• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Elli Pro asennettu, mutta lataa jostain syystä vain 3,6kW. Työpaikan laturi lataa täydellä nopeudella. Mikä tuossa voisi olla vikana? Sähkömiehen mukaan kytkennät on kunnossa (3x16A). Kuormanhallintaa ei ole kytketty. Pääsulakkeet 3x25.
Laturin dip-kytkinet seuraavasti:
IMG_3376.jpeg
IMG_3375.jpeg
3,6kw kuulostaa siltä et vain yksivaiheisesti lataa täydellä nopeudella, kun kolmella vaiheella minimi ois enempi
 
Niin se tuntuisi nyt tekevän. Pitäisikö niitä dippejä säätää eri asentoon?
 
Hybridiä lataan, 7,2kW laturi autossa. Kuten kirjoitin, työpaikalla lataa täydellä teholla jostain perus 11kW-laturista. Tällä Ellillä rajoittuu tasan 3,6kW jostain syystä.
 
385BDF07-BD59-4868-A2A8-807F5E072599-COLLAGE.jpeg


Elli App oli tänään päivittynyt ja sinne oli ilmestynyt pörssisähköllä lataus, sekä VAG autojen app-integraatio. Saa nähdä onko toimivampi ja vähemmän autoa ”naksuttava” kuin EVCC:llä lataaminen.

Patongille sama arvaus kuin mitä janip:llä, eli autosi lataa vain yhdestä vaiheesta. Esim. itsellä Nissan Leaf ja se tukee vain yhtä, eli 3,6 on maksimi, jota se Ellistä saa.
 
Hybridiä lataan, 7,2kW laturi autossa. Kuten kirjoitin, työpaikalla lataa täydellä teholla jostain perus 11kW-laturista. Tällä Ellillä rajoittuu tasan 3,6kW jostain syystä.
Oletko varma että auto osaa ottaa kahta vaihetta? Aika moni 7,4kW lataukseen pystyvä hybridi ottaa sen vain yhdestä vaiheesta eli pitää olla 22kW laturi jotta tuohon pääsee.
 
Oletko varma että auto osaa ottaa kahta vaihetta? Aika moni 7,4kW lataukseen pystyvä hybridi ottaa sen vain yhdestä vaiheesta eli pitää olla 22kW laturi jotta tuohon pääsee.
Näinpä, lisäyksenä, että Leafin maksimi on 6,6kW yhdestä vaiheesta 22kW laturilla tai 32A kytketystä yksivaiheisesta (7,4kW olisi juuri maksimi tällaisesta).
 
Viimeksi muokattu:
Niin en sitten tiedä. Auto on Citroen C5 Aircross vuodelta 2021.
Tässä latausoppaasta kuvankaappaus.
 

Liitteet

  • IMG_3382.jpeg
    IMG_3382.jpeg
    135,3 KB · Luettu: 51
Niin en sitten tiedä. Auto on Citroen C5 Aircross vuodelta 2021.
Tässä latausoppaasta kuvankaappaus.
En jaksa kaivaa googlella, mutta itsellä saman konsernin hybridi ja siinä juuri tuo, että lataa vain yhdestä vaiheesta. 99% varma että tuossa sitikassa sama.
 
Pitää hyväksyä tosiasiat, eipä tuo juurikaan haittaa.

Seuraava ongelma liittyy tuohon appien toimintaan. Menin testaamaan volkkarin appia ja paritin Ellin siihen. Volkswagenin appi tuntuu kuitenkin olevan jotenkin rikki, parituksen purku ei onnistu millään.

Siellä asetuksissa on se nappi, mutta siitä ei tapahdu mitään. Tämä siis Applen laitteilla.
Laitoin tästä jo Ellin aspaan viestiä, että haluaisin heidän appinsa takaisin käyttöön.

Edit. Löytyi vanha android-tabletti, jolla tuo purku onnistui heti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli laitettua Elli Pro-laturi. Dip-kytkimet vakioasennossa ja näyttäisi toimivan hyvin.
Sovellus yhdisti QR-koodin kanssa heti, softapäivityskin asentui aika nopeasti.
Onneksi 3x16A pistorasia oli seinän takana joka muutettiin nyt sitten tähän käyttöön. Asennukseen tarvittiin vielä A-vikavirtasuoja.

En tilannut Ellin omasta kaupasta vaan ostin Torista kun joku kaupittelee näitä Elli-brändiversioita siellä.

1727167598203.jpeg
 
Omat kokemukset VAG lataus asemasta aiheuttaa hampaan kiristystä. Maa vikaa heitää heti latauksen alkuun.

Boottaamalla et saa häiriötä pois kuin satunnaisesti. Raivostuttava vika.

Päällisin puolin ei näytä olevan vikaa. Lataus toimii silloin kun toimii lähes 11kW teholla.
IMG_6242.jpeg
IMG_6254.jpeg
IMG_6255.jpeg
Mistä toit ethernet kaapelin kokonaisena?
 
Mistä toit ethernet kaapelin kokonaisena?
olihan siellä takana niitä läpivientipaikkoja enempikin ko pelkälle syötölle.. ekaks meinasin kans lanilla, mut si olin laiska ja tyydyin wlaniin.. ja ei mitään ongelmia (joskin yks mesh purkki metrin päässä, joskin metallisen lisäkytkentärasian sisällä, mutta hyvin kuuluu)
(edit toki jos tarve ni samoiseen meshiin o si helppo vetää ellistä sieltä takaa lani 1.5m catilla)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kävi sähkäri asentamassa pro laturin. Auto latautuu normaalisti, mutta VW appi ei näytä kwh lukemia latauksesta, mikähän siinä mättää? Latauksen kesto näkyy kyllä. Ja myöskään softan päivitys ei onnistu apista, heittaa erroria kokoajan. Ja mistä pystyy varmistamaan onko tuo laite jo kytkeytynyt wlaniin, asennettaessa se ei mitenkään käynyt ilmi. Kiitos jo etukäteen avusta.
 
Tänään kävi sähkäri asentamassa pro laturin. Auto latautuu normaalisti, mutta VW appi ei näytä kwh lukemia latauksesta, mikähän siinä mättää? Latauksen kesto näkyy kyllä. Ja myöskään softan päivitys ei onnistu apista, heittaa erroria kokoajan. Ja mistä pystyy varmistamaan onko tuo laite jo kytkeytynyt wlaniin, asennettaessa se ei mitenkään käynyt ilmi. Kiitos jo etukäteen avusta.
Ite ainakin lanin kautta laitoin wlanin.. VW appi ny bugaa usein. Ellin oma softa kyllä aina näyttänyt tarkat lukemat
 
Tuli tilattua 4,5m johdolla ja tänään selvisi että asennuspaikka tuleekin sellaiseen paikkaan että olisi parempi ollut 7,5m johdolla. Jos jollain on liian pitkä johto ja haluaa vaihtaa lyhyempään ,niin maksan kulut ja vähän välirahaa ;)Toki voisihan tuon palauttaa, mutta kerkesin hölmönä heittää laatikot pois.
 
Ei vaan kytke wlaniin millään. Kun menee uudelleen CM:iin niin näyttää status disconnected.
IMG_9494.png
mulla tais olla tovi samaa ongelmaa.. ko koitin uudelleen laittaa wifin jonka jo kerran poistatin ellistä.. mut meni si kuitenkin läpi ko tovin oli ollut "rauhassa" sakuilta ei oikeen noi koodailut onnaa :(
 
Pitää hyväksyä tosiasiat, eipä tuo juurikaan haittaa.

Seuraava ongelma liittyy tuohon appien toimintaan. Menin testaamaan volkkarin appia ja paritin Ellin siihen. Volkswagenin appi tuntuu kuitenkin olevan jotenkin rikki, parituksen purku ei onnistu millään.

Siellä asetuksissa on se nappi, mutta siitä ei tapahdu mitään. Tämä siis Applen laitteilla.
Laitoin tästä jo Ellin aspaan viestiä, että haluaisin heidän appinsa takaisin käyttöön.

Edit. Löytyi vanha android-tabletti, jolla tuo purku onnistui heti.
Onks toi elli appi parempi? Ite asensin vw apin vain.

Ei viitsisi huvikseen purkaa paritusta.
 
Onks toi elli appi parempi? Ite asensin vw apin vain.

Ei viitsisi huvikseen purkaa paritusta.
Volkkarin appi näyttää itselle erroria kun yrittää ohjelmistoversiota edes näyttää. Purin parituksen, mutta sen jälkeen ei suostu lisäämään Elliin. Aivan onnetonta softaa ja kuulemma VAGin sähköautoissa softaongelmia mielin määrin myös.

Edit:Muutaman tunnin päästä onnistui paritus Ellin appiin ja se on paljon parempi kuin Volkswagen.

Aurinkopaneelioptimoitu lataus myös löytyy ja pörssisähkö seuraa oikein Suomen hintoja.

Screenshot_20240924-230015.png


Screenshot_20240924-230338.png
 
Viimeksi muokattu:
Mulla pari elliin, millään saa vw appiin, no en kaipaakaan.. en oikestaan elliäkään kohta ko saan vaan fiksattua luennan suoraan mittarista sisältä. Eikä tarvee tulkata enää evcc:n virheellistä.
Mutta jos valita pitäis vw:n apin ja elin välillä ennemmin katselisin elliä varmaan, vaikken tosiaan vwn puolta päässy ees kokeileen
 
Ellin appi vaikuttaa kaikin puolin paremmalta. VW:n appia ei saa paritettua sillä tarrassa olevalla koodilla ainakaan omalla iphonella. Myöskin se tarrassa oleva parituskoodi ei täsmää siihen mitä se qr-koodi antaa. Kopioin sen qr-koodin ensin muistioon ja sieltä sinne VW:n appiin ja sen jälkeen paritus onnistui.
 
Tänään kävi sähkäri asentamassa pro laturin. Auto latautuu normaalisti, mutta VW appi ei näytä kwh lukemia latauksesta, mikähän siinä mättää? Latauksen kesto näkyy kyllä. Ja myöskään softan päivitys ei onnistu apista, heittaa erroria kokoajan. Ja mistä pystyy varmistamaan onko tuo laite jo kytkeytynyt wlaniin, asennettaessa se ei mitenkään käynyt ilmi. Kiitos jo etukäteen avusta.

Katsoitko asensiko sähkäri sen piuhan sieltä laturin sisällä olevalta ABB:n mittarilta sinne laturin piirilevylle? Jos se piuha puuttuu, mittaustiedot ei kulje. Se johto oli siis irrallaan siellä paketissa.
 
Katsoitko asensiko sähkäri sen piuhan sieltä laturin sisällä olevalta ABB:n mittarilta sinne laturin piirilevylle? Jos se piuha puuttuu, mittaustiedot ei kulje. Se johto oli siis irrallaan siellä paketissa.
Eipä tullu katottua. Pitää kattoa onko jonu piuha laatikossa irtaallaan.
 
Tuli tilattua 4,5m johdolla ja tänään selvisi että asennuspaikka tuleekin sellaiseen paikkaan että olisi parempi ollut 7,5m johdolla. Jos jollain on liian pitkä johto ja haluaa vaihtaa lyhyempään ,niin maksan kulut ja vähän välirahaa ;)Toki voisihan tuon palauttaa, mutta kerkesin hölmönä heittää laatikot pois.
Ei löydy vaihtaria mutta jos haluat eroon laturista niin tänne suuntaan voi tarjoilla👍
 
Tuli tilattua 4,5m johdolla ja tänään selvisi että asennuspaikka tuleekin sellaiseen paikkaan että olisi parempi ollut 7,5m johdolla. Jos jollain on liian pitkä johto ja haluaa vaihtaa lyhyempään ,niin maksan kulut ja vähän välirahaa ;)Toki voisihan tuon palauttaa, mutta kerkesin hölmönä heittää laatikot pois.

Jos on pro-malli ja löytyy pk-seudulta niin voisi arpoa vaihtoa. Noiden hintaero taisi olla sellanen 30e lyhyt piuha vs pitkä.

Täällä olisi koskematon avaamaton pro 7,5m, mutta ei jaksaisi vain postitusrumbaan. Melkein voisi tuosta muutenkin luopua, kun suunnitelmat vähän levällään.
 
Nyt on ilmeisesti uudet Ellit myynnissä ja tarjoukset ja vanhat Ellit poistuneet myynnistä.

Onko joku todentanut että nuo pörssisähköohjaukset toimivat myös ensimäisen generaation Elleissä?
 
Eilen tuli varmistus että pitää tämmöinen laturi hommata kotiin ja nyt näitä vanhoja malleja ei halvalla ole enää saatavilla viralliselta jälleenmyyjältä kun vaihtui uuteen malliin ja hinta sen mukainen. Viikonloppuna vielä oli myynnissä kun katselin näitä jo ennakkoon :(

Kiinnostaisi edelleen tämä vanha Pro-malli, jos oikein ymmärsin että tähän saa sen kuormantasauksen toimimaan ettei sulakkeet pauku sähkölämmitteisessä talossa talvella. Amazonista saisi vielä halvalla tuon joltain kolmannelta osapuolelta mutta mietityttää että miten takuuasiat toimii, tai jos jotain katastrofaalista tapahtuisi, kotivakuutus auttaa ongelmatilanteissa? Asennus tulisi tietysti sähkärin toimesta kyllä.
 
Volkkarin appi näyttää itselle erroria kun yrittää ohjelmistoversiota edes näyttää. Purin parituksen, mutta sen jälkeen ei suostu lisäämään Elliin. Aivan onnetonta softaa ja kuulemma VAGin sähköautoissa softaongelmia mielin määrin myös.

Edit:Muutaman tunnin päästä onnistui paritus Ellin appiin ja se on paljon parempi kuin Volkswagen.

Aurinkopaneelioptimoitu lataus myös löytyy ja pörssisähkö seuraa oikein Suomen hintoja.

Screenshot_20240924-230015.png


Screenshot_20240924-230338.png
Saako noita latauksen raja-arvoja säädettyä itse tai edes nähtyä mikä Ellin mielestä on "Supersäästö"?
 
Jaa tänään EVCC päivityksessä hajosi näköjään koko yhteys. Onneks kyseisen laturin auto on lähes täynnä, ettei haittaa ens yön hintojen alhaisuus..
 
Jaa tänään EVCC päivityksessä hajosi näköjään koko yhteys. Onneks kyseisen laturin auto on lähes täynnä, ettei haittaa ens yön hintojen alhaisuus..
Mikä versio tuli? Itellä on 0.130.12 ja hyvin pelittää.. se 0.130.08 tais olla ongelmallinen
 
Eipä tuo tunnu joka kerta tuota kwh lukemaa näyttävän. 😠
Ja mikähän kikka tuossa wlaniin kytkemisessä on, kolme päivää sitä koittanut mutta ei vaan mene, eikä saa boxin päivitystä suoritettua…
 
Oma tippui pois wlanista ilman mitään syytä. Eikä softaa voinut päivittää edes silloin kun se vielä oli verkossa.

Screenshot_20240926-195747.png
 
Onko jollain tietoa mitä vaihetta laturi (kytketty 3x16A) kuormittaa jos perässä on auto, joka kykenee lataamaan vain yhdestä vaiheesta? Mietinnässä täytyykö yrittää jakaa kuormaa ennen kuin Elenia saa uuden mittarin vaihdettua ja pääsee ihmettelemään kuormanhallintaa.
 
Onko jollain tietoa mitä vaihetta laturi (kytketty 3x16A) kuormittaa jos perässä on auto, joka kykenee lataamaan vain yhdestä vaiheesta? Mietinnässä täytyykö yrittää jakaa kuormaa ennen kuin Elenia saa uuden mittarin vaihdettua ja pääsee ihmettelemään kuormanhallintaa.
Villi veikkaus et L1..
 
Tilasin Elli laturin mallia:
4200103-72 ID. Charger Connect + LTE
11 kW, 7.5m, Type 2, WiFi + LTE

Voisin myydä tuon pois omakustannehintaan (238€) jos joku tarvitsee. Löytyy Jyväskylästä.

Laite paketissa ja avaamattomana.
 
Onko jollain tietoa mitä vaihetta laturi (kytketty 3x16A) kuormittaa jos perässä on auto, joka kykenee lataamaan vain yhdestä vaiheesta? Mietinnässä täytyykö yrittää jakaa kuormaa ennen kuin Elenia saa uuden mittarin vaihdettua ja pääsee ihmettelemään kuormanhallintaa.

Riippuu varmasti autosta. Siitä latauspistokkeesta yleensä näkee montaako vaihetta se tukee, ja mitä vaihetta jo se on vain yksivaiheinen. Piikit puuttuu vaiheista, joita ei tueta. Kona (limited nilkkumalli pienellä akulla) lataa vaiheesta 2. Sähän voit laturin päässä heittää nuo vaiheet eri järjestykseen, jos se kuormitettu vaihe on just ongelmallinen.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom