• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Tilasin Elli laturin mallia:
4200103-72 ID. Charger Connect + LTE
11 kW, 7.5m, Type 2, WiFi + LTE

Voisin myydä tuon pois omakustannehintaan (238€) jos joku tarvitsee. Löytyy Jyväskylästä.

Laite paketissa ja avaamattomana.
Moi. Olisin kiinnostunut tästä jos vielä vapaana. Täytyisi vaan käydä mökillä tsekkaamassa muutama asia liittyen asennukseen. Pystyykö tällä foorumilla muuten lähettämään yksityisviestejä? En ainakaan huomannut mitään tapaa....

Edit. Timo P. Sulle ei pysty lähettämään yksityisviestejä! Muutatko valinnan asetuksista tai laitatko mulle yv:n niin päästään eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Moi. Olisin kiinnostunut tästä jos vielä vapaana. Täytyisi vaan käydä mökillä tsekkaamassa muutama asia liittyen asennukseen. Pystyykö tällä foorumilla muuten lähettämään yksityisviestejä? En ainakaan huomannut mitään tapaa....
Klikkaa nikkiä.. valitse laatikko jossa lukee lähetä yksityisviesti.. tai vaihtoehtoisesti klikkaa kirjekuorta ,valitse lähetä yksityisviesti 😊
 
Klikkaa nikkiä.. valitse laatikko jossa lukee lähetä yksityisviesti.. tai vaihtoehtoisesti klikkaa kirjekuorta ,valitse lähetä yksityisviesti 😊
Kiitos. Tunnen itseni typeräksi mutta mulla ei ainakaan iPadillä eikä iPhonella tule mitään mikä viittaisi viestin lähettämis mahdollisuuteen. Täytyy kai mennä kokeilemaan Macillä. 🤔

Edit. Näköjään ko. henkilölle ei voi lähettää yksityisviestiä, muiden nikkejä kun klikkaa, valinta löytyy. Ilmeisesti asetusvalinta.
 
Ilmeisesti uusilla käyttäjillä on 14pv karenssi yksityisviesteihin. En voi itse myöskään lähettää.

Laitan tuon Toriin myyntiin. Ota sitä kautta yhteyttä niin saadaan homma eteenpäin
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs ihmettä. Olin tilannut väärän mallin ja siksi halusin siitä eroon. Mutta nyt uuden version takia vanhojen hinnat nousivat aika reippaasti.
 
Mitäs ihmettä. Olin tilannut väärän mallin ja siksi halusin siitä eroon. Mutta nyt uuden version takia vanhojen hinnat nousivat aika reippaasti.
Niin ne tekevät kun ei enää saatavilla mutta soiva peli, itsekin meinasin tilata pari extraa, mutta en viitsinyt vaikka epäilin et voitta sais tehtyä, mutta luonto ei antanu periksi alkaa rahastaa tollasella

Edit saivat hienosti kyllä varmasti varastoa tyhjättyä niillä hinnoilla.. sillä saanu ees perus sukolaturipiuhaa...
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli varmistus että pitää tämmöinen laturi hommata kotiin ja nyt näitä vanhoja malleja ei halvalla ole enää saatavilla viralliselta jälleenmyyjältä kun vaihtui uuteen malliin ja hinta sen mukainen. Viikonloppuna vielä oli myynnissä kun katselin näitä jo ennakkoon :(

Kiinnostaisi edelleen tämä vanha Pro-malli, jos oikein ymmärsin että tähän saa sen kuormantasauksen toimimaan ettei sulakkeet pauku sähkölämmitteisessä talossa talvella. Amazonista saisi vielä halvalla tuon joltain kolmannelta osapuolelta mutta mietityttää että miten takuuasiat toimii, tai jos jotain katastrofaalista tapahtuisi, kotivakuutus auttaa ongelmatilanteissa? Asennus tulisi tietysti sähkärin toimesta kyllä.
Tähän lisäystä, kyselin ihan suoraan tuolta Ellin nettisivujen kautta että onko vanhoja vielä myynnissä, vastasivat vain että ne on myynnissä mitä nettisivuilta löytyy eli uusia malleja vain :( Kiinnostaisi kyllä hommata joku edullisempi kuin 600+€ maksava laturi ja tämä olisi ollut ilmeisen hyvä
 
Noita vanhoja malleja löytyy yhä, mutta vain kalliimmalla.
Kaupassa valitsee suodattimesta ”1. sukupolvi”. Oletuksena näyttää nyt vain uudemman mallin.
 
Jos joltakulta löytyy ylimääräisenä ID. Charger Pro -laturi/-latureita, niin täällä voisi olla kiinnostusta ja yv:llä tavoittaa.
 
Itsekin harkitsin liian pitkään. Pirkanmaalta pro pitkällä piuhalla kiinnostaa. Ei kuitenkaan niin paljoa, et hintahypyn hyödyntäneeltä torikauppiaalta ostaisin.
 
Sen meinasin tilata, kun oli vain 10e hintaeroa. En tiedä onko oikeasti tarvetta. Mitäs hyötyä tuosta energiamittarista on kotikäytössä?
Tämän mittarin lukemat kelpaa verottajalle, jos saat joskus työnantajalta täyden autoedun.
 
Tämän mittarin lukemat kelpaa verottajalle, jos saat joskus työnantajalta täyden autoedun.
Onko tämän puuttumisella mitään vaikutusta kuormanhallintaan yms? Laturi juttelee jollain tavalla mittarin kanssa, koska näiden välillä on kaapeli.
 
Onko tämän puuttumisella mitään vaikutusta kuormanhallintaan yms? Laturi juttelee jollain tavalla mittarin kanssa, koska näiden välillä on kaapeli.

Ei se kuormanhallinta sitä tarvitse... sehän ei perustu mittaukseen siitä paljonko laturi vie, vaan laturin kulutus tiedetään (ja sitä säädellään). Kuormanhallinta tarvii kuitenkin tiedon kokonaiskulutuksesta, ja sulakekoon.

Laturi juttelee mittarin kanssa joo, ja klonksvagenin appin kautta näkee paljonko energiaa on ladattu kuukausittain jne.
 
Tähän liittyen onko muilla kadonnut noi kulutuslukemat tuolta VWn omasta apista? Mulle näkyi aluksi mutta viime kuun alkupuolella lopetti näyttämästä. Auto kuitenkin on täynnä joka aamu et melko varmasti se lataa kuitenkin 🙂
 
Sähköautokausi alkoi toissapäivänä ja näyttää siltä, että olisi pitänyt olla hereillä jo ennen auton tuloa. Muutamalla päivällä olen näköjään myöhästynyt tästä tarjouksesta.

Jäikö jollekin kaappiin pro pitkällä johdolla? Olisin kiinnostunut ostamaan.
 
Sähköautokausi alkoi toissapäivänä ja näyttää siltä, että olisi pitänyt olla hereillä jo ennen auton tuloa. Muutamalla päivällä olen näköjään myöhästynyt tästä tarjouksesta.

Jäikö jollekin kaappiin pro pitkällä johdolla? Olisin kiinnostunut ostamaan.
Ollaan samassa jamassa :beye:

Itseä myös kiinnostaa Pro ja mielutien pitkällä johdolla, ilmoitelkaa jos on tarjolla :tup:
 
Mulla on 7,5m kaapelilla Pro VW-logolla. Oli tarkoitus asennuttaa, mutta taitaa nyt jäädä kuitenkin laittamatta tähän hätään kun ei sähkistä ole tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo tarkoittaa että saat vaiheesta 25A ulos. Laturissa ei näy että voisi ottaa kaksi vaihetta mutta yhden 25A saat laitettua. Jos otat sen kokonaan käyttöön niin saat vajaa 6kw. Toki huomioi silloin että jos joku muu käyttää samaa vaihetta sulake sanoo poks.

Joku voi vielä tarkentaa kellä Elli on, että onko vaihtoehdot vain 1 tai 3 vaihetta.
1000029731.jpg

Sain viimein elliltä vastauksen. Eli mökille menee sitten 2 vaiheisena kiinni, niin ei tarvitse pihavaloille keksiä kaukosäädintä.
 
Tähän liittyen onko muilla kadonnut noi kulutuslukemat tuolta VWn omasta apista? Mulle näkyi aluksi mutta viime kuun alkupuolella lopetti näyttämästä. Auto kuitenkin on täynnä joka aamu et melko varmasti se lataa kuitenkin 🙂
Juu, nollaa näyttää täälläkin. Muutaman kerran näytti kun sai puuttuvan johdon paikoilleen, mutta sen jälkeen pelkkää nollaa vaikka on ladannut.
Koita sitten tuollainen laittaa töihin että maksavat ladatut sähköt… helppoa. 😠
 
Nyt tuli käytyä avaamassa jälleen kansi boksista että sai johdolla nettiin kiinni tuon. Saa nähdä osaisiko sitä kautta päivittyä kun wlaniin ei saa millään liitettyä. Melkoista säätämistä, luulisi että hommat toimisi suoraan asennuksen jälkeen. 😡
 
Juu, nollaa näyttää täälläkin. Muutaman kerran näytti kun sai puuttuvan johdon paikoilleen, mutta sen jälkeen pelkkää nollaa vaikka on ladannut.
Koita sitten tuollainen laittaa töihin että maksavat ladatut sähköt… helppoa. 😠

Mulla näkyy lataukset volksun appissa ihan ok. Elli on kiinni johdolla interwebseissä. Vaan viimeyönä autoa ladatessa EVCC ei taas ollut saanut kulutuslukemia arvottua ollenkaan, oli sentään ladannut kuitenkin.
 
Mulla näkyy lataukset volksun appissa ihan ok. Elli on kiinni johdolla interwebseissä. Vaan viimeyönä autoa ladatessa EVCC ei taas ollut saanut kulutuslukemia arvottua ollenkaan, oli sentään ladannut kuitenkin.
Evcc:lä on ongelmia toisinaan ja ko koittaa itse laskea.. muttahyvä et hoitaa ihan kiitettävästi kuormanhallinan.
Datan takia (jahka jaksan/kerkiän) laitankin oman luennan mittarista ha:han.
Itse saanu ikinä elliä volsun appiin aina virhe tai kaatuu heti ko lukee qr koodin.. elin apissa data näkynyt kokoajan jut mitä abb:n mittari mitannut
 
Itsellä vielä odottaa tallissa asennusta, lapsiperheen arkea jne, niin aika tahtoo olla kortilla.

Home Assistant tuli nyt otettua käyttöön ja tarkoitus asentaa tuo Elli tässä lähiaikoina, mutta olen tässä arponut, että hommaanko Shelly EM:n mittaamaan energiankulutusta, vai onko tuo kulutustietojen lisääminen HA:han millainen homma konkreettisesti? Lyödäänkö integraatio tulille ja homma toimii, vai vaatiiko millaisen säätämisen? HA noviisina vain mietityttää. Olisi kiva saada nuo auton energiankulutukset luettaviksi päivä/vko/kk/vuositasolla.
 
Itsellä vielä odottaa tallissa asennusta, lapsiperheen arkea jne, niin aika tahtoo olla kortilla.

Home Assistant tuli nyt otettua käyttöön ja tarkoitus asentaa tuo Elli tässä lähiaikoina, mutta olen tässä arponut, että hommaanko Shelly EM:n mittaamaan energiankulutusta, vai onko tuo kulutustietojen lisääminen HA:han millainen homma konkreettisesti? Lyödäänkö integraatio tulille ja homma toimii, vai vaatiiko millaisen säätämisen? HA noviisina vain mietityttää. Olisi kiva saada nuo auton energiankulutukset luettaviksi päivä/vko/kk/vuositasolla.
Jos sinulla on Pro-malli, niin ei siihen kannata Shellyä enää pistää. Joku 20e osilla ja 0 koodaamisella (ESPhome konffafilua ei lasketa koodailuksi) saat luettua sitä sisällä olevaa energiamittaria.
 
Jos sinulla on Pro-malli, niin ei siihen kannata Shellyä enää pistää. Joku 20e osilla ja 0 koodaamisella (ESPhome konffafilua ei lasketa koodailuksi) saat luettua sitä sisällä olevaa energiamittaria.
Joo Pro-malli on. Mitähän tuo 20€ osa on?
 
Sähkäri ei ihan ymmärtänyt tuota kuormanhallinnan kytkemistä... Eli pitääkö noihin kaikkiin kolmeen laittaa johdot, eli jokaisesta muuntajasta omat? Sähkäri oli näköjään vetänyt vain yhden kaapelin laiturille (joku rasia näyttää olevan sähkö keskuksessa, jossa yhdistänyt muuntajat, ehkä?). Vai voiko ketjuttaa laturin päässä ? homma jäi siis kesken kun en ollut tajunnut ostaa noita liittimiä valmiiksi, kun ei ollutkaan mukana.

IMG_20241005_150132922_HDR.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Joo'o siinä taas ammattilainen asialla. Kyllä jos latausasemaa käytetään kolmevaiheisena tarvitaan kolme muuntajaa ja jokaiselle liittimelle kyseisen vaiheen muuntajan johto. Yhdessä verkkokaapelissa menee kaikkien kolmen johdot ettei sen enenpää tarvita.
 
Njoo. Nyt löysin tuon erillisen ohjeen kuormanhallinnalle (ei ollut mukana). Sähkörillä oli kokemusta vain maalämmön hallinnasta ja sitä kautta mietti. No, nyt on hallussa ja helppo homma vetää lisää johtoa. Mistä olette hommanneet nuo liittimet laturiin?
 
Iso kiitos sinulle! Tässä samalla kun remonttia tekee, niin ei ole oikein aikaa itse etsiä.

*Muoks* kokeilin ladata autoa, mutta laturiin ei tule virtaa (ei syty valot/lataus ei ala) 🫣 pitää soitella sähkärille jotta tulee tarkistamaan asennuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Osaakohan tämä Elli Charger yhdistää sisään tulevien vaiheiden virtoja yhteen?

Mulla kun on e-Golf ja siinä on (käsittääkseni) vain 1-vaiheinen AC-laturi joka on max 7,2kW, eli 32A.
Talossa on 25A pääsulakkeet ja tossa laturissa on 3x16A johdonsuojat.

Elli-äppi näytti kuitenkin lataustehoksi 7,2kW, eikä mikään suoja lauennut. Haisee siis siltä, että joko auto osaa ottaa mysteerisesti yhdestä vaiheesta 32A ilman että laukoo suojia tai sitten laturi osaa lykätä vaiheita yhteen.

Elli pro:lle on DIP-kytkimillä asetettu virtarajaksi 3x16A.


Parempaa tietoa kellään?
 
Viimeksi muokattu:
Vinkki: iPhonella onnistui hintaoptimoitu lataus muuhun kuin VAG-autoon. Android-puhelimella ei suostunut siihen eikä edes firmwaren päivitykseen.
 
Osaakohan tämä Elli Charger yhdistää sisään tulevien vaiheiden virtoja yhteen?

Mulla kun on e-Golf ja siinä on (käsittääkseni) vain 1-vaiheinen AC-laturi joka on max 7,2kW, eli 32A.
Talossa on 25A pääsulakkeet ja tossa laturissa on 3x16A johdonsuojat.

Elli-äppi näytti kuitenkin lataustehoksi 7,2kW, eikä mikään suoja lauennut. Haisee siis siltä, että joko auto osaa ottaa mysteerisesti yhdestä vaiheesta 32A ilman että laukoo suojia tai sitten laturi osaa lykätä vaiheita yhteen.

Elli pro:lle on DIP-kytkimillä asetettu virtarajaksi 3x16A.


Parempaa tietoa kellään?
Elli ei osaa vaiheita yhdistää, mutta EV Databasen mukaan e-Golfin AC-laturi osaisi käyttää kahta vaihetta, mikä tosiaan selittäisi tuon:

Charging PointMax. PowerPower
3-phase 16A (11 kW)230V / 2x16A7.2 kW †
 
Viimeksi muokattu:
Elli ei osaa vaiheita yhdistää, mutta EV Databasen mukaan e-Golfin AC-laturi osaisi käyttää kahta vaihetta, mikä tosiaan selittäisi tuon:

Charging PointMax. PowerPower
3-phase 16A (11 kW)230V / 2x16A7.2 kW †
Tämä voisi tietysti olla järkeen käypä selitys. Tuo vaiheiden yhdistely olisikin melkoinen premium ominaisuus 219€ laturissa.

Auton päästä kävin kurkistamassa ja siellä näkyy L1 ja L2 kohdalla kontaktit, mutta L3 on tyhjä. Eli se osannee ottaa 16+16A tuolta.
 
Jos joku kaipaa noita Phoenix Contact MCVR 1,5/ 3-ST-3,81 -liittimiä, joilla saa kuormanhallinnan piuhat yhdistettyä laturiin niin multa löytyy yksi setti (3kpl) ylimääräisenä.

MYYTY!
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku kaipaa noita Phoenix Contact MCVR 1,5/ 3-ST-3,81 -liittimiä, joilla saa kuormanhallinnan piuhat yhdistettyä laturiin niin multa löytyy yksi setti (3kpl) ylimääräisenä. Kympillä sis. kirjepostituksen lähtee, maksu tilille tai mobilepaylla. YV:tä voi laittaa.
Av yv jne
 
Tämä voisi tietysti olla järkeen käypä selitys. Tuo vaiheiden yhdistely olisikin melkoinen premium ominaisuus 219€ laturissa.

Auton päästä kävin kurkistamassa ja siellä näkyy L1 ja L2 kohdalla kontaktit, mutta L3 on tyhjä. Eli se osannee ottaa 16+16A tuolta.
Juu e-Golf lataa max 16A kahdesta vaiheesta eli 7,2kW. Itselläni tuollainen 2019:n.
 
Ostin töihin 3kpl ID.Charger Pro -latausasemia Cupran logolla ja haluan mukana tulleet 6kpl rfid-kortit käyttöön.
Miten ihmeessä lisään latausasemat My Cupra appiin? Kun siellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lisätä auton VIN-koodi, eikä meillä ole Cupra autoja yhtään.

Sain latausasemat liitettyä Elli appiin mutta siellä kun lisää kortit, niin tulee ilmoitus, että kortin koodi ei ole kelvollinen. Täällä olikin tästä jo juttua, että joka appilla omat kortit.

En saa latausasemia liitettyä Volkswagen appiin, tulee vain ilmoitus: "Jokin meni pieleen". Vaikka kokeilin vielä factory resetoida asemat ja liittää uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin töihin 3kpl ID.Charger Pro -latausasemia Cupran logolla ja haluan rfid-kortit käyttöön.
Miten ihmeessä lisään latausasemat My Cupra appiin, kun siellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lisätä auton VIN-koodi, eikä meillä ole Cupra autoja yhtään.

Sain latausasemat liitettyä Elli appiin mutta siellä kun lisää kortit, niin tulee ilmoitus, että kortin koodi ei ole kelvollinen. Täällä olikin tästä jo juttua.

Muistelisin että kortti on appikohtainen, eli hommaat Ellin kortit?
 
Eli Cupra logolliset vaativat, että sinulla on Cupra auto? Ei se nyt niin voi mennä.
En puhunut autosta mitään, kysyit että miksi Ellin appi ei kelpuuta Cupran korttia, muistelin että Ellin appi vaatisi Ellin kortin. Joku varmasti tietää asiasta enemmän, odotellaan vastausta.
 
En puhunut autosta mitään, kysyit että miksi Ellin appi ei kelpuuta Cupran korttia, muistelin että Ellin appi vaatisi Ellin kortin. Joku varmasti tietää asiasta enemmän, odotellaan vastausta.
Itseasiassa kysyin, että miten lisään Cupra latausaseman Cupra appiin mutta ei sen väliä, kunhan saadaan tämä kuntoon =D
Kokeilin lisätä My Cupra appiin jonkun randomin Cupran VIN-numeron mutta ei se ratkaissut asiaa, ei ole vieläkään mainintaa latausasemista.
 
Itseasiassa kysyin, että miten lisään Cupra latausaseman Cupra appiin mutta ei sen väliä, kunhan saadaan tämä kuntoon =D
Kokeilin lisätä My Cupra appiin jonkun randomin Cupran VIN-numeron mutta ei se ratkaissut asiaa, ei ole vieläkään mainintaa latausasemista.
No korttiasiaan kumminkin vastasin. ;)

Ja se ratkaisu taitaa olla käyttämättä Cupran appia, sinne kun ei voi ilmeisesti lisätä kuin Cupran VINejä.
 
ID. Charger Pron ohjekirja (Volkswagenin logolla) pyytää käyttämään "We Connect ID. -sovellusta, nykyinen Volkswagen sovellus.

1728373835667.png


Cupran logollinen ID. Charger Pron ohjekirja pyytää käyttämään Cupra sovellusta.
Appstoressa on vain My Cupra ja Cupra Connect sovellukset ja Cupra Connectin kun käynnistää, niin tulee heti ruutu, että
käytä My Cupra sovellusta =D

1728373967647.png
 
Nuo kortit saisi lisättyä ainakin "Elli Charging" äpin kautta. Tämä ei ainakaan vaikuta olevan riippuvainen merkistä. Mulla tosin laturi on autotallissa sisällä, joten en oo laittanu korttia siihen. Toinen laturi on tulossa ulos ja siihen on meininki laittaa kortti.
 
Ostin töihin 3kpl ID.Charger Pro -latausasemia Cupran logolla ja haluan mukana tulleet 6kpl rfid-kortit käyttöön.
Miten ihmeessä lisään latausasemat My Cupra appiin? Kun siellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lisätä auton VIN-koodi, eikä meillä ole Cupra autoja yhtään.

Sain latausasemat liitettyä Elli appiin mutta siellä kun lisää kortit, niin tulee ilmoitus, että kortin koodi ei ole kelvollinen. Täällä olikin tästä jo juttua, että joka appilla omat kortit.

En saa latausasemia liitettyä Volkswagen appiin, tulee vain ilmoitus: "Jokin meni pieleen". Vaikka kokeilin vielä factory resetoida asemat ja liittää uudelleen.
Löysin VAGarenalta vastauksen.

1728387045647.png

Lisäksi "Pitäisi tilata jokin Cupra Connect -paketti, että saan liitettyä "lainaamani" VIN-koodin. Eli ei se ollut ratkaisu tämäkään."

Eli vaikuttaisi Cupra-versio olevan täysi katastrofi.

En löytänyt Ellin tai Volkkarin sivuilta erikseen myytäviä kortteja mutta Saksassa oli joku motominds.de, josta tilasin 50kpl Elli kortteja 20€ + postit.
Käytän sitä sitten Elli appilla ja Elli korteilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 201
Viestejä
4 489 439
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom