- Liittynyt
- 04.08.2024
- Viestejä
- 3
Luultavasti Online palvelussa ainakin toistaiseksi lasketaan tuntien vartit yhteen ja siksi siellä voi näkyä tuotantoa ja kulutusta yhtä aikaa, vaikka laskutus perustuukin vartin jaksoihin.
Vartin sisällä netotus latausta pätkimällä ei varmaan ole kovin järkevää raudan kestävyyden kannalta, jotain vesivaraajaa sillä vielä pätkiikin kunnon kontaktorilla.
Kokeilin Wallbox Pulsar Plussalla ja se suostuu lataamaan vain yksivaiheisena (L1) tai kolmivaiheisena, muissa kombinaatioissa lataus ei lähde päälle ja auto ilmoittaa latauksen olevan valmis.
Go-e chargerilla on käsittääkseni mahdollista ohjata erikseen vaiheita. Esimerkiksi niin, että L1 otetaan 6A-16A ja sen jälkeen lisätään loput vaiheet ja tiputetaan latausvirtaa. Siten se osaa säätää latausta 1,4 kW ylöspäin ja seurata ylituotantoa. Ilmeisesti lataukseen tulee aina pieni katkos, kun vaiheita lisätään tai irroitetaan.
Vartin sisällä netotus latausta pätkimällä ei varmaan ole kovin järkevää raudan kestävyyden kannalta, jotain vesivaraajaa sillä vielä pätkiikin kunnon kontaktorilla.
Kokeilin Wallbox Pulsar Plussalla ja se suostuu lataamaan vain yksivaiheisena (L1) tai kolmivaiheisena, muissa kombinaatioissa lataus ei lähde päälle ja auto ilmoittaa latauksen olevan valmis.
Go-e chargerilla on käsittääkseni mahdollista ohjata erikseen vaiheita. Esimerkiksi niin, että L1 otetaan 6A-16A ja sen jälkeen lisätään loput vaiheet ja tiputetaan latausvirtaa. Siten se osaa säätää latausta 1,4 kW ylöspäin ja seurata ylituotantoa. Ilmeisesti lataukseen tulee aina pieni katkos, kun vaiheita lisätään tai irroitetaan.