Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
katso liitettä 1267329
Mulla ylimääräisenä Vw-yhteensopivat virranmittauskelat, jos jotain kiinnostaa.
katso liitettä 1267329
Mulla ylimääräisenä Vw-yhteensopivat virranmittauskelat, jos jotain kiinnostaa.
Onko kellään kokemusta miten tämä irtoaa Teslasta? Pitääkö latausportin lukitus avata auton apista/näytöltä vai osaako laturi komentaa lukituksen auki lataustagia vilauttamalla? Mietin, että meneekö hankalaksi jos latauspistokkeessa ei ole teslanappia..?
Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.Mutta mitä sillä äpillä voi tehdä? Pelkästään katsoa paljonko energiaa mennyt?
Sellainen havainto että Ellin omaan appiin ei saanut liitetty laitteen mukana tulleita RFID-kortteja vaan piti ladata Volkswagen -appi ja liittää laite ja RFID-kortit (We Charge) siihen. Itselläni siis VW mallinen Elli.Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.
Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.
Ei ihme että kukaan ei puhu mitään kun on tonnin maksanu normaalilla hinnalla ei mistään
Nyt täytyy vielä keksiä joku tarra VW logon päälle kun Tojota kuskia hieman tuo tuossa häiritsee.
Kai siinä nyt oli edes latauksen käynnistys ja sammutus manuaalisesti appin kautta? Muistelisin että erikseen mainittiinkin jossain. Ajastuksista ja lataustehon säädöistä ei mainittu mitään, joten niistä alkoi usko rapisemaan jo samantien kun asiaa alkoi enemmän miettimään.Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.
Nyt täytyy vielä keksiä joku tarra VW logon päälle kun Tojota kuskia hieman tuo tuossa häiritsee. Mikäli joku vielä laturia tilaamassa niin kannattaa harkita tuota pidempää 7.5m kaapelia. Itse otin lyhyemmän ja jälkiviisaana kaduttaa ettei maksanut 30e enemmän 7.5m..
Tuossa kuvat näkymistä. En minä ainakaan löytänyt mitään käynnistämiseen / pysäyttämiseen liittyvää:Kai siinä nyt oli edes latauksen käynnistys ja sammutus manuaalisesti appin kautta? Muistelisin että erikseen mainittiinkin jossain. Ajastuksista ja lataustehon säädöistä ei mainittu mitään, joten niistä alkoi usko rapisemaan jo samantien kun asiaa alkoi enemmän miettimään.
Vanteen keskikuppiin tarkoitettu merkkitarra käy tuohon päälle mainiosti. Aliexpressistä löytyy automerkkikohtaisella logolla olevia sekä muita. Kuvassa oma toteutus.Nyt täytyy vielä keksiä joku tarra VW logon päälle kun Tojota kuskia hieman tuo tuossa häiritsee. Mikäli joku vielä laturia tilaamassa niin kannattaa harkita tuota pidempää 7.5m kaapelia. Itse otin lyhyemmän ja jälkiviisaana kaduttaa ettei maksanut 30e enemmän 7.5m..
Eipä siellä lokaalilla puolella ollut mitään asetuksia asiaan liittyen. Wifissä testasin laturia, ei vaikutusta suuntaan tai toiseen. Verkkopiuhaa en ole testannu laittaa kiinni.Olisko se ocpp sielä lokaalin hallinnan puolella. Eli verkkopiuha tai wifiin laite kiinni.
Asennus ei olekaan ihan niin tympeä kuin ohjekirjaa lukemalla sai mielikuvan. Ei missään nimessä kuitenkaan samalla tasolla asennuksen helppoudessa nykyaikaisten latausasemien kanssa.
Tämän latausaseman ongelmat asennuksessa:Tuli myös itse askarreltua tuo seinään kiinni + läpiviennit ja kaapelivedot, sähkäri tulee huomenna tsekkaamaan kytkentäni ja laittamaan kiinni keskukseen vvs+johdonsuojat ja sitten käyttöön.
Mitä tarkoitat nykyaikaisilla latausasemilla, millä tavoin on helpompaa? Mikä olisi esimerkki-asema? Mietin kun ei tämä ainakaan omasta mielestäni hirveän monimutkainen ollut
17.2 tilattu saapui perjantaina 1.3. Tuli ilmoittamatta, kuski soitti ovikelloa. Isohko paketti.19.2 tilattu. Ei vieläkään edes lähetetty.
Tämän latausaseman ongelmat asennuksessa:
- Yksittäisten pienten välijohtojen kytkentä jää asentajan tehtäväksi
- Latauskaapelin kytkentä jää asentajan tehtäväksi
- Syöttökaapelille ei ole omaa selkeää kytkentäliitintä
- Säädöt tehdään dip-kytkimillä (tämä voi tietyissä tilanteissa olla myös etu, mutta hidaste se joka tapauksessa on)
- Kansi koostuu useasta osasta, on kiinni usealla pienellä ruuvilla, ja asentaessa joutuu vielä kannattelemaan ilmassa samalla kun kytkee pieniä liittimiä lyhyin johdoin paikalleen
Hyvässä asemassa asennetaan erillinen pohjalevy, jossa on selkeä kytkentäliitin syöttökaapelille. Tämän jälkeen itse asema nostetaan pohjalevyyn kiinni ja valmista tuli. Esimerkkinä vaikka Tesla, Easee ja Defa Power. Kyllähän sitä yksittäisen hankalan asentaa, mutta kun tätä tekee työkseen niin asialla alkaa olla enemmän merkitystä.
Ellin tuotetuki ei tunnu olevan kovin avulias tossa OCPP asiassa. Mitään parempaa dokumentaatiota ei kuulemma ole.
Toinen hyvä varmistus oli, että Pro:ssa tosiaan voi antaa virtamuuntajien parametrit itse. Periaatteessa tämän kanssa siis voi käyttää melkeen mitä vaan virtamuuntajia jotka sattuu lojumaan saatavilla.
Käyttäjät alapta ja blacktr00 on avannut tuota aika hyvin tässä ylempänä. Jopa kuvien keraOsaako joku kertoa jo kokemusperusteisesti tai tietämykseen perustuen mitä tuolla Pro-mallin appilla voi muuttaa latausession aikana? Tärkeimpänä nyt lienee voiko säätää lataustehoa tai lopettaa latauksen etänä?
Itse peruuttelin tilauksen perjantaina. Soiton perusteella ei selvinnyt, että onko tilaus vielä lähtenyt vai mikä tilanne. Ainoastaan tilausvahvistus on tullut 17.2. Sähköpostilla pyysivät kuitenkin vielä erikseen kuittauksen peruutuksesta. Jännä nähdä mikä on tapauksen lopputulema. Korttitapahtumiakin katsoin perästäpäin, eikä mitään tapahtumaa ostosta näy. Muistan kyllä että teki ainakin katevarauksen tilauksen aikaan 17.2.
Tosiaan lähti peruutukseen koska tuo pro malli ei tuo juuri mitään lisäarvoa. Pitää vähän pohtia tilaako perusmallin ja asentaa jotkut erilliset älyt asennuksen yhteydessä vai katseleeko suoraan fiksumpia malleja. Home Assistant integraatiot olisi pitkällä juoksulla kiva olla, eikä vain manuaalinen päälle/pois ominaisuus. Katsotaan nyt ensin mitä asiakaspalvelusta vastaavat jos vastaavat. Sekava puhelu ainakin oli mikä käytiin.
Halutaan optimoida lataustehoa esim vastaamaan paneelien tuottoa.Kysyn kun en tiedä. Miksi nuo etä ja älyominaisuudet ovat tärkeitä? Ajastuksen vielä ymmärtää ja ehkä kulutusseurannan jos on pörssisähkö, mutta eikös auto aina ajeta laitteen eteen ja piuha kiinni jos latausta kaipailee? En itse koe miksi pitäisi päästä etänä käsiksi tai sammutella kesken kaiken tai vastaavaa. Täytyyhän sen johdon kuitenkin manuaalisesti kiinnittää..
Itselle riittää tieto, että auton akku on aina täynnä seuraavana aamuna kun tuosta lähtee ja auton sovelluksesta näkee onko asia näin. Mitä porukka tekee noilla kaikilla ominaisuuksilla?
Sama homma. Katevaraus hävinnyt. Hienosti toimii tilausprosessi volkkarilla. Nyt arvon viitsiikö tilata edes uudestaan.Itselläni oli myöskin katevaraus hävinnyt ja rahat palautuneet tilille. En ollut itse perunut mitään, mutta lieköhän tuo silti hintansa arvoinen lopulta.
Palautusehdoissa lukee "palautus tilaajan kustannuksella" tms. ja tietyn rahdinkuljettajan kautta => saitko jonkun hinnan palautukselle?Koittanu nyt saada tuota palautusta etenemään Ellin kanssa, mutta ei toi oikein hyvin tunnu etenevän. Eli edelleen on Lempäälässä yksi Cupra pro 4.5m kaapelilla omakustanne hintaan tarjolla halukkaalle noutajalle.
Ei ole tullut mitään tarkempia ohjeita palautuksen tekemiseksi. Hankalalta vaikuttaa ilman ohjeita.Palautusehdoissa lukee "palautus tilaajan kustannuksella" tms. ja tietyn rahdinkuljettajan kautta => saitko jonkun hinnan palautukselle?
Elli asiakaspalvelu sanoi:Kiitos yhteydenotostanne,
Tilaustanne valmistellaan vielä. Lähetämme seurantanumeron, kun tuote on lähetetty.
Keskimääräinen toimitusaika on tällä hetkellä noin kolme viikkoa.
Tarvittaessa, älkää epäröikö ottaa uudestaan yhteyttä, autamme mielellämme.
Ystävällisin terveisin
Elli-palvelutiimi