Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Minkä mallin tilasit?Itse tilasin päivää aiemmin ja tunti sitten tuli ilmoitus lähetyksestä.
Sama tilaus samana päivänä. Tänään tuli lähetysilmoitus.Minkä mallin tilasit?
Itse en ole vielä saanut lähetysilmoitusta vaikka tilaus tehty jo 14.2. Tilasin VW Pro -mallin ja pidemmällä 7,5m letkulla.
Kävin tuota työmatkalla vw myyjältä kysäsemässä ja se epäli samaa. Sieltä on kuulemma uusi versio tulollaan. Luultavasti hinnoittelu johtuu juurikin tuosta.Jossain arvuuttelivat että uutta versiota tulossa lähiaikoina niin vanhoja varastoja pois? Ei nämäkään tappiolla mene, muissa vaan käsittämättömät katteet.
Ajattelin ettei kuormanhallinnalle ole minulla tarvetta kun talon kulutus ei ole oikeastaan koskaan yli 5kw, paitsi sauna 11kw, eli jos vain saunaa ja autoa ei lataa yhtä aikaa, ei mitään hätää. Shellyn 3pm mittaa talon kulutusta + home assistant pyörii ja elli-boksi antaa jotakin säätömahdollisuutta niin kuormanhallinnan saisi sitä kautta, peruspessimistinä tämä tuskin onnistuu. Sattumalta cat8 tuplana menee autokatoksen vintille (tarkoitus laittaa poe kamera). Kytkin sähkökaapissaTätä tarkoitin, eli juu tuo riittää tietysti. Vetäisin kyllä itse myös sähköt sieltä samaan konkurssiin, mutta lähinnä siis kun sinne joutuu kaapelin vetämään joka tapauksessa, niin tuosta tulee merkittävä lisätyö kun myös tuo kaapeli (esim cat6 käy) täytyy myös putkittaa / kaivaa maahan.
Kuinkas nopeesti nää laittaa tilatut ID Chargerit tulemaan? Itsehän tilasin 16.2. Toki viikonloppu oli välissä, mutta uteliaisuuttani kysyn.
Vihdoin tuli sähköposti että tilaus on matkalla. Tilattu siis 14.2 VW Pro.
Samoin kuin yllä monella muullakin lähetysnumero (seurantakoodi) puuttui. Soitin viestissä mainittuun numeroon +49 5361 3790510 ja asiakaspalveluhenkilö lupasi laittaa kyselyä seurantakoodista ja palata sähköpostilla. Aspa vastasi puheluun ihan suomen kielellä.
Voitte käyttää Ellin sovellusta, tai sitten Seat Cupran omaa kännykkäsovellusta.
Voitte parittaa vain yhden sovelluksen kerrallaan latausyksikköönne, joten jos ensiksi paritatte Seat Cupran sovelluksen, muistakaa poistaa pariliitos ennen kuin yritätte liittää laitteeseen toista sovellusta.
Latausyksikkö ei ole merkkikohtainen, joten kyllä. Sitä voi käyttää missä ajoneuvossa tahansa, kunhan latauspistoke sopii, voitte ladata autoa.
Lienee sähkäriltä hieman vajaa puolen päivän homma eli 3-4h laskutettavaa työtä = 300€ + vvs/sulakkeet/kaapelointi/pientarvikkeet/km-korvaukset 100-200€ = 400-500€ laaki. Tämä siis sellainen "helppo" asennus esim. puurakenteiseen autokatokseen tai talliin jossa lyhyen matkan päässä ryhmäkeskus valmiina mistä löytyy tilaa romuille.
Sitten taas vaikeampi asennus olisi tyyliin edelliseen lisänä: sähkökeskuksen laajennus jos nykyisessä ei tarpeeksi tilaa (eli asennetaan nuo vvs/johdonsuojat koteloon ja yhdistetään keskukseen), läpivienti betoniseinään ja sitten päälle vielä pidempi johtoveto kaivuineen ja putkituksineen esim. talon ryhmäkeskukselta jolloin hinta alkaakin olla eri hehtaarilla.
Huomioikaa myös, että jos tuollaisen kuormanhallinnan haluaa asentaa tulee latausasemaa syöttää pääkeskukselta (eli siis keskukselta, jossa sijaitsee sähköyhtiön sähkömittari) eli usein autokatoksessa oleva ryhmäkeskus ei käy.
Luulisi että ainakin jos itse teet putkituksen valmiiksi niin asentaja kuin asentaja suostuu tunkemaan johtonsa sen kautta käyttöpaikan ja keskuksen välille.Toimitusviive sinänsä ei ihmetytä, aikamoiset määrät varmaan noita tilailtu kun he ajatusmaailmassa ajattelivat hukata muutaman pölyyntymästä varastosta.
Tää asennushomma kyl semmosta et et, ei niinku mitään käryä mistä puhutte mutta täytyy sitten joskus raottaa lompakkoa asentajalle jos tuo tulee kiinni laitettua.
Täytyy etsiä joku, kelle käy että itse piuhat vetelen tuolta tuulettuvaa alapohjaa pitkin toiselle puolelle taloa yms. etteivät siitäkin laskuta samaan aikaan kun itkevät paskaisia ja ahtaita paikkoja. Hoitakoot sitten kytkennät asianmukaisesti.
Tää asennushomma kyl semmosta et et, ei niinku mitään käryä mistä puhutte mutta täytyy sitten joskus raottaa lompakkoa asentajalle jos tuo tulee kiinni laitettua.
Täytyy etsiä joku, kelle käy että itse piuhat vetelen tuolta tuulettuvaa alapohjaa pitkin toiselle puolelle taloa yms. etteivät siitäkin laskuta samaan aikaan kun itkevät paskaisia ja ahtaita paikkoja. Hoitakoot sitten kytkennät asianmukaisesti.
Vieläkin tämä ostamatta. Tesla laturi maksaa ilmeisesti vaan 500e ? Et "vain" 250e enemmän?
Jos nimittäin Tesla Y on se todennäköisin auto, mikä tulee laitettua.. Onko tässä silloin järkeä,? Saisko tätä muuten kohtuu kustannuksin irti ja asennettua muualle (porukoille); jos itse sitten Teslan hommaakin?
Teslan laturissa ei ole mahdollisuutta kuormanhallinnalle. Samoin myös hieman erilailla ajateltuna Teslan laturi on yli kaksi kertaa kalliimpi (248 vs 535 eur). Perusmallilla/lyhyemmällä piuhalla ero vieläkin suurempi.Vieläkin tämä ostamatta. Tesla laturi maksaa ilmeisesti vaan 500e ? Et "vain" 250e enemmän?
Jos nimittäin Tesla Y on se todennäköisin auto, mikä tulee laitettua.. Onko tässä silloin järkeä,? Saisko tätä muuten kohtuu kustannuksin irti ja asennettua muualle (porukoille); jos itse sitten Teslan hommaakin?
14.2 tilattu ja 16.2 ilmoitus lähetyksestä, Cupra Pro 7m
No niinhän siinä kävi minullekin. Laturi saapui juuriTilasin Cupra Pron, toimitusilmoitus tuli viime viikolla. Tänään soittelin asiakaspalveluun ja selvisi ettei mitään ole vielä lähetetty, toimitusviivettä kuulemma odotettavissa kolme viikkoa.
Täällä tilattu viime la 17pvä. Ei ole vielä saapunut tai tullut lähetetty sähköpostia. Pelkkä tilausvahvari lauantailta.No niinhän siinä kävi minullekin. Laturi saapui juuri
Auton sovelluksesta saattaa pystyä ajastamaan? Näin ainakin Volvolla.17.2. tilattu ja ainostaan tilausvahvistus on saatu. Eipä kyllä sinänsä mitään kiirettä ole.
Asennusta pitää alkaa jossain kohtaa selvittelemään miten selviäisi siitä mahdollisimman edullisesti. Kuormanhallinta olisi varmaan hyvä laittaa samalla. Katsoin että jotain yksittäisiä yli 10kwh tuntikulutuksia on historiassa, jolloin ei kyllä riitä perussulakkeet. Tai ainakin pitäisi aina ajoittaa lataukset yöaikaan talvikaudella.
Ei taida edelleenkään olla kenelläkään tietoa pystyykö sovelluksen kautta rajoittamaan lataustehoa tai ajastamaan latauksia?
Teslan laturissa ei ole mahdollisuutta kuormanhallinnalle. Samoin myös hieman erilailla ajateltuna Teslan laturi on yli kaksi kertaa kalliimpi (248 vs 535 eur). Perusmallilla/lyhyemmällä piuhalla ero vieläkin suurempi.
Joo, on tullut, 7pv tilauksen jälkeen. Ilmeisesti samaan aikaan on lähtenyt paketti matkaan Saksasta.Onkos muilla tullut sähköpostiin "lasku" Elliltä. Hei Joukahainen, ohessa laskusi. Lasku on kuitenkin enemmän kuitti, joka mainitsee, että veloitettu jo luottokortilta. Sitten lukee toimituspäivä on vielä määritettävissä. Saapui tämä kuitti nyt n viikko tilauksen jälkeen.
katso liitettä 1267329
Mulla ylimääräisenä Vw-yhteensopivat virranmittauskelat, jos jotain kiinnostaa.
Kulostaa aika hazardilta hommalta. Jos appi/netti alhaalla, niin saako mitenkään irti? Eipä ole näistä kokemusta muutakun nykyisessä autossa lähtee matkalaturi irti kun avaa auton ovet.Apista pitää avata auton puolelta. Tuskin edes vapautus onnistuu muulla kuin teslan omalla.
Appi keskustelee auton vieressä BTn yli.Kulostaa aika hazardilta hommalta. Jos appi/netti alhaalla, niin saako mitenkään irti? Eipä ole näistä kokemusta muutakun nykyisessä autossa lähtee matkalaturi irti kun avaa auton ovet.
Eikös noita nappeja saa muutamalla eurolla ison kasan tilattua.
Idea on siinä, että samaisella napilla saa myös luukun auki ja tietysti latauksen lopetus ja lukituksen avaus hoituu tällä. Ei sinänsä välttämätön, mutta helpottaa elämää. Latauspistokkeen vieressä autossa oleva fyysinen nappi olisi tietysti varmaan kätevin. Kävin nyt kuitenkin viikonloppuna testaamassa E-Parkingin type2 julkisella laturilla ja ainakin tässä yhteydessä latauksen lopettaminen E-Parkingin apista avasi myös auton pään lukituksen. Eli luultavasti RFID kortin vilautus lopettaa latauksen ja avaa lukituksen TesloissaVähän ohi aiheesta mutta eikö tesla osaa avata kaapelin lukitusta latauksen valmistuttua ja miksi perus type2 laturin kanssa tarvitaan jotain teslanappeja?