Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Ainoa save on NG+ niin luulen että I'm gonna have a bad time
oar2.jpg
 
Nyt on vastassa viimeinen lopari ja huhhuh... Kaikki muut remembrance-loparit on kaadettu ja kartan kaikki alueet auki. Onhan tämä ollut aika koukuttava. Aika fromsoft-juttujakin ollut taas. Ilman googlettelua olis jääny aika isoja könttejä alueesta löytämättä.
 
Malikethin kävin äsken hoitamassa niin voi että tuntui hitaalle verrattuna lisärin lopareihin. :D

Nonni. Taitaa jäädä tieltä lisäri pelaamatta sitten. Malekatti oli ainoa lopari, minkä kanssa meinas mennä totaalisesti hermot emopelissä... En edes lopulta tiedä, miten sen voitin. Omasta mielestä se vaan yhtä-äkkiä kuoli jolloin +50 yrityksellä.
 
Nonni. Taitaa jäädä tieltä lisäri pelaamatta sitten. Malekatti oli ainoa lopari, minkä kanssa meinas mennä totaalisesti hermot emopelissä... En edes lopulta tiedä, miten sen voitin. Omasta mielestä se vaan yhtä-äkkiä kuoli jolloin +50 yrityksellä.

Älä lannistu tuosta! Lisärillä on kyllä pahempaa, se oli ihan odotettavissa. :)

jousi.png

Katsokaa muuten Youtubesta Ongbalin viimeinen lopari ilman levelitystä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Millähän "näppäinkomennolla" pystyy tekemään sellaisen hyökkäyksen, jossa hahmo vähän kuin sprinttaa kuperkeikalla ja näkymättömänä eteenpäin? Spoilerissa giffi, jossa näin tapahtuu, mutta näkyy hieman huonosti ehkä. Saan tosiaan vahingossa tuon aina välillä tehtyä tai tarkoituksella kun tarpeeksi monta kertaa naputan ohjaiten triggereitä vuorotellen. Olisi kiva tietää mistä se ihan oikeasti tehdään.
EldenRing2024.06.29-21.09.37.03.DVRonline-video-cutter.com-ezgif.com-video-to-gif-converter.gif
 
Millähän "näppäinkomennolla" pystyy tekemään sellaisen hyökkäyksen, jossa hahmo vähän kuin sprinttaa kuperkeikalla ja näkymättömänä eteenpäin? Spoilerissa giffi, jossa näin tapahtuu, mutta näkyy hieman huonosti ehkä. Saan tosiaan vahingossa tuon aina välillä tehtyä tai tarkoituksella kun tarpeeksi monta kertaa naputan ohjaiten triggereitä vuorotellen. Olisi kiva tietää mistä se ihan oikeasti tehdään.
EldenRing2024.06.29-21.09.37.03.DVRonline-video-cutter.com-ezgif.com-video-to-gif-converter.gif
Ensiksi kun tolla aseella käyttää skill hyökkäyksen ja heti perään strong niin se tekee ton
 
Viikon päästä pääsen ite lisärin kimppuun muistaakseni jollain Malenian miekan ympärille tehdyllä DEX-buildilla, saattaa olla Larval Tearin paikka kun tuon aseen ability on tylsä ja huono.
Lvl175 NG+ hahmohan siellä puhtaalla Dex-buildilla Malenian miekka kourissa oli odottamassa Mohgin luona ja huvikseen sillä menin Mohgin kimppuun ja alta minuutissa meni nurin. Waterflow Dance toimi paremmin entä muistin eli joko sitä on päivitetty tai pitkän tauon jälkeen ei enää muista mikä oikeasti toimii ja mikä ei.

Enkä alkanut respeccaaman vaan malttamattomana suoraan lisärin kimppuun ja onhan tämä taas parhautta. Vaikeustasosta en osaa vielä sanoa mitään, kaksi ekaa Remembrance bossia meni nurin ekalla yrityksellä summoneiden kanssa hikoilematta. En ole erityisen hyvä Souls-peleissä enkä netistä lunttaa mitään eli eiköhän tämä ole kenen tahansa läpäistävissä. Toki pelin edetessä bossitkin yleensä vaikeutuu, alkupuraisu itellä vasta takana.

Ne puna-asuiset vihut jossain linnassa kestivät niin paljon iskuja että pyrin niistä juoksemaan läpi jos mahdollista, melkoisen puuduttavia taisteluita. Vastapainona rivivihut kaatuvat 1-3 iskulla eli bossien lisäksi aika vähälle jäänyt taistelu tässä vaiheessa. Talismaneina käyttänyt HP/Stamina/Poisea nostavia ja neljäntenä ollut discoveryä nostava tai fyysistä damagea vähentävä eli varsin köpöt.

Nyt uutuuden viehätyksen vuoksi nostin Rennala’s Twin Bladen lvl9/10 ja kävin sitä varten respeccaamassa. Tuohan vaatii neljää eri statsia niin nakkasin 40str/40dex/30int/30fth mikä oletettavasti kaukana optimaalisesta, mutta antaahan tuo mahdollisuuden monen muunkin aseen testaamiseen.
 



Katsomisen arvoinen video. Tässä pelissä on paljon helpotuksia ja vaikeillakin pomoilla on isoja heikkouksia. Etenki hyppy on parempi mitä luulin, enkä käyttänyt sitä taistelussa ikinä pääpelin aikana! Ei ihmekkään että tuskailin monen ison AoE (area-of-effect) iskun kanssa. Tässä lisärissä tuota oppii käyttämään, koska joillain pomoilla on yli tehokkaita maahan osuvia iskuja, ilman hyppyä kuolee.
 
Huh, kohta peli läpi ja sitten DLC. Ilman summoneiden (ei omia eikä NPC) apua ollut kyllä mahtavaa, erittäin tyydyttävä tunne kun oppii vihun liikkeet. Pelailen Strength/Dexterity buildia ilman taikoja. Ekalla kerralla kun pelasin läpi ja käytin Mimic tearia, se teki pelistä liian helpon. Malikethin kanssa piti nyt yrittää 15 kertaa, kunnes kevensin kantamuksia (mediumista vieläkin alemmas) ja ehdin paremmin väistämään sen anime-hyökkäyksen ilmasta. Aluksi olin Malikethin kanssa ettei tästä tule hittoakaan ilman summonia, mutta pian siihen rytmiin pääsi. Melina oli ainut summonointi jonka otin sillä halusin nähdä kuinka neito taistelee (ja en ollut varma liittykö questiin niin varmuuden vuoksi). Huvittavaa tuossa taistelussa oli että kuolin 2 kertaa Morgottille Melinan kanssa (liian takki auki, ja rankaisi), kolmannella kerralla menin soolona ja voitin suoraan:D. Pääsi rytmiin bossin kanssa naamatusten ja keskittyi paremmin.

Kysymys: Minulla jää tuo ainoa puutuva Lord of Frenzied Flame-saavutus seuraavan pelikertaa, ajattelin jatkaa tästä suoraan DLC:n pariin ja kun se pelattu, menen new game plussalla hakemaan tuon lopun. Siinä ei varmaan ole ongelmaa? Muuta kuin olen reilusti ylilevelillä sitten mutta idea onkin vain saada se vika saavutus. En jaksa kolmatta uutta hahmoa rakennella tuota puuttuvaa loppua varten.
 



Katsomisen arvoinen video. Tässä pelissä on paljon helpotuksia ja vaikeillakin pomoilla on isoja heikkouksia. Etenki hyppy on parempi mitä luulin, enkä käyttänyt sitä taistelussa ikinä pääpelin aikana! Ei ihmekkään että tuskailin monen ison AoE (area-of-effect) iskun kanssa. Tässä lisärissä tuota oppii käyttämään, koska joillain pomoilla on yli tehokkaita maahan osuvia iskuja, ilman hyppyä kuolee.


Et ilmeisesti pelaa yhdessä randomien kanssa ollenkaan? Kaikki hyppii. :D Isoilla aseilla erityisen hyvä ihan pahempien aluevihujenkin kanssa. Hyppyhyökkäykseen saa vielä talismaanilla ja yhdellä vaatteella lisääkin tehoa. Stancen rikkomiseen hyvä.

@Juhanator ei ongelmaa. :)
 
Kellään suositella hyvää lääkettä kaljuuntumiseen?
10 tunnin "harjoittelun" ja ennenaikaisen hiustenlähdön jälkeen vihdoin DLC:n vika lopari kaatui. Tyhjä olo, mahtava DLC mutta samaa mieltä että tuo oli jo vähän överiksi vedetty vaikeudessa, pakko oli ottaa kilpi käteen.
 
Kellään suositella hyvää lääkettä kaljuuntumiseen?
10 tunnin "harjoittelun" ja ennenaikaisen hiustenlähdön jälkeen vihdoin DLC:n vika lopari kaatui. Tyhjä olo, mahtava DLC mutta samaa mieltä että tuo oli jo vähän överiksi vedetty vaikeudessa, pakko oli ottaa kilpi käteen.

Minä hakkasin sen kovalla bleedi lekalla, jonka lisäriltä saa. Auttoi paljon. Todennäköisesti saa nerffiä se ase ja kenties loparikin.
 
Itse sain vasta peruspelin toisen kierroksen (uudella hahmolla) läpi Ranni-lopulla, ilman summoneita oli teema. Radagon ja Elden Beast tuotti isoimman haasteen, mikä jees loppubosseissa. Jotain reilu 50 kertaa otti yrityksiä. Muutaman kerran oli epätoivoinen olo että vit**u vedänkö Mimicin kehiin, hermo menee, mutta luonto piti vaikka kainalot oli märkänä. En etsinyt mitään juustotaktiikoitakaan netistä. Hevonen ei mielestäni ollutkaan mikä apu Beastin kanssa, itseasiassa sen takia kuolin kaksi kertaa kun se kuoli ja hahmo jää maahan makaamaan liian kauaksi aikaa. Jalat alla homma tuntui kuitenkin hallittavammalta vaikka juoksemista noin. Kova peli, etenkin ilman summonien käyttöä, sai hammasta purra sopivasti. Edelleen olen sitä mieltä että kamera saisi siirtyä kauemmaksi avaruusvalaan iholla ollessa, ettei olisi melee-pelaajalle niin sekavaa. Mutta toisaalta Radagon oli kaksikosta selkeästi ainakin minulle haastavampi, ja tuo Elden Beast meni läpi viidennellä yrityksellä.

Pidän hieman taukoa ja sitten suoraan tästä DLC:n pariin. Pitää sen jälkeen New game-plussassa hakea tuo puuttuva loppu niin kaikki saavutukset hanskassa.
En pelaa taioilla koskaan, niin voisi tuon new game plussan kanssa vaikka niitäkin kokeilla. Se menköön turistireissuna:geek:

Edit. Löysin vasta äsken Starscourge Heirloom-talismanin, kun käväisin seikkailemassa loppubossin jälkeen. Tuo on siis 5-leveliä Strength-arvoa nostava eli meleepelaajalle must, oisihin tuosta ollut matkalla hyötyä. Muistakaahan ottaa Fort gaelin vahtitornista mukaan ennen DLC-seikkailuja. Kaikki nämä varmaan on tutkinut jo netistä, mutta varmuuden vuoksi muistutukseksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Edit. Löysin vasta äsken Starscourge Heirloom-talismanin, kun käväisin seikkailemassa loppubossin jälkeen. Tuo on siis 5-leveliä Strength-arvoa nostava eli meleepelaajalle must, oisihin tuosta ollut matkalla hyötyä. Muistakaahan ottaa Fort gaelin vahtitornista mukaan ennen DLC-seikkailuja. Kaikki nämä varmaan on tutkinut jo netistä, mutta varmuuden vuoksi muistutukseksi :)
Itsellä meni ainakin käytössä olevat talismanit ihan uuteen uskoon DLC:stä löytyvien talismanien myötä;)
 
Jossain vaiheessa vaan nuo 5 lisää pinnaa talismaanit menettää merkitystä. Itsellä nyt hahmo noin 160 level ja mieluummin laittaa eri puolustuksia nostavaa tai muuten lisää tehoa antavaa esim. kahdelle kädelle tai ladattuihin iskuihin jne. Riippuu vähän ja lennosta vaihdan toisinaan.
 
Toka läpipeluu valmis ARC buildilla, leikin näillä OP aseilla ja just sopivasti nerffasivat ton yhen et ei tuntunu pahalta käyttää sitä loparia vastaan (kokeilin sitä eilen ni piti quittaa ulos kesken kun oli ihan liian OP). Edelleen erinomainen ase, harmi että noi muutama nerffi tais tehä noista toisista jutuista lähes käyttökelvottomia, no varmaan isompi patchi tulossa missä olisi sitten buffejakin.
 
Nyt voi DLC:n pariin mennä tyytyväisenä, Mohg, sekä Malenia myös hoidettu. Ja soolona nuokin kuten kaikki pää ja sivubossit. 2 vuotta sitten noissa käytin summoneita. Malenia otti noin 40 kertaa yrityksiä, oikeastaan odotin enemmänkin mutta kai toinen läpipeluukerta karaissut. Malenian vesiputous ei ole loppujen lopuksi vaikea ohitella, kun muistaa ne 4 eri ilmansuuntaa. Kunhan on vähän etäisyyttä, jos suoraan sen alla kun se alkaa, sitten melko mahdoton itselleni oli. Yleensä otin sen tyrmäyslyönnin jälkeen hieman etäisyyttä neitoon, kun usein siinä triggeröityi :).

sHMFFRpjZj.jpg
 
DLC olisi sitten läpi noin 35 tunnin kuolemisen jälkeen. :lol: Vika bossi meni läpi vähän erikoisemmalla buildilla missä käytin Impenetrable Thorns sorcerya, mikä tekee massiivista bleed damagea, mutta kaikkihan on sallittua sodassa ja Elden Ringissä. :D

Elden Ring Screenshot 2024.07.05 - 10.32.54.12.png

Elden Ring Screenshot 2024.07.05 - 10.34.58.12.png

The strength of Miquella upon his deific return, wielded as an incantation. Annihilates foes with a pillar of light. Miquella sought to accept all that was and would be, but found one that refused to be embraced. No wonder, as one god, and one king consort, is all the world needs.
 
Hauska, kun tässä nyrkkejä levelittänyt niin sitä taitaa saada aseen +16-17 levelille ilman, että hoitaa yhtäkään (tarina)loparia.
 
Hauska, kun tässä nyrkkejä levelittänyt niin sitä taitaa saada aseen +16-17 levelille ilman, että hoitaa yhtäkään (tarina)loparia.
Muistaakseni taisi saada jopa johonkin +20 levelille asti aseen ennen Morgottia. Capitalin alta ja Mohgin palatsista pitäisi löytyä riittävästi upgradeja.
 
Muistaakseni taisi saada jopa johonkin +20 levelille asti aseen ennen Morgottia. Capitalin alta ja Mohgin palatsista pitäisi löytyä riittävästi upgradeja.

Niin varmaan saa ennen Morgottia. Siinä vaiheessa on hyvä käydä jo Margitti. :p

elluh.png


Cold infused clawit testissä. Melko läimää tekee. :D Fire infused spiked caestus myös sitten. Mennään näillä ja katsellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Torstaina kaatui lisärin loppari, ei tosin omin avuin. Kuten yleisketjuun kirjoitin, sain yleensä vain 1-2 osumaa ja korkeintaan ehkä kahdeksasosan bossin hipareista, joita oli enemmän kuin Suomella valtionvelkaa. Ei se tosin vielä mitään, mutta kun se ei muutenkaan sopinut omaan pelityyliini. Pelaan Giant-Crusherilla jota pidän kahdessa kädessä, selässä kilpparikilpi boostaamassa staminan palautumista. Amuletteina toinen staminariipus, assassiinin riipus, Dragoncrest sekä kultainen koppakuoriainen. Viimeisen olen tarvittaessa vaihtanut johonkin toiseen. Näillä siis vasaraa naamaan, muutaman kerran jälkeen iskee stance break jolloin kriittistä pataan ja samalla saa vähän terveyttäkin takaisin. Tämä on siis toiminut valtaosaan lisärin bosseista ja minulla on ollut hauskaa pelatessani. Muutamassa joutui tosin aika kauan opettelemaan, että milloin uskaltaa lyödä tai parantaa, mikä on ihan oma lukunsa. Jos tämä ei toimi, niin monesti huudetaan, että "vaihda buildi". Ensinnäkin, minulla on tällä buildilla hauskaa niin miksi se pitäisi vaihtaa vain vaihtamisen vuoksi? Toisekseen, mikä niistä ziljoonasta vaihtoehdosta? Kamoja ja taktiikoita riittää niin mistäs sen tietää mikä niistä on se oikea ellei katso wikistä? Jos lähtee vaan sokkona kokeilemaan niin muutenkin monet kamat ovat nollatasolla eli siitä on vaikea arvioida, mikä on hyvä täyteen päivitettynä.

Yleisesti ottaen en pitänyt peliä liian vaikeana, mitä monet ovat netissä sanoneet ja Steamin arvosanaakin sen vuoski laskivat. Itse sinänsä siis kyllä pidin lisäristä, etenkin avoimen maailman tutkimisesta mutta kyllä tuo viimeinen bossi ja loppu laski fiilistä... Eikä niinkään vaikeuden vuoksi mutta siitä enemmän spoilereissa.

Ekana siis vaikka tuo loppari, eli Mogh-Insesti-Radahn. Siis oikeasti Miyazaki, mitä vittua? Toki peruspelissä oli jo ihme perhekuvioita alkaen ihan Marika/Radagon (jota en vieläkään täysin ymmärrä) mutta kun lorea oli tekemässä G.R.R. Martin niin sen nyt vielä tyypin tekeleitä tuntien ymmärtää tiettyyn asti. Mutta Radahn oli siis muuten hieno, musat ja kaikki, mutta tuntuu silti vähän kierätetyltä. Oliko jopa se musakin sieltä turnauksesta otettu? Vaikeus oli tosiaan omaa luokkaansa ja kun sopivia aukkoja parantamiseen / lyömiseen oli kovin harvassa niin ei meikällä riittänyt enää taito. Ja sitten kun ihmisapurien kanssa sen sai kaadettua niin... Yksi Miquellan muisto ja siinä kaikki? Ei edes lopputekstejä kuten peruspelissä. Mistä puheen ollen, kyllä siinäkin aika pelkistetty loppu oli mutta se sentään tuntui joltakin.

Muita maininnan arvoisia bosseja, otetaan sitten vaikka Rennala. Ei kun Rellana, Miyazaki taas oikeesti... Tämä oli vissiin joku salainen sisar Rennalalle, joka putkahtaa kuin jossain Kaunareissa. Oliko näistä lisärin hahmoista edes mainintaa peruspelissä muita kuin Miquella? Tämä oli se bossi, mihin mulla meni kuutisen tuntia ennen kuin opin sen. Erona loppariin tässä lyöntini vei enemmän kuin millin terveyspalkista joten sen tiesi, että kunhan sen lopulta oppii niin kyllä se siitä. Aluksi koitin väistellä mutta jossain kohtaa otin agressiivisemman pelityylin ja se alkoi tuottaa tulosta, aloin päästä säännöllisemmin loppuvaiheeseen. Lopulta tuli se tuurin ja skillin oikea kombo ja sain bossin kaatumaan, tuntui ihan hyvältä. Kuitenkin kun karttaa katselin niin mielestäni tämän ohi voisi päästä Fort Reprimandin kautta, minne löysin takareitin. Vai oliko jotain silti tukittu, ettei Scadu Altukselle pääse sieltä ennen kuin Rellana on maissa?

Sitten voisi vielä mainita Messmerin, joka näkyy joka paikassa pelin mainosmateriaalissa. Tämäkin taisi olla vaan jostain putkahtanut, vai onko niitä sukulaisia joista ei puhuta... Siinäkin oli pitkiä sarjoja, mutta lopulta löytyi se oikea flow ja sekin sai vasarasta lopullisesti naamaansa. Vähän kyllä pelkäsin, että tulee kakkosvaihe muttei onneksi tullutkaan. Mistä puheen ollen...

Toistaiseksi ainoa bossi, jolla lisärissä oli useampi terveyspalkki on ollut Scadutree Avatar. Aluksi ajattelin, että olipa helppo, sitten tuli "No voi hemmetti". Ja kolmannella sitten "Ei helvetti..." Kyllä sekin lopulta kaatui kun jaksoi yrittää, mutta näin niinkun yleisesti en diggaa monen palkin bosseista. Tai ainakin siihen tulee olla kunnon syy, kuten vaikka peruspelin lisäri. Sama bossi kun kaatuu ja muuttuu kesken taistelun niin se pitäisi tapahtua palkin puolivälissä. Tehkööt sitten vaikka palkista suoraan pidemmän. Tämä häiritsi myös Lies of P:ssä, mutta siitä ei tässä kohtaa sen syvemmin.

Vielä pelin mekaniikoista. En ole katsonut vielä noita Pelaat väärin -videoita, mutten ainakaan heti keksi, kuinka voisi enemmän tehdä vaikka hyppyhyökkäyksiä. Koitin niitä jonkin verran myös bosseihin, mutta monesti ehtivät vaan luikahtamaan alta pois. Lisäksi ne ovat aika hitaita hyökkäyksiä, varsinkin luottoaseellani ja kuten todettu, sopivia hetkiä tällaisille ei kovin usein tule. Pidänkin enemmän Sekiron ja Lies of P:n mekaniikasta, jossa sentään pystyy parryämään ilman ihme kikkailua. Jolla tarkoitan vain tiettyjä varusteita ja ihan omaa painiketta, sekä kun se muutenkin on kovin riippuvaista osumaikkunasta... Mitä se on toki noissa kahdessakin, mutta niissä selvästi hauskempaa ja paremmin osa peliä. Soulseissa en ole koskaan oppinut parryämään kunnolla.

Saatan kuulostaa vähän negatiiviselta mutta enimmäkseen kyllä nautin lisärin pelaamisesta. Lomapäivinä meni useampi tunti tähän ja työpäivinä odottelin, että koska päättyy että pääsee taas Varjomaahan seikkailemaan. Lopussa tosin alkoi jo väsymys taas iskeä mutta ei niin pahasti kuin emopelissä, minkä vuoksi pidinkin tämän pituudesta. Mitähän se FromSoftware seuraavaksi aikoo? Avoin maailma Sekiron mekaniikoissa, siinä sitä vasta olisikin jotain :)
 
Hetken tuossa katsoin striimiä, jossa haasteena on pelata lisäri RL1 consumables only. Kerrassaan hirveältä näyttää. Toinen striimaaja taas aloitti lisärin suoraan RL1 eikä käytä scadutree blessingejä. Yli 2000 kuolemaa jo vielä paljon jäljellä. Noh kullakin omat hauskuutensa. :D
 
156 levelillä meleeukkona äsken pistin tanssivan leijonakuninkaan lihoiksi, soolona onnistuin. Tuo vissiin ekoja DlC:n main-bosseja, jos en erehdy.
Hemmetin hauska taistelu oli, joku 30:tä kertaa siinä meni (vai oisko ollut lähempänä 20:ntä tai jossain siinä välissä, kun on hauskaa menee ajantajukin :D) muttei todellakaan mikään mahdoton haaste. Kameran kanssa oli haasteensa jos ajautui nurkkaan, mutta siitä sai syyttää itseään. Opin pysymään suht kaukana kulmista niin selvisi paremmin. Pääsin melkein aina siihen Frost- vaiheeseen, siinä oli vaikeuksia pysyä elossa. Kunnes vaan piti vaan opetella kärsivällisyyttä milloin etäisyyttä ja milloin päälle.

Ainakin leijonan kanssa sain hyppyhyökkäyksiä päähän, sen loppuhurjasteluissa ei oikein meinannut semmoista sekunttia löytyä eli tuli rullailtua ympärillä...
Kevensin tosin armorit tosi alas niin auttoi tuossa, sen fyysiset hyökkäykset kun ei pahoja ohittaa. On tämä peli vaan herkkua.
 
Viimeksi muokattu:
ng+ nuohous jatkuu... 2-3 aluetta jäljellä mitkä pitäisi siivota ennen kuin lähtee loppuratkaisuja setvimään. Tuli vastaan myös paikka joka on kyllä eniten absoluuttista vittua mitä elden ringissä on tullut vastaan. Selvinnee muillekkin myöhemmin :lol:
 
156 levelillä meleeukkona äsken pistin tanssivan leijonakuninkaan lihoiksi, soolona onnistuin. Tuo vissiin ekoja DlC:n main-bosseja, jos en erehdy.
Hemmetin hauska taistelu oli, joku 30:tä kertaa siinä meni (vai oisko ollut lähempänä 20:ntä tai jossain siinä välissä, kun on hauskaa menee ajantajukin :D) muttei todellakaan mikään mahdoton haaste. Kameran kanssa oli haasteensa jos ajautui nurkkaan, mutta siitä sai syyttää itseään. Opin pysymään suht kaukana kulmista niin selvisi paremmin. Pääsin melkein aina siihen Frost- vaiheeseen, siinä oli vaikeuksia pysyä elossa. Kunnes vaan piti vaan opetella kärsivällisyyttä milloin etäisyyttä ja milloin päälle.

Ainakin leijonan kanssa sain hyppyhyökkäyksiä päähän, sen loppuhurjasteluissa ei oikein meinannut semmoista sekunttia löytyä eli tuli rullailtua ympärillä...
Kevensin tosin armorit tosi alas niin auttoi tuossa, sen fyysiset hyökkäykset kun ei pahoja ohittaa. On tämä peli vaan herkkua.
Millasella hahmolla pelaat? Meikän Ultragreatsword on niin hidas, että oon miettiny jo vakavasti jotain toista joka palautuis iskun jälkeen nopeampaa. Lämää tekee hyvin ja poisenki rikkoo nopeasti, mutta aina tulee otettua pomoilta turhaa osumaa.

Ite pääsin eilen pääpomolle, mutta lähdin kiertelemään muualle, koska oon aika varma että mielenkiinto loppuu siihen kun pääpomo kaatuu.
 
Millasella hahmolla pelaat? Meikän Ultragreatsword on niin hidas, että oon miettiny jo vakavasti jotain toista joka palautuis iskun jälkeen nopeampaa. Lämää tekee hyvin ja poisenki rikkoo nopeasti, mutta aina tulee otettua pomoilta turhaa osumaa.

Ite pääsin eilen pääpomolle, mutta lähdin kiertelemään muualle, koska oon aika varma että mielenkiinto loppuu siihen kun pääpomo kaatuu.
Greatswordilla tuon leijonan voitin, strenght oli muistaakseni 73 ja dexterity 35. Miekka toki tappiinsa asti päivitetty.
Sain sen stunnattua 2 kertaa, kerran ennen lightning-vaihdetta ja lopuksi kun sillä oli enää ihan pieni siivu elämää, se oli mahtava fiilis tuossa vielä tehdä ja lopettaa sillä taistelu. Painoraja oli medium. Tuon kanssa pitää siinä mielessä olla tarkka että jos napauttaa lyöntiä 2 kertaa peräkkäin ja tekee 2 lyöntiä, vihu ehtii rankaista kun pirun hidas. Monesti tein hyppy tai pistohyökkäyksen, niistä palautuu nopeammin.

Toki tuon kanssa piti aina sitä lyönti-ikkunaa odottaa enemmän kuin nopeimmilla aseilla, kärsivällisen hommaa nopeiden bossien kanssa...
Edit: Blood-tehoste oli myös aseessa, en tiedä oliko siitä hyötyä kun aina pitänyt tuossa.
 
Viimeksi muokattu:
Vika bossia yritin tuntitolkulla perinteisesti katanalla parhaan yrityksen saadessa about 25% jäljellä kunnes nostin kädet pystyyn, aivan liikaa HP bossilla ja tai liian vähän damagea omalla ukolla.

Sitten "juusto" taktiikalla Greatshield + keihäs tökkiminen (Greatshield oli aiemmin myös) meni nurin 3-4 yrityksen jälkeen, toisaalta tässä vaiheessa tiesin pomon liikkeet kuin omat taskuni.
 
Greatswordilla tuon leijonan voitin, strenght oli muistaakseni 73 ja dexterity 35. Miekka toki tappiinsa asti päivitetty.
Sain sen stunnattua 2 kertaa, kerran ennen lightning-vaihdetta ja lopuksi kun sillä oli enää ihan pieni siivu elämää, se oli mahtava fiilis tuossa vielä tehdä ja lopettaa sillä taistelu. Painoraja oli medium. Tuon kanssa pitää siinä mielessä olla tarkka että jos napauttaa lyöntiä 2 kertaa peräkkäin ja tekee 2 lyöntiä, vihu ehtii rankaista kun pirun hidas. Monesti tein hyppy tai pistohyökkäyksen, niistä palautuu nopeammin.

Toki tuon kanssa piti aina sitä lyönti-ikkunaa odottaa enemmän kuin nopeimmilla aseilla, kärsivällisen hommaa nopeiden bossien kanssa...
Edit: Blood-tehoste oli myös aseessa, en tiedä oliko siitä hyötyä kun aina pitänyt tuossa.
Jaa, no ei paljon auttanu, meillä on sama ase! Taidoista ja kärsivällisyydestä se taitaa olla kiinni... :D Harvoin tulee sitä pistolyöntiä tehtyä ja hyppylyöntejä en muista koskaan tehdä.

Joka tapauksessa, kerkesin jo eilen yhden reddit postauksen ansiosta levuttaa DLC:n alussa löytyvän STR-ukolle sopivan greatswordin, ja se on ainakin teoriassa kovin hauska! Greatsword of Solitude:
+nopeampi
+hyvät liikkeet
+riittävä ulottuvuus
+weapon art ampuu pitkälle ja voi jatkaa heavy iskulla
+jää paljon ylimääräistä painoa
+kaksin käsin pitäessä tekee rutkasti enemmän damagea mitä edellinen Ultragreatsword
+kaksin käsin pitäessä blockaa 90%
-blocki vie paljon staminaa
-ei voi infusettaa tai vaihtaa weapon arttia
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, no ei paljon auttanu, meillä on sama ase! Taidoista ja kärsivällisyydestä se taitaa olla kiinni... :D Harvoin tulee sitä pistolyöntiä tehtyä ja hyppylyöntejä en muista koskaan tehdä.
Pääidea Greatswordin kanssa on se hyppyhyökkäys: päähän saa helpoiten osuman, vahinko on massiivista ja stunnilla iso mahdollisuus ja tärkeimpänä: siitä toivut nopeasti rulllaten takaisin eli lyhyt delay, kun se liikerata loppuu. Jos taas käyttää normaalia sen sivulta sivulle swaippailua se on hemmetin hidas, vaikka hyvin tekee sekin vahinkoa. Sen käyttämistä yrittää välttää nopeiden vihujen kanssa kun pomot ehtii siinä rankaista takaisin:)

Toki lisäksi kaksin käsin, eikä fatt-rollia tietenkään.
 
Vika bossia yritin tuntitolkulla perinteisesti katanalla parhaan yrityksen saadessa about 25% jäljellä kunnes nostin kädet pystyyn, aivan liikaa HP bossilla ja tai liian vähän damagea omalla ukolla.

Sitten "juusto" taktiikalla Greatshield + keihäs tökkiminen (Greatshield oli aiemmin myös) meni nurin 3-4 yrityksen jälkeen, toisaalta tässä vaiheessa tiesin pomon liikkeet kuin omat taskuni.

Sama homma. Vähän jäi huono maku tuosta, mutta toisaalta turhautuminen oli jo aika korkealla siinä vaiheessa.. :D
 
Lvl175 NG+ hahmohan siellä puhtaalla Dex-buildilla Malenian miekka kourissa oli odottamassa Mohgin luona ja huvikseen sillä menin Mohgin kimppuun ja alta minuutissa meni nurin. Waterflow Dance toimi paremmin entä muistin eli joko sitä on päivitetty tai pitkän tauon jälkeen ei enää muista mikä oikeasti toimii ja mikä ei.

Enkä alkanut respeccaaman vaan malttamattomana suoraan lisärin kimppuun ja onhan tämä taas parhautta. Vaikeustasosta en osaa vielä sanoa mitään, kaksi ekaa Remembrance bossia meni nurin ekalla yrityksellä summoneiden kanssa hikoilematta. En ole erityisen hyvä Souls-peleissä enkä netistä lunttaa mitään eli eiköhän tämä ole kenen tahansa läpäistävissä. Toki pelin edetessä bossitkin yleensä vaikeutuu, alkupuraisu itellä vasta takana.

Ne puna-asuiset vihut jossain linnassa kestivät niin paljon iskuja että pyrin niistä juoksemaan läpi jos mahdollista, melkoisen puuduttavia taisteluita. Vastapainona rivivihut kaatuvat 1-3 iskulla eli bossien lisäksi aika vähälle jäänyt taistelu tässä vaiheessa. Talismaneina käyttänyt HP/Stamina/Poisea nostavia ja neljäntenä ollut discoveryä nostava tai fyysistä damagea vähentävä eli varsin köpöt.

Nyt uutuuden viehätyksen vuoksi nostin Rennala’s Twin Bladen lvl9/10 ja kävin sitä varten respeccaamassa. Tuohan vaatii neljää eri statsia niin nakkasin 40str/40dex/30int/30fth mikä oletettavasti kaukana optimaalisesta, mutta antaahan tuo mahdollisuuden monen muunkin aseen testaamiseen.
Hitaasti etenen ja nauttinut uusista maisemista, nyt neljä tarinabossia alhaalla joista kolmas vaati viitisen yritystä ja kaatui kun vaihdoin aseen hitaammaksi ja neljäs meni taas ekalla yrityksellä. Kaksi ekaa kaadoin siis Malenian miekalla, sen jälkeen pelannut lisärin aseilla jotka surutta nostin lvl10 kun jäänyt Dragon Sombereita varastoon useampia. Isoimmat hidasteet olleet hissit jotka jääneet huomaamatta eikä peli sen takia ole aluksi edennyt tarinan toivomaan suuntaan, mutta onpa tullut kartoitettua alueita valmiiksi tulevaa varten.

En vieläkään erityisen vaikeana ole lisäriä pitänyt, leveleitä nyt 196 ja ne uudet bonukset 11 ja 7 tasoilla tällä hetkellä. Kiirettä ei ole tarkoitus pitää, yli vuosi julkaisusta meni että peruspelin läpäisin niin nautitaas tästäkin rauhassa. Tuo spoilereissa oleva specci ollut tosiaan aika kiva kun lähes kaikkia uusia aseita päässyt testaamaan, luultavasti jossain vaiheessa pakko hienosäätää jotain tiettyä asetta/buildia varten. Toki vaikeustason muutoksen huomaa ehkä siinä, että peruspeli tuntuu todella helpolta mikä ei toki NG+ näillä leveleillä ihme olekkaan.
 
Joo eniten Miyazakin peleissä v*tuttaa se että kun pelaat läpi, sen jälkeen mikään muu peli ei oikein innosta, siis samalla tavalla. Dark Souls 3:sen jälkeen oli se olo, DS1 Remasterin ja Darks Souls 2:senkin jälkeen (suotta haukutun, Miyazaki puuttui mutta ihan ok peli oli omissa kirjoissani). Ja Elden Ring...nyt pelaan tätä DLC:tä hitaasti vain, koluten kaiken mahdollisen. Ei ole kiire tuohon samaan tunteeseen että mitäpä peliä tämän jälkeen :).

Minulla on kyllä laaja pelimaku kyllä, roolipelit ja seikkailupelit menee laidasta laitaan. Mutta Fromsoftwaren tuotokset kolahtaa ihan omalla tavallaan aina.
Paljon on toki hyviä pelejä, God of Warista äskettäin tykkäsin toki. Mutta vielä enemmän Synkkien sielujen tyyli kolahtaa.
 
Joo eniten Miyazakin peleissä v*tuttaa se että kun pelaat läpi, sen jälkeen mikään muu peli ei oikein innosta, siis samalla tavalla. Dark Souls 3:sen jälkeen oli se olo, DS1 Remasterin ja Darks Souls 2:senkin jälkeen (suotta haukutun, Miyazaki puuttui mutta ihan ok peli oli omissa kirjoissani). Ja Elden Ring...nyt pelaan tätä DLC:tä hitaasti vain, koluten kaiken mahdollisen. Ei ole kiire tuohon samaan tunteeseen että mitäpä peliä tämän jälkeen :).

Minulla on kyllä laaja pelimaku kyllä, roolipelit ja seikkailupelit menee laidasta laitaan. Mutta Fromsoftwaren tuotokset kolahtaa ihan omalla tavallaan aina.
Paljon on toki hyviä pelejä, God of Warista äskettäin tykkäsin toki. Mutta vielä enemmän Synkkien sielujen tyyli kolahtaa.
Täysin samaa mieltä! Tuo viimeisin GoW taisi olla viimeisin läpipelaamani peli itsellä ja oikein hyvä olikin. Sitten en muistakkaan minkä pelin olisin jaksanut läpi asti pelata. Useampaa tulee aina aloiteltua, mutta aina vain palaa takaisin Fromin tekeleiden pariin.

Näissä on vaan niin moni osa-alue mitkä on äärimmäisen hyvin tehty ja kaikin puolin loppuun asti hiottu. Hyvänä esimerkkinä esim bossi-taistelut, joissa monesti aluksi tunne että ei hitto miten tässä pitäisi muka pärjätä. Tarpeeksi kauan kun jäärää, niin jossain vaiheessa aukeaa joku lukko päässä ja hoksaa, miten on tarkoitus kyseinen vihulainen päihittää. Kaitpa tätä voisi verrata samanlailla kuin elämässäkin, että kun tarpeeksi jotain asiaa opettelee, niin loppujen lopuksi sen oppii. Eli kyllähän se väkisilläkin tuntuu hyvältä kun saavuttaa jotain.

Fromin pelit tulee itselle olemaan semmoisia tekeleitä, että näihin tulee palattua vielä niin pitkään, kun vain peli-intoa riittää.
 
Joo eniten Miyazakin peleissä v*tuttaa se että kun pelaat läpi, sen jälkeen mikään muu peli ei oikein innosta, siis samalla tavalla. <snip>
Täysin samaa mieltä! Tuo viimeisin GoW taisi olla viimeisin läpipelaamani<snip>
Nopeana offtopicina: The Surge (lol, alle 2€ nyt alessa) on erittäin lähellä souls-genreä ja yksi harvoja jotka From Software tunnusti souls-pelien veroiseksi Elden Ringin julkaisun aikaan. Valitettavasti vain ensimmäinen osa on oikeasti hyvä ja ymmärtää mikä tekee näistä peleistä hyviä kokonaisuuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Armored Core VI: Fires of Rubicon on myös itsellä wishlistillä, pitää vaan ensin tämä DLC joskus ehtiä pelaamaan, sekä RDR2 ja Cyberpunk yms. viedä loppuun...Eli luultavasti tuokin alelaarista joskus parin vuoden päästä. :D
 
Mitenhän tuo RDR2 jääny niin kummulle itellä.. ostin sen Series X:lle, mutta ei oo saanu vaan jotenkin liikkeelle tota. Kai pitäs vielä kertaalleen koittaa.

Ostin ton Surgenkin eilen. Alkaa olemaan PC:llä aika läjä pelaamatonta peliä, kun jotenkin vaan helpompi tulla tähän sohvalle isomman ruudun, isompien kajarien ja mukavamman istumisen takia.

Ja ketjuun liittyen, niin kai tuo DLC:kin pitää jossain välissä ostaa. Tämäkin tuli pelattua Xboxilla.
 
Siitä tyylikkäitä kirjoja tilaukseen. :hungry:

 
Siitä tyylikkäitä kirjoja tilaukseen. :hungry:


Itsellä on Soul Arts ja You died niteet tuolta Vaatividyan skenaarioista.
 
Hitaasti etenen ja nauttinut uusista maisemista, nyt neljä tarinabossia alhaalla joista kolmas vaati viitisen yritystä ja kaatui kun vaihdoin aseen hitaammaksi ja neljäs meni taas ekalla yrityksellä. Kaksi ekaa kaadoin siis Malenian miekalla, sen jälkeen pelannut lisärin aseilla jotka surutta nostin lvl10 kun jäänyt Dragon Sombereita varastoon useampia. Isoimmat hidasteet olleet hissit jotka jääneet huomaamatta eikä peli sen takia ole aluksi edennyt tarinan toivomaan suuntaan, mutta onpa tullut kartoitettua alueita valmiiksi tulevaa varten.

En vieläkään erityisen vaikeana ole lisäriä pitänyt, leveleitä nyt 196 ja ne uudet bonukset 11 ja 7 tasoilla tällä hetkellä. Kiirettä ei ole tarkoitus pitää, yli vuosi julkaisusta meni että peruspelin läpäisin niin nautitaas tästäkin rauhassa. Tuo spoilereissa oleva specci ollut tosiaan aika kiva kun lähes kaikkia uusia aseita päässyt testaamaan, luultavasti jossain vaiheessa pakko hienosäätää jotain tiettyä asetta/buildia varten. Toki vaikeustason muutoksen huomaa ehkä siinä, että peruspeli tuntuu todella helpolta mikä ei toki NG+ näillä leveleillä ihme olekkaan.
Jaa, taisinkin jo ehtiä loppu bossin luo ja siitä tuli toinen bossi johon tullut kuoltua - semmonen isompi Radahan tjsp jossa toisessa phasessa taisi Miquellan nimi vilahtaa? Messmer ollut lisäksi ainoa bossi joka ei ekalla yrityksellä ole läpi mennyt. Ehkäpä nyt pakitan vilkaisemaan mitä muualla jäänyt tekemättä, alle 20h mittarissa. DLC aseita käyttänyt ja yleensä se Dragon Great Katana käytössä välillä vaihtaen nopeampaan Rellanan Twinbladeen. Craftannut olen ainoastaan ison ”tuliruukun” kun sellainen vinkki oli maahan kirjoitettu, eiköhän tämä helpoitu entisestään jos perehtyis cooking bookkeihin.
 
11 tuntia. Niin kauan mulla about meni, että pääsin lopparin soolona ilman juustoa mutta nyt se on tehty. (Otan siis ennen bosseja tallennuskansiot talteen niin niihin voi palata halutessaan.) Oli se kyllä, varsinkin se kakkosvaihe... Monesti ei siinä meinannut edes nähdä, mitä tapahtuu. Lisäksi väistöikkunat olivat tosi kapeita, monesti luulin painaneeni oikeaan aikaan mutta silti tuli osumaa. Muunsin Giant-Crusherini ensin heavyksi ja respekkasin vigorin, endurancen ja strengthin täysiin. Sitten kokeilin välillä holyna (+respec) ja lopulta kokeilin bleediä. Siinä itse asiassa oli pienempi kokonaisdamage lyönnillä enkä saanut onnistuneella kierroksella kuin yhden bleed-purskeen, joten kokonaisuus ei siinä muuttunut. Ei tuosta kyllä voi oikein bossia enää vaikeuttaa. Tai eiköhän Miyazaki jotain keksi... Verrokkina Lies of P:n vaikeimpaan bossiin mulla meni 8 h ja sama Maleniaan, kun sen opettelin ilman Rivers of Bloodia. Nyt on lisäri käyty läpi, myös ne bossit jota en aluksi löytänyt. Ainoa mitkä jäi oli valtaosa NPC-questeista kun ne on Sousien tyyliin todella kryptisiä ellei seuraa wikiä.
 
Viimeksi muokattu:
3. läpipeluu STR buildilla Great Sword ja Lion's Claw, huhhuh lopari ei vittu meni taas aikaa. Pitkään yritin ilman mitään status buildup juttuja mutta lopulta otin Scarlet Aeonian kehiin että scarlet rot napsuu tokassa vaiheessa. Kaikki muu oli suht ok paitti lopari. Ite käytin lopareis mielummin perinteistä Lion's Clawta kuin uutta Savage versiota joka tuntui tekevän vähempi lämää jos teki vain ekan osan liikkeestä niinkuin (useimmissa) lopareissa ei tietty muuta kerkeä. Sitten DEX build seuraavaksi ja epäilemättä pirun hauska backhand blades kehiin
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen nyt vikassa bossissa. Kerran yritin ja melko pitkälle pääsinkin mutta toista kertaa ei enää jaksanut. Yritetään paremmalla energialla.

Olen kyllä tykännyt todella paljon. Todella paljon on pelattavaa ja maailma on hieno. Vaikeusaste on mielestäni sopiva. En ole mikään ammattipeluri ja käytän mimiciä. Melko vaivattomasti bossit on kaatunut. Aika paljon tutkinut maailmaa niin kehittynyt hahmo tossa.

Lisäksi plussat että en googlaillut juurikaan vaan tutkin itse. Loppua kohti piti vähän alkaa kuitenkin tutkimaan että pari juttua sai selvitettyä.
 
Meni läpi about 45 tunnissa. Kolusin mielestäni kaikki paikat, isot ja pienet bossit tapettu, keräsin kaikki scadutree ja spirit ash upgradet yms. ja tein questit. Ymmärrä kyllä miksi vika bossi aiheuttaa joissakin närää. Noin muuten lisäri oli ihan kultaa. Oli sitä samaa seikkailun tuntua ja löytämisen iloa kuin emopelissä. 9/10. Mielestäni Bloodbornen Old Hunters on edelleen Fromin paras lisäri.
 
Meni läpi about 45 tunnissa. Kolusin mielestäni kaikki paikat, isot ja pienet bossit tapettu, keräsin kaikki scadutree ja spirit ash upgradet yms. ja tein questit. Ymmärrä kyllä miksi vika bossi aiheuttaa joissakin närää. Noin muuten lisäri oli ihan kultaa. Oli sitä samaa seikkailun tuntua ja löytämisen iloa kuin emopelissä. 9/10. Mielestäni Bloodbornen Old Hunters on edelleen Fromin paras lisäri.
Ainakin mulle OH bossit oli erittäin vaikeita, pelasin ilman onlinea joten ainoa vaihtoehto oli yrittää itse. ER:ssä viimeinen vuoren huipulla ollut bossi ja vika bossi olivat mielestäni tän lisärin vaikeimmat. Messmer tipahti helposti, ehkä buildistani riippuen. Samaa mieltä, OH menee edelle. Tosin, sillee vaikea verrata, että tämähän toi valtavasti sisältöä peliin, enemmän mitä OH, mutta paremmin noi OH bossit jäi nimiä myöten mieleen.

Huomasin vasta NG+ puolella että mun mohgwyn sacred spearhan on ihan mieletön ase. Tappaa isompia joukkioita yhdellä skillillä helposti, kun arcade tapissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 498
Viestejä
4 524 904
Jäsenet
74 611
Uusin jäsen
Santsja_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom