Elden Ring -pelisarja

Speedruneissa kiinnostais nähdä miten taitavasti tyyppi pelaa, mutta silloin ku käytetään hyväksi isoja bugeja niin ei siitä saa oikein mitään irti. Kiinnostais nähdä miten joku hankala kohta mennään läpi tai mikä on nopein reitti jonnekin niin tyyppi vain skippaa kaiken ja teleporttaa sinne.

Ds3:ssa olen paljon hyödyntänyt no hit/no damage tyyppien reittejä ja tapoja. Varsinkin, jos olen halunnut vain edetä nopeaa ja varmasti. Hyviä kikkoja löytyy.

Speedrunit on oma lajinsa omine sääntöineen. Ei niitä tarvitse katsoa, jos ei tykkää. Eldenin any% nyt ei minuakaan kamalasti kiinnosta. Tsekattua tulee toki. Distortion2:n Ds2 speedrunit huikeita.
 
No ei se kyllä ihan pidä paikkaansa. Glintstone pebble (alkutaika) on hyötysuhteeltaan pelin paras ja pitkään ainoa, jota on varaa heitellä. Moni vetää sillä loppuun saakka. Maagia myös tukee "ei-kasuaalit tosipelaajat", jotka tapaa kutsua maagia easy modeksi (mitä se ei todellakaan ole siellä missä se ei sitä ole).
Ite ainakin kun sain parempia taikoja ja erityisesti kun 1.03 muutti Comettia ja kumppaneita paremmiksi lopetin ihan täysin pebblen käytön, niin paljon parempia on iso liuta. Varsinkin kun alkaa olla flaskit täynnä ja isompi määrä INT niin paljon parempi saada vihu äkkiä hengiltä kuin "kustannustehokkuutta" miettiä. Itellä on käytössä Ancient Death Rancour, Night Comet, Comet Azur, Loretta's Mastery, Ranni's Dark Moon, Stars of Ruin, Terra Magiga ja Unseen Formia on kans kiva käyttää kun haluaa välttyä huomiolta, esim. Ordinassa kun puzzlea ratkoo niin ei kukaan häiritse. Toki noita muitakin tulee viljeltyä joukkoon aina tarpeen mukaan. Night Comet esim. on ihan levottoman hyvä kun pitää Staff of Lossia toisessa kädessä niin tulee +30% lisää lämää ja kun se on näkymätön niin sitä ei vihut voi väistää. Noita off hand buffeja tulee kiitettävästi hyödynnettyä, Sacrificial Axe esim. toisessa kädessä niin saat 4FP takas per tapettu vihu.

Ite en kans saa paljoa kicksejä noista pelkkää glitsiä speedruneista, kertaakaan ei edes tee damagea vihulle vähän menee jo överiksi.
 
Ite ainakin kun sain parempia taikoja ja erityisesti kun 1.03 muutti Comettia ja kumppaneita paremmiksi lopetin ihan täysin pebblen käytön, niin paljon parempia on iso liuta. Varsinkin kun alkaa olla flaskit täynnä ja isompi määrä INT niin paljon parempi saada vihu äkkiä hengiltä kuin "kustannustehokkuutta" miettiä. Itellä on käytössä Ancient Death Rancour, Night Comet, Comet Azur, Loretta's Mastery, Ranni's Dark Moon, Stars of Ruin, Terra Magiga ja Unseen Formia on kans kiva käyttää kun haluaa välttyä huomiolta, esim. Ordinassa kun puzzlea ratkoo niin ei kukaan häiritse. Toki noita muitakin tulee viljeltyä joukkoon aina tarpeen mukaan. Night Comet esim. on ihan levottoman hyvä kun pitää Staff of Lossia toisessa kädessä niin tulee +30% lisää lämää ja kun se on näkymätön niin sitä ei vihut voi väistää. Noita off hand buffeja tulee kiitettävästi hyödynnettyä, Sacrificial Axe esim. toisessa kädessä niin saat 4FP takas per tapettu vihu.

Patchi kyllä korjasi paljon taikoja. Nyt voi vaihtaa vahvempaan ja FP-hyötysuhde laskee sopivasti kun ennen se romahti.
 
Joo, siis tässä on vaikka mitä siistejä taikoja! Hauska kikkailla noilla mainituilla esim. Glintstone pebble on tylsä kuin mikä. Toki nimenomaan kustannustehokas, mutta hienompaa heittää lapasesta ja velhoilla kunnolla. :)
 
Speedruneissa kiinnostais nähdä miten taitavasti tyyppi pelaa, mutta silloin ku käytetään hyväksi isoja bugeja niin ei siitä saa oikein mitään irti. Kiinnostais nähdä miten joku hankala kohta mennään läpi tai mikä on nopein reitti jonnekin niin tyyppi vain skippaa kaiken ja teleporttaa sinne.

Distortionilta löytyy suht glitchivapaita vetojakin.

Glitchless SL1 kategoria on ehkä paras jos haluaa vinkkejä vaikeisiin kohtiin.
 
Ongbal on Sekirossa jumala eikä jää tässäkään heikommaksi. Vähemmän mainittu M lopusta:



Lobosjr lopun FG taistelussa 50min ja risat. Lobos hiilaa ja spirit summon taistelelee.

 
Viimeksi muokattu:
Speedruneissa kiinnostais nähdä miten taitavasti tyyppi pelaa, mutta silloin ku käytetään hyväksi isoja bugeja niin ei siitä saa oikein mitään irti. Kiinnostais nähdä miten joku hankala kohta mennään läpi tai mikä on nopein reitti jonnekin niin tyyppi vain skippaa kaiken ja teleporttaa sinne.

Sama juttu. Ei nämä glitchirunit, joissa warpitaan koko peli käytännössä alusta loppuun asti tekemättä mitään muuta oikein jaksa innostaa, enemmän arvostan glitchless runeja joissa pitää oikeasti pelata ja näkee miten eri bossit jauhetaan palasiksi jollain yber-keinolla tai taidolla.
 
No 70h ilman lukkoa takana, enkä ole huomannut iframeissa mitään ongelmaa.
Samoin, pelaan 80fps:llä melee-ukkona ja epäonnistuneista väistöistä ja kuolemista voin syyttää vain itseäni.

Ikävästi kerran pari saattaa tunnin sisään tulla pirunmoista lagia muutamaksi sekunniksi (oli myös fps-lukon kanssa), mutta samaa näen striimajillakin tapahtuvan eli vaiva mikä ollut alusta saakka. Ehkä peli ei tykkää afterburnerista, mutta tuuletinprofiili ja kellotukset sitä kautta niin pidän päällä. Mutta tuon kanssa elää kun ei pahene.
On tämä hämmästyttävän monipuolinen maailmaltaan, on tasoja ja piiloja, vaihtoehtoisia reittejä ja tutkittavaa. Melkoisen pelin ovat rakentaneet :)
 
No jos käyttää pelistä poistumista glitchatakseen itsensä eteenpäin niin onhan se nyt kumma, että sitä ei edes lasketa käytetyksi ajaksi...

Koska ennätysajat muodostuu pelin omasta nauhoitetusta ajasta, ei tuosta sekuntikellosta joka videolla näkyy
 
Koska ennätysajat muodostuu pelin omasta nauhoitetusta ajasta, ei tuosta sekuntikellosta joka videolla näkyy

Niin, kyllä mä sen tuosta näen. Kunhan nyt totean, että eihän siinä ole mitään järkeä, että jos toinen hakkaa bossin 5-10s ja toinen glitchaa sen ohi alt-f4 ja pelin uudelleen ladaten niin jälkimmäinen on "nopeampi" vaikka toinen on jo pitkällä edellä ja oikeasti pelasi sen kohdan.

Ihan mielenkiinnosta, onko se sitten 0s ja maailmanennätys jos saa jollain bugilla lopputekstit suoraan ruudulle? Eli onko mitään, mitä oikeasti pitää pelissä tehdä?
 
Niin, kyllä mä sen tuosta näen. Kunhan nyt totean, että eihän siinä ole mitään järkeä, että jos toinen hakkaa bossin 5-10s ja toinen glitchaa sen ohi alt-f4 ja pelin uudelleen ladaten niin jälkimmäinen on "nopeampi" vaikka toinen on jo pitkällä edellä ja oikeasti pelasi sen kohdan.

Ihan mielenkiinnosta, onko se sitten 0s ja maailmanennätys jos saa jollain bugilla lopputekstit suoraan ruudulle? Eli onko mitään, mitä oikeasti pitää pelissä tehdä?

Jos Any% saadaan suoritettua nollassa sekunnissa niin sitten se on se ennätys, kaikki kuitenkin pelaavat samoilla säännöillä. Muut kategoriat lienee tässä tilanteessa huomattavasti mielekkäämpiä seurata.
 
Eli onko mitään, mitä oikeasti pitää pelissä tehdä?

Hmm, mun käsittääkseni 0s taitaa olla mahdotonta, koska pelissä on pakollisia asioita. Pitää mennä paikkaan x, joka ei ole pelissä ennen kuin sinne jotain kautta pääsee ja siellä on pakko käydä, että loppupomot spawnaa tai jotain vastaavaa.
 
Samoin, pelaan 80fps:llä melee-ukkona ja epäonnistuneista väistöistä ja kuolemista voin syyttää vain itseäni.

Ikävästi kerran pari saattaa tunnin sisään tulla pirunmoista lagia muutamaksi sekunniksi (oli myös fps-lukon kanssa), mutta samaa näen striimajillakin tapahtuvan eli vaiva mikä ollut alusta saakka. Ehkä peli ei tykkää afterburnerista, mutta tuuletinprofiili ja kellotukset sitä kautta niin pidän päällä. Mutta tuon kanssa elää kun ei pahene.
On tämä hämmästyttävän monipuolinen maailmaltaan, on tasoja ja piiloja, vaihtoehtoisia reittejä ja tutkittavaa. Melkoisen pelin ovat rakentaneet :)
Onko sinulla siis average/max 80FPS tuolla 3070Ti:llä, vai oletko vain rajoittanut FPS:n 80:n? Ja sinulla resoluutio lienee 1440p jos sigun näytöllä pelaat?

Yritin googlailla mutta en löytänyt oikein mitään järkeviä tuloksia paljonko FPS voisi olla omalla vehkeellä 1440p resolla (5600X + 6800XT), mietin juuri että pitäisikö pelata ilman FPS lukkoa vai ei. Moninpeli ei kiinnosta ja mitä lueskelin niin jos pelailee single player tyylisesti anyways niin ei ilmeisesti menetä mitään isompaa jos pelaa offlinessa vs. yksinään online-modessa?
 
Onko sinulla siis average/max 80FPS tuolla 3070Ti:llä, vai oletko vain rajoittanut FPS:n 80:n? Ja sinulla resoluutio lienee 1440p jos sigun näytöllä pelaat?

Yritin googlailla mutta en löytänyt oikein mitään järkeviä tuloksia paljonko FPS voisi olla omalla vehkeellä 1440p resolla (5600X + 6800XT), mietin juuri että pitäisikö pelata ilman FPS lukkoa vai ei. Moninpeli ei kiinnosta ja mitä lueskelin niin jos pelailee single player tyylisesti anyways niin ei ilmeisesti menetä mitään isompaa jos pelaa offlinessa vs. yksinään online-modessa?

Experiencellä allaolevat asetukset ja pelistä sama resoluutio (eli vähän alle 4K:n ja hieman terävöitystä) ja maksimigrafiikat asetuksista. On alueita jossa 80fps:ää ei toteudu, putoaa 60:fpsään mutta tämä itselleni kuitenkin sopiva setti. Ja peli ei silminnähden eroa natiivista 4k:sta. Pelaan 4k/120hz töllön kautta.

zxczcx.JPG
 
Kirjoitetaan kanssa omat kokemukset tästä näin ensikertalaisena DS sarjaan, vaikkei tämä sitä suoranaisesti olekkaan.

Alunperin tästä ei mitään hypeä ollut ilmassa, mutta kaveri kehui tätä odottaneensa, niin ostin samalla tämän kun trailerit näytti varsin mallikkaalta.
Mitään tietoa ei ollut mitä luvassa on, paitsi että varsin eeppinen rpg on kyseessä. Muutamia eri avoimen maailman rpg.tä koittanut, muttei mikään oikein ole napannut viimeaikoina.

Alku meni kyllä ihan hukassa ja myös potionien nimet piti googlettaa että mitähän nuokin tarkoittaa - eli nollista lähdettiin. Nyt pelikello näyttää 67h, lvl 100 ja astumassa isoon kaupunkiin. Hahmona prisoner, puhtaasti INT painotus miekalla ja sauvalla. Matkalle on tarttunut paljon turhautumista, varsinkin ensimmäisen 10h aikana pelitekniikkan opettelu, mitä nyt pitää tehdä ja ahdistus lähteä alkupaikasta oli päälimmäiset tunteet. Siitä asiat alkoivat rullata eteenpäin ja jokainen mahdollinen paikka on pitänyt käydä läpi. Välillä on katsottu ohjeita wikistä ja tubesta miten paikkohin pääsee. Väärin vai ei, no tätä peliä pystyy pelaamaan miten haluaa ja se kyllä on tässä pitänyt tiiviisti mukana. Uskomattomat maisemat, korkeuserot kenttäsuunnitteluineen jaksaa edelleen ihmetyttää. Kuten moni muukin on maininnut, niin edes jollanen tehtäväloki olisi hyväksi, kun suurin osa questesteista on kyllä aivan hepreaa ilman ohjeita. Jatkuva tunne on että peli on tarkoituksella pelaajaa vastaan ja ärsyttää asioissa, mutta silti vaikeuksien voittaminen tuntuu vieläkin paremmalta. Varsinkin Falloutit ja myös wicher 3 oli itselle niitä pelejä ja tämä kyllä menee myös samaan laariin, monessa asiassa jopa näyttämässä suuntaa.

Suosittelen kaikille avoimen maailman ystäville, tästä ei paljoa peli enää parane!
 
Ng+1 menossa. Int dex buildin vaihdoin strength faithiin. Blasphemous blade (upea ase ja skill) ja pääasiassa ollut buffaus incantationia. Godrickia olin äsken kolmen hengen tiimissä. Hyvä, kun kaikilla hirveä ilotulitus päällä. Oli aika helppo. :D
 
Onko sinulla siis average/max 80FPS tuolla 3070Ti:llä, vai oletko vain rajoittanut FPS:n 80:n? Ja sinulla resoluutio lienee 1440p jos sigun näytöllä pelaat?

Yritin googlailla mutta en löytänyt oikein mitään järkeviä tuloksia paljonko FPS voisi olla omalla vehkeellä 1440p resolla (5600X + 6800XT), mietin juuri että pitäisikö pelata ilman FPS lukkoa vai ei. Moninpeli ei kiinnosta ja mitä lueskelin niin jos pelailee single player tyylisesti anyways niin ei ilmeisesti menetä mitään isompaa jos pelaa offlinessa vs. yksinään online-modessa?
FYI jos auttaa muita, High-asetuksilla (pl. tekstuurit maximum) 1440p resolla 5600X + 6800XT yhdistelmällä alun sisätiloissa FPS on jotain 120-130 luokkaa, ja ulkoilmassa noin 90-110. Huomattava parannus kyllä tuohon 60FPS:n.

Jotain outoa tuossa FPS unlockerissa kyllä taitaa olla ainakin minun yhdistelmällä, näyttää että pelin alkuvalikossa pitää vaihtaa Full Screen -> Borderless Fullscreen -> Full Screen jotta se FPS unlocker lähtee toimimaan.
 
Tulipa pitkästä aikaa pelattua. Lähinnä kävin nirhaamassa välistä jääneen main bossin (blood), ei yli levelisenä ja bleed aseen kanssa kummoisempi ollut, ja siihen liittyvän vaatetuksen (typerä sääntö tuo, että invaderit tarvitsee elossa olevan main bossin). Ja keräilin paljon välistä jääneitä kauppatavaroiden kirjoja, joista suurin osa jo läpi käydyiltä alueilta... jossain nurkassa/salaseinän takana oleva valo pallukka jäänyt keräämättä. Karmea frame stutter vieläkin joillakin alueilla, kun joillakin aluilla tasainen framerate.

Seuraavaksi pitäneisi etsiä välistä jääneet taiat ja artsit, vaikka ei niillä taida mitään tehdä nykyisessä balancessa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on hyvä päivä tehdä invaasioita ja kerätä vaikkapa rune arcceja jos se kiinnostaa ollenkaan. On näköjään paljon porukkaa pelaamassa ja invaasiot ylipään onnistuu tavallista helpommin. Lisäksi näppituntumalta sanoisin, että porukka keskimääräistä huonompaa jos se on ollut ongelmana.
 
Nyt on hyvä päivä tehdä invaasioita ja kerätä vaikkapa rune arcceja jos se kiinnostaa ollenkaan. On näköjään paljon porukkaa pelaamassa ja invaasiot ylipään onnistuu tavallista helpommin. Lisäksi näppituntumalta sanoisin, että porukka keskimääräistä huonompaa jos se on ollut ongelmana.

Minäkin tein parit invadet, mutta pelaajat oli Draconic sentinelissä niin en millään kehdannut tulla väliin. :D

Cooppailin sitten siinä. Pääsi ihan samantien.
 
Minäkin tein parit invadet, mutta pelaajat oli Draconic sentinelissä niin en millään kehdannut tulla väliin. :D

Cooppailin sitten siinä. Pääsi ihan samantien.

Miten käy jos kaverin kanssa cooppailee ja joku invaaja tappaa kummatkin. Onko kova säätö päästä takaisin? Ei varmaan automaattisesti ainakaan yhdistä pelaajia gracella? Jotenkin ymmärrän pointin, että jos hankkii random coopin vetämään contenttia sun puolesta, niin sillä on selvä haittapuoli ja voi kohdata jonkun munlaisen joka on hakannut ainakin kymmeniä tunteja pvp:tä ja suht lähellä metabuildia. Eri asia jos jonkun kaverin kanssa haluaa pelata ja sitten tulee joku op invaaja pilaamaan pelin. Voin samaistua kun joskus exän kanssa näitä pelannut ja varmasti olisi vituttanut jos kahden minuutin välein joku olisi tullut räveltämään meidän pelin.

Sinänsä kyllä hienoa, että pelaaja joutuu tekemään moraalivalintoja ja tavallaan oppii koko ajan pelatessaan. Joku voi käyttää tunteja jotain glitchia, mutta kyllä siihenkin kyllästyy ja ihmisestä tulee toivon mukaan vähän parempi sen kokemuksen ansiosta.

Oon huomannut, että oon paljon pahempi sorceressilla varsinkin kun oli rune arcit nollassa vs. jollain bleed buildilla (jota käytin vaan pari tuntia), jolla oli varaa olla paljon herrasmiesmäisempi.

Kuuntelen podcasteja ja pelaan vaan pvp:tä, joka on siitä hyvä elden ringissa, että koko ajan löytyy vastustaja ja vähän downtimea. Muuten voi valittaa monestakin asiasta, mutta perusta on todella hyvä. DLC:ssä avataan areena ja toivon mukaan covenantit.
 
Äsken kaatui viimeinen bossi. Ensimmäinen souls peli minkä pelannut kokonaan. Dark souls 1 ja Bloodbornea tullut joskus kokeiltua mutta eivät napanneet. Tämä taas veti heti alusta puoleensa avoimen maailman takia. Toivottavasti jatkavat tällä linjalla seuraavassa osassa.
 
Miten käy jos kaverin kanssa cooppailee ja joku invaaja tappaa kummatkin. Onko kova säätö päästä takaisin? Ei varmaan automaattisesti ainakaan yhdistä pelaajia gracella? Jotenkin ymmärrän pointin, että jos hankkii random coopin vetämään contenttia sun puolesta, niin sillä on selvä haittapuoli ja voi kohdata jonkun munlaisen joka on hakannut ainakin kymmeniä tunteja pvp:tä ja suht lähellä metabuildia. Eri asia jos jonkun kaverin kanssa haluaa pelata ja sitten tulee joku op invaaja pilaamaan pelin. Voin samaistua kun joskus exän kanssa näitä pelannut ja varmasti olisi vituttanut jos kahden minuutin välein joku olisi tullut räveltämään meidän pelin.

Välillä tullut viestiä randomilta, että kokeillaanko salasanalla uusiksi. Usein myös päätynyt ilmankin samaa pelaajaa avustamaan. Käsittääkseni invaden jälkeen on jonkinlainen cooldown ennen kuin seuraavan kerran tulee, mutta en ole varma. Tänään capitalissa tuli jokunen ja näyttihän noilla buildit olevan kohdillaan, mutta piestiin kaikki.

Tuossa Draconicissa aika paha, kun invade voi tulla kesken myllytyksen. Jokusen kerran tullut, kun ollut avustamassa. Hyvä kerta oli, kun host lähti invaden kanssa painimaan ja minä jäin loparille. Onnistuttiin hoitamaan silti. Tuli muutaman kerran tappio myös siten, kun invade tuli keskelle mukaan. Muutama invade jäi kauemmaksi kannustamaan. :D

Ai että muistan Ds3:ssa , kun yhden invaden ensimmäisessä varsinaisessa paikassa. Oltiin kaverin kanssa aloitettu uudet hahmot ja sitten tuli kunnon twink buildi invadeen. Tyyppi taputti vielä joka kerta, kun väisti meidän iskut. Melko epeli oli kyllä. Hauskoja välillä nuo.
 
Miten tuo invade toimii? Itselle ei taida ikinä olla tullut yllätyksiä, vaikka mielestäni asetukset ovat asianmukaiset.
 
Invadereita voi tulla peliin jos käyttää tämän:

Ei tuon käyttämisellä kai vielä mitään tule. Tuo ainoastaan antaa näkyviin pelaajien merkit joissa sitten voi olla punaisia joita klikkaamalla summonoi suoraan invaajia tai coop pelaajia joita summoomalla sitten myös potentiaalisesti avaa pääsyn invaajille.

Taunter's tongue sen sijaan antaa invaajille pääsyn yhdellä klikkauksella.


Itse on tullut sinistä sormusta käytettyä ja sitä kautta vähän sivutienestinä Rune Arcceja ja joskus tulee raapustettua summoonausmerkkejä bossien viereen.
 
Minä laitan merkin alueen summoning pooleihin niin päädyn milloin mihinkin, mitä nyt olen vain aukonut. Tykkään olla muiden seurana alueilla.
 
NG+ Malenia soolona ilman summonia maagina ei ollut kyllä helppo vaikka leveliä löytyykin jo runsaasti. Ainakin joku 30-40 yritystä meni, välillä tuntui että unohti miten Sword Dance rollataan. Lopulta meni siten että Carian Regal Scepter +10 oikeassa kädessä Staff of Loss toisessa kädessä ja matsin alkuun Ranni's Dark Moon jonka jälkeen Night Comettia ladattuna max ja aina kun Mal teki sword dance niin Carian Knight's Shield +25 toiseen käteen ja koitti rollata kokonaan, loput torjui. Tätä rataa eka vaihe. Muutaman osuman sain Sword Danceissa kun en täydellisesti rollannut.
Tokan vaiheen alkuun Lusat's Staff +10 oikeassa kädessä Terra Magiga maahan ja sitten Flask of Wondorous Physick nassuun jossa + magic damageen ja 10 sec ei FP kulutusta, heti perään Comet Azur jolla lähti ehkä joku neljännes enkuista. Tämän jälkeen koko loppumatsi kilpi vasurissa ja Lusat's staff oikeassa kädessä Night Comettia loppuun asti. Onnistuin olemaan ottamatta yhtään damagea tokan vaiheen niin meni aika kivuttomasti. Toki jos olis pitäny Staff of Loss vasurissa niin olis menny vielä nopeammin :D
Armorina Tree Sentinel setti ja tosiaan oikeessa kädessä Carian Regal Scepter +10 ja Lusat's Staff +10, vasurissa Carian Knight's Shield +25 ja Staff of Loss(lvl 0 kun sitä ei tarvii upata että saa ne max buffit) ihan vaan buffaamaan Night Comettia.
Talismaneina Radacon Icon, Graven-Mass Talisman, Magic Scorpion Charm ja Godfrey Icon.
Summonin kanssa olisi mennyt ekalla yrityksellä ilman mitään vaikeuksia, olen nyt pelannut kaikki pääpomot ilman summoneita ihan testimielessä. Toki ylihelppoa näin isolla levulla alkuun mutta pelin loppua kohden vihuilla on jo isompi etu siitä ng+ lisä healthista kuin mulla siitä mitä damagea teen verrattuna ekaan pelikertaan kun ei ole tullut sen jälkeen kuin joku 10 lisää INT, toki muistissa on aika hyvin noiden movesetit.
 
Eilen satuin näkee viimeiset kymmenen minsaa Twitchissä ku joku veti all bosses runia (165 kpl) vähän alta 10h kaiken kaikkiaan, kattoisin sata kertaa mielummin semmoisen runin alusta loppuun kun enää noita glitchpaskeita.

Mä haluisin nähdä tuon ilman mitään OP kamaa. Jos katoit ketä luulen, niin vetää vanhalla patchilla ja käyttää sword of night and flamea sekä icerind hatchettia.
 


Pähkinänkuoressa: "Miksi tuota 'feikkiä' jaetaan, eikö ihmiset tajua, että se ei ole aidosti läpipelattu. Sen sijaan tämä minun, jossa sätkin paikallani ja sinkoilen läpi seinistä on! Eihän tätä voi päästä läpi tappamatta M-bossia, sen sijaan kaikki muut voi skipata! Kaikki on tyhmiä kun on tälle antanut tykkäyksiä!" :facepalm:
 
Pähkinänkuoressa: "Miksi tuota 'feikkiä' jaetaan, eikö ihmiset tajua, että se ei ole aidosti läpipelattu. Sen sijaan tämä minun, jossa sätkin paikallani ja sinkoilen läpi seinistä on! Eihän tätä voi päästä läpi tappamatta M-bossia, sen sijaan kaikki muut voi skipata! Kaikki on tyhmiä kun on tälle antanut tykkäyksiä!" :facepalm:
:think:

Vähän tuntuu monella olevan vaikeuksia ymmärtää koko speedrunin konseptia, varsinkin tuon any% kategoriaa.
 
Mistä tavallisen pelaajan pitäisi/voisi edes tietää että tuo onkin feikki?

Mistä nuo jotkut muut tietävät että onkin feikki? Eli ilmeisesti käytetty jotain scriptiä tjs.

Miksi muiden sanomisiin pitäisi luottaa että onkin feikki?
 
:think:

Vähän tuntuu monella olevan vaikeuksia ymmärtää koko speedrunin konseptia, varsinkin tuon any% kategoriaa.

Varmasti näin mutta en nyt tiedä miten se liittyy mihinkään.

Tuo twitter-ketju on siis jonkun glitchaajan valitusta muille aihepiirin seuraajille siitä miten muut ei tajua ja antaa respectiä jollekin oletetulle huijarille koska "pitäisihän sitä nyt tajuta", ettei peliä voi läpäistä tappamatta m-bossia :facepalm: Pari viikkoa sitten oletettiin että vähän muutakin pitää tehdä. Ja parin viikon päästä ehkä joku glitchaa suoraan lopputeksteihin. "Väärin rikottu"?
 
Mistä tavallisen pelaajan pitäisi/voisi edes tietää että tuo onkin feikki?
Ei mitenkään, näkeehän sen tuosta katselumäärästä.

Varmasti näin mutta en nyt tiedä miten se liittyy mihinkään.

Tuo twitter-ketju on siis jonkun glitchaajan valitusta muille aihepiirin seuraajille siitä miten muut ei tajua ja antaa respectiä jollekin oletetulle huijarille koska "pitäisihän sitä nyt tajuta", ettei peliä voi läpäistä tappamatta m-bossia :facepalm: Pari viikkoa sitten oletettiin että vähän muutakin pitää tehdä. Ja parin viikon päästä ehkä joku glitchaa suoraan lopputeksteihin. "Väärin rikottu"?
Liittyy siihen miten sä ylipäätänsä kommentoit näihin speedrun viesteihin. Selvästi et scenestä tiedä etkä taida haluta.
Se että onko any% enää viihdyttävää katsoa on toinen asia. Siksi noita muitakin kategorioita on.

Tuolla voi ehkä paremmin jatkaa näistä keskustelua
 
Monet ei ole näköjään nähneet Dark Souls any% speedruneja koskaan, niissäkin käytetään bugeja aika reilusti hyödyksi. Oliko se DS2 vai DS3 runi missä juostaan suurin osa ajasta out-of-bounds eli kartan ulkopuolella. Tämä peli vaan sattuu olemaan vielä astetta bugisempi.
 
Olen aina ihmetellyt miten porukka löytää noita glitchejä joita käytetään speedruneissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 801
Viestejä
4 539 625
Jäsenet
74 880
Uusin jäsen
krisek

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom