatusta postituspäivästä toiseen. Yhteydenpito heikkoa, kyselemällä saa vain vastauksia.

Teen henkilöstä pian rikosilmoituksen, jollei mitään ala tapahtumaan asian saralla.
Sulla on ollut ihan uskomattoman paska tuuri viimeaikoina. :btooth:

Tein itse parit noutokaupat @JuMa94 kanssa. Ensimmäisellä kerralla ostin emon ja myyjä unohti antaa perspellin mukaan. Sovittiin sitten heti, että laitetaan viestiä asiaan liittyen ja kun asutaan samalla paikkakunnalla, niin helppo toimittaa myöhemmin. Parin päivän päästä ostin samalta henkilöltä kotelon ja sain samalla tuon puuttuvan perspellin mukaan. Ei ongelmia, oli ajallaan paikalla ja tavara oli toimivaa sekä sitä mitä pitikin. Vähän ihmetyttää, että noutokaupat ovat onnistuneet esimerkillisen hyvin, mutta postikaupoissa homma takkuaa tällä tavoin. Toivottavasti hoitaa asian kunnolla, ei kuitenkaan miltään laitapuolen kulkijalta vaikuttanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Sulla on ollut ihan uskomattoman paska tuuri viimeaikoina. :btooth:

Tein itse parit noutokaupat @JuMa94 kanssa. Ensimmäisellä kerralla ostin emon ja myyjä unohti antaa perspellin mukaan. Sovittiin sitten heti, että laitetaan viestiä asiaan liittyen ja kun asutaan samalla paikkakunnalla, niin helppo toimittaa myöhemmin. Parin päivän päästä ostin samalta henkilöltä kotelon ja sain samalla tuon puuttuvan perspellin mukaan. Ei ongelmia, oli ajallaan paikalla ja tavara oli toimivaa sekä sitä mitä pitikin. Vähän ihmetyttää, että noutokaupat ovat onnistuneet esimerkillisen hyvin, mutta postikaupoissa homma takkuaa tällä tavoin. Toivottavasti hoitaa asian kunnolla, ei kuitenkaan miltään laitapuolen kulkijalta vaikuttanut.
Tämä vaikuttaa minusta siltä, että jos @Nom ei vielä tiedä herran yhteystietoja, voitte lyödä päänne yhteen ja jakaa tietonne käyttäjästä. On siinä rikosilmoitukseenkin enemmän tietoja.

Toivottavasti asia selviää. Parhaimmassa tapauksessa ilman poliisia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 591
Viestejä
4 205 542
Jäsenet
70 923
Uusin jäsen
Rezponze

Hinta.fi

Ylös Bottom