Elden Ring -pelisarja

Fromilla useampi projekti menossa. Kyllä sieltä perinteisempää varmasti myös tuloilla. Tämähän on spinoff ja ohjaamista kokeilemassa uusi tyyppi sillä tontilla.
 
Vähän samoilla linjoilla kuin muutkin, että vaikuttaa "kakkosryhmän" tekeleeltä, Ai generoi kenttiä ja sekaan heitetään monstereita Nameless Kingistä alkaen. Voihan tuo olla hauskaakin, itse en perusta co-oppina Dark Soulseja pelata, minulle se tunnelma on aina tullut siitä yksinäisyyden melankoliasta jos runolliseksi heittäytyisi.
Eipä tuo tosin taida yrittää olla perinteinen Dark Souls vaan jonkinlainen Monster Hunterin ja sen sekoitus. Miyazaki taannoin totesi että talossa on lahjakkuuksia, joita mielellään katsoisi esim. Dark Soulsin parissa vaikkei itse enää tee nille jatkoa. Tässä varmaan annetaan muille siis temmellyskenttää, mikäs siinä kun on maailma jo pohjalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä nyt hieman alkuun skeptisyyttä herätti, että onko lähdetty vain rahan kiilto silmissä lypsämään pelisarjaa. Ekat fiilikset siis trailerin nähtyä. Nyt kun lueskellut ja katsellut analyyseja mistä on kyse, niin ajatukset kääntynyt positiivisempaan suuntaan.

Itse jo Elden Ringin peruspelin pelattavuus ja pelimekaniikat ovat mielestäni loppuun asti hiottua, miltä pohjalta on käsittääkseni myös tätä Nightreignia lähdetty kehittämään. Tähän kun lisätään paljon uusia pelattavuuteen vaikuttavia aspekteja uskon, että vie tämä pelattavuuden vielä seuraavalle tasolle. Lisäksi Fromsoftin tuntien aina, kun on lähdetty tekemään uusia juttuja ja poistuttu omalta mukavuus alueelta, on studio näissä yleisesti ottaen aina onnistunut.

Ehkä hieman ihmetystä herätti, että tästä on lähdetty tekemään kokonaan standalone peli, koska olisin itse tämän mieltänyt lähinnä dlc:ksi. Onko syynä sitten se, että on pelillisesti niin paljon erilainen kuin pääpeli, että ei olla viitsitty lähteä enää sekoittamaan näitä keskenään. Toivotaan, että ei tule floppia. Luotto on edelleen kova, että laatua tulossa.
 
Tämä on omalla kohtaa ensimmäinen Souls peli joka jää ostamatta ja varsinkin kun itse tykkään pelata yksinpelinä eikä tämä ei ole semmonen
 
Level 1:llä aiheutti kyllä tuskaa aikoinaan. :P
Voin kertoa että DLC:n loppupomo ei myöskään ollu kovin helppo RL1. Jokunen tuhatta yritystä ja pakko oli vetää hitlessinä (mikä tahansa hitti varsinkin kakkosvaiheessa meinas loppua), Maleniakin oli kevyt tuohon verrattuna.
 
Voin kertoa että DLC:n loppupomo ei myöskään ollu kovin helppo RL1. Jokunen tuhatta yritystä ja pakko oli vetää hitlessinä (mikä tahansa hitti varsinkin kakkosvaiheessa meinas loppua), Maleniakin oli kevyt tuohon verrattuna.

Joo siis takuulla vaikeampi! 😀

Välillä käynyt mielessä aloittaa RL1, mutta muutakin tekemistä eikä tuo pakko niin en ole alkanut.
 
Tuli hommattua tämä peli nyt tietokoneelle lisäosan kera, kun tullut pelailtua ps5:lla muutaman kerran läpi. Onhan tuo kyllä aika paljon mukavempi pelata 120fps ja paremmilla graffoilla. Nyt on käytössä flawless widescreen ja joku reshade modi.

Muuten kyllä pyörii loistavasti, mutta sillon tällön saattaa tulla jopa sekunnin lagipiikkejä ja tietysti lähinnä bossitaisteluissa. Ei tule aina ja ei ole ollut vielä deal braker. Onkos tähän joku ratkaisu ja kikkakolmonen?
 
Nightreignin network test tulossa:


Limveld awaits you, Nightfarers.
Rise together against the tides of darkness from February 14th to February 17th.

Register before January 20 for a chance to join.
 
Nightreignin network test tulossa:


Limveld awaits you, Nightfarers.
Rise together against the tides of darkness from February 14th to February 17th.

Register before January 20 for a chance to join.
Tuo koskee vain PS5 ja Xbox Series X käyttäjiä. PC, PS4 ja Xbox One jää pois. Kummallista etteivät pysty sitä suoraan sanomaan tuolla sivulla.
 
Onhan tuo kyllä aika paljon mukavempi pelata 120fps ja paremmilla graffoilla. Nyt on käytössä flawless widescreen ja joku reshade modi.

Miten saat 120 fps? Vai eikö tässä olekaan PC:llä enää 60 fps cap?

Nuo sekunnin piikit kuulostaa shader compilelta, ei pitäisi toistua kun kerran tulleet niin kauan kun sama ajuriversio käytössä.
 
Miten saat 120 fps? Vai eikö tässä olekaan PC:llä enää 60 fps cap?

Nuo sekunnin piikit kuulostaa shader compilelta, ei pitäisi toistua kun kerran tulleet niin kauan kun sama ajuriversio käytössä.
Eli tuolla Flawless widescreen ohjelmalla saa unlockattua fps. Tuolla saa myös säädeltyä muitakin asetuksia ja oon laittanu fovia suuremmaksi.



Tuli pelailtua läpi DLCtä myöden ja tosiaan joitai lagipiikkejä aina tuli sillon tällöin. Joku 5 kertaa peli kaatu windowsiin saakka.
 
Sähköpostiin oli tullut ilmoitus nightreignin network testiin pääsystä
1738260914352.png
 



Vaatividyalta kommenttia kuuden tunnin pelaamisen perusteella. Monster Hunter + PUBG, eli ihan erilainen ku Elden Ring, mutta hyvältä näyttää ja tuosta taitaa tulla kestopeli jota pelataan kauan. Taitaa olla aika aktivoitua taas io-techin Discordissa. Päästäisköhän taas vuosien 2017-2020 kulta-aikaan jolloin joku ilta oli porukkaa monessa tiimissä pelaamassa.
 
Joo ei oikein lähtenyt itellä mitä peliä testasin. Jo pelkästään miltä peli näytti ja pyöri PS5:lla oli jotain ihan kauheaa. Tietty asiat voi muuttua julkaisuun mennessä mutta taas fromsoftwaren track record optimoinnissa ei ole parhain...

Itse peli taas sinänsä joo sitä samaa elden ringiä mutta nopeampana. Mutta koska roguelike elementit nii joutuu melko adhd:na menemään paikasta toiseen levuttaen. Ja jos random tiimikaverit vetävät missä sattuu nii tuntuu että mikäs pointti tässä nyt on.
 
Samalla linjalla Taizuunin kanssa. Yhden session verran tuota testasin (3 tuntia) ja ei ihan kauheasti vakuuttanut.
Tuntemattomien kanssa pelaaminen oli ihan täysin kiinni siitä minkälaiset suharit saa kaveriksi, lähteekö juoksemaan omilleen vai osaako pysyä ryhmässä, tässä on kuitenkin vihollisia huomattavasti tiheämmin ja ne kestää enemmän rangaistusta kuin emopelissä niin sooloilulle ei ainakaan tässä testissä ollut tilaa.
Toinen ongelma minkä huomasin on että vihollisia tuntuu ilmestyvän tyhjästä ja monta kertaa sain osumia selkään kun tappanut ison vihollislauman niin jostain vielä ilmestyi toista vihollistyyppiä lyömään, ehkä olen yksin tämän ongelman kanssa mutta tätä ei ole melkein ikinä käynyt aikaisemmin ellei se ole ollut tarkoituksella joku vihollinen vaanimassa väijytyksessä jne.
Peliin on myös lisätty "sprinttaaminen" normaalin juoksun kaveriksi joka on hiukan kysymysmerkki, miksi kukaan käyttäisi normaalia juoksua kun sprinttaaminen on 10x nopeampi vaihtoehto mutta eri näppäimen takana? Helpottaa zoomailemaan ympäri kenttää kuin päätön kana, asia mitä vähiten haluan tehdä Souls-peleissä.
Törmäsin myös bugiin jossa loppuvastus ei ilmestynyt omalle ruudulle ja en voinut ottaa vahinkoa siitä, pystyin herättämään tiimikaverit henkiin loppumattomasti ilman kuolemanpelkoa :cool2:

Vähän tasoitti tämä testi odotuksia, hauska peli kaverien kanssa muutamalle viikonlopulle mutta en usko että tästä tulee itselle sellaista johon palaan joka päivä.
 
Tämä on vähän erilainen idealtaan kuitenkin kuin ''souls-pelit'' niin en koe pettävänäni sieluani tai Miyazakia (ei toki edes mukana), jos skippaan. :D

Katsoo nyt sitten julkaisun tienoilla. Toivottavasti tänä vuonna saadaan infoa, mitä From on muuten tekemässä.
 
Nyt kun on useampi gameplay video tullut katseltua, niin on kyllä odotus peliä kohtaan laskenut myös itsellä. Eniten arveluttaa tuo jatkuva kellon perässä juokseminen ja tuo buildin luominen kesken runin. Souls peleissä aina tykännyt tutkia maailmaa ja luoda hahmoa rauhassa, joka käsitykseni mukaan tässä Nightreignissa toimii juurikin päin vastoin. Lisäksi juurikin tuo randomien kanssa pelaaminen arveluttaa, onko pidemmän päälle kovin hauskaa, jos kaikki vaan painelee omiin suuntiin.

Sinänsä olen kyllä pääasiassa Co-opina tykännyt itse Elden Ringia pelailla, joten siltä osin tämä kyllä kiinnostaa edelleen. Lisäksi pitää muistaa, että nyt on vasta tämä network test kyseessä, josta on rajattu mahdollisesti pois useampia juttuja mitkä nähdään sit vasta julkaisussa. Toivottavasti tulisi useampia eri pelimuotoja ja buildeja yms. vielä lisää, että olisi vähän jokaiselle jotain sit tarjolla pelissä.
 
Roguelikejä reilusti pelanneena Souls-peli siihen tyyliin maistuisi kyllä paremmin kuin hyvin, mutta jos tuo on vain co-op niin jäänee itselläkin ostamatta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 742
Viestejä
4 646 666
Jäsenet
76 303
Uusin jäsen
vihreäkettu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom