• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Miten noi virranmittauskelat tulee asentaa, jos pääkeskus on 20m päässä, pitääkö keloille vetää esim 7x mmo keskukselta autolaturille, ideahan kai on mitara kokokeskuksen tehoa? Vai onko siihen joku langaton mokkula johon ne kelat laitetaan?
 
Kyllä ne pitää johdottaa sieltä pääkeskukselta laturille. 50A virralla kaapelissa menee ~16mA eli verkkokaapeli käy oikein hyvin kuten elli asennusohjeesa suosittelee.
 
Elli saapui eilen ja nyt sain tulille ja päivitettyä (uusin firmis v3.8.13;3.29.7 ja pvm 25.7.2023) . Wifiin oli vähän haastetta saada yhdistettyä, ei onnistunut DHCP -asetuksilla vaan piti laittaa kiinteästi verkko-osoitteet.
 
Onko kellään kokemusta miten tämä irtoaa Teslasta? Pitääkö latausportin lukitus avata auton apista/näytöltä vai osaako laturi komentaa lukituksen auki lataustagia vilauttamalla? Mietin, että meneekö hankalaksi jos latauspistokkeessa ei ole teslanappia..?

Tänään kävi sähköasentaja asentamassa tuon paikalleen ja tuli vähän testailtua.
Jos pistää päälle tuon RFID-tagilla latauksen, niin silloin vilauttaminen avaa Teslassa lukituksen. Toki tämä vaatii, että tagia pitää näyttää myös kun latauksen aloittaa.

Itsellä S3XY-buttonit autossa, mietin että jos siirtäisin yhden buttonin seinään tai tuohon kahvaan kiinni, niin sillä saisi tuon saman hoidettua.
 
Mutta mitä sillä äpillä voi tehdä? Pelkästään katsoa paljonko energiaa mennyt?
 
Mutta mitä sillä äpillä voi tehdä? Pelkästään katsoa paljonko energiaa mennyt?
Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.
 
Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.
Sellainen havainto että Ellin omaan appiin ei saanut liitetty laitteen mukana tulleita RFID-kortteja vaan piti ladata Volkswagen -appi ja liittää laite ja RFID-kortit (We Charge) siihen. Itselläni siis VW mallinen Elli.
 
Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.

eikö edes latauksen ajastus ole sen laturin kautta mahdollista? :o
 
Ei ihme että kukaan ei puhu mitään kun on tonnin maksanu normaalilla hinnalla ei mistään :D
 
Ei ihme että kukaan ei puhu mitään kun on tonnin maksanu normaalilla hinnalla ei mistään :D

Joo, aika arvokkaalta kuulostaa.

Itsellä on ollut 2016 lähtien tuollainen ebayn halvin sukolaturi, ja sillä on pärjätty. Tilasin tän Ellin ja toivoin että sen avulla saan kuormanhallinnan (ettei pääsulakkeet pala), luotettavan kulutuksen mittauksen ja toimivan ajastuksen mielellään lokaalien apien kautta. En ole järjettömän pettynyt jos kaksi ekaa toivetta toteutuu, ja kolmas jää edelleen auton hoidettavaksi. Ajastus (tai edes aloita lataus, lopeta lataus-komennot lokaalisti) olisi aika pop, kun auton kanssa ne toimii vähän sinnepäin.

Noh, koska rfid-kortin tuki löytyy, niin pitänee rakennella jokin arduino-projekti joka servoon kiinnitetyn varren nokassa vilauttaa korttia laturille haluttuun latauksen aloitusaikaan :)

Edit: niin ja toki tuo kolmivaiheinen lataushan tuossa oli lisänä. Nykyinen auto ei moista tue, mutta tulevat todennäköisesti.
 
Ei tuossa mitään säätöjä tuon Elli-sovelluksen kautta ainakaan ole. :D Jos joku VW tai jollain muulla appilla testaa, niin voi mainita jos jotain niistä hyötyy.
Itse testasin kerran tuota olemassa olevalla Elli-kortilla, otin pois päältä sen jälkeen tuon RFID-latauksen. En nuita mukana tulleita testannut.
 
Itselle laturi asennettiin tänään ja asennus sujui todella vaivattomasti ammattilaisen käsissä. Wifi yhteyteen liittymisen kanssa minulla myös vähän sekavan oloinen laite, mutta lopulta sekin meni kuin itsestään Orbin vieras verkkoon. Yhdistäessä ei sanonut mitään, että olisi yhdistänyt vaan palasi takaisin verkon valitsemis kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy vielä keksiä joku tarra VW logon päälle kun Tojota kuskia hieman tuo tuossa häiritsee. Mikäli joku vielä laturia tilaamassa niin kannattaa harkita tuota pidempää 7.5m kaapelia. Itse otin lyhyemmän ja jälkiviisaana kaduttaa ettei maksanut 30e enemmän 7.5m..
 
Joo tuo 7.5m kaapeli huomaamattomasti tuohon laitteen ympärille pyörähti kyllä. Itse tilauksen jälkeen pähkäilin, että tuliko turhaa otettua näin pitkä, mutta eipä se tuossa haittaa mitään!
3h työtä veloittivat minulla Oulussa asennuksesta. Ihan kohtuullinen oli mielestäni.
 
Eikö tosiaan onnistu virransäätö apilla? Tai onko kukaan perehtynyt tuohon OCPP ohjukseen?
 
Elli-sovelluksessa asetukset: Valtuutustavat (Suora lataus / RFID), RFID-korttien hallinta, ohjelmistopäivitys ja reboot. Ja sitten näkee energiankulutuksen. Eli eipä luultavasti tarvi montaa kertaa tuota sovellusta käynnistellä.
Kai siinä nyt oli edes latauksen käynnistys ja sammutus manuaalisesti appin kautta? Muistelisin että erikseen mainittiinkin jossain. Ajastuksista ja lataustehon säädöistä ei mainittu mitään, joten niistä alkoi usko rapisemaan jo samantien kun asiaa alkoi enemmän miettimään.
 
Nyt täytyy vielä keksiä joku tarra VW logon päälle kun Tojota kuskia hieman tuo tuossa häiritsee. Mikäli joku vielä laturia tilaamassa niin kannattaa harkita tuota pidempää 7.5m kaapelia. Itse otin lyhyemmän ja jälkiviisaana kaduttaa ettei maksanut 30e enemmän 7.5m..

Ajattelin mitata sen etupaneelin lasin ja teettää siihen UV-suojatun vinyylin, vaikka ei se Cupran logo nyt niin ruma ole.
 
Kai siinä nyt oli edes latauksen käynnistys ja sammutus manuaalisesti appin kautta? Muistelisin että erikseen mainittiinkin jossain. Ajastuksista ja lataustehon säädöistä ei mainittu mitään, joten niistä alkoi usko rapisemaan jo samantien kun asiaa alkoi enemmän miettimään.
Tuossa kuvat näkymistä. En minä ainakaan löytänyt mitään käynnistämiseen / pysäyttämiseen liittyvää:

 
Nyt täytyy vielä keksiä joku tarra VW logon päälle kun Tojota kuskia hieman tuo tuossa häiritsee. Mikäli joku vielä laturia tilaamassa niin kannattaa harkita tuota pidempää 7.5m kaapelia. Itse otin lyhyemmän ja jälkiviisaana kaduttaa ettei maksanut 30e enemmän 7.5m..
Vanteen keskikuppiin tarkoitettu merkkitarra käy tuohon päälle mainiosti. Aliexpressistä löytyy automerkkikohtaisella logolla olevia sekä muita. Kuvassa oma toteutus.
 

Liitteet

  • 20240301_155745.jpg
    20240301_155745.jpg
    256,3 KB · Luettu: 538
Noniin nyt oli aikaa hetkeksi perehtyä ja laittaa tuo itelle koekäyttöön tilaama laturi testipenkkiin. Kyseessä siis Volkswagenin Pro -malli. Asennus ei olekaan ihan niin tympeä kuin ohjekirjaa lukemalla sai mielikuvan. Ei missään nimessä kuitenkaan samalla tasolla asennuksen helppoudessa nykyaikaisten latausasemien kanssa. Suoraan laturin hallintasivuun yhteyttä ottaessa tuli ensimmäinen itselle iloinen yllätys - tässä on sisäänrakennettu LTE-yhteys ja komeasti saa nettiyhteyden ihan omillaan. Toinen hyvä varmistus oli, että Pro:ssa tosiaan voi antaa virtamuuntajien parametrit itse. Periaatteessa tämän kanssa siis voi käyttää melkeen mitä vaan virtamuuntajia jotka sattuu lojumaan saatavilla.

Ellin applikaatio on hyödytön tämän kanssa. Laturin saa kyllä paritettua siihen, mutta siihen se sitten melkeen jääkin. Oikea appi tälle on Volkswagenin oma. Sinne parittelun jälkeen alkoi löytyä vähän paremmin toimintoja. Löytyy latauksen käynnistys ja lopetus. Harmillisesti tämä laturi on aika monelta kantilta ohjelmallisesti rampautettu. Esimerkiksi RFID-korttien puolelle ei saa paritettua mitään muita kuin volkkarin omia kortteja, joita mukana tulee 2 kpl. OCPP-tukea mielestäni mainostettiin, mutta minä en ainakaan löydä mitään paikkaa jossa pääsisi antamaan siihen liittyviä asetuksia. Se siitä ulkoiseen hallintapalveluun liittämisestä? Vai tietääkö joku temput miten tähän pääsee käsiksi?

MID-hyväksytty ABB:n mittari on sisällä, mutta kokonaiskulutuksen lukemaa ei pääse mitenkään lukemaan itse laitteesta ilman että koko kannen avaa. En löytänyt kokonaiskulutuksen lukemaa myöskään appista. Sen sijaan siellä on tarjolla aika kattavan oloiset lataustapahtumaraportit, joista on varmaan edes jotain iloa. Otin kokeeksi ulos kuukausiraportin, jossa kyllä näkyy lataustapahtumakohtaisten kulutuksien lisäksi koko kuukauden kulutus.

Laturin nettiyhteydestä on lopulta aika ohkaisesti iloa. Latauksen voi aloittaa ja päättää etänä, sekä lataustapahtumaraportointi ja (rampautettu) RFID-korttien hallinta. Mitään ajastuksia tai reaaliaikaista latausvirran valintaa ei ole.

20240301_130121.jpgScreenshot_20240301_151350_Firefox Beta.jpgScreenshot_20240301_150605_Volkswagen.jpgScreenshot_20240301_150613_Volkswagen.jpgScreenshot_20240301_150511_Volkswagen.jpg
 
Olisko se ocpp sielä lokaalin hallinnan puolella. Eli verkkopiuha tai wifiin laite kiinni.
 
Olisko se ocpp sielä lokaalin hallinnan puolella. Eli verkkopiuha tai wifiin laite kiinni.
Eipä siellä lokaalilla puolella ollut mitään asetuksia asiaan liittyen. Wifissä testasin laturia, ei vaikutusta suuntaan tai toiseen. Verkkopiuhaa en ole testannu laittaa kiinni.
 
Asennus ei olekaan ihan niin tympeä kuin ohjekirjaa lukemalla sai mielikuvan. Ei missään nimessä kuitenkaan samalla tasolla asennuksen helppoudessa nykyaikaisten latausasemien kanssa.

Tuli myös itse askarreltua tuo seinään kiinni + läpiviennit ja kaapelivedot, sähkäri tulee huomenna tsekkaamaan kytkentäni ja laittamaan kiinni keskukseen vvs+johdonsuojat ja sitten käyttöön.

Mitä tarkoitat nykyaikaisilla latausasemilla, millä tavoin on helpompaa? Mikä olisi esimerkki-asema? Mietin kun ei tämä ainakaan omasta mielestäni hirveän monimutkainen ollut
 
Tuli myös itse askarreltua tuo seinään kiinni + läpiviennit ja kaapelivedot, sähkäri tulee huomenna tsekkaamaan kytkentäni ja laittamaan kiinni keskukseen vvs+johdonsuojat ja sitten käyttöön.

Mitä tarkoitat nykyaikaisilla latausasemilla, millä tavoin on helpompaa? Mikä olisi esimerkki-asema? Mietin kun ei tämä ainakaan omasta mielestäni hirveän monimutkainen ollut
Tämän latausaseman ongelmat asennuksessa:
- Yksittäisten pienten välijohtojen kytkentä jää asentajan tehtäväksi
- Latauskaapelin kytkentä jää asentajan tehtäväksi
- Syöttökaapelille ei ole omaa selkeää kytkentäliitintä
- Säädöt tehdään dip-kytkimillä (tämä voi tietyissä tilanteissa olla myös etu, mutta hidaste se joka tapauksessa on)
- Kansi koostuu useasta osasta, on kiinni usealla pienellä ruuvilla, ja asentaessa joutuu vielä kannattelemaan ilmassa samalla kun kytkee pieniä liittimiä lyhyin johdoin paikalleen

Hyvässä asemassa asennetaan erillinen pohjalevy, jossa on selkeä kytkentäliitin syöttökaapelille. Tämän jälkeen itse asema nostetaan pohjalevyyn kiinni ja valmista tuli. Esimerkkinä vaikka Tesla, Easee ja Defa Power. Kyllähän sitä yksittäisen hankalan asentaa, mutta kun tätä tekee työkseen niin asialla alkaa olla enemmän merkitystä.
 
19.2 tilattu. Ei vieläkään edes lähetetty.
17.2 tilattu saapui perjantaina 1.3. Tuli ilmoittamatta, kuski soitti ovikelloa. Isohko paketti.

Hölmö kysymys, mutta saako tuota pakettia ja kaikkia osia säilyttää ulkovarastossa ns pakkasessa mutta kuivassa? Eiköhän kaikki osat kestä kuintenkin. Asentuu vasta puolen vuoden päästä.
 
Tämän latausaseman ongelmat asennuksessa:
- Yksittäisten pienten välijohtojen kytkentä jää asentajan tehtäväksi
- Latauskaapelin kytkentä jää asentajan tehtäväksi
- Syöttökaapelille ei ole omaa selkeää kytkentäliitintä
- Säädöt tehdään dip-kytkimillä (tämä voi tietyissä tilanteissa olla myös etu, mutta hidaste se joka tapauksessa on)
- Kansi koostuu useasta osasta, on kiinni usealla pienellä ruuvilla, ja asentaessa joutuu vielä kannattelemaan ilmassa samalla kun kytkee pieniä liittimiä lyhyin johdoin paikalleen

Hyvässä asemassa asennetaan erillinen pohjalevy, jossa on selkeä kytkentäliitin syöttökaapelille. Tämän jälkeen itse asema nostetaan pohjalevyyn kiinni ja valmista tuli. Esimerkkinä vaikka Tesla, Easee ja Defa Power. Kyllähän sitä yksittäisen hankalan asentaa, mutta kun tätä tekee työkseen niin asialla alkaa olla enemmän merkitystä.

No juu tottahan joka pointti jos näitä sarjatuotantona asentelee. Itsekin kyllä ihmettelin, ettei edes noita älyjohtoja ja latauskaapelia oltu kiinnitetty.

Nyt on oma boksi kiinni ja huomenna pääsee testailemaan. Sähkäri laittoi keskukselta (autokatoksessa oleva oma ryhmäkeskus, jonka päässä on valot ja pari ulkopistorasiaa) uuden vikavirtasuojan pelkästään tähän laturille menevään lähtöön kun on kuulemma jonkun suosituksen mukainen ja noudattavat sitä. Näin semimaallikkona tuntuu hieman yliturvallisuudelta mikäli tuossa keskuksessa on jo vikavirtasuoja ko. ryhmäjohdossa mutta onpahan ainakin turvallinen.
 
Jaa jos korvais nykyisen type1 laturin tällä ja adapterilla. Eikai mikään tossa purkissa estä type2:sen käyttöä type1 adapterin kanssa?
 
Ellin tuotetuki ei tunnu olevan kovin avulias tossa OCPP asiassa. Mitään parempaa dokumentaatiota ei kuulemma ole.
 
Ellin tuotetuki ei tunnu olevan kovin avulias tossa OCPP asiassa. Mitään parempaa dokumentaatiota ei kuulemma ole.
  • OCCP: This interface is used for their mobile app and there is no option available (Web UI, API, ...) to change the server to be used to a different one
 
Hinnan puolesta kiinnostava laite, mutta vähän mietityttää tuo, että juuri mitään kontrollia laiteeseen ei saa edes tuossa paremmassa versiossa. Onko kukaan muu pohtinut sitä, onko mitään järkeä maksaa lisähintaa kalliimmasta versiosta, jos siinä saa vain kulutetun sähkön seurannan? Aika monessa autossa on kuitenkin jotain mahdollisuuksia säätöihin sieltä päästä.
 
Itse peruuttelin tilauksen perjantaina. Soiton perusteella ei selvinnyt, että onko tilaus vielä lähtenyt vai mikä tilanne. Ainoastaan tilausvahvistus on tullut 17.2. Sähköpostilla pyysivät kuitenkin vielä erikseen kuittauksen peruutuksesta. Jännä nähdä mikä on tapauksen lopputulema. Korttitapahtumiakin katsoin perästäpäin, eikä mitään tapahtumaa ostosta näy. Muistan kyllä että teki ainakin katevarauksen tilauksen aikaan 17.2.

Tosiaan lähti peruutukseen koska tuo pro malli ei tuo juuri mitään lisäarvoa. Pitää vähän pohtia tilaako perusmallin ja asentaa jotkut erilliset älyt asennuksen yhteydessä vai katseleeko suoraan fiksumpia malleja. Home Assistant integraatiot olisi pitkällä juoksulla kiva olla, eikä vain manuaalinen päälle/pois ominaisuus. Katsotaan nyt ensin mitä asiakaspalvelusta vastaavat jos vastaavat. Sekava puhelu ainakin oli mikä käytiin.
 
Toinen hyvä varmistus oli, että Pro:ssa tosiaan voi antaa virtamuuntajien parametrit itse. Periaatteessa tämän kanssa siis voi käyttää melkeen mitä vaan virtamuuntajia jotka sattuu lojumaan saatavilla.

Hmm, noita asetuksia pystyy siis säätämään softallakin, vaikka noille virtamuuntajille (ja ampeerirajoille) oli myös DIP-kytkimet manuskan mukaan. Kumpaakohan tuo pönttö sitten kuuntelee, appia vai dippejä :).

Omasta laturista ei ole vielä kuulunut mitään, saapa nähdä milloin se tulee. Tälleen laturia odotellessa (ja näitä muiden, pönttöä jo tutkimaan päässeiden kommentteja lukiessa) mietityttää että on se toisaalta harmi kun aparaatissa selkeästi on hyvinkin älyä, kun löytyy virtamittaus, rfid-tuki, jopa LTE-yhteys ... mutta softa sitten volkkarimaisesti on vajaavainen, eikä varsinkaan mitään paikallisia rajapintoja ole nähty aiheelliseksi tehdä.
 
Osaako joku kertoa jo kokemusperusteisesti tai tietämykseen perustuen mitä tuolla Pro-mallin appilla voi muuttaa latausession aikana? Tärkeimpänä nyt lienee voiko säätää lataustehoa tai lopettaa latauksen etänä?
Käyttäjät alapta ja blacktr00 on avannut tuota aika hyvin tässä ylempänä. Jopa kuvien kera:)
 
Itse peruuttelin tilauksen perjantaina. Soiton perusteella ei selvinnyt, että onko tilaus vielä lähtenyt vai mikä tilanne. Ainoastaan tilausvahvistus on tullut 17.2. Sähköpostilla pyysivät kuitenkin vielä erikseen kuittauksen peruutuksesta. Jännä nähdä mikä on tapauksen lopputulema. Korttitapahtumiakin katsoin perästäpäin, eikä mitään tapahtumaa ostosta näy. Muistan kyllä että teki ainakin katevarauksen tilauksen aikaan 17.2.

Tosiaan lähti peruutukseen koska tuo pro malli ei tuo juuri mitään lisäarvoa. Pitää vähän pohtia tilaako perusmallin ja asentaa jotkut erilliset älyt asennuksen yhteydessä vai katseleeko suoraan fiksumpia malleja. Home Assistant integraatiot olisi pitkällä juoksulla kiva olla, eikä vain manuaalinen päälle/pois ominaisuus. Katsotaan nyt ensin mitä asiakaspalvelusta vastaavat jos vastaavat. Sekava puhelu ainakin oli mikä käytiin.

Itselläni oli myöskin katevaraus hävinnyt ja rahat palautuneet tilille. En ollut itse perunut mitään, mutta lieköhän tuo silti hintansa arvoinen lopulta.
 
Kysyn kun en tiedä. Miksi nuo etä ja älyominaisuudet ovat tärkeitä? Ajastuksen vielä ymmärtää ja ehkä kulutusseurannan jos on pörssisähkö, mutta eikös auto aina ajeta laitteen eteen ja piuha kiinni jos latausta kaipailee? En itse koe miksi pitäisi päästä etänä käsiksi tai sammutella kesken kaiken tai vastaavaa. Täytyyhän sen johdon kuitenkin manuaalisesti kiinnittää..
Itselle riittää tieto, että auton akku on aina täynnä seuraavana aamuna kun tuosta lähtee ja auton sovelluksesta näkee onko asia näin. Mitä porukka tekee noilla kaikilla ominaisuuksilla?
 
Kysyn kun en tiedä. Miksi nuo etä ja älyominaisuudet ovat tärkeitä? Ajastuksen vielä ymmärtää ja ehkä kulutusseurannan jos on pörssisähkö, mutta eikös auto aina ajeta laitteen eteen ja piuha kiinni jos latausta kaipailee? En itse koe miksi pitäisi päästä etänä käsiksi tai sammutella kesken kaiken tai vastaavaa. Täytyyhän sen johdon kuitenkin manuaalisesti kiinnittää..
Itselle riittää tieto, että auton akku on aina täynnä seuraavana aamuna kun tuosta lähtee ja auton sovelluksesta näkee onko asia näin. Mitä porukka tekee noilla kaikilla ominaisuuksilla?
Halutaan optimoida lataustehoa esim vastaamaan paneelien tuottoa.
Tai halutaan ajastaa lataus halvoille tunneille.
Nämä tärkeitä ominaisuuksia mikäli auton äpissä ei ole näitä ominaisuuksia.
Minun auton äpistä pystyy määrittelemään lataustehon ja ajastuksen, niin tuo laturi riittää minulle mainiosti
 
Itselläni oli myöskin katevaraus hävinnyt ja rahat palautuneet tilille. En ollut itse perunut mitään, mutta lieköhän tuo silti hintansa arvoinen lopulta.
Sama homma. Katevaraus hävinnyt. Hienosti toimii tilausprosessi volkkarilla. Nyt arvon viitsiikö tilata edes uudestaan.
 
Koittanu nyt saada tuota palautusta etenemään Ellin kanssa, mutta ei toi oikein hyvin tunnu etenevän. Eli edelleen on Lempäälässä yksi Cupra pro 4.5m kaapelilla omakustanne hintaan tarjolla halukkaalle noutajalle.
 
Koittanu nyt saada tuota palautusta etenemään Ellin kanssa, mutta ei toi oikein hyvin tunnu etenevän. Eli edelleen on Lempäälässä yksi Cupra pro 4.5m kaapelilla omakustanne hintaan tarjolla halukkaalle noutajalle.
Palautusehdoissa lukee "palautus tilaajan kustannuksella" tms. ja tietyn rahdinkuljettajan kautta => saitko jonkun hinnan palautukselle?
 
Miksi haluatte nyt näitä palautella? En löydä mitää vastaavantehoista peruslatausasemaakaan tähän hintaan, ei lähellekään. Kyllä tästä Ellistä se 11kW lähtee joten jäikö nyt jotain niin oleellista featurea puuttumaan että kannattaa palauttaa koko laite?
 
Elli asiakaspalvelu sanoi:
Kiitos yhteydenotostanne,

Tilaustanne valmistellaan vielä. Lähetämme seurantanumeron, kun tuote on lähetetty.
Keskimääräinen toimitusaika on tällä hetkellä noin kolme viikkoa.
Tarvittaessa, älkää epäröikö ottaa uudestaan yhteyttä, autamme mielellämme.

Ystävällisin terveisin
Elli-palvelutiimi

Tuli vastaus toimittajalta, joskin eivät ottaneet kantaa tuohon peruttuun katevaraukseen/maksuun.
Pitänee seurata vielä tilannetta.
 
Pari mainintaa tullut että katevaraus poistunut/rahat palautuneet, mutta onko muille tullut viestiä tilauksen peruuntumisesta johtuen ’verkkokaupan teknisestä viasta’? VWn Charger Pro kyseessä.

Taisi edelleen olla samaan hintaan saatavilla, ja lienee OK laturi ’hintaluokassaan’ (ale-hinta), joten pitänee kai yrittää uudestaan.. vaikka sekoilu ihmetyttää/harmittaakin ja jotkut ilmeisesti pettyneet ominaisuuksiin.

edit: kuva jäi pois
 

Liitteet

  • Kuvankaappaus.jpeg
    Kuvankaappaus.jpeg
    98,1 KB · Luettu: 141
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli 22.2 tilattu Cupra Pro 4,5 metrin latauskaapelilla, eipä tuo asennus nyt vaikealta näytä. Muutama johto sisällä kiinni, syöttö ja latauskaapeli paikalleen ja siinä se. Tubessa olikin pätkä missä asennukseen meni n. 20 minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 440
Viestejä
4 556 649
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom