• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Hei asensin tänään tämän Pro version seinään. Itsellä ei autona ole kyllä VW. En jostain syystä saa Elli-sovellusta toiminaan.
Sovellus herjaa ”Kytke autosi sähköverkkoon latauksen aloittamiseksi”.

Auto kyllä lataa kun piuhan laittaa autoon kiinni mutta sovellus ei sitä tunnista.

Osaakos joku auttaa? Tämän takia rekisteröidyin käyttäjäksi tälle sivustolle :D

Kävin kyllä ip osoitteen kautta konfiguroimassa masiinan ja liittämässä kotiwifiin mutta ei tapahdu silti mitään reagointia Ellissä.
Kiitos etukäteen jos apu löytyy!
 

Liitteet

  • IMG_5528.jpeg
    IMG_5528.jpeg
    58,9 KB · Luettu: 174
Hei asensin tänään tämän Pro version seinään. Itsellä ei autona ole kyllä VW. En jostain syystä saa Elli-sovellusta toiminaan.
Sovellus herjaa ”Kytke autosi sähköverkkoon latauksen aloittamiseksi”.

Auto kyllä lataa kun piuhan laittaa autoon kiinni mutta sovellus ei sitä tunnista.

Osaakos joku auttaa? Tämän takia rekisteröidyin käyttäjäksi tälle sivustolle :D

Kävin kyllä ip osoitteen kautta konfiguroimassa masiinan ja liittämässä kotiwifiin mutta ei tapahdu silti mitään reagointia Ellissä.
Kiitos etukäteen jos apu löytyy!
Et varmaan saa myöskään lataushistoriaan tehonkulutus tietoja ? Onko sulla kWh mittari kytkettynä oikein laturissa? Myös se 3-johtiminen väyläkaapeli mittarista laturin piirilevylle. En kyllä ole varma onko tällä merkitystä....
 
Et varmaan saa myöskään lataushistoriaan tehonkulutus tietoja ? Onko sulla kWh mittari kytkettynä oikein laturissa? Myös se 3-johtiminen väyläkaapeli mittarista laturin piirilevylle. En kyllä ole varma onko tällä merkitystä....

kaiken pitäisi kyllä olla mallillaan mutta mitään lataustietoja yms tehonkulutus infoja ei siirry sovellukseen.
Kuuluisiko sovelluksen kertoa reaaliajassa kun lataus on aloitettu ja näyttää kuinka lataus etenee?
 
Onko siis tuossa Pro-versiossa erillinen kWh-mittari? Onko mittarin lukema luettavissa itse helposti?
 
Pro:ssa on 100-200e arvoinen mid-sertifioitu energiamittari sisällä. Ei ole helposti luettavissa kuin sovelluksella ja siinäkin kai vain lataustapahtuma kohtaisesti.
 
Eikö se mittari ole tämä: Energiamittari ABB B24112-100 3v 400vac Rs485 St

Tuotahan pystyy lukemaan modbusilla RS485-portin kautta.

Huvittavaa sinänsä, että tuo pelkkä mittari maksaa uutena saman kuin koko latausasema :kahvi:

Edit: ja tuossahan on myös pulssilähtö, sitä on ainakin helppo lukea
 
Hei asensin tänään tämän Pro version seinään. Itsellä ei autona ole kyllä VW. En jostain syystä saa Elli-sovellusta toiminaan.
Sovellus herjaa ”Kytke autosi sähköverkkoon latauksen aloittamiseksi”.

Auto kyllä lataa kun piuhan laittaa autoon kiinni mutta sovellus ei sitä tunnista.

Osaakos joku auttaa? Tämän takia rekisteröidyin käyttäjäksi tälle sivustolle :D

Kävin kyllä ip osoitteen kautta konfiguroimassa masiinan ja liittämässä kotiwifiin mutta ei tapahdu silti mitään reagointia Ellissä.
Kiitos etukäteen jos apu löytyy!

Hei, saitko homman toimiin? Mulla on vastaava ongelma Cupra latausaseman kanssa, saan kyllä ladattua autoa, mutta sitten kun akku on täynnä niin auto kertoo että lataus virhe, ei virtaa. Samoin latausasema vilkuttaa kaikkia ledejä punasena, ei edes ohjekirjasta löydy mitä tarkottaa.
 
Allekirjoittaneella on paketissa laturi ja olen sen asennusta pähkäillyt sähkömiehen kanssa. Nyt on epäselvää tuon kuormanhallinnan kaapelointi. Pystyykö joku vahvistamaan, et kuormanhallintaa varten kelpaa esim Cat6 Ethernet kaapelointi laturin ja sähköpääkeskuksen välille?
 
Allekirjoittaneella on paketissa laturi ja olen sen asennusta pähkäillyt sähkömiehen kanssa. Nyt on epäselvää tuon kuormanhallinnan kaapelointi. Pystyykö joku vahvistamaan, et kuormanhallintaa varten kelpaa esim Cat6 Ethernet kaapelointi laturin ja sähköpääkeskuksen välille?

CAT7 FTP lukee siellä ellin sivuilla olevassa erillisessä kuormanhallintaa koskevassa asennusohjeessa joka on hyvä lukea ennen laitteen asentamista mutta eiköhän CAT6 UTP ole ihan riittävä.


 
Hei asensin tänään tämän Pro version seinään. Itsellä ei autona ole kyllä VW. En jostain syystä saa Elli-sovellusta toiminaan.
Sovellus herjaa ”Kytke autosi sähköverkkoon latauksen aloittamiseksi”.

Auto kyllä lataa kun piuhan laittaa autoon kiinni mutta sovellus ei sitä tunnista.

Osaakos joku auttaa? Tämän takia rekisteröidyin käyttäjäksi tälle sivustolle :D

Kävin kyllä ip osoitteen kautta konfiguroimassa masiinan ja liittämässä kotiwifiin mutta ei tapahdu silti mitään reagointia Ellissä.
Kiitos etukäteen jos apu löytyy!

Sama homma täällä.

Tämän lisäksi en ole saanut laturia päivittymään. Elli sovelluksessa laturin asetusnäkymässä on lukenut ”päivittää” jo useamman vuorokauden…
 
Sorry, my Finnish is still bad.
I also recently bought and Elli pro box with VW logo for the budget price.
The box works and has been installed to wall, but the automatic software update is failing, staying on the ancient v2.14.4.
After being online for 12-14 days, finally the VW app reported failed update. Before that, 29 attempts was displayed. Seems like around 3 attempts per day.
(Interestingly the Elli and Skoda app does not show the number of update attempts. Btw, the box can be easily paired to any of the app, after unpairing from the previous.)
I've been in contact with Elli support through phone and email and I was informed that update fails due to some certificate issues. I did not get the deeper technical details.
I was told that they are handling the case with high priority and I just need to have the box powered and connected to Internet. As far as I understood, the LTE must be disabled.
Similar issue has been discussed on a German forum: Keine Verbindung zum Elli-Server - VW ID Forum
As far as I understood, Elli support needs to execute a manual interventions to sort out the certification issue, which might be due to extended time the box spent without Internet connection.
So I'm just waiting now.
Screenshot_2024-05-14-18-08-10-83_917fc1f6c8d13b5e16f44b18369c5b6a.jpg Screenshot_2024-05-15-11-43-35-55_63335a75a9a36b63f67129b19e62999f.jpg
 
Tuleeko tuonne Elli appiin jotenkin mahdollisuus säätää jotain? Lataus kyllä toimii OK, mutta luulin, että appilla voisi ajastaa yms, mutta siellä ei ole mitään muuta kuin korttirajaus, historia ja joku aurinkopaneeli-integraatio.
 
Ellin virtamuuntajista, tuollainen tuli vastaan:


"Myös Elli VAG-sähköauton Wallbox-laturin kuormanohjaukseen eri liittimillä. "

Tuolla vastaavia virtamuuntajia tarjolla:


Tätä kuormanhallintaa tässä nyt koittanut tutkia ja tänään vasta huomasin noiden DIP-kytkimien asentoihin ohjetta ja ajattelin jakaa sen muillekin asian kanssa painiville, mikäli jollekin tästä tiedosta on hyötyä.
Tuolla maininta näistä Shelly 50A puristimista/virtamuuntajista (en ota vastuuta tiedon oikeellisuudesta, mutta oma latausasema tulossa näiden ohjeiden mukaan).

"Vastaavuus: LEM TT 50-SD
Wallbox dipit Elli-laturissa käyttäessä sen mukaisesti; 1-0-1-0
Wallbox Dip asetukset Clampille

Lähde 20230223 overloadprotectionpdf ellieco

HUOM! 3-vaihemittaukseen tarviset näitä 3kpl."

16A asennukseen:
Talon sähkökeskukseen asennetaan 3 kpl Shellyn 50 A virtamuuntajaa virrankulutuksen mittaukseen.
Keskuksen virtamuuntajien ja Wallboxin välille kierretty parikaapeli joka Wallboxiin kytketään näillä liittimillä.
Kytkennästä ohje manuaalissa, kuvankaappaus spoilerin takana:
ID_Charger.jpg
 
Sorry, my Finnish is still bad.
I also recently bought and Elli pro box with VW logo for the budget price.
The box works and has been installed to wall, but the automatic software update is failing, staying on the ancient v2.14.4.
After being online for 12-14 days, finally the VW app reported failed update. Before that, 29 attempts was displayed. Seems like around 3 attempts per day.
(Interestingly the Elli and Skoda app does not show the number of update attempts. Btw, the box can be easily paired to any of the app, after unpairing from the previous.)
I've been in contact with Elli support through phone and email and I was informed that update fails due to some certificate issues. I did not get the deeper technical details.
I was told that they are handling the case with high priority and I just need to have the box powered and connected to Internet. As far as I understood, the LTE must be disabled.
Similar issue has been discussed on a German forum: Keine Verbindung zum Elli-Server - VW ID Forum
As far as I understood, Elli support needs to execute a manual interventions to sort out the certification issue, which might be due to extended time the box spent without Internet connection.
So I'm just waiting now.

Did you get it working? I just installed my charger, and it also has the same ancient SW installed. Elli app shows "updating", and it has done so for the last couple of hours...
 
Did you get it working? I just installed my charger, and it also has the same ancient SW installed. Elli app shows "updating", and it has done so for the last couple of hours...

Hooh, viestitin ellille asiasta. Siellä kuulemma työskennellään pää märkänä korjauksen eteen ja tavoite on saada se toimitettua kuun lopussa... saapa nähdä.
 
Hooh, viestitin ellille asiasta. Siellä kuulemma työskennellään pää märkänä korjauksen eteen ja tavoite on saada se toimitettua kuun lopussa... saapa nähdä.
Taitaa olla copy-paste vastaus, koska täysin samat sanottu kahdelle tutullekin, jotka kyselleet.
 
Taitaa olla copy-paste vastaus, koska täysin samat sanottu kahdelle tutullekin, jotka kyselleet.

Jees. Toivotaan että tuo heitetty aikatauluarvio ei ole vain joku heidän keskimääräinen tikettien läpimenoaikansa, vaan siellä oikeasti on joku korjaus putkessa ja suunnitteilla julkastavaksi.
 
Jahans, asentelin kans ellin softan tilalle tuon volkkarin softan, ja se kertoo tosiaan että 12 kertaa epäonnistunut päivitys. Tuo osaa myös sanoa että laturi on offline, ei saa yhteyttä. Se kuitenkin näkee että se yrittää päivittää jne. ... ilmeisesti siihen lokaalisti saa yhteyden mutta purkki ei ole siellä volkkarin/ellin pilvessä kiinni tms.

Vähän rampa vehje tuollaisenaan, ellin appi näytti vain nollaa lataushistoriassa vaikka pari latausta takana. Volkkari sanoo että rutku offline... :|
 
Did you get it working? I just installed my charger, and it also has the same ancient SW installed. Elli app shows "updating", and it has done so for the last couple of hours...
On the 3rd of June I received the same message as others:
"We would like to inform you that we are currently working intensively on resolving the issue that is preventing the firmware update of your Wallbox. Our technical teams have identified the cause and are in the process of implementing a solution.

We expect the problem to be resolved by the end of June. In the meantime, we ask for your understanding and patience. "

I really hope there is someone working on a solution.
 
Olikos jollain vinkkiä miten ton Ellin sai ilmaantumaan edes onlineen tonne volkkarin appiin? Mulla lukee siitä laturin kuvan alla vaan unknown ja kun sen infoa painaa niin ilmoittelee että laturi on offline. Ymmärtääkseni kuitenkin verkkoyhteys on, laturi piuhalla kotiverkossa kiinni ja siihen pääsee käsiksi selaimen kautta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240613-165259_Volkswagen_1.jpg
    Screenshot_20240613-165259_Volkswagen_1.jpg
    32,5 KB · Luettu: 34
Olikos jollain vinkkiä miten ton Ellin sai ilmaantumaan edes onlineen tonne volkkarin appiin? Mulla lukee siitä laturin kuvan alla vaan unknown ja kun sen infoa painaa niin ilmoittelee että laturi on offline. Ymmärtääkseni kuitenkin verkkoyhteys on, laturi piuhalla kotiverkossa kiinni ja siihen pääsee käsiksi selaimen kautta.

Veikkaan että se ei saa yhteyttä volkkarin pilveen ennen softan päivittymistä. Ainakin mulla on tuo listan alin softaversio, ja siitä seuraavassa näkyy tulevan joku sertifikaattipäivitys. Tässä on varmaan vanhat sertifikaatit, ja se ei saa siksi juteltua bäkkärin kanssa? Elli | Changelogs: Wallbox

Liitteen lisäys kusahti, joten nakkasin kuvan tuonne
 
Ok ok. No se ongelmahan katoaa tän kuun aikana, eikun miten ne sieltä asiakaspalvelusta olikaan luvanneet

Jotenkin ajattelin että tää oli erillinen juttu kun osalla porukasta se kuitenkin jo pelitti.
 
Ok ok. No se ongelmahan katoaa tän kuun aikana, eikun miten ne sieltä asiakaspalvelusta olikaan luvanneet

Jotenkin ajattelin että tää oli erillinen juttu kun osalla porukasta se kuitenkin jo pelitti.

Joo, en tiedä onko tässä useampaa eri ongelmaa tulilla, vai mikä juttu. Tuo mun boksin firmis on kuitenkin vuodelta 2021, eli todella vanha. Onkohan nämä aleboksit jostain varaston perukoilta kaivettuja tms?

Lokaalisti selaimella wallboxin ip:llä saa hallintasivun esiin, ja sieltä pystyisi päivittämään ainakin communication board tms. softan - kumma ettei supportti vain jaa päivitystiedostoa halukkaille? Ehkä tuohon liittyy jotain muutakin monimutkaisuutta...
 
Joo samaa pohdin että mikähän siinä on kerran avoimesti on tarjolla uusien firmisten muutoslogit ja itse purkissa mahdollisuus manuaalisesti tarjota tuota päivitystä tiedoston kautta, mutta niitä ei kuitenkaan pysty itse mistään lataamaan... no onhan tässä vielä reilu pari viikkoa heillä aikaa ^^

Itsellä siis tuo sama 2.14 softa jostain menneiltä vuosilta
 
Cubra charger pro asennettu mutta sama ongelma että vanha fw ja ei suostu päivittymään. Onko kukaan saanut sitä päivittämään uusimpaan? Elli app ei näy mitään lataustietoja eikä mitään muuta kuin yhdistetty. Ja rebootti sanoo että laite offline vaikka wlan kautta pääsee configurointi sivullle
 
Huhtikuun lopussa onnistui ainakin vielä päivitys. Vw charger yhdistettynä WLAN:n kautta nettiin ja Elli apin kautta meni päivitys läpi kun n. vuorokauden odotteli.
 
Mitä tarkoittaa "kun odotteli"? Mulla laturi ollut nyt viikon seinässä ja verkossa siitä suurimman osan ajasta mutta mitään ei oo tapahtunut ^^
 
Mitä tarkoittaa "kun odotteli"? Mulla laturi ollut nyt viikon seinässä ja verkossa siitä suurimman osan ajasta mutta mitään ei oo tapahtunut ^^
En muista tarkalleen mitä Elli apissa luki sovelluspäivitys kohdassa. Ehkä "asennetaan tai ladataan" ja tätä vaihetta kesti <24h ja sitten oli päivittynyt.
 
Ok! Itellä ei siis ole edes mahdollisuutta käynnistää päivitystä. Toki vaihdoin aika nopeasti volkkarin appiin kun en kokenut että ellin omasta apista saisi mitään hyötyö. Harmillista että boxia ei voi parittaa molempien appien kanssa vaan saaan aikaan.
 
Volgswagen apissa ei ole ID-chargerin päivitysmahdollisuutta eikä näe lataushistoriaa?
 
Molemmat löytyy ymmärtääkseni täältä mutta kumpikaan ei tällä hetkellä toimi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240616-114019_Volkswagen.jpg
    Screenshot_20240616-114019_Volkswagen.jpg
    52,4 KB · Luettu: 68
  • Screenshot_20240616-114005_Volkswagen.jpg
    Screenshot_20240616-114005_Volkswagen.jpg
    101 KB · Luettu: 70
Hyvä jos jollakin siis toimii! Itsellä tosiaan näyttää että laite on up-to-date kuten kuvassa näkyy :) Laitoin perjantaina viestiä menemään eteenpäin, katotaan saanko saman copy-paste vastauksen kuin muut.
 
Tälaiset versiot itsellä antaa. Oli kyllä tuskaa itselläkin tuo päivittäminen.
En ole ihan varma miten sen lopulta onnistuin lataamaan, mutta pariin kertaan se päivitteli itseään.
Olen kokeillut ainakin web-hallinnasta, Elli äpillä ja muistaakseni tällä VW äpillä sain viimeisimmän menemään sisään.
Tästä toki aikaa joku pari kk.
 

Liitteet

  • IMG_7759.jpeg
    IMG_7759.jpeg
    114,8 KB · Luettu: 72
Joo noi taitaa vastata niitä ellin sivuilta löytyviä uusimpia päivityksiä. Lykkäsin ton laturin nyt palomuurin toiselle puolen vielä niin katsotaan josko keskustelisi sitten helpommin niiden serverin kanssa.
 
Onko jotain syytä miksi tätä ei kannattaisi ostaa?
Omasta kokemuksesta 2 syytä. Rajoittuneet sovellukset ,joten monipuolista käyttöä varten tarvitsee ohjata sitä esim evcc protokollalla. Ja toisena se, että jos tarvitsee yksivaihelatausta, niin on olemassa laitteita, jotka kuitenkin ottaa virran useammasta vaiheesta.
 
Omasta kokemuksesta 2 syytä. Rajoittuneet sovellukset ,joten monipuolista käyttöä varten tarvitsee ohjata sitä esim evcc protokollalla. Ja toisena se, että jos tarvitsee yksivaihelatausta, niin on olemassa laitteita, jotka kuitenkin ottaa virran useammasta vaiheesta.
Anteeksi ymmärtämättömyyteni, mitä tuo boldattu tarkoittaa käytännössä? Itsellä tämä odottaa vielä asentamista, mutta haluan tämän

-Lataavan tuolla luvatulla max teholla
-Kuormanhallinnalla, jolloin voi saunoa ja käyttää uunia samaan aikaan auton ladatessa
-Nähdä lataustiedot (koska ladannut ja paljonko), viikkotasollakin riittää.

Onnistuuko nykyisellään nuo kaikki? Eli sähkärille oheinen tieto ja kovaa ajoa.
 
Anteeksi ymmärtämättömyyteni, mitä tuo boldattu tarkoittaa käytännössä? Itsellä tämä odottaa vielä asentamista, mutta haluan tämän

-Lataavan tuolla luvatulla max teholla
-Kuormanhallinnalla, jolloin voi saunoa ja käyttää uunia samaan aikaan auton ladatessa
-Nähdä lataustiedot (koska ladannut ja paljonko), viikkotasollakin riittää.

Onnistuuko nykyisellään nuo kaikki? Eli sähkärille oheinen tieto ja kovaa ajoa.
Jos on täyssähköauto tai juuri tullut Skoda kolmivaihelaturilla niin voi ladata tuon 11kW, eikä se edes kuormita kuin noin 40% 25A liittymän maksimista. Jos haluaa varman päälle ottaa niin voi toki hankkia sen kuormanhallinnan.

Jos taas vanhempi hybridi niin 3,7KW on realistinen maksimi. 7,4KW mahdollinen, mutta vaatisi ainakin 50A liittymän.

Lataushistoria kyllä näkyy, jos laite on netissä kiinni.
 
Anteeksi ymmärtämättömyyteni, mitä tuo boldattu tarkoittaa käytännössä? Itsellä tämä odottaa vielä asentamista, mutta haluan tämän

-Lataavan tuolla luvatulla max teholla
-Kuormanhallinnalla, jolloin voi saunoa ja käyttää uunia samaan aikaan auton ladatessa
-Nähdä lataustiedot (koska ladannut ja paljonko), viikkotasollakin riittää.

Onnistuuko nykyisellään nuo kaikki? Eli sähkärille oheinen tieto ja kovaa ajoa.

Tuo tosiaan tarkoitti sitä, että tuolla saa (vain)yksivaihelatausta tukevaan autoon maksimissaan 3.6kW lataustehoa, koska tuo osaa ottaa vain 16A per vaihe, eikä osaa yhdistellä vaiheita. Markkinoilla on latureita, jotka osaa ottaa "vähän tehoa monesta vaiheesta, ja antaa ulos yhdessä vaiheessa paljon tehoa" Esim. 3x10 -> 30A tai silleen. Tämä olisi kätevä, jos tallissa on auto joka tukee vain yksivaihelatausta - kuten esim. pikkuakkuinen kona.

Jos autossa on 11kW laturi, on se käytännössä aina 3x16A kolmivaihelaturi, ja se ei moisia kikkailuja tarvi.
 
Kauanko teillä on kestänyt toimituksissa? Tilasin tällaisen n. Viikko sitten , eikä ole mitään kuulunut, eivätkä vastaa sähköposteihin.
 
Mulle tuli tosi nopeasti, kuljetus lähti ehkä pari päivää tilauksesta ja oli tyyliin viikossa kotiovella.
 
Tänään asennettu pro versio ja ainakin sähkäri kehui asennuksen helppoutta. Pintavetona, kellarin harkkoseinään ja yksi läpivienti sähköpääkeskukselta autotallin seinän läpi. Asentelin itse kaapelointia varten asennusputket valmiiksi ja porasin kyseisen läpiviennin. Sähkärille jäi vain sähkärin työt. Aikaa sähkärillä meni asennuksen aloituksesta 2,5h että sain auton laturiin.
Johdotuksen lisäksi sähköpääkeskukseen lisättiin 3x16A C-johdonsuojakatkaisijat, A-tyypin vikavirtasuoja, kuormanhallintaan Shelly:n 50A virtamuuntimet (3 kpl), josta postiin tuonne aiemmin. Asennus tehtiin MMJ:llä 5x2,5 mm2 kaapelilla ja kuormanhallinta cat6:lla. Virtamuuntimien johdot sähkäri kytki cat-kaapeliin vipu-wagoilla. Harmikseni en kerennyt napata kuvaa keskuksen asennustyöstä ja ovat nyt peltikuorien alla piilossa paparazzeilta.

Ettei menisi pelkäksi kehumiseksi, niin:
Vanha firmis, v.2.14.4; v.3.16.7 (07.09.2021) ja ohjeiden mukaan poistettu LTE-yhteys ja yhdistetty langattomaan lähiverkkoon, mutta VW:n sovellus kehuu Wallboxin olevan päivitysten suhteen ajantasalla.
Eli täälläkin odotellaan Ellin lupaamia päivityksiä.

Tänään huomasin myös, että kesäkuun 7. julkaistu uusi Elli charger 2, joissa mm. tuki pörssisähkölle ja aurinkopaneeleille.

Edit: 30.6.
Latausasema toimii hienosti. Latauskaapeli kiinni autoon illasta ja auton asetuksista määritelty kodin latauspiste siten, että auto hyödyntää yösähkön halvemmat tunnit, niin aamulla on aina akku 80% latauksessa. Mutta jostain syystä VW:n sovellus ei näytä mitään lataushistoriaa. Nyt oli tullut ja asentunurät uusin päivitys pian parin viikon jälkeen asennuksesta, eli kytkeytymisestä nettiin. Tällä hetkellä sisällä päivitys v3.8.17;v3.29.12. Katsotaan olisko sillä vaikutusta näihin puuttuviin ominaisuuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kauanko teillä on kestänyt toimituksissa? Tilasin tällaisen n. Viikko sitten , eikä ole mitään kuulunut, eivätkä vastaa sähköposteihin.
31.5 tilasin ja vielä ei ole kuulunut tilauksen tiimoilta mitään. 7,5m kaapelilla varustettu malli kyseessä, jos nyt sattuu kaapelin pituus vaikuttamaan toimituksen nopeuteen/hitauteen.
 
31.5 tilasin ja vielä ei ole kuulunut tilauksen tiimoilta mitään. 7,5m kaapelilla varustettu malli kyseessä, jos nyt sattuu kaapelin pituus vaikuttamaan toimituksen nopeuteen/hitauteen.
Toukokuussa tilailin ja alle viikossa oli kotiovella 7,5m kaapelin kera. Laite toimii kivasti muuten, mutta päivitystä en minäkään saa. Sitä siis odottelen.
 
Sain elliltä vastauksen, kun kyselin tilauksen perään:


Hei,

Kiitos yhteydenotostanne,

Tilaustanne valmistellaan. Saatte seurantalinkin sähköpostitse, kun se on
lähetetty matkaan varastolta Saksasta.

Toimitus tapahtuu kuriiripostina, joko DHL:n tai UPS:n toimesta. Keskimääräinen toimitusaika on tällä hetkellä noin 4 viikkoa.

Halutessanne lisätietoja, älkää epäröikö ottaa uudestaan yhteyttä, autamme mielellämme.

Voitte vastata tähän sähköpostiin tai soittaa meille suoraan numeroon (suomenkielinen puhelintuki, ma- pe, klo 9.00–17.00).


Ystävällisin terveisin
Elli-palvelutiimi”

Joten vähän tuntuu ruuhkaa olevan, mutta eiköhän ne laturit sieltä aikanaan saavu. Ehkä ohjelmisto päivittyy silloin jo ilman ongelmia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 480
Viestejä
4 558 197
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom