- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 236
Ainoa save on NG+ niin luulen että I'm gonna have a bad time
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Malikethin kävin äsken hoitamassa niin voi että tuntui hitaalle verrattuna lisärin lopareihin.
Nonni. Taitaa jäädä tieltä lisäri pelaamatta sitten. Malekatti oli ainoa lopari, minkä kanssa meinas mennä totaalisesti hermot emopelissä... En edes lopulta tiedä, miten sen voitin. Omasta mielestä se vaan yhtä-äkkiä kuoli jolloin +50 yrityksellä.
Ensiksi kun tolla aseella käyttää skill hyökkäyksen ja heti perään strong niin se tekee tonMillähän "näppäinkomennolla" pystyy tekemään sellaisen hyökkäyksen, jossa hahmo vähän kuin sprinttaa kuperkeikalla ja näkymättömänä eteenpäin? Spoilerissa giffi, jossa näin tapahtuu, mutta näkyy hieman huonosti ehkä. Saan tosiaan vahingossa tuon aina välillä tehtyä tai tarkoituksella kun tarpeeksi monta kertaa naputan ohjaiten triggereitä vuorotellen. Olisi kiva tietää mistä se ihan oikeasti tehdään.
No niin, arvelinkin että saattaa olla jokin asekohtainen temppu.Ensiksi kun tolla aseella käyttää skill hyökkäyksen ja heti perään strong niin se tekee ton
Lvl175 NG+ hahmohan siellä puhtaalla Dex-buildilla Malenian miekka kourissa oli odottamassa Mohgin luona ja huvikseen sillä menin Mohgin kimppuun ja alta minuutissa meni nurin. Waterflow Dance toimi paremmin entä muistin eli joko sitä on päivitetty tai pitkän tauon jälkeen ei enää muista mikä oikeasti toimii ja mikä ei.Viikon päästä pääsen ite lisärin kimppuun muistaakseni jollain Malenian miekan ympärille tehdyllä DEX-buildilla, saattaa olla Larval Tearin paikka kun tuon aseen ability on tylsä ja huono.
Katsomisen arvoinen video. Tässä pelissä on paljon helpotuksia ja vaikeillakin pomoilla on isoja heikkouksia. Etenki hyppy on parempi mitä luulin, enkä käyttänyt sitä taistelussa ikinä pääpelin aikana! Ei ihmekkään että tuskailin monen ison AoE (area-of-effect) iskun kanssa. Tässä lisärissä tuota oppii käyttämään, koska joillain pomoilla on yli tehokkaita maahan osuvia iskuja, ilman hyppyä kuolee.
Kellään suositella hyvää lääkettä kaljuuntumiseen?
10 tunnin "harjoittelun" ja ennenaikaisen hiustenlähdön jälkeen vihdoin DLC:n vika lopari kaatui. Tyhjä olo, mahtava DLC mutta samaa mieltä että tuo oli jo vähän överiksi vedetty vaikeudessa, pakko oli ottaa kilpi käteen.
Itsellä meni ainakin käytössä olevat talismanit ihan uuteen uskoon DLC:stä löytyvien talismanien myötäEdit. Löysin vasta äsken Starscourge Heirloom-talismanin, kun käväisin seikkailemassa loppubossin jälkeen. Tuo on siis 5-leveliä Strength-arvoa nostava eli meleepelaajalle must, oisihin tuosta ollut matkalla hyötyä. Muistakaahan ottaa Fort gaelin vahtitornista mukaan ennen DLC-seikkailuja. Kaikki nämä varmaan on tutkinut jo netistä, mutta varmuuden vuoksi muistutukseksi
Muistaakseni taisi saada jopa johonkin +20 levelille asti aseen ennen Morgottia. Capitalin alta ja Mohgin palatsista pitäisi löytyä riittävästi upgradeja.Hauska, kun tässä nyrkkejä levelittänyt niin sitä taitaa saada aseen +16-17 levelille ilman, että hoitaa yhtäkään (tarina)loparia.
Muistaakseni taisi saada jopa johonkin +20 levelille asti aseen ennen Morgottia. Capitalin alta ja Mohgin palatsista pitäisi löytyä riittävästi upgradeja.
Millasella hahmolla pelaat? Meikän Ultragreatsword on niin hidas, että oon miettiny jo vakavasti jotain toista joka palautuis iskun jälkeen nopeampaa. Lämää tekee hyvin ja poisenki rikkoo nopeasti, mutta aina tulee otettua pomoilta turhaa osumaa.156 levelillä meleeukkona äsken pistin tanssivan leijonakuninkaan lihoiksi, soolona onnistuin. Tuo vissiin ekoja DlC:n main-bosseja, jos en erehdy.
Hemmetin hauska taistelu oli, joku 30:tä kertaa siinä meni (vai oisko ollut lähempänä 20:ntä tai jossain siinä välissä, kun on hauskaa menee ajantajukin ) muttei todellakaan mikään mahdoton haaste. Kameran kanssa oli haasteensa jos ajautui nurkkaan, mutta siitä sai syyttää itseään. Opin pysymään suht kaukana kulmista niin selvisi paremmin. Pääsin melkein aina siihen Frost- vaiheeseen, siinä oli vaikeuksia pysyä elossa. Kunnes vaan piti vaan opetella kärsivällisyyttä milloin etäisyyttä ja milloin päälle.
Ainakin leijonan kanssa sain hyppyhyökkäyksiä päähän, sen loppuhurjasteluissa ei oikein meinannut semmoista sekunttia löytyä eli tuli rullailtua ympärillä...
Kevensin tosin armorit tosi alas niin auttoi tuossa, sen fyysiset hyökkäykset kun ei pahoja ohittaa. On tämä peli vaan herkkua.
Greatswordilla tuon leijonan voitin, strenght oli muistaakseni 73 ja dexterity 35. Miekka toki tappiinsa asti päivitetty.Millasella hahmolla pelaat? Meikän Ultragreatsword on niin hidas, että oon miettiny jo vakavasti jotain toista joka palautuis iskun jälkeen nopeampaa. Lämää tekee hyvin ja poisenki rikkoo nopeasti, mutta aina tulee otettua pomoilta turhaa osumaa.
Ite pääsin eilen pääpomolle, mutta lähdin kiertelemään muualle, koska oon aika varma että mielenkiinto loppuu siihen kun pääpomo kaatuu.
Jaa, no ei paljon auttanu, meillä on sama ase! Taidoista ja kärsivällisyydestä se taitaa olla kiinni... Harvoin tulee sitä pistolyöntiä tehtyä ja hyppylyöntejä en muista koskaan tehdä.Greatswordilla tuon leijonan voitin, strenght oli muistaakseni 73 ja dexterity 35. Miekka toki tappiinsa asti päivitetty.
Sain sen stunnattua 2 kertaa, kerran ennen lightning-vaihdetta ja lopuksi kun sillä oli enää ihan pieni siivu elämää, se oli mahtava fiilis tuossa vielä tehdä ja lopettaa sillä taistelu. Painoraja oli medium. Tuon kanssa pitää siinä mielessä olla tarkka että jos napauttaa lyöntiä 2 kertaa peräkkäin ja tekee 2 lyöntiä, vihu ehtii rankaista kun pirun hidas. Monesti tein hyppy tai pistohyökkäyksen, niistä palautuu nopeammin.
Toki tuon kanssa piti aina sitä lyönti-ikkunaa odottaa enemmän kuin nopeimmilla aseilla, kärsivällisen hommaa nopeiden bossien kanssa...
Edit: Blood-tehoste oli myös aseessa, en tiedä oliko siitä hyötyä kun aina pitänyt tuossa.
Pääidea Greatswordin kanssa on se hyppyhyökkäys: päähän saa helpoiten osuman, vahinko on massiivista ja stunnilla iso mahdollisuus ja tärkeimpänä: siitä toivut nopeasti rulllaten takaisin eli lyhyt delay, kun se liikerata loppuu. Jos taas käyttää normaalia sen sivulta sivulle swaippailua se on hemmetin hidas, vaikka hyvin tekee sekin vahinkoa. Sen käyttämistä yrittää välttää nopeiden vihujen kanssa kun pomot ehtii siinä rankaista takaisinJaa, no ei paljon auttanu, meillä on sama ase! Taidoista ja kärsivällisyydestä se taitaa olla kiinni... Harvoin tulee sitä pistolyöntiä tehtyä ja hyppylyöntejä en muista koskaan tehdä.
Vika bossia yritin tuntitolkulla perinteisesti katanalla parhaan yrityksen saadessa about 25% jäljellä kunnes nostin kädet pystyyn, aivan liikaa HP bossilla ja tai liian vähän damagea omalla ukolla.
Sitten "juusto" taktiikalla Greatshield + keihäs tökkiminen (Greatshield oli aiemmin myös) meni nurin 3-4 yrityksen jälkeen, toisaalta tässä vaiheessa tiesin pomon liikkeet kuin omat taskuni.
Hitaasti etenen ja nauttinut uusista maisemista, nyt neljä tarinabossia alhaalla joista kolmas vaati viitisen yritystä ja kaatui kun vaihdoin aseen hitaammaksi ja neljäs meni taas ekalla yrityksellä. Kaksi ekaa kaadoin siis Malenian miekalla, sen jälkeen pelannut lisärin aseilla jotka surutta nostin lvl10 kun jäänyt Dragon Sombereita varastoon useampia. Isoimmat hidasteet olleet hissit jotka jääneet huomaamatta eikä peli sen takia ole aluksi edennyt tarinan toivomaan suuntaan, mutta onpa tullut kartoitettua alueita valmiiksi tulevaa varten.Lvl175 NG+ hahmohan siellä puhtaalla Dex-buildilla Malenian miekka kourissa oli odottamassa Mohgin luona ja huvikseen sillä menin Mohgin kimppuun ja alta minuutissa meni nurin. Waterflow Dance toimi paremmin entä muistin eli joko sitä on päivitetty tai pitkän tauon jälkeen ei enää muista mikä oikeasti toimii ja mikä ei.
Enkä alkanut respeccaaman vaan malttamattomana suoraan lisärin kimppuun ja onhan tämä taas parhautta. Vaikeustasosta en osaa vielä sanoa mitään, kaksi ekaa Remembrance bossia meni nurin ekalla yrityksellä summoneiden kanssa hikoilematta. En ole erityisen hyvä Souls-peleissä enkä netistä lunttaa mitään eli eiköhän tämä ole kenen tahansa läpäistävissä. Toki pelin edetessä bossitkin yleensä vaikeutuu, alkupuraisu itellä vasta takana.
Ne puna-asuiset vihut jossain linnassa kestivät niin paljon iskuja että pyrin niistä juoksemaan läpi jos mahdollista, melkoisen puuduttavia taisteluita. Vastapainona rivivihut kaatuvat 1-3 iskulla eli bossien lisäksi aika vähälle jäänyt taistelu tässä vaiheessa. Talismaneina käyttänyt HP/Stamina/Poisea nostavia ja neljäntenä ollut discoveryä nostava tai fyysistä damagea vähentävä eli varsin köpöt.
Nyt uutuuden viehätyksen vuoksi nostin Rennala’s Twin Bladen lvl9/10 ja kävin sitä varten respeccaamassa. Tuohan vaatii neljää eri statsia niin nakkasin 40str/40dex/30int/30fth mikä oletettavasti kaukana optimaalisesta, mutta antaahan tuo mahdollisuuden monen muunkin aseen testaamiseen.
Täysin samaa mieltä! Tuo viimeisin GoW taisi olla viimeisin läpipelaamani peli itsellä ja oikein hyvä olikin. Sitten en muistakkaan minkä pelin olisin jaksanut läpi asti pelata. Useampaa tulee aina aloiteltua, mutta aina vain palaa takaisin Fromin tekeleiden pariin.Joo eniten Miyazakin peleissä v*tuttaa se että kun pelaat läpi, sen jälkeen mikään muu peli ei oikein innosta, siis samalla tavalla. Dark Souls 3:sen jälkeen oli se olo, DS1 Remasterin ja Darks Souls 2:senkin jälkeen (suotta haukutun, Miyazaki puuttui mutta ihan ok peli oli omissa kirjoissani). Ja Elden Ring...nyt pelaan tätä DLC:tä hitaasti vain, koluten kaiken mahdollisen. Ei ole kiire tuohon samaan tunteeseen että mitäpä peliä tämän jälkeen .
Minulla on kyllä laaja pelimaku kyllä, roolipelit ja seikkailupelit menee laidasta laitaan. Mutta Fromsoftwaren tuotokset kolahtaa ihan omalla tavallaan aina.
Paljon on toki hyviä pelejä, God of Warista äskettäin tykkäsin toki. Mutta vielä enemmän Synkkien sielujen tyyli kolahtaa.
Joo eniten Miyazakin peleissä v*tuttaa se että kun pelaat läpi, sen jälkeen mikään muu peli ei oikein innosta, siis samalla tavalla. <snip>
Nopeana offtopicina: The Surge (lol, alle 2€ nyt alessa) on erittäin lähellä souls-genreä ja yksi harvoja jotka From Software tunnusti souls-pelien veroiseksi Elden Ringin julkaisun aikaan. Valitettavasti vain ensimmäinen osa on oikeasti hyvä ja ymmärtää mikä tekee näistä peleistä hyviä kokonaisuuksia.Täysin samaa mieltä! Tuo viimeisin GoW taisi olla viimeisin läpipelaamani<snip>
Siitä tyylikkäitä kirjoja tilaukseen.
Ostaisitko tämän 250 euron Elden Ring -kirjan? - Pelaaja.fi
Elden Ring -tarinaekspertti Geoff ”SmoughTown” Truscott on paljastanut uuden kirjansa. Teos sukeltaa syvälle pelin tarinaan että sen sisäiseen historiaan, ja siitä lupaillaankin jopa yli viisisataasivuista kokonaisuutta. Grace Given: The Mythology of Elden Ring -niminen kirja painetaan Italiassa...www.pelaaja.fi
Jaa, taisinkin jo ehtiä loppu bossin luo ja siitä tuli toinen bossi johon tullut kuoltua - semmonen isompi Radahan tjsp jossa toisessa phasessa taisi Miquellan nimi vilahtaa? Messmer ollut lisäksi ainoa bossi joka ei ekalla yrityksellä ole läpi mennyt. Ehkäpä nyt pakitan vilkaisemaan mitä muualla jäänyt tekemättä, alle 20h mittarissa. DLC aseita käyttänyt ja yleensä se Dragon Great Katana käytössä välillä vaihtaen nopeampaan Rellanan Twinbladeen. Craftannut olen ainoastaan ison ”tuliruukun” kun sellainen vinkki oli maahan kirjoitettu, eiköhän tämä helpoitu entisestään jos perehtyis cooking bookkeihin.Hitaasti etenen ja nauttinut uusista maisemista, nyt neljä tarinabossia alhaalla joista kolmas vaati viitisen yritystä ja kaatui kun vaihdoin aseen hitaammaksi ja neljäs meni taas ekalla yrityksellä. Kaksi ekaa kaadoin siis Malenian miekalla, sen jälkeen pelannut lisärin aseilla jotka surutta nostin lvl10 kun jäänyt Dragon Sombereita varastoon useampia. Isoimmat hidasteet olleet hissit jotka jääneet huomaamatta eikä peli sen takia ole aluksi edennyt tarinan toivomaan suuntaan, mutta onpa tullut kartoitettua alueita valmiiksi tulevaa varten.
En vieläkään erityisen vaikeana ole lisäriä pitänyt, leveleitä nyt 196 ja ne uudet bonukset 11 ja 7 tasoilla tällä hetkellä. Kiirettä ei ole tarkoitus pitää, yli vuosi julkaisusta meni että peruspelin läpäisin niin nautitaas tästäkin rauhassa. Tuo spoilereissa oleva specci ollut tosiaan aika kiva kun lähes kaikkia uusia aseita päässyt testaamaan, luultavasti jossain vaiheessa pakko hienosäätää jotain tiettyä asetta/buildia varten. Toki vaikeustason muutoksen huomaa ehkä siinä, että peruspeli tuntuu todella helpolta mikä ei toki NG+ näillä leveleillä ihme olekkaan.
Ainakin mulle OH bossit oli erittäin vaikeita, pelasin ilman onlinea joten ainoa vaihtoehto oli yrittää itse. ER:ssä viimeinen vuoren huipulla ollut bossi ja vika bossi olivat mielestäni tän lisärin vaikeimmat. Messmer tipahti helposti, ehkä buildistani riippuen. Samaa mieltä, OH menee edelle. Tosin, sillee vaikea verrata, että tämähän toi valtavasti sisältöä peliin, enemmän mitä OH, mutta paremmin noi OH bossit jäi nimiä myöten mieleen.Meni läpi about 45 tunnissa. Kolusin mielestäni kaikki paikat, isot ja pienet bossit tapettu, keräsin kaikki scadutree ja spirit ash upgradet yms. ja tein questit. Ymmärrä kyllä miksi vika bossi aiheuttaa joissakin närää. Noin muuten lisäri oli ihan kultaa. Oli sitä samaa seikkailun tuntua ja löytämisen iloa kuin emopelissä. 9/10. Mielestäni Bloodbornen Old Hunters on edelleen Fromin paras lisäri.