Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
547
Siitä tyylikkäitä kirjoja tilaukseen. :hungry:

Itsellä on Soul Arts ja You died niteet tuolta Vaatividyan skenaarioista.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
937
Hitaasti etenen ja nauttinut uusista maisemista, nyt neljä tarinabossia alhaalla joista kolmas vaati viitisen yritystä ja kaatui kun vaihdoin aseen hitaammaksi ja neljäs meni taas ekalla yrityksellä. Kaksi ekaa kaadoin siis Malenian miekalla, sen jälkeen pelannut lisärin aseilla jotka surutta nostin lvl10 kun jäänyt Dragon Sombereita varastoon useampia. Isoimmat hidasteet olleet hissit jotka jääneet huomaamatta eikä peli sen takia ole aluksi edennyt tarinan toivomaan suuntaan, mutta onpa tullut kartoitettua alueita valmiiksi tulevaa varten.

En vieläkään erityisen vaikeana ole lisäriä pitänyt, leveleitä nyt 196 ja ne uudet bonukset 11 ja 7 tasoilla tällä hetkellä. Kiirettä ei ole tarkoitus pitää, yli vuosi julkaisusta meni että peruspelin läpäisin niin nautitaas tästäkin rauhassa. Tuo spoilereissa oleva specci ollut tosiaan aika kiva kun lähes kaikkia uusia aseita päässyt testaamaan, luultavasti jossain vaiheessa pakko hienosäätää jotain tiettyä asetta/buildia varten. Toki vaikeustason muutoksen huomaa ehkä siinä, että peruspeli tuntuu todella helpolta mikä ei toki NG+ näillä leveleillä ihme olekkaan.
Jaa, taisinkin jo ehtiä loppu bossin luo ja siitä tuli toinen bossi johon tullut kuoltua - semmonen isompi Radahan tjsp jossa toisessa phasessa taisi Miquellan nimi vilahtaa? Messmer ollut lisäksi ainoa bossi joka ei ekalla yrityksellä ole läpi mennyt. Ehkäpä nyt pakitan vilkaisemaan mitä muualla jäänyt tekemättä, alle 20h mittarissa. DLC aseita käyttänyt ja yleensä se Dragon Great Katana käytössä välillä vaihtaen nopeampaan Rellanan Twinbladeen. Craftannut olen ainoastaan ison ”tuliruukun” kun sellainen vinkki oli maahan kirjoitettu, eiköhän tämä helpoitu entisestään jos perehtyis cooking bookkeihin.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 195
11 tuntia. Niin kauan mulla about meni, että pääsin lopparin soolona ilman juustoa mutta nyt se on tehty. (Otan siis ennen bosseja tallennuskansiot talteen niin niihin voi palata halutessaan.) Oli se kyllä, varsinkin se kakkosvaihe... Monesti ei siinä meinannut edes nähdä, mitä tapahtuu. Lisäksi väistöikkunat olivat tosi kapeita, monesti luulin painaneeni oikeaan aikaan mutta silti tuli osumaa. Muunsin Giant-Crusherini ensin heavyksi ja respekkasin vigorin, endurancen ja strengthin täysiin. Sitten kokeilin välillä holyna (+respec) ja lopulta kokeilin bleediä. Siinä itse asiassa oli pienempi kokonaisdamage lyönnillä enkä saanut onnistuneella kierroksella kuin yhden bleed-purskeen, joten kokonaisuus ei siinä muuttunut. Ei tuosta kyllä voi oikein bossia enää vaikeuttaa. Tai eiköhän Miyazaki jotain keksi... Verrokkina Lies of P:n vaikeimpaan bossiin mulla meni 8 h ja sama Maleniaan, kun sen opettelin ilman Rivers of Bloodia. Nyt on lisäri käyty läpi, myös ne bossit jota en aluksi löytänyt. Ainoa mitkä jäi oli valtaosa NPC-questeista kun ne on Sousien tyyliin todella kryptisiä ellei seuraa wikiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
544
3. läpipeluu STR buildilla Great Sword ja Lion's Claw, huhhuh lopari ei vittu meni taas aikaa. Pitkään yritin ilman mitään status buildup juttuja mutta lopulta otin Scarlet Aeonian kehiin että scarlet rot napsuu tokassa vaiheessa. Kaikki muu oli suht ok paitti lopari. Ite käytin lopareis mielummin perinteistä Lion's Clawta kuin uutta Savage versiota joka tuntui tekevän vähempi lämää jos teki vain ekan osan liikkeestä niinkuin (useimmissa) lopareissa ei tietty muuta kerkeä. Sitten DEX build seuraavaksi ja epäilemättä pirun hauska backhand blades kehiin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 714
Itse olen nyt vikassa bossissa. Kerran yritin ja melko pitkälle pääsinkin mutta toista kertaa ei enää jaksanut. Yritetään paremmalla energialla.

Olen kyllä tykännyt todella paljon. Todella paljon on pelattavaa ja maailma on hieno. Vaikeusaste on mielestäni sopiva. En ole mikään ammattipeluri ja käytän mimiciä. Melko vaivattomasti bossit on kaatunut. Aika paljon tutkinut maailmaa niin kehittynyt hahmo tossa.

Lisäksi plussat että en googlaillut juurikaan vaan tutkin itse. Loppua kohti piti vähän alkaa kuitenkin tutkimaan että pari juttua sai selvitettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 809
Meni läpi about 45 tunnissa. Kolusin mielestäni kaikki paikat, isot ja pienet bossit tapettu, keräsin kaikki scadutree ja spirit ash upgradet yms. ja tein questit. Ymmärrä kyllä miksi vika bossi aiheuttaa joissakin närää. Noin muuten lisäri oli ihan kultaa. Oli sitä samaa seikkailun tuntua ja löytämisen iloa kuin emopelissä. 9/10. Mielestäni Bloodbornen Old Hunters on edelleen Fromin paras lisäri.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
678
Meni läpi about 45 tunnissa. Kolusin mielestäni kaikki paikat, isot ja pienet bossit tapettu, keräsin kaikki scadutree ja spirit ash upgradet yms. ja tein questit. Ymmärrä kyllä miksi vika bossi aiheuttaa joissakin närää. Noin muuten lisäri oli ihan kultaa. Oli sitä samaa seikkailun tuntua ja löytämisen iloa kuin emopelissä. 9/10. Mielestäni Bloodbornen Old Hunters on edelleen Fromin paras lisäri.
Ainakin mulle OH bossit oli erittäin vaikeita, pelasin ilman onlinea joten ainoa vaihtoehto oli yrittää itse. ER:ssä viimeinen vuoren huipulla ollut bossi ja vika bossi olivat mielestäni tän lisärin vaikeimmat. Messmer tipahti helposti, ehkä buildistani riippuen. Samaa mieltä, OH menee edelle. Tosin, sillee vaikea verrata, että tämähän toi valtavasti sisältöä peliin, enemmän mitä OH, mutta paremmin noi OH bossit jäi nimiä myöten mieleen.

Huomasin vasta NG+ puolella että mun mohgwyn sacred spearhan on ihan mieletön ase. Tappaa isompia joukkioita yhdellä skillillä helposti, kun arcade tapissa.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
937
Jaa, taisinkin jo ehtiä loppu bossin luo ja siitä tuli toinen bossi johon tullut kuoltua - semmonen isompi Radahan tjsp jossa toisessa phasessa taisi Miquellan nimi vilahtaa? Messmer ollut lisäksi ainoa bossi joka ei ekalla yrityksellä ole läpi mennyt. Ehkäpä nyt pakitan vilkaisemaan mitä muualla jäänyt tekemättä, alle 20h mittarissa. DLC aseita käyttänyt ja yleensä se Dragon Great Katana käytössä välillä vaihtaen nopeampaan Rellanan Twinbladeen. Craftannut olen ainoastaan ison ”tuliruukun” kun sellainen vinkki oli maahan kirjoitettu, eiköhän tämä helpoitu entisestään jos perehtyis cooking bookkeihin.
Nyt alkaa olemaan siihen malliin nuohottu paikat että joko ottaa pelistä pidempi tauko niin jaksais seikkailla myöhemmin lisää tai vilkaista googlesta mitä näkemättä ja tehdä ne nyt - niin tuurista kiinni ollut löytää asia/paikka X että alueet aukeais ja ilman maahan kirjoitettujen viestien apuja olisi moni paikka nytkin jäänyt näkemättä. Emote se ja se sielä ja toinen täällä, hoh hoijaa, tuttua huttua emopelistä mutta silti. Bossit olleet helppoja oikeastaan kaikki, Scadutree Avatar tai vastaava vaati viitisen yritystä kun yllätti kolmella phasella enkä flaskien käyttöä osannut siihen varata ja aluksi asekkin oli heikko. DLC levelit nyt 15/9 ja tokkopa tapissa kun niitä edelleen löytyy eli kenties alueita kartoittamatta tai tajuamatta millä kaikilla tavoilla niitä saa.

Loppu bossia kävin huvikseen vielä toisen kerran testaamassa ja aika samaan <50% sain kuin ekalla kerralla, jäi tunne että kaurapuuroa pitää muutama annos vielä napata.

Pelinä lisäosan kanssa Elden Ring luokkaa 110/100 pojoa, parhaita pelejä koskaan vaikka harrastuksen 80-luvulla aloittanut ja Dark Souls III lukuunottamatta Fromin pelit pelattuna.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
326
Lisäri pelattu läpi ja suhteellisen hyvin koluttu kaikki mestat. Oli kyllä täyttä timanttia! Vika pomo kyllä rankaisi siihen malliin että piti kilpi laittaa kouraan :beye: Ei siinä kakkosvaiheessa kyllä paljoa jäänyt aikaa mätkiä menemään. Yhtään en tajunnut katsoa paljonko tunteja tuli kelloon mutta vaimon mielestä ihan riittävästi tuli tahkottua :cigarbeye:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 893
Ai että minä fanitan Radagon/Elden beastia. Jälkimmäinen ei usein suosiota kerää, mutta minusta se on kerrassaan kaunis taistelu ja upeat musiikit.

Hoarahin kanssa en taaskaan suurta nautintoa saanut. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 807
Olen tähän mennessä tykännyt jokaisesta DLC:n bossista, jotain puolet kai löytänyt. Tyypillisesti heti alussa aina se sama tuskainen "ei helvetti, tämä on ihan paskaa" ja sitten pari kierrosta "ei hitto, tämähän on hauskaa", ne taistelumekanismit ja vihujen aukot löytyy kyllä jokaista vastaan. Aivan mahtavaa ollut, tuntuu että nyt on meleeukkonakin (soolona) pärjännyt joka tilanteessa. Huippua on kyllä tämän pelitalon bossisuunnittelu. Kyllä tulee suru puseroon kun tämä ohi, kun tietää että seuraavaa peliä saa odottaa vuositolkulla.
Yhestä sivubossista:
Tanssiva leijona kun tulee siellä raunioilla toista kertaa vastaan, toisessa vaiheessa kun se summonoi niitä myrkyllisiä mulkosilmiä siinä oli kyllä vähän aikaa kovilla. Se oli sitä areenaversiota buustatumpi versio. Sitten kun kärsivällisesti otti etäisyyttä ja välillä vähensi mulkosilmiä, sai tilaisuuden jossain välillä iskeä leijonaakin. Aika kierätysbossihan tuo oli, mutta mulkosilmien twistillä. Oikeastaan nauratti kun ne ekaa kertaa pullahti esiin, tuumasin että "Fromsoftwaren perverssit perkele :D"
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 893
Olen tähän mennessä tykännyt jokaisesta DLC:n bossista, jotain puolet kai löytänyt. Tyypillisesti heti alussa aina se sama tuskainen "ei helvetti, tämä on ihan paskaa" ja sitten pari kierrosta "ei hitto, tämähän on hauskaa", ne taistelumekanismit ja vihujen aukot löytyy kyllä jokaista vastaan. Aivan mahtavaa ollut, tuntuu että nyt on meleeukkonakin (soolona) pärjännyt joka tilanteessa. Huippua on kyllä tämän pelitalon bossisuunnittelu. Kyllä tulee suru puseroon kun tämä ohi, kun tietää että seuraavaa peliä saa odottaa vuositolkulla.
Minäkin olen suurinpiirtein tykästynyt kaikkiin oppimalla, mutta yksi ei-pakollinen lopari on sellainen, että se ei vaan yksinkertaisesti ole minusta hauska. Spoilerin alle nimi.

Gaius
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
937
Monesti olen nähnyt että tarinoiden kryptisyyttä on arvosteltu, mutta kun syventyy tekemään sivutehtäviä lankoja punoutuu paljon yhteen ja monien hahmojen kohtalot liittyy toisiinsa ja saa vastauksia. Ei tässä tarjottimella senkään jälkeen kaikkea voi päätellä mutta paljon selviää asioita. Pelin pikana läpi pelaavat menettävät paljon.

Parastahan tässä sivutehtäviä metsästäessä on se että itsekin kasvaa vahvemmaksi, hienoja aseita ja tavaraa saa koko ajan kokeiltavaksi eikä matkat siten tunnu ikinä turhilta. Legendaarinen peli, ei voi muuta todeta, siitä kiitos Hidetaka Miyazakille.
Pelin ”pikana pelaaminen” ei ole tarinoiden kryptisyyden takana vaan se, että ne on tehty lähes mahdottimiksi tehdä ilman nettiluntteja. Ekalla pelikerralla sain Rannin questlinen tehtyä ja sekin aivan käsittömällä tuurilla (joskus siitä tänne kirjoitellut) ja nyt kun DLC rupes puuduttamaan otin NG+ peruspeliin luntit käyttöön - lunttien kanssakin aikamoista säätämistä, NPC ilmestyy mihin sattuu ja kameleontin kyvyillä naamioituu taustaan ja jos väärässä järjestyksessä etenet niin n+1 questia kaatuu siihen (sama kaiketi DLC, mun mielestä tarina jäi kesken joidenkin osalla vaan eipä niitä mistään löydy, varmaan katkennu questline).

Eka rundi = päätarina ja pelimekaaniikan opettelu, sen jälkeen luntit käyttöön ja tarina + trophyt haltuun (kuten @Juhanator teitkin).
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 714
Joo eipä näitä sivutehtäviä ilman ohjeita pysty juurikaan tekemään. Tässä DLC:ssä jonkun verran pääsin eteenpäin mutta vaikeatahan noita olisi maaliin saada ilman googlea.

Pääpelissäkin pitäisi varmaan käytännössä aina juosta koko kartta läpi kun on yhdessä paikassa jutellut jonkun kanssa.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
937
Pääpelissäkin pitäisi varmaan käytännössä aina juosta koko kartta läpi kun on yhdessä paikassa jutellut jonkun kanssa.
Sekään ei riitä - sun pitää osata puhua tietyn X NPC kanssa oikeaan aikaan ja jos satut puhumaan NPC Y,Z tai muun kanssa jossain välissä niin homma kaatuu questeista D-G. Ei tästä voi kun keskisormea näyttää pelisuunnittelulle, todellisuudessa ihan perseestä vaikkei peruspelaamista pilaakkaan.

IMG_2209.jpeg
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 807
Todellakin, kun toista kertaa pelasin pääpelin läpi, questien läpikäymiseen kyllä jouduin nettiä käyttämään. Osa juonikuvioitahan oli piiloseinien takana ynm ei kauhean loogista tai pääteltävissä. Mutta tämä on aina kuulunut näiden pelien ohjaajan tyyliin, itse siihen tottunut mutta uudet pelaajat voi olla ihmeissään :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 893
Todellakin, kun toista kertaa pelasin pääpelin läpi, questien läpikäymiseen kyllä jouduin nettiä käyttämään. Osa juonikuvioitahan oli piiloseinien takana ynm ei kauhean loogista tai pääteltävissä. Mutta tämä on aina kuulunut näiden pelien ohjaajan tyyliin, itse siihen tottunut mutta uudet pelaajat voi olla ihmeissään :)
Nämä ei minuakaan haittaa. Se on jotenkin niin hyvällä tavalla leimallista Fromia. Jotain tehtäviä saanut tehtyä kokonaan tai osittain. Jotain vihjeitä tai suuntia sitten myöhemmin poiminut striimeistä ja jos jokin tehtävä sisältää erityisen kiinnostavaa niin ohjeita sitten. En ole tainnut vieläkään Eldenissä edes kaikkea tehdä.

Muuten löydän kyllä kritisoitavaa, vaikka fanipoika kyllä olenkin.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
937
Todellakin, kun toista kertaa pelasin pääpelin läpi, questien läpikäymiseen kyllä jouduin nettiä käyttämään. Osa juonikuvioitahan oli piiloseinien takana ynm ei kauhean loogista tai pääteltävissä. Mutta tämä on aina kuulunut näiden pelien ohjaajan tyyliin, itse siihen tottunut mutta uudet pelaajat voi olla ihmeissään :)
Onhan tämä laajuudeltaan ihan eri tasoa muiden Fromin pelien kanssa niin ”ongelma” kertaantuu potenssiin n+1. Vastahan Fromi taisi mainita Elden Ringin olleen laajudeltaan maksimi ja jatkossa tiedossa pienempiä pelejä. Tottuminen = lunttaaminen - mulla DS3 lukuun ottammatta kaikki Fromin Soulsit pelattuna ja niissäkin NG+ piti luntata muttei todellakaan tässä mittakaavassa.

Edit: 100% läpäisty siis saavutusten perusteella kaikki muut Soulsit.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 807
Nämä ei minuakaan haittaa. Se on jotenkin niin hyvällä tavalla leimallista Fromia. Jotain tehtäviä saanut tehtyä kokonaan tai osittain. Jotain vihjeitä tai suuntia sitten myöhemmin poiminut striimeistä ja jos jokin tehtävä sisältää erityisen kiinnostavaa niin ohjeita sitten. En ole tainnut vieläkään Eldenissä edes kaikkea tehdä.

Muuten löydän kyllä kritisoitavaa, vaikka fanipoika kyllä olenkin.
Kyllä vain, esimerkkinä Witcher 3 on kirjoissani myös yksi maailman parhaista peleistä, ja questit mahtavia ja helppo seurata. Fromsoftan niukat, kryptiset ja usein piilotetut niukat tarinat taas sopii sen unenomaiseen fantasiamaailmaan, haluankin olla tuossa maailmassa ihmeissäni ja huuli pyöreänä, en edes juurikaan välitä ettei lankoja saa yhdisteltyä (läheskään) aina. Kyse on täysin erilaisesta tavasta, toisaalta se kannustaa tutkimaan joka kivenolon koska kädestä pitäminen puuttuu. Elden Ring ja Witcher 3, kumpikin kirjoissani upeinta pelaamista, omilla tavoillaan.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 714
Kyllä vain, esimerkkinä Witcher 3 on kirjoissani myös yksi maailman parhaista peleistä, ja questit mahtavia ja helppo seurata. Fromsoftan niukat, kryptiset ja usein piilotetut niukat tarinat taas sopii sen unenomaiseen fantasiamaailmaan, haluankin olla tuossa maailmassa ihmeissäni ja huuli pyöreänä, en edes juurikaan välitä ettei lankoja saa yhdisteltyä (läheskään) aina. Kyse on täysin erilaisesta tavasta, toisaalta se kannustaa tutkimaan joka kivenolon koska kädestä pitäminen puuttuu. Elden Ring ja Witcher 3, kumpikin kirjoissani upeinta pelaamista, omilla tavoillaan.
Molemmissa on mielestäni puolensa. Witcherissä taas itsellä meni homma siihen että seurasi jossain vaiheessa nollat taulussa vaan niitä rasteja mihin piti juosta ettei sekään mitään hohdokasta aina ollut. Ja niitä oli taas niin jumalattoman paljon. Joku välimallin ratkaisu olisi varmaan paras.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 807
Molemmissa on mielestäni puolensa. Witcherissä taas itsellä meni homma siihen että seurasi jossain vaiheessa nollat taulussa vaan niitä rasteja mihin piti juosta ettei sekään mitään hohdokasta aina ollut. Ja niitä oli taas niin jumalattoman paljon. Joku välimallin ratkaisu olisi varmaan paras.
Muistankohan väärin mutta eikö Elden Ringin alkupään versiosta puuttunut löydetyt Npc-merkit mapista kokonaan?
Miyazaki tuli sentään paljon vastaan, se ettei niitä ole ollenkaan olisi vielä ihan oma tasonsa, heh :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 351
Viestejä
4 314 692
Jäsenet
72 004
Uusin jäsen
Scorpionikastike

Hinta.fi

Ylös Bottom