Elden Ring -pelisarja

-Miksi ahjolta joutuu Farum Azulaan? Mikä se on ja mikä sen merkitys on?

-Miksi beastman clergy tulee siellä vihollisena vastaan kun se on quest giver siellä Caelidissä? Se on ilmeisesti sama ainain vuorosanoistaan päätellen. Se muuttuu Malekithiksi mutta kaiken jälkeen se on edelleen sellä Caelidissa hengissä. Mistä tässä on kyse?

-Miksi Sir Gideon hyökkää kimppuun Ashen Capitalissa autettuaan koko pelin ajan?

-Hoarah Loux? Täytebossi mutta ei oikeastaan mitään kysyttävää kun ei soittanut mitään kelloja muutenkaan

-Marika on Radagon, tämä tiedetään mutta miksi vihamielinen? Mikä juttu se oli, että ne oli jonain murentuneina patsaina siellä?

-Elden Beast? En edes osaa kysyä mitään... Sormuksen... "ruumiillistuma"? Vai Radagon-Marikan joku reinkarnaatio? Lähinnä miksi? Mikä sen tarkoitus oli? Vai oliko se Greater Willin joku välimies? Kuten kaksisormet, joiden lukijamummot nimenomaan kannustavat pyrkimään Elden Lordiksi. Miksi se piti tappaa?
Just katoin tuon videon ja se vastaa nuihin spoilerissa oleviin kysymyksiin. Ainakin osittain.
-Beastman on Maliketh ja Marikan velipuoli. Ei kai se "muutu" muuksi, riisuu vain kaavun pois päältä ja ottaa miekan Rune of Deathistä
-Tutkija All Knowing Sir Gideon pääsi tutkimaan Marikaa tarkemmin ja tuli toisiin aatoksiin. Tätä ei kunnolla selvennetty mutta mulle riitti vastaukseksi että tarkemmin Marikaa tutkittuaan Gideonin mielestä kenenkään ei pidä tulla Elden Lordiksi
-Hoarah Loux on Godfreyn alkuperäinen nimi Long Marchin ajoilta, ilmeisesti sukua tai isä Nepneli Louxille (se soturinainen) jonka sai summonoitua Godrickiä vastaan
-Marika/Radagon on vähän mysteeri, mutta videossa on arveluita niinku Elden Beastistäkin

Mikä tuo pelin päätösbossi / alue oli? Tietää välttää.
On se loppupomo loppujen lopuksi aika selvä, mutta kun peli tuntui vain jatkuvan ja jatkuvan niin loppu tuli yllätyksenä. Se on siellä Elden Treen tykönä kun sinne tullaan uudestaan ja on selvää että peli on loppusuoralla. Pomon tappamisen jälkeen maassa on summonointi merkki esim. Ranni ja summonoimalla tulee lopputekstit, siinä välissä kerkeää kai teleporttaamaan muualle ja tekemään muita juttuja. Peliä voi kyllä jatkaa vielä lopputektien jälkeenkin, mutta toista loppua ei voi saada.
 
Viimeksi muokattu:
-Beastman on Maliketh ja Marikan velipuoli. Ei kai se "muutu" muuksi, riisuu vain kaavun pois päältä ja ottaa miekan Rune of Deathistä

Miksi se oli vihamielinen? Miksi se kuitenkin elää siellä toisaalla? Eihän tuossa ollut mitään järkeä. Ja koko keikka Farum Azulaan ilmeisesti tämän vuoksi, joskaan ei selviä, että miten sinne mentiin. Ja miksi? Teoriassahan siellä odotettiin että puu palaa mutta puu ei pala reaaliajassa vaan vasta triggerin myötä

-Tutkija All Knowing Sir Gideon pääsi tutkimaan Marikaa tarkemmin ja tuli toisiin aatoksiin. Tätä ei kunnolla selvennetty mutta mulle riitti vastaukseksi että tarkemmin Marikaa tutkittuaan Gideonin mielestä kenenkään ei pidä tulla Elden Lordiksi
-Marika/Radagon on vähän mysteeri, mutta videossa on arveluita niinku Elden Beastistäkin

Ymmärsin, että Gideon alkoi pitämään Marikaa pahana mutta silloin olisi luullut pikemminkin haluavan, että pelaaja käy listimässä hänet. Toisaalta taas miksi Marika/Radagon pisti hanttiin pelaajalle? Marika ja Gideon olivat siis toisiaan vastaan, jomman kumman olisi olettanut olevan pelaajan puolella

Tulee väkisinkin fiilis, että piti saada vaan pitkä pomo-gauntletti ja kun juonta ei kovin tarkkaan ole kirjoitettu, ei siitä tarvitse piitata...
 
Viimeksi muokattu:
Näiden tarinankerronta on aivan yliarvostettua fanipiireissä. Fanit täyttelee mielikuvituksella ammottavia aukkoja kerronnassa.

Hienoja paikkoja kyllä osaavat tehdä.
 
Näiden tarinankerronta on aivan yliarvostettua fanipiireissä. Fanit täyttelee mielikuvituksella ammottavia aukkoja kerronnassa.

Tuohan on just hyvä! Maailma on täynnä pelejä, jotka kirjoitetaan niin että kaikki ymmärtää heti. Fromin pelien tapa kertoa on aiheuttanut yhteisön tutkimaan ja päättelemään, keksimään ja oivaltamaan. Synnyttänyt ihan eri tavoin yhteisöä. Jotkut saa sillä leipääkin pöytään.
 
Tuohan on just hyvä! Maailma on täynnä pelejä, jotka kirjoitetaan niin että kaikki ymmärtää heti. Fromin pelien tapa kertoa on aiheuttanut yhteisön tutkimaan ja päättelemään, keksimään ja oivaltamaan. Synnyttänyt ihan eri tavoin yhteisöä. Jotkut saa sillä leipääkin pöytään.

Ihan ok niin kauan kun ei fanien tarvitse "keksiä" juonta eli merkittäviä osia ei kerrota missään muodossa.
 
Ihan ok niin kauan kun ei fanien tarvitse "keksiä" juonta eli merkittäviä osia ei kerrota missään muodossa.

Minusta nämä käy juuri näin kuten ollutkin. Siitä on tullut osa Fromin pelejä ja varmasti niin jatkuukin. Mutta ymmärrän toki, jos hiertää. Minua ei haittaa vaikka joutuisi ahkerimmat keksimäänkin koska silloin pelin myytit ikään kuin elää uusissa muodoissa.

Pitää huomenna tsekata mitä esim. Vaati on tehnyt.
 
Vaatividyalta ei ole tullut vasta kuin pari videota ja nekään ei ole puhdasta lorea. Joskus viikko sitten se näytti twitterissä hillittömän isoa mindmappia henkilöistä, tavaroista, loresta ja valitteli että tähän menee paljon kauemmin kuin Dark Souls videoihin.. :D Eli tulossa on, mutta kestää. Youtubesta löytyy silti monia muita hyviä tekijöitä.
 
Vaatividyalta ei ole tullut vasta kuin pari videota ja nekään ei ole puhdasta lorea. Joskus viikko sitten se näytti twitterissä hillittömän isoa mindmappia henkilöistä, tavaroista, loresta ja valitteli että tähän menee paljon kauemmin kuin Dark Souls videoihin.. :D Eli tulossa on, mutta kestää. Youtubesta löytyy silti monia muita hyviä tekijöitä.

Kyllä siellä nuppi pyörii. :D

From, älä ikinä muutu tarinankerronnassa.
 
Fanipoikuuden syvä pää saavutettu. Fromin juonet on itseasiassa hyviä siksi koska niitä ei ole! Kohta "vaati" kirjoittaa meille juonen (ellei ole jäänyt eläkkeelle). From, you have my sword! And my axe! :facepalm:

Kaikki paskat juonetkin lienee sitten pelastettavissa fan-fictionillä, "mitäs jos se hei meniskin näin?"
 
Fanipoikuuden syvä pää saavutettu. Fromin juonet on itseasiassa hyviä siksi koska niitä ei ole! Kohta "vaati" kirjoittaa meille juonen (ellei ole jäänyt eläkkeelle). From, you have my sword! And my axe! :facepalm:

Kaikki paskat juonetkin lienee sitten pelastettavissa fan-fictionillä, "mitäs jos se hei meniskin näin?"

Miksi Fromin pitäisi muuttaa leimallista tapaansa kertoa? Maailma on täynnä pelejä, joiden tarinat ja juonet selvitetään tekijöiden puolelta ilman, että tilaa on muulle.

Toinen juttu on mitä en ymmärrä, että ihan kuin jonkin asian puolustaminen olisi paha asia.

Missään en itse sanonut, että Fromin pelien juonet ovat hyviä. Ilmaisin, että Fromin tapa kertoa on minulle mieleen, kun se jättää niin paljon tilaa muille tulkita.

Mukavaa olla fanipoika edes jossain asiassa. Intohimo tuo elämään väriä.
 
Miksi Fromin pitäisi muuttaa leimallista tapaansa kertoa? Maailma on täynnä pelejä, joiden tarinat ja juonet selvitetään tekijöiden puolelta ilman, että tilaa on muulle.

Toinen juttu on mitä en ymmärrä, että ihan kuin jonkin asian puolustaminen olisi paha asia.

Missään en itse sanonut, että Fromin pelien juonet ovat hyviä. Ilmaisin, että Fromin tapa kertoa on minulle mieleen, kun se jättää niin paljon tilaa muille tulkita.

Mukavaa olla fanipoika edes jossain asiassa. Intohimo tuo elämään väriä.

Vähän sama kuin vertaisi kirjoja ja elokuvia.
"Miksi lukea kirjoja ja käyttää mielikuvitustaan visuaalisten nyanssien luomiseen, kun elokuvahan tarjoaa jo tuon kaiken valmiiksi pureksittuna. Pystyy sitten vain istumaan, nauttimaan juonesta ja selaamaan vähän puhelinta samalla."

Itse en hirveästi kaivele fromin tarinankerronnasta mitään. Saatan lukea descriptioneita joistan itemeistä joita itse käytän, tai jos jokin asia suuremmin kiinnostaa. En tarinoista juurikaan saa mitään suurta kokonaisuutta irti kun ei pitkäjänteisyys palasten etsimiseen riitä, ja vaikka riittäisi, niin tuskin mielikuvitus riittäisi paikkaamaan aukkoja.
Taustatietojen repaleisuus tuo mun mielestä mukavaa mystiikkaa paikkoihin ja hahmoihin. Trillerin peruselementteihin kuuluu, ettei katsoja täysin tiedä koko totuutta.
 
Nämä on tietysti persoonakohtaisia. Toinen haluaa tietää kaiken sanallisesti selitettynä, kun joku muu haluaa jättää mielikuvitukseen ja alitajuntaan vaikuttamaan jne.

Tulee mieleen Stormveilin siellä alhaalla oleva fossiloitunut iso pää. En oikeastaan halua edes tietää, miten se on päätynyt sinne ja onko se jotenkin merkityksellinen pelin maailmassa. Jotenkin ravisuttava menneen maailman muisto, johon asti ei välttämättä edes myytit kulje.

Pidän itse kummittelevasta fiiliksestä, jota tuollainen aiheuttaa. Se rikkoo toisinaan niin tylsää rationalismia ja pureksittuja totuuksia.
 
Hohhoijaa, vähän meni taas maku tähän open world meininkiin.. Kävin listimässä G:n (ensimmäisellä yrityksellä meni) ja etenin sit johonkin toiseen linnaan kun sieltä ei päässyt eteenpäin, oli joku ratsumieshaamu pyöreässä lätäkössä, sekin ekalla yrityksellä.

No sitten Three Sisters-nimiseen paikkaan, alan hakkaamaan lohharia joka despawnaa itsestään kesken kaiken :confused: kolme tornia, joista kahteen ei pääse sisään ja kolmas, jossa on Grace mutta ei mitään muuta.

Ei siinä, jos jossain kerrottais että sun pitää tehdä tietyssä järjestyksessä nämä, mut miks vitussa sit tehdään open world jos et voi edetä vapaa-valinnaisessa järjestyksessä?

Ilmeisesti Radahn olis pitänyt tajuta listiä tässä välissä että Renni(?) ilmaantuu sinne tornin huipulle..
 
Nämä on tietysti persoonakohtaisia. Toinen haluaa tietää kaiken sanallisesti selitettynä, kun joku muu haluaa jättää mielikuvitukseen ja alitajuntaan vaikuttamaan jne.

Tulee mieleen Stormveilin siellä alhaalla oleva fossiloitunut iso pää. En oikeastaan halua edes tietää, miten se on päätynyt sinne ja onko se jotenkin merkityksellinen pelin maailmassa. Jotenkin ravisuttava menneen maailman muisto, johon asti ei välttämättä edes myytit kulje.

Pidän itse kummittelevasta fiiliksestä, jota tuollainen aiheuttaa. Se rikkoo toisinaan niin tylsää rationalismia ja pureksittuja totuuksia.

Se on Godwynin pää, se jalkansa satuttanut ashes of war kauppias kertoo. Miksi toisessa paikassa on kokonainen Godwynin raato: kummitteleva fiilis tai sitten moka kun mitään juonta ei senkään osalta taidettu valmiiksi kirjoittaa :facepalm:
 
Hohhoijaa, vähän meni taas maku tähän open world meininkiin.. Kävin listimässä G:n (ensimmäisellä yrityksellä meni) ja etenin sit johonkin toiseen linnaan kun sieltä ei päässyt eteenpäin, oli joku ratsumieshaamu pyöreässä lätäkössä, sekin ekalla yrityksellä.

No sitten Three Sisters-nimiseen paikkaan, alan hakkaamaan lohharia joka despawnaa itsestään kesken kaiken :confused: kolme tornia, joista kahteen ei pääse sisään ja kolmas, jossa on Grace mutta ei mitään muuta.

Ei siinä, jos jossain kerrottais että sun pitää tehdä tietyssä järjestyksessä nämä, mut miks vitussa sit tehdään open world jos et voi edetä vapaa-valinnaisessa järjestyksessä?

Ilmeisesti Radahn olis pitänyt tajuta listiä tässä välissä että Renni(?) ilmaantuu sinne tornin huipulle..

Ranni will not show up in the tower for the next steps of the quest if you have already started the festival/fight against Starscourge Radahn, but did not finish it yet. In this case, Blaidd will be "trapped" in Redmane Castle until the player beats Radahn and, for some reason, Ranni will not appear while Blaidd is in this state.

Järjestyksellä ei sinäänsä ole väliä miten etenee. Läheskään kaikkia main bosseja ei tarvitse edes listiä pelin läpäisyyn, kuten iso R.
 
Kakkosrundi läpi, Steamin pelikellossa 118h, aktiivisia tunteja vähän vähemmän. Kaksi saavutusta nyt uupuu, eli kolmas loppu ja sen myötä "kaikki saavutukset" -saavutus. Saa luvan jäädäkin. Aika helppoa oli kakkoskierros. Vaihdoin maagi/moonveil-hybridin bleed-buildiin ja eniten vaikeuksia aiheutti ketään yllättämättä Malenia ja loppukaksikko, varsinkin R. Palasin maagiin vielä, kun ei bleedillä tehnyt mitään noita viimeisiä vastaan.
 
Kakkosrundi läpi, Steamin pelikellossa 118h, aktiivisia tunteja vähän vähemmän. Kaksi saavutusta nyt uupuu, eli kolmas loppu ja sen myötä "kaikki saavutukset" -saavutus. Saa luvan jäädäkin. Aika helppoa oli kakkoskierros. Vaihdoin maagi/moonveil-hybridin bleed-buildiin ja eniten vaikeuksia aiheutti ketään yllättämättä Malenia ja loppukaksikko, varsinkin R. Palasin maagiin vielä, kun ei bleedillä tehnyt mitään noita viimeisiä vastaan.

Iso R on muuten buginen tekoälyltään ja sen voi juustottaa naurettavalla tavalla. Opin tuosta kikasta kylläkin vasta kun olin jo oppinut "reilulla pelillä" voittamaan sen joka kerta vahinkoa ottamatta... Olis ollut kiva tietää kun vasta treenasi ison E:n liikkeitä... :rolleyes:
 


Hyvä video alkupään pomo Godrick the Graftedista. Lähes spoilerivapaa jos pomon on tappanut, mutta perskuta siellä on vähän kuvaa loppupelistä. Samalla tyypillä on myös kiinnostava video jumalista "Outer Gods", mutta se on vain läpipelanneille.

Pidän paljon tälläisestä mystisestä tarinan kerronnasta, mutta siinä on silti heikkouksia. Jos pelaajalla olisi parempi käsitys mitä on tapahtunut ja tapahtussa, niin pelin sisältä olisi mukava bongailla kiinnostavia juttuja. Siksi jonkin asioita selventävän lorevideon katsominen olisi hyvä, mutta en osaa suositella mitään. Minä huomasin vain murto-osan vaikka tiesin pitää silmät auki ja luin esineiden kuvauksia, en myöskään monesti tajunnut mitä teen ja miksi.

Noh, toisaalta näin jälkeenpäin on mukava katsella suoraan youtubesta mitä tuli tehtyä ja mitä jäi tekemättä.
 
Hitto että taas tuntee itsensä tyhmäksi. :lol:

Metästin tuota Flame of Redmanes Ash of waria ja tunnin ainakin ihmettelin siinä ko. paikan ympäristössä, kun en millään löydä sitä jalanjälki trailia. Lopulta katsoin jopa youtube videon ja trailia ei tosiaan ollut siinä, missä sen piti olla. No sitten menin tutkimaan ash of wareja, niin siellähnä se jo möllötti... En tajua, miten olen tuon scarabin huomaamatta tappanuty. Ilmeisesti siinä jotenkin onnistunut, kun siinä lähistöllä on aika paljon vihuja, niin niiden kanssa taistellessä scarabi on varmaan "juossut miekkaan". :rofl:
 
Suoraa sanottuna ei saatana, eikä tämä paska lopu ikinä,ja ei en tarkoita vitsikkäästi. Alkuun tämä oli aivan 10/10 suoritus, kerrankin vähän valoisampaa maailmaa yms. Nyt on n. 80-90h takana, sl126 tms, malekith pitäisi piestä seuraavana.

Peli olisi voinut loppua jo aikoja sitten, samat viholliset kiertää kehää, tappoi itseltä kokonaan mielenkiinnon juosta noita samoja luolia ympäri piesten samoja vihollisia kerrasta toiseen. Puhumattakaan että myös bossit kiertää kehää ja sit saat juuri jonkun täysin turhan itemin mitä et ikinä käytä

Mutta kyllä tämä läpi on väännettävä kun on aloitettukin
 
Minä olen jaksottanut noita luolia ym. Ei niitä putkeen ole kiva tehdä läjää. Saadut esineet riippuu paljon buildista ja miten haluaa pelata. Ei aina voi jokaikinen esine olla kuin taivaan lähettämä. Jatkossa läheskään kaikkia luolia en pelaa. Vain ne jotka oleellisia sille hahmolle.

Pelin pituus on kyllä sopiva, kun siihen voi itse niin paljon vaikuttaa.
 
Hitto että taas tuntee itsensä tyhmäksi. :lol:

Metästin tuota Flame of Redmanes Ash of waria ja tunnin ainakin ihmettelin siinä ko. paikan ympäristössä, kun en millään löydä sitä jalanjälki trailia. Lopulta katsoin jopa youtube videon ja trailia ei tosiaan ollut siinä, missä sen piti olla. No sitten menin tutkimaan ash of wareja, niin siellähnä se jo möllötti... En tajua, miten olen tuon scarabin huomaamatta tappanuty. Ilmeisesti siinä jotenkin onnistunut, kun siinä lähistöllä on aika paljon vihuja, niin niiden kanssa taistellessä scarabi on varmaan "juossut miekkaan". :rofl:
Monta kertaa on tullut ite farmailtua jotain itemiä ihan turhaan. Esim. tuo Gelmir Staff josta oli puhetta aiemmin, huomasin just että ekalta pelikerralta jäi jo haltuun :D En siis tiennyt sillon mikä se edes on tai huomannut että olin sen poiminut saati että olisin sitä farmannut, yhen kerran vaan sillon niittasin sen tyypin ja se oli tippunut :D
Eli olen nyt niitannu sen käärmemaagin 3 kertaa ja 2 kerralla näistä se tiputti sen "rare" dropin.

Nyt NG+ ei mitään tarvetta juosta 99% luolista kun kävin melkein ne kaikki jo ekalla kerralla ja varsinkaan noita talismaneja ei voi stackata jos on samoja niin ei juuri mitään kerättävää. Vaikka juuri nuo Hero Gravet voi pitää tunkkinsa :D Hassu tyyppi muuten tuo Dung Eater summon, antanu sen niittailla normivihuja ja pari jotain minibossia. Ihan varteenotettava kilpailija Mimicille ja Black Knife Tichelle
 
Joo ei tietenkään sovi edes murto osa omalle buildille se on selvä, mut en näe mitään järkeä "laajentaa" peliä vain sillä että copy pastetaan vihuja eri kohtaan karttaa ja samoja luolia ympäri ämpäri.
 
Mites mulla on level 48 Samurai käytössä ja pitkälti tällainen physical ukko, vigoria ja dexaa. Kannattaako mun alkaa laittaa mun levupisteitä enää tässä vaiheessa esim. intelligenceen jotta pystyisi esim. loitsuja käyttää?
 
Joo ei tietenkään sovi edes murto osa omalle buildille se on selvä, mut en näe mitään järkeä "laajentaa" peliä vain sillä että copy pastetaan vihuja eri kohtaan karttaa ja samoja luolia ympäri ämpäri.

Bossien ja jopa main bossien kierrätys kyllä häiritsi.

Margitt/Morgott tuli kolmeen kertaan. Godrickista löytyi kopio Evergaolistä. Godfreya vastaan tapeltiin eka haamumuodossa. Mohgista löytyi myös kopio Leyndellin alta. Saatika sitten nuo copy/paste dungeon bossit. Ja varsin monta vihua tuli ensin vastaan ihan boss-roomissa ja sen jälkeen ihan vaan kartalla vaeltelemassa, esim Red Wolf of Radagon.
 
En kyllä ymmärrä devien logiikkaa pelin balansoinnissa. Radahn meni patchissa ehkä hieman liian helpoksi, mutta se sai buffia takas nyt uusimmassa patchissa. Mut sit pelissä on kuitenkin weapon artseja, spellejä ja summoneja, jotka tekee melkein kaikista pomoista huomattavasti helpompia, mutta ne saa olla rauhassa. En ymmärrä.
 
Joo, kyllä kierrätys minuakin vähän häiritsee. Kaiken kaikkiaan kunnianhimoinen peli ollut tehdä ja olisi kaivannut lisää resursseja kenties, jolla olisi hiottu kierrätystä, mutta näillä mennään nyt. 5/5 kokemus ollut itselleni, vaikka kaikki ei täydellisesti olekaan. :)
 
En kyllä ymmärrä devien logiikkaa pelin balansoinnissa. Radahn meni patchissa ehkä hieman liian helpoksi, mutta se sai buffia takas nyt uusimmassa patchissa. Mut sit pelissä on kuitenkin weapon artseja, spellejä ja summoneja, jotka tekee melkein kaikista pomoista huomattavasti helpompia, mutta ne saa olla rauhassa. En ymmärrä.

Tämä on lopulta yksinpeli ja kaikkien varusteiden tasapaino ei ole oleellista. Osa... "Fromin kannattajista" toki on aina sitä mieltä, että jos joku bossi ei ole tervanjuontia, pitää se ase nerffata, jolla se oli siedettävä kokemus. Olisi kuitenin toivottavaa, että kaikilla perus buildeillä (sorcery, melee, incantation, archer) olisi joku mielekäs tapa piestä jokainen vastus ilman respeccausta.
 
En kyllä ymmärrä devien logiikkaa pelin balansoinnissa. Radahn meni patchissa ehkä hieman liian helpoksi, mutta se sai buffia takas nyt uusimmassa patchissa. Mut sit pelissä on kuitenkin weapon artseja, spellejä ja summoneja, jotka tekee melkein kaikista pomoista huomattavasti helpompia, mutta ne saa olla rauhassa. En ymmärrä.

No eiköhän sillä ole haettu sitä, että on mahdollisuus "juustottaa", mutta halutessaan saa sitten enemmän haastetta, kun ei käytä summoneita/oo artseja.
 
Mielestäni erikoisin ja hauskin "loreilu" oli:
Radahn ja hänen hevonen. Radahn tykkäsi hevosestaan niin paljon, että häntä harmitti kun kasvoi hevoselleen liian isoksi. Siitä syystä hän loitsi itsestään kevyemmän gravitaatiotaioillaan.

Myös itse taistelussa voi nähdä, kun Radahn suojelee pikkuhevostaan iskuja tehdessään
 
No sekin on hyväksyttävä että pelaillessani Samurailla vastaan tulee jatkuvasti "turhia" itemeitä, eli maagi-kamaa. Tiedä sitten onko nuo käytössä jos pelaa uuden kierroksen, en ole tutustunut systeemiin. Pidän pelistä paljon, mutta todennäköisesti yksi kierros tulee riittämään, vaikka alussa mietin että voisi maagilla toisen pelata. DLC:eitä toki odotellessa.
 
Mites mulla on level 48 Samurai käytössä ja pitkälti tällainen physical ukko, vigoria ja dexaa. Kannattaako mun alkaa laittaa mun levupisteitä enää tässä vaiheessa esim. intelligenceen jotta pystyisi esim. loitsuja käyttää?
Sorceries (INT) taiat on suurimmaksi osaksi taistelutaikoja kauas ja Incantation (FTH) taiat myrkyn parannusta, fire resistancea, healing ja weapon buffeja eli hyviä lähitaistelijalle ja vaativat vain alle FTH 14. Itse käytin halpoja perus FTH taikoja läpi pelin STR lähitaistelijalla. Loppupelistä FTH:llekin alkaa löytymään kovia kauas osuvia taikoja.
 
Sorceries (INT) taiat on suurimmaksi osaksi taistelutaikoja kauas ja Incantation (FTH) taiat myrkyn parannusta, fire resistancea, healing ja weapon buffeja eli hyviä lähitaistelijalle ja vaativat vain alle FTH 14. Itse käytin halpoja perus FTH taikoja läpi pelin STR lähitaistelijalla. Loppupelistä FTH:llekin alkaa löytymään kovia kauas osuvia taikoja.

Alkupelistäkin saa pari hyvää Faith nukea jotka kantaa loppupeliin asti. Frenzied burst on kenties koko pelin pisimmälle osuva taika ja tekee ihan ok damagea ja Flame of Frenzy taas tekee todella kovaa damagea ja aoe:ta lähemmällä etäisyydellä. Lightning Spear myös ihan käyttökelpoinen.
 
Sais kyllä nyt pikkuhiljaa alkaa tulemaan korjausta tuohon afki farmaukseen kun alkaa 80% noista invasioneista ja hunterina olemisesta olla vaan sitä että host istuu vaan jossain piilossa minne itse ei voi päästä.
 
Näiden tarinankerronta on aivan yliarvostettua fanipiireissä. Fanit täyttelee mielikuvituksella ammottavia aukkoja kerronnassa.

Hienoja paikkoja kyllä osaavat tehdä.

Miksi Fromin pitäisi muuttaa leimallista tapaansa kertoa? Maailma on täynnä pelejä, joiden tarinat ja juonet selvitetään tekijöiden puolelta ilman, että tilaa on muulle.

Toinen juttu on mitä en ymmärrä, että ihan kuin jonkin asian puolustaminen olisi paha asia.

Missään en itse sanonut, että Fromin pelien juonet ovat hyviä. Ilmaisin, että Fromin tapa kertoa on minulle mieleen, kun se jättää niin paljon tilaa muille tulkita.

Mukavaa olla fanipoika edes jossain asiassa. Intohimo tuo elämään väriä.

Tunnustaako kukaan muu tajuavansa fromin pelien syvällisen juonen? Yhdessäkään story explained tms. videossa ei olla edes lähellä.

Yleensä sen tajuavat ovat velvoitettuja tai pakotettuja olemaan kertomatta sitä ja sen takia tarkoituksella loresta on tehty epämääräinen, että pitää tehdä työtä tajutakseen sen edes pinnallisesti.
 
Kyllä Elden Ringin tarina itselle aukesi suurimmaksi osaksi yhden videon katsottua joka pani palaset kohdalleen.

Greater Will halusi hostin Elden Ringille ja Marika/Radagon lähti hostiksi mutta tuli sitten katumapäälle kun Greater Will suunnitteli että Rannista uusi hosti jossain vaiheessa ja Marika rikkoi Elden Ringin ja nyt sitten pelaaja keräilee niitä greater willin opastamana joka haluaa Elden Ringin kokoon. Osa bosseista on Marikan lapsia joilla on sitten oma juonikuvionsa ja agendansa.

Elden Ring itsessään on kasa riimuja jotka kirjoittaa maailman säännöt ja sitten endingistä riippuen sinne voi lyödä pari riimua lisää tai paskoa kokonaan jne.
 
Mites mulla on level 48 Samurai käytössä ja pitkälti tällainen physical ukko, vigoria ja dexaa. Kannattaako mun alkaa laittaa mun levupisteitä enää tässä vaiheessa esim. intelligenceen jotta pystyisi esim. loitsuja käyttää?
Pelin edetessä pystyy respeccaamaan hahmon joten ei se niin justiinsa ole.

Itsekin aloitin meleehahmolla (STR/DEX) ja jossain kohti halusin panostaa sorceryyn (INT/MND). Lvl100 nyt ja tuolla hybridillä menty jo tovi. Faith ja Arcane taitaa olla vain12 molemmat.

Jossain kohti huvittais noita incantantioneitakin kokeilla, mutta se ei näemmä kovin paljoa Faithia tarvitse lisää.

Mun mielestä tätä kannattaa pelata juuri siten kuin haluaa ja hyvältä tuntuu, sen sijaan että liikaa miettii jotain min/maxausta tai kahlaa OP buildeja netistä.
 
Se on Godwynin pää, se jalkansa satuttanut ashes of war kauppias kertoo. Miksi toisessa paikassa on kokonainen Godwynin raato: kummitteleva fiilis tai sitten moka kun mitään juonta ei senkään osalta taidettu valmiiksi kirjoittaa :facepalm:

Järkevin teoria tuosta omasta mielestäni on että se Stormveilin pohjalevelillä oleva raato ei ole oikeasti mikään raato vaan se on Erdtreen juurista tapahtunut muodostelma godwynin ruumiista Tämän takia sen läheltä löytyy se Ulcerated Tree Spirit vihollinen. Godwynin oikea raatohan on Deeproot Depthsissä Erdtreen juurissa ja tämä oikea raato "levittää kuolemaa" (Death Blight) Erdtreen juuria pitkin ympäri Lands Betweeniä. Godwynin raadon vieressä näkyy tällaisia silmiä ja niitä löytyy myös muualtakin, ei vain deeproot depthsistä. Nämä ovat täysin samanlaisia silmiä joita löytyy myös Death Blightiä levittäviltä basilisk-vihollisilta. Edelleen itseäni ainakin kiehtoo että miksi toi Godwynin oikea ruumis näyttää juuri tuolta ja miksi sillä on joku kalanpyrstö, koska pelin alkuvideossahan Godwyn näytetään ihan tavallisena ihmisenä. Täällä kommenteissa on mielenkiintosta keskustelua aiheesta
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Elden Ringin tarina itselle aukesi suurimmaksi osaksi yhden videon katsottua joka pani palaset kohdalleen.

Greater Will halusi hostin Elden Ringille ja Marika/Radagon lähti hostiksi mutta tuli sitten katumapäälle kun Greater Will suunnitteli että Rannista uusi hosti jossain vaiheessa ja Marika rikkoi Elden Ringin ja nyt sitten pelaaja keräilee niitä greater willin opastamana joka haluaa Elden Ringin kokoon. Osa bosseista on Marikan lapsia joilla on sitten oma juonikuvionsa ja agendansa.

Elden Ring itsessään on kasa riimuja jotka kirjoittaa maailman säännöt ja sitten endingistä riippuen sinne voi lyödä pari riimua lisää tai paskoa kokonaan jne.

Nuo ovat aina kertomassa sitä pinnallista lorea tai esim. avaamassa erilaisia hahmoja, vaikka ne ei ole ikinä olleet pointti vaan ennemmin tarkoituksella kirjoitettu päättömäksi oheissäläksi, koska maailma yleensäkin rakentuu niin.

Tykkäsin kyllä viestistäsi ja sen diplomatiasta. Yritin vähän kalastella vastaisko joku tuttu nimimerkki mun viestiin ja millä asenteella.

t. Tarnished
 
Minä en ole vielä juurikaan perehtynyt Elden Ringin loreen. En oikein kovin pinnaltakaan. Annan rauhassa teorioiden muhia ja annan itseni nauttia sekä lennättää mielikuvitusta ihan vain pelaamalla ja katselemalla paikkoja. Se on minun tapa hyvän aikaa näissä aina.
 
Minä en ole vielä juurikaan perehtynyt Elden Ringin loreen. En oikein kovin pinnaltakaan. Annan rauhassa teorioiden muhia ja annan itseni nauttia sekä lennättää mielikuvitusta ihan vain pelaamalla ja katselemalla paikkoja. Se on minun tapa hyvän aikaa näissä aina.

Juuh, ehkä mäkin vaan puhun omiani. Greater Will kyllä hieno yksityiskohta ATE:lta, mikä video?
 


Mm. Super Hexagonin tehneeltä kehittäjältä varsin viihdyttävä reportaasi:

A couple of days ago, I beat Elden Ring's optional super-hard boss Melania, with what can only be described as a meme build. No regrets. This is how I have *always* played these games, and I think it's the best way to play them.

My build is an "Unga Bunga" build, as reddit calls it - I've got 80 strength, dual wielding two Giant Crusher hammers, using the Claw Talisman to enhance jump attacks. ALL my attacks are jump attacks. I'm one-shoting virtually every enemy in the game outside of the final areas.

Malenia on randomin vaikea. Jyystin sitä about 75 min tässä yks kaunis päivä kunnes en enää jaksanut. Seuraavana päivänä otin sitten ekaa kertaa käyttöön Mimic Tearin (tosin vasta +9 koska oon hassannut Great Ghost Wortit muihin) ja pääsin olennaisesti helpommin kakkosvaiheeseen asti pariin kertaan. Toki jälleen kuolin, mut Mimic Tear on nerffattunakin aika ylivoimaisen hyvä summoni.

Tämä siis yli LV 150 maagihahmolla, jolla spämmätään Transient Moonlightia. Ehkä en vaan osaa, mutta fantastisen upea bossi eniveis.
 


Mm. Super Hexagonin tehneeltä kehittäjältä varsin viihdyttävä reportaasi:

A couple of days ago, I beat Elden Ring's optional super-hard boss Melania, with what can only be described as a meme build. No regrets. This is how I have *always* played these games, and I think it's the best way to play them.

My build is an "Unga Bunga" build, as reddit calls it - I've got 80 strength, dual wielding two Giant Crusher hammers, using the Claw Talisman to enhance jump attacks. ALL my attacks are jump attacks. I'm one-shoting virtually every enemy in the game outside of the final areas.

Malenia on randomin vaikea. Jyystin sitä about 75 min tässä yks kaunis päivä kunnes en enää jaksanut. Seuraavana päivänä otin sitten ekaa kertaa käyttöön Mimic Tearin (tosin vasta +9 koska oon hassannut Great Ghost Wortit muihin) ja pääsin olennaisesti helpommin kakkosvaiheeseen asti pariin kertaan. Toki jälleen kuolin, mut Mimic Tear on nerffattunakin aika ylivoimaisen hyvä summoni.

Tämä siis yli LV 150 maagihahmolla, jolla spämmätään Transient Moonlightia. Ehkä en vaan osaa, mutta fantastisen upea bossi eniveis.

Itse kans tänään väänsin tunteroisen kyseistä bossia. Tokavaiheeseen pääsin muutaman kerran soolona, mut melko nopeaa tuli lähtö, kun bossin moveset muuttui, eikä mitään tuntumaa kakkosphasesta. Luovutin ja lähdin katseleen muita paikkoja. Huomenna sitten tuoreilla hermoilla uutta yritystä. Hieno bossi kaiken kaikkiiaan.
 
Muutenhan Malenia on ihan viihdyttävä bossi, mutta se kombo on niin naurettavan pitkä ja vaikea väistää. Lisäksi sen erottaminen muista hyppyhyökkäyksistä on vaikeaa ja yleensä tajutessa on jo liian myöhäistä. Muutama skilli sen helpompaan väistelyyn taitaa olla ja sopiva kilpi on myös vaihtoehto. Ilman näitä hyvin haastava. Kerran tai pari matsin aikana sen vielä saattaa väistää vain juoksemalla. Mutta summonit kyllä auttaa, vaikkeivat takaa menestystä.
 
Jos sattuu itsellä olemaan sopiva ase Malenian staggerointiin, esim. greatsword taitaa olla ihanteellinen staggeronti/nopeus niin yhdessä mimicin kanssa saa todella hyvin stunlockattua ja jos saa painettua seinään ja mätkittyä siihen niin se on melkein automaattinen sen phasen voitto. Myös kaikki vahvat skillit joissa iso knockbackki heittää Malenian selälleen ja kun se yrittää nousta niin voi mäjäyttää uudelleen.
 
Muutenhan Malenia on ihan viihdyttävä bossi, mutta se kombo on niin naurettavan pitkä ja vaikea väistää. Lisäksi sen erottaminen muista hyppyhyökkäyksistä on vaikeaa ja yleensä tajutessa on jo liian myöhäistä. Muutama skilli sen helpompaan väistelyyn taitaa olla ja sopiva kilpi on myös vaihtoehto. Ilman näitä hyvin haastava. Kerran tai pari matsin aikana sen vielä saattaa väistää vain juoksemalla. Mutta summonit kyllä auttaa, vaikkeivat takaa menestystä.

Ja uskokaa tai älkää, niin 1000h Dark Souls ykkösen moninpeliä vääntänyt kaveri veti Malenian läpi juurikin Moonveilillä ja Mimic Tearilla (post nerf) arviolta 5-7 yrityksellä :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 814
Viestejä
4 539 929
Jäsenet
74 881
Uusin jäsen
joop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom