Elite: Dangerous

Mitenkäs taistelussa pärjää ohjusta spämmäävää vastustajaa vastaan?

Ensimmäisen ohjuksen saa ehkä säkällä ecm:llä väistettyä, mutta sitten se jää latautumaan samalla kun vastustaja heittää uutta 2-3 sekunnin välein persuksiin, niin ettei karkuun pääse.

Ilmeisesti pitää itsekin vaihtaa multicannonit ohjuksiin.
 
Mitenkäs taistelussa pärjää ohjusta spämmäävää vastustajaa vastaan?

Ensimmäisen ohjuksen saa ehkä säkällä ecm:llä väistettyä, mutta sitten se jää latautumaan samalla kun vastustaja heittää uutta 2-3 sekunnin välein persuksiin, niin ettei karkuun pääse.

Ilmeisesti pitää itsekin vaihtaa multicannonit ohjuksiin.

Vaikka point defencellä. Joku packhound spammeri on kyllä paha tapaus, silloin ei tule vain ohjusta, vaan parvi ohjuksia.
 
Yksi virstanpylväs saavutettu..

20170521192142_1.jpg
 
Vaikka point defencellä. Joku packhound spammeri on kyllä paha tapaus, silloin ei tule vain ohjusta, vaan parvi ohjuksia.
Mulla ei ole juurikaan vielä ollut kohtamisia toisten pelaajien kanssa mutta AI:ta vastaan yksi point defence on riittänyt mainiosti kunhan vain seuraa että mistäpäin se ohjus on tulossa ja kääntää aluksen niin että se ohjus on point defencen ampumasektorissa.

Mulla ei ole ECM:ä, flareja eikä mitään muutakaan vastaavan käyttöön tarkoitettua ainiostaan se yksi point defence, kun ei Cobra 3:ssa ole enempää asenuspisteitä tuhlattavaksi sellaiseen toisijaiseen kuin ohjusten torjuta (sen toisen slotin vie killwarrant skanner).

Olen myös onnistunut ampumaan suoraan edestä kohti tulevia ohjuksia multicannoneilla, kun on vähän pakko onnistua kun se point defencellä ei ole ampumasektoria eteenpäin ja ei ole mitään muutakaan millä sen ohjuksen torjuisi.
 
Suoritin äsken normaalin Boom data delivery -tehtävän, jäi vielä
14 sekuntia joutilasta aikaakin ennen palvelimien huoltokatkoa. :smoke:

Tuli hiukka kiire huomatessani huoltokatkoilmoituksen 15 minuutin
aikarajalla ja 12 hyppyä + laskeutuminen asemalle tekemättä ... :beye:
 
Frontier on hieman raottanut tulevaisuutta Eliten, 2.4:n ja tulevaisuuden suhteen:

Elite Dangerous - 2.4 and beyond

Tl;dr: 2.4 tulee todennäköisimmin olemaan pelin jo olemassaolevien featurejen parantamista, syventämistä ja fiksaamista. E3-messujen jälkeen ollaan hieman viisaampia.
Sanoisin että erittäin tervetullut "sisältö", varsinkin kun monella osa-alueella on todellakin parantamisen varaa.
 
I can, however, tell you that this update will be slightly different to previous ones - content will be revealed over time rather than all being available on day one. Additional pieces of exciting content will surface over the coming months as the narrative progresses.
Tuleekohan thargoid kohtaamisia enemmän ? :)
 
Frontier on hieman raottanut tulevaisuutta Eliten, 2.4:n ja tulevaisuuden suhteen:

Elite Dangerous - 2.4 and beyond

Tl;dr: 2.4 tulee todennäköisimmin olemaan pelin jo olemassaolevien featurejen parantamista, syventämistä ja fiksaamista. E3-messujen jälkeen ollaan hieman viisaampia.
Sanoisin että erittäin tervetullut "sisältö", varsinkin kun monella osa-alueella on todellakin parantamisen varaa.

Hyvältä kuulostaa. Saisivat ehkä vähän enemmän selittää sisältöä itse pelissä muutenkin. Pelissä on 3 eri factionia, mutta ilman wikin selaamista ei taida selvitä niiden erot. Lisäksi häiritsee, että herran vuonna 2017 pelissä ei ole puhetta juuri ollenkaan vaan "kaikki" tulee tekstinä. Ainakin VR-kakkulat päässä puolet tekstiviesteistä menee ohi. Freelancerissa oli hyvä systeemi, että jos joku NPC puhui pelaajalle, se tosiaan tuli puheena ja pienenä videoruutuna, immersio ihan toinen.

Tehtävänannossakin voisi ehkä olla jotain muuta kuin staattinen kuva ja tekstiä. Lisäksi tehtävissä voisi olla tehtävän antajan backuppia, siinäkin tehtäväalueella radioviestinä tuleva "hyvä, että tulit, mennään hoitamaan homma" toisi vähän elävyyttä lisää. Ja missä on tehtävätyypit joissa esimerkiksi etsitään piraattien tukikohta ja tuhotaan se? Trailerit lupaa suuria taisteluita, jossa on myös isoja aluksia mukana, missä näihin tehtäviin pääsee?


Toivottavasti Frontier vastaa nyt huutoon. Nykyinen tehtäväsysteemi tuntuu placeholderilta joka tehtiin alphaan ja sen jälkeen ei ole viitsitty siihen enempää panostaa.

/rant
 
Hyvältä kuulostaa. Saisivat ehkä vähän enemmän selittää sisältöä itse pelissä muutenkin. Pelissä on 3 eri factionia, mutta ilman wikin selaamista ei taida selvitä niiden erot. Lisäksi häiritsee, että herran vuonna 2017 pelissä ei ole puhetta juuri ollenkaan vaan "kaikki" tulee tekstinä. Ainakin VR-kakkulat päässä puolet tekstiviesteistä menee ohi. Freelancerissa oli hyvä systeemi, että jos joku NPC puhui pelaajalle, se tosiaan tuli puheena ja pienenä videoruutuna, immersio ihan toinen.

Tehtävänannossakin voisi ehkä olla jotain muuta kuin staattinen kuva ja tekstiä. Lisäksi tehtävissä voisi olla tehtävän antajan backuppia, siinäkin tehtäväalueella radioviestinä tuleva "hyvä, että tulit, mennään hoitamaan homma" toisi vähän elävyyttä lisää. Ja missä on tehtävätyypit joissa esimerkiksi etsitään piraattien tukikohta ja tuhotaan se? Trailerit lupaa suuria taisteluita, jossa on myös isoja aluksia mukana, missä näihin tehtäviin pääsee?


Toivottavasti Frontier vastaa nyt huutoon. Nykyinen tehtäväsysteemi tuntuu placeholderilta joka tehtiin alphaan ja sen jälkeen ei ole viitsitty siihen enempää panostaa.

/rant

Jep. Tehtäviä on yritetty parantaa moneen otteeseen ja edelleen ne on vähän meh. Nythän 2.3:ssa lisättiin "ketjutetut" tehtävät, mutta nekin jäi aika torsoksi.
Tehtävien ainoa tarkoitus on vain esim military rankin nosto, tai jonkin tietyn faction suosioon pääseminen, mitään syvempää merkitystä niillä ei juuri ole.

Tota puheen osuuttahan on pikkuhiljaa lisätty, mm. ennen 2.1:tä edes asemat ei virkannu mitään kun pyyti laskeutumislupaa ja nyt esim löydettyjen generation shipien logit on puhuttu kaikki.
Jos joku ei halua/jaksa noita generation shippejä käydä kattomassa, tuossa on kaikkien sijainnit ja logit, saa vähän makua noista audiologeista:



Itse meinasin josko tänään kävisin kurkkaamassa muutamat generation shipit kun en ole vielä kerenny, enkä ole tuota videotakaan itse siis kattonu. ;)
 
Jotkut ihan perustoiminnot kaipaa kyllä edelleen vähintään pikkuremppaa. Yksi pahimmista vitutuksen aiheuttajista on Galaxy Map. Viimeisen ~vuoden aikana joitain pikkuparannuksia siihen on tullut mutta sen käytettävyys on edelleen melkoisen onneton. Tämän tästä hyppää pois kartasta kun pyöritellessä vahingossa kursori on exitin kohdalla kun päästää napista irti...

Ja reitinhaku on niin turhauttava prosessi että en edes enää jaksa yrittää, pidän vaan filtteriä kiinnostavista tähtityypeistä ja fastest route optiota päällä, ja tökin sen verran pitkiä siivuja kerralla kohti sen hetkistä päämäärää ettei tarvitse kovin usein tuota paskaa katsella.

System Map kaipaa myös pientä viilaamista. Kaikenlaista turhaa knoppitietoa kuten ilmakehän koostumusta näkee suoraan, mutta kaivappa tieto planeetan etäisyydestä kappaleesta jota se kiertää? No joo, onhan niissä tiedoissa se isoakselin puolikas mutta sekin ilmoitetaan AU:na mitä ei itse pelissä käytetä missään.

/itku
 
System Map kaipaa myös pientä viilaamista.

Orrery mapia itse odotan, sen haluaisin kyllä peliin ehdottomasti.
Tuolta voi käydä kattelemassa miltä Eliten systeemit näyttäs orreryna, joskin sivu on vielä raskaasti työn alla eikä kaikki systeemit toimi oikein:

Available Orreries | ELITE GALAXY ONLINE

Kun kartta aukeaa, vasemmalla on paneeli josta voi nopeuttaa aikaa ja nähdä miten planeetat kiertää systeemissä.
 
Tuossa vähän omaa testiä, vaatii vielä vähän säätöä kun voi olla että tulee miespuolinen npc kyselemään cargoa ja kuuluukin naisen ääni..

 
Tää olikin hyvä modi, kiitos. Muutaman sanan siellä täällä lausuu erikoisesti, muuten ei valittamista.
 
Jep. Tehtäviä on yritetty parantaa moneen otteeseen ja edelleen ne on vähän meh. Nythän 2.3:ssa lisättiin "ketjutetut" tehtävät, mutta nekin jäi aika torsoksi.
Tehtävien ainoa tarkoitus on vain esim military rankin nosto, tai jonkin tietyn faction suosioon pääseminen, mitään syvempää merkitystä niillä ei juuri ole.

...
Oikeastaan ongelma ei ole siinä minkälaisia ne tehtävät on ja onko ne ketjutettuja vai ei vaan siinä miten niitä saa ja miten ne pohjustetaan, ts se tapa miten ne annetaan ja miten ne pohjustetaan on liian geneerinen/pelimäinen/konemainen kun antajana on kumminkin muka joku ihminen muka jostain organisaatiosta niin geneerinen toistava tehtävänannon rakenne sotii sitä vastaan.

Jotkut ihan perustoiminnot kaipaa kyllä edelleen vähintään pikkuremppaa. Yksi pahimmista vitutuksen aiheuttajista on Galaxy Map. ...
Juu Galaxy Map:in käyttöliitymää saisi fiksata enempikin tällähetkellä se ei sovi yhteen aluksen muiden käyttöliitymien kanssa se näyttää siltä niin kuin se tulisi jostain muualta eikä olisi osa aluksen toimintoja.
 
Viimeksi muokattu:
Humble Bundlessa taas tarjous, sisältää peruspelin + Horizonsin plus

1 x Sidewinder Vibrant Red
1 x Sidewinder Vibrant Orange
1 x Sidewinder Vibrant Yellow
1 x Sidewinder Vibrant Green
1 x Sidewinder Vibrant Blue
1 x Sidewinder Vibrant Purple
1 x Viper Mk III Shadow Sidestripe
1 x Viper Mk III Blue Sidestripe
1 x Viper Mk III Green Ridgenose
1 x Viper Mk III Grey Ridgenose
1 x Viper Mk III Orange Copperhead
1 x Viper Mk III Red Copperhead
1 x Cobra Mk III Military Desert Sand
1 x Cobra Mk III Military Earth Yellow
1 x Cobra Mk III Military Dark Green
1 x Cobra Mk III Military Marine Blue
1 x Cobra Mk III Military Sand
1 x Cobra Mk III Military Earth Red

Buy Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition from the Humble Store
 
Humble Bundlessa taas tarjous, sisältää peruspelin + Horizonsin plus

1 x Sidewinder Vibrant Red
1 x Sidewinder Vibrant Orange
1 x Sidewinder Vibrant Yellow
1 x Sidewinder Vibrant Green
1 x Sidewinder Vibrant Blue
1 x Sidewinder Vibrant Purple
1 x Viper Mk III Shadow Sidestripe
1 x Viper Mk III Blue Sidestripe
1 x Viper Mk III Green Ridgenose
1 x Viper Mk III Grey Ridgenose
1 x Viper Mk III Orange Copperhead
1 x Viper Mk III Red Copperhead
1 x Cobra Mk III Military Desert Sand
1 x Cobra Mk III Military Earth Yellow
1 x Cobra Mk III Military Dark Green
1 x Cobra Mk III Military Marine Blue
1 x Cobra Mk III Military Sand
1 x Cobra Mk III Military Earth Red

Buy Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition from the Humble Store
Intona klikkasin linkiä mutta kysessä ei olekkaan Humble Bundle versio vaan Humble Store versio eli alennus on vain 33% eli ei järkevä kun mulla on jo se peruspeli.
 
Oikeastaan ongelma ei ole siinä minkälaisia ne tehtävät on ja onko ne ketjutettuja vai ei vaan siinä miten niitä saa ja miten ne pohjustetaan, ts se tapa miten ne annetaan ja miten ne pohjustetaan on liian geneerinen/pelimäinen/konemainen kun antajana on kumminkin muka joku ihminen muka jostain organisaatiosta niin geneerinen toistava tehtävänannon rakenne sotii sitä vastaan.


Juu Galaxy Map:in käyttöliitymää saisi fiksata enempikin tällähetkellä se ei sovi yhteen aluksen muiden käyttöliitymien kanssa se näyttää siltä niin kuin se tulisi jostain muualta eikä olisi osa aluksen toimintoja.
Täysin samaa mieltä kummastakin kohdasta. Galaxymap (ja myös system map) ja sen latausikoni on kuin eri pelistä. Jossain konseptikuvissa kumpikin oli integroitu tuohon kojelaudan keskelle tutkaan. Ymmärrän miksi sitä ei toteutettu lopulta niin. Mutta en sitä, miksi mappien käyttöliittymä poikkeaa niin täysin aluksen muista toiminnoista.
 
Mulla ei ole galaxy mapin suhteen mitään ongelmia enää, edes Viven kanssa, muta system map on kyllä pahasti viilausta vailla.
 
Syatem mapissa en itse voi käyttää hiirtä planeetan/kohteen valitsemiseen, koska valinta menee aivan mihin sattuu.

Galaxy mapissa systeemin kontekstimenua ei saa auki jos hiirellä liikkuu siihen sinivihreään palluraan. Näppiksellä jos liikkuu niin ait se aukeaa. Niin ja kun se on auki, täytyy pää pitää paikoillaan, muuten se valinta voi häipyä.

Muita sekoiluja on välillä reittiä laitettaessa tulee virhe ettei reitti onnistu. Hae sama systeemi uudestaan ja sitten toimiikin.
 
System mapissa tosiaan se planeetta/kohde vaihtuu sen perusteella minne katsot VR:llä. Monitorillahan tuota ongelmaa ei olekaan.
Ja galaxy mapia olen aina käyttäny wsad+hiiri kombolla ilman ongelmia, ei sitä pelkällä hiirellä voi käyttääkään.
 
Mulla ei ole galaxy mapin suhteen mitään ongelmia enää, edes Viven kanssa, muta system map on kyllä pahasti viilausta vailla.
System mapissa on se ärsytävä ominaisuus että kohdistusta ei vaihda pelkästään se että klikkaat jotain kohdetta vaan se vaihtuun jo pelkällä mouseoverilla joten kohteen klikkaamisen jälken siihen valikkoon siirtyessä pitää olla todella tarkkana että hiiren kohdistin eikulje yhdenkään kohteen yli.

Kuvitelisin että tuo kohteiden välttely on VR käyttöliitymässä kertaluokaa vaikeampaa.

Tuon korjaamiseen riittäisi yksinkertainen muutos eli poistetaan mouseover aktiovinti.
 
Öö. Kaveri osti Humble storesta Eliten ja nyt ihmetellään, että mitenkäs päästään pelaamaan. Peli tuli Steamiin, Frontier tili tehty, johon linkitetty tuo Steam-tili ja kun yrittää logata peliin niin ilmoittaa, että osta peli.

V***u tämmöisiä kikkareita.

Edit: piti lisätä osoite (ei hyväksynyt oikeaa osoitetta?) Frontier tilille ja sit sinne vielä copypasteta noi steam keyt, koska jostain syystä steam-linkitys ei teekkään niin.
 
Viimeksi muokattu:
Öö. Kaveri osti Humble storesta Eliten ja nyt ihmetellään, että mitenkäs päästään pelaamaan. Peli tuli Steamiin, Frontier tili tehty, johon linkitetty tuo Steam-tili ja kun yrittää logata peliin niin ilmoittaa, että osta peli.

V***u tämmöisiä kikkareita.

Edit: piti lisätä osoite (ei hyväksynyt oikeaa osoitetta?) Frontier tilille ja sit sinne vielä copypasteta noi steam keyt, koska jostain syystä steam-linkitys ei teekkään niin.
Siihen on syy miksi välttelen MMO tyylisten moninpelien kohdalla Steamia kuin ruttoa ja ostin Elite Dangerousinkin suoraan sen omasta kaupasta vaikka jouduin odottamaan tarjouksen ilmestymistä sinne pisempään kuin Steamiin.
 
Olen tässä jo pitkään haaveillu vähintään vuoden mittaisesta galaksin ympäriajosta ja nyt parin muun komentajan kanssa päätettiin että 2.4:n jälkeen lähdetään reissuun.
Moiselle reissulle joku 60Ly Anaconda olis varmasti omiaan, mutta laitetaan vähän haastetta lisää ja lähdetään sen sijaan 31Ly Corvetella. :)
Siihen on syynsä.. Edellisellä Beagle Pointin reissulla meni vähän maku Anacondan jump rangesta, kun edes Abyssissa ei ollu pelkoa jumiin jäämisestä vaikkei range ollu kuin 46Ly.
Joten vähän jännitystä pitää saada touhuun.
Toinen syy on se että en lähde kahdesti samalla aluksella pitkälle reissulle, joka kerta pitää koittaa jotain uutta. ;)
Jos 2.4 tuo jotain yllättävää, voi olla että suunnitelma vielä vaihtuu, mutta epäilen vahvasti että mitään huippuhyppäävää alusta sieltä tulee.. Jospa se Panther Clipper vaikka.. :think:
 
...
Jos 2.4 tuo jotain yllättävää, voi olla että suunnitelma vielä vaihtuu, mutta epäilen vahvasti että mitään huippuhyppäävää alusta sieltä tulee.. Jospa se Panther Clipper vaikka.. :think:
Valtavan hyvät hyppyetäisyydet ei ole pelinkehityksen kannalta hyväksi kun käytetävissä on koko galaksi niin jos olisi myös hyvät hyppyetäisyydet niin pelaajat leviäisivät koko galaksin alueelle liian tehokaasti josat olisi seurauksena se että kahde pelajan kohtaamine pelissä muutuisi todella harvinaiseksi tapaukseksi.

Ainut miten ne voi kasvattaa hypyetäisyyksiä on tuomalla joitain portin tyylisiä systeemejä niin että pelaajat saadaan levitäytymään galaksissa suurinpiirtein samaan suuntaan (se 300ly boost onj ust tämäntyylinen syseemi) eikä joka suuntaan.
 
Valtavan hyvät hyppyetäisyydet ei ole pelinkehityksen kannalta hyväksi kun käytetävissä on koko galaksi niin jos olisi myös hyvät hyppyetäisyydet niin pelaajat leviäisivät koko galaksin alueelle liian tehokaasti josat olisi seurauksena se että kahde pelajan kohtaamine pelissä muutuisi todella harvinaiseksi tapaukseksi.

Ainut miten ne voi kasvattaa hypyetäisyyksiä on tuomalla joitain portin tyylisiä systeemejä niin että pelaajat saadaan levitäytymään galaksissa suurinpiirtein samaan suuntaan (se 300ly boost onj ust tämäntyylinen syseemi) eikä joka suuntaan.

Niin meinaat ettei pelaajat ole jo nyt levittäytyny koko galaksin alueelle..?

Kyllä ne on..

plrsgalaxymap.JPG


EDSM - Elite: Dangerous Star Map

Tuo kuva ei siis kuvasta onlinessä olevia pelaajia, vaan vain EDSM:ään rekisteröityneiden pelaajien viimeisimmät sijainnit.
Bubblen alue, siis se alue missä pelaaja aloittaa pelinsä ja missä suurin osa jengistä pyörii on siis tuolla missä on lukema 4153, joka meinaa että bubblessa on tuon verran komentajia jotka on rekkautunu EDSMään.
Colonia näkyy toiseksi suurimpana pelaajakeskittymänä 244 pelaajalla.

Kahden pelaajan satunnainen kohtaaminen tuolla korpimailla ja yli 400 miljardin systeemin seassa on jokatapauksessa lottovoittoon verrattavissa oleva asia, oli jump range mikä tahansa.
Sitäpaitsi, exploraatio ei ole kaikkien heiniä. Tiedän paljon komentajia joita ei saa bubblesta kirveelläkään ja joita pelkkä ajatus exploraatiosta hirvittää.

Ja toivon todella ettei Eliteen tule koskaan mitään madonreikäportteja jolla päästään sekunnissa galaksin toiselle puolelle. Se tuhoaisi exploraation käytännössä kokonaan..
En oikein ymmärtäny tota sun lausetta noista porteista muutenkaan.. :confused:
 
Niin meinaat ettei pelaajat ole jo nyt levittäytyny koko galaksin alueelle..?

...
Se että tutkimusmatkailija tyypit on levittäytyneet ei ole ongelma mutta jos aivan kaikki pelaajat hajautuisi koko galaksin alueelle niin silloin ne pelaajat jotka haluavat törmätä toisiin pelaajiin säännöllisesti eivät tätä kokisi vaan peli vaikuttaisi yksinpeliltä vaikka kaikki pelaajat ovat samassa galaksissa.

Kuten sanoit "vaan vain EDSM:ään rekisteröityneiden pelaajien viimeisimmät sijainnit." itse kun veikkaan että tuosta jakauma tiedosta on paljonkiinnostuneempi joku tutkimusmatkailija tyypi kuin joku rahtari, mainaaja tai tappelija eli tutkimusmatkaillijat on kyseisessä palvelussa todennäköisesti yliedustettuina.

Sitäpaitsi, exploraatio ei ole kaikkien heiniä. Tiedän paljon komentajia joita ei saa bubblesta kirveelläkään ja joita pelkkä ajatus exploraatiosta hirvittää.

Alusten pisemmät maksimietäisyydet jakaisi myös nuo tyypit automaatisesti fyysisesti suuremman kuplan alueelle eli keksimäärin pelaajat kohtaisi toisiaan harvemmin siinä kuplassa koska se kupla olisi isompi.

Ja toivon todella ettei Eliteen tule koskaan mitään madonreikäportteja jolla päästään sekunnissa galaksin toiselle puolelle. Se tuhoaisi exploraation käytännössä kokonaan..
En oikein ymmärtäny tota sun lausetta noista porteista muutenkaan..
En puhunut mistää todellisista hyppyporteista vaan peliin sisään rakennetuista keinoista kanavoida pelaajia rajoitetuile alueile kuten ne Noutroni tähtien mahdolistamat 300Ly hypyt on just tälaisia portteja jotka kanavoi pelaajia rajoitetulle aluelle sen sijaan että ne leviäsivät joka suuntaa vapaalla 300Ly hypyllä.

Eli Noutronitähden mahdolistama 300Ly hyppy on sama asia pelimekaniikan kannalta kuin jokin fyysinen Jumpgate se on vain toteutettu pelin loren kannalta fiksumin kuin keinotekoine portti.

Nohin Noutronitähti hyppyihin on rakennettu sisään vielä se lisärajoitin että ne on riskialtiimpia kuin tavalliset hypyt joten joku rahtarityypi ei uskallaudu käytämään niitä Neutronitähti hyppyjä ollenkaan eli se on vielä lisäkeino pitää kupla pienenä.
 
Viimeksi muokattu:
En puhunut mistää todellisista hyppyporteista vaan peliin sisään rakennetuista keinoista kanavoida pelaajia rajoitetuile alueile kuten ne Noutroni tähtien mahdolistamat 300Ly hypyt on just tälaisia portteja jotka kanavoi pelaajia rajoitetulle aluelle sen sijaan että ne leviäsivät joka suuntaa vapaalla 300Ly hypyllä.

Ei neutrontähdet kanavoi pelaajia rajoitetulle alueelle vaan se vain boostaa sun hyppyetäisyyttä. Se mahdollistaa valintoja hypätä kauemmas taikka vähentää hyppyjen määrää sun valitsemalla reitillä.

Alusten pisemmät maksimietäisyydet jakaisi myös nuo tyypit automaatisesti fyysisesti suuremman kuplan alueelle eli keksimäärin pelaajat kohtaisi toisiaan harvemmin siinä kuplassa koska se kupla olisi isompi.

Kupla meinaa enemmänkin aluetta, jossa on tehtävän antoja, npc hahmoja ja aktiviteetteja. Niinkuin Henkka77 sanoi, ne jotka eivät halua lähteä tutkimusmatkailemaan, eivät lähde lähde vaikka heillä ois 10x hyppybuustit käytössä kokoajan. Ne pelaajat, jotka haluavat nähdä toisia pelaajia, pelaavat openissa ja kuplan sisällä. Toiset sitten lähtevät matkailemaan taikka pelailevat solo-, privategroupeissa.
 
Ei neutrontähdet kanavoi pelaajia rajoitetulle alueelle vaan se vain boostaa sun hyppyetäisyyttä. Se mahdollistaa valintoja hypätä kauemmas taikka vähentää hyppyjen määrää sun valitsemalla reitillä.
...
Et nyt tajua, sinä pystyt tekemään sen 300Ly hypyn vain siltä Neutroni tähdeltä lähtien etkä mistätahansa lähtien jos sitä 300Ly hyppyä ei oltaisi sidottu niihin Neutroni tähtiin eli se rajaa kuplan kasvunopeutta koska ne 300Ly hypyt on mahdollisia vain Neutroni tähdeltä lähtien.

...
Kupla meinaa enemmänkin aluetta, jossa on tehtävän antoja, npc hahmoja ja aktiviteetteja. Niinkuin Henkka77 sanoi, ne jotka eivät halua lähteä tutkimusmatkailemaan, eivät lähde lähde vaikka heillä ois 10x hyppybuustit käytössä kokoajan. Ne pelaajat, jotka haluavat nähdä toisia pelaajia, pelaavat openissa ja kuplan sisällä. Toiset sitten lähtevät matkailemaan taikka pelailevat solo-, privategroupeissa.
Ja jos kaikki alukset pystyisivät tekemään millointahansa mistä tahansa se 300Ly hypyn Frontierin olisi pakko tehdä siitä kuplasta jossa on niitä "tehtävän antoja, npc hahmoja ja aktiviteetteja" isompi koska ne pelaajat otak haluaa noita aktiviteetteja jakautuisimvat luonostaan laajemmalle alueelle koska pisempien matkojen kulkeminen olisi kertluokaa halpompaa/nopeampaa.

Täytyy ottaa huomioon että mikätahansa muutos johonkin peliin edellyttää automaatisesti muitakin muutoksia että pelimekaniika ei mene rikki, eli jos 300Ly hypyt tuotaisiin niin että ne ei olisi sidoksissa Neutronitähtiin myös kaikkia kuplaan sidoksissa olevia aktiviteeteja pitäisi jakaa vastaavasti laajemmalle alueelle.
 
Viimeksi muokattu:
Et nyt tajua, sinä pystyt tekemään sen 300Ly hypyn vain siltä Neutroni tähdeltä lähtien etkä mistätahansa lähtien jos sitä 300Ly hyppyä ei oltaisi sidottu niihin Neutroni tähtiin eli se rajaa kuplan kasvunopeutta koska ne 300Ly hypyt on mahdollisia vain Neutroni tähdeltä lähtien.

Kupla kasvaa sitä vauhtia mitä kehittäjät määräävät. Pelaajathan ei tässä voi sitä itse kasvattaa.
 
Kupla kasvaa sitä vauhtia mitä kehittäjät määräävät. Pelaajathan ei tässä voi sitä itse kasvattaa.
Juuri niin siksi se 300Ly hyppy on sidottu niihin Neutronitähtiin kun jos sitä ei oltaisi sidottu olisi kehittäjät joutuneet kasvattamaan sitä kuplaa kasvaneiden hyppyetäisyyksien edelllyttämällä tavalla.

Eli kyllä kehittäjät määrää mutta niidenkin pitää noudattaa tiettyä tasapainoa ettei pelimekaniikka mene rikki, eli vaikka kehittäjä määrää ei hän siitähuolimatta voi huseerata mitä haluaa välittämättä seurauksista.
 
Ei vittu.. :D
En nyt kyllä ymmärrä miten alusten hyppymatkat on millään sidoksissa siihen miten laaja galaksin asuttu alue on..
 
Ei vittu.. :D
En nyt kyllä ymmärrä miten alusten hyppymatkat on millään sidoksissa siihen miten laaja galaksin asuttu alue on..
Yksinketaista

Se mikä on mahdollista vaikutta siihen miten ihmiset/pelaajat käyttäytyvät

Ja

Pelin kehittäjän on pakko reagoida siihen miten ihmiset käyttäytyvät (tai pelimekaniikka menee rikki ja peli ei enää ole hauska)

Eli kyseesä on yksinkeraiset ja selvät syy seuraus suhteen jotka kyllä pitäisi kyetä ymmärtämään.


Jos Elite Dangerousissa todella mahdollistettaisiin ja tuettaisiin pelaajien levittäytymistä koko galaksin alueeelle peli ei olisi enää hauska suuriimmalle osalle pelaajista ja se kuolisi pois, tai kehittäjien pitäisi panostaa aivan valtavasti resurseja koko galaksin laajudelle että peli olisi hauska kaikille siinä mittakaavassa.


Jos Elite Dangerous on vähintään yhtä ison pelaajamäärän vetävä peli vielä seuraavat kymmenenvuotta on mahdolista että kehittäjillä on käytettävissään riittävästi resursseja laajentaa se todella koko galaksin kattavaksi peliksi, kun vaikka kehitettäisiin kuinka fiksuja proseduraalisisa ja älykkäitä systeemejä se koko galaksi on nyt vaan hiton laaja alue.


Itse toivon että Elite Dangerousilla on vilkasta elinaikaan jäljellä vähintään se kymmenenvuotta että pääsee näkemään mihin se kehittyy siinäajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Yksinketaista

Se mikä on mahdollista vaikutta siihen miten ihmiset/pelaajat käyttäytyvät

Ja

Pelin kehittäjän on pakko reagoida siihen miten ihmiset käyttätyvät (tai pelimekaniikka menee rikki ja peli ei enää ole hauska)

Eli kysseesä on yksinkeraiset ja selvät syy seuraus suhteen jotka kyllä pitäisi kyetä ymmärtämään.

Entäs jos oletkin keksinyt omasta päästäsi teorian joka on täyttä puutaheinää ja sen takia kukaan muu ei ymmärrä sitä?
 
Entäs jos oletkin keksinyt omasta päästäsi teorian joka on täyttä puutaheinää ja sen takia kukaan muu ei ymmärrä sitä?
Seuraa omaa peliäsi ja käyttämiäsi keskimäärisiä hyppyetäisyyksiä onko ne alle vai yli aluksen maksimi hyppyetäisyyden puolikkaan itse veikkaan että päädyt siihen että ne on yli joten jos maksimihyppyetäisyyttä kasvatetaan myös keskimääräinen hyppyetäisyys kasvaa selvästi.

Myös se monttako hyppyä ihmiset on valimiita keskimäärin tekemään jollakin treidaus reitillä on aikalailla vakio eli jos yksittäisen hypyn keskietäisyys kasvaa kasvaa myös keskimääräinen treidaus etäisyys ja keskimääräisen treidaus etäisyyden mitta määrittää sen kuinka suuri kuplasta täytyy tehdä niin että ne keskimääräiset treidaus reitit mahtuu sen kuplan sisään.
 
Seuraa omaa peliäsi ja käyttämiäsi keskimäärisiä hyppyetäisyyksiä onko ne alle vai yli aluksen maksimi hypyetäisyyden puoleikkaan itse veikkaan että päädyt siihen että ne on yli joten jos maksimihyppyetäisyttä kasvatetaan myäs keskimääräinen hyppyetäisyys kasvaa selvästi.

Jos maksimihyppyetäisyyttä kasvatetaan niin keskimääräinen hyppyetäisyys kasvaa selvästi, tämä käy ilmi aluksen maksimi hyppyetäisyyden puolikkaasta? Aha?

Myös se monttako hypyä ihmiset on valimiita keskimäärin tekemään jollakin treidaus reitillä on aikalailla vakio eli jos yksittäisen hypyn keskietäiyys kasvaa kasvaa myös keskimääräisen treidaus etäisyys ja keskimääräisen treidaus etäisyyden mitta määrittää sen kuinka suuri kuplasta täytyy tehdä niin että ne keskimääräiset treidaus reitit mahtuu sen kuplan sisään.

Entäs jos kuplan koon määrittääkin.. kuplan koko? Mind = blown.
 
...
Entäs jos kuplan koon määrittääkin.. kuplan koko? Mind = blown.
Jos kehittäjät päättää ensin sen kuplan koon silloin niiden tietenkin tarvii määritellä muut suureet sopimaan siihen kuplan kokoon näistä muista suureista yksi on se alusten keskimäärääinen hypyetäisyys! Mind = blown.

Olen jatkuvasti sanonut että mikään pelin osa ei ole yksinään toisista pelin osista riipumaton vaan kaiken pitää olla sopivassa suhteessa että peli toimii niin että pelaajat viihtyvät siinä.

Eli kuplan kokoa ei yksin ja pelkästään voi määrittää kuplan koko, vaan sen tekee aivan kaikki yhdessä.

Jos pelintekijät päättäisivät jonkin kuplan koon ja sitten tekisivät alusten keskimäriset hypyetäisyydet hatusta tempaisten eivätkä suhteuttaisi sitäkuplan kokoon lopputuloksena olisi paska peli josta kukaan ei pitäisi, onneksi tämän pelin kehittäjät näyttävät tajuavan tällaiset syy seuraus suhteet vaikka aivan kaikki pelaajat ei niitä tajuaisikaan.
 
Jaahas! :bored: Nyt mennään kyllä jo IcePenillekin epätyypillisen syvissä vesissä :)
 
Jaahas! :bored: Nyt mennään kyllä jo IcePenillekin epätyypillisen syvissä vesissä :)
Jaa kun itseäni on lähinnä epäilyttänyt että alkoiko porukat kuittaila siksi että jauhan itsestään selvyyksiä jotka on kaikille niin selviä että niitä ei maksa vaivaa mainita :-)
 
Jaa kun itseäni on lähinnä epäilyttänyt että alkoiko porukat kuittaila siksi että jauhan itsestään selvyyksiä jotka on kaikille niin selviä että niitä ei maksa vaivaa mainita :)
No kyllä siis, järkevä pointtihan sieltä oli kyllä kaivettavissa, eli mitä pidemmin hypyin (nopeammin) pelaaja voi galaksissa matkustaa, sen nopeammin galaksi "täyttyisi" ja pelaajamäärät alueittain harvenisivat. Mutta samoten käytännössä galaksi pienenisi. Se vaan oli tosi monimutkaisen kuulosesti tekstinnetty :)

Mutta joo, ei missään nimessä peliin hyppyportteja tai valtavia hyppyrangeja! Se tappaisi aidon exploraation ja valtavan skaalan tunteen.
 
Jaa kun itseäni on lähinnä epäilyttänyt että alkoiko porukat kuittaila siksi että jauhan itsestään selvyyksiä jotka on kaikille niin selviä että niitä ei maksa vaivaa mainita :)

Eikun jauhat asioita joille kukaan Eliteä pelaava ei jaksa uhrata ajatustakaan. ;)

Koko keissihän alkoi tuossa kun mietin josko 2.4:n mukana tulisi jokin uusi alus jonka saisi hyppäämään kelvollisesti. Sitten alkoi toi sun käsittämätön paatos hyppyetäisyydestä ja bubblen koosta.. :dead:
 
Eikun jauhat asioita joille kukaan Eliteä pelaava ei jaksa uhrata ajatustakaan. ;)

Koko keissihän alkoi tuossa kun mietin josko 2.4:n mukana tulisi jokin uusi alus jonka saisi hyppäämään kelvollisesti. Sitten alkoi toi sun käsittämätön paatos hyppyetäisyydestä ja bubblen koosta.. :dead:
Niin no se mitä yritin sanoa on tämä

Näyttää selvältä että Frontier ei halua merkittävästi kasvattaa alusten hyppyetäisyyksiä koska se vaatisi niin paljon muitakin muutoksia peliin niin että tasapaino säilyy.

Eli selvästi pisemmällä hyppyetäisyydellä vakioana varustettua alusta ei tule (varustelustan tyhjäksi karsitut tai kalliisti insinööriviritetyt yksittäistapaukset on eri juttu koska ne ei sotke pelintasapainoa kokonaisuutena).

Yksi minkä ne vois tehdä on hyvin hyppäävä alus joka olisi mitoitettu nimenomaan explorer käyttöön sillä että sen potentiaalista ase kuormaa ja rahtikapasiteetia oltaisiin karsittu rajusti (ts sen kaltainen miten explorerit tälläkinhetkellä käyttää aluksia jättämällä aseet ja rahtittilan pois).

Ts Asp Explorer tyyppinen alus ilman kykyä muuntautua raskaakksi bounty hunteriksi tai rahtialukseksi mutta pisemmällä vakiohyppyetäisyydellä olisi varmasti mahdolinen sotkematta pelin tasapainoa (tietenkin suht iso, rakas ja kömpelö alus ilman mahdolisuusta kunnon aseistukseen/rahtitiaan on vähän omituinen loren uskottavuuden kanallata mutta siitä ei voisi tehd kovin kevyttä eikä ketterää pelin tasapainon vuoksi).
 
Viimeksi muokattu:
Eikös se ole niin että ne jotka tykkää gänkätä toisia ja ne jotka tykkää siitä gänkkäämisen uhan tuomasta "vaaran tunteesta", pysyttelevät lähellä toisiaan, openissa. Sag A* ja jopa Beagle point käytiin katsomassa hyvin äkkiä beta-vaiheen keinotekoisen "kuplan", eli läpipääsemättömän rajan poistuttua. Käytännössä viimeisen asutun järjestelmän jälkeen viimeistään neljän-viiden hypyn päästä on äärimmäisen epätodennäköistä että törmäät kehenkään, saatikka sitten että se keneen törmäät, olisi vihamielinen. Aluksien hyppyranget olivat tuolloin alle 40ly, yleensä exploraatiobuildeissakin luokkaa noin 30ly.

Insinöörimodatut alukset hyppäävät tällä hetkellä ilman lisäboosteja sen luokkaa 60ly, siis noin 100% lisäys siihen mitä alussa oli. Materiaaliboostilla ja neutronitähdillä tuon saa vielä moninkertaistettua. Onko peli kuollut siihen?

Blaze your own trail! Turha sitä on koittaa ylianalysoida - jengi pelaa omalla tyylillään aina pelin mahdollistamien rajoitusten sisällä ja osa jopa sääntöjä/rajoja venyttäen. Ei se että saataisiin parempia exploraatioaluksia muuta esim. meikäläistä tutkimusmatkailijaksi. Mulle on aivan sama kestääkö matka galaksin halki kaksi vai neljä viikkoa, jos olen valmis lentämään tähteen ensimmäisen viiden tunnin honkkailun jälkeen.
 
Eikös se ole niin että ne jotka tykkää gänkätä toisia ja ne jotka tykkää siitä gänkkäämisen uhan tuomasta "vaaran tunteesta", pysyttelevät lähellä toisiaan, openissa. Sag A* ja jopa Beagle point käytiin katsomassa hyvin äkkiä beta-vaiheen keinotekoisen "kuplan", eli läpipääsemättömän rajan poistuttua. Käytännössä viimeisen asutun järjestelmän jälkeen viimeistään neljän-viiden hypyn päästä on äärimmäisen epätodennäköistä että törmäät kehenkään, saatikka sitten että se keneen törmäät, olisi vihamielinen. Aluksien hyppyranget olivat tuolloin alle 40ly, yleensä exploraatiobuildeissakin luokkaa noin 30ly.

Insinöörimodatut alukset hyppäävät tällä hetkellä ilman lisäboosteja sen luokkaa 60ly, siis noin 100% lisäys siihen mitä alussa oli. Materiaaliboostilla ja neutronitähdillä tuon saa vielä moninkertaistettua. Onko peli kuollut siihen?

Blaze your own trail! Turha sitä on koittaa ylianalysoida - jengi pelaa omalla tyylillään aina pelin mahdollistamien rajoitusten sisällä ja osa jopa sääntöjä/rajoja venyttäen. Ei se että saataisiin parempia exploraatioaluksia muuta esim. meikäläistä tutkimusmatkailijaksi. Mulle on aivan sama kestääkö matka galaksin halki kaksi vai neljä viikkoa, jos olen valmis lentämään tähteen ensimmäisen viiden tunnin honkkailun jälkeen.
Sinä vastasit jo itsellesi

kappalaan 2 tapaukset on poikeustapauksia jotka ei muuta pelin tasapainoa (koska ne on yksittäisiä aluksia joiden modaaminen on vaatinut työn kysessä ei ole mikätahansa alus jonka jokainen voi hankkia tuostavaan
minkälisäksi niiden ylläpitäminen on kallimpa jaa riskit suuremmat vakuutusten suhteen joka vaikuttaa siihen miten niitä käytetään ts keskiverto gänkkääjällä ei ole insinöörimodattua alusta)

kappalen 3 tapaus on just se mitä esitin että pisemmmälle hyppäävä explorer alus ei myöskään muuttaisi pelin tasapainoa eli sellaisen julkaiseminen olisi mahdollista.

Mutta jos tehtäisiin rahti tai taistelu alus joka hyppää merkittävästi enempi se muuttaisi pelin tasapainoa.

Esim. jos taistelu kykyisten alusten hyppyetäisyyksiä kasvatettaisiin merkittävästi alkaisi gänkkääjiä ilmestyä Sag A:han ja Beagle point:iin eli pelin tasapaino muuttuisi merkittävästi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 552
Viestejä
4 556 907
Jäsenet
74 998
Uusin jäsen
hcko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom