Pelasin tän PS5:llä aikoinaan läpi, mutta sillä pelaaminen jäänyt aina vaan vähemmälle, joten mietin jos hankkisikin PC:lle ja pelaisi alusta lisäreineen.
Pelaatteko tätä padilla PC:llä vai toimiiko hiirinäppis tässä hyvin?
Pelasin tän PS5:llä aikoinaan läpi, mutta sillä pelaaminen jäänyt aina vaan vähemmälle, joten mietin jos hankkisikin PC:lle ja pelaisi alusta lisäreineen.
Pelaatteko tätä padilla PC:llä vai toimiiko hiirinäppis tässä hyvin?
Olen hiirellä ja näppiksellä pelannut, ja ihmettelen kovin miten ohjaimella voi saada tarpeeksi komentoja kombotettua (eritoten ne "dpad" itemit jne) tai erityisesti väistojen tarkkuus / suunta. Ja onhan hiirellä ympäri katselu todella helppoa. Hiiren peukalopainikkeet on kovassa käytössä, enkä kyllä ilman niitä kuvittele voivani pelata.
Hyvin toimii itselle kyllä, voitin Malenian jopa alta 90 yrityksen solona, kun ohjaimella pelaava souls veteraani kaverini joutui summoneihin turvautumaan eikä siltikään vielä voittanut sitä .
Olen hiirellä ja näppiksellä pelannut, ja ihmettelen kovin miten ohjaimella voi saada tarpeeksi komentoja kombotettua (eritoten ne "dpad" itemit jne) tai erityisesti väistojen tarkkuus / suunta. Ja onhan hiirellä ympäri katselu todella helppoa. Hiiren peukalopainikkeet on kovassa käytössä, enkä kyllä ilman niitä kuvittele voivani pelata.
Hyvin toimii itselle kyllä, voitin Malenian jopa alta 90 yrityksen solona, kun ohjaimella pelaava souls veteraani kaverini joutui summoneihin turvautumaan eikä siltikään vielä voittanut sitä .
Pelasin juuri aika pitkän luolan (ei legacy dungeon) ja oli kyllä kerrassaan hirveä kokemus. Kädet täristen sumuverhoa katsomaan, pari energiaputtelia ja kokeilin tulisiko joku auttamaan. Yksihän siinä sopivasti löytyi. Kova taistelu ja voitto. Stake of Marika oli toki siinä ja päätin että ihan sama millainen vastustaja, mutta täältä en poistu ennen kuin voitan. Ei mitään oikoreittejäkään.
Tarinalopari jumittaa minulla edelleen. On pirun paha. Noh on tässä muitakin paikkoja onneksi ja lopareitakin edessä.
Edit: Menihän se läpi! Samoin toinen tarinalopari.
Edit2: Tarinalopareissa kokeillut pelaajia apuun ja ei ole ollut kyllä mitään muuta kuin harmia. Loparit saa helaa ja avustajat eivät saa mitään kunnon damagea tehtyä ja/tai kuolevat heti.
Tulipa tämäkin korkattua. Haastetta on, kuten DLC:ssä kuuluu ollakin. Kartta on vertikaalisuunnassa massiivinen. 40€ maksoi ja on tähän mennessä ollut joka sentin arvoinen. Tykkään.
On ollut kyllä 40e arvoinen! Minä olen mahdollisesti viimeisessä paikassa tarinan kannalta, mutta paljon on vielä alueilla asioita ja yksi alue taitaa olla avaamatta.
Kaksi ekaa DLC bossia alhaalla, unihiekat karisi silmistä. Ensimmäistä tuuletin parin yrityksen jälkeen kun pomolla oli millimetrin palkki HP jäljellä ja omalla ukolla täydet kunnes pomo heitti combon että ritari räjähti pillunpäreiksi SEKUNNISSA, huulipyöreänä katsoin Dead ruutua!
Toinen melkoinen spämmijä, ilman summonia pelatessa ei hengähdystaukoa meinannut saada.
Jokseenkin tuhnulta vaikuttaa löynnit pomoihin, saas nähdä nouseeko HP paljoa ylöspäin vai tasapainottaako päivitys fragmenttejä tilannetta.
Kaksi ekaa DLC bossia alhaalla, unihiekat karisi silmistä. Ensimmäistä tuuletin parin yrityksen jälkeen kun pomolla oli millimetrin palkki HP jäljellä ja omalla ukolla täydet kunnes pomo heitti combon että ritari räjähti pillunpäreiksi SEKUNNISSA, huulipyöreänä katsoin Dead ruutua!
Toinen melkoinen spämmijä, ilman summonia pelatessa ei hengähdystaukoa meinannut saada.
Jokseenkin tuhnulta vaikuttaa löynnit pomoihin, saas nähdä nouseeko HP paljoa ylöspäin vai tasapainottaako päivitys fragmenttejä tilannetta.
Minulla sama viimeisimmässä tarinaloparissa. Sen energiapalkissa ei näkynyt mitään. Minulla melkein täynnä. Sitten kuolin. Yksin kotona. Hörppäsin olutta ja ääneen vaan tuumasin että niin sitä voi ihminen vielä kusta tuossakin. Nauratti kyllä jo sitten.
Scadutree levelitys vissiin nostaa 5% damagea per level. Vinkkinä muuten, että kannattaa merkata itselleen ylös montako noita on alueelta kerännyt niin jos haluaa tarkistaa kuinka paljon jollain tietyllä alueella niitä on, niin tietää sitten onko jäljellä vielä. Toki, jos koluaa aina millin tarkkuudella systemaattisesti niin ei niin tärkeää, mutta minunkaltainen vähän levoton seikkailija hyötyisi.
Spämmilopareita oli toki pääpelissä jo. Mikään super fani en ole, että siihen suuntaan Elden Ring mennyt ajoittain, mutta niistä oppinut lopulta tykkäämään kunhan vaan alkanut sujumaan. Noh Horaxin jalkatömähdys spämmi on välillä kyllä ärsyttävä.
Pitää hypätä peliin. On Legacy dungeon tai sitten ei-pakollisia lopareita. Kymmeniä kertoja olen yrittänyt auttaa muita päälopareissa, mutta kukaan ei vaan pysy hengissä ja taistelut kestää hemmetin kauan. Liekkö syynä ettei scadutree upgradeja ole kerätty.
Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
Seikkailu on tässä parasta! Ei tosin itselläni ollut pääpelinkään puolella valittamista. Esim. lumialueen osittaisesta ''tyhjyydestä'' tykkään älyttömästi. Tulee mieleen Game of Thronesin muurin takainen alue. Jotenkin hienoa ratsastaa siellä ja jossain kaukana näkyy joku yksinäinen vihollinen vaeltamassa.
Lisärin alueet jakaa varmaan mielipiteitä myös. Melkein kaikki alueet olen nähnyt jo ainakin jossain määrin. Äsken tuossa löysin uuden - kai se joku Legacy dungeon tms. on - ja se tuli jotenkin niin että voisinpa kertoa fiiliksistä - noh sinne seuraavaksi. Viimeinen paikka saa odotella rauhassa.
Tossa ois muita pelejä jonossa kesken, mutta kai tää pitää ostaa tää lisärikin. NG+ aloittamatta, kun jätin siihen, että sais kloonattua jotkut rememberancet vai miten se ny olikaan ja Mogh on selätettynä, että pääsis suoraan tuonne uusille mestoille.
Hahmo oli joku mikä lie lvl 160-170 str/faith blasphemous bladella, jolla toi loppupeli meni aika läpijuoksuksi, että jännä varmaan nähdä, miten kylmää kyyti on tuolla uudella alueella, jos se nyt on oikein tarkoituksella tehty tosi veemäiseksi. Ei se helppoa ollu Haligtreessa tai Farum Azulassakaan, mutta noi lopun pomot tosiaan män aika aivot nollissa mimic tearin kanssa.
Molempiin, että näinhän noissa uusimmissa patch noteseissa näköjään sanotaan. En minä tainnu hevosella juosta juuri missään pomoissa, jos niitä aavelauttureita nyt ei lasketa.. Enkä ehkä näe, että jaksan alusta enää Elden Ringiä läpi hangata..
Kyllä saa, en tiedä saako näin tehtyä peruspelin masoleumeissa, mutta ainakin olen yhteen ruumisarkkuun törmännyt missä pystyin kloonaamaan DLC rememberancen
The ELDEN RING Shadow of the Erdtree expansion features an all-new story set in the Land of Shadow imbued with mystery, perilous dungeons, and new enemies, weapons and equipment.
store.steampowered.com
Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois
The ELDEN RING Shadow of the Erdtree expansion features an all-new story set in the Land of Shadow imbued with mystery, perilous dungeons, and new enemies, weapons and equipment.
store.steampowered.com
Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois
Varmasti tulee nerffiä. Ei tosin itseäni haittaa ja tulee mieleen muutama juttu, joita hivenen ruuvaisin heti. Mielestäni parantaisi eikä tekisi mitään "kasuaalipaskaa" kuten jotkut ulvoo. Ei sitä helpoksi nerfata millään tasolla kuitenkaan.
store.steampowered.com
Varmasti tulee nerffiä. Ei tosin itseäni haittaa ja tulee mieleen muutama juttu, joita hivenen ruuvaisin heti. Mielestäni parantaisi eikä tekisi mitään "kasuaalipaskaa" kuten jotkut ulvoo. Ei sitä helpoksi nerfata millään tasolla kuitenkaan.
Elden Ringissä oli jo silloin, kun ekaa kertaa pelasin bosseissa se haaste että Meleellä vai taioilla. Se balanssi on varmaan haaste tehdä, että taistelut olisi joka pelityyliin balanssissa. Ja eihän se voi täysin onnistua. Luin tosin jostain että nyt sen loppuvalaan kanssa voi ratsastaa, liekö sitten totta. Ehkä peliä on parin vuoden sisällä balansoitu, en tiedä. Toistaiseksi meleemiehellä ollut nautintoa, ehkä joitakin bosseja on hieman säädelty vuosien mittaan. Mutta joo, toivottavasti Fromsoftwaresta ei ikinä tule "kasuaalia" pelitaloa, kädestä pitäviä pelejä riittää jo muutenkin. Mutta toki joku raja sentään, lisärillä ilmeisti ruuvattu haastetta vieläkin korkeammalle...epäreilun ja korkean haasteen raja on pian vaikea erottaa tätä menoa. Subjektiivista toki kaikki.
Peruspeliä nyt pelaan, uudella hahmolla ilman summoneita bosseissa ja pelihän tuntuu ihan rennolta. Syy on se että DS-veteraanina jo mekaniikat tuttua ja Elden Ring kerran jo läpi, ja koska koluan kaikki questit (mitä onkin hemmetin paljon, yllätti), leveliä ja materiaalia tulee nopeaa tahtia. Rahat myös säilyneet taskussa kun 65 levelin aikana en ole montaa kertaa kuollut. Toki Malenia ja pari sivubossia tulee testaamaan hermot kunhan sinne pääsen. Shroud (striimaaja) eilen haastoi Maleniaa yli 100 kertaa melee-ukolla, menin nukkumaan enkä tiedä kauanko vielä jaksoi yrittää . Ei käyttänyt mitään bleed-juttuja tai juustoiluja, jättimiekalla vain hakkasi. Oma vikansa, colossal miekkaankin saa kai Bleedin myös jonka itse laittaisin...
Pelailen kaikessa rauhassa peruspelin läpi nyt toista kertaa, ja sitten lisärin kimppuun. On tämä huikea peli, itseasiassa nautin tästä nyt vielä enemmän kun maltan sivutehtäviäkin tehdä. Heittämällä yksi maailman parhaista peleistä koskaan.
Tätä en vielä lähde arvioimaan itse. Pitää muutaman kerran pelata läpi eri tavoin. Tuossa yksi tarinalopari eilen oli ihan älyttömän viihdyttävä, kun se ei ollut niin mahdottoman hektinen ja jatkuvasti tuhatta ja sataa päälle vyöryvä. Pientä hengitystä kaipaan itse. Edes siinä, että kerkeää sumuverhosta rauhassa sisälle.
Mutta lisää pelaamista ja uusintoja niin katsellaan tarkemmin.
Kolme remembrance-bossia nurin tässä vaiheessa. Yllättäen tuli pelin markkinointimateriaalissa komeileva pääpiru vastaan ja sillehän ei sitten mahtanut yhtään mitään. Taitaa olla myös löytynyt ainakin neljä "optional" bossiakin, joilta tulee pataan oikein huolella. Eli bossit on omaan makuun VAIKEITA. Muuten vaikeustaso tuntuu aika sopivalta. Olihan se toisaalta virkistävää ottaa taas turpiin Tree Sentineliltä levelillä ~190.
Kolme remembrance-bossia nurin tässä vaiheessa. Yllättäen tuli pelin markkinointimateriaalissa komeileva pääpiru vastaan ja sillehän ei sitten mahtanut yhtään mitään. Taitaa olla myös löytynyt ainakin neljä "optional" bossiakin, joilta tulee pataan oikein huolella. Eli bossit on omaan makuun VAIKEITA. Muuten vaikeustaso tuntuu aika sopivalta. Olihan se toisaalta virkistävää ottaa taas turpiin Tree Sentineliltä levelillä ~190.
Bossit on vaikeita, mutta scadutree blessingit auttaa ja niitä kannattaa etsiä. Bandai Namco oli twiitannut saman juuri vaikeuteen liittyen. Muita avustaessa huomasin, että porukka ei selkeästikään ollut etsinyt niitä.
Muutamaan tähän mennessä tulleeseen bossiin tekisin pienen säädön tai hitboksin tarkennuksen, mutta mitään oikeaa nerfiä en ole kaivannut, vaikka kuolema korjannut reilusti.
Edit: Kerrasta kuolema grabit saattaisin nerfata niin että se milli jää energiaa.
tänään kaatui 3 isompaa bossia ja pari pienempää. Muutama tapaus oli sellaisia että ne pyyhkii meikää ku jerkkua verhoihin. Mutta pari yritystä myöhemmin alkoi sävel taasen löytyä. Nytte lvl 6/5 scadut ja ne toiset ja alkaa sujumaan sangen mallikkaasti. Toki pelaan vielä ng+ niin tässä on sitä toffeeta vielä extraa. Itseä ei haittaa yhtään että pelin loppu on sitten kanssa oikeasti vaikea. Onpa tekemistä ja muisteltavaa.
Jatkan pelin laadukkuuden hämmästelyä, nyt kun tein esim. Rannin questin. Pelin syvyys sekä visuaalisesti että loreltaan on hämmästyttävää, olo on samanlainen kuin pelasin junnuna FF7:skaa että koen jotain spesiaalia. Isoimpia asioita varmaan näin toisella pelikerralla on kuinka paljon piilotettuja juttuja, paikkoa ja yksityiskohtia pelissä on. Pelistudio joka uskaltaa laittaa peliin asioita, joita ei välttämättä jokainen löydä on aikamoista nykyään.
Monesti olen nähnyt että tarinoiden kryptisyyttä on arvosteltu, mutta kun syventyy tekemään sivutehtäviä lankoja punoutuu paljon yhteen ja monien hahmojen kohtalot liittyy toisiinsa ja saa vastauksia. Ei tässä tarjottimella senkään jälkeen kaikkea voi päätellä mutta paljon selviää asioita. Pelin pikana läpi pelaavat menettävät paljon.
Parastahan tässä sivutehtäviä metsästäessä on se että itsekin kasvaa vahvemmaksi, hienoja aseita ja tavaraa saa koko ajan kokeiltavaksi eikä matkat siten tunnu ikinä turhilta. Legendaarinen peli, ei voi muuta todeta, siitä kiitos Hidetaka Miyazakille.
Minulla on viimeinen lopari vastassa. Kaksi kertaa kokeilin tuossa huvikseen, mutta aion vielä tehdä ei-pakolliset loparit ensin, tutkia lisää ja etsiä loput scadutreet. Ei tuo lopari mitenkään mahdottomalle tuntunut parin kerran perusteella näinkään, mutta etsitään lisää voimaa kuitenkin ja hoitaa nuo muut ensin.
On ollut todella nautinnollista pelailla lisäriä offlinenä kaikessa rauhassa. Mukavaa vain viilettää menemään ja tietää että jää varmasti paljon vielä tutkimatta seuraaville pelikerroille.
Mitä pomotaisteluihin tulee, niin haastavia on kyllä. Ei silti mitenkään ylitsepääsemättömiä. Aina jos on tullut seinä vastaan, niin ei muuta kuin maailmaa tutkimaan. Kyllä nuo on sitten jo myöhemmin kaatuneet. Tässä on myös se, että vaikka olisi kuinka hiottu buildi käytössä, niin joutuu oikeasti opettelemaan pomojen liikkeet ja phaset kunnolla, että näissä pärjää + maailmasta löytyvät esineet, aseet ja talismaanit ovat tärkeässä roolissa pelin etenemisen kannalta.
Todennäköisesti OP-buildeja tulee tähänkin löytymään vielä vaikka millä mitalla. Pitää muistaa, että lisäri on ollut vasta alle viikon ulkona.
Jatkan pelin laadukkuuden hämmästelyä, nyt kun tein esim. Rannin questin. Pelin syvyys sekä visuaalisesti että loreltaan on hämmästyttävää, olo on samanlainen kuin pelasin junnuna FF7:skaa että koen jotain spesiaalia. Isoimpia asioita varmaan näin toisella pelikerralla on kuinka paljon piilotettuja juttuja, paikkoa ja yksityiskohtia pelissä on. Pelistudio joka uskaltaa laittaa peliin asioita, joita ei välttämättä jokainen löydä on aikamoista nykyään.
Monesti olen nähnyt että tarinoiden kryptisyyttä on arvosteltu, mutta kun syventyy tekemään sivutehtäviä lankoja punoutuu paljon yhteen ja monien hahmojen kohtalot liittyy toisiinsa ja saa vastauksia. Ei tässä tarjottimella senkään jälkeen kaikkea voi päätellä mutta paljon selviää asioita. Pelin pikana läpi pelaavat menettävät paljon.
Parastahan tässä sivutehtäviä metsästäessä on se että itsekin kasvaa vahvemmaksi, hienoja aseita ja tavaraa saa koko ajan kokeiltavaksi eikä matkat siten tunnu ikinä turhilta. Legendaarinen peli, ei voi muuta todeta, siitä kiitos Hidetaka Miyazakille.
Odotahan kun pääset lisäriä testaileen. Kuten jo aikaisemmin totesin, aivan käsittämättömän hienosti rakennettu maailma, joka on mielestäni viety vielä seuraavalle tasolle pääpeliin verrattuna.
Valittin lisäriin Faith buildin Blasphemous Bladella ja olin vähän huolissaan että ovat nostaneet vaikeustasoa jollain keinotekoisilla immuniteeteilla bosseilla, tai että bleed ei tepsi moneenkaan jne...
Turhaan sillä tänään kaatui trailerista tuttu tulinen kaveri ja jos sillä oli resistanssia niin se ei riittänyt
Meni siinä tunnin verran ja olikin pisin matsi tähän mennessä. Ilman summoneita kaikki ainakin tällä ekalla läpipeluulla.
Toki olen jossain lohareissa sun muissa vähän käyttänyt muitakin aseita, peli melkein suosittaa tiettyjä välillä.
Kiva minusta kyllä että buildit tuntuu toimivan useampaan bossiin ja bleed esimerkiksi tuntuu tepsivän paljon useampaan pomoon ja vihuun mitä kuvittelinkaan, kun on streameja sun muita kattellu.
Hieno setti ja myöhemmin tulee varmaan tänne pidempää settiä plussista ja muutamista miinuksistakin.
Jos on sopiva buildi ja oikeat talismaanit niin tällä buildilla voi ainakin alkupään bosseja huoletta melkein facetankata, toki vähän pitää välillä väistelläkkin.
Tästä vähän erimieltä, mutta se johtuu osaksi avoimesta maailmasta, jolloin kokemus voi olla ihan erilainen.
Sain juuri toisen kartan palasen ja mulla on tapana käydä aina se alue läpi jonka kartta näyttää. Sitä ekaa kartan aluetta tutkiessa kerkesi alkaa toivomaan, että peli olisi paljon lineaarisempi! Oikeastaan jokainen (paitsi juonen kuljetusreitti) kartassa näkyvä asia tuntui turhalta. En päässyt lähellekään sitä intoa mikä oli pääpelin alussa, ja melkein toivoin että voisin alkaa rakentamaan ihan uutta hahmoa, kun en oikeastaan edes kaivannut mitään... Hankala siinä on tehdä tutkimisestä kiinnostavaa. Täytyy kyllä antaa plussaa että DLC otti luulot pois ylilevutetulta iso miekka iso kilpi hahmoltani.
Sitten ne lukuisat etenemisvaihtoehdot. Normaalisti pidän sitä hyvänä asiana, mutta tuolla ekan kartan palasen aluella niitä oli ihan liikaa. Lisäksi harmittaa ettei sieltä tuntuu koskaan hyötyvän yhtään mitään, joku sieni palkkioksi kun löysi ominpäin piilotetun alueen. Tuo ei ollut minulle ollenkaan ongelma pääpelissä, etteivät kaikki palkkiot sopineet buildiini tai olleet hyödyllisiä. Oisivat vaikka heittäneet ne kaksi NPC:tä jonnekin hylättyjen talojen sisään että ois ollu jotain löydettävää, nyt ne on vain toisen NPC:n kanssa bonfirellä. No joo, peli haluaa että hahmot varmasti löydetään niin kai se on noin tehtävä.
Pelityylini on sellainen että haravoin koko alueen, eli vetelen hevosella siksakkia ja petyin 90% ajasta. Pääsin siitä onneksi juuri eroon kun tajusin ettei sielä vittu ole yhtään mitään.
Juonenkuljetus ja pääpaikat on ollu onneksi ihan hyviä.
En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.
Tästä vähän erimieltä, mutta se johtuu osaksi avoimesta maailmasta, jolloin kokemus voi olla ihan erilainen.
Sain juuri toisen kartan palasen ja mulla on tapana käydä aina se alue läpi jonka kartta näyttää. Sitä ekaa kartan aluetta tutkiessa kerkesi alkaa toivomaan, että peli olisi paljon lineaarisempi! Oikeastaan jokainen (paitsi juonen kuljetusreitti) kartassa näkyvä asia tuntui turhalta. En päässyt lähellekään sitä intoa mikä oli pääpelin alussa, ja melkein toivoin että voisin alkaa rakentamaan ihan uutta hahmoa, kun en oikeastaan edes kaivannut mitään... Hankala siinä on tehdä tutkimisestä kiinnostavaa. Täytyy kyllä antaa plussaa että DLC otti luulot pois ylilevutetulta iso miekka iso kilpi hahmoltani.
Sitten ne lukuisat etenemisvaihtoehdot. Normaalisti pidän sitä hyvänä asiana, mutta tuolla ekan kartan palasen aluella niitä oli ihan liikaa. Lisäksi harmittaa ettei sieltä tuntuu koskaan hyötyvän yhtään mitään, joku sieni palkkioksi kun löysi ominpäin piilotetun alueen. Tuo ei ollut minulle ollenkaan ongelma pääpelissä, etteivät kaikki palkkiot sopineet buildiini tai olleet hyödyllisiä. Oisivat vaikka heittäneet ne kaksi NPC:tä jonnekin hylättyjen talojen sisään että ois ollu jotain löydettävää, nyt ne on vain toisen NPC:n kanssa bonfirellä. No joo, peli haluaa että hahmot varmasti löydetään niin kai se on noin tehtävä.
Pelityylini on sellainen että haravoin koko alueen, eli vetelen hevosella siksakkia ja petyin 90% ajasta. Pääsin siitä onneksi juuri eroon kun tajusin ettei sielä vittu ole yhtään mitään.
Juonenkuljetus ja pääpaikat on ollu onneksi ihan hyviä.
En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.
Olin kirjoitus hetkellä juuri päässyt seuraavalle alueelle (ison sillan jälkeen alkanut alue). Itsellä oli tuon eka alueen kanssa itse asiassa samat fiilikset, että liikaa avointa lääniä ja liian vähän mielenkiintoisia esineitä tai NPC:tä. Itse pääpelissä koin, että näitä avoimia alueita vähäisellä sisällöllä oli vielä enemmän kuin mitä tässä lisärissä ollut tähän mennessä.
Itse tykkään yleensä lineaarisemmasta etenemisestä, tuosta samasta syystä, että mielellään nuohoaisin joka paikan kerralla läpi. Jostain syystä kun noita reittejä alkoi ilmaantumaan joka suuntaan, päädyin vain etenemään suoraviivaisemmin yhteen suuntaan. Tämän jälkeen eteneminen ja maailma on tuntunut loistavalta ja sisältö rikkaammalta.
Toki kokemus riippuu paljolti juurikin tuosta avoimesta maailmasta ja mitä reittejä sattuu etenemään.
ELDEN RING Calibration Update – Version 1.12.2 Thank you kindly for playing ELDEN RING SHADOW OF THE ERDTREE. To adjust the Expansion’s balance, a calibration update has been released.
en.bandainamcoent.eu
Attack and damage negation curve scaling of the Shadow Realm Blessings have been revised.
The attack and damage negation has been increased for the first half of the maximum amount of Blessing enhancements, and the second half will now be more gradual.
The attack and damage negation granted by the final level of Blessing enhancements has been slightly increased.
Nytpä kaatui DLC:n viimeinen tarinabossi. Pelikellossa n. 30 tuntia. Huikea kokemus ollut lisäri tähän mennessä! Suosittelut kaikille peruspelin omistaville!
Meinasi hiukan tuottaa harmaita hiuksia NG+3:lla int-buildilla (etenkin nopeat bossit). Vielä on kartan itäinen puolisko lähes kokonaan tutkimatta ja pari rememberance-bossia jäljellä, joten seuraavaksi niiden kimppuun.
Itsekkin ehdin vikan bossin tappaa ennen nerffiä. DLC level oli 18 ja aseena Milady wing stancella. Mimic oli toki käytössä mutta olihan se silti haastava.
Alotin ekaks lisärin 125lvl ng+ ukkelilla jolla tuli useampi bossi kaadettua mutta tuntu todella vaikealta. Nyt vaihdoin lvl 80 ukkoon joka on vielä ng:ssä menossa niin tuli joku järki noihin taisteluihin kun ei kuole heti ekaan kahteen iskuun.
Ehdoton suositus kyllä tälle dlc:lle tarjoaa todella paljon lisää pelattavaa.
ELDEN RING Calibration Update – Version 1.12.2 Thank you kindly for playing ELDEN RING SHADOW OF THE ERDTREE. To adjust the Expansion’s balance, a calibration update has been released.
en.bandainamcoent.eu
Attack and damage negation curve scaling of the Shadow Realm Blessings have been revised.
The attack and damage negation has been increased for the first half of the maximum amount of Blessing enhancements, and the second half will now be more gradual.
The attack and damage negation granted by the final level of Blessing enhancements has been slightly increased.
Tuossa hyvä huomata että skaalaus lähtee jyrkemmin ja tasoittuu sitten. Netti on täynnä nyt ulinaa, että päivitys pilaa kokemuksen. Ei vissiin ole kunnolla luettu.
Alkuun pääsee vähemmällä scadutreellä, mikä on minusta hyvä. Mikään vaikeutta oikeasti pilaava nerffi ei ole.
Nyt on kaikki remembrance-bossit nurin ja koko kartta näkyvissä. Vajaa 40h meni. Seuraavaksi koluamaan karttaa tarkemmin. Ei ole mikään lisäri koukuttanut näin paljoa.
Juuri kun luulin, että ei voisi enää yllättää enempää tämä lisäri
Abysall woods. En osannut ikinä arvata, että random luolaston päätteeksi aukeaa kokonaan uusi alue. Tuo alueen tunnelma ja lopussa vielä tuo linnake todella hienosti tehty. Heittämällä meni hienoimpiin kokemuksiin koko pelissä.
Läpi män. Loparis meniki sitten paljon pidempään kuin missään muussa, vähän muitakin buildeja tuli jo kokeiltua mutta en sentään respecannut. Lopulta sitte kumminkin runttasin vaan niin kauan että meni ihan tällä alkuperäsellä setupilla, auttoi aika paljon kun tajusin että yksi talismani antoikin 15% lisää lämää omaan buildiin.
Nyt sitten kattelee mitä missasi ja miettii millä buildilla seuraavaksi. Tuntuu olevan aika liuta aseita mitä vissiin isot nerffit odottaa seuraavan patchin tultua. Ehtisköhän sitä niillä leikkiä sitä ennen.
Uudet aseet ja weapon artit laajentaa mukavasti pelityylejä. Yritin tehdä Dryleaf Arts -nyrkkisankaria ja se paljastui vahvaksi koska damagen lisäksi heavy iskut stunnaa nopeasti, mutta kuolemia tuli paljon kun ei ole ulottuvuutta ja pystyy hakkaamaan vain yhtä vihua kerrallaan. Ajattelin blinkbolt weapon artin pelastavan jos joutuu vihujen keskelle, mutta se toimikin liian harvoin. Joko en kerennyt tehdä sitä tai sitten vihu tekikin kaksi iskua joista jäkimmäinen osuu.
Nykyinen hahmo, joka on lähes sama millä pelasin peruspelin läpi: